Canon EF 28mm f/1,8 USM Komentáře k Canon EF 28mm f/1,8 USM

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (85 - 1)

  • 85

    Křížek

    Reaguje na (84) | Dobrý den, pokud fotíte svatby, pak bych asi bral ten Canon. Ostření je přesnější. Co do perfektní kvality výstupu bych pak vzal Canon 35mm f/2. Děkuji

    Václav Křížek - Megapixel, Komunitní specialista, 06.06.2017 | Reagovat

  • 84

    Avatar

    Dobrý den, přemýšlím nad tímto objektivem k tělu canon 70D na focení svateb v menších a tmavších prostorách nebo variantně nad Sigma 30mm f/1,4 DC HSM Art pro Canon či Objektiv Canon EF-S 24mm f/2,8 STM (tím si nejsem jistá zda by stačil). Poradíte mi prosím nejlepší volbu? Nebo nějakou jinou do 15 tisic? Děkuji N. Novakova

    Nela Novakova, 05.06.2017 | Reagovat

  • 83

    Avatar

    Reaguje na (82) | Dobrý den, no dle recenze bych si vybral Sigmu. Má lepší vlastnosti, pro Vás i přijatelnou světelnost. Aberace je u ní mneší jak u Canonu. A je konstrukčně novější. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 14.04.2015 | Reagovat

  • 82

    Avatar

    Dobrý den, mám v plánu pořídit pevné sklo kolem 30mm, momentálně se rozhoduji mezi CANON EF 28 mm f/1,8 USM a SIGMA 30 mm f/1,4 DC HSM Art. Využívat chci tento objektiv především na portrét a reportáž, tudíž využiji co nejižší clonu. Avšak aby to nebylo na úkor ostrosti nebo chromatické vady. Vlastním Canon 60D. Jedná se mi předevšim o ostrost a kvalitu bokehu. Jaký by jste mi doporučili? Předem děkuji

    Jan, 13.04.2015 | Reagovat

  • 81

    Avatar

    Reaguje na (80) | Dobrý den, tento objektiv je vhodný na ledasco. Ale Vašemu vyjádření "potřebuji třetí do brašny" opravdu nerozumím. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 18.02.2015 | Reagovat

  • 80

    Avatar

    Dobrý den, mám canon 7-200 mm f4 L USM a canon 135 mm f2.0... potřebuji třetí do brašny ... myslíte, že Canon EF 28mm f/1,8 USM bude vhodný?

    Mikšo, 17.02.2015 | Reagovat

  • 79

    Avatar

    Reaguje na (78) | Dobrý den, no nafotografování krajin bych spíše vybral širší ohnisko a to i pro architekturu. Vyzkoušejte na svém objektivu nastavit ohnisko 50 a vyfotografovat něco z architektury. Ohnisko je již dost dlouhé, tedy na APSC snímač. Na FF je to ještě snesitelné.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 01.11.2014 | Reagovat

  • 78

    Avatar

    Dobrý den, chci pořídit objektiv na focení krajin a architektury. Jako první jsem si pořídil Tamron AF SP 28-75mm f/2,8 Di Macro. Nyní se rozmýšlím mezi Canon EF 28mm f/1,8 USM a Canon EF 50mm f/1,4 USM. Který byste spíš doporučili? Děkuji

    Honza Vališ, 01.11.2014 | Reagovat

  • 77

    Michalík

    Reaguje na (76) | Dobrý den, raději bych doporučil Sigmu 30mm/f1,4 protože budete moci lépe pracovat s hloubkou ostrosti, navíc je toto ohnisko na focení portrétů více ideální - více se blíží 50mm i když samozřejmě ten rozdíl již není tak velký. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 19.05.2014 | Reagovat

  • 76

    Avatar

    Dobrý den, ráda bych se zeptala, mám canon 70D a ráda bych k němu pořídila objektiv v rozsahu 20-30 mm na focení dětí v ateliéru a nemůžu se rozhodnout, ráda bych se vešla do 15 tis. Prosím, který byste mi doporučili? Nevím zda Objektiv Sigma 30mm f/1,4 DC HSM Art či objektiv Canon EF 28mm f/1,8 USM nebo byste doporučili ještě jiný?? Moc předem děkuji za rychlou odpověď :)

    sylvie, 17.05.2014 | Reagovat

  • 75

    Florian

    Reaguje na (74) | Dobrý den, to se právě již dnes téměř nestává. Takto na dálku težko hodnotit v čem mohl být problém. Art, Sport a Contemporary objektivy od Sigmy jdou i v domácích podmínkách snadno seřizovat pomocí Docku, čímž se může eliminovat případný FF/BF.

