Čím fotí vítězové World Press Photo 2015 Krátce

Čím fotí vítězové World Press Photo 2015

Luděk BouškaAktualizováno: 18. 2. 2015 v 16:04 • Rubrika: Krátce

Shodou okolností přesně před rokem jsme zveřejnili statistiku, jakou techniku vlastně používají vítězové jednotlivých kategorií prestižní soutěže World Press Photo 2014. I letošní ročník nabízí podobné porovnání, oproti loňsku se toho zase tak moc nezměnilo. Stále platí, že nejpoužívanější značkou je Canon a s poměrně velkým odstupem je na druhém místě Nikon. Ostatní značky jsou zastoupeny vždy jedním až dvěma zástupci. Zajímavostí letošního ročníku je ovšem vítězství jednoho telefonu Apple iPhone. Osobně si myslím, že v novinářské fotografii se budou chytré telefony prosazovat stále častěji. Jsou malé, nenápadné a kvalita fotek je v mnoha případfech doslova ohromující. Nechme se ale překvapit, co nám přinesou další ročníky.

 
 

 



Zobrazeny komentáře (8 - 1)

  • 8

    Avatar

    Domnívám se, že volba značky je převážně srdeční záležitost. Robert Vano říká, že když nemáš v Americe Nikona, nedostaneš práci. Sám tady fotí Canonem. Já taky. Ten mě zatím nenaštval.

    Antonín Chloupek, 23.02.2015 | Reagovat

  • 7

    1

    Reaguje na (6) | Dobrý den, osobně myslím že by bylo lepší udělat statistiku alespoň z prvních dvou stovek umístěných účastníků. Tedy pokud bych chtěl zjistit oblíbenost značek mezi špičkovými fotoreportéry. Je tam spousta dobrých fotografií a vyhrát mohla jakákoli z nich. Takto úzký vzorek nevypovídá skoro o ničem. Jinak nápad to není špatný, sledovat jak tam postupem času přibývají třeba Sony A7, Fujifilmy, nebo třeba ty "chytré" telefony. I když myslím že tak rychle to nepůjde. Sony nemá pro A7 dosud žádný světelný zoom objektiv, které jsou jinak tak oblíbené. Navíc mít bezzrcadlo se světelným zoomem nebo zrcadlovku se světelným zoomem je co se týče velikosti sestavy minimální rozdíl. Zrcadlovka bude mít navíc díky těžišti pořád mnohem lepší IQ a výhodu spolehlivého ostření při špatných světelných podmínkách...

    Švesi 1, 19.02.2015 | Reagovat

  • 6

    Bouška

    Reaguje na (4) | Dobrý den, je samozřejmě jasné, že o techniku nijak zvlášť nejde, souhlasím s Vámi. Je to spíš zajímavá statistika, která se určitě bude časem měnit.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.02.2015 | Reagovat

  • 5

    Avatar

    Rád bych vyjádřil velké uznání a gratulaci vítězům i zúčastněným soutěže WORLD PRESS PHOTO 2015

    Pavel, 19.02.2015 | Reagovat

  • 4

    1

    Reaguje na (3) | Akorát jsem reagoval ve stylu toho článku. Koho asi zajímá jakou techniku používají vítězové WORLD PRESS PHOTO. Je to akorát hloupé promo. O technice to není, ale je také jasný že reportér který se děláním reportáží živý nebude většinou používat nějakou šunku. Proto jsou tam také v drtivé většině zastoupeny profi a semi-profi přístroje od různých značek.

    Švesi 1, 18.02.2015 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Reaguje na (2) | .. No a to je přesně to na co jsme všichni tolik čekali , díky !!! :-D

    pepa z depa, 18.02.2015 | Reagovat

  • 2

    1

    Jsou tam zastoupeni téměř všichni současní výrobci fotoaparátů s výjimkou dvou gigantů Sony a Samsung. :-D Asi si tam také mohli zaplatit nějaké to promo vítězství místo Apple. Anebo jim možná stačí zastoupení firemních součástek a patentů v drtivé většině těch přístrojů. Konkrétně Apple je asijskými součástkami a patenty vyloženě nadité. Nadité tak, že se s Samsungem nemohlo pořádně ani soudit, za to že tenkrát okopíroval jejich operační systém. Protože Apple naproti tomu porušilo hned celou řádu patentů Samsungu díky použití asijských součástek, od různých čínských firem, které mají nějaké patenty úplně na háku. Takže Samsung vznesl hned akorát protižalobu a bylo vymalováno. :-))

    Švesi 1, 18.02.2015 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    Canon 5D: 15 Canon 1D: 7 Nikon D3/D3x/D3s/D4s: 4 Nikon D600/D700/D800: 3

    Jan Kocián, 18.02.2015 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.


Související články

Fotografie z galerie

Přejít do galerie

Související články

Nejbližší události

Nové recenze

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím