Objednávejte bezpečně online! Vše vám přivezeme zdarma až domů!
Naše prodejny také fungují, ale pouze pro výdej internetových objednávek.

Recenze Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptér

Zpět na detail

Martin Lukeš

Recenzoval:
Martin Lukeš Další recenze

Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptér máme Skladem >3 ks za 33 990 Kč
Koupit

Hodnocení
Megapixelu:
90 %

Hodnoceni
zakazniků:
5 z 5

Nahoru

Klady a zápory

Co se nám líbí?

  • Snímač full-frame (36x24mm)
  • Kompaktní rozměry
  • 4K video
  • Plně manuální ovládání
  • Dual Pixel CMOS AF
  • Automatické ostření na oči
  • Wi-Fi / Bluetooth
  • 4 779 AF bodů
  • Adaptér na AF objektivy v ceně

Co se nám nelíbí

  • Nemá interní blesk
  • Nejkratší čas 1/4000s
  • Elektronická závěrka jen v režimu SCN

Nahoru

Získaná ocenenění Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptérCo to je?

  • DP Review - Silver award

    DP Review - Silver award

  • TIPA 2019

    TIPA 2019

    Organizace TIPA (Technical Image Press Association) představuje uskupení odborných foto a video časopisů  po celém světě. Skládá se z 28 prestižních foto a video časopisů z 15 zemí na všech 5 kontinentech. Je partnerem organizace CJPC (Camera Journal Press Club), která představuje skupinu 11 nejlepších fotografických časopisů v Japonsku.
    Ocenění TIPA Awards představuje nejprestižní ocenění produktu z oblasti fotografie a videa na tomto trhu. Všechny produkty a všechny reklamy s produkty takto oceněnými nesou logo TIPA Awards, kdy toto logo představuje záruku kvality.

Nahoru

Snímky zachycené s pomocí Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptér od členů naší Galerie

Přejít do Galerie

  • Vyžlovka
    Exp. čas:-Clona:-ISO:-Ohnisko:0 mm Objektiv:
    -
  • Ještěrka zelená
    Exp. čas:1/125Clona:11ISO:640Ohnisko:400 mm Objektiv:
    Sigma 120-400mm f/4,5-5,6 APO DG OS HSM pro Canon
  • Pohoda
    Exp. čas:1/80Clona:5ISO:250Ohnisko:50 mm Objektiv:
    Canon EF 50 mm f/1,4 USM
  • Val
    Exp. čas:1/160Clona:5.6ISO:100Ohnisko:50 mm Objektiv:
    Canon EF 50 mm f/1,4 USM
  • Větrný mlýn Kuželov
    Exp. čas:1/100Clona:9ISO:100Ohnisko:34 mm Objektiv:
    Canon EF 28-80mm f/2.8-4 L USM
  • Doll
    Exp. čas:1/160Clona:10ISO:100Ohnisko:50 mm Objektiv:
    Canon EF 50 mm f/1,4 USM
  • Zlatá hodinka v Moravském Toskánsku
    Exp. čas:1/50Clona:11ISO:100Ohnisko:297 mm Objektiv:
    Sigma 120-400mm f/4,5-5,6 APO DG OS HSM pro Canon
  • Vlha pestrá
    Exp. čas:1/1250Clona:10ISO:800Ohnisko:560 mm Objektiv:
    Sigma 120-400mm f/4,5-5,6 APO DG OS HSM pro Canon
  • Půl portrét
    Exp. čas:1/160Clona:9ISO:100Ohnisko:50 mm Objektiv:
    Canon EF 50 mm f/1,4 USM
  • Low key
    Exp. čas:1/200Clona:7.1ISO:50Ohnisko:50 mm Objektiv:
    Canon EF 50 mm f/1,4 USM

Snímky zachycené s pomocí Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptér

Nahoru

Představení Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptér

Necelý půlrok nazpět zbořila společnost Canon jednu z pomyslných bariér. Představila totiž systém pokročilých bezzrcadlovek vyšší třídy EOS R s novým bajonetem Canon EOS RF.

Podle všeho v něm tento přední výrobce foto/video techniky vidí velký potenciál, s novým bajonetem se totiž chystal uvést také celou řadu zcela nových objektivů. To napovídalo tomu, že bude mít bezzrcadlovka Canon EOS R brzy nového bratříčka a tyto prognózy můžeme v tuto chvíli konečně i potvrdit. Před pár dny byl totiž ohlášen doplňující model nového systému, který míří do řad hobby fotografů a pokročilejších amatérů. Od původního modelu, který má zejména parametrově o něco vyšší ambice, se liší výkonem, rozměry, vahou, především ale cenou.
Na jednu stranu může někdo namítnout, že není fér ořezat původní model a po několika měsících ho představit jako novinku, když je v podstatě „horší“, než model původní. Na druhou stranu tuto šablonu používá většina výrobců elektroniky a z obchodního hlediska prostě funguje. Ba co víc, mnoho uživatelů jí s vděkem vítá. Je to vlastně logické, ne každý přece potřebuje ten nejnabušenější hi-tech model. Vždy se najde dost fotografů, kteří by uvítali něco levnějšího s tím, že oželí některé funkce, které nadšený amatér stejně většinou nevyužije. Není naopak od věci, když se sníží váha a zmenší rozměry. A přesně tak by se dal charakterizovat bezzrcátkový fotoaparát Canon EOS RP.

Porovnání Canon EOS RP s Canon EOS R

První otázkou, co se nabízí je, v čem se novinka liší od původního modelu. Po vizuální stránce je to samozřejmě tvar. Nový model má o něco nižší profil a hledáček je více zapuštěný do těla, takže je na první pohled zřejmé, že jde o bezzrcadlovku, „která si na nic nehraje“. Na druhý pohled, možná lépe řečeno na druhý omak, nás čeká příjemné zjištění, že se snížila i váha, a to o více než o 25%. EOS RP se tedy oproti původnímu eRku lépe nosí na krku nebo i v kapse u bundy. To vše naštěstí ale není na úkor ergonomie a úchopu. Přístroj je koncipován tak, aby se dal velmi pohodlně, jistě a bezpečně držet v jedné ruce a zároveň i ovládat, většina důležitých ovládacích prvků je totiž příjemně dostupná na palec a ukazováček pravé ruky. Nemluvě o tom, že je spousta tlačítek programovatelných a díky tomu si jejich funkce lze individualizovat.

Navíc je tu, pro někoho tedy možná trochu bizarní, doplňek v podobě malého gripu Canon EG-E1, který lze upnout na spodní část fotoaparátu. Tím se zlepšuje jeho úchop, ale samozřejmě i zvětšují fyzické rozměry. Toto volitelné příslušenství, které se dokonce dělá ve třech barevných provedeních, jistě uvítají fotografové s větší rukou. Pozor ale na to, nejedná se o grip bateriový, jak jsme zvyklí u bezzrcadlovek. Nezvyšuje tedy kapacitu baterie ani nenabízí možnost připojení druhého akumulátoru.



Při podrobnější zkoumání zjistíme, že se jedná nejen o rozdíly ergonomické, ale také parametrové. Velikost snímače zůstává sice stejná, pořád jde o plnohodnotný full-frame, tedy přístroj se snímačem o velikosti kinofilmového pole, zmenšilo se ale jeho rozlišení z původních 30 Mpx na 26Mpx. Pro někoho to může být překážka, ale ten, kdo pravidelně netiskne velkoformátové fotografie a zvětšeniny o rozměrech A3 a více se tím nemusí nijak znepokojovat. Naopak, menší rozlišení znamená i menší objem dat, větší fyzickou velikost pixelů a jejich menší hustotu, tím pádem i lepší odstup od šumu při vyšších citlivostech ISO. Při prvním testování jsem samozřejmě zkoušel všechny hodnoty citlivosti a šumem jsem byl velmi příjemně překvapen. I při hodnotách nad ISO 6400 je šum velmi kultivovaný, netvoří se barevné mapy ani rastry a jde v podstatě o jemnou monochromatickou krupičku, která nemá daleko ke standardnímu kinofilmovému zrnu. Samozřejmě s tím rozdílem, že většina milovníků analogové fotografie končí s citlivostí u Ilfordu na 1600. S touhle mašinkou lze fotit i při více než 4x horších světelných podmínkách, což je naprosto ohromující.

Do hodnot ISO 6400 je ztráta kvality a degradace šumem v podstatě neznatelná a troufám si říci, že do tisku A4 v podstatě nulová. A to se bavíme o výstupu ve formátu JPG, protože na převod z RAWu zatím nejsou (dva dny po představení) k dispozici žádné programy ani zásuvné moduly.



Na ISO 12 800 se začne objevovat výraznější struktura šumu, ale pouze v tmavých a středních tónech, tedy stínech. Světlé plochy zůstávají pořad hladké a téměř bez šumu. Při hodnotách 25 600 už je krupička ve stínech výraznější a začíná lehce houstnout i ve světlých tónech. Na nejvyšší ISO 40 000 už je hustota šumu i jeho struktura vyšší. Na druhou stranu jsou tyto hodnoty poměrně extrémní a v běžných podmínkách je využije jen málokdo. A pokud půjde o dokumentární nebo reportážní záběr, kde je obsahová část fotografie mnohem výše, než samotná technická kvalita, nehraje zde šum tak výraznou roli, jako u technických žánrů. A především je třeba brát v potaz, že tento šum je znát až na velkém formátu, takže pokud fotografii pořízenou při takto vysokých hodnotách citlivosti prohlížíte na běžném výstupním zařízení s Full HD rozlišení (mobil, tablet, monitor, nebo televizor), případně zmenšenou na pohlednicový formát 10 x 15 cm – 13 x 18 cm, je šum jen velmi těžko čitelný.

Osobně jsem si tento model zařadil do kategorie “reportér”. Je malý, nenápadný, velmi dobře ovladatelný a pohotový tak, jak má reportážní fotoaparát být. Díky kombinaci optimálního rozlišení s možností extrémně vysokých citlivostí bych se s eRPéčkem nebál žádné běžné reportáže nebo dokumentu. V tomhle směru tedy určitě palec nahoru.


Ukázka funkce redukce šumu

Malým „zklamáním“ bylo snížení rychlosti sekvenčního snímání z 8 sn./s, na 5 sn./s. Nejsem ale z těch, kteří by řešili každý technický detail, menší rozlišení a menší objem dat za mě logicky nabízí spíše zrychlení procesu zápisu na kartu a ne jeho zpomalení. Navíc je 5fps v podstatě běžný standard, který stačí na většinu rychlých a dynamických žánrů, jen to chce být zkrátka pohotovější.

Další rozdíly mezi vyšším modelem a jeho mladším bráškou považuji více méně za kosmetické. Jde o malinko menší displej i rozlišení jak u hlavního displeje, který je mimochodem výklopný, otočný a dotykový, tak i u elektronického hledáčku. Více než milion obrazových bodů je ale stále velmi komfortních. Jak už to tak u hobby modelů bývá, z horní části zmizel displej stavový. Vzhledem k tomu jsou všechny údaje vidět v hledáčku, což já osobně považuji ale u bezzrcadlovek za přežitek. Došlo také k prodloužení synchronizačního času blesku z 1/200 s na 1/180 s a ke snížení počtu ostřících bodů z 5565 na 4779.

V jedné oblasti je ořezání parametrů trochu výraznější a tou je natáčení videa. Obě bezzrcadlovky řady EOS R nabízí natáčení 4K videa, levnější verze má ale snímkovou frekvenci „pouze“ 25 fps místo 30 fps, datový tok 120 Mb/s místo 480 Mb/s a 8bit výstup místo 10bit. Videomakeři budou tedy možná trochu zklamaní, ale zrovna této cílovce je velmi těžké se zavděčit. Rychle zapomněli na dobu, kdy pokud chtěli točit videa jako renomovaní tvůrci, potřebovali profesionální kamery typu RED, které jsou dodnes pro většinu smrtelníků nedostupné. To, co umí dnešní fotoaparáty jako doplňkovou funkci je už tak dost neuvěřitelné a pokud chce někdo víc nebo se videm dokonce živí, musí pak holt sáhnout po vyšší třídě a tím pádem si samozřejmě i připlatit. Drobnou výhodou novinky je zmenšení cropu u videa 1,6x na místo původních 1,74x.

Elektronická závěrka vs. tichý mód

Za jednu z největších výhod bezzrcatkových systémů považuji bezhlučné fotografování. Tyto přístroje jsou totiž zbaveny mechanicky zklápěného zrcátka, které při pohybu klape. Pokud tedy výrobce navíc vybaví fotoaparát elektronickou závěrkou, což je dnes už standard, nevydává fotoaparát během focení vůbec žádné zvuky. To je vychytávka k nezaplacení, pokud někdo fotografuje svatby, koncerty vážné hudby, děti, reportáže, zvířata ve volné přírodě nebo jakýkoliv jiný žánr, kde je nenápadnost na místě.

Nový EOS RP elektronickou závěrkou sice disponuje, bohužel jsem v menu nenašel, kde se aktivuje. Pomohl mi až návod a podle všeho se elektronická závěrka zapíná aktivací “TICHÉHO REŽIMU”, který se skrývá na horním otočném voliči pod zkratkou SCN. Tedy ve scénických režimech vedle automatického PORTRÉTU, KRAJINY, DĚTÍ, MAKRA a dalších režimů. V žádném z těchto módu bohužel nelze ručně nastavovat expoziční hodnoty, tedy čas, clonu ani citlivost. To osobně považuji za velký “fail”. Zkušený fotograf si nemůže dovolit oželet manuální nastavení expozice jen proto, že potřebuje využít elektronickou závěrku. Osobně si myslím, že se brzy objeví aktualizace, která tento přešlap napraví. Tedy alespoň doufám.

Pár postřehů z praxe

Pokud mohu mluvit sám za sebe, nový model mě spíše příjemně překvapil, než zklamal, a to i přes zmiňované drobnosti. I přesto, že mnoho let fotím na zrcadlovku konkurenční značky, neměl jsem žádný problém s ergonomií, ovládáním ani samotným výstupem. Velmi příjemným překvapením bylo chování fotoaparátu v protisvětle a dynamické schopnosti v náročnějších světelných podmínkách. Často jsem zkoušel fotit například tmavé plochy proti obloze nebo scény s vysokým podílem jasů i stínů a to, co z něj lezlo, bylo naprosto parádní. Tam, kde jsem čekal totální přepal v obloze se objevila pouze drobná přeexpozice v oblasti slunce a naopak v situacích, kdy jsem očekával tmavé, podexponované plochy v oblastech stínů byly velmi zřetelné detaily včetně struktur.

A když už jsem u protisvětla, musím pochválit objektiv, se kterým jsem fotoaparát testovat. Canon EOS RF 24-105 mm F4 L IS USM, což je vlastně univerzální hobby objektiv, který nejen že skvěle přenáší kontrast v ostrém protisvětle, ale na žádném záběru není ani náznak chromatické vady, tedy aberace. Tohle se tedy opravdu povedlo!



Jedna základní věc mi ale na fotoaparátu přece jen trochu chyběla a tou je nejkratší čas expozice 1/8000 s. Hodnota 1/4000 s sice naprosto stačí i pro focení extrémních sportů, ale na druhou stranu, krátký čas se hodí při focení venku na nízké clony při vysoké hladině světla. Pokud není k dispozici kratší čas, je nutné zaclonit, čímž se ale zvyšuje hloubka ostrosti, což je například při portrétech nebo street fotografii kontraproduktivní. Je tu sice možnost použít ND filtr, ale ten o expozici kratší čas by se přeci jen občas hodil.

Jednou z propíraných věcí, která se u bezzrcadlovek velmi často skloňuje, je rychlost AF systému. V tomto směru jsem nezaznamenal v podstatě žádný problém. Bylo naopak příjemné zjistit, že přístroj bez problému velmi rychlé ostří i do stínů a zvládá i poměrně silně nekontrastní plochy, dokonce i v náročných světelných podmínkách. Jakékoliv fámy nebo výtky v tomto směru tedy určitě nejsou na místě.


porovnání šumu při vyšších hodnotách citlivosti

Výdrž baterie

Mnohé včetně mě trochu zaskočil údaj o výdrži baterie, který udává výrobce, a to cca 250 snímků na jedno nabití. První den mi baterie klekla zhruba po 130 záběrech, na obhajobu ale musím říci, že jsem fotil hlavně venku, kdy bylo poměrně chladno a navíc jsem pořizoval i noční záběry v řádech desítek vteřin, co se délky expozice týče. Druhý den testování jsem na jednu baterii pořídil zhruba 350 snímků. Skutečně tedy asi hodně záleží na tom, co fotíte a při jaké teplotě.

Shrnutí závěrem

I přes pár drobných nedostatků je Canon EOS RP plnohodnotný full-frame s velmi dobrým indexem poměru ceny a výkonu. Komerční fotografy technických oborů asi neuspokojí, ale pro ně jsou na trhu jiné modely. Osobně si dovedu představit tento model jako skvělý doplněk k zrcadlovce, ať už jako fotoaparát na cestování nebo jako záložní tělo. Myslím, že kromě reportáží a dokumentů najde uplatnění i ve street fotografii a v cestopisech, ocení jej ale určitě i hobby krajináři nebo běžní rodinní fotografové, které prostě baví dělat kvalitní snímky. Zkrátka všechny, co nechtějí velkou a těžkou zrcadlovku, ale přesto ocení výhody pokročilého full-frame fotoaparátu.

Nahoru

Hodnocení zákazníků

  • Ověřený zákazník
    Dalibor Kouřil, 21.02.2020
    5 z 5

  • Ověřený zákazník
    Petr BOB Bouchal, 18.02.2020
    5 z 5

  • Klasická chemická fotografie (tzv. analogová) stavící na latentním, a tedy utajeném, neviditelném obraze přímé vidění optického obrazu zcela vylučuje a je nutné si vypomáhat různými analogiemi, tzv. hledáčky. Historicky nejdokonalejší je hledáček singulárně reflexní, který umožňuje předvídat dost přesně, jak bude vypadat obraz vyvolaný z jeho latentní fixace. Je to hledáček, s nímž pracují fotografické přístroje SLR (Single Lens Reflex). Podoba SLR obrazu je v těsné analogii k reálnému obrazu optickému a do příchodu elektronické (tzv. digitální) fotografie nebylo nic lepšího, než SLR hledáček. Doposud většina technicky nejpokročilejších digitálních fotografických přístrojů je jím vybavena. Elektronickému záznamu je od jeho počátku vlastní, že umožňuje přímý živý náhled na monitoru LCD, čímž i disponuje většina přístrojů SLR, a co je pro kompaktní digitální přístroje samozřejmostí. A je to právě tento živý náhled, který znamená průlom – proměnu paradigma! S živým náhledem se můžeme, dívat přímo na optický obraz a dát bezprostřední popud k jeho zachycení a téměř okamžitě pozorovat výsledek své manipulace – je zde okamžitá zpětná vazba mezi optickým obrazem a jeho manipulací/fixací. Problémem živého náhledu do roku 2012 bylo, že obraz monitoru byl relativně malý, s malým rozlišením a jasově neuspokojivý vlivem interference s jasem okolí – pokud na monitor dopadalo sluneční světlo, byl téměř neviditelný. Samozřejmě je možné obraz monitoru zvětšit lupou a problém jasové interference odstranit jeho izolací, ale pokud není rozlišení monitoru dostatečné, není výsledný dojem uspokojivý. Kromě toho, je to dost těžkopádné řešení, protože lupový nástavec může být i větší než fotografický přístroj samotný. Věc se zásadně mění ve chvíli, kdy se objevuje tzv. elektronický hledáček, a to v technologické podobě MicroOLED (Organic Light-Emitting microDisplay). Francouzská firma MicroOLED uvedla v roce 2012 OLED s rozlišením 5,2 miliónů bodů, což znamená možnost barevného zobrazení o rozlišení 1280x1024 pixel ve struktuře 4 bodů na jeden pixel. Vskutku a doslovně jen tak zvaný, protože se nejedná o hledáček, jak jsme jej svrchu charakterizovali a jak byl v analogických (chemických) fixacích optického obrazu nezbytností. Nejedná se o analogickou výpomoc, ale o přímé vidění optického obrazu. Jsme okem uvnitř temné místnosti, i když tělem jsme mimo. Podařilo se to, co v klasické tzv. analogové fotografii bylo a je nemožné. V současnosti se možného maxima rozlišení běžně nedosahuje. Hledáček Přístroje Canon eos RP 0,39 palců OLED colour EVF má rozlišení 2.36 milionů bodů. I tak, jak snadno zjistíme pohledem do hledáčku samého, je obraz velmi kvalitní a na vizuální úrovni jednooké zrcadlovky. Přístroj je i jinak na leading-edge technické úrovni, která je pro firmu Canon příznačná. Podoba a kvalita „hledáčku“ je pro rozhodnutí jím nahradit stávající zrcadlovky zásadní. Je to jiná dimenze. Je to proměna paradigmatu. Navíc s dodávaným adaptérem je neproblematicky možné užívat téměř veškeré optické příslušenství předcházejících zrcadlovek. Do budoucnosti se můžeme těšit, že firma Canon konečně inovuje základní 50mm objektivy. Stávající Canon EF f/1,4 USM je za dobou. Konstrukce ještě světelnějšího objektivu, který by třeba i předstihl famózní objektiv firmy Leica Noctilux f/0,95, je nyní možná, jak se zkrátila možná vzdálenost posledního členu objektivu od senzoru. Uvidíme, zda se předpoklad vyplní a hlavně, zda bude objektiv ekonomicky dostupný. Noctilux jistě takový není!

    Ověřený zákazník
    Bořek Sousedík, 29.10.2019
    5 z 5

  • Oceňuji velikost, obrazový výstup a rychlost ostření. Co se baterie týká, tak tam to chce počítat, že nevydrží úplně to co zrcadlovka.

    Ověřený zákazník
    Josef Pavlovic, 29.07.2019
    5 z 5

  • Ověřený zákazník
    Petr Puchala, 24.03.2019
    5 z 5

  • Výborný.

    Ověřený zákazník
    Jan Mašinský, 08.03.2019
    3 z 5

Nahoru

Parametry

Typ fotoaparátu
Typ fotoaparátu: Kompakt s výměnným objektivem
Podle použití: Rodinný , Pokročilý, Poloprofesionální
 
Obrazový snímač
Formát snímače: Full Frame / FX
Rozlišení: 26,2 Mpx
Obrazový snímač: CMOS
Rozlišení fotografií: 6240x4160
Poměr stran snímku: 16:9, 1:1, 3:2, 4:3
Automatické čištění snímače: Ano
Poměr stran snímače: 3:2
Stabilizátor snímače: Ne
Velikost snímače (mm): 35,9x24
 
Obrazový procesor
Typ obrazového procesoru: DIGIC 8
 
Objektiv
Typ bajonetu: Canon RF
Crop faktor: 1 x
 
Zaostřování
Počet AF bodů: 4779
Pomocné světlo AF: Ano
 
Nastavení expozice
Způsob měření expozice: Zónové, Středové, Bodové
Korekce expozice: ± 3 EV po 1/3 EV
Blokování AE: Ano
ISO - minimální citlivost: 100
ISO - maximální citlivost: 40000
 
Závěrka
Typ závěrky: Mechanická závěrka
Nejdelší expoziční čas: 30
Nejkratší expoziční čas: 1/4000
Bulb: Ano
 
Fotografování
Expoziční režimy: Auto, P, A (Av), M, S (Tv)
Histogram: Ano
Rychlost sériového snímání: 5 sn./s
Prodleva samospouště: 10, 2
HDR: Ano
 
Vyvážení bílé
Vyvážení bílé barvy: Automatické / přednastavené hodnoty / ruční kalibrace / v Kelvinech
 
Hledáček
Typ hledáčku: Elektronický
Rozlišení hledáčku: 2360000
Dioptrická korekce: -4,0 až +1
Velikost hledáčku: 0,39 "
Zvětšení hledáčku: 0,7 x
 
LCD
Velikost displeje: 3 "
Rozlišení displeje: 1040000
Živý náhled (Live View): Ano
Dotykový displej: Ano
Výklopný displej: Ano
Stavový displej: Ne
 
Blesk
Vestavěný blesk: Ne
Synchronizační čas blesku (X-sync): 1/180
Možnost připojení externího blesku: Ano, hot-shoe
Externí blesk v balení: Ne
Vysokorychlostní synchronizace blesku: Ano
 
Záznam
Typ paměťového media: SD / SDHC / SDXC
Formáty souborů: JPEG, RAW
Rozlišení videa: 4K UHD (3840x2160)
Audiozáznam: Ano
Zvuková poznámka: Ne
Bracketing: Ano
Časosběrné snímání: Ne
Počet audio kanálů: 2.0
Video formát: AVCHD, H.264, MP4
Stereo zvuk: Ne
Snímková frekvence u videa: 25 sn./s
 
Obecné
České menu: Ano
 
Rozhraní a napájení
Dálková spoušť: Ano
Wi-Fi: Ano
Výdrž baterie (sn.): 250 snímků
Rozhraní: USB 2.0, mini HDMI
Typ akumulátoru: LP-E17
Způsoby napájení: Akumulátor
 
Fyzikální specifikace
Materiál těla: Hořčík
Rozměry v mm: 132,5x85x70
Hmotnost: 440 g
Barva: černá
Utěsnění (prach/vlhkost): Ano
 
Ostatní
Ocenění: DP Review - Silver award, TIPA 2019
Značka: Canon
 
Hodnocení zboží
Celkové hodnocení: 90 %
Obrazová kvalita: 91 %
Konstrukce a zpracování: 95 %
Ovládání: 91 %
Funkční výbava: 80 %
Poměr cena/výkon: 93 %

Kompletní parametry Sbalit parametry

Nahoru

Hodnocení

Jakou používáme metodiku hodnocení?

MPXL I přes pár drobných nedostatků je Canon EOS RP plnohodnotný full-frame s velmi dobrým indexem poměru ceny a výkonu. Komerční fotografy technických oborů asi neuspokojí, ale pro ně jsou na trhu jiné modely. Osobně si dovedu představit tento model jako skvělý doplněk k zrcadlovce, ať už jako fotoaparát na cestování nebo jako záložní tělo. Myslím, že kromě reportáží a dokumentů najde uplatnění i ve street fotografii a v cestopisech, ocení jej ale určitě i hobby krajináři nebo běžní rodinní fotografové, které prostě baví dělat kvalitní snímky. Zkrátka všechny, co nechtějí velkou a těžkou zrcadlovku, ale přesto ocení výhody pokročilého full-frame fotoaparátu.

90 % Celkové hodnocení


Propadák - 0% Super - 100%

  • Obrazová kvalita: 91 z 100
  • Konstrukce a zpracování: 95 z 100
  • Ovládání: 91 z 100
  • Funkční výbava: 80 z 100
  • Poměr cena/výkon: 93 z 100

Nahoru

Vybrané příslušenství

Vybrali jsme pro vás příslušenství, které by vám určitě nemělo chybět.

Všechno vybrané příslušenství
pro Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptér

Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptér Canon EOS RP tělo + EF-EOS R adaptér máme Skladem za 33 990 Kč Koupit

Nahoru

Přihlásit

Košík

Způsoby doručení

  • Denní doručení PPL 129 Kč
  • Kurýr od 249 Kč
  • Osobní odběr v Zásilkovně 99 Kč
  • Osobní odběr (Praha, Brno, Ostrava) Zdarma

Doprava zdarma od 5 000 Kč

Kontakt

Nahrát

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využíváním cookies a využití osobních údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Tyto souhlasy můžete kdykoliv změnit, vypnout nebo upravit v Nastavení soukromí, které otevřete kliknutím na odkaz níže.
Dozvědět se víc | Nastavení soukromí
Rozumím