Recenze Apple iMac Pro 27" Retina 5K Xeon W 8core RP Vega 56 MQ2Y2CZ/A šedý

• Grafická karta Radeon Pro Vega
  • Profesionální a všestranné použití

• Cena
  • Není možnost zvolit jiné barevné provedení

Představení Apple iMac Pro 27" Retina 5K Xeon W 8core RP Vega 56 MQ2Y2CZ/A šedý

Bájný jednorožec

Rychlost, síla, elegance. Tři slova, která definují all-in-one počítač iMac Pro 27” z dílny kalifornské společnosti. Dalo by se nazvat, že tento stroj patří jen vyvoleným. Pro běžné uživatele jde možná o zbytečný luxus, pokud neplánujete pohánět tímto iMacem celé své grafické studio, střižnu nebo nahrávací místnost. Apple iMac Pro 27” s osmijádrovým procesorem a špičkovou grafickou kartou AMD Radeon Pro Vega 56 je bájný jednorožeč pro všechny profesionály! V podstatě neexistuje činnost, kterou byste na tomto zařízení nezvládli. S frekvencí až 4,2 GHz a 32 GB operační paměti zvládnete v jednu chvíli rendrovat 8K video, upravovat fotky ve Photoshopu a do toho ještě testovat svoji nejnovější iOS aplikaci v XCode. iMac se přitom sotva zahřeje. Apple se totiž zamyslel i nad chlazením – masivní chladič, průduchy a dvojice ventilátorů. iMac tak zvládne až 500 wattů a svého předchůdce 27palcového iMac doslova strčí do kapsy.

Do vesmíru a ještě dál

Z pohledu designu jde o pastvu pro oči. Věřte mi, že tohohle stroje se budete chtít dotýkat a stane se chloubou vaší pracovny nebo studia. Elegantní „kouřová” konstrukce je na svém okraji tenká pouhých 5 mm. Celý systém pak napájí jediný kabel. K tomu si připočtěte nádhernou Apple klávesnici a myš, které jsou součástí balení. Displej si samozřejmě můžete naklonit dle potřeby a zvolit optimální pozorovací úhel.

Věřte mi, že na displej uvidíte za všech podmínek. iMac Pro disponuje 27palcovou obrazovkou, která má neuvěřitelných 14,7 miliónů pixelů a září jasem 500 nitů. Samozřejmostí je podpora gamutu P3 a více než miliarda barev. Výsledek? Naprosto věrný obraz, který ocení nejen fotografové, ale i lidé z filmového průmyslu.

Když už neustále skloňuji slovo profesionálové, musím zmínit i porty. Na zadní části naleznete spoustu vysokorychlostních portů, které čekají na vaše periferie – čtyři Thunderbolt 3 porty umožňují připojit hned dva 5K monitory. A co teprve 10 GB ethernet. Tenhle stroj by zvládl pohánět i menší školu nebo firmu.

Bezpečí

Důležité je zmínit i T2 čip, který má každý iMac Pro. Díky tomu je tento stroj nejen bezpečnější, ale zvládá i lepší obrazový signál skrze FaceTime či dokonalejší mapování jednotlivých tónů, lepší ovládání expozice či úpravu bílé barvy. Díky T2 čipu jsou vaše data na SSD úložišti šifrována vyhrazeným hardwarem, a to bez vlivu na výkon samotného SSD. Jednoduše řečeno, každý váš proces, start systém či načtení nové aplikace, je vždy hladký a bez jediného zaseknutí.

Výkon a zase výkon

V současné době neexistuje software či operace, se kterou by si tento iMac Pro neporadil. Procesor Intel Xeon zvládne simulovat a rendrovat obrovské 3D modely a pracovat v několika testovacích prostředích najednou. Byla by škoda na tomto počítači jen konzumovat obsah a surfovat na internetu. iMac Pro je stvořen na tvrdou práci.

Samozřejmě nic nefunguje bez pořádného softwaru, proto si do iMacu rozhodně nainstalujte profesionální nástroje, například Final Cut Pro X pro střih videa, Logic Pro X na komponování hudby či Adobe Photoshop pro zpracování fotek. Samozřejmostí je podpora nejnovějšího operačního systému macOS Mojave (macOS Catalina).

Překvapivě dobrý zvuk

Samotný iMac zvládá i velmi dobře přehrávat a nahrávat hudbu. V těle naleznete zabudované stereo reproduktory, které mají široký frekvenční rozsah. Samotného mě překvapilo, jak dobře hudba zní a je jedno o jaký žánr či film se jedná. Čtyři mikrofony pak snadno zachytí váš hlas bez ohledu na okolní hluk. To využijete i při konferenčních rozhovorech.

Vesmírně šedá barva a dodávané příslušenství jen podtrhuje eleganci a šarm tohoto stroje. Vřele doporučuji přikoupit i Magic Trackpad 2, který doplní nejen klávesnici, ale především Magic Mouse 2. Oceníte ho ať děláte jakoukoliv práci či činnost.

Pro koho?

Budu se opakovat, ale tenhle stroj je určen pro kreativní práci a ocení ho profesionálové ve svém oboru. Pokud pracujete u filmu, s hudbou, grafikou, programujete nebo modelujete pak tenhle all-in-one počítač musíte mít. Investice do iMacu Pro se vám vrátí dobře odvedenou prací, jelikož počítač vás podrží za jakékoliv situace. Neexistuje nic, s čím by si neporadil. Ve výsledku pak záleží jen na dobře zvolené konfiguraci a následném využití. iMac Pro vám přitom bude dobře a dlouho sloužit, a to doslova pěkných pár let. Jde o nadčasové zařízení, které mílovými kroky předhání konkurenci. Apple počítače stále umí, však to má hluboko ve svých kořenech a DNA.

3

Naprostá enterprise! :) Tedy úplně skvělý a mám velikou radost, pracuje se mi na něm samozřejmě výborně. Děkuji! .)

Veronika, 09.06.2020

3

Apple iMac Pro 27" Retina 5K Xeon W 8core RP Vega 56 MQ2Y2CZ/A šedý – unikátní all-in-one počítač s extrémním výkonem, špičkovým displejem a naprosto jedinečným provedením. Disponuje osmijádrovým procesorem Intel Xeon W o frekvenci až 4,2 GHz, celými 32 GB DDR4 ECC operační paměti, velmi výkonnou grafickou kartou AMD Radeon Pro Vega 56 a extrémně rychlým a obrovským 1TB úložištěm SSD. 27" displej Retina o rozlišení 5K (5120 × 2880 px) je extrémně jasný, schopen zobrazit celou miliardu barev a navíc perfektně pokrývá barevný prostor DCI-P3 hojně využívaný ve filmovém průmyslu. S počítačem dostanete i příslušenství v podobě klávesnice Magic Keyboard a myši Magic Mouse 2.

Všechny síly jsou pro.

Profesionálové iMac milují. Proto byl jeden postavem přesně pro vás. Má nejvýkonnější grafiku a procesor ze všech Maců a navíc nejvyspělejší úložiště, paměť i rozhraní. V elegantní integrované konstrukci, které dominuje fantastický Retina 5K displej. Každému, od fotografů přes střihače videa po 3D animátory, od muzikantů přes vývojáře softwaru až po vědce, je iMac Pro připravený pomoct proměnit nejlepší nápady v největší díla.

Apple iMac Pro design | Megapixel

Retina 5K displej. Sněte v miliardě odstínů.

Aby bylo jasno: každý iMac musí mít parádní displej. A když je to iMac Pro, tak obzvlášť. Tahle 27palcová obrazovka je vůbec nejlepší, jaká se kdy u iMaců objevila. Jejích 14,7 miliónu pixelů září jasem 500 nitů. Jako by fantastický displej úplně zastínil krásnou integrovanou konstrukci. A vy vidíte jen to, na čem děláte. Díky barevnému gamutu DCI-P3 a podpoře více než miliardy barev má iMac Pro spektakulárně věrný obraz. Na displeji s miliardou barev vypadá každá fotka přesně tak, jak ji zachytíte. S dokonale hladkými přechody mezi barevnými odstíny.

Apple iMac Pro displej | Megapixel

iMac až s 18 jádry. To není překlep.

iMac se čtyřmi jádry je super. Ale iMac s osmi jádry, to je úplně jiná třída. S rychlostí Turbo Boost až 4,2 GHz je iMac Pro tak silný a flexibilní, že dokáže vybalancovat vícejádrové procesy s fantastickým výkonem pro jednovláknové operace. Procesor s novými vektorovými instrukcemi AVX-512 a novou architekturou mezipaměti zvládá ještě víc dat – ještě rychleji. Takže můžete rendrovat obrázky, střihat až 8K video, manipulovat s fotkami, pracovat se zvukovými efekty v reálném čase nebo kompilovat svou příští pětihvězdičkovou aplikaci. Závratnou rychlostí.

Intel Xeon W | Megapixel

Grafika Vega. Drsný výkon, jemná krása.

iMac Pro má nejlepší grafiku třídy pracovních stanic ze všech Maců: Radeon Pro Vega. První Mac s architekturou Vega má 8 GB vysoce propustné paměti, která přispívá k obrovskému nárůstu výkonu – je až dvakrát rychlejší než GPU jakéhokoli jiného iMacu a až třikrát rychlejší než GPU Macu Pro. To znamená vyšší frekvenci snímků pro virtuální realitu, 3D rendrování v reálném čase, věrohodnější speciální efekty a plynulé hraní her v nejlepším nastavení. Taky podporuje výpočty s běžnou a poloviční přesností. Takže operace, které nevyžadují celých 32 bitů přesnosti, zvládne dvakrát rychleji. Jak moc rychle? Rychlostí až 22 teraflops.

Apple iMac Pro grafická karta | Megapixel

Unikátní hardwarová výbava.

iMac Pro je vybaven celými 32 GB operační paměti DDR4 ve čtyřkanálovém zapojení a navíc s podporou funkce ECC pro bezchybnou práci s daty. Takže na něm můžete vizualizovat, simulovat a rendrovat obrovské 3D modely. Pracovat v několika testovacích prostředích při vývoji pro různé platformy. Mít otevřenou spoustu aplikací současně. A všechno zvládat s neskutečnou lehkostí. 1TB čistě flashové úložiště umožňuje pracovat s velkými 4K a HD projekty bez ohledu na kodek. A díky propustnosti až 3 GB/s je načítání obrovských souborů a spouštění aplikací ještě rychlejší než kdy předtím.

Apple iMac Pro hardware a chlazení | Megapixel

Vměstnat tolik výkonu do tak tenké integrované konstrukce, to chtělo nové pojetí chlazení systému. Přestavěnou tepelnou architekturu iMacu Pro tvoří dvojice inovativních ventilátorů, masivní chladič a průduchy navíc. Výsledek? Téměř o 75 procent účinnější proudění vzduchu a 80procentní nárůst termální kapacity systému. iMac Pro díky tomu s ledovým klidem zvládá 500 wattů – o 67 procent větší příkon než 27palcový iMac.

Solidní rozhraní. Pro solidní práci.

Jak by člověk u profi stroje čekal, je tady spousta vysokorychlostních portů. Takže si z něj snadno uděláte vysoce výkonnou pracovní stanici. Čtyři porty Thunderbolt 3 umožňují připojit dva 5K monitory – dohromady se 44 milióny pixelů – a přenášet data drtivou rychlostí 40 Gb/s. A taky je tu něco, co u iMacu nejspíš nečekáte: 10Gb Ethernet. Takže přenášení souborů mezi počítači nebo práce s vysoce výkonným síťovým úložištěm je až desetkrát rychlejší.

Apple iMac Pro konektivita | Megapixel

Doplňky. Odhalují svou temnou stránku.

Nové vesmírně šedé doplňky jsou bezdrátové, dobíjecí a tak pěkné, jak si iMac Pro zaslouží. Jsou exkluzivně k dispozici jen při jeho nákupu. Nová Magic Keyboard má číselný blok a Magic Mouse 2 vám díky dotykovým funkcím velmi usnadní práci v operačním systému a všelijakých aplikacích.

Apple iMac Pro příslušenství | Megapixel

Velikost displeje 27 "
Rozlišení displeje 5120 × 2880 px (Retina 5K)