Recenze Feiyu Tech duální rukojeť pro AK2000 / AK4000

• Kvalitní a pevná konstrukce
  • Malá hmotnost
  • Skvělé ovládání a ergonomie
  • Možnost přidání dalšího příslušenství

• Cena

Představení Feiyu Tech duální rukojeť pro AK2000 / AK4000

Kromě nových stabilizátorů AK2000 a AK4000 společnost Feiyu Tech vypustila do světa filmařů ještě jednu zásadní novinku, a tou je nová duální rukojeť pro již zmíněné nové stabilizátory AK. Není vždy ideální spoléhat na sílu jedné ruky, proto výrobci správně zvolili a vytvořili tak téměř bezchybný systém pro zavěšení stabilizátoru a manipulaci obouručně.

Fyzické zpracování a ergonomie

Mnozí ji jistě pamatují starší generaci stabilizátorů, které měly možnost zakoupit si kit, ve kterém byla možnost rukojeť uchytit na DUAL systém a mít tak opěru pro obě ruce. Nová verze tohoto gripu je však předělána tak, aby vznikl úplně nový tvar. Karbonové provedení tak zároveň ušetřilo na váze. Rukojeť je složena ze tří hlavních částí, které jsou v balení. Je to spodní část, která zahrnuje také dvě podpěry umožňující postavení na zem, vrchní část zahrnující klouby pro přidání dalšího příslušenství (např. monitor, mikrofon, světlo či dálkovou spoušť) a pak boční rameno, které drží vše pohromadě. Poslední částí je samotný ovládací držák, který se nasadí z balení stabilizátoru. Ovládací prvky společně s joystickem jsou tak na pravé straně. Vše je propojeno kontakty a nedochází tak k žádnému opoždění. A to hlavní - rameno a samotný stabilizátor se pak zasadí do spodní části. Vznikne tak téměř dokonalá konstrukce.

Vyvážení

Vše je perfektní, rychlé a jednoduché. Dual grip je smontován během necelých 2 minut, vyvážení už díky kvalitě samotného gymbalu trvá také pouhých pár chvil a během 5 minut je člověk schopen být připraven na natáčení.

Ovládání a práce

Nová konstrukce je parádní! Vývojáři se pustili do návrhu správným směrem. Manipulace s kamerou je teď mnohem jednodušší. Nejen samotné držení, ale také záběry jsou teď výrazně plynulejší a profesionálnější. Díky duální rukojeti je snadnější si rozvrhnout síly a mnohem lépe se soustředit na záběry. Díky ovládání na pravé straně je navíc ihned vše po ruce.

Zkoušel jsem práci v terénu, při dynamickém pohybu i při stabilnějších záběrech a díky tomuto šikovnému gripu bylo v konečném výsledku všechno daleko kvalitnější. Mnohem lépe se mi pracovalo s dotykovým displejem, také joystickem na pravé straně, stabilizátor fungoval přesně tak, jak jsem potřeboval a věděl jsem, že se na něj mohu spolehnout.

Závěr a Hodnocení

Duální rukojeť v kombinaci se stabilizátory řady AK a možností dalšího příslušenství nabízí cenově dostupnou a zároveň výkonnou variantu pro začínající a pokročilé filmaře. Díky novému gripu se naše natáčení a možnosti posunou o velký kus dál a otevřou nám další možnosti do světa videotvorby a kreativity. V brzké době navíc čekáme další skvělé doplňky a vychytávky pro řadu stabilizátorů AK. Amatéři i pokročilí filmaři se tak můžou těšit na další součásti, které nám rozšíří video tvorbu.

Parametry

Parametry

Feiyu Tech duální rukojeť pro stabilizátory AK2000 a AK4000 vhodná pro použití se zrcadlovkou DSLR.