Recenze Canon EF 50mm f/1,2 L USM
Klady a zápory
Co se nám líbí?
Co se nám nelíbí
Ukázkové snímky
Snímky vytvořené s pomocí Canon EF 50 mm f/1,2 L USM od členů naší Galerie
Exp. Čas: | 1/320 s |
Clona: | 1.2 |
ISO: | 250 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: Canon EOS 5D Mark IV tělo |
Exp. Čas: | 1/50 s |
Clona: | 2.8 |
ISO: | 1600 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/500 s |
Clona: | 5 |
ISO: | 125 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/160 s |
Clona: | 7.1 |
ISO: | 125 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/200 s |
Clona: | 3.5 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/50 s |
Clona: | 2.8 |
ISO: | 800 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/100 s |
Clona: | 1.2 |
ISO: | 100 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/125 s |
Clona: | 2 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/200 s |
Clona: | 2.8 |
ISO: | 50 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Snímky vytvořené s pomocí Canon EF 50 mm f/1,2 L USM
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 640 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 640 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 640 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 640 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 640 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 1000 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/ s |
Clona: | f/1 |
ISO: | 4000 |
Ohnisko: | 50 mm |
Tělo: - |
Představení Canon EF 50 mm f/1,2 L USM
Představení Canon EF 50 mm f/1,2 L USM
Canon EF 50mm f/1,2 L USM
Stejně jako k dalším dvěma eLkovým objektivům, příběh z „testování“ na fotoaparátu EOS 5D MkIII si můžete přečíst ZDE v našem Magazínu.
Pevná padina se světelností 1,2… V eLku a s Ultrasonic motorem… Co víc si může fotograf přát? Ano, možná původní elkovou 50/1.0, ale domnívám se, ne jsem přesvědčen, že ani ta sběratelská hodnota neomluví násobnou cenu tohoto kusu nehledě na fakt, že housing, tedy tělo objektivu je s touhle perlou totožné. Canon EF 50/1,4 byla vždy skvělá a rozdíl oproti mnohem levnější 50/1,8 byl více než jeden pád ze schodů, ale zase měla ten neduh s citlivým frontálem, kdy stačila malá ranka a servisman si mnul ruce – motorek byl po smrti… Ale toto je jiná liga, toto je klasické kladivo na zatloukání hřebíků, toto je nekonečný kornout rozšmelcovaného bokehu, který je tak konkrétní, jak jen si přejete. Pokud se rozhodnete, není tam nic. Jen fleky. A to je přesně styl, který miluju, malá ostrá línie s rozsekaným pozadím. Jeden ostrý klas v poli, na celém obličeji jen ostré řasy, anebo dáma v klobouku v první řadě.
Kdo to vůbec povolil? Jak k tomu obyčejný člověk přijde? Udělat 50ku a 85ku se světelností 1,2 je čin na hranici genocidy! A ještě když se takto povede… Ale možná je to mou posedlostí a 90% normálních fotografů nechávají všechny ty Noctiluxy, Summiluxy, Otusy a dvojice těchto L-kových Canonů v naprostém klidu. Ale pro mne je to hlavní výrazový prostředek. Nejsem ten typ, který si počká na tu třešinku na dortíčku, já mám rád hodně dobrého ovoce pohromadě. Tedy, pokud nejde zrovna o volby.
Ale k věci, bytelná, super rychlá, s krásným bokehem a výbornou kresbou. Koukal jsem na několik laboratorních testů, vyčítali jí, že prý pokles ostrosti v rozích, špatná kresba a aberace a bůhví co ještě… Lidi, fotografie je o emocích, o zážitcích, o výtvarnu, to není matematická olympiáda! Nehledě na fakt, že kdo chce clonit na clonu 8 – 11, tomu stačí 50/1,8. Pro toho je takto světelného skla škoda! Tato padesátka je pro všechny nepřizpůsobivé, pro ty, co jdou vlastní cestou a nehledí na konvence, pro všechny pankáče, kteří milují přepálená protisvětla a mají oblepené černou páskou všechny ty červené pruhy a zlaté nápisy Ultrasonic. Protože toto je pravý základní objektiv pro ojedinělé individuality.
Hodnocení zákazníků (4)
Popis a parametry
Díky nejvyšší světelnosti objektivů v této řadě předvádí extrémně světelný objektiv EF 50 mm f/1,2L USM suverénní výkon při nedostatečném osvětlení: je dokonale vhodný pro kontrolu hloubky ostrosti a pro fotografování v interiérech bez použití blesku.
EF 50mm f/1.2L USM jedinečný objektiv s extrémně vysokou světelností, který dává možnost nízkým clonovým číslem zmenšit hloubku ostrosti na minimum. Povrchovou vrstvou na optických členech je upraven pro světelně náročné situace, kde minimalizuje vznik reflexů a závoje. Stejně jako ostatní objektivy řady Canon L, vykazuje vynikající rozlišení a přenos kontrastu a je upraven proti průniku vlhkosti a prachu.
Obecné
Úroveň produktu | Poloprofesionál a pokročilý |
---|
Obrazový snímač
Formát snímače | 2/3 |
---|
Bajonet
Typ bajonetu | Canon EF |
---|
Objektiv
Ohnisková vzdálenost (eqv. 35mm) | 50 |
---|---|
Minimální ohnisková vzdálenost | 50 mm |
Maximální ohnisková vzdálenost | 50 mm |
Světelnost objektivu (nejkratší ohnisko) | 1,2 |
Světelnost objektivu (nejdelší ohnisko) | 1,2 |
Maximální clona (F) | 16 |
Konstrukce objektivu | 8 členů / 6 skupin |
Stabilizátor obrazu | Ne |
Typ sluneční clony | ES-78 (součást balení) |
Počet lamel clony | 8 |
Vhodný pro žánr | Architektura / Interiér, Portréty, Reportáže, Móda, Street foto, Koncerty, Produktová fotografie, Astro fotografie |
Rozdělení podle ohniska | Základní |
Vhodný pro formát snímače | Full Frame |
Typ objektivu | Pevný |
Ostření
Minimální zaostřovací vzdálenost | 45 cm |
---|
Fyzikální specifikace
Průměr filtru | 72 mm |
---|---|
Hmotnost | 580 g |
Odolnost | Utesnění proti prachu a vlhkosti |
Ostatní
Číslo produktu | 1257B007 |
---|---|
Značka | Canon |
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Ján, Blovice, 13.12.2021
5
muj favorit2
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
petr, pisek, 21.03.2019
5
parádní
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Zuzana, Praha 6, 25.10.2015
5
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Helena, Brno, 18.10.2015
5