Canon EF 70-200mm f/4,0 L IS USM Komentáře k Canon EF 70-200mm f/4,0 L IS USM

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (221 - 122)

  • 221

    Křížek

    Reaguje na (220) | Dobrý den, to bohužel možné není. Výrobce na zakázku nevyrábí. Děkuji

    Václav Křížek - Megapixel, Komunitní specialista, 14.03.2017 | Reagovat

  • 220

    Avatar

    Dobrý den. Mám dotaz. V jedné recenzi je zmíňka, že je k dispozici jako možnost buď v černé nebo bílé. Je možno ho třeba na objednávku dostat v černé barvě? Děkuji za odpověď. Zdeněk

    Zdeněk Horák, 13.03.2017 | Reagovat

  • 219

    Zelinka

    Reaguje na (218) | Dobrý den,

    pokud budete fotit i za horších světelných podmínek, pak doporučuji rozhodně 2.8 - nevýhoda bude v hmotnosti, která je u 2.8 výrazně vyšší. Nicméně obrazově jsou srovnatelné 

    Jaroslav Zelinka - Megapixel, 22.08.2015 | Reagovat

  • 218

    Avatar

    Dobrý den, uvažuji o koupi objektivu canon 70-200. Zajímalo by mě, který objetiv by jste mi doporučili uvažuji mezi Canon 70-200F4 IS nebo Canon EF 70-200mm f/2,8 L USM. Byl by používán na focení především venku a to na focení psích závodů.

    Iveta, 20.08.2015 | Reagovat

  • 217

    Maxant

    Reaguje na (216) | Dobrý den, no toto řeší mod 2 a měl by normálně stabilizovat (i v manuálu je takto popsané). Pouze při použití tripodu by to mělo vypnout. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 11.04.2015 | Reagovat

  • 216

    Avatar

    Dobrý den, pořizuji si toto sklo primárně na natáčení videa. Četl jsem zde recenze a zajímá mě jak je to s automatickým vypínáním stabilizace? Je to pouze v případě, kdy se upevní pevně na stativ pro snímání například noční oblohy na dlouhý čas ale, v momentě kdy např. švenkuji ze strany na stranu objektiv normálně stabilizuje? Děkuji s pozdravem Hušek

    Ondřej Hušek, 08.04.2015 | Reagovat

  • 215

    Nytl

    Díky pořízení nového moderního těla Canonu získal tento objektiv zcela nový rozměr a již se dá bez problémů použít na halové sporty. Věc, která byla s předešlými těly naprosto nemyslitelná, je nyní naprosto perfektní! Ve prospěch mluví i skvělá kresba na otevřenou clonu. Jedinou výtku mám v méně kvalitním bohehu, a to především před rovinou ostření.

    Radim Nytl, 09.02.2015 | Reagovat

  • 214

    Korč

    Reaguje na (213) | Dobrý den, 100-400 bude rozhodně vhodnější pro delší ohnisko.

    Kryštof Korč - Megapixel, Zástupce vedoucího a specialista na foto a studio techniku, 12.07.2013 | Reagovat

  • 213

    Olt

    Dobry den . Chci se zeptat který objektiv bude lepší na fotografování zvěře. Jestli tento s extenderem 1,4x nebo Objektiv Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM. Děkuji P.Olt

    Patrik Olt, 12.07.2013 | Reagovat

  • 212

    Bouška

    Reaguje na (211) | Dobrý den, ano, stabilizátor by se měl vypnout automaticky, ale pro jistotu doporučuji vypínat ho ručně.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.07.2013 | Reagovat

  • 211

    Avatar

    Dobrý den,pozná objektiv upevnění na stativ,zajímalo by mě,zda automaticky vypne stabilizaci,děkuji

    Pepa, 10.07.2013 | Reagovat

  • 210

    Svoboda

    Reaguje na (209) | Dobrý den, vše bude fungovat.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 26.06.2013 | Reagovat

  • 209

    Avatar

    Dobrý den, bude mi toto sklo fungovat s TC 1.4x? I AF? Mám 5D MK3

    Martin, 25.06.2013 | Reagovat

  • 208

    Jurčík

    Reaguje na 207 | Dobrý den, předpokládám, že tyto sporty fotíte v exteriérech, proto bych vámi vybraný objektiv doporučil. Stabilizátor na tak dlouhém ohnisku jistě oceníte. Pokud chcete fotit i v halách, doporučuji spíše světelnost f/2,8, ale bez stabilizátoru je potom vhodné použít nějaký monopod.

    Ondřej Jurčík - Megapixel, vedoucí prodejny, 21.02.2013 | Reagovat

  • 207

    Avatar

    Dobrý den, je tento objektiv kompaktibilní s EOS 600D? A ještě jeden dotaz - fotím nejčastěji rally a soutěže hasičského sportu. Je tento objektiv vhodný pro takovéto focení nebo spíše Canon 70-200mm f/2,8 bez IS?

    Hanka, 20.02.2013 | Reagovat

  • 206

    Bouška

    Reaguje na 205 | Dobrý den, pokud použijete při focení z ruky expoziční čas (i se zapnutým stabilizátorem) cca 1/1000s, budou snímky ostré.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.02.2013 | Reagovat

  • 205

    Avatar

    Dobrý den, rád bych se zeptal na extender 2x s tímto objektivem. Vím, že tu píšete, že autofokus nejde. Ale zajímalo by mne spíše toto: Už nyní při 200mm a focení z ruky i se stabilizátorem ho neudržím celou dobu zamířený na jedno místo, ale občas se to v hledáčku zaklepe. Ale jinak focení je v ok a jsem s tím spokojený. Ale pokud bych se s tímto extenderem dostal až na 400mm, je možné to ještě udžet z ruky a bude mít stabilizátor ještě nějaký významný účinek? Děkuji

    Pj, 16.02.2013 | Reagovat

  • 204

    Bouška

    Reaguje na 203 | Dobrý den, ta římská II označuje druhou generaci objektivu, není to označení stabilizátoru.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.01.2013 | Reagovat

  • 203

    Avatar

    Reaguje na 202 | Děkuji moc za odpověď. Chci se ještě zeptat, zda je rozdíl v "IS" a "IS II". Koukám totiž ještě na objektiv EF 70-200mm f2.8 IS a dle recenzí se někde objevuje IS II. Našla jsem u té IS II, že má 2 způsoby stabilizace, takže to znamená, že to ten IS nemá? Děkuji

    K, 20.01.2013 | Reagovat

  • 202

    Bouška

    Reaguje na 201 | Dobrý den, tento objektiv je o několik tříd výkonnější, s 55-250 se nedá porovnávat. Na sport bych ale doporučil raději Canon EF 70-200mm f/2,8 L USM kvůli světelnosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.01.2013 | Reagovat

  • 201

    Avatar

    Dobrý den, pane Bouško, ráda bych se Vás zeptala na tento objektiv (Canon EF 70-200mm f/4,0 L IS USM) v porovnání s mým stávajícím objektivem Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS. L objektiv bude kvalitativně určitě naprosto na jiné úrovni. Hledala jsem všude možně nějaké pozorvnání, ale nic jsem nenašla. Moc ráda bych si pořídila objektiv L verze, cenově je pro mě dostupný ale pouze do 200mm. Obávám se, že když nyní využívám 250mm, že si "pohorším". Fotím především sport (zoomování) a portréty, proto bych chtěla poradit, jaký objektiv by pro mě byl nejoptimálnější (zda-li je pro mě tento typ vůbec vhodný). Děkuji Vám.

    K, 19.01.2013 | Reagovat

  • 200

    Bouška

    Reaguje na 199 | Dobrý den, nemusíte mít obavy, to je normální.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.11.2012 | Reagovat

  • 199

    Avatar

    Dobrý den pane Bouška,vlastním tento objektiv. Při zatřesení tímto objektivem je uvnitř slyšet malinké klapaní,jak kdyby tam bylo něco volného. Je cítit,že se uvnitř něco hýbe. Zkoušel jsem ještě jeden objektiv na prodejně a dělá to taky. Je to normální??? Máte s tím nějakou zkušenost? Nebo někdo z majitelů tohoto objektivu? Jinak ojektiv funguje zcela normálně. Díky za info.

    Marek, 22.11.2012 | Reagovat

  • 198

    Bouška

    Reaguje na 197 | Tam by to mělo být v pohodě.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.07.2012 | Reagovat

  • 197

    Avatar

    Reaguje na 196 | Dobrý den, děkuji za informaci, já mám 50D.

    Martin, 27.07.2012 | Reagovat

  • 196

    Bouška

    Reaguje na 195 | Dobrý den, ano, na většině těl by měl. Ale třeba na 1100D pouze se středovým bodem.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.07.2012 | Reagovat

  • 195

    Avatar

    Dobrý den ! Bude u tohoto objektivu fungovat autofocus s extenderem Canon EF 1,4x III ? Děkuji !

    Martin, 26.07.2012 | Reagovat

  • 194

    Bouška

    Reaguje na 193 | Dobrý den, každý PL filtr pohlcuje i UV záření. UV filtr se dnes používá jako ochrana přední čočky objektivu, pllarizační pak pro odfiltrování odlesků a sytější barvy. Já bych doporučil  B+W polarizační cirkulární E filtr 67 mm.  

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.05.2012 | Reagovat

  • 193

    Avatar

    Dobrý den, po dlouhém rozhodování mezi tímto objektivem a 2.8 bez IS jsem se rozhodl ke koupi tohoto ... Můžete mi prosím doporučit nějaký UV filtr popř. i polarizační? Lze koupit nějaký filtr, který by "spojil" funkci UV i polarizace? Popř. dokážete mi prakticky poradit co který z nich má za "funkci". Nikdy jsem filtr bohužel epoužíval. díky Milan L.

    Milan, 26.05.2012 | Reagovat

  • 192

    Bouška

    Reaguje na 191 | Dobrý den, podívejte se na porovnání, lepší kresbu má 70-200/4L IS.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.03.2012 | Reagovat

  • 191

    Avatar

    Dobrý den , rozhoduji se mezi tímto objektivem a 70-300 f 4-5,6 L IS USM. Tento objektiv mi láká , že má konstatní světelnost a kvalitnější zpracování, než 70-300. Akorát mi tady chybí těch 100 mm ohniska, které jsou pro mé účely dost důležité, mohl bych sice koupit 2x telekonvertor, ale to už bych se vyšplhal na celkovou cenu za objektiv ke 40 000, to se mi moc nechce.Fotím převážně pohyb(letadla,ptáky....), dále taky Měsíc a na to 200 mm moc nestačí, 300 taky pořádně ne ,ale je to lepší. Také jsem v pár recenzích četl, že 70-300 má lepší kresbu. Porsím o radu, jsem na vážkách :) Děkuji mockrát a přeji hezký večer

    Rudolf , 04.03.2012 | Reagovat

  • 190

    Avatar

    Reaguje na 189 | Dobrý den,děkuji p.Bouška za odpověd. Zdravim a přeji hezký den.

    Josef, 12.10.2011 | Reagovat

  • 189

    Bouška

    Reaguje na 188 | Dobrý den, jestli bude ta výměna výhodná, to si netroufnu odhadnout. POdívejte se na porovnání, Váš objektiv se světelností f/4 a IS má na otevřenou clonu lepší kresbu, než světelnější verze na clonu f/2,8. Dokonce i když ten světelnější zacloníte na f/4, stále není tak dobrý, jako Váš objektiv při otevřené cloně...

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.10.2011 | Reagovat

  • 188

    Avatar

    Dobrý den p.Bouška, Dotazů už tady bylo opravdu dost,ale ještě se tedy zeptám znova.Vlastním tenhle objektiv a rozhoduji se ho vyměnit za světelnější 2,8 bez IS.Fotim s ním ,,všechno ", venku ale i uvnitř,koncerty,....Bude ta nižší clona opravdu za tu výměnu stát ??Díky za odpověd. Zdravim a přeji hezký den.

    Josef, 10.10.2011 | Reagovat

  • 187

    Bouška
    Reaguje na 186 | Dobrý den, nikdy jsem se s tím nesetkal, ale máte pravdu. Stabilizátor se při běžném zacházení nepoškodí. Nicméně je také pravda, že je náchylnější na poškození, než objektiv bez stabilizátoru.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.07.2011 | Reagovat

  • 186

    Avatar
    Dobrý den, zajímalo by mě, jak moc je optická stabilizace náchylná na mechanické zacházení. Neříkám, že bych zatloukal s objektivem hřebíky, ale slyšel jsem, že mechanismus stabilizace je náchylnější na otřesy a při narázu může dojít k jeho poškození. I když myslím, že při normálním zacházení vydrží hodně. Setkal jste s tím někdy? Děkuji.

    Martin, 12.07.2011 | Reagovat

  • 185

    Bouška
    Reaguje na 183 | Dobrý den, vhodný je http://www.megapixel.cz/canon-extender-ef-2-x-ii, ale pak bude k dispozici jen manuální ostření. Na focení statických objektů to ale nijak nevadí.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.05.2011 | Reagovat

  • 184

    Avatar
    Dobrý den, koupil jsem si tento objektiv (mimochodem opravdu pecka) ale potřebuji nějaký extender (ideálně aby mi ohnisko zvýšil 2x). Doporučíte mi nějaký (lepší a kvalitnější)? Fotím převážně venku za světla a většinou se jedná o nepohybující se "předměty". Děkuji moc. ps. zapomněl jsem zmítnit fotoaparát (nevim zda je to důležité). Mám Canon EOS 550D.

    Tomáš Nikl, 10.05.2011 | Reagovat

  • 183

    Avatar
    Dobrý den, koupil jsem si tento objektiv (mimochodem opravdu pecka) ale potřebuji nějaký extender (ideálně aby mi ohnisko zvýšil 2x). Doporučíte mi nějaký (lepší a kvalitnější)? Fotím převážně venku za světla a většinou se jedná o nepohybující se "předměty". Děkuji moc.

    Tomáš Nikl, 10.05.2011 | Reagovat

  • 182

    Bouška
    Reaguje na 181 | Dobrý den, vhodnější je určitě http://www.megapixel.cz/canon-ef-70-200-mm-f-2-8-l -is-ii-usm, ale je o dost dražší.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.05.2011 | Reagovat

  • 181

    Avatar
    Dobrý večer, fotím převážně svatby, který objektiv je pro mě vhodnější? 70-200 f 4 IS USM nebo 70-200 f 2,8 IS USM? Děkuji Vám za odpověď. Iva

    Iva, 03.05.2011 | Reagovat

  • 180

    Bouška
    Reaguje na 179 | Dobrý den, pro focení pohybu potřebujete především používat krátké expoziční časy, což Vám umožní právě lepší světelnost. A při použití krátkých časů není stabilizátor potřeba.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.02.2011 | Reagovat

  • 179

    Avatar
    Takže tedy není na focení koní tolik potřebný stabilizátor? Já mám totiž dost neklidné ruce při focení.

    Petra, 19.02.2011 | Reagovat

  • 178

    Avatar
    Info pro všechny kteří váhají tak jako já - takže jsem si konečně vyzkoušel v praxi oba objektivy Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM vs. Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L. Ten menší f/4 je opravdu lehký a bez problémů použitelný. Dokážu si ho představit nosit na krku na foťáku celý den na rally, naběhat spousty kilometrů a fotit a fotit. Sice není úplně krátký, ale je tenký a dobře se drží i ovládá. Naopak f/2.8 je už pořádnej macek. Měřím 192cm a mám poměrně velké ruce, i přes to je ovládání o něco horší než s f/4 a to hlavně díky větší hmotnosti. Už je problém ho nechat normálně viset na krku, docela táhne. Ovládání z ruky je horší kvůli většímu průměru a hmotnosti, ale není to nic hrozného, naopak máte poměrně stabilní základ, ale celý den fotit z ruky... no chce to trochu svaly :). To nejdůležitější je ovšem světelnost - náhodou jsem v obchodu potkal zákazníka - profesionálního reportážního fotografa který se focením živí deset let. Říkal že ani i kdyby nešlo vyloženě o sport, tak preferuje f/2.8. Že se pouze tímto nestabilizovaným objektivem živil více než pět let jako reportér. Nedá na něj dopustit, potvrdil velkou odolnost objektivu i při drsnějším zacházení, není prý problém ho nosit pouze volně visící na krku volně namontovaný na foťáku. Jeho názor je prostě jednoznačný, světelnost prostě nelze ničím nahradit. A co se týká kresby či ostrosti - pokud se zacloní f/2.8 na clonu 4 stejně jako je základ pro menší f/4 variantu, pak oba kreslí i ostří stejně a i při zaclonění pod 4 podává f/2.8 vynikající výsledky. Já jsem tedy rozhodnut, krátké časy díky vysoké světelnosti jsou základ, navíc pokud to chci na sport, tak je absolutně nezbytné používat krátké časy na které se s f/4 prostě nemáte šanci dostat - a fotky pak vypadají u rychleji se pohybujících objektů opravdu o mnoho ostřeji. Kdybych byl menšího vzrůstu asi bych váhal víc, nyní už mám vybráno.

    Roman Bláha, 17.02.2011 | Reagovat

  • 177

    Bouška
    Reaguje na 176 | Dobrý den, na focení pohybu za horšího světla velmi oceníte co nejlepší světelnost, stabilizátor v tomto případě není vůbec potřeba. Já bych tedy doporučil určitě http://www.megapixel.cz/canon-ef-70-200mm-f-2-8-l- usm.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.02.2011 | Reagovat

  • 176

    Avatar
    Dobrý den, přemýšlím o koupi tohoto oběktivu. Fotím koně a někdy i v hale. Myslíte že bych si měla vybrat tento, nebo se světelností f/2,8 a bez stabilizátoru. Stativ se mi u focení moc používat nechce.

    Petra, 13.02.2011 | Reagovat

  • 175

    Bouška
    Reaguje na 174 | Dobrý den, ano, na focení podobných záběrů je světelnost f/2,8 jednoznačně lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.02.2011 | Reagovat

  • 174

    Avatar
    ještě jsem na webu canon.cz našel informaci že u tohoto f/4 IS objektivu je použita nová stabilizace která v režimu IS2 dokáže stabilizovat pouze vertikální pohyb, tedy vhodné pro panning (focení rychle se pohybujících se předmětů). tato vlastnost by měla pomoci focení rychle se pohybujících se předmětů že (máte někdo zkušenost)? a dle předpokladu když budu chtít fotit např. hokej za horšího světla tak, aby byl např. brzdící hokejista ostrý včetně odletujícího sněhu, pak je na takovéto zamrzlé scény lepší f2,8 s monopodem že?

    Roman Bláha, 03.02.2011 | Reagovat

  • 173

    Bouška
    Reaguje na 172 | Dobrý den, pokud jde o hloubku ostrosti a rozmazané pozadí, tak velký rozdíl není, ale pokud jde o focení sportu a pohybu, tak je rozdíl jedné clony znatelný - ve prospěch f/2,8 samozřejmě.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.01.2011 | Reagovat

  • 172

    Avatar
    Reaguje na 170 | Děkuji za odpověď. Viděl jsem ten f/2.8 v reálu a je opravdu velký. Co myslíte, bude velký rozdíl při fotografování sportu oproti tomu f/4 IS co se týká co nejmenší hloubky ostrosti (aby bylo pozadí rozmazané)? O kolik bude obtížnější či nižší efekt rozmazaného pozadí u toho f/4 objektivu?

    Roman Bláha, 20.01.2011 | Reagovat

  • 171

    Avatar
    Zdejší ukázkové fotografie nejsou zrovna příkladné pro demonstraci jeho silné stránky - kresby a ostrosti. Chybí krajina nebo budovy města. Umí mnohem ostřejší fotografie, a proto mi přijde, že je to tak nafocené schválně kvůli stoupencům jiné "značky" nebo měl fotograf silnou třesavku po nepovedeném předchozím dni. Přidal bych pár snímků skutečně odpovídajících.

    Winterschlag, 20.01.2011 | Reagovat

  • 170

    Bouška
    Reaguje na 169 | Dobrý den, přesně tak, pro vaše potřeby je určitě lepší světelnost f/2,8.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.01.2011 | Reagovat

  • 169

    Avatar
    dobrý den. mám 550D a mám dilema jako desítky lidí přede mnou - zda-li tento vynikající 4L IS nebo 2.8? fotit chci primárně sport (motorsport, hasičský sport, tenis a občas fotbal a hokej v hale za horšího světla) a vyjímečně nějakou tu svatbu či promoci. prioritou pro mě je udělat fotky s ostrým objektem v popředí (např. rychle jedoucí závodní auto či běžící člověk) s rozmazaným pozadím. pro tyto účely by měl být vhodnější světelný 2.8 že? předem díky za odpověď.

    Roman Bláha, 20.01.2011 | Reagovat

  • 168

    Bouška
    Reaguje na 167 | Dobrý den, ten objektiv už právě v nabídce není, byl relativně drahý a ne moc dobrý. Já bych vybral ideálně právě tento 70-200/4L IS, pokud budete fotit venku.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.01.2011 | Reagovat

  • 167

    Avatar
    Měl bych dotaz k objektivu Canon EF-S 70-300mm / 4,5-5,6 DO IS USM. Myslím, že ještě není v nabídce a nebo jsem ho přehlédl. Můj dotaz je zda by jste si ho pořídil k 5D Mark II na sportovní venkovní aktivity. A kolik je a nebo bude jeho cena. Díky.

    Libor Ščerba, 16.01.2011 | Reagovat

  • 166

    Bouška
    Reaguje na 165 | Dobrý den, ještě jsem jí bohužel neměl možnost vyzkoušet, takže nemohu odpovědět.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.01.2011 | Reagovat

  • 165

    Avatar
    Dobrý den, rád bych se zeptal, jak vychází tento objektiv (a případně nový Canon EF 70-200 mm F 2,8 L IS II USM) ze srovnání s novou Sigmou 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM? Nutně potřebuji IS, výhoda světelnosti je zřejmá, jaká je však nová Sigma z hlediska stavby, ostření, funkčnosti stabilizace, kresby, viňetace atd.? Velice děkuji!

    inFLIGHT, 03.01.2011 | Reagovat

  • 164

    Bouška
    Reaguje na 163 | Dobrý den, na divoce žijící zvířata je vhodnější http://www.megapixel.cz/canon-ef-100-400mm-f-4-5-5 -6l-is-usm, tento 70-200/4L má zase trochu lepší kresbu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.12.2010 | Reagovat

  • 163

    Avatar
    zravím, chcel by som sa pýtať, čo by ste si vybrali na fotografovanie zvierat v prírode, či tento objektív alebo Canon EF 100-400 mm f/4,5-5,6L IS USM. Ďakujem.

    Radek, 16.12.2010 | Reagovat

  • 162

    Bouška
    Reaguje na 161 | Dobrý den, použitelné jsou oba, opticky oba na vynikající úrovni. Do atelieru bych vybral http://www.megapixel.cz/canon-ef-70-200mm-f-2-8-l- usm, stabilizátor totiž při focení s blesky není potřeba, ale se světelností f/2,8 se lépe zaostřuje.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.10.2010 | Reagovat

  • 161

    Avatar
    Zdravím Vás, pane Bouška. Rychlý dotaz. Na portréty do ateliéru s použitím zábleskových světel tento objektiv nebo 2,8 bez IS? Díky moc.

    Radek, 24.10.2010 | Reagovat

  • 160

    Bouška
    Reaguje na 159 | Hloubka ostrosti je u verze f/2,8 samozřejmě o trošku menší, ale rozdíl není nijak dramatický. Stabilizátor sice nižší světelnost vykompenzuje, ale pouze při statických snímcích. Při focení pohybu lepší světelnost nenahradíme ničím jiným, než zvýšením citlivosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.07.2010 | Reagovat

  • 159

    Avatar
    Ale vzhledem k stabilizátoru by to mělo tu nižší světelnost kompenzovat nebo nikoli? Co například hloubka ostrosti u portrétů? Bude to znát hodně oproti 2.8 bez IS?

    Petr, 21.07.2010 | Reagovat

  • 158

    Bouška
    Reaguje na 157 | Dobrý den, jedinou nevýhodou je nižší světelnost, jinak je ve všem lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.07.2010 | Reagovat

  • 157

    Avatar
    Dobrý den, jaké mínusy mi tento objektiv přinese oproti 2.8 verzi bez IS?

    Petr, 21.07.2010 | Reagovat

  • 156

    Bouška
    Reaguje na 155 | Dobrý den, chyba ostření je určitě na seřízení v servisu - samozřejmě v rámci záruky. Pokud jde o kresbu, tak rozdíl není nijak markantní, ale i tak máme se stabilizovanou verzí lepší zkušenosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.06.2010 | Reagovat

  • 155

    Avatar
    ..dobrý den, čtu samou chválu na Canon EF 70-200 mm F4 L IS USM, tak jsem si ho zakoupil.Ovšem mám pocit, že můj předchozí cca 7let starý Canon EF 70-200 mm F4 L USM, kreslil ostřeji-je to možné???, na víc Canon EF 70-200 mm F4 L IS USM při ohnisku 70mm ostří dopředu a při ohnisku 200 ostří dozadu-za bod na který jsem ostřil.Toto nelze seřídit na těle, je to na reklamaci? Po nedokonalém nafocení portrétu jsem si toto ověřil na zkušebním měřítkovém obrazci pod cca 45 stupni. Děkuji za odpověď.

    fovo, 02.06.2010 | Reagovat

  • 154

    Bouška
    Reaguje na 153 | Dobrý den, rozdíly v optické kvalitě nejsou zase tak velké, ale nějaké přece jen jsou. Kdybych měl tyto objektivy seřadit do žebříčku právě z hlediska obrazové kvality, vypadal by asi následovně: 1. místo 70-200/4L IS, 2.-3. místo 70-200/4L a 70-200/2,8L (oba objektivy jsou velmi podobné) a 4. místo 70-200/2,8L IS. Nový objektiv 70-200/2,8L IS II jsem zkoušel zatím jen velmi letmo a nemám moc srovnání, ale je určitě lepší, než jeho předchůdce. Pokud tedy vysloveně nepotřebujete světelnost, tak s 70-200/4L určitě chybu neuděláte.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.05.2010 | Reagovat

  • 153

    Avatar
    Děkuji za odpověď,ale zeptám se ještě na něco.Někde jsem od Vás četl,že Canon EF 70-200 mm f/4,0 L USM má lepší obrazové vlastnosti,než Canon EF 70-200 mm f/2,8 L USM.Mám tomu rozumět tak,že pokud vysloveně nepotrebuji světelnost f/2,8 tak ten f/4 by byl lepší?Už jenom kvůli ceně,která je poloviční

    tomas, 13.05.2010 | Reagovat

  • 152

    Bouška
    Reaguje na 151 | Dobrý den, na focení pohybu bych určitě dal přednost lepší světelnosti. Stabilizátor se hodí spíš na statické snímky, na pohyb nijak nepomůže.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.05.2010 | Reagovat

  • 151

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško.Premýšlím o koupi obektivu,ale nemohu se rozhodnout mezi Canon EF 70-200 mm F4 L IS USM a Canon EF 70-200 mm f/2,8 L USM Nemohu se rozhodnout jestli je lepší mit lepší světelnost bez stabilizace,nebo horší se stabilizací.Fotím prevážně zvířata a vše v pohybu.Děkuji za odpověd"

    tomas, 12.05.2010 | Reagovat

  • 150

    Avatar
    Dobrý den pane Bouška, mám k Vám dotaz a nebo spíše bych rád znal Váš názor. Mám objektiv EF-S 55-250 IS a k němu jako základ Canon EF-S 15-85 IS USM. C15-85 je o trošičku ostřejší a FTM je velmi praktická věc. Přemýšlel jsem tedy, že bych 55-250 vyměnil za 70-200 4L IS USM, objektiv do nebes vynášený... O to větší bylo mé zklamání, když jsem měl možnost tento objektiv vyzkoušet. Bylo to sice v mizerných světelných podmínkách a trochu ve spěchu, ale čekal jsem od něj více (tedy od 70-200). Při porovnání s 55-250 nebyl zase o tolik rychlejší co se týče AF, skoro bych řekl že oba vyšly nastejno a s ostrostí také nebyl o 23.000 lepší. Podotýkám ze světelné podmínky byly opravdu špatné (musel jsem fotit na ISO 800 s CANON EOS 500D a časy vycházely na 1/250 při f/4). Samozřejmě 70-200 je konstrukčně nádherný objektiv a tam zvítězil na celé čáře. Mám z toho trochu zamotanou hlavu a přemýšlím jestli se ta změna vůbec vyplatí. Možná mám výjimečný kus 55-250 a nebo jsem měl smůlu na tu 70-200. Co si myslíte vy? Opravdu je 70-200 natolik lepší že bych měl vidět rozdíl na první pohled? Děkuji.

    Martin, 21.04.2010 | Reagovat

  • 149

    Bouška
    Reaguje na 148 | Dobrý den, ano, to je naprosto normální.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.04.2010 | Reagovat

  • 148

    Avatar
    Dobrý den, zakoupil jsem u vás tento objektiv a při zapnutém stabilizátoru občas tak divně zamručí.:)Vše funguje, jen prostě stabilizátor občas vydá slyšitelný zvuk. Je to normální jev stabilizátoru, nebo zboží k reklamaci? Děkuji

    Honza, 02.04.2010 | Reagovat

  • 147

    Bouška
    Reaguje na 146 | Dobrý den, filtry bych vybral tyto http://www.megapixel.cz/b-w-uv-filtr-mrc-67-mm a http://www.megapixel.cz/b-w-polarizacni-cirkularni -filtr-mrc-67-mm. Na čištění je vynikající http://www.megapixel.cz/megapixel-lens-pen-klasik. Stativová objímka není nutně potřeba, ale s ní je to přece jen lepší. Mohu nabídnout http://www.megapixel.cz/stativova-objimka-pro-cano n-v-lidicke-praha.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 31.03.2010 | Reagovat

  • 146

    Avatar
    Zdravim , jsem novym vlastnikem tohoto uzasneho objektivu k telu 500D a rad bych ted dokoupil filtry , jedna se me hlavne o UV a polarizacni filtr. Jake by jste me prosim doporucil ? Tez bych se chtel zeptat co si poridit na "udrzbu" tedy cisteni filtru.Posledni otazka je k stativove objimce , je nutna ve spojeni EOS 500D a tento objektiv nebo nikoliv.Predem diky za radu.

    Michal B, 31.03.2010 | Reagovat

  • 145

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.03.2010 | Reagovat

  • 144

    Avatar
    Dobrý den, mám Canon 450D a uvažuji o koupi tohoto objektivu. Jaký byste k němu doporučil objektiv k pokrytí ohniska 70 a níže? Jde mi především o velikost průměru filtru, ať je stejná. Děkuji.

    mouseho, 18.03.2010 | Reagovat

  • 143

    Bouška
    Reaguje na 142 | Dobrý den, je to celkem bez problémů. Objímky máme v bazaru http://www.megapixel.cz/stativova-objimka-pro-cano n-v-lidicke-praha

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.02.2010 | Reagovat

  • 142

    Avatar
    Tento objektiv není standardně dodáván se stativovou objímkou a její dostupnost je poněkud obtížnější. Pokud budu objektiv používat s Canonem 450D na stativu, nakolik "únosná" je zátěž na bajonet fotoaparátu? Díky za odpověď

    rauserp, 14.02.2010 | Reagovat

  • 141

    Avatar
    Reaguje na 137 | Kimi, ty budeš zřejmě na fotopátračce. S názorem souhlasím jen do určité míry. Pro velkoformátovou fotografii krajiny je verze 4L IS nejvhodnější, má bezkonkurenčně nejlepší výstup i při vypnutém IS oproti verzi bez IS. Kdo má chuť jít do portrétů, sáhne určitě po pevném sklu kolem 85 mm.

    Winterschlag, 20.01.2010 | Reagovat

  • 140

    Bouška
    Reaguje na 139 | Ano, platí to stejně, ale rozdíly v optické kvalitě jsou skutečně velmi malé.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.01.2010 | Reagovat

  • 139

    Avatar
    Děkuji za odpověd a mám ještě jeden dotaz: U Canon EF 70-200 F4L IS USM jsou uváděny o něco lepší optické vlastnosti než u F2.8 USM. Platí to i při srovnání F4 USM a F2.8 USM? Poměrně limitní je pro mě totiž nesrovnatelná hmotnost obou objektivů. Děkuji za odpověď.

    rauserp, 18.01.2010 | Reagovat

  • 138

    Bouška
    Reaguje na 134 | Dobrý den, s 2x konvertorem klesne světelnost o 2 EV, tedy na f/8 a bohužel už tedy nebude fungovat ostření. Pokud chcete telekonvertor používat, určitě bych zvolil http://www.megapixel.cz/canon-ef-70-200mm-f-2-8-l- usm, ale bez něj mi přijde na cestování ideální tento EF 70-200 mm F4 L IS USM.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.01.2010 | Reagovat

  • 137

    Avatar
    Reaguje na 1 | jsem rad ze prodavaci v megapixelu neradi tak aby prodali za kazdou cenu cokoliv. s jejich nazorem v tomto priapade souhalsim. podle me si 4kovou veri s IS koupi leda blazen.... pri soucasnych ISO ktere umi nove fotaky je stabilizace uplne zbytecna a 4kova clona neni zadny zazrak.

    Kimi, 17.01.2010 | Reagovat

  • 136

    Avatar
    Reaguje na 135 | Dle mého názoru je světelnost užitečná, ne-li nezbytná, při fotografování sportu v hale. Sport pod širým nebem (motorismus, cyklistika, atletika)lze dobře zachytit i objektivem f/4,0. Stabilizace se využije spíše v krajinářské fotografii, než v akčních sportech.

    Jiří Havelka, 17.01.2010 | Reagovat

  • 135

    Avatar
    Zdravím,jelikož jsem pokročilý amatér a baví mě fotit sport především a krajinu ,tak by se chtěl zeptat který objektiv by se pro mě hodil jestli Objektiv Canon EF 70-200 mm F4 L IS USM nebo Canon EF 70-200 mm f/2,8 L USM a jestli je lepsi se stabilizaci obrazu a nebo bez stabilizace a jestli je vhodný pro tělo EOS 450D .Děkuji za radu.

    docky, 17.01.2010 | Reagovat

  • 134

    Avatar
    Uvažuji koupi objektivu Canon EF 70-200 mm, ale nevím, zda F4L USM, F4L IS USM nebo F2.8L USM. Uvažuji o jeho použití na cestách (proti F2.8 USM hovoří téměř dvojnásobná hmotnost vůči ostatním) buď samostatně nebo v kombinaci s Extenderem EF 2x II (pro F2.8 USM hovoří světelnost). Co byste mně doporučili? Jak ovlivní Extender světelnost a optické vlastnosti F4L IS USM a F4L USM? Jako tělo používám Canon 450D. Děkuji za odpověď.

    rauserp, 15.01.2010 | Reagovat

  • 133

    Bouška
    Reaguje na 132 | Dobrý den, rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou poměrně malé, ale opticky nejlepší z nich je právě EF 70-200/4L IS USM.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.01.2010 | Reagovat

  • 132

    Avatar
    A ještě se prosím zeptám,zda je velký rozdíl mezi tímto a 70-200 f/4 bez stabilizátoru? Díky P.

    petrŠ, 11.01.2010 | Reagovat

  • 131

    Avatar
    Dobrý den. Pane Bouška mám Canon 5D mark II s objektivem 24-105mm. Rozhoduji se mezi tímto a objektivem 70-200 f/2.8 L USM bez stabilizátoru. Který bude podávat lepší výsledky? Nehleďte na světelnost.Díky Petr

    petrŠ, 11.01.2010 | Reagovat

  • 130

    Bouška
    Reaguje na 129 | Dobrý den, stativová objímka úplně nutná není, ale pro 1000D je určitě výhodou.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.01.2010 | Reagovat

  • 129

    Avatar
    Dobrý den, pane Bouško, je prosím nutné k sestavě Canon EOS 1000 + tento objektiv přikupovat stativovou objímku, anebo závity v těle aparátu a stativu váhu bez problému udrží? Děkuji.

    Jiří Havelka, 11.01.2010 | Reagovat

  • 128

    Bouška
    Reaguje na 127 | Dobrý den, bohužel o ničem takovém nevím.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.01.2010 | Reagovat

  • 127

    Avatar
    Pane Boužka, nevíte zda se v nejbliží době nepřipravuje inovace tohoto objektivu?(stajná jako Canon 70-200/2,8 II IS USM)

    JFM, 06.01.2010 | Reagovat

  • 126

    Bouška
    Reaguje na 125 | Dobrý den, asi by to byl EF 70-200 mm F4 L IS USM.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.01.2010 | Reagovat

  • 125

    Avatar
    Dobry den, v soucasne dobe pouzivam fotoaparat Canon EOS 400D, v budoucnu chci prejit na 500D - hlavne kvuli moznosti natacet video. Objektiv pouzivam EF-S 17-85 mm f/4-5,6 USM IS a jsem naprosto spokojeny. Hodil by se mi jeste teleobjektiv. Uvazuji nad - - EF 70-200 mm F4 L IS USM - EF 70-200 mm f/2,8 L USM - EF 70-300 mm f/4,5-5,6 DO IS USM Ktery byste mi doporucil ? Nefotim na profesionalni urovni, pred zmacknutim spouste se dlouho nepripravuji. Jak jsem psal - do budoucna bych chtel fotoaparat vyuzivat i pro nataceni videa. Dekuju

    Spagr, 30.12.2009 | Reagovat

  • 124

    Bouška
    Reaguje na 123 | Dobrý den, pokud jste omezen citlivostí, asi bych vybral verzi 70-200/4L IS, světelnost f/4 není na portréty žádný problém.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 01.12.2009 | Reagovat

  • 123

    Avatar
    Stále se nemůžu rozhodnout: Mám Canon 30D a do výbavy potřebuju teleobjektiv. Hlavně pro fotografie lidí a zvířat na cestách, dále také pro portrét. Váhám mezi Canon 70-200/4 IS a Canon 70-200/2.8. Přibližně stejná cena, rozdílná hmostnost, jeden s IS druhej bez IS... Nevím jestli na portréty není o dost vhodnější 2.8 nebo stačí 4? Nejsem si jist, zda se dá při cropu 1,6 udržet 200/2.8 (zvířata, pod mrakem atd.), vzhledem k šumu nemohu jít s 30D nad cca. 640 ISO. Zkuste mi nějak pomoc;), díky...

    Standa, 01.12.2009 | Reagovat

  • 122

    Avatar
    Dovolil bych si tvrdit, že tento telezoom se přinejmenším vyrovnává v kresbě pevným sklům, v některých ohledech i předčí.

    Winterschlag, 01.12.2009 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím