Canon EF 85mm f/1,8 USM Komentáře k Canon EF 85mm f/1,8 USM

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (153 - 54)

  • 153

    Křížek

    Dobrý den, bohužel lepší to zatím nebude. Můžete ještě zkusit skvělou 50mm STM . Těch 85mm bude už na crop těle opravdu dost a já bych to neviděl jako ptimální volbu. Můžete také vyzkoušet 35mm f/2,0, znamenité sklo. 

    Václav Křížek - Megapixel, Komunitní specialista, 03.11.2016 | Reagovat

  • 152

    Avatar

    Dobrý den, mám Canon 600D se skvělým objektivem 17-85. Chci si pořídit objektiv s pevným ohniskem a rozhoduji se mezi 50mm EF1.4 a 85mm 1.8. Jde mi především o focení glamour (exteriérový) a také boudoir (interiérový) na ateliéru, Včetně místností s prosvětlenými okny. Pevnou 50 jsem měl půjčenou k vyzkoušení a zklamalo mne automatické ostření, které je často matečné. Co byste mi doporučily Vy? Děkuji za odpověd.

    Petr Kala, 03.11.2016 | Reagovat

  • 151

    Křížek

    Dobrý den, objektiv můžete použít na EOS 450D naprosto bez obav. 

    Václav Křížek - Megapixel, Komunitní specialista, 06.09.2016 | Reagovat

  • 150

    Avatar

    Dobrý den, je možné tento objektiv Canon EF 85mm f/1,8 USM použít na Canon EOS 450 D. Případně nabídněte jinou variantu. Záleži mi světelnosti objektivu a ohnisko od 60 mm do 85 mm.Děkuji za odpověď a přeji hezký den. Vladimír Kapuš

    Vladimír Kapuš, 06.09.2016 | Reagovat

  • 149

    Avatar

    Dobrý den, v tom případě bych  vybral  i tento.  

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 25.04.2016 | Reagovat

  • 148

    Hanigerová

    Reaguje na (147) | No jo, to jsem v tom textu zapomněla uvést. Mám Canon EOS 6D. Fotografování především venku.

    Hana Hanigerová, 24.04.2016 | Reagovat

  • 147

    Avatar

    Dobrý den, dražší sklo je proto, že je v jiné kategorii. Má lepší světelnost, zpracování, lepší ppřenos kontrastu a zkreslení je menší. Nenapsala jste tělo aparátu které máte, ale osobně bych vybral 85mm na APSC snímač za předpokladu fotografování venku. Jinak 50mm pro interiér a možná to bude i tak dost nahraně. Protože má malý uhel záběru. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 21.04.2016 | Reagovat

  • 146

    Hanigerová

    Dobrý den. Přiznám se, že mám velké dilema a jakožto začátečník v orientaci v technických parametrech si s ním neumím poradit. Rozhoduji se mezi tímto objektive a Canon EF 85mm f/1,2 L II USM. Ano, předpokládám, že se jedná o velký rozdíl, ale i tak mě zaráží hluboká propast mezi cenami a řeším hlavně tu ekonomickou stránku. Chtěla bych světelný objektiv s pevným ohniskem, především na fotografování psů v krajině a na výstavách. Zajímá mě tedy, jaký je pro mě rozdíl ve výsledné fotografii z těchto dvou objektivů? Co je na tom dražším tak zásadně lepší? (Ještě uvažuji o Canon EF 50mm f/1,4 USM) Děkuji za pomoc!

    Hana Hanigerová, 20.04.2016 | Reagovat

  • 145

    Avatar

    Reaguje na (144) | Dobrý den, ano je srovnatelná. Zcela hápu, že zoom by byl asi nejvhodnější. Myslím že je to dobrá volba. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 19.02.2016 | Reagovat

  • 144

    Avatar

    Reaguje na (143) | Tak Vám děkuji za názor. Nakonec, když jste řekl, že je to dosti podobné, by se mi víc hodila ta 70-200mm f2.8 L USM, kvůli větší univerzálnosti. Nevíte ještě jaký je rozdíl mezi tou stabilizovanou verzí a verzí bez stabilizace té 2.8 verze? Pokud je obrazová kvalita srovnatelná? Děkuji moc

    Kuba, 18.02.2016 | Reagovat

  • 143

    Avatar

    Reaguje na (142) | Dobrý den, mají dost podobné výsledky a to jak 85, tak 70-200. Vinětace, chr. aberace s tejná. 70-200 malinko horší v přenosu kontrastu. Dle ostrosti podle dxomark je to 70-200 f2,8 l usm, 85mm a pak 100mm. Ale rozdíl je opravdu malý. tedy záleží co upřednostníte--velikost, zoom,-- osobně bych asi vybral 100mmf2.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 18.02.2016 | Reagovat

  • 142

    Avatar

    Dobrý den, vlastním tělo 5D mark III a nemohu se rozhodnout který z objektivů by byl lepší bez ohledu na ohniskovou vzdálenost .. bud tento 85mm f1.8 nebo 100mm f2, jde mi o kresbu, bokeh hlavně, pak i jak se chová v protisvětle a vinětace. Objektiv se bude hlavně využívat v exteriéru ... a nebo mi ještě popřípadě napadla 70-200mm f2.8 L, ale ta asi nebude mít tak dobré výsledky, když je to zoom? Děkuji za odpověď

    kuba, 18.02.2016 | Reagovat

  • 141

    Avatar

    Reaguje na (140) | Dobrý den, osobně bych dal přednost tomuto objektivu kvůli světelnosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, 04.01.2016 | Reagovat

  • 140

    Avatar

    Dobrý den, vlastním tělo Canon 600D a chtěla bych si pořídit nový objektiv. Mám Canon 50mm f/1.8 II a rozhoduji se mezi Canonem 85mm f/1.8 USM, Canon 75-300mm f/4-5.6 USM a Tamron SP AF 70-300mm f/4,0-5,6 Di VC USD pro Canon. Bohužel mám takový limit a to objektiv do maximálně 10.000 :/ No každopádně, objektiv bych využívala hlavně na portréty zvířat a lidí, jednou za čas i sport (jelikož se věnuju psím sportům, tak fotím na různých akcí, ale i s pevnou 50mm f/1.8 II se mi podařilo udělat nějaké pěkné ostré fotky v pohybu :) Jaký byste mi doporučil? Děkuji a přeji hezký den :)

    Adéla, 03.01.2016 | Reagovat

  • 139

    Avatar

    Reaguje na (138) | Dobrý den, kvalita všech pevných objektivů Canon EF je na velmi dobré úrovni. Sigma jen vytvořila novou produktovou řadu, kde jsou objektivy technologicky novější a dosahují tedy lepších výsledků v laboratorních testech. Při běžném focení jsou rozdíly minimální. Co se týče širokoúhlého objektivu EF 28 f/1,8, srovnání s předchozími objektivy není na místě vzhledem k jinému určení objektivu. Jen ještě dodám, že kvalita objektivu není dána velikostí clonového čísla. 

    Bohuslav Brož - Megapixel, Vedoucí bazaru, 22.07.2015 | Reagovat

  • 138

    Avatar

    Reaguje na (137) | Moc dekuji za odpoved! Jenze kdyz ta Sigma uz je zase cenove nekde jinde :) takze rikate 85mm? I kdyz ma zase vyssi clonove cislo nez ta padesatka? A co rikate na sirokouhly objektiv Canon EF 28mm f/1,8 fotka by byla zajimavejsi, ale bude tak ostra jako s 50kou nebo 85kou?

    Petra, 21.07.2015 | Reagovat

  • 137

    Avatar

    Reaguje na (135) | Dobrý den,

    Úplně nejlépe bych volil Sigmu 50mm 1,4 art. :) Nicméně pokud máte možnost většího odstupu od fotografovaného, pak bych volil spíše 85mm z důvodu většího potlačení prostředí v pozadí. Pokud máte možnost se zastavit na prodejně rádi Vám objektivy předvedeme. 

    Přeji hezký den

     

     

    Jaroslav Zelinka - Megapixel, 14.07.2015 | Reagovat

  • 136

    Avatar

    Reaguje na (135) | Dobrý den,

    Úplně nejlépe bych volil Sigmu 50mm 1,4 art. :) Nicméně pokud máte možnost většího odstupu od fotografovaného, pak bych volil spíše 85mm z důvodu většího potlačení prostředí v pozadí. Pokud máte možnost se zastavit na prodejně rádi Vám objektivy předvedeme. 

     

     

    Jaroslav Zelinka - Megapixel, 14.07.2015 | Reagovat

  • 135

    Avatar

    Dobrý den, ráda bych si pořídila objektiv na focení v exteriéru, převážně celé postavy, občas i nějakých detailů, jedná se o fotky na internetový módní blog. Vlastním canon mark 5D a nevím zda bude vhodnější 50 mm f/1.4 nebo 85 mm f/1.8. Jde mi hlavně o ostrost a o dobrý bokeh. Předem moc děkuji za odpověď.

    Petra Fialová, 13.07.2015 | Reagovat

  • 134

    Avatar

    Reaguje na (133) | Dobrý den, ano pevná skla mají lepší kresbu. Rychlost by měla být také lepší. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 04.07.2015 | Reagovat

  • 133

    Avatar

    Dobrý den, fotím hodně basketbal. Mám Canon EOS 100D a Sigmu 50-150mm f/2.8 EX DC HSM. Vzhledem ke světlu, tak většinou je to na plnou díru. Myslíte, že si obrazově i rychlostí ostření polepším s tímto objektivem? Pominu-li zoom.

    Zdeněk Pergl, 02.07.2015 | Reagovat

  • 132

    Avatar

    Reaguje na (131) | Dobrý den, no takto jak jste to popsal je to  logické. Pokud pak budete objektiv využívat i na portrét a nechce se Vám dávat vyšší cena za 70-200 volil bych asi také tak. 85mm je poměrně slušná a ostření zvládne i rychlejší požadavek na  AF. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 23.06.2015 | Reagovat

  • 131

    Avatar

    Dobry den ktorí objektív by ste mi odporučili na šport v exteriery fotim motokros bud canon 100 mm F2 USM alebo Tento canon 85 mm F1,8 USM prepočet 85 by bol 127 mm čo je dost blizko oblubenej 135 mm F2 L USM ktora je ale dost draha a na DX snimači lemi dlha cca 200mm ,100 mm by bola asi cca 150 mm ohnisko a to už je asi moc dlhe , je tato 85 mm 1,8 dostatočne rychla v ostreni na foteni rychleho športu ako je motokros ? chcel som povodne 70-200 2,8 ale ako amater mi je zbytočna a za tu cenu mam 3 objektívy čiže by som fotil na jednom tele z pevnou 85 mm 1,8 a na druhom tele mal 24-70 2,8 a teoreticky mal rozsah 24-70 + 85 mm čo je prepočet na DX 1,5x 36-127 mm , na vzdialenejšie objektky by som pouzil pevnu 85 mm 1,8 a na kratšie dialky a zabery z depa 24-70 2,8 čo si otom myslite ? cca 1000 euro mi je vela dat za jeden objektiv 70-200 2,8 ked vezmem do uvahy ze som amater a vo volnom čase fotim aj portrety a napriklad aj šport na kratšiu vdialenost ako BMX v skate parku mi pride takato volba dost univerzalnejšia ako 70-200 ,2,8 ktora je na DX uz dost dlha a chcel by som fotit šport na kratke vzdialenosti a za cenu 70-200 mozem mat 24-70 2,8 a 85 mm 1,8

    jakub, 21.06.2015 | Reagovat

  • 130

    Avatar

    Reaguje na (129) | Dobrý den, no řekl bych, že 50mm bude lepší. Ale doporučil bych to na prodejně vyzkoušet. Nemám v oku Váš atelier. 50mm bude mít větší úhel záběru a zajímavější možnost pohybu. U 85mm bych se bál, že to bude moc dlouhé.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 17.09.2014 | Reagovat

  • 129

    Avatar

    DOBRY DEN,CHCI SI KOUPIT CANON 6D ALE NEJSEM SI JISTA KTERY OBEKTV JE K NEMU LEPSI ZA UCELEM FOCENI V MENSIM ATELIERU CCA 20M NA GLAMOUR,PORTRET,AKTY.ROZHODUJI SE MEZI EF 85 MM F/1.8USM A MEZI CANON EF 50MM F/1.8. DEKUJI

    LINDA ZAJASENSKA, 17.09.2014 | Reagovat

  • 128

    Michalík

    Reaguje na (127) | Dobrý den, pokud nemáte problém s místem volil bych 100mm. Na portréty ideální objektiv.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 31.05.2014 | Reagovat

  • 127

    Hoyer

    Dobrý den, zvažuji ke Canonu 6D pevné sklo na portréty. V ateliéru nemám s místem problém. Zvažuji mezi 85 mm f1.8 (u kterého je ovšem uvedeno, že podle měření cloní spíše na f2) a Canon 100mm f2, který je prý skvěle ostrý i na f2 ! Co vy na to ?? Děkuji

    Zdenek Hoyer, 30.05.2014 | Reagovat

  • 126

    Avatar

    Mám ho od včerejška, zatím maximální spokojenost - ostří bleskově, přesně a prakticky neslyšně, je slušně ostrý i na plnou díru a od clony cca 4 je jak břitva, problémy s chromatickou aberací minimální. Super sklo, mohu doporučit.

    Jiří Karban, 14.05.2014 | Reagovat

  • 125

    Vacek

    Reaguje na (124) | Dobrý den, objektiv Canon EF 85mm f/1,8 USM je určen spíše do exteriéru nebo jen vyloženě na portréty. Jestli fotíte v interiéru a máte malou možnost odstupu od osobou, doporučil bych tento objektiv: http://www.megapixel.cz/canon-ef-35mm-f2-0-is-usm 

    Jiří Vacek - Megapixel, Specialista na fototechniku, 02.01.2014 | Reagovat

  • 124

    Avatar

    Dobrý den, Fotím převážně portréty,glamour,fashion,,mám malinký ateliér a s objektivem Canon 50mm1,8 se tam nemůžu ,,vlézt,,mohl by jste mi doporučit něco v cenové relaci do 20 000?Jinak jsem s stou padesátkou spokojená, jen je mi ,,malá,,. tělo mám Canon eos 50D. Děkuji

    Zuzana Růžičková, 28.12.2013 | Reagovat

  • 123

    Avatar

    Reaguje na (122) | Dobrý den,

    rychlost ostření je u Canon EF 85mm f/1,8 z těchto tří variant určitě nejlepší a i opticky jsou se Sigmou v podstatě vyrovnané. Podle některých testů má Sigma o trochu lepší bokeh, ale to dost záleží na vkusu každého fotografa.

     

    Vojta Florian - Megapixel, Specialista na fototechniku, 08.10.2013 | Reagovat

  • 122

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych pro 5D Mark III 85ku objektiv. Zajímá mě srovnání Canon EF 85mm f/1.8 USM vs. Sigma 85mm f/1,4 EX DG HSM. Zkoušel jsem i Canon 85/1.2, ale zaskočila mě naprosto tragická rychlost ostření. Jak je to s rychlostí ostření, kvalitou snímků a bokehu Canon 85mm f/1.8 vs. Sigma 85mm f/1,4? Děkuji.

    Honza, 06.10.2013 | Reagovat

  • 121

    Avatar

    Reaguje na (120) | Dobrý den, osobně bych doporučil 100mm f2,8. Z důvodu univerzálnosti.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 14.09.2013 | Reagovat

  • 120

    Avatar

    Dobrý večer, chci si pořídit delší objektiv na portréty. Chci se zeptat, který objektiv má lepší kresbu, bokeha ostrost. Jestli tato 85 mm od canonu nebo 100 mm /2.8 od canonu? Kde je zajiste pro me jako bonus i zminene makro. A nebo by jste mi doporučili jiný objektiv v teto cenové relaci? Předem děkuji za radu.