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 29.01.2014 | Reagovat

  • 74

    Kubát

    Reaguje na (73) | Díky za reakci. Já měl však právě novou verzi ART a ta ostrost byla hodně špatná. Z deseti portrétů byly ostré dva. Ve srovnání s levnou 50 1,8 Canon prohrávala, ale možná si jen dobře nerozuměla s mým tělem. Na diskusích jsem vyčetl, že Sigmy na ostření trpí a mohou se lišit kus od kusu...

    Petr Kubát, 29.01.2014 | Reagovat

  • 73

    Florian

    Reaguje na (72) | Dobrý den, mezi těmito objektivy bych osobně určitě volil Sigmu. Její nová "Art" verze je ještě lepší než ta starší jak po optické tak mechanické stránce. Dříve se zvlášť u kombinace Canon+Sigma stávalo, že ostření nebylo přesné, ale to je u nových objektivů již velká vyjímka. A samozřejmě není problém si objektiv před nákupem na prodejně vyzkoušet.

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 29.01.2014 | Reagovat

  • 72

    Kubát

    Dobrý den, jak si stojí tento objektiv ve srovnání se Sigmou 30mm f/1,4 DG HSM ART? Jde mi hlavně o ostrost a kresbu. Koupil jsem bazarovou Sigmu, ale velice mě zklamala ostřením, navíc trpěla výrazným front focusem. Musel jsem ji vrátit a mám teď už ze Sigmy trochu obavy. Chci mít pevné sklo na domácí a společenské momentky při špatném světle. Na portréty si chci koupit 50 1,8. Ještě se nabízí srovnání s Canonem 35mm f/2. Mám tělo Canon 600D. Děkuji za názory.

    Petr Kubát, 29.01.2014 | Reagovat

  • 71

    Avatar

    Reaguje na (69) | Dovolím si reagovat. Moc nerozumím volbě 28mm,když máte 50ku a plánujete koupi FF...?Řekl bych,že v atelieru využijete právě FF v kombinaci s 50kou více,tudíž bych osobně neřešil APS-C s 28ičkou,která potom na FF není zase ideálně široká. Ale to je pouze můj názor a samozřejmě záleží na tom,co fotíte a na skutečnosti,v jak dohledné době koupi FF plánujete. Hodně štěstí při výběru.

    Václav, 05.09.2013 | Reagovat

  • 70

    Svoboda

    Reaguje na (69) | Dobrý den, Canonu EF 24mm f/2,8 IS USM bych se vůbec nebál. Má velmi pěknou kresbu, dá se použít i na FF tělech a cena kvalitě odpovídá.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 25.06.2013 | Reagovat

  • 69

    Avatar

    Dobrý den, vlastním Canon 650D s 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM, což se jevilo jako super univerzální kombinace, jenže jsem narážel na světelné limity kvalita obrazu mi trochu nabourávala smysluplnost pořízení základní řady canonu, tedy chvíli mi to nedalo a pořídil jsem Canon EF 50mm f/1.4 USM, což je kvalitou kresby úplně někde jinde, jenže při focení v ateliéru jsem narazil na zásadní problém tohoto jinak dokonalého objektivu přepočtové ohnisko 80mm což je moc. Tedy bych chtěl doporučit nějaký objektiv v pravděpodobném rozsahu 20-30mm v obdobné kvalitě jako právě ona 50ka. Jelikož se mi nejedná pouze o focení v ateliéru koukám i po lepší světelnosti a mám trochu obavu u 24 mm f/2,8 u které uvádíte lepší kresbu. Posledním nutným kritériem je použitenost na FF tělech, které na sebe asi nenechá dlouhu čekat. Děkuji Bureš

    Vladislav Bureš, 13.06.2013 | Reagovat

  • 68

    Svoboda

    Reaguje na (67) | Dobrý den, tento Canon 28mm f/1,8 kreslí do krajů výrazně lépe, než 20mm a nabídne světelnost od f/1,8, doporučil bych tedy Canon 28mm.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 09.05.2013 | Reagovat

  • 67

    Avatar

    Reaguje na (66) | Děkuji Vám, ale potřebuji si koupit širokoúhlý objektiv s pevným ohniskem a opravdu nyní nevím do 13 tis.Kč jakému mám dát přednost. Jestli Canon 20 nebo 28? 35 je sice dobrý cenově, ale nepotřebuji ho na portréty. AT

    Anna Tibitanzlová, 07.05.2013 | Reagovat

  • 66

    Svoboda

    Reaguje na (65) | Dobrý den, nejlepší bude Canon 35mm f/2,0. A vynikající kresbu má také manuální Samyang 14mm, ten je už ale hodně širokoúhlý. Se širokoúhlými objektivy se dá fotit i s poměrně dlouhými časy, já si s 10-20mm troufám i na 1/30s, ale záleží na jistotě úchopu.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 07.05.2013 | Reagovat

  • 65

    Avatar

    Dobrý den, prosím Vás o doporučení, kterému z objektivu bych měla dát přednost a to: Canon 28mm f/1,8, nebo Canon 35mm f/2,0 nebo Sigma 30mm f/1,4 a nebo Sigma 10-20mm f /4,0- 5,6. Nemohu se stále rozhodnout. A jestli máte zkušenosti se Sigmou 10-20mm, dá se s ní fotit i z ruky při horší světelnosti? Děkuji. AT

    Anna Tibitanzlová, 05.05.2013 | Reagovat

  • 64

    Avatar

    Reaguje na 63 | Dobrý den, nejlepší z nich je Canon EF 70-200mm f/4,0 L USM. Ale oproti 24-105 je lepší jen o trochu.

    Luděk Bouška - Megapixel, 15.02.2013 | Reagovat

  • 63

    Avatar

    Dobrý den, rád bych se zeptal který z těchto: Canon 28mm f 1,8 USM, 17-40mm f4, 24-105mm f4 a 70-200mm f4 má nejlepší ostrost a kvalitu fotky. Děkuji

    Kuba, 15.02.2013 | Reagovat

  • 62

    Avatar

    Reaguje na 61 | Dobrý den, pardon, přehlédl jsem. V tom případě jsou to Canon EF 24mm f/1,4 L II USM  a nebo Canon EF 35mm f/1,4 L USM.

    Luděk Bouška - Megapixel, 07.01.2013 | Reagovat

  • 61

    Avatar

    Napsala jsem přece, že na ceně mi nezáleží, a vy napíšete, že v podobné ceně neexistuje. přečtěte si prosím můj dotaz ještě jednou.děkuji

    Alexandra Lipková, 06.01.2013 | Reagovat

  • 60

    Avatar

    Reaguje na 59 | Dobrý den, je mi líto, alemv podobné ceně takový objektiv neexistuje.

    Luděk Bouška - Megapixel, 01.01.2013 | Reagovat

  • 59

    Avatar

    Dobrý den, potřebuju vyměnit základní objektiv 17-40 F4 L, který je sice všude vychvalovaný, ale pro mně prostě kreslí blato. Existuje nějaký pevný objektiv na canon, se širším ohniskem, který by se obrazovou kvalitou vyrovnal pevné 50mm? To chci fakt tak moc? Vyzkoušela jsem i 24-70 F2,8, taky blato. Na ceně mi nezáleží. Chci objektiv, který mi poskytne stejné výsledky jako 50mm 1,8 nebo 100 2,8, ale ze širokým ohniskem.

    Alexandra Lipková, 31.12.2012 | Reagovat

  • 58

    Avatar

    po roce užívání tohoto skla předám své subjektivní praktické zkušenosti s tímto sklem. jednoznačně je to mé nejoblíbenější sklo. používám ho na aparátu s APS-C senzorem, takže mi vychází ohnisko cca 45 mm. na rodinně společenské každodenní focení parádní. na cloně 1,8 je velmi měkký a nepřenáší dost kontrastu, ale od clony 2,5 je parádní až do clony 7,1. Od této clony se začíná poměrně výrazně projevovat chromatická aberace, ale nevadí to, protože na cloně 7,1 je již poměrně velká hloubka ostrosti, takže vyšší clonové číslo netřeba až tak často používat. je lehký, kvalita zpracování přiměřená, ostření usm velmi rychlé. u mě 4* z 5. co se týče kvality snímků, nelze ho stavět kvalitou vedle c 50 f1,4 USM, ale oproti setovým objektivům se jedná o velký posun v kvalitě. pokud budete mít někdo zájem, napište mi na tomas@nekoranec.cz, pošlu pár fotek

    tomáš nekoranec, 10.12.2012 | Reagovat

  • 57

    Avatar

    Reaguje na 56 | Dobrý den, ano, bude zkreslovat, ale s 35mm si v tomto ohledu pomůžete jen trošku. Stále to na portréty není dobré. Problémy s ktesbou v okrajích bývají na velkých snímačích, na APS-C snímačích k tomu většinou nedochází. Pokud jde o kvalitu a ostrost obrazu, je 50/1,8 skutečně velmi dobrý a ani 28/1,8 a 35/2 se mu v tomto ohledu nerovnají.

    Luděk Bouška - Megapixel, 09.10.2012 | Reagovat

  • 56

    Avatar

    Moc děkuji za odpověď. Proč není vhodný na portréty - myslíte, že už bude zkreslovat? Byl by v tomto směru tedy lepší 35mm/f2.0? Já to budu mít vzhledem k velikosti čipu x1,6. Také jsem se dozvěděla, že některá pevná skla mají problém doostřovat okraje, které jsou pak rozmyté. Nevím, jak na tom byla ta plastová padesátka, ale ráda bych něco kvalitou zobrazení minimálně srovnatelného. Velice Vám děkuji za Váš čas.

    HK, 08.10.2012 | Reagovat

  • 55

    Avatar

    Reaguje na 54 | Dobrý den, já bych vybral právě tento 28/1,8, ale na portréty to už moc není...

    Luděk Bouška - Megapixel, 08.10.2012 | Reagovat

  • 54

    Avatar

    Dobrý den, prosím o radu. Rozbil se mi objektiv 50mm/f1.8, tak se dívám po náhradě. Na padesátce mi trochu vadil užší záběr scény (nemám full frame) a nutnost hodně poodstupovat, ale fotky byly úžasné a jejich kresba, hloubka ostrosti i možnost focení za šera díky skvělé světelnosti mi velice vyhovovala. Nyní se dívám na ohniska kolem 30-35mm - většinou fotím momentky, krajinu, okrajově i portréty a věci s nízkou hloubkou ostrosti. Můžete mi poradit, které sklo by se kvalitativně vyrovnalo té padesátce a mělo širší záběr? Koukám i na Sigmy, ale nevím, jak je to s jejich kvalitou. Canon 35/f1.4 je sice skvělý, ale pro mě příliš drahý. Fotím na tělo 400D, které v dohledné době změním na 60D či 7D. Předem moc děkuji za odpověď.

    HK, 08.10.2012 | Reagovat

  • 53

    Avatar

    Reaguje na 52 | Dobrý den, já bych vybral asi právě tento objektiv.

    Luděk Bouška - Megapixel, 25.05.2012 | Reagovat

  • 52

    Avatar

    Dobrý den pane Bouško, chci se zeptat, doporučil-li byste tento objektiv na tělo Canon 7D, popřípadě jaký jiný objektiv do 15tisCZK s podobným ohniskem (30mm +/-) by podle Vás byl co do obrazové kvality nejvhodnější? Díky moc.

    Jakub Louda, 25.05.2012 | Reagovat

  • 51

    Avatar

    Reaguje na 48 | Dobrý den, pokud nevyžadujete nejvyšší obrazovou kvalitu, je tento objektiv vhodný díky dobré světelnosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, 28.12.2011 | Reagovat

  • 50

    Avatar

    Reaguje na 49 | Dobrý den, Canon EF 35 mm f/1,4 L USM je na tom jednoznačně nejlépe, tento 28/1,8 bohužel není úplně ideální.   

    Luděk Bouška - Megapixel, 27.12.2011 | Reagovat

  • 49

    Avatar

    Dobrý den, jak je na tom 28 f 1,8 s úpravou směrování světla kolmo na snímač, slyšel jsem, že je to u širokáčů co byly vytvořeny pro kinofilm na kterém to tak nevadilo problém, u 28 f2,8 kde je otvor pro čočku u bajonetu malý a je jasné, že světlo musí jít vějířovitě aby zaplnilo plochu FF snímače pro kterou je vlastně určeno. Popřípadně mi poraďtě jaký pevný oběktiv 28mm vybrat aby poskytl nekompromisní optickou kvalitu, ještě uvažuji o Carl Zeiss 25 nebo 28/2 nebo možná i 35/1,4L

    Petr Tomeš, 26.12.2011 | Reagovat

  • 48

    Avatar

    Dobrý den, můžete mi prosím poradit s koupi fotoaparátu? Rozhoduji se mezi Canon Rebel T3i a Canon EOS 60D. Jsem v tomto začátečník a ráda bych fotila v šeru v místnosti a momentky děti. Oba tyto fotoaparáty se prodávají s objektivem 18-55. Je potřeba pro focení v místnosti dokoupit jiný? A Jaký? Děkuji

    Monika, 26.12.2011 | Reagovat

  • 47

    Avatar

    Reaguje na 45 | Dobrý den, podívejte se na porovnání, při vysokém zaclonění vychází o něco lépe 35/2, ale třeba při cloně f/2,8 je o něco lepší tento 28/1,8

    Luděk Bouška - Megapixel, 12.12.2011 | Reagovat

  • 46

    Avatar

    Reaguje na 44 | Dobrý den, tento objektiv je vhodný na focení momentek, ale na portréty není moc ideální. Daleko lepší by byl Canon EF 50mm f/1,4 USM, nebo levnější Canon EF 50 mm f/1,8 II.   

    Luděk Bouška - Megapixel, 12.12.2011 | Reagovat

  • 45

    Avatar

    Dobrý den, je možné říct jaký je rozdíl v kresbě mezi tímto objektivem a objektivem 35mm/2.0 ? Poznám mezi nimi rozdíl? Chtěla bych fotit hlavně portréty (vím, že 35 je na portréty lepší, ale dala bych přednost většímu záběru, myslím, že 28 mm až tak zkreslovat nebude). Díky za radu. Katka

    Katka, 12.12.2011 | Reagovat

  • 44

    Avatar

    dobry den mam canon 550d chtela bych si poridit objektiv takovy aby dobre fotil na vecircich,portrety a byl cenove dostupny.dekuji

    zaneta, 11.12.2011 | Reagovat

  • 43

    Avatar

    Reaguje na 42 | Dobrý den, ano, o trochu lepší to je, ale rozdíl není nijak propastný.

    Luděk Bouška - Megapixel, 14.11.2011 | Reagovat

  • 42

    Avatar

    Dobrý den pane Bouška. Mám Canon EOS 450D a k němu jako základový objektiv http://www.megapixel.cz/sigma-17-70-mm-f-28-40-dc-macro-hsm-os. Fotím převážně krajinky, přírodu a i portréty. Nemohu se pořád zbavit dojmu, že pevné sklo by bylo na krajiny i portréty lepší z hlediska kvality obrazu a přemýšlím právě o tomto objektivu s pevným ohniskem. Můžete mi poradit v mém vnitřním rozpolcení? Moc děkuji.

    Hudy, 13.11.2011 | Reagovat

  • 41

    Avatar

    Reaguje na 40 | Dobrý den, podívejte se třeba na toto porovnání , obrazová kvalita je vyšší u Canon EF 24mm f/2.8, ale objektivu Canon EF 50 mm f/1,8 II přece jen konkurovat nemůže.  

    Luděk Bouška - Megapixel, 25.08.2011 | Reagovat

  • 40

    Avatar

    Dobrý den, rozhoduji se mezi 28 mm f/1,8 a 24 mm f/2,8. U prvního - podle parametrů lepšího - uvádíte “standardní objektiv”, u druhého “vynikající”. Chci především minimálně stejně dobrou kvalitu obrazu jako z pevné padesátky a neotáčení při ostření. Už jsem téměř rozhodnutá pro 28/1,8 , ale vaše “standardní” a “vynikající” mi rozhodování dost komplikuje :) Je mezi nimi opravdu takový rozdíl? A pak bych samozřejmě ráda věděla, který je lepší :) Děkuji, Lucie

    Lucie, 24.08.2011 | Reagovat

  • 39

    Luděk Bouška - Megapixel, 13.07.2011 | Reagovat

  • 38

    Avatar
    Dobrý den, zvažuji mezi tímto objektivem a "Sigma 30 mm F 1,4 EX DC HSM". Sigma má F1,4, ale tipuji, že Canon je kvalitnější. Jaký je Váš názor na tyto objektivy?

    Roman, 12.07.2011 | Reagovat

  • 37

    Avatar
    Reaguje na 36 | Dobrý den, 50mm objektiv se hodí na portréty a fotky postavy, ale na budovy je příliš dlouhý. 28mm objektiv je lepší na budovy, ale nehodí se na portréty a ještě není tak kvalitní. Kdybych měl vybrat jeden objektiv, který se bude hodit na obojí a zároveň bude dostatečně kvalitní, byl by to http://www.megapixel.cz/tamron-sp-17-50-mm-f-28-xr -di-ii-vc-pro-canon.

    Luděk Bouška - Megapixel, 17.06.2011 | Reagovat

  • 36

    Avatar
    Dobrý den p.Bouška, chtěl bych Vás poprosit o pomoc s výběrem objektivu. Nyní vlastním Canon eos 550d + setový objektiv a řeším následující problém. Chtěl bych si zakoupit kvalitnější objektiv s pevným ohniskem Canon 50mm f/1.4 nebo Canon 28mm f/1.8. Mým cílem je focení portrétu osob a celých budov. Je vhodnější 50mm nebo 28mm objektiv popř. jiné ohnisko? Mým favoritem byl objektiv Canon 35mm f/1.4L USM, ovšem cena je již někde jinde, existuje alternativní objektiv, který můžete doporučit. Předem Vám moc děkuji za informace.

    Karel, 16.06.2011 | Reagovat

  • 35

    Avatar
    Reaguje na 34 | Dobrý den, lepší světelnost neznamená lepší kresbu, to je jen v naprosto ojedinělých (a tím pádem také drahých) případech...

    Luděk Bouška - Megapixel, 13.06.2011 | Reagovat

  • 34

    Avatar
    Reaguje na 31 | Dobrý den, všiml jsem si tu Vašeho odkazu kde se porovnávají objektivy a lze tam navolit i na jaký foták. Uvažuji o nějakém širokáči na 5D mark II což jsem vlatně psal i jako dotaz k příslušnému foťáku. V tom odkazu se mi sice napodařilo navolit 5D mark II a tak jsem tam nechal 1Ds Mark III že je taky full frame. Na 5D mark II se mezi širokáči rozhoduji mezi tímto EF 28mm f/1.8 USM a mezi 24 f2.8. Stále se říká že lepší světelnost má i lepší kresbu, ale na těch www kde jsou ty testy tam se mi zdá že lepší (hlavně teda ostřejší) obraz má ta 24 f2,8.. To se mi jen zdá nebo i s tou horší světelností má ostřejší obraz ta 24 f2,8?? Děkuji. (A ted koukám že zase nemá USM)

    Pavel, 11.06.2011 | Reagovat

  • 33

    Avatar
    Reaguje na 32 | Dobrý den, já bych vybral asi velmi dobrý http://www.megapixel.cz/tamron-sp-17-50-mm-f-28-xr -di-ii-vc-pro-canon.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.02.2011 | Reagovat

  • 32

    Avatar
    Dobrý den, jsem vlastníkem fotoaparátu Canon 500D, objektivu Canon 17-55mm/4-5,6 IS USM a klasického pevného skla Canon 50mm/1.8. S kvalitou fotek u 50mm jsem plně spokojen, ale na portréty mi někdy chybí nižší ohniska. U objektivu 17-55mm mi postrádám nižší hodnoty clony. Uvažuji buď o dokoupení pevného skla s nižším ohniskem nebo o výměně zoomového objektivu za jiný s lepší světelností. Objektiv bych využíval na fotografování portrétů, momentek s nižší ohniskovou vzdáleností (25-35mm) a zároveň k fotografování volejbalových zápasů, kde je potřeba nižší clona z důvodu zákazu používání blesku, zároveň bych k tomuto účelu potřeboval vyšší rychlosti ostření. Rozhoduji se mezi pevným sklem Canon ef 28mm/f1.8, Canon 35mm/f2 nebo zoomovými objektivy Tamron SP AF 17-50 mm F/2,8 XR Di II, Objektiv Sigma 17-70 mm f/2,8-4,5 DC Macro, případně jiný vámi doporučený do cca 15.000,- Kč. Omlouvám za komplikovanější dotaz a předem děkuji za odpověď.

    michal, 09.02.2011 | Reagovat

  • 31

    Luděk Bouška - Megapixel, 02.02.2011 | Reagovat

  • 30

    Avatar
    Zdravím. Zajímal by mne výstup na Mark II. Je to výborný širokáč na dokument a s clonou 1.8 by mohl osoby krásně oddělovat od pozadí. Máte s tím nějaké zkušenosti na fullframe? Díky Petr

    Petr, 31.01.2011 | Reagovat

  • 29

    Avatar
    Reaguje na 28 | Dobrý den, pokud jde o obrazovou kvalitu, je určitě lepší 50/1,4, ale na 50D je to už mírný teleobjektiv, takže jako základní objektiv ho moc nevyužijete. Já bych se nijak nebál kvalitních zoomů, obrazová kvalita je také skvělá. Vynikající jsou http://www.megapixel.cz/canon-ef-s-15-85-mm-f-3-5- 5-6-is-usm, nebo http://www.megapixel.cz/canon-ef-s-17-55-f-2-8-is- usm.

    Luděk Bouška - Megapixel, 12.07.2010 | Reagovat

  • 28

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, nemám komentář, ale dotaz. Vlastním Canon EOS 50D, a jako "základní" objektiv používám zoom EFS 17-85mm 1:4-5,6 IS USM. Není špatný, ale mám k němu určité výhrady, a rád bych si pořídil pevné ohnisko. Jen pro informaci: jsa biologem, používám dále pro makro (rostliny, hmyz atp.) EF 100mm 1:2,8L IS USM, a pro tele záběry (ptáci atp.) EF 400mm f/5,6L USM. U základního objektivu (hlavně pro fotografování biotopů, krajiny a jejích detailů, ale navíc i architektury, památek, osob atp.) mi velmi záleží na optické kvalitě (vysoká rozlišovací schopnost a kvalita kresby) a přesnosti zaostřování, méně na ceně. Zatím jsem si předběžně vyhlédl Canon EF 50mm f/1,4 USM, a Canon EF 28mm f/1,8 USM. Můžete mi prosím při rozhodování poradit (včetně případného doporučení ještě vhodnějšího objektivu)? Velmi děkuji.

    Zdeněk Hubálek, 10.07.2010 | Reagovat

  • 27

    Avatar
    Reaguje na 26 | Dobrý den, určitě vhodnější je http://www.megapixel.cz/canon-ef-50mm-f-1-4-usm, obrazová kvalita je na lepší úrovni, než u 28/1,8 a ohnisko 50 mm je na portréty daleko lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, 08.07.2010 | Reagovat

  • 26

    Avatar
    Dobry den mam canon eos 7d. neviem sa rozhodnut ktory z tychto 2 objektivov by bol lepsi na fotenie deti a portrety. EF 28/1,8 alebo EF 50/1,4. 28 vraj robi krasne rozmazane pozadie. ktory by ste mi odporucili??

    Bachmann, 07.07.2010 | Reagovat

  • 25

    Avatar
    Reaguje na 24 | Dobrý den, o trochu lepší je EF 24/2,8.

    Luděk Bouška - Megapixel, 07.01.2010 | Reagovat

  • 24

    Avatar
    Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na obrazovou kvalitu snímků z tohoto objektivu a z http://www.megapixel.cz/canon-ef-24mm-f-2-8...který z nich je lepší? Předem děkuji za odpoveď.

    Pavel, 06.01.2010 | Reagovat

  • 23

    Avatar
    Reaguje na 22 | Dobrý den, pokud jde o obrazovou kvalitu, asi bych vybral tento 28/1,8, ve své kategorii je na tom velmi dobře.

    Luděk Bouška - Megapixel, 02.11.2009 | Reagovat

  • 22

    Avatar
    Reaguje na 17 | Dobrý den, pokud porovnáváte tyto dva objektivy, který byste doporučil vzhledem k obrazové kvalitě? Pokud bych požadoval na Canon D400 objektiv s pevným ohniskem v rozmezí 24-35mm a dobrou světelností a cenu do 20 tis., který (ze všech pevných skel) byste doporučil, pokud byste měl vybrat nejlepší obrazovou kvalitu? Děkuji.

    Lojgic, 30.10.2009 | Reagovat

  • 21

    Avatar
    Reaguje na 20 | Dobrý den, to bohužel nedovedu nijak odhadnout.

    Luděk Bouška - Megapixel, 23.09.2009 | Reagovat

  • 20

    Avatar
    Reaguje na 19 | Dobrýden, děkuju za radu. Když jsem si řekla, že sáhnu tedy po Sigme 20/1,8, tak šla najednou dost cenově nahoru oproti původní. Myslíte, že to půjde opět dolů? Děkuji. erika

    erika, 23.09.2009 | Reagovat

  • 19

    Avatar
    Reaguje na 18 | Dobrý den, Tamron 17-50 je opticky slušný, ale má dost pomalé ostření. Na momentky ve špatném světle mi přijde lepší zmíněná Sigma 20/1,8. Opticky lepší a také se slušnou světelností (tedy alespoň na širokém konci) je http://www.megapixel.cz/sigma-17-70-2-8-4-5-dc-mac ro.

    Luděk Bouška - Megapixel, 22.09.2009 | Reagovat

  • 18

    Avatar
    Reaguje na 17 | Dobrý děkuju za informaci.Mohla bych ještě poprosit o radu, co si myslíte o - Objektiv Tamron SP AF 17-50 mm F/2,8 XR Di II pro Canon? nebo případně jiný.... Před tim jsem koukala jenom na pevná ohniska, no napadlo mě jestli nezkusit zoomový. Mám od vás dva objektivy Canon 17-85 4-5,6 IS USM Canon makro objektiv 100mm 1:2,8 USM, tělo Canon400D. S tim makrem jsem moc spokojena i v interiéru ho občas využívám na focení, díky světelnosti děla hezké snímky, no bohužel na prcka potřebuju spíše širokouhlý. S tim druhým objektivem mám trochu potíž co se spíše světelnosti, jinak rozsah je dobrý no pěkné snímky vycházejí spíše venku. V interiéru mám problém. Proto jsem prosila o radu ohledně širokouhlého objektivu, no nevím jestli raději sáhnout po pevném ohnisku nebo zoomovem. Předem děkuju. erika

    erika, 21.09.2009 | Reagovat

  • 17

    Avatar
    Reaguje na 16 | Dobrý den, lepší je Sigma, tento Canon není na APS-C snímačích moc širokoúhlý.

    Luděk Bouška - Megapixel, 21.09.2009 | Reagovat

  • 16

    Avatar
    Dobrý den, mám Canon 400D a potřebovala bych fotit v interiéru pohybující dítě. Potřebuju kratší časy, což jsem myslela, že díky světelnosti to bude lepší a taky aby byl širokouhlý, jelikož to je v interiéru. Taky sehráva roli i cena... Jaký objektiv by jste mi doporučil. Případně, který je lepší, jestli Objektiv Canon EF 28mm f/1.8 USM nebo Objektiv Sigma 20 mm F 1,8 EX DG ASPHERICAL RF pro Canon? Děkuji. erika

    erika, 21.09.2009 | Reagovat

  • 15

    Avatar
    Reaguje na 14 | Dobrý den, asi ideální je http://www.megapixel.cz/canon-ef-50mm-f-1-4-usm.

    Luděk Bouška - Megapixel, 31.08.2009 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych k EOS500D světelnější objektiv na focení do místností, ev. portréty.... uvažuju o EF 28/1,8 USM, EF 50/1,4 USM nebo naprosto stačí EFS 17-55/2,8 IS USM. prosím o radu, děkuji Petr.

    blexi, 29.08.2009 | Reagovat

  • 13

    Avatar
    Reaguje na 12 | Dobrý den, 28mm objektiv není příliš širokoúhlý, nahrazuje spíše základní objektiv, ale pro uvedené účely se hodí výtečně. Pokud jde o kvalitu teleobjektivů, pevná ohniska jsou na tom samozřejmě velmi dobře, nicméně například zoomový objektiv http://www.megapixel.cz/canon-ef-70-200mm-f-4-0-l- usm je také naprosto vynikající a navíc velmi univerzální.

    Luděk Bouška - Megapixel, 07.12.2008 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Dobrý den, na základě vašich doporučení jsem zakoupil u MEGAPIXEL.CZ CANON EOS 1000D a portrétní objektiv 50 1.8f II. Jsem zatím nehorázně spokojen. Jako začátečník přemýšlím dát-li se cestou pevných ohnisek za "lidové" či střední ceny nebo zakoupit univerzální tele(zoom)? Poznám opět rozdíl oproti levnému zoomu? Hodí se tento objektiv pro architekturu a interiér klubů? Díky moc za vyčerpávající odpověd. P.B.

    P.B., 06.12.2008 | Reagovat

  • 11

    Avatar
    Reaguje na 10 | Dobrý den, pokud chcete široký úhel záběru, tak bych asi použil 17-85 a k tomu blesk...

    Luděk Bouška - Megapixel, 19.12.2007 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Dobrý den. Chtěl bych Vás poprosit o radu jaký objektiv použít na focení v interiéru. Vlatním Canon D400. Budu fotit v sále ale i v menších místnostech. Momentálě vlastním objektivyEF 50-1.8 ll usm EFS17-85-4-5,6 IS USM. Blesk Canon Speedlite 430 EX.Jedná se o sport ale i o momentky. Děkuji Horacio.

    horacio, 18.12.2007 | Reagovat

  • 9

    Avatar
    Reaguje na 7, 8 | Dobrý den, má závit 58mm, opticky jsou cca srovnatelné, asi bych si vybral verzi f/1,8.

    Luděk Bouška - Megapixel, 13.05.2007 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    A doporucoval byste spise 28 f/2.8 nebo tento objektiv. Je v nich velky rozdil co do optic. vlastnosti a konstrukce? Dekuji

    palkouba, 13.05.2007 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    Jaky me tento objektiv filtrovy zavit? Dekuji

    palkouba, 13.05.2007 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    Reaguje na 5 | To máte pravdu, ohnisko 28 nebo 35 ano, ale už po přepočtu. Na krajinu se hodí širokáče a nebo teleobjektivy... Se základním to samozřejmě jde také, ale není to ono.

    Luděk Bouška - Megapixel, 03.05.2007 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    Dobry den,
    tak jsem tady zase, ale pokud tvrdite ze na krajinu neni prilis idealni, tak to nechapu. Preci po prepoctu ohniska se dostanu na hodnotu kolem zakladni padesatky a to je standartni ohnisko, ne? Rad bych tento objektiv pouzil prave i jako zakladni. Prave toto ohnisko 28 nebo 35 doporucili na forech. Tak nevim? Co vy na to?

    beando, 03.05.2007 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    Reaguje na 3 | Dobrý den, úhlem záběru na krajinu nebude moc ideální. Klidně bych zůstal u originálního objektivu, ale osobní zkušenosti s ním nemám, takže s otáčením a vyjížděním si nejsem příliš jist, aale podle obrázku bych řekl, že se neotáčí a vyjíždí... 100% ale nevím, skladem ho nemáme, abychom to mohli vyzkoušet.

    Luděk Bouška - Megapixel, 16.04.2007 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    Dobry den, otaci se nebo vysouva priruba pri ostreni??? A co byste doporucoval spise na krajinu a beznou fotografii, tu SIGMU nebo tento objetiv?? Mam Canon EOS 400D. Preci jenom objektiv od stejneho vyrobce jako je telo, asi lepsi......

    beando, 14.04.2007 | Reagovat

  • 2

    Avatar
    Reaguje na 1 | Dobrý den, přímo tenhle objektiv neznám, ale měl jsem možnost vyzkoušet o něco levnější a světelnější variantu http://www.megapixel.cz/sigma-30-14-e-xdc-hsm-kopi e-cz a je dobrý. Nedokážu, nebo spíš nemůžu ho ale porovnat s Canonem.

    Luděk Bouška - Megapixel, 23.03.2007 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Dobrý den, toto by mohl být základní objektiv pro DSLR Canon s menším čipem. Má s ním v tomto smyslu někdo nějaké zkušenosti nebo elektronicky dostupné fotografie?

    Martin, 23.03.2007 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím