Canon EOS 760D poprvé v ruce Blog

Canon EOS 760D poprvé v ruce

Luděk BouškaVydáno: 24. 4. 2015 v 16:41 • Rubrika: Blog

Včera nám dorazily první kousky zrcadlovky Canon EOS 760D. Jeden z nich jsem dostal, abych se s ním mohl alespoň v rychlosti seznámit a nafotit nějaké fotky, abychom na vlastní oči viděli, jak je na tom. Měl jsem na to jen pár hodin, takže zatím jen skutečné první dojmy, podrobnější recenzi zpracuji hned, jak si budu moci půjčit tuto novinku alespoň na víkend.

Design, ergonomie a ovládání

Po designové stránce se 760D nijak zvlášť neliší od svých předchůdců. Ale i přes to, že jsem neměl přímé srovnání, připadalo mi, že se lépe drží. U 760D přibyl horní stavový displej, který zobrazuje ty nejdůležitější fotografické informace. Kompletně jsou samozřejmě zobrazeny na zadním displeji, který je výklopný a otočný a je dotykový.

Dotykové ovládání mi ale přišlo trochu nedotažené. Možná se to dá změnit v nastavení přístroje, ale to jsem neměl čas zkoumat. Nedotažené proto, protože když se dotknete symbolu funkce, kterou chcete přes displej nastavit, symbol se sice barevně zvýrazní, ale už se nerozbalí nabídka konkrétního nastavení. Tu je možno otevřít pouze pomocí tlačítek, což podle mě trochu postrádá smysl.

Jinak ovládání jen přes tlačítka je naprosto bez problémů, na povrch těla je jich vyvedeno dost. U spouště je tlačítko na osvětlení stavového displeje, vedle tlačítko na nastavení citlivosti a vedle něj tlačítko na volbu zaostřovacího bodu. Tohle tlačítko jsem popravdě trochu nepochopil, protože tlačítko se stejnou funkcí najdete i na zadní straně přístroje, jak jsme u Canonů už léta zvyklí. Opět musím zopakovat, že na tohle se ještě pořádně podívám, až budu mít 760D na delší dobu. Třeba má to tlačítko u spouště ještě jinou funkci, kterou jsem neodhalil.

Chvíli jsem hledal jedno z nejdůležitějších tlačítek, když používáte prioritu času a clony. Tlačítko korekce expozice. Už jsem se začal strachovat, jestli náhodou nejde korekci nastavovat jen přes displej, ale zadní otočný volič mě vyvedl z omylu. Funguje to stejně, jak u Canonů vyšších tříd, zadním kolečkem stačí jen otáčet a je to. Tohle je velice praktické a rychlé řešení a pokládám to za velkou výhodu tohoto modelu.

Příjemně mě překvapila i rychlost ostření. K dispozici jsem měl objektiv Canon EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS STM. Po nedávných zkušenostech s novým kompaktem s výměnnými objektivy Canon EOS M3, který mě rychlostí ostření moc nepotěšil, to tady bylo daleko lepší. STM objektivy jsou určeny spíš pro video, kde jsou schopny zaostřovat velice plynule, ale ne nijak zvlášť rychle. I přes to byla rychlost ostření bez problémů. S USM objektivy to bude ještě daleko lepší, ale opět: to teprve vyzkouším.

Kvalita obrazu

Důležitější, než slova jsou samotné ukázkové fotky. Všechny byly pořízeny zmíněným setovým objektivem, kterému patří uznání za docela slušnou kresbu i přes to, že nový snímač má rozlišení 24 Mpx. Objektiv to docela zvládá, čekal jsem, že to bude horší. Fotky si samozřejmě můžete stáhnout v plném rozlišení.

Podobně, jako u zmíněného kompaktu EOS M3, jsem byl docela zklamán funkcí Optimalizace jasu, tedy projasnění stínů. U většiny fotek byla tato funkce zapnuta, ale nijak moc to není vidět. Několikrát jsem zkoušel vyfotit stejnou scénu s vypnutou funkcí Optimalizace jasu a pak hned s maximálním efektem. Na displeji jsem rozdíl skoro neviděl, ale v počítači to trošku vidět bylo. Ale překvapivě ne na prokreslenějších stínech. Fotky se od sebe lišily kontrastem, přičemž větší kontrast měly fotky se zapnutou Optimalizací jasu na maximum. Když už, čekal bych, že to bude spíš naopak.

S dynamickým rozsahem jsem měl problém opakovaně, tedy v tomto ohledu mi to připadá hodně podobně, jako u ostatních Canonů. Jsem zvyklý na Nikon a tam je to s rozsahem jasů prostě jinak, vejde se tam toho víc. Musím ale opět zopakovat, že jsem nedělal ještě žádné přímé porovnání, je to jen můj dojem.

Pokud jde o šum, samozřejmě ho najdete, když budete hledat. Ale redukce ho umí hodně slušně odstranit. Naneštěstí ale vyžehlí i drobné detaily, což je veliká škoda. Osobně si myslím, že množství šumu je obecně moc přeceňováno. Jsem toho názoru, že je lepší mít fotku raději „zrnitou“, ale ostrou, než sice bez šumu, ale rozostřenou. Ale tohle asi vidí každý fotograf jinak, je to prostě věcí názoru.

Víc doplním příště.



Zobrazeny komentáře (25 - 1)

  • 25

    Bouška

    Reaguje na (24) | Dobrý den, netuším kde je problém, ale osobně řeším stahování snímků přes externí čtečku karet a vůbec tedy nepoužívám software výrobce.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.01.2016 | Reagovat

  • 24

    Avatar

    Dobrý den, dostala jsem tento úžasný kousek k vánocům a je to můj první dospělý foťák. Fotí božsky, ale mám problém se stahováním snímků do PC. Ačkoliv jsem nainstalovala EOS Utility a všechno ostatní, PC mi po připojení foťáku hlásí neúspěšné nainstalování ovladače ačkoliv ovladač by neměl být potřeba. Poradíte mi něco? Díky, E.

    Eva Šindler, 31.12.2015 | Reagovat

  • 23

    Bouška

    Reaguje na (22) | Dobrý den, 760D bohužel GPS modul vestavěný nemá, ale například Nikon D5300.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.07.2015 | Reagovat

  • 22

    Avatar

    Dobrý den, mohu se zeptat, zda má EOS 760D GPS? Případně, nevíte o nějaké srovnatelné alternativě, která jí disponuje? Děkuji

    Jiří Novotný, 02.07.2015 | Reagovat

  • 21

    Bouška

    Reaguje na (20) | Dobrý den, pokud vím, měl by být, ale neměl jsem možnost to vyzkoušet.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 01.07.2015 | Reagovat

  • 20

    Avatar

    Dobrý den, mohu se zeptat, zda je fotoaparát kompatibilní s aplikací EOS Remote od Canonu? Děkuji předem za odpověď

    Tomáš Pýcha, 30.06.2015 | Reagovat

  • 19

    Čeřovský

    Reaguje na (17) | Dobrý večer, zhruba před 10 dny jsem pořídil eos 760d a jsem nadšený. Je to má první digitální zrcadlovka a chová se přesně tak, jak jsem chtěl, aby se chovala :-) Ergonomie ovládání, podání barev... Jelikož se její dostupnost oproti avizovanému termínu protáhla, čekání se opravdu vyplatilo - jsem ještě spokojenější, než jsem očekával, že budu...

    Kryštof Čeřovský, 21.06.2015 | Reagovat

  • 18

    Bouška

    Reaguje na (17) | Dobrý den, záleží na tom, co od přístroje očekáváte. Já bych asi vybral nejnovější EOS 760D.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 16.06.2015 | Reagovat

  • 17

    Avatar

    Mohl byste mi poradit jestli jít do 760D, 70D nebo do 7D (první generace, ne mark II).

    Adam Tvrz, 15.06.2015 | Reagovat

  • 16

    Bouška

    Reaguje na (15) | Dobrý den, 760D zatím stále ještě nemáme na skladě, takže jsme ho se 70D ještě nemohli porovnat. Ale hned jak to bude možné, nafotíme ukázkové snímky do Nástroje pro porovnání obrazové kvality, kde budete moci 760D porovnat nejen se 70D, ale se všemi přístroji, se kterými jsme testovací scénu nafotili. 

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.05.2015 | Reagovat

  • 15

    Avatar

    Reaguje na (3) | Přesně tenhle problém řeším také. Čekám na recenze zda jít do 760ky nebo raději jít do 70ky. trochu mě zarazilo,když jsem zjistil,že Canon řeší problém s vadnými snímači právě u 760 a 750ky. myslel jsem,že všechny mouchy vychytají než to vypustí na svět ... :(

    Petr, 20.05.2015 | Reagovat

  • 14

    Neugebauer

    Reaguje na (13) | Nevím jak vy, já vidím rozdíl i mezi jakýmkoliv 18mpx snímačem od Canonu a 24mpx snímači u současných Nikonů. Kdyby se 760D co se týče šumu Nikonům vyrovnal, nemám co řešit. FF u mě nepřipadá v úvahu :)

    Tomáš Neugebauer, 05.05.2015 | Reagovat

  • 13

    Avatar

    Reaguje na (10) | pokud chcete lepší výkon (méně šumu) na vyšší citlivosti, pak směle do nákupu C 6D případně 5DMarkIII. Až u FF těla poznáte nějaký rozdíl. Jinak jsou všechny APS-C DSLR v šumu jak přes kopírák. Fuji sice na první pohled vypadá výrazně lépe, ale je to tím že hodně maže.

    Tomaš Opatřil, 05.05.2015 | Reagovat

  • 12

    Avatar

    Reaguje na (11) | S 50D máte pravdu, teď jsem na to koukal, ošidili až 60D a dál.

    Karel Kuchař, 28.04.2015 | Reagovat

  • 11

    Avatar

    Reaguje na (5) | Jenom malinká oprava pane Kuchaři - šidit se začalo až od 60D, té padesátce by jste křivdil, je to hrdej soukmenovec se čtyřičítkou ;-)

    Bezuch, 28.04.2015 | Reagovat

  • 10

    Neugebauer

    Taky bych rád přešel z 600D, kterou bych poslal dál do světa. Především však potřebuji lepší výkon na vyšší ISO citlivosti, a to z přiložených "vyžehlených" .jpeg bohužel nepoznám.

    Tomáš Neugebauer, 25.04.2015 | Reagovat

  • 9

    Avatar

    Reaguje na (5) | Stovková rada C sa nedrží až tak zle ... ,to N v tej triede je na tom oveľa horšie ... ! No a po pridaní bat.gripu u tej stovkovej rady C je to super ... ! Aj výstup je na tom veľmi dobre ... ! Áno - objektívy sú dôležité u každého foťáku ... !

    fotenie je náš život a poslanie ..., 25.04.2015 | Reagovat

  • 8

    Zálicha

    Reaguje na (7) | Diky za radu.Do objektivu rad investuji.Je mi jasne ze fotky delaji predevsim objektivy.

    Ladislav Zálicha, 24.04.2015 | Reagovat

  • 7

    Avatar

    Reaguje na (6) | Pokud nemáte kupce který dobře zaplatí za 600, tak výměna za 760 jsou vyhozené peníze. Kupte si radši pořádný objektiv, tam rozdíl poznáte okamžitě. Můžu doporučit objektiv EF-S 17-55 IS USM.

    Karel Kuchař, 24.04.2015 | Reagovat

  • 6

    Zálicha

    Takže přechod z 600 na 760 jako amatér asi moc nepoznám,nebo si myslíte že ano?? Láká mě ten větší snímač,větší počet ostřících bodů a pochopitelně i rychlejší snímaní oproti 600ce. Děkuji za nějaký ten názor.

    Ladislav Zálicha, 24.04.2015 | Reagovat

  • 5

    Avatar

    Reaguje na (4) | 40D si nech, je to skvělej foťák a hlavně je na spolehlivý a odolný CF karty. Z 40 D se vyplatí upgrade jen na 7D2 s apsc. Nebo na 5D3. Na FF tělu tě ale nemile překvapí hloubka ostrosti. Všichni vedou silácký řeči že přecházej na full frame, ale nikdo už nepíše že s full frame se musí učit fotit od začátku a utrácet za jinak skvělý L skla. Mám 40D a 5D2 a s 40D fotím radši protože jsem s ním rychlejší a ostřejší ve větším rozsahu při focení akce. 5D2 je super na pomalý focení kdy máš čas si všechno promyslet a přesně nastavit, na detaily nebo na vysoké iso, ale na momentky je špatnej, taky má nějakej nafialovělej filtr na obrazovce co zkresluje barvy při prohlížení ve foťáku. 50D a pokračování je ošizená řada a stovkový se blbě držej. Investuj radši do L objektivu než do nic moc novějšího těla.

    Karel Kuchař, 24.04.2015 | Reagovat

  • 4

    Avatar

    Ahoj Luďo,dobrá a nestranná recenze, jak vidím tak si své staré 40déčko ještě chvíli nechám . Dobré světlo a myšlenku, Zdeněk.

    Zdeněk Tetour, 24.04.2015 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Pěkný článek. Mohu se jen zeptat, jestli by se autor mohl zmínit, jak si 760D stojí v porovnání s 70D? Jistě nebudu sám, který mezi těmito modely váhá a ač jsou z jiných tříd, vypadají dosti podobně. Děkuji

    Jakub, 24.04.2015 | Reagovat

  • 2

    Karásek

    Před pár lety jsem si pořídil 650D a trochu mě těší, že se zatím nic moc velkého nezměnilo.

    Jiří Karásek, 24.04.2015 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    Konečně docela kritická "polorecenze". Tak se mi to líbí! ................... "S dynamickým rozsahem jsem měl problémy opakovaně. Jsem zvyklý na Nikon a tam je to s rozsahem jasů prostě jinak, vejde se tam toho víc."........... což tvrdí i DxOMark.

    Jan Kocián, 24.04.2015 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.


Související články

Fotografie z galerie

Přejít do galerie

Související články

Nejbližší události

Nové recenze

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím