Recenze Apple HomePod

• Podpora AirPlay k propojení s přehrávači mimo Apple iTunes
  • Jednoduchá instalace
  • Ovládání hlasem
  • Jedno z klíčových zařízení pro Apple Home Kit
  • Velmi dobrá cena v poměru cena/výkon

• Pro plný komfort užití je nutný placený přístup k iTunes
  • U streamingu z aplikací mimo iTunes – např. Spotify neposkytuje nadstavbové služby (název skladby, umělce, neumí přidat skladbu do playlistu…). Umí jen ovládat hlasitost, zastavit přehrávání, přeskočit skladbu
  • Pro neangličtináře je to „pouze reproduktor bez obvyklých konektorů pro vstup“
  • Může zanechat na dřevěném povrchu svoji stopu

Představení Apple HomePod

Představení Apple HomePod

Tak ho tu máme… Bílý, měkký, těžký… S jednou jedinou, designově vyvedenou, šňůrou, kterou prostě strčíte někam do zásuvky. A na horním deklu se začnou vařit barevná mračna, protože se Siri dožaduje propojení s vaším účtem v Apple Music.

Design a zpracování

Válec je překvapivě měkký a překvapivě těžký. Když ho uchopíme jednou rukou, tak se promáčkneme až na kostru, ale důlky se po přemístění zase vyrovnají, takže žádný strach! Opletená šňůra, jakožto jediný výstupní prvek připomíná staré dobré žehličky, nebo šňůru od remosky, akorát je čistě bílá, protože i tento HomePod je bílý. Pro nenápadnější začlenění do domácnosti existuje samozřejmě i šedá „Space Grey“ barva s temným kabelem. A pro ty, kteří mají rádi symboliku, stereo, skotskou a jsou nerozhodní, lze mít obě. Stereo ve stylu Black&White.

„Kolečko“ issue a shrnutí

Krátce po uvedení na trh se objevila první zpráva o „HomePod Wood Crop Circles“, neboli kolečku, které zanechá měkký spodek HomePodu po styku s dřevěným povrchem. Různých dřevěných povrchů mám dost po celém bytě, takže jsem si udělal malý test. Až po šesti různých místech a dvou dnech jsem měl i já svoje kolečko! Je to způsobeno podložkou, která je směsicí gumy a silikonu a krásně vám vycucne barevnost z povrchu prkna. Zajímavosti jsou dvě. Za prvé se tím neobarví podložka HomePodu a za druhé, na stejném stole to neudělá na všech prknech! A teď babo raď! Kolečka jsem se zbavil jednoduchým přeleštěním pomocí ubrousků na čištění nábytku, takže u mě žádná újma. Ale stát se to může, jde to snadno napravit a je třeba to brát v potaz.

Konektivita

Kdo by čekal multi interface šílené řešení a zohyzdění celého zařízení nějakou dírou, mýlil by se. Konektivita je tedy jednoduchá, stačí přiblížit iPhone, iPad nebo pustit Mac počítač a pomocí aplikace Domácnost přidat nové zařízení. V tu chvíli máte centrum, které dokáže ovládat celou domácnost. V praxi to znamená ovládání světel, žaluzií, dveřních zámků, vrat od garáže… možnosti narůstají každý den.

Co se týče ovládání a konektivity holého reproduktoru, jsou dvě cesty. Buď pouštíte všechno pomocí příkazu „Hej Siri“ a řeknete jakou hudbu, skupinu, písničku, nebo playlist chcete pustit, anebo připojíte HomePod pomocí rozhraní AirPlay a můžete si pouštět Spotify a ostatní služby, či přehrávače. Žádný konektor prostě nehledejte. Ale můžete jej ovládat dotykem neboli gesty. Ovládat buď hlasitost, nebo poklepem měnit skladby. Nebo ho vypnout. A taky zresetovat. To vše na horním podsvíceném víku, kde standardně svítí pouze plus a mínus. Při vašem hovoru se Siri zde mihotá barevné světlo značící zapojení umělé inteligence. Nejstarší kompatibilní zařízení je iPhone 5S a iPad mini 2.

Technologie

Technologicky se jedná o velmi zdařilé řešení, kdy ve válci o rozměrech 172 mm x 142 mm (výška x šířka) a hmotnosti 2,5 kg naleznete vše, co potřebujete pro velmi slušný zvuk. Nebojím se použít superlativ jako výjimečně chytrý zvuk. Není se čemu divit, může za to totiž chytré řešení reproduktorů. V horní části je uchycen basový reproduktor, který ve formě subwooferu, opatřený kalibračním mikrofonem, produkuje tak akorát basy, aby to vše velmi dobře a čistě tvrdilo muziku. V patře pod ním je sedm širokopásmových reproduktorů, které se starají o vyzařování středů a výšek kolem dokola, nebo jen směrem, kde je volný prostor. To jim spočítá šestice mikrofonů, které za prvé čekají na příkaz „Hey Siri“ a za druhé analyzují odrazy zvuku v prostoru pro bleskové nastavení co nejlepší ekvalizační křivky. Každý reproduktor má svůj zesilovač, takže o čistotu je postaráno. V tom spočívá největší chytrost, tohoto reproduktoru, co se technologie pro zvuk týče.

Jak to hraje

Skvěle. Tečka. Co jsme čekali, když jeho uvedení bylo tak zdlouhavé a konkurence je tak tvrdá? Mohu zcela zodpovědně prohlásit, že v cenové kategorii 10 tisíc Kč sotva naleznete něco, co by hrálo lépe! Každý má svůj přístup, já hodnotím zvuk zařízení podle toho, jak hraje potichu. Dokáže zprostředkovat naprosto intimní poslech, ve kterém nechybí zřetelnost, basy, čisté středy i výšky. Dobře poslouží k poslechu jakéhokoliv žánru. HomePod dokáže hrát samozřejmě i nahlas. A pořád bude hrát, nebude křičet! Je zajímavé, pozorovat při hlasitosti nad 95% maxima, jak se mění zvuk, když sedíte blízko reproduktoru a když jste někde v prostoru. V blízkosti můžete slyšet určitý svist, který vzniká zřejmě interferencí výšek a blízké zdi. Jakmile poodstoupíte, zmizí a začnete mít pocit, že zvuk hraje přímo k vám. A to se dá říci o jakémkoliv umístění, hudba krásně zaplní celý prostor.

Siri a úvahy na závěr

Co říci na závěr? Podle zkušenosti těch, kteří umí se Siri komandovat v jejím srozumitelném jazyce a na územích, kde má plné pole působnosti, je patrné, že oproti iPhonu je Siri v HomePodu značně osekaná. Z našeho pohledu nezbývá než koukat na HomePod jako na zdroj zvuku nebo domácí zábavy.

Co tedy koupí získáte? Pokud jste zastánci a vyznavači „Apple-centrického ekosystému“ a máte rádi skvělý zvuk, jako já, pak není co řešit. Pokud vám vadí „mono“ zvuk, kupte HomePody dva, spojte je pomocí nastavení v aplikaci Domácnost do sterea a máte vystaráno. Tento test přinesu někdy v budoucnu, protože jsme si HomePod oblíbili a pořídíme si jeden bílý a jeden šedý. To abychom si mohli každý poslouchat svoje a nebyli tu jak u kolotoče. A na večírky naplníme celý byt skvělým stereo zvukem, kdy si každý bude moct poroučet, co chce hrát. Siri totiž neřeší hlasy, tak jí může ovládat kdokoliv, kdo je u vás doma. Proto jsem si taktéž neaktivoval služby související se čtením zpráv, atd. Proč by měl někdo aktivovat u nás doma příkaz „Hej Siri, read the last iMessage“…

HomePod je průlomový reproduktor, který se adaptuje na své místo a poskytuje věrnou reprodukci zvuku. Kombinace Apple Music a Siri vytváří zcela nový způsob, jak objevovat novou hudbu a umožňují hlasovou interakci z přehrávačem. Může vám pomoci při každodenních úkolech - a ovládat svůj chytrý domov - vše jen s vaším hlasem. EU distribuce = připojení do standardní CZ zásuvky, bez nutnosti redukcí.

Velký zvuk.
malé měřítko.

Tento účelně navržený reproduktor vytváří bohatý, vyladěný zvuk, který je překvapivý vůči jeho velikosti. HomePod kombinuje zvukovou technologii vyvinutou společností Apple a pokročilý software, který dodává přesný zvuk, který naplňuje místnost. A pouhých sedm palců vysoký HomePod se dá umístit kdekoliv ve vašem domě. Napárováním více reproduktorů můžete naplnit místnost stereo zvukem, nebo s AirPlay 2 hrajte ve více místnostech zároveň.

Hluboké basy

Applem navržený woofer je umístěný v horní části reproduktoru a směřuje nahoru, čímž je schopen basového výstupu, který překonává běžný reproduktor. 6mikrofonové pole sleduje zvukový výstup a kompenzuje zvukové vlastnosti místnosti a tím docílí bohatý a konzistentní zvuk. Basy jsou slyšet i když je hlasitost na velmi nízké úrovni.

Z dálky slyší dobře.

6 mikrofonů umístěných kolem HomePodu umožňují zachytit zvuk z místnosti. Když řeknete: Hej Siri, pokročilé zpracování spolu z potlačením ozvěny a šumu umožňuje rozlišit váš hlas i bez zvyšování hlasitosti - i přes celou místnost a při hraní hudby.

Kvalitní zvuk
Všude kolem vás.

Vlastní sestava sedmi výškových reproduktorů, každý s vlastním zesilovačem, vytváří směrovou kontrolu zvuku. Reproduktory umístěné kolem základny a pomocí speciální konstrukce posílají tok hudby směrem ke středu a potom dolů kombinovaně v 360 stupňovém směru, Výsledkem je pocit všesměrového výstupu reproduktoru. To prakticky eliminuje odrazy zvuku od stolu a umožňuje konzistentní zvuk s vysokým rozlišením.

A8
Největší mozek v reproduktoru

Apple A8 čip diriguje všechny pozoruhodné inovace HomePodu. Stejně jako pokročilé zpracování signálu mikrofonů, takže Siri vás slyší přes hudbu. Zpracování na úrovni studia v reálném čase, které maximalizuje basy a minimalizuje zkreslení. Buffering, který je dokonce rychlejší než v reálném čase. A mixování přímého a ambientního zvuku. Získáváte úžasný zvuk, pokaždé.

EU distribuce = připojení do standardní CZ zásuvky, bez nutnosti redukcí.

Rozměry v mm 142 x 173
Hmotnost 2490 g