Clona

Clona je jedna z nejdůležitějších součástí každého fotografického objektivu.

ABCDEFGHIJKLMNOPRSTUVWXZ

Je to zařízení (otvor, jehož velikost se dá podle potřeby měnit), které reguluje množství světla procházejícího objektivem fotoaparátu.
Reguluje tak množství světla, které dopada na fotocitlivý materiál nebo na obrazový snímač. V kombinaci s nastavením rychlosti závěrky (expozičního času)umožňuje přesně nastavit množství světla pro správnou expozici a zároveň ovlivňuje hloubku ostrosti výsledné fotografie.

Velikost clony se udává pomocí clonového čísla, například f/2,8 a podobně. Clona se spočítá pomocí jednoduchého vzorce F=ohnisková vzdálenost objektivu / průměr otvoru clony, tedy čím větší otvor, tím menší clonové číslo.
Clona ovlivňuje nejen jas obrazu, ale i hloubku ostrosti, čím větší clona (větší číslo, ale menší otvor - viz vzorec), tím větší je hloubka ostrosti.
Funguje na stejném principu, jako lidská oční zornička.


Zobrazeny komentáře (61 - 1)

  • 61

    Bouška

    Dobrý den, bohužel máte pravdu, Váš foťák ruční nastavení času a clony neumožňuje.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.12.2016 | Reagovat

  • 60

    Avatar

    Dobry den, koupila jsem si Nikon coolpix b500, ale nemuzu nikde najit nastaveni clony a času u zaverky. Manual jsem cetla ale moc mi nepomohl... Pokud nekdo vite kde to najit prosim vyjadrete se. Dekuji.PS:ISO jsem nasla :D. Sedim u toha asi 3 hodiny a zacinam premyslet ze to tam snad vubec neni..

    Kristyna loberdova, 02.12.2016 | Reagovat

  • 59

    Bouška

    Reaguje na (58) | Dobrý den, s tím jsem se ještě nikdy nesetkal, takže Vám takhle na dálku bohužel neporadím. Pokud máte tu možnost, zastavte se s Vaším přístrojem a objektivy na některé z našich prodejen, kolegové se na to podívají.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.03.2016 | Reagovat

  • 58

    Avatar

    Reaguje na (57) | Zapomněla jsem upřesnit, že používám objektiv Sigma 2.8 24-70mm. Jednoho dne jsem si doma tak pocvakávala a najednou nastavení clony šlo, tak jsem jásala a nasadila objektiv Canon 50mm 1.8 a zase s clonovým číslem nešlo hnout. Nevíte, co s tím?

    Jitka Egrtová, 12.03.2016 | Reagovat

  • 57

    Avatar

    Dobrý den, mám problém s manuálním režimem na svém fotoaparátu. Mám Canon 5D Mark II a jakmile přepnu na manuální režim, nejde mi nastavit clonové číslo, je zaseklé na 5.6. Hledám všude na internetu, ale nic nenalézám. Už jsem opravdu zoufalá a doufám, že najdu řešení, než budu muset do servisu. Předem děkuji za odpověď.

    Jitka Egrtová, 12.03.2016 | Reagovat

  • 56

    Avatar

    Dobrý den, mám problém s manuálním režimem na svém fotoaparátu. Mám Canon 5D Mark II a jakmile přepnu na manuální režim, nejde mi nastavit clonové číslo, je zaseklé na 5.6. Hledám všude na internetu, ale nic nenalézám. Už jsem opravdu zoufalá a doufám, že najdu řešení, než budu muset do servisu. Předem děkuji za odpověď.

    Jitka Egrtová, 12.03.2016 | Reagovat

  • 55

    Bouška

    Reaguje na (54) | Dobrý den, záleží na konkrétním objektivu, přesněji na ohniskové vzdálenosti, a také na velikosti snímače, jaký je použit v přístroji. Vzhledem k tomu, že má Váš přístroj miniaturní snímač, je vybaven objektivem s krátkými ohniskovými vzdálenostmi, produkuje snímky s velkou hloubkou ostrosti i při nastavení malých clonových čísel. Takže při nastavení maximálního clonového čísla f/8 je hloubka ostrosti opravdu značná a snímek bude prakticky celý zaostřený.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.01.2016 | Reagovat

  • 54

    Avatar

    Dobrý den, mám dotaz na min. clonu (vysoké clonové číslo) u Nikonu P7800. Z různých návodů a diskuzí jsem vyčetl, že pro focení krajiny a zajištění ostrosti vzdálených předmětů se používají vysoká clonová čísla (např. 16-22). Foťák mi ale nabízí max. 8. Chápu tedy správně, že je to dáno parametry objektivu, že je maximálně odcloněno a dojde k proostření i vzdálených předmětů? Nebo jak nastavit foťák, aby byly ostré předměty v popředí, ale i v pozadí (velká hloubka ostrosti). Díky moc za vysvětlení, v tomto se nějak neorientuji.

    Mira, 18.01.2016 | Reagovat

  • 53

    Bouška

    Reaguje na (52) | Dobrý den, přesně tak. Je to dáno konstrukcí objektivu, kdy na nejkratším ohnisku je světelnost objektiivu f/3,5, ale na nejdelším je f/5,6.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.07.2015 | Reagovat

  • 52

    Avatar

    Hezký den všem, mám dotaz. Možná (určitě) pro někoho budu spíš pro srandu, ale moje hlava to prostě neumí pobrat. Jsem úplný amatér a rozumím tomu asi jako koza petrželi. Mám objektiv Nikkor 18-105mm, clona je od 3,5-5,6. Když jsem v prioritě clony (A) a objektiv je na 18mm, tak je f 3,5. Když na 105mm, tak je 5,6. Já si nemůžu nastavit tu clonu třeba 3,5 a mít u toho objektiv na 105mm?? To se mi bude pořád nastavovat takhle automaticky??

    kristýna, 02.07.2015 | Reagovat

  • 51

    Bouška

    Reaguje na (50) | Dobrý den, to bohužel netuším a ani to nemám jak vyzkoušet. Kinofilmové tělo Minolta bohužel nemáme k dispozici.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.04.2015 | Reagovat

  • 50

    Avatar

    Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zda stabilizace u objektivu Tamron 2,8/90 DI makro VC USD funguje i na kinofilmových tělech minolta dynax?

    Hynek Dostál, 08.04.2015 | Reagovat

  • 49

    Bouška

    Reaguje na (48) | Dobrý den, přístroj si vše nastaví automaticky.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.03.2015 | Reagovat

  • 48

    Avatar

    Dobrý den chtěla bych se zeptat. Kupuji si Nikon Coolpix L330. Jsem naprostý začátečník a chci se zeptat.. clona už bude nastavená? NEBO BUDU MUSET NASTAVIT PROTOŽE by jinak NEBYLY fotky pěkné? :) děkuju.:)

    Barbora, 20.03.2015 | Reagovat

  • 47

    Bouška

    Reaguje na (46) | Dobrý den, díky za upřesnění. Trochu jsme to zjednodušili, to je pravda. Správně bychom měli uvádět místo "průměr otvoru clony" přesnější termín "průměr vstupní pupily". Tento pojem je přesně vysvětlen v Encyklopedii fyziky.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.09.2014 | Reagovat

  • 46

    Avatar

    Dobrý den, řekl bych že teorii k cloně tu máte přinejmenším zavádející. Píšete, že Clonové číslo (tedy i jmenovitá světelnost, aneb když je clona max. otevřená), se spočítá Ohnisko / Průměr clony, což je nepravda. Třeba když mám objektiv 300mm 2,8 tak má clona průměr 107 mm ?? To by byla jáma ! Obvyklé zdroje uvádějí, že se Ohnisko dělí průměrem vstupní čočky. Myšleno efektivně použitou plochu, protože ta se mění v závislosti na uzavření clony. (zmíněný objektiv má čočku 120mm, 107 vychází, protože je clona vždy trochu stažená, i při nejlepším čísle 2,8. Clonový kroužek se může nuceně pootočit na menší číslo než 2,8 (záběr celé čočky, jakoby těch 120mm) ale clona takto nedrží, protože to není standadní stupeň (krok ). Snad tento komentář pomůže tématiku osvětlit ostatním, jen se divím že si to nikdo nespočítál už dřív ? Megapixelu jakožto expertům dávám záušáka za nesmysl.

    Martin, 18.09.2014 | Reagovat

  • 45

    Bouška

    Reaguje na (44) | Dobrý den, to bohužel netuším, budete se muset obrátit na autorizovaný servis. 

    Servisní středisko Nikon, K Radotínu 15, 156 00, Praha 5 
    Tel.: +420 230 230 123 
    Otevírací doba: Po-Čt: 8-17hod, Pá: 8-16hod

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.06.2014 | Reagovat

  • 44

    Avatar

    Dobrý den, ráda bych se zeptala, kolik by stála oprava objektivu Nikkor 18-135mm. Po pádu z půl metru na koberec zůstala clona pootevřená, foťák tak zaostřuje, ale nefotí. Předem moc děkuji za Vaši odpověď.

    Kateřina Španihelová, 10.06.2014 | Reagovat

  • 43

    Bouška

    Reaguje na (42) | Dobrý den, nejlépe pochopitelné je to asi z obrázků:

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.06.2014 | Reagovat

  • 42

    Avatar

    Jediné, čemu u clony nerozumím a prosím o vysvětlení, jak je možné, že když otevřu clonu na maximum (tedy nejnižší clonové číslo), je hloubka ostrosti malá? Měl jsem za to, že když je clona otevřená na maximum, tak vlastně musí být hl. ostrosti také maximální? Můžete mi to nějak popsat polopaticky třeba na nějakém příkladu? Díky!

    Petr, 09.06.2014 | Reagovat

  • 41

    Bouška

    Reaguje na (39) | Dobrý den, to bohužel netuším, zkuste se obrátit přímo na autorizovaný servis. Viz 

    FOTOTRADE s.r.o., servisní středisko Tamron
    Antala Staška 1859/34, 14000, Praha 4 
    Tel: +420 246 052 007, tamron@fototrade.cz
    Po-Pá 8.00 - 15.00h

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.03.2014 | Reagovat

  • 40

    Avatar

    Reaguje na (39) | oprava, Tamron 17-50mm non VC

    Michaela Bažantová, 15.03.2014 | Reagovat

  • 39

    Avatar

    Dobrý den, chci se zeptat kolik by stála oprava clony na objektivu Tamron 17-50mm VC (Canon). Objektiv nejde přeclonit a hlásí eror 99. Clona se zavře jen o kousek a nejde fotit a ani se neoteře. Předem děkuji za odpověď

    Michaela Bažantová, 15.03.2014 | Reagovat

  • 38

    Bouška

    Reaguje na (37) | Dobrý den, jedná se o prach usazený na snímači. Nechejte si tedy vyčistit snímač.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.02.2014 | Reagovat

  • 37

    Avatar

    Dobrý den, mám objektiv NIKOR 24-70 mm 2,8 ED a při clonovém čísle 22 (čas 1/125) jsou na fotce patrné rušivé tečky v levém horním kvadrantu (jejich počet je asi 15), které zůstávají i po vyčištění optiky. Prosím o pomoc při identifikaci vady. Děkuji.

    David, 23.02.2014 | Reagovat

  • 36

    Bouška

    Reaguje na (35) | Dobrý den, to bohužel nemohu, to chce prostě vyzkoušet.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.01.2014 | Reagovat

  • 35

    Avatar

    Reaguje na (34) | Děkuji za reakci, která potvrzuje mé teorie. Poprosil bych Vás, jelikož potřebuji max ostrost...používám objektiv Objektiv Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM....Rodíl mezi clonovým číslem 16 a mapř. 22, které používám na místo clony 32 je však patrný v ostrosti. Můžete mi doporučit max clonové číslo, které je vhodné používat u tohoto typu objektivu..... Děkuji mnohokrát za Váš odborný názor.

    Stanislav s., 25.01.2014 | Reagovat

  • 34

    Bouška

    Reaguje na (33) | Dobrý den, nejvyšší clonová čísla není dobré používat kvůli tzv. difrakci. Ta zhoršuje celkovou ostrost snímku. Je tedy vhodné používat clonová čísla maximálně cca f/16, kde se difrakce ještě většinou neprojevuje. Záleží samozřejmě na konkrétním typu objektivu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.01.2014 | Reagovat

  • 33

    Avatar

    Dobrý den, mám jeden odborný dotaz na clonu. Fotím na stativu a chci mít co největší ostrost. Maximální clonu mám 32. Vliml jsem si, že od clony 25 je rozdíl minimální, jen se změní jakoby deformace......Je focení na nejvyšší clonu v pořádku, nebo je raději lepší nefotit na max. clonové číslo? Děkuji mnohokrát za radu.

    Stanislav s, 21.01.2014 | Reagovat

  • 32

    Bouška

    Reaguje na (31) |  Dobrý den, to záleží jenom na použitém objektivu a jeho světelnosti. Jestli máte základní setový objektiv, který má proměnnou světelnost, tak nejmenší clonové číslo (zpravidla f/3,5) nastavíte pouze na nejkratším ohnisku 18mm. Když budete zoomovat na delší ohniska, světelnost se postupně zhorší až na hodnotu f/5,6.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.01.2014 | Reagovat

  • 31

    Avatar

    Dobrý den, mám Nikon D5100 a nyní zkouším fotit na režim M. Foťák mi ale s clonou nikdy nechce jít pod hodnotu 5.0 , někdy se mi povede nastavit myslím 4,6 ale to jen zřídka kdy. Ptám se tedy, jaká je možná nejmenší clona a kdy foťák dovolí jít i na clonu 4,6 a kdy ne? Díky za odpověď

    Markéta Boudová, 14.01.2014 | Reagovat

  • 30

    Bouška

    Reaguje na (29) | Dobrý den, je to stejné. Clonou ovládáte hloubku ostrosti, záleží tedy jen na tom, jaký je Váš záměr. Expoziční čas nastaví přístroj automaticky podle množství světla, pokud jste v prioritě clony.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.12.2013 | Reagovat

  • 29

    Krátký

    A ještě jedna otázečka,když se fotí ve tmě,tam je to s clonou stejně nebo nějak jinak?

    David Krátký, 10.12.2013 | Reagovat

  • 28

    Krátký

    Reaguje na (27) | Děkuji mnohokrát za vysvětlení.

    David Krátký, 10.12.2013 | Reagovat

  • 27

    Bouška

    Reaguje na (26) | Dobrý den, je to naopak. Když je málo světla, potřebujete ho na snímač dostat co nejvíc (pokud chcete použít co možná nejkratší čas - třeba při focení z ruky), takže nastavujete co nejmenší clonové číslo. Když neřešíte čas, tedy když fotíte při nedostatku světla ze stativu, můžete nastavit i vyšší clonové číslo, pokud chcete větší hloubku ostrosti. Za dobrého světla nastavujete clonové číslo podle toho, jakou chcete hloubku ostrosti. Pokud má být malá hloubka ostrosti (tedy rozmazané pozadí), nastavíte malé clonové číslo. Jestliže chcete dosáhnout velké hloubky ostrosti, použijete vysoké clonové číslo. Pokud jste v prioritě clony, čas bude nastaven automaticky.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.12.2013 | Reagovat

  • 26

    Krátký

    Dobrý den,jen takový laitský dotaz bych měl.Jestli to teda tak nějak chápu,tak kdybych fotil podle manuálního nastavení clony,tak v horších světelných podmínkách se nastavuje spíš větší číslo clony a v lepších světelných podmínkách menší číslo.A při menším čísle je clona více otevřená a je rozmazanější pozadí a při větším čísle je clona více uzavřená a fotoaparát ostří na objekt i na pozadí. A nechá se podle něčeho nějak usoudit,jakou clonu volit v konkrétní situaci?Děkuji

    David Krátký, 10.12.2013 | Reagovat

  • 25

    Bouška

    Reaguje na 24 | Dobrý den, bohužel nevím, na jaký objektiv se ptáte...

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.09.2012 | Reagovat

  • 24

    Avatar

    dobry den jak dobre se s timto objektivem da fotit macro dekuj? a neni lepsi sigma ? 70-300mm

    martin, 07.09.2012 | Reagovat

  • 23

    Bouška

    Reaguje na 22 | Dobrý den, protože na objektivu není uveden rozsah clon, ale světelnost na nejkratším a na nejdelším ohnisku objektivu. Když tedy zazoomujete, půjde clona nastavit jen v rozsahu f/4,3-f/8.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.01.2012 | Reagovat

  • 22

    Avatar

    Dobrý den, mám dotaz. Mám foťák Canon PowerShot SX110. Na objektivu mám napsáno 6.0-60.0mm 1:2.8-4.3 První dvě čísla chápu jako ohniskové vzdálenosti. Druhá čísla jsou patrně clony. Když foťák dám na prioritu clony, má rozsah clony F2.8 - F8.0. Proč se liší hodnoty na objektivu a potom v nastavení foťáku? Děkuji

    Lukáš, 20.01.2012 | Reagovat

  • 21

    Bouška

    Reaguje na 20 | Dobrý den, pokud chcete co nejuniverzálnější objektiv, doporučil bych určitě Tamron AF 18-270 mm F/3,5-6,3 Di II VC PZD pro Canon.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.11.2011 | Reagovat

  • 20

    Avatar

    dobry den chcel by som sa poradit ja mam troska vseobecnejsi problem. chcem si kupit fotak canon 600d ale neviem aky objektiv si mam kupit. odpoved je asi taka, ze zalezi co chcem fotit. chcel by som fotit od detailov az po vzdialene predmety. o peniaze nejde. rozmyslal som setak 18-55 3,5 - 5,6 a k tomu tamron 70-300, ale potom som rozmylslal ze je to dost vela miesta, a nasiel som sygmu 18-250.ktory asi zahrna tak ako širokouhly tak aj teleobjektiv. viete mi niekto povedat ktora verzia je lepsia

    fotak, 19.11.2011 | Reagovat

  • 19

    Bouška
    Reaguje na 18 | Dobrý den, o jiné bohužel nevím.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.02.2011 | Reagovat

  • 18

    Avatar
    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jestli je víc druuhů clon na objektiv Nikon 18-55mm VR? našla jsem jen Nikon sluneční clona HB-45.

    Daniela, 25.02.2011 | Reagovat

  • 17

    Bouška
    Reaguje na 16 | Dobrý den, ano, je to tak. Když nastavíte malé clonové číslo (otevřete clonu), pustíte na snímač hodně světla, což umožní použití kratších expozičních časů.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.11.2010 | Reagovat

  • 16

    Avatar
    Jenom pro utřepání mých myšlenek: chápu správně, že při fotografování např: večer je zapotřebí "otevřít" clonu co nejvíce, tedy co nejmenší clonové číslo a za dne zase naopak vyšší clonové číslo? :-)

    David, 17.11.2010 | Reagovat

  • 15

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.07.2010 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Nechápu jak mám poznat, kterou clonu si pořídit na objektivy(objektivy 18-55 + 75-300,canon eos 1000D)..

    D, 11.07.2010 | Reagovat

  • 13

    Bouška
    Reaguje na 12 | Dobrý den, ano, je to bez problémů.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.05.2010 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Takže nebude problém s tímto objektivem fotit i krajinky? Přecházím s kompaktu kde jsem mohl clonit od hodnoty 2.8 až po hodnotu 9 a rád bych, abych těhto hodnot dosáhnul i na tomto objektivu.

    Štěpán Pernický, 10.05.2010 | Reagovat

  • 11

    Bouška
    Reaguje na 10 | Dobrý den, světelnost je vlastně úplně otevření clona, tedy v tomto případě f/3,5-5,6 (podle ohniska). Maximální clona je f/22, takže s clonou f/9 není nejmenší problém.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.05.2010 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Dobrý den, není mě jasný rozdíl mezi Maximální clonou a Světelnosti. Pokud si zakoupím třeba objektiv http://www.megapixel.cz/canon-ef-s-18-55-mm-f-3-5-5-6-is jaká bude nejvyšší hodnota clony? Rád bych občas tímto objektivem vyfotil krajinky a tam potřebuji clonu i hodnotou 9. Díky za odpověď.

    Štěpán Pernický, 10.05.2010 | Reagovat

  • 9

    Bouška
    Reaguje na 8 | Dobrý den, bohužel o vhodné cloně nevím.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.01.2010 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Dobrý den chtěl bych se zeptat nešela by sehnat nějaka cona na Fuji Finepix S1500. děkuji..

    Ondra, 31.12.2009 | Reagovat

  • 7

    Bouška
    Reaguje na 6 | Dobrý den, sluneční clona není součástí balení.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.12.2009 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    Srdečně zdravím. Prosím o informaci zda foto Pan. GF1 s obj. G Vario 14-45 (resp. s ostatními objektivy) obsahuje sluneční clonu. Nikde u žádného prodejce se to nepíše. Děkuji

    aleš, 07.12.2009 | Reagovat

  • 5

    Bouška
    Reaguje na 3 | Dobrý den, clona f/45 respektive f/32 se v efektu rozostřeného pozadí skoro neliší. V obou případech bude pozadí relativně ostré.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.11.2009 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    Reaguje na 3 | rozostřené pozadí získáš při minimálním zaclonění, tzn. důležitá je světelnost objektivu(minimální clona), nikoli maximální clona

    toblakai, 15.11.2009 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    Dobrý den, jako laik se zeptám, využiji udávanou maximální clonu 45 u objektivu Sigma 105 mm F 2,8 EX DG MACRO o proti 32 u Canon EF 100mm f/2,8 Macro USM ? Jde mi hlavně o rozostřené pozadí a s tím související malou hloubkou ostrosti. Který tedy pro tento efekt ?

    7804, 15.11.2009 | Reagovat

  • 2

    Avatar
    sluneční clona se dává na objektiv aby zabránila odleskům paprsků na snímku, s clonou ve fotoaparátu to nemá nic společného

    vvvv, 29.07.2009 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Tak jsem šmejdil okolo objektivu Sigma 18-200 F3,5-6,3 DC a v příslušenství je sluneční clona. Doufal jsem že se kouknu jakpak asi vypadá. Klikl jsem -- Ale kdepak jsem se to ocitl? Ta odvolávka na tuto stránku asi je omyl. Jinak moc a moc díky za podobné stránky na magapixelu protože člověk nikdy není dost chytrý aby nemohl být ještě chytřejší. Možná by to chtělo nějaké směrování na stránky s podrobnějším rozepsáním o problému. Pro Vás to určitě nebude problém. Opravdu ocenění jako nejlepší e-shop sedí.

    Dag, 19.12.2008 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím