Fuji Finepix F300EXR + SD 8GB karta zdarma! Komentáře k Fuji Finepix F300EXR + SD 8GB karta zdarma!

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (61 - 1)

  • 61

    Lukeš

    Reaguje na 60 | Dobrý den, osobně bych se asi přikláněl k Sony HX9. Má lepší LCD a video s větším rozlišením.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 09.01.2012 | Reagovat

  • 60

    Avatar

    Dobrý den,mám dotaz a prosbu o radu,který z těchto dvou fotoaparátu by jste zvolili,Sony hx 9 a nebo Fuji f 300 exr,fotím hory,moře na dovolené a při sportovních aktivitách,momentálně vlastním Panasonic tz 2 a chtěl bych obnovit zařízení. Děkuji.

    petr, 08.01.2012 | Reagovat

  • 59

    Lukeš

    Reaguje na 58 | Dobrý den, pak to vypadá, že se skutečně karta s přístrojem nedohodne. Můžete jí reklamovat, pokud je ještě v záruce, nebo koupit novou. Takhle na dálku to bohužel nevyřešíme.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 07.12.2011 | Reagovat

  • 58

    Avatar

    naformátovat ve foťáku nejde, v počítačí formátována jak "rychle" tak normálně, i různé atributy co formát nabízel odzkoušeny, ale nic nepomohlo, opravdu zvláštní :/

    Harkonnen, 06.12.2011 | Reagovat

  • 57

    Lukeš

    Reaguje na 56 | Dobrý den, zkusil bych kartu naformátovat, ale je možné, že to nepomůže. Občas se stane, že si jedna konkrétní karta s jedním konkrétním modelem prostě nesednou.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 06.12.2011 | Reagovat

  • 56

    Avatar

    Zdravím dámy a pánove, mám docela zajímavý problém, který se dá určitě jednoduše odstranit, bohužel nevím ale jak. Pořídil jsem si 300exr, dal jsem do něj mikroSD (přes adaptér) - vše ok. Problém nastal, až jsem vyjmul SDčko a dal do čtečky - v PC nenalezena, stále není problém, přes kabel z foťáku do pc fotky stahuju v pohodě. Co mě ale zarazilo, když se mi jednou "rozchodila" karta ve čtečce, stáhl jsem si fotky, vrátím ji do foťáku a ... karta nenalezena. Vrátím ji do pc, načetla se, foťák mlčí. Vyzkoušel jsem ve foťáku jinou SD v pohodě se načetla, tak teď nevím co dělat a kde je problém. Původní karta funguje jen v PC, foťák ji nepřečte, jinou kartu přečte, takže slot na paměťovku špatný není. Poraďte mi prosím, ať nemusím kupovat novou paměťovku..předem děkuji

    Harkonnen, 05.12.2011 | Reagovat

  • 55

    Lukeš
    Reaguje na 54 | Dobrý den, recenze se dělají u každého fotoaparátu individuálně, nikoliv tabulkovým porovnáváním jednotlivých modelů.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 19.05.2011 | Reagovat

  • 54

    Avatar
    Dobrý den, jsem fotolaik a rád bych se zeptal, jaktože u některých kompaktů zmiňujete jako zápor světelnost objektivu (např. u Panasonic Lumix DMC-TZ20), kdežto u tohoto foťáku nikoliv (i když se mi teda zdá téměř totožná).

    Pavel, 19.05.2011 | Reagovat

  • 53

    Avatar
    Tak první update firmware pro F300 je na světě, podle popisu ale upravovali hladinu hlasitosti u videa. Je ale možné, že s tím nenápadně poopravili i to nastavení odšumovacích filtrů, to by musel někdo prověřit :)

    Zdeněk, 13.12.2010 | Reagovat

  • 52

    Avatar
    F300 je naprosto jasná volba i se svými zápory. Dynamický rozsah a rychlost ostření jsou zcela bezkonkurenční.

    Juráš, 11.12.2010 | Reagovat

  • 51

    Avatar
    Tak už jsem to rozsek a TZ10 je doma.Dnes jsem ji přivezl.A jsem velmi spokojen.I když věřím že 300EXR je skvělá.Kdybych chtěl foťák jen na focení asi bych do ní šel.Ale chci i video a TZ10 je v tomhle velmi dobrá. Myslím, že fakt nemá konkurenci.Určitě stoprocentně souhlasím s tím, co píše Zdeněk v předešlém příspěvku,pokud by to u Fuji dotáhli do úplného konce tak by jednou mohl být 300EXR nejlepší.

    Pavel, 04.12.2010 | Reagovat

  • 50

    Avatar
    Reaguje na 48 | Je fakt že TZ10 mě překvapila kvalitou fotek při nízkém ISO, očividně má povedené sklo, Leica odvádí dobrou práci. Jakkoli je ten snímač průměrný a jeho pixelová hustota šílená, venkovní fotky vypadají díky výbornému sklu ze srovnávaných tří asi nejlépe. U F300 je to jak kdy, některé fotky jsou bezkonkurenční, některé nic moc, podle toho jak zrovna zapracují podivně nastavené odšumovací filtry... Dokud neupraví firmware, asi to na nějaké výřezy moc nebude, i když v malém formátu zase výstup vypadá dobře. F300 je podle mě kvůli firmwaru dost za svými možnostmi, naopak TZ10 ždímá ze svých možností maximum. Teď je otázka, jestli nějaká revize FW u F300 vyjde... Pokud bych si měl vybrat, tak ven do dobrého světla bych bral TZ10 kvůli kresbě a (při nízkém ISO) celkem rozumě pracujícím filtrům, naopak do horšího světla a na kontrastní scény bych bral F300, která přece jen vyšší ISO zvládá o dost lépe a má 8x větší dynamický rozsah... Nicméně je vidět, že 12Mpix už 1/2" EXR čipu (narozdíl od 1/1,6") příliš nesvědčí, bylo kolem toho i hodně diskusí při srovnání F80EXR s předchozí F70EXR (10Mpix 1/2"), která dávala o 100% lepší výsledky...

    Zdeněk, 30.11.2010 | Reagovat

  • 49

    Avatar
    Reaguje na 47 | Dobrý den Mirku, dané zadává naše obchodní oddělení. Pokusím se zaurgovat, ale v tomto počasí - nevím, nevím (:

    Bohouš Brož - Megapixel, 29.11.2010 | Reagovat

  • 48

    Avatar
    Dobrý den. Taky jako Mirek se přimlouvám za názor Megapixelu na tento zajímavý foťák.Už jsem si ale asi našel náhradu.Po prostudování mnoha a mnoha recenzí,ukázkových fotek a videí si myslím,že v současné době na trhu Panasonic TZ10 nemá konkurenci.Je to samozřejmě jenom můj názor.Sony HX5V nemá tak dobré video a má horší objektiv.Fuji F300EXR pomalu ostří při videu.Navíc je teď TZ10 vkci tak pro něho asi zajdu.Zdravím všechny.

    Pavel, 28.11.2010 | Reagovat

  • 47

    Avatar
    Dobrý den,kdy bude názor Megapixelu-plus ukázkové fotky,hlavně na vyšší ISO a videoprezentace?Děkuji!

    Mirek, 25.11.2010 | Reagovat

  • 46

    Avatar
    Reaguje na 43 | heleno zkuste se jen tak mimochodem podívat na canona sx 130 is, stojí pouze okolo 4500 kč má hd video a fotky podstatně lepší než mnoho jeho konkurentů, řekl bych, že je mezi top 5 a je na aa baterie - pro někoho + pro jiného -. mám teď doma zapůjčeného předchůdce sx120 is akorát se liší ohniskem a možností opt zumu u videa, rozlišením a pár detailama. kromě toho že je malinko míň pohodlný při držení, teda na mé gusto, ale výsledky jsou překvapivě dobré.viz http://www.photographyblog.com/reviews/canon_powershot_sx130_is_review/sample_images/

    standa, 20.11.2010 | Reagovat

  • 45

    Avatar
    Reaguje na 44 | Z porovnání fotek od Heleny, našich ze Z700 (stejný čip, jiná optika) a co jsem viděl z HX5 a TZ10 bych řekl, že v těch podmínkách by konkurence F300 dopadla podstatně hůře. Světelné podmínky byly dost těžké (zpravidla silně kontrastní scéna, ve stínech málo světla, za oknem skoro až moc), takže foťák (foceno převážně na auto) hodně používal DR režim, přičemž při tom kontrastu musel nejspíš dost brutálně ve stínech korigovat expozici, proto ve stínech vyběhlo tolik šumu (odhadem byly stíny focené tak ISO800). DR režim je vlastně použití 2x 6Mpix matrice o 2 různých nastaveních citlivosti a složení do 6Mpix výstupu, takže fotky jsou ve většině případů vlastně jako focené na 12Mpix. Tam kde bylo foceno opravdu v SR módu, čili naturálních 6Mpix vzniklých párováním buněk, je hladina šumu celkem přijatelná. Je o chlup vyšší než u starých 5Mpix foťáků jako třeba Helenina stará Sony T1, odšumovací filtry jsou trochu drastičtěji nastavené takže víc žehlí, ale výstup není tak zlý. S ohledem na funkce, rozsah ohnisek a stabilizaci v podstatě v kapesní formě nic srovnatelného ani v minulosti neexistuje (krom dejme tomu TZ10), takže lze buď koupit a vyzkoušet a případně vrátit, nebo počkat na nějakou další konkurenci. Ale moc bych si od ní nesliboval :) Pokud by člověk chtěl něco s lepším výstupem do kapsy, je tu tuším s 1/1,7"CCD čipem a 10Mpix Canon S95, ale zase nemá takový rozsah ohnisek a na dlouhém 105mm světelnost 4,9...chm.... Pak jsou tu ještě P7000,G12 či LX5, které taky celkem fotí i v horším světle, ale zase zpravidla nemají moc velký rozsah ohnisek a úplně kapesní už taky nejsou, navíc za trochu jiné peníze... S tou Z700vkou jsme někam s sebou do kapsy nebo na sport celkem spokojení, DSLR ani S200 na kolo nebo na lyže nevezmu :D Navíc manželka jí má v kabelce pořád s sebou i na všech akcích :) D90ka je fajn, taky jsem jí měl v ruce, doma tedy máme taky DXovou K200D, ale poslední dobou dost zahálí, ven často nosím jen S200, a na nějaké důležité fotky mám zase často půjčený nějaký FXový stroj. I když na to že je to zpravidla pro osobní potřebu je to už skoro zbytečné :)

    Zdeněk, 15.11.2010 | Reagovat

  • 44

    Avatar
    Heleno děkuji. Už se mi to konečně podařilo a fotky jsem si prohlédl.Ten šum tam vidím ale je to v interiéru a nedovedu posoudit jak by ve srovnání vyšel TZ10 nebo HX5.Já na ten foťák stejně jako Vy nespěchám,jednak v zimě téměř nefotím a jednak mám čím fotit-NikonD90.Tenhle foťáček chci jako druhý mobilnější přístroj spíše pro rodinné foto a video.Fotit budu asi převážně venku při výletě na kole nebo s rodinou v přírodě.Budu vděčný za Vaše případné názory protože mě problematika v této třídě kompaktů velmi zajímá.Zvláště pak Fuji.Každý názor od někoho tak fundovaného jako je Zdeněk je pro mě velmi přínosný.Uvedu svoji adresu pro Vaše další poznatky.Děkuji předem za každý z nich. nocan@seznam.cz

    Pavel, 13.11.2010 | Reagovat

  • 43

    Avatar
    Reaguje na 42 | Dobrý večer, Pavle. Já nevím, proč se nedaly otevřít. V tom odkazu je jeden soubor - zazipovaná hromádka fotek. Je třeba si to stáhnout do počítače a potom otevřít. Schválně jsem to zazipovala do toho nejobyčejnějšího zipu, ale pokud zrovna zip nemáte nainstalovaný na počítači, tak to asi nešlo ani rozzipovat. Po rozzipování by jednotlivé fotky měly jít normálně uložit. jsou ve formátu JPG. Jestli máte RAR a nemáte ZIP, napište a já to uložím v RARu a pošlu znovu. Zdeňkovi to otevřít šlo a také mi napsal svůj názor, se kterým souhlasím. Za něco může foťák, za něco moje ruce a za něco možná i LCD displej notebooku. Některé vlastnosti (rychlost výběru) někomu vyhovují a nám pomalejším holt ne. Nemám bohužel na to, abych si foťák koupila a zkoušela doma týden nebo měsíc, jestli si porozumíme, a potom ho případně s velkou slevou prodala na nějakém internetovém bazaru nebo tak někde. Na to nemám. Takže jsem se rozhodla, že si půl roku nekoupím nic, přes zimu stejně nefotím, protože sníh nemohu ani vidět :-), a dál se ukáže. Buď F300EXR zlevní natolik, že mi nebude vadit si ho koupit na pokusy, nebo se objeví opět nějaká novinka a já se budu trápit dál zase s něčím jiným. Aspoň se nebudu nudit. Ale zklamaná jsem, to mě zatím nepřešlo. Přeji Vám ostatním lepší a rychlejší volbu, a aby Vám vyhovovalo všechno to, co mě holt nepotěšilo.

    Helena, 12.11.2010 | Reagovat

  • 42

    Avatar
    Heleno díky ,ale ty fotky se mi nějak nedaří otevřít.Už jste se rozhodla pro nějakou alternativu?Ta sonka je dobrá ale má nějakou dlouhou dobu nabíjení akumulátoru.Škoda že Nikon S8000 nemá zoom při videu.

    Pavel, 11.11.2010 | Reagovat

  • 41

    Avatar
    Reaguje na 40 | Pavle, v mém příspěvku je odkaz na "leteckou poštu", ten odkaz si zkopírujte, vložte ho do adresního řádku nahoře a objeví se Vám Letecká pošta (něco jako Uschovna) a tam si můžete stáhnout moje fotky, které jsem včera spáchala, a prohlédnout si je. Pak je prosím smažte a nerozšiřujte to dál. Určitě jsem z neznalosti leccos zvorala sama, ale šum si člověk nevymyslí.

    , 10.11.2010 | Reagovat

  • 40

    Avatar
    Reaguje na 39 | Tak teď jsem na vážkách.Na tento foťáček jsem se taky dlouho těšil.Prosím ještě o nějakou radu neboť stále nejsou na megapixelu ukázkové fotky či hodnocení obchodu na tento určitě velmi zajímavý sroj.Helena mě teď trochu vyděsila.

    Pavel, 10.11.2010 | Reagovat

  • 39

    Avatar
    Reaguje na 37 | Snímky, které mohu ukázat, jsem dala do zipu a můžete si je pro nahlédnutí a posouzení stáhnout zde: http://leteckaposta.cz/346694896 Nejsou tam osoby, těch bych se musela nejprve zeptat. Jen tu dětskou tvářičku jsem tam přidala, je to výřez. Exif zůstal zachován všude. Budu vděčná, když mi řeknete, že jste zjistili, co jsme udělali špatně. Roztřesené je samozřejmě moje vina, je mi jasné, že stabilizátor není všemocný. Děkuji Vám všem za trpělivost se mnou. :-)

    Helena, 10.11.2010 | Reagovat

  • 38

    Avatar
    Reaguje na 35 | Dobrý den, nevím jestli poctivý popis bude pádným argumentem(:, nicméně s touto problematikou se obraťte přímo na kompetentní dostupnost@megapixel.cz.

    Bohouš Brož - Megapixel, 10.11.2010 | Reagovat

  • 37

    Avatar
    Reaguje na 35 | F300 cloní ND filtrem, bohužel (i když v této třídě je to obvyklé), nicméně má aspoň 3 stupně clony. Třeba HX5 taktéž cloní ND filtrem a stupně má jen dva. Jediný z původně srovnávaných který má regulerní irisovou clonu je TZ10... I když nevím, jestli u přístroje s pidičipem je irisová clona výhra, vzhledem k obrovskému vlivu difrakce na vyšších hodnotách. Asi proto lze na TZ10 nastavit max F6,3 tuším, výrobce měl nejspíš rozum :)

    Zdeněk, 10.11.2010 | Reagovat

  • 36

    Avatar
    Reaguje na 32 | Pane Bohouši, já jsem si teprve teď všimla Vašeho popisu stabilizátoru TZ10. Jenom bych poznamenala, že když jsem na počátku svých průzkumů volala do Vaší prodejny v Praze 5 a zeptala se, který stabilizátor je lepší, bylo mi řečeno, že o něco lepší byla po jakémsi oficiálním měření shledána (naměřena) stabilizace Sony HX5V. Takže tohle je zřejmě trošku subjektivní i vnitrofiremně.

    Helena, 09.11.2010 | Reagovat

  • 35

    Avatar
    Reaguje na 34 | Dobrý večer, tak už jsem to rozčísla, a kdybyste viděli, jak jsem zklamaná, tak byste mě asi politovali. Se synem jsme si vyjednali vyzkoušení foťáku F300EXR a vyrazili jsme DNES plni očekávání. Vzali jsme si s sebou paměťovou kartu a notebook. Zanedlouho jsme si prvně sáhli na ten foťák, strašně se mi líbil. Jeho největší předností je, že se úžasně dobře drží v ruce a že má skvělý displej, jasný a ostrý, i když nemá ochranu proti otiskům prstů. Dostatečně velký grip a vybrání na palec je osazeno šesti malými gumovými proužky. Pohodlíčko! Objektiv není až u kraje, takže se dobře drží i levou rukou. Volič se otáčí snadno a funguje i jako joystick, písmena nabídek jsou veliká, dobře se čtou. Spoušť pípne při namáčknutí a podruhé při stisknutí - jde dobře, takže jsem si to nestrhla. Zoom má trošku "delší vedení", po stisknutí páčky chvilinku trvá, než se pohne. Co je horší, je to, že jednotlivá nabídka při výběru z menu se zobrazí velmi krátce, a tak než se rozhodnete, co si vyberete, už tam nic není a musíte vyvolat nabídku znovu. Chce to vyloženě vědět, co v nabídce bude, a reagovat ihned. Já už jsem postarší dívka :-), nestíhala jsem. V režimu focení je blesk pořád vysunutý a nesmí se zamáčknout. Při změně na režim prohlížení se automaticky zasune. No a teď k těm fotkám: Venku je to paráda. Ale v trošku horším světle je to bohužel superšumák, že to nemá obdoby. A to i tehdy, když jsme fotili s nastavením na 6 Mpix a ISO 100. Zkusili jsme všechno možné. Pěkně fotí z volné ruky jen tak z okna, i proti světlu, s plným zoomem - je fuška to udržet, na bližší vzdálenost to nejde. Já mám střeleckou ruku a kilovku udržím slušně, nicméně jsem i s mírnou oporou o rám okna měla nasvícenou stranu snímku rozmáznutou + střed a doleva ostrou - asi se přece jen klepu. :-) S různými nastaveními jsme fotili v místnosti sami sebe, osvětlená okna, koberec, tašku pod stolem, děti atd. Koruny stromů proti nebi byly prokreslené, listy se daly spočítat. Aberace žádná. Ale v místnosti, přestože do ní ve 13 hodin svítilo slunce a nebyla nijak tmavá, to byl šumivý horor. Skoro jsem brečela, nemohla jsem tomu uvěřit. Tvářička dítěte vypadala jako s ekzémem, žlutá zeď hrála místy do mramorované červeně, no něco děsného. Já nevím, jestli tak obrovský šum může být závadou jednotlivého přístroje, každopádně jsem ztratila chuť si zkusit nějaký další. Možná je to tím, že ten aparát má jenom 3 (slovy: TŘI) clony (!!!) a dohání to prapodivnými časy. Tak dlouho jsem vybírala, a teď tohle ... Jestli Vás to zajímá, pošlu Vám sem pár fotek, jen nevím kam a jestli je mám zmenšit. Tak jsem se rozhodla, že si tedy koupím "druhý v pořadí" Sony DSC-HX5V. Zcela mimochodem jsem se doslechla, že většina levnějších Sony HX5V je dovezená z polského velkoobchodu, což znamená, že u Sony Czech nemá žádnou záruku a žádný značkový servis to nevezme do opravy. Prý se to pozná podle toho, že u pašovaných přístrojů není přiložen český návod. PROSÍM, TOHLE NEMAŽTE, JE TO KRITIKA VAŠÍ KONKURENCE A VAROVÁNÍ PŘED NÍ. Tak jsem si poplakala, jak se mi ten foťáček líbil, je pevný, oblý, krásně se drží, do kapsy vklouzne sám, pohyb objektivu absolutně není slyšet, je to celé takové bytelné a trošku těžší, ale příjemné - až na ty fotky. No já snad dneska neusnu. Tak Vám všem děkuji za Vaše vysvětlivky i rady - jo a firmu Megapixel tímto prosím, aby mi za poctivý popis mého utrpení pořádně zlevnila Sony HX5V, ať si ho mohu koupit tady a nemusím pošilhávat někam, kam bych neměla. ? ? ?

    Helena, 09.11.2010 | Reagovat

  • 34

    Avatar
    Reaguje na 33 | Dobrý den Zdenku, nehodlám tady vést polemiku. Rozhodnutí je samozřejmě na Heleně. Jediným důvodem reakce, které jinak ponecháváme bez povšimnutí, byl Váš náznak upřednostnění prodejce před zákazníkem a vysvětlení mé "neobchodní" volby TZ10.

    Bohouš Brož - Megapixel, 07.11.2010 | Reagovat

  • 33

    Avatar
    Reaguje na 32 | Dobrý den, Bohouši, měl bych jen pár poznámek :) 1. a 2. - ono je to relativní, výrobci uvádí leccos, já operuji spíš s hodnotami z praxe :) Relativní je to i z toho důvodu, že u různých přístrojů s teoreticky stejně účinnou stabilizací dostaneme jiné výsledky z prostých fyzikálních důvodů. U kilové sestavy DSLR s pořádným gripem a dobrou oporou ve 3 bodech budou výsledky podstatně lepší než u 200 gramového pidikompaktu, kde je úchop podstatně nestabilnější, nehledě na větší vliv chvění rukou či zmáčknutí spouště na mrňavé a lehké tělo kompaktu. Jinak se spíš než na vznosné názvy technologií koukám po tom jakým principem je to řešeno a zda to opravdu funguje tak jak výrobce tvrdí :) Navíc žádná stabilizace není všemocná, stejně nakonec ve výsledku záleží na schopnostech fotografa udržet stabilitu a nemačkat spoušť jako tatar ;) 3. - tady mluvíme o voze a o koze, "viděním za šera" bych z kontextu otázky a dalších informací chápal schopnost přístroje podávat slušné výsledky i ve špatných světelných podmínkách, čili kvalitu fotek, a tady hraje velikost buněk snímače stěžejní roli :) U měření vzdálenosti a expozice bych byl s vlivem velikosti čipu opatrnější, větší čip bude mít rozhodně vliv na přesnost a úspěšnost (nezávisle na způsobu detekce), rychlost čipu je sice v principu pořád stejná, ale u měření vzdálenosti záleží na způsobu detekce (a na případné pomocné AF-lampě atd.). 4. - z osobní zkušenosti zpravidla u přístroje se slušnou automatikou WB není vynaložená námaha u manuálního vyvážení efektivní, navíc je to věc která se dá v případě nutnosti stejně dobře (nebo lépe) doladit v počítači, nehledě na to že kvalitní grafický monitor má o dost věrnější podání barev než displej kompaktu. Ani funkce změření bílé obvykle nepodává lepší výsledky než automatika (a kdo s sebou běžně tahá etalon bílé :D ). 5. - no, právě z hlediska požadavku na focení i ve špatném světle (čili vyšší ISO) a velký dynamický rozsah (příroda, les, místnost) mi ta TZ10 nepřišla zrovna optimální :)

    Zdeněk, 05.11.2010 | Reagovat

  • 32

    Avatar
    Reaguje na 31, 13 | Dobrý den Zdeňku, když se vrátíme zpět k jádru - dkomentáři č. 13. a podíváme se na něj objektivně, není to o Fujiflmu a Panasonicu, F300 a TZ10 nebo EXR je to jen několik dotazů.
    1. a 2. stabilizátory se skutečně měří v EV. V současnosti jsou již u kompaktů na vyšších hodnotách než uvádíte, jde až o 4,5 EV. Nicméně TZ10 (jeden z Heleniných adeptů ) používá satbilizaci POWER O.I.S. je přibližně dvakrát účinnější, ve srovnání s běžnými stabilizátory (3-4 EV) při redukování právě nejčastějších nízkofrekvenčních vibrací (stisknutí tlačítka spoušti, velmi pomalé časy závěrky, noční snímky atd.)
    3."vidět v šeru" se dá vyložit dvěma způsoby, v obou případech je reakce stejná - je to silně relativní dle podmínek, ale v obou případech hraje zanedbatelnou roli velikost snímače
    a) poskytnutou informací na LCD - už např. starší kompakty od Olympusu s miniaturními senzory zobrazovaly silně nadprůměrně v šeru - díky technologii a zpracování LCD
    b) měřením vzdálenosti a expozice - kompakt se snímačem o velikosti APS-C neměří rychleji než kompakt se senzorem 1/2,3
    4. je třeba řešit právě ty nuance, ke kterým dochází při kombinaci různých typů umělého světla a na které sebelepší automatika prostě nestačí. TZ10 disponuje nadprůměrným AWB ale i funkcí "doladit bílou", kdy se dá tón snímku jemně korigovat.
    5. takže reakce je logickým závěrem dotazů, které vypovídají o požadavcích, které mám uspokojit. Neodpovídá ani mým požadavkům ( v rodině máme právě F200, který nahradil F40 (: )
    Mimochodem je to právě resumé, za které bych čistě z obchodního hlediska nebyl pochválen (: Kdybychom se chovali tak, jak naznačujete.

    A jak sám zmiňujete, odkazy na konkurenci jsou nežádoucí i jinde. Ať už odkaz přímý nebo popsaný a v důsledku s kritikou v náš prospěch (: stále se jedná o odkaz na konkurenci, což není v souladu s představou provozovatele těchto komentářů.

    Bohouš Brož - Megapixel, 04.11.2010 | Reagovat

  • 31

    Avatar
    Reaguje na 30 | Dobrý den, Bohouši, nebylo účelem něco maskovat, ale jednoduše se domluvit pokud možno korektním způsobem ;) Dokonce výsledek nakonec vyzněl pro konkurenci špatně (i když já mám zkušenosti jiné), takže co víc si přát :) Kdo se ve světě focení trochu pohybuje tak tyto obchody stejně zná... Sice chápu, že pravidla většiny diskusí na e-shopech odkazy na konkurenci nedovolují, ale dobrý obchodník sám doporučí jiného pokud poptávaným zbožím nedisponuje. Protože co si budeme povídat, existují podstatně levnější obchody než megapixel, a to že zákazníci nepůjdou jinam a budou se vracet zajistí jedině kvalitní služby a rady ;) Což tady řekl bych celkem dobře funguje, i když některé rady kolem foťáků mi přijdou, že směřují spíš k uspokojení prodejů než k uspokojení zákazníka. Třeba v případě Heleny zvyklé na kvalitu výstupu Sony T1 si myslím, že zmíněnou TZ10 by šla v rozčarování vrátit po první procházce lesem a stažení fotek do počítače. Jak psal Pavel, je s podivem, že F300 která by mohla být horkým adeptem na sklízení cen stejně jako její předchůdce (F200) a na slušnou prodejnost nemáte skladem... Pak tady padají doporučení na konkurenci která pokulhává na kvalitě snímače.

    Zdeněk, 03.11.2010 | Reagovat

  • 30

    Avatar
    Reaguje na 25, 26 | Dobrý den Zdeňku a Heleno, tyto komentáře nekontroluje automat. Tzn. i vámi uváděné šifry ( jasné i lidem s nedokončeným základním vzděláním )jsou kvalifikovány jako poukazování na konkurenci.
    Vám se pak Heleno omlouvám, v důsledku Váš komentář nevyzněl špatně, ale Zdeňkův odkaz rozvíjel, promiňte.

    Bohouš Brož - Megapixel, 02.11.2010 | Reagovat

  • 29

    Avatar
    Reaguje na 27 | S6500fd je legendární, mít EXR čip a stabilizaci tak je to trhák i dneska :) Znám dost lidí co jí mají dodnes a nedají na ní dopustit. A pokud nechtějí jít do zrcadlovky, prakticky za ni nemají náhradu, tedy krom S200EXR, a ta už taky pomalu končí...

    Zdeněk, 02.11.2010 | Reagovat

  • 28

    Avatar
    Reaguje na 26, 27 | Hezký den, 305ka je určitě 300vka určená pro jiné trhy, Fujina to tak mívá označené, stejně tak existuje tuším S205, HS11 atp. . Třeba Panasonic taky normálně ve světě značil FZ35, ale u nás se prodávala jako FZ38. Na www.fujifilm.cz o F305 zmínka nebude ;) Na dpreview řešili absenci H.264 kodeku a mono zvuk, ale to bych neviděl jako nějakou tragédii (já tedy osobně video na foťáku používám maximálně při sportu když potřebuji něco natočit v rámci tréninku, takže je mi to jedno), stejně je potřeba video nějak upravit, takže si ho člověk překompiluje a sestříhá v počítači dle potřeby a do formátu jaký chce. Stereo zvuk je spíš výstřelek, sice se u nových kompaktů objevuje, ale ty 2 mikrofony jsou stejně (logicky) kousek od sebe, takže ten rozdíl proti mono snímání je minimální. To už větší efekt dosáhnu úpravou zvukové stopy při zpracování videa v počítači. A pokud jde o srovnání třeba s F31fd které se tam objevuje, je pravda, že F31fd umí kvalitnější fotky než F300, ale tak je to u všech značek kvůli výše zmíněným marketingovým honům za pixely a zoomem. Je to ale relativní, protože třeba díky pokroku ve stabilizaci čipu půjde F300 použít i v situaci, kde by se F31 už nechytala, taktéž rozdíl v rozsahu zoomu je značný. Korektní by bylo srovnat F31čku s předchozí F200, která by jí v kvalitě fotek porazila. U F300 museli kvůli zvětšení rozsahu ohnisek (místo 5x u F200 je 15x zoom u F300) zmenšit čip z 1/1,6" na 1/2", takže F300 vlastně opticky spíš nahrazuje F70/80 než F200. S 15x zoomem a 1/1,6" čipem by byla velká jako S200 a ta už je velká jako zrcadlovky :D Doma teď máme zrcadlo K200D (ale fotil jsem i s podstatně vyššími řadami DSLR), k ní jako záložní S200EXR (a dopadlo to tak, že nosím všude S200 a se zrcadlovkou se tahám jen když o něco jde :) ) a jako pidikompakt do kapsy Z700EXR (nestihli jsme F200 a F300 ještě nebyla, ale i na to že je to kompakt s vestavěnou hranolovou optikou dává slušné výsledky :) ). F300 je jako kapesní záloha k zrcadlovce jasná volba :)

    Zdeněk, 02.11.2010 | Reagovat

  • 27

    Avatar
    Dobrý den. Díky za tuto diskusi protože řeším úplně stejné dilema jako paní Helena.Již delší dobu se zajímám o tuto Fujinu.Rozhodoval jsem se mezi naprosto stejnými modely a Fujina vítězí.Možná i proto ,že jsem již vlastnil Fujifilm S6500FD.Byl to výborný foťáček s velkým čipem.Ta Fuji 305 je asi třístovka určená jen pro jiný trh asi americký.Já jsem pro třístovku již téměř rozhodnut,monofonní zvuk videa mě nevadí.Tento pro mě skvělý kompakt chci jako druhý mobilnější kompaktík k mé Nikon D90.Divím se,že obchod jako je megapixel jej stále nemá skladem,a prodeje nechává konkurenci.S pozdravem Pavel.

    Pavel, 01.11.2010 | Reagovat

  • 24

    Avatar
    Reaguje na 23 | Pane Zdeňku, ještě jednou moc děkuji. Nejen za vysvětlení, jak se stále větší množství stále menších buněk musí směstnat na čip, až je tam tlačenice. Syn mi říkal, ať si určitě nekupuji víc než 10 Mpix foťák. Ale asi se spletl, když říkal, že CMOS je lepší než CCD. Jsem moc ráda, že jste se nevysmál mému "staromilství", vždyť jsem za tu T1 s objektivem Zeiss tehdy dala 15 tisíc, což byl kauf, protože stál ve většině obchodů 17 tis. Po letech se zjistilo, že v něm byl špatně vlepený čip, takže začal "vidět" fialovo-zeleně, a když jsem ho dala do servisu, k mému úžasu mi čip vyměnili zdarma s vysvětlením, že Sony tyhle vadné foťáky rozhodl opravovat zdarma až do smrti (nevím,čí). Jak říkám - kdyby se k němu dalo přidělat stabilizátor a větší zoom, byla bych šťastná a nešla bych utrácet. Ono to není drahé (no, v Megapixelu je drahé všechno), ae když si řeknete, že to je celý příjem důchodce na měsíc, tak to zas není tak málo. A ty T1 se na Aukru buď vůbec neprodají, nebo se prodají doslova za pár desetikorun. Snažila jsem se zjistit, jestli někde mají tu Fuji F300EXR, i tady Megapixel ji má v nabídce, dokonce s udanou cenou, tak tomu nerozumím - ale pokud jsem slyšela, tak se zrovna teď sehnat nedá. Ráda dám na Vaši radu a počkám si - asi ho pak koupím přes internet s osobním vyzvednutím v kamenném obchodě, a buď to bude ono, nebo ho vrátím. Těch pár fotek, které jsem si udělala, odnesla domů a prohlédla na počítači, mi nic moc neřeklo. Vypadaly stejně, jen oboje byly na můj vkus trochu moc barevné. Tak já si vyberu ten třetí, když se nemohu rozhodnout mezi dvěma jinými - a to bude možná přesně ono. Díky a přeji Vám hodně krásných fotek.

    Helena, 01.11.2010 | Reagovat

  • 23

    Avatar
    Reaguje na 21 | Není zač :) Věřím že stará dobrá T1 fotila pěkně, ona by také dnešní konkurenci z hlediska kvality fotek strčila do kapsy ;) A jak je to možné? Bohužel "pokrok" se v rámci marketingových tlaků vydal směrem zvyšování rozlišení při stejné (nebo často i menší) velikosti čipů. Výrobci sami sebe chytli do pasti, protože dnes se skoro nedá vydat foťák tak, aby neměl víc Mpix a větší zoom než předchůdce. Jenže při stejné velikosti čipu už jsou potom vlastní jednotlivé světlocitlivé buňky tak malé (občas už skoro na hranici fyzikálních možností pro práci se světlem), že dochází k velkému zkreslení signálu vlivem zesilování. Takže novější fotoaparáty (až na světlé výjimky) dnes zpravidla fotí podstatně hůře, než ty starší. To je třeba případ oné HX5, která má stejnou velikost čipu jako T1 (1/2,4"), jenže místo 5Mpix (hustota cca 19Mpix/cm2) u T1 má HX5 10Mpix (cca 38Mpix/cm2), čili podstatně menší buňky, navíc snímač je CMOS místo CCD (kvůli rychlosti na HD video) který má horší využití plochy čipu, takže rozdíl je ve skutečnosti ještě víc než dvojnásobný. V praxi je to rozdíl v použitelnosti cca 2-3 stupně ISO, takže kvalita fotek z T1 při ISO800 bude zhruba jako u HX5 při ISO125. Navíc tak malé objektivy ani samy o sobě nedávají ostřejší obraz než pro cca 6Mpix. Jedinou světlejší výjimkou jsou dnes EXR čipy od Fuji, které v režimu pro redukci šumu pracují s polovičním rozlišením a výsledná kvalita je o řád lepší než u konkurence. F300EXR tak má při 1/2" velikosti snímače a rozlišení 6Mpix hustotu pixelů na čipu cca 19Mpix/cm2, podobně jako T1, takže bude dělat podobně kvalitní fotky. Panasonic je na tom papírově ještě hůře než HX5, cca 50Mpix/cm2, ale zase je to CCD snímač, takže ve výsledku na tom bude možná o chlup lépe. Na F300 nebo T1 se ale ani jeden nechytá. Pro porovnání, amatérské zrcadlovky mají kolem 3-5Mpix/cm2, čili jsou zase někde úplně jinde kvalitou (a i cenou). Pro srovnání fotek je dobré s sebou vzít notebook a podívat se na fotky v reálné velikosti (1:1), na displeji foťáku se to moc porovnávat nedá ;) Dle oficiálního webu Fuji má F300EXR panorama, takže ho určitě umí ;) Také má fázové ostření, takže za dobrých podmínek umí ostřit prakticky okamžitě, a dále umí díky EXR čipu dynamický rozsah větší než amatérské zrcadlovky :) Ovládání by neměl být problém, Fujiny nebývají složité, měl jsem v ruce předchůdce (F100fd a F200EXR) a vše bylo intuitivní :) Doporučuji vyzkoušet, za ty možnosti díky EXR technologii to stojí ;)

    Zdeněk, 01.11.2010 | Reagovat

  • 22

    Avatar
    Reaguje na 20, 16 | Dobrý den, Heleno vám s omlouvám za překlep a Zdeňku Vám děkuji za upozornění. Samozřejmě šlo TZ10 nikoli FT10.

    Bohouš Brož - Megapixel, 01.11.2010 | Reagovat

  • 21

    Avatar
    Reaguje na 19 | Děkuji za podrobné hodnocení, pan Bohouš se mohl překlepnout, na klávesnici jsou T a Z blízko sebe. Co se světla týče, neschopnost Sony mě právě mate, protože mám starý SONY T1 a v příšeří lesa dělá krásné fotky, takové krajkově prokreslené s odstupňovaným světlem či paprsky, a byl schopný fotit i v bytě, jenomže mi zestárnul, takže v šeru už dobře nevidí a také je alergický na moje starší a neklidnější ruce. Můj syn pro mě zkoušel Sony HX5 + Panasonic TZ10 a nadchl ho Panasonic bleskově rychlým ostřením a lepším displejem. Mně se líp drží v ruce Sony a to je tak všechno, co jsem schopná porovnat. Zkušební fotky "z krámu přes ulici" vypadaly úplně stejně. :-) Tak já si počkám na tu Fudžinu, firmy kupodivu předpokládají obdobné ceny, jaké má ten Sony a Panasonic. Jenom Canon SX210 spadl v ceně, asi proto, že nemá panoramatické focení. Prosím Vás, nevíte, jestli umí panorama ten Fuji300EXR? Někde se píše, že ano, někde zase píšou, že ne. Doufám, že bude ostřit rychle a že se dá dobře držet v ruce. Také asi bude pro mne důležitá šikovnost nastavování - kdysi jsem musela dát pryč Olympus, protože jsem vůbec nebyla schopná tam včas najít, co jsem potřebovala. Můj starý Soňáček má ovládání intuitivní, ale ovládání HX5 prý úplně postavili na hlavu. Děkuji mockrát za všechny rady - připlatit mi tak moc nevadí, ale nevím, co tím přesně bylo myšleno - ty foťáky mají cenou přibližně stejnou.

    Helena, 01.11.2010 | Reagovat

  • 20

    Avatar
    Reaguje na 16 | Dobrý den, Bohouši, nechci být hnidopich, ale na velký rozsah ohnisek a do špatného světla FT10 ??? Není to překlep ??? Na prosluněnou pláž, tomu bych rozuměl :)

    Zdeněk, 01.11.2010 | Reagovat

  • 19

    Avatar
    Reaguje na 13 | Heleno, nenechte se zviklat, podle toho co píšete je pro Vás F300EXR opravdu jednoznačně nejlepší volba, v podstatě jako jediný kapesní foťák vám poskytne ideální rozsah ohnisek při použitelnosti i v horších světelných podmínkách, navíc s bezkonkurenčním ostřením. Zbylé popisované přístroje jsou dobré tak na otevřené prostory za slunečného dne, pokulhávají už při ISO 100 a všichni víme jak je to se světlem někde v lese :). Krom DXové zrcadlovky mám i S200EXR jako univerzál, a výsledek je ten, že DSLR beru akorát když jde o co nejvyšší kvalitu fotek nebo o focení v opravdu špatném světle, jinak zůstává doma, protože s komfortem univerzálu se nemůže měřit, nikdy se mi nestane, že bych měl nasazený jiný objektiv než potřebuji a neřeším nějaké prašné prostředí :) K Vašim dotazům: 1) účinnost se změřit dá, obecně většina top modelů jednotlivých značek mívá podobnou kolem 2-3eV, čili na širokém ohnisku lze dnes použít i časy kolem 1/25s (dají se udržet i kratší, ale už je to hodně o náhodě). 2) Náhled se bude při plném zoomu samozřejmě trochu klepat, ale fotky budou při časech od 1/125s ostré, a s F300 by neměl být problém se ke krátkým časům dostat i za horšího světla. 3) To je trochu relativní, je něco jiného půl5 v lednu a v červenci :D Obecně focení v místnosti bez blesku (pokud zrovna nepere slunce oknem) je silná káva pro jakýkoli kompakt, tady se zapotí i zrcadlovky. Nicméně F300 bude díky pořád ještě celkem velkému EXR čipu v tomto směru daleko před (srovnatelnou) konkurencí. 4) Vyvážení bílé mají Fujiny většinou dobré, zpravidla na automatiku podávají lepší výsledky, než když se s tím člověk babrá sám, nehledě na čas který tím stráví :) 5) Jednoznačně F300, z popisovaných modelů se jediná hodí i do horšího světla a má i nejlepší rozsah ohnisek.

    Zdeněk, 01.11.2010 | Reagovat

  • 18

    Avatar
    Reaguje na 15 | Na základě vlastních zkušeností doporučuji nejprve vyzkoušet nějaký foťák s EXR čipem, a pak se rozplývat nad přístroji které pořádně nezvládají ani ISO 100 ;) To že je běžná produkce Fuji cca v průměru neznamená, že top modely netvoří absolutní špičku ;) Tím spíš ve srovnání s Panašumixem, který se chytil do marketingové megapixelové pasti :)

    Zdeněk, 01.11.2010 | Reagovat

  • 17

    Avatar
    Reaguje na 14 | Dobrý den Monarcho, pro nejrychlejší a nejpřímější odpověď doporučuji využít funkčního tlačítka u produktu "dostupnost : poslat dotaz", kdy Vám kolega z obchodního oddělení odpoví přímo na Váš mail.

    Bohouš Brož - Megapixel, 31.10.2010 | Reagovat

  • 16

    Avatar
    Reaguje na 13 | Dobrý den Heleno, ptáte se na silně individuální věci, na které není universální odpověď.
    1) účinnost stabilizátoru se měří v EV popř. v tzv. krocích. Nicméně nejlepších výsledků z daných modelů dosahuje v současnosti asi stabilizace Panasonicu TZ10.
    2) Dá se udržte v ruce, pokud nejde o extrém (vteřinové expozice)
    3)4) nedokážu posoudit
    5) osobně bych volil http://www.megapixel.cz/panasonic-lumix-dmc-ft10

    Bohouš Brož - Megapixel, 31.10.2010 | Reagovat

  • 15

    Avatar
    Reaguje na 13 | Doporučuji (na základě vlastních zkušeností)dát přednost Panasonicu TZ10, FZ38 nebo Sony DSC HX1, raději si připlatit než se později mrzet...Fotím převážně podobné objekty.

    vindic, 29.10.2010 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Můžete prosím sdělit, kdy bude tento fotoaparát u Vás k dispozici? V některých obchodech se již minimálně 14 dnů prodává. Zajímalo by mně hlavně Vaše hodnocení tohoto fotoaparátu.

    monarcha, 28.10.2010 | Reagovat

  • 13

    Avatar
    Tak dlouho jsem si vybírala mezi Sony DSC HX5 a Panasonicem Lumix DMC TZ10, až jsem se rozhodla pro Sony. Než jsem se rozkývala k nákupu, je tu Fuji F300EXR a zase jsem vedle. Nevím. Hodně fotím v lese, jen tak cestou na houby nebo na procházku. Ráda fotím ptáky na stromech (potřebuji co nejlepší zoom) a také hmyz atd. (potřebuji dobré makro). I tento Fuji prý snad umí panoramatické fotky, jen nemá GPS, což mi nevadí. Je to tak? A potřebuji nacpat foťák do kapsy. Tohle v podstatě splňují oba foťáky, mezi nimiž se zas viklám. Sony bude určitě skvělý, mám jeho stařičkého předka T1. Ale tady mě láká o polovinu větší zoom. Jen si nejsem jistá, jestli se tak velký zoom dá udržet v ruce, i když má stabilizátor. 1) Dá se nějak porovnat kvalita/účinnost stabilizátorů? 2) Dá se na plnou vzdálenost udržet v ruce? 3) Jak "vidí" tento Fuji v šeru, třeba v půl páté odpoledne v neosvětleném bytě? 4) A jak dobře se vyrovnává s umělým osvětlením? Prosím o těch pár rad, případně také o Váš názor: 5) Který z těch dvou foťáků byste si na moje snímky vybrali Vy? Mockrát děkuji za pomoc a radu, fotím moc ráda, ale po technické stránce jsem bez šance.

    Helena, 28.10.2010 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Reaguje na 11 | Ano, všechny nové fujiny mají české menu, tedy pokud jsou vyrobené pro český trh :) Což předpokládám, že u seriozních obchodníků foťák s cizí lokací člověk nekoupí ;)

    Zdeněk, 22.10.2010 | Reagovat

  • 11

    Avatar
    Má tento model od Fuji č e s k é m e n u ? Díky.

    Mirek, 22.10.2010 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Reaguje na 3, 4 | No, po shlédnutí fotek ze všech 3 kompaktů (pravda, je tu ještě Samsung, ale na ten jsem ani nekoukal, jejich čipy na vyšší ISO produkují cosi co je neslučitelné s mojí představou o fotce a navíc i jako značka ve mně nevzbuzuje zrovna představu kvality) bych z výběru vyloučil P7000, tam si očividně nerozumí objektiv s čipem a výstup je kvalitou silně za teoretickými parametry přístroje. U posledních Nikoních kompaktů se špatný objektiv asi stává pravidlem :( Canon nevypadá zle, odšumovací filtry pracují celkem decentně a šum má příjemnou strukturu, i když je pravda vyšší než je člověk zvyklý třeba od 1/1,6" super CCD Fuji. Asi bude mít i o něco málo lepší fotky z hlediska šumu a ostrosti než F300 v 6Mpix módu, ale zase v dynamickém rozsahu se mu nevyrovná, tam jsou EXR čipy bezkonkurenční (v podstatě i ve srovnání s amatérskými DSLR). Tady záleží na tom, k čemu člověk foťák chce. Jako kapesní foťák k DSLR bych bral určitě spíš F300, nabídne větší rozsah ohnisek a dynamický rozsah při jen o něco málo nižší kvalitě výstupu, a navíc za skoro poloviční cenu, za ušetřené peníze se aspoň dokoupí výbava ;) Jako jediný foťák bych se asi dost rozmýšlel. Za cenu G12 v podstatě člověk koupí low-end DSLR v základu (tělo + třeba 18-105), které mu poskytnou defacto ty samé možnosti focení s větší perspektivou rozvoje do budoucna a nesrovnatelně lepší kvalitu výstupu. Takže pokud není podmínkou kapesní velikost (a na to je G12 stejně už dost velká) a preference je vysoká kvalita, šel bych do DSLR. Pokud je naopak podmínkou kapesní velikost, co největší fotografické možnosti z hlediska rozsahu ohnisek a dynamiky, a nepředpokládá se použití přídavného blesku, filtrů a podobných věcí, bral bych F300. No a G12 tedy jedině pokud se plánuje do budoucna dokoupení třeba filtrů či externího blesku a podobných věcí, a z nějakého důvodu nevyhovuje DSLR.

    Zdeněk, 21.10.2010 | Reagovat

  • 9

    Avatar
    Reaguje na 7 | Aberace je tady střední, což je pro tak malý 15x objektiv normální. Spíš je nepochopitelné, že jí foťák nemaskuje (třeba HS10 sice aberuje taky, ale aberaci výborně maskuje). Buď u Fuji ušetřili na procesoru a ořezali algoritmy, nebo ten co to fotil něco zvrtal v nastavení. Vzhledem k tomu, že uváděcí cena je o 2000,- nižší než u předchůdce F200EXR se ale trochu obávám, že na něčem ušetřili. Jinak zmíněná FZ38 (stejně jako celá řada UZ Panašumixů) aberuje podobně, akorát to v JPG maskuje (ale v RAWu je to vidět). Panašumixy mají zase horší čipy s velkým barevným šumem, takže pak po odšumění dělají pěkné barevné mapy :) Doporučuji se mrknout na výstupy z S200EXR, těm se žádný Panašumixí kompakt nepřiblíží ani na dostřel ;) (4/3" rádoby kompakty s výměnnými objektivy patří do trochu jiné kategorie, takže srovnání s nimi neberu)

    Zdeněk, 21.10.2010 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Reaguje na 6 | Ty fotky na tom odkazu nejsou nic moc, ale bude to nejspíš rukama a ne fotoaparátem. Všechny jsou nepochopitelně focené na 12Mpix, čímž v podstatě negují hlavní devizu přístroje, a to je nativní rozlišení 6Mpix a z toho vyplývající výborná hustota Mpix/cm2... Rozlišení 12Mpix je očividně příliš jak na přece jen už malý (1/2") čip, tak na tak malé sklo. Už u F200EXR která měla stejný (1/1,6") čip jako S200EXR byl vidět při plném rozlišení obrovský rozdíl daný tím, že velké sklo u Ska bylo schopné obraz pro 12Mpix přenést, kdežto malé sklo u Fka ne. Při 6Mpix už to byl rozdíl o dost menší. Takhle jsou fotky z F300vky hrozně zašuměné a neostré na to, co ten foťák může zvládnout... Nevím zda má F300 také možnost nastavení hodnoty odšumování a doostřování, snad ano. Tady to vypadá, že to s nastavením odšumování někdo přehnal, protože je na fotkách vidět děsné patlání. Nebo tam dali procesor a algoritmy z řady S2500HD apod., které patlají podobným způsobem :(

    Zdeněk, 21.10.2010 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    Reaguje na 6 | Silná aberace na několika snímcích z uvedeného odkazu (konkrétně jde o fialové kontury větví stromů proti obloze) dokazuje, že se výrobce dosud nedokázal vypořádat s chromatickou vadou objektivu. Ta je zásadním nedostatkem fotoaparátů FUJI už hezkých pár let. Za zmínku stojí, že např. u přístrojů PANASONIC LX 3 nebo FZ 38, ale i podstatně levnějšího (a dnes již nevyráběného TZ 2) tento problém vůbec nenastává.

    TF, 17.10.2010 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    Zde jsem nalezl velice pěknou recenzi s velkým množstvím fotografií. Tento fotoaparát mi připadá velice povedený a poněkud mi přidává vrásky na čele, protože si nemohu rozhodnout zda ho koupit či ne. http://www.photographyblog.com/reviews/fujifilm_finepix_f300exr_review/sample_images/

    Respex, 14.10.2010 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    Reaguje na 3, 4 | Dobrý den, pokud budete chtít alespoň trochu objektivní zhodnocení, bude třeba trochu počkat. P7000 jsme měli včera v ruce v podobě předprodukčního vzorku bez možnosti náhledu na výslednou fotku, G12 jsme neviděli vůbec atd. Papírově vypadají samozřejmě skvěle všechny, realita je pak samozřejmě vždycky trochu jiná.

    Bohouš Brož - Megapixel, 16.09.2010 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    A ještě jsem zapomněl na Samsung EX-1.Líbí se mi všechny,tak který....? Díky!

    Mirek, 14.09.2010 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    Dobrý den,jaký profi-kompakt z novinek by jste doporučili:tento Fuji F300EXR, Nikon P7000 nebo Canon G12? Na který si počkat? Děkuji za názor!

    Mirek, 14.09.2010 | Reagovat

  • 2

    Avatar
    Reaguje na 1 | Dobrý den, ihned jak tyto informace bude naše obchodní oddělení znát, zveřejní je v popisu fotoaparátu. Zatím netušíme.

    Bohouš Brož - Megapixel, 07.09.2010 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Kdy asi bude mozno koupit a za kolik?

    SP, 06.09.2010 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím