jak postoupit o level výš....

Jde o soukromý majetek autora ©

jak postoupit o level výš....   Megapixel doporučuje

Hodnotit a oblíbit si fotku mohou přihlášení členové Galerie.

Atraktivita v anonymitě:
82.9 % Aktuální atraktivita:
83.9%

offline Irena Brožová

Vloženo: 26. 03. 2020 12:19
Žánr: streetfoto
Kategorie: černobílé
Fotoaparát: Canon EOS M100 tělo
Ohnisko: -
Závěrka: -
Clona: -
ISO: -
Korekce Exp.: -

Místo pořízení fotografie:

Další fotografie autora:

Všechny fotografie autora

Hodnotit a komentovat mohou pouze přihlášení členové Galerie. Přihlásit se.

Zobrazeny komentáře (19 - 1)

  • 19

    Ale nic z toho, co jste tak obšírně vyjádřil ve své eseji, já přece nepopírám. Chtěl jsem jen poukázat na relativitu a hlavně subjektivní chápání pojmů, kolem kterých se vaše úvahy točí. Ostatně proto je tolik výtvarných stylů a tolik forem. Ve fotografii to myslím platí víc než kde jinde.
    Ale to už jsme se dostali od původní fotografie někam dost daleko, nemyslíte? Jak k tomu přijde kolegyně Brožová, abychom takovouto disputaci rozvíjeli v prostoru kolem její fotografie. Omlouvám se paní Ireno.
    Vám přeji, abyste se ve svých pracích přibližoval k vámi tolik obdivované formální dokonalosti. Pokud tedy dokážete říci, co to vlastně je. Já to definovat nedokážu. Reaguje na (15) |

    Jiří Kolena 05. 04. 2020 22:48 | Reagovat

  • 17

    Reaguje na (16) | děkuji pěkně....:-)

    Irena Brožová 05. 04. 2020 10:00 | Reagovat

  • 18

    Reaguje na (16) | děkuji pěkně....:-)

    Irena Brožová 05. 04. 2020 10:00 | Reagovat

  • 16

    paní Ireno skvělá fotka, za mě ten levý negativní prostor podtrhuje myšlenku a přidává na atmosféře a dokonce si myslím, že i bez té vázy by to už nebylo ono

    Aleš Kozlík 05. 04. 2020 09:57 | Reagovat

  • 15

    Reaguje na (14) | Ano, každé umění je určitou formou sdělení. A nemusí jít jen o výtvarné umění. Nejinak je tomu i v hudbě, nebo próze, či poesii. Čím mocnější a působivější má být dojem, tím geniálnější pak musí být projev umělce. Aby umělec těchto výšin dosáhl, musí začít stejně jako všichni pěkně od začátku - musí se učit. A to mnoha věcem, dovednostem, znalostem. Co se výtvarného umění týče, beze sporu zcela neodmyslitelnou abecedou jsou pak zákony perspektivy a kompozice. Těžko byste mohl diskutovat se skutečnými mistry plátna o tom, zda Vám nějaký prvek na jejich dílech připadá nepodstatný. Tam totiž žádný zbytečný, či rušivý prvek prostě nenajdete. A proč vlastně? Jednoduše tam žádný není. Každé dílo je precizně promyšlené a domyšlené i do těch nejmenších detailů. Na obrazech renesančních malířů byste se mohl učit nejen kompozici, ale i perspektivě a geometrii. Oni to všechno znali. Museli se to vše naučit, jakožto svůj umělecký "slabikář". Proto jsou jejich díla tak působivá, dokonalá a nadčasová. Proto jejich "sdělení" jdou ruku v ruce s dokonalou formou. Evidentně tedy nestačí mít jen myšlenku, která samozřejmě je tou nejvnitřnější podstatou uměleckého díla, ale i forma, kterou bude podána a rozvinuta je neméně podstatná a tvoří spolu s nosnou ideou neoddělitelnou jednotu díla. Toť vše.

    Josef Málek 03. 04. 2020 23:28 | Reagovat

  • 14

    Děkuji za poučení i trochu toho teoretického školení Mistře. Nevím ale, jestli dostatečně doceňujete, že v estetice a umění je každá definice přesnou manipulací s velice nepřesnými a subjektivně chápanými pojmy. Např. takový rušivý prvek. Vás váza na pravé straně ruší, mě vcelku ne (i když by se bez ní fotka jistě obešla a ničemu by to neublížilo).
    Dovolil bych si zopakovat jednu velmi často vyslovovanou myšlenku nestora české fotografie Prof. J. Šmoka: "fotografie je sdělení". Pokud ve fotografii není sdělení, které by stálo za povšimnutí, sebepřesnější dodržování všech kompozičních pravidel či rádobypravidel ji nezachrání. Tahle fotka má v sobě sdělení hodné pozornosti. S vázou i bez vázy. A jestli vám to přijde "úsměvné"....inu, úsměv je v téhle době také docela důležitý.
    A jen tak na okraj - nezastal jsem se kamarádky. S paní Irenou Brožovou se vůbec neznám, jen se mi občas její fotografie líbí.Reaguje na (10) |

    Jiří Kolena 03. 04. 2020 21:53 | Reagovat

  • 13

    Reaguje na (12) | v pohodě... za každý komentář jsem vděčná, nad každým přemýšlím... :-)

    Irena Brožová 03. 04. 2020 20:21 | Reagovat

  • 12

    Reaguje na (11) | Nechtěl jsem, aby to vyznělo jako kritika. Mně se fotka opravdu líbí. A umím si ji představit v minimalistickém pojetí, kde by v podstatě vše zůstalo, jak je - velká plocha schodů s poměrově malým objektem a končila by vpravo jen tím zábradlím. Je to samozřejmě jen osobní úhel pohledu.
    Jen takové ty řeči - že "něco hraje v kompozici nepodstatnou roli", ty mě vždycky spolehlivě nastartují. :-))
    Ale dovedu pochopit, že kamarád se zastane kamarádky. :-)

    Josef Málek 03. 04. 2020 20:13 | Reagovat

  • 11

    Reaguje na (10) | díky za názor... Ano, asi šlo postoupit více vlevo a dostat tak větší mezeru mezi může a sloupek.. Nevím, jak by to dopadlo, schody by se už začaly sbíhat, musela bych rovnat.. ale nechci se nijak vymlouvat - vždy to jde udělat lépe :-))

    Irena Brožová 03. 04. 2020 19:10 | Reagovat

  • 10

    Reaguje na (9) | Názor, že určitá část fotografie "nehraje roli", je přinejmenším úsměvný. Fotografie je vždy součinem všech prvků, všech částí celku, které se spolupodílí, navzájem se podmiňují a spoluvytváří výsledný efekt, dojem. Této vzájemné interakci všech prvků fotografie se vžitým způsobem říká "kompozice".
    Zde pro úplnou představu jsem zkopíroval definici: "Kompozice nebo pravidla kompozice je souhrn pravidel a doporučení pro uspořádání prvků v uměleckém díle: v malbě, grafickém designu, fotografii, kinematografii a sochařství. Pravidla obsahují různá doporučení, jako například soustředit hlavní motiv na geometrický střed, nebo do některé z třetin nebo na zlatý řez. Dalším důležitým faktorem je VYVAROVÁNÍ SE ZMATEČNÝCH NEBO RUŠIVÝCH PRVKŮ."
    Tolik teorie. A v praxi k této fotce - vyvarováním se rušivé pravé části, by fotografie rozhodně získala na působivosti. Stačilo si najít lepší místo pro objektiv. Rozhodně má fotografie velký potenciál a dobrou myšlenku a stálo by za to s ní ještě pracovat.

    Josef Málek 03. 04. 2020 17:18 | Reagovat

  • 9

    Ta fotka má myšlenku, kterou podtrhuje velká plocha těch prázdných schodů. Uříznutý sloupek tady nehraje podstatnou roli.

    Jiří Kolena 30. 03. 2020 21:08 | Reagovat

  • 8

    Z principu se mi foto i kompozice líbí. Jen opravdu ta pravá strana, tím že ty sloupky se nevešly celé (z pochopitelných důvodů), a jsou tedy dosti nešťastně rozpolcené, celkový dojem rozbíjí. Lépe by vyzněla kompozice bez těch rozříznutých sloupů. Nechat jen zábradlí. Bylo by to čistší. A sloupy by zbytečně neodpoutávaly pozornost.
    Ale je to samozřejmě jen o mém individuálním cítění. Každý druhý to může vnímat úplně jinak. :-)

    Josef Málek 29. 03. 2020 09:12 | Reagovat

  • 7

    ... ✔

    Jiří Sedlák 28. 03. 2020 21:14 | Reagovat

  • 6

    Bezva!

    Jiří Baloun 28. 03. 2020 14:30 | Reagovat

  • 5

    Líbí, jak je. Ty prázdný schody tam hrajou velkou roli.

    Jirka Černohlávek 27. 03. 2020 02:26 | Reagovat

  • 4

    To máte pravdu. Také jsem nic o ořezu nepsal, protože by nedával smysl, protože by to dopadlo, jak píšete. Ale vadí mi tam prostě v pravé straně více prvků nahrnutých u sebe a tím mi to pak přijde nevyvážené. Ale to je jen chabý názor jednotlivce :) Mějte se.Reaguje na (3) |

    František Kolský 26. 03. 2020 14:43 | Reagovat

  • 3

    Reaguje na (1) | rozumím...ale ořezem levé strany by fotka ztratila ten pocit jisté opuštěnosti, myslím...

    Irena Brožová 26. 03. 2020 14:18 | Reagovat

  • 2

    Mě se moc líbí.

    Evelyna Gregorová 26. 03. 2020 14:16 | Reagovat

  • 1

    Takové fotky mám rád, ale tady mi přijde dost nevyvážená kompozice. Kdyby kromě pána na pravé straně nic nebylo, tak v pořádkum ale tím, že je tam dost dalších věcí, odsuzuje to levou stranu k uplné zbytečnosti a prázdnotě. Jen názor.

    František Kolský 26. 03. 2020 13:49 | Reagovat

Nahoru

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 1 Kč

Nahrát

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využíváním cookies a využití osobních údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Tyto souhlasy můžete kdykoliv změnit, vypnout nebo upravit v Nastavení soukromí, které otevřete kliknutím na odkaz níže.
Dozvědět se víc | Nastavení soukromí
Rozumím