    Jana K., 12.09.2013 | Reagovat

  • 119

    Svoboda

    Reaguje na (118) | Dobrý den, můžete jej donést do autorizovaného servisu AWH. www.awh.cz

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 05.08.2013 | Reagovat

  • 118

    Taskina

    Dobrý den, mám s ním problém - po opětovném nasazení na tělo přestal ostřit. Nejde ani manuální ostření. Objevují se nějaké zvuky, jakoby se o to snažil, ale nezaostří to. Fotí ale pořád. Nebyl nijak mechanicky poškozen, nebylo s ním o nic uhozeno. Jediné co mě napadá, že by s tím mohlo možná mít něco společného horké počasí, ale zas tak tolik tomu nevěřím. Nevíte, co se s tím dá dělat? Děkuji:)

    Anastázie Taskina, 02.08.2013 | Reagovat

  • 117

    Svoboda

    Reaguje na (116) | Dobrý den, jestli jste s padesátkou spokojena, pořiďte tento Canon 85mm f/1,8. Nikon je ostřejší do krajů, ale do clony f/5,6 má sklon k chromatické aberaci. 

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 11.05.2013 | Reagovat

  • 116

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je tento objektiv srovnatelný s tímto objektivem určeným pro Nikon (http://www.photozone.de/reviews/221-nikkor-af-85mm-f18-d-review--test-report)? Popřípadě zda je nějaký obdobný objektiv, který by jste mi doporučil od Canonu na fotografování především portrétů. Mám 50mm f/1,8 a jsem s ním spokojená, proto bych ráda pořídila i nějaký s větší ohniskovou vzdáleností :). Děkuji.

    Sabina, 09.05.2013 | Reagovat

  • 115

    Svoboda

    Reaguje na (114) | Dobrý den, já bych s nákupem této pětaosmdesátky počkal. Můžete sice jít na clonu f/1,8, ale na f/2,8 má 70-200mm celkem znatelně lepší ostrost i kontrast. Ovšem nedá se jí zapřít to, že je mnohem lehčí a kompaktnější.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 11.04.2013 | Reagovat

  • 114

    Avatar

    Dobrý den, zajímal by mě Váš názor.Mám Canon 5D Mark II a k tomu L objektivy 24-70 2,8 a 70-200 2,8.Přemýšlím o pevném objektivu s ohniskem 85.Obávám se,že na CANON EF 85/1,2 II L USM cenově nedosáhnu.Myslíte,že CANON EF 85/1.8 USM je dobrá volba?Je lepší než zoomový 70-200?(je jasný,že je světelnější-kreslí ale už od 1,8?) Jde mi samozřejmě především o ostrost a kresbu.Nebo mám radši šetřit a časem pořídit tu EF85/1,2? Děkuji za váš názor.

    Pavel, 10.04.2013 | Reagovat

  • 113

    Jurčík

    Reaguje na 111 | Dobrý den, dilema okolo objektivu 85mm bych nechal na Vašich finančních možnostech, f/1,2 je samozřejmě lepší, ale cenový rozdíl je propastný. U 35mm vs. 50mm bych se přikláněl k 35mm objektivu právě kvůli crop faktoru. V poslední době nás uchvátil tento objektiv od Sigmy.

    Ondřej Jurčík - Megapixel, vedoucí prodejny, 15.03.2013 | Reagovat

  • 112

    Jurčík

    Ondřej Jurčík - Megapixel, vedoucí prodejny, 15.03.2013 | Reagovat

  • 111

    Avatar

    Děkuji za odpověď. Teď je otázka jestli vzít 85/1,8 nebo raději došetřit na 85/1,2 - mám Canon 60D - určitě bych to použila na venkovní fotky. A pak pokud bych měla ještě jeden dotaz - chci vyměnit 50/1,8 za něco jiného - vzít 50/1,4 nebo právě tu 35/1,4? Bude mezi nimi rozdíl? Možná na ten 60D bude lepší kvůli crop faktoru 35? A co se týče obrazové kvality, který by jste mi doporučil?

    Katka, 14.03.2013 | Reagovat

  • 110

    Jurčík

    Reaguje na 109 | Dobrý den, pokud máte dostatek místa, tak pořiďte 85mm, ale pokud s místem spíše bojujete, pořiďte 35mm. Aby byla celá postava ostrá je potřeba objektiv zaclonit.

    Ondřej Jurčík - Megapixel, vedoucí prodejny, 14.03.2013 | Reagovat

  • 109

    Avatar

    Dobrý den, nemůžu se rozhodnout :-) Chtěla bych něco na portréty, ale abych zabrala i celou postavu, třeba svatbách. Mám canon 50/1,8 (ale s tím se mi nedaří, aby byla celá postava ostrá), taky bych ráda hezký bokeh. Mám ve výběru tento 85/1,8 a 100/2,8 L, případně 35/1,4 L. Děkuji za radu.

    Katka, 14.03.2013 | Reagovat

  • 108

    Avatar

    Reaguje na 107 | Dobrý den, pokud počítáte s tím, že budete muset být od objektu dál kvůli užšímu úhlu záběru, tak je na portréty vynikající. Uvedený Tamron je také dobře použitelný, ale nemá tak dobrou světelnost.

    Luděk Bouška - Megapixel, 20.02.2013 | Reagovat

  • 107

    Avatar

    dobry den,mam eos 600,je tedy na portrety v interieru vhodny tento objektiv?vlastnim jiz 50/1,8..jsem snim velmi spokojen,ale chci jeste dalsi,poradil byste mi?pripadne nejaky jiny,slysel jsem hodne dobre recenze na http://www.megapixel.cz/tamron-af-sp-90-mm-f-2-8-di-macro-pro-canon , ktery je tedy jeste drazsi nez canon,coz me troochu prekvapilo..dekuji za odpoveed

    petr, 20.02.2013 | Reagovat

  • 106

    Avatar

    Reaguje na 105 | Dobrý den, myslím, že budete spokojen. Kresba je velice slušná a bokeh prvotřídní.

    Luděk Bouška - Megapixel, 31.01.2013 | Reagovat

  • 105

    Avatar

    Dobrý den, Vlastním C7 + Canon EF 50/1,8 a Tamron 17-50/2,8. Fotím převážně interiérové reporty a portréty,modeling.Poslední dobou jsem si zvyknul používat hlavně i na portréty ten Tamron kvůli praktičnost ohniska a výborné kresbě při vyšších clonách.A Canon už tím pádem moc nevyužívám.Při portértu sice někdy využiji i 70-200/2,8 od Canonu,ale ten je zas moc těžký a neskladný.Doporučil byste mi tento objektiv 85/1,8 ? Vím,že budu muset jit od objektu dál,v interierů je tento objektiv jistě k ničemu.Jde mi hlavně o srovnání kresby a bokehu z Tamronem a 70-200.Jestli ten posun bude opravdu znatelný opticky? Nerad bych vyhodil 10 tisíc jen tak :) Díky

    Pavel Zukal, 31.01.2013 | Reagovat

  • 104

    Avatar

    Reaguje na 103 | Dobrý den, já bych vybral Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM.

    Luděk Bouška - Megapixel, 14.01.2013 | Reagovat

  • 103

    Avatar

    Dobrý den,prosím o radu ohledně nejvhodnějšího objektivu k focení drobnějších výrobků, jako dýmky,šperky, převážně na bílém pozadí k 40D. Nemohu se rozhodnout mezi tímto nebo 50. Děkuji

    Petr , 13.01.2013 | Reagovat

  • 102

    Avatar

    Reaguje na 100 | Dobrý den, podívejte se na porovnání, 85/1,8 a 100/2 vycházejí oba velmi podobně, někteří hodnotí o trochu lépe 100/2. Pokud tedy hledáte objektiv na portréty v exteriéru, neuděláte chybu ani s jedním z nich.

    Luděk Bouška - Megapixel, 11.01.2013 | Reagovat

  • 101

    Avatar

    Ještě bych chtěla dodat k dotazu č. 100, že fotím v drtivé většině na clonu 1,8 do max. tří tak by mě zajímalo který s pevných objektivů 50,85,100 je na to v téhle clonové hranici nejlépe. Děkuji

    , 10.01.2013 | Reagovat

  • 100

    Avatar

    Dobrý den pane Bouška, předem bych vám ráda poděkovala za tuto diskuzi pod každým objektivem, myslím, že nejem mě ulehčila rozhodování v koupi objektivu. Chtěla jsem tedy zeptat, mám 600D a k tomu 50/1,8 uvažuji o něčem delším na portréty,třebas tady o té 85tkce, když byste tyto dva objektivy porovnal opticky, tak který vychází lépe? A mazat by měla více ta 85tka, že? A když byste to měl porovnat se 100/2?? Fotím hlavně portréty. Děkuji

    Zuzka , 10.01.2013 | Reagovat

  • 99

    Avatar

    Velmi děkuji.

    Antonín, 03.12.2012 | Reagovat

  • 98

    Avatar

    Reaguje na 97 | Dobrý den, ano, kombinace 35mm  a 85mm objektivu mi přijde vhodná. Variantou je ještě širší Canon EF 28mm f/1,8 USM.  

    Luděk Bouška - Megapixel, 03.12.2012 | Reagovat

  • 97

    Avatar

    Dobrý den, vlastním fotoaparát Canon EOS 550d s objektivem Canon EF 50mm f/1,8 II a rád bych si pořídil další objektiv(y) na fotografování portrétů, aktů atd. jak v interiérech tak exteriérech. Přečetl jsem si zde mnoho komentářů a doporučení, ale jak se říká sto lidí, sto názorů a nedokáži se rozhodnout a proto bych Vás rád požádal o radu. V hledáčku mám tyto objektivy: Canon EF 35mm f/2,0 - Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM - Canon EF 85mm f/1,8 USM a Canon EF 100mm f/2,0 USM. Uvažuji také o využití objektivu(ů) k fotografování firemních akcí, svateb a kulturních akcí (konecerty, kluby apod.) U jiných fotografů jsem viděl využití např. kombinace 35mm a 85mm ohniska. Budu velmi rád, když mi poradíte vhodnou kombinaci k fotografování uvedeného žánru, nebo zda bude přípdně dostačující jeden objektiv (není podmínkou) např. Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM? Vzhledem k omezeným finančním možnostem jsem volil objektivy v těchto cenových relacích, tak abych na základě ceny pořídil k danému fotoaparátu to nejlepší co mohu v rozsahu těchto cen pořídit. Předem děkuji za Vaše rady :-)

    Antonín, 03.12.2012 | Reagovat

  • 96

    Avatar

    Reaguje na 95 | Dobrý den, ostrost je lepší u Vašeho makroobjektivu a hloubka ostrosti je velmi podobná. Osobně bych tedy asi zůstal u Vašeho objektivu...

    Luděk Bouška - Megapixel, 21.08.2012 | Reagovat

  • 95

    Avatar

    Dobrý den, vlastním full frame zrcadlovku a (podle mého názoru perfektní) objektiv Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM. Chtěl bych ale u některých záběrů dosáhnout ještě menší hloubky ostrosti - myslíte, že bude rozdíl těchto dvou objektivů znatelný? A dále předpokládám, že tento objektiv je opticky slabší než můj zmíněný L objektiv, ale otázka je - o kolik? Má cenu mít oba? Díky moc.

    Jan Sequens, 21.08.2012 | Reagovat

  • 94

    Avatar

    Reaguje na 93 | Dobrý den, na focení portrétu je pro 550D ideální 50 mm ohnisko. Světelnější verze f/1,4 je o něco lepší, než f/1,8, ale ne o tolik, o kolik je dražší. 85 mm objektiv je také vynikající a dosáhnete s ním lépe rozostřeného pozadí, ale do interiéru se moc nehodí.

    Luděk Bouška - Megapixel, 28.06.2012 | Reagovat

  • 93

    Avatar

    Dobrý den, jsem amatérská fotografka a potřebovala bych poradit s výběrem objektivu na Canon EOS 550D. Fotím převážně v ateliéru, za stálého světla (softboxy/denní), ale chtěla bych se věnovat i focení v exteriéru (tam mi jde hlavně o hezky rozostřené pozadí). V diskusi jsem se dočetla, že je tento objektiv pro focení v interieru moc dlouhý. Váhám mezi tímto, Canon EF 50 mm / 1.8 II a Canon EF 50 mm / 1.4 USM . Kamarád fotograf mi říkal, že je hloupé investovat do objektivu s pevným ohniskem, tak si nevím rady. Budu moc vděčná za Vaši radu. Děkuji

    Klára, 28.06.2012 | Reagovat

  • 92

    Avatar

    Reaguje na 91 | Dobrý den, já bych vybral určitě Canon EF 100 mm F 2,8 L Macro IS USMopticky je o něco lepší, ale je daleko univerzálnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, 11.06.2012 | Reagovat

  • 91

    Avatar

    Dobrý den, přešla jsem na FF a chtěla bych si koupit dobrý portrétní objektiv k tělu Mark 5D II. Váhám mezi tímto 85 1,8 a Canon EF 100 mm F 2,8 L Macro IS USM. Který by byl pro portréty vhodnější? Vlastním ještě pevnou 50 1,4 od předchozího foťáku. Moc děkuji za odpověď.

    Petra J., 11.06.2012 | Reagovat

  • 90

    Avatar

    Reaguje na 89 | V kompaktech se moc nepohybuji, ale většinou bývá velmi dobře hodnocen například Sony CyberShot DSC-WX100 černý.  

    Luděk Bouška - Megapixel, 28.05.2012 | Reagovat

  • 89

    Avatar

    Děkuji za odpověď :-D, no právě, to ostření teď moc nezvládám s tím svým tamronem a extrémně živým dítětem :-) Tak půl na půl, ale já potřebuji dobré všechny fotky. Spravit se dá ledacos, ale za prvé na to není čas a za druhé neostrá fotka je prostě neostrá fotka. Mám trochu pocit, že jsem tam, kde jsem byla. Chvíli jsem přemýšlela nad obyčejnou pevnou plastovou padesátkou, ale za prvé bych měla strach, že je přece jen dost křehká, ale zase když se rozbije, finančně mě to nezrujnuje, za druhé asi nebude mít na portértní fotografii v exteriéru to správě efektně rozostřené pozadí. A chtěla jsem se ještě zeptat, nějaký kompaktík pro muže? Bohužel, ten focení neholduje, takže i když mu i po letech vrazím zrcadlo do ruky, málokdy jsme na té fotce ostří, bohužel u něj selhává ostření i na automat :-D. Nějaké cvakátko s dostačujícím rozlišením, větším optickým zoomem, nejlépe pokud né s full tak alespoň přijatelným videem, a použitelýma fotkama i při nejasném počasí?

    Kačka S., 28.05.2012 | Reagovat

  • 88

    Avatar

    Reaguje na 87 | Dobrý den, na portréty v exteriéru je tento objektiv skvělý, ale na to živé dítko si nejsem úplně jist... Je poměrně dlouhý a někdy nemusí stíhat ostření.

    Luděk Bouška - Megapixel, 28.05.2012 | Reagovat

  • 87

    Avatar

    Dobrý den, mám taky již přes 4 roky zmiňovaný tamron http://www.megapixel.cz/tamron-sp-17-50-mm-f-28-xr-di-ii-vc-pro-canon, kupovala jsem ho tehdy k tělu Canon 400D místo záklaďáku, ale je pravda, že hlavně na focení portrétů v exteriéru to není to pravé ořechové. Myslíte, že tedy tato jedna osmička by se oplatila, na focení portétů, respl. hodně živého dítěte, nebo je to přece jen již se zastaralým tělem né moc dobrá koupě?

    Kačka, 27.05.2012 | Reagovat

  • 86

    Avatar

    Reaguje na 85 | DIky za odpoved

    Radek, 21.04.2012 | Reagovat

  • 85

    Avatar

    Reaguje na 84 | Dobrý den, vybral bych raději Canon EF 50mm f/1,4 USM, 85/1,8 je použitelný spíše v exteriéru.  

    Luděk Bouška - Megapixel, 20.04.2012 | Reagovat

  • 84

    Avatar

    Dobry den,rozhoduji se mezi objektivem(ef 88mm f 1.8 usm a ef 50mm f 1.4 usm) ktery by jste mi dopororucil pane Bouska pro Canon EOS 7D jde mi hlavne o foceni portretu popripade akt.Dekuji za odpoved

    Radek, 20.04.2012 | Reagovat

  • 83

    Avatar

    Reaguje na 82 | Dobrý den, o trošku lepší je 85/1,8, ale rozdíl není nijak velký.

    Luděk Bouška - Megapixel, 23.03.2012 | Reagovat

  • 82

    Avatar

    Děkuji :) ...a ještě bych se chtěla zeptat, je nějaký rozdíl ve kvalitě snímků mezi Canon EF 50mm f/1,4 USM a Canon EF 85mm f/1,8 USM ?

    Anastázie, 22.03.2012 | Reagovat

  • 81

    Avatar

    Reaguje na 80 | Dobrý den, na exteriér je to výborné, do interiéru je ohnisko 85mm už poměrně dlouhé.

    Luděk Bouška - Megapixel, 21.03.2012 | Reagovat

  • 80

    Avatar

    Dobrý den, jak moc dobrá kombinace je tento objektiv s Canonem 600D pro portrétní fotografii? Děkuji

    Anastázie, 19.03.2012 | Reagovat

  • 79

    Avatar

    Reaguje na 78 | Dobrý den, pokud se chcete specializovat na focení lidí, dal bych přednost tomuto 85/1,8, výsledky budou o něco lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, 16.03.2012 | Reagovat

  • 78

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o názor. Mám canon 50d a 50/1.4. Ted rozmýšlím ještě objektiv - hlavně na focení venku (lidi). V užším výběru mám tento 85/1.8 a nebo 70-200/4. Chtěla bych se vejít tak do těch 15 tis. max. Co nedokážu posoudit je, zda bude vypadat líp dejme tomu portrét z 85 třeba na clonu 2 a nebo z 200m na clonu 4. Jde mi zejména o kresbu, ostrost, věrnost barev. Co byste zvolil? Popř. ještě jinou alternativu? Děkuji.

    Eva, 14.03.2012 | Reagovat

  • 77

    Avatar

    Reaguje na 76 | Dobrý den, ano, oba dva jsou vhodné, kvalita fotek je o poznání lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, 12.03.2012 | Reagovat

  • 76

    Avatar

    Dobrý den pane Boušku, Vlastním eos 600D a plánuji k setovému 15-55 (zněhoš jsem docela sklamaný) dokoupit Canon EF 85mm f/1.8 USM a Canon EF 50 mm f/1,8 II na focení portrét. No spíše první asi pujde na řadu 50 mm... Cenově je opravdu supr. Jsou tyhle objektivy vhodné na 600D. A jaký je to krok kupředu o proti setovému.. Jde vidět na výsledných fotografií značný rozdíl?? Děkuji za vaši odpověd.

    Zdeněk, 12.03.2012 | Reagovat

  • 75

    Avatar

    Reaguje na 74 | Dobrý den, zmíněná Sigma je ještě nepatrně lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.03.2012 | Reagovat

  • 74

    Avatar

    Popř sem se ještě rozhodoval mezi 85mm F 1,4 EX DG HSM Sigma vyplatí se připlatit za sigmu nebo v nich až tak velký rozdíl?Děkuji http://www.megapixel.cz/sigma-85mm-f-1-4-ex-dg-hsm-pro-canon-uterka-sigma-zdarma

    Vladislav, 08.03.2012 | Reagovat

  • 72

    Avatar

    Reaguje na 71 | Dobrý den, pro Vaše potřeby bych dal přednost tomuto 85/1,8, má lepší kresbu v okrajích a rozích. Kromě toho je 85mm na portrét daleko vhodnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, 07.03.2012 | Reagovat

  • 73

    Avatar

    Reaguje na 70 | Dobrý den, ano, na 20D jde nasadit a je vhodný, ale spíš na portréty v exteriéru - má relativně dlouhé ohnisko. Variantou je třeba velmi dobrý a při tom levný Canon EF 50 mm f/1,8 II. 

    Luděk Bouška - Megapixel, 07.03.2012 | Reagovat

  • 71

    Avatar

    Zdravím potřeboval bych poradit co byste dal na 5D markII fotím portréty ,rozhoduji se mezi Sigma 50 1,4 a mezí touhle 85 1,8.Jde mi především o kresbu ostrost.Z čeho podle vás polezou kvalitnější fotky?Děkuji za odpověď

    Vladislav, 07.03.2012 | Reagovat

  • 70

    Avatar

    Dobrý den, dá se použít objektiv Canon EF 85mm f/1.8 USM na stařičkou EOS 20D? rád bych něco na portréty a váhám. Popřípadě, jaký by šel jiný?...děkuji

    vh, 07.03.2012 | Reagovat

  • 69

    Avatar

    Reaguje na 68 | Dobrý den, 85/1,8 je opticky lepší než uvedený Tamron, ale i tak bych základní objektiv určitě doporučil.  Myslím, že ho využijete daleko častěji, než Vám nyní připadá.

    Luděk Bouška - Megapixel, 01.12.2011 | Reagovat

  • 68

    Avatar

    Reaguje na 66 | a este posledna otazka, aký velky rozdiel (na fotkach) je medzi Vami spomínanym Tamronom a tymto EF 85 f/1.8? Kedze tento 85 zvladne vyfotit väcsinu veci z toho co planujem fotit, tak potom by som základny objektiv ani nepotrebovala, ci ano? (bohuzial objektívom zatial velmi nerozumiem)Dakujem

    Jana, 29.11.2011 | Reagovat

  • 67

    Avatar

    Reaguje na 66 | a este posledna otazka, aký velky rozdiel (na fotkach) je medzi Vami spomínanym Tamronom a tymto EF 85 f/1.8? Kedze tento 85 zvladne vyfotit väcsinu veci z toho co planujem fotit, tak potom by som základny objektiv ani nepotrebovala, ci ano? (bohuzial objektívom zatial velmi nerozumiem)Dakujem

    , 29.11.2011 | Reagovat

  • 66

    Avatar

    Reaguje na 65 | Ideální by byl asi Canon EOS 60D + EF-S 17-55 mm IS USM, ale dodávaný objektiv je celkem drahý. Asi bych vybral variantu samotné tělo Canon EOS 60D tělo + fotografický kurz zdarma! a k tomu objektiv Tamron SP 17-50 mm F 2,8 XR Di II VC pro Canon.

    Luděk Bouška - Megapixel, 29.11.2011 | Reagovat

  • 65

    Avatar

    Reaguje na 64 | Dakujem, ak sa smiem este spytat, z tych setov 60D co tu mate v ponuke, ktorý by Ste mi odporučil? (ako základny) Bohužial dva 10 000kč objektívy je trochu moc , a objektívy ktore su v ponuke uz spolu s 60D sa mi zdajú lacnejšie, no nie som si istá, ktoré by boli vhodnejšie ako základný objektív. (tento 85 f/1.8 alebo 50 f/1.4 si však kúpim určite) Dakujem

    Jana, 29.11.2011 | Reagovat

  • 64

    Avatar

    Reaguje na 63 | Na exteriér se hodí kvůli relativně delší ohniskové vzdálenosti (od fotografovaného objektiv budete tedy muset mít určitý odstup), ale na focení detailů v interiérech se použít dá. Jestli budete chtít fotit víc zblízka, bude vhodnější zmíněný 50/1,4. Jako základní bych vybral Canon EF 17-40 mm f/4 L USM - v kombinaci s 60D s ním mám skvělé zkušenosti. Jestli hledáte nějaký levnější, pak Tamron SP 17-50 mm F 2,8 XR Di II VC pro Canon.

    Luděk Bouška - Megapixel, 29.11.2011 | Reagovat

  • 63

    Avatar

    Reaguje na 62 | Dakujem, to ma tesi, no docitala som sa, ze tento objektiv je predsa len vhodnejsi na exteriery, bude to na interierovych fotkach vidiet? Nebol by lepsi EF 50 f/1.4? Pripadne okrem tohto este nejaky "základny"? (iny objektiv nemam)

    Jana, 29.11.2011 | Reagovat

  • 62

    Avatar

    Reaguje na 61 | Dobrý den, ano, tento objektiv je pro Vaše potřeby vhodný.

    Luděk Bouška - Megapixel, 29.11.2011 | Reagovat

  • 61

    Avatar

    Dobrý den Plánujem kúpiť Canon EOS 60D telo...mám však problém s výberom vhodného objektívu, je ich na výber mnoho. Viem, že na portréty je tento objektív velmi vhodný, no okrem portrétov by som chcela fotit aj prírodu, psov, oslavy, rôzne predmety v byte(ostrý stred, okolie neostré). Dokázal by tento objektív aj to? Alebo je iný vhodnejší objektív? Cena tak do tých 12 000kč. (Macro objektiv planujem kúpiť neskôr. ) Dakujem za odpoved.

    Jana, 29.11.2011 | Reagovat

  • 60

    Avatar

    Reaguje na 59 | Dobrý den, dobré jsou oba dva, 85mm Vám nabídne rozostřenější pozadí, ale budete potřebovat větší odstup. To by ale v exteriéru neměl být problém. Na focení portrétů v interiéru by ale byl lepší Canon EF 50mm f/1,4 USM.  

    Luděk Bouška - Megapixel, 28.11.2011 | Reagovat

  • 59

    Avatar

    Dobrý den.Chtěl bych se zeptat jaký objektiv na portréty (většinou v přírodě)pro EOS 60D je lepší,Canon EF 50mm f/1.4 USM nebo Canon EF 85mm f/1.8 USM.Předem děkuji.

    Venca, 28.11.2011 | Reagovat

  • 58

    Avatar

    Reaguje na 57 | Dobrý den, ano, je použitelný.

    Luděk Bouška - Megapixel, 07.11.2011 | Reagovat

  • 57

    Avatar

    Dobry den, je objektiv pouzitelny k Canon EOS 1000D? Dekuji mnohokrat

    Adam, 07.11.2011 | Reagovat

  • 56

    Avatar

    Reaguje na 55 | Dobrý den, ano, máte pravdu, překouknul jsem se. Pardon.

    Luděk Bouška - Megapixel, 16.09.2011 | Reagovat

  • 55

    Avatar

    Reaguje na 54 | dobrý den, mám canon 70-200/2,8, ale předpokládám, že Vaše odpověď by byla stejná mmchdm koukám na to porovnání a 85 na stejné ohnisko a clonu kreslí lépe, každopádně děkuji za odkaz

    jakub, 15.09.2011 | Reagovat

  • 54

    Avatar

    Reaguje na 53 | Dobrý den, podívejte se na porovnání, pokud máte objektiv Nikon 70-200 mm F 2,8 G AF-S NIKKOR ED VR II, myslím si, že investice do tohoto objektivu je zbytečná.

    Luděk Bouška - Megapixel, 15.09.2011 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím