Recenze Fujifilm Instax Mini 12

Štěpán Kačaba

Štěpán Kačaba • 23. 03. 2023

V současné uspěchané digitální době hodně fotíme a málokdy výsledné fotografie tiskneme, a to je trochu škoda. Díky novému Instaxu máme fyzickou fotografii hotovou během krátké chvilky od stisku spouště. Instantní fotoaparáty mají sloužit převážně pro zábavu, a to nový Instax splňuje na výbornou. Díky svému jednoduchému ovládání ho dokáže obsluhovat opravdu každý, a proto by neměl chybět na žádné oslavě, dětské párty nebo svatbě.

• Jednoduché ovládání
  • Automatická expozice
  • Korekce paralaxy
  • Velikost
  • Váha
  • Je s ním sranda

• Nelze vypnout blesk
  • Nemožnost nastavení expozice

Představení Fujifilm Instax Mini 12

Představení Fujifilm Instax Mini 12

Instax Mini 12 | Megapixel

Fotografická společnost Fujifilm se zaměřuje, mimo výrobu digitálních fotoaparátů, také na výrobu instantních přístrojů, filmů a příslušenství. Díky své jednoduchosti, dostupnosti a zajímavé ceně dokázala svět instantních fotoaparátů přiblížit hluboko do povědomí nás všech. Dneska se podíváme na nejznámější a nejrozšířenější řadu fotoaparátů typu Mini, která produkuje fotografie vizitkového formátu, a to na novinku Instax Mini 12, která nahrazuje velmi úspěšný model Instax Mini 11.

Instantní fotoaparát | Megapixel

Jak jsme u této řady zvyklí, fotoaparát ke svému provozu využívá filmy typu Mini. Je vybaven objektivem Fujinon o ohniskové vzdálenosti 60 mm, se kterým dokážete fotografovat v režimu close up již od vzdálenosti 0,3 metru. Instax váží 293 gramů a o jeho provoz se starají 2 tužkové baterie, které by vám měly vystačit na pořízení 100 kusů fotografií.

Jak je u Fujifilmu zvykem, tak i nový model má velmi jednoduché a intuitivní ovládání a je vybaven plně automatickým ovládáním expozice. Stejně tak u objektivu naleznete otočný prstenec se třemi polohami, do kterých je možné fotoaparát přepnout: zapnuto, vypnuto a režim close up pro fotografování zblízka. Oceňuji, že při focení zblízka tedy už není nutné, jako u předchozího modelu Instax 11, objektiv ještě pracně vytahovat a samotné fotografování se tak stává mnohem pohodlnější. Co považuji za velkou výhodou nového Instaxu je, že je vybaven korekcí paralaxy a v případě přepnutí fotografického režimu (standardní fotografování a focení zblízka) se nám také mění i velikost hledáčku, díky kterému vidíme přesný úhel záběru a co vše bude na výsledné fotografii vidět. Nemusíme to jako v předchozích modelech pouze odhadovat.

Na přední straně fotoaparátu nechybí u objektivu malé zrcátko, které nám v případě fotografování selfie ukazuje, co vše bude na výsledné fotografii. Na zadní straně fotoaparátu najdeme otevíratelná dvířka pro vkládání filmů a praktické počítadlo, které ukazuje kolik snímků nám ještě zbývá. Od stisknutí spouště Instax dokáže vytisknout snímek za 5 vteřin a za cca 90 sekund máme již pořízený snímek hotový (výsledný čas hotové fotografie se může trošku měnit v závislosti na okolní teplotě). Fotoaparáty Mini 12 se vyrábí v 5 různých barevných provedení a to clay white, lilac purple, blossom pink, pastel blue a mint green. V Balení naleznete mimo fotoaparát spolu s návodem také praktické poutko na ruku a 2 tužkové baterie typu AA.

Fujifilm Instax Mini 12 –⁠ stylový a zábavný instantní fotoaparát navazuje na předchůdce Mini 11, kterého vylepšuje o několik funkcí. Novinkou je funkce korekce paralaxy, kdy se hledáček fotoaparátu při použití režimu focení zblízka/selfie propojí s objektivem, takže uprostřed záběru je přesně to, co vidíte v hledáčku. Mini 12 se také pyšní automatickým ovládáním blesku, které pomáhá předcházet vybledlým snímkům a usnadňuje fotografování ve slabém osvětlení. Fotografie o velikosti kreditní karty vytiskne fotoaparát během 90 sekund.

Pořizujte dokonalé selfie fotky

Nový Instax Mini 12 byl zrozen pro tvorbu selfie fotek. Dokonale umístěné zrcátko, režim focení zblízka a automatické ovládaní blesku dělají z Mini 12 opravdového specialistu na focení selfie snímků.

Automatická expozice

Mini 12 je vybaven automatickou expozicí a ovládáním blesku, takže stačí zamířit a vyfotit. Není třeba si dělat starosti s nastavením ani pamatovat na zapnutí blesku –⁠ Mini 12 myslí na vše a usnadní tvorbu dokonalých snímků.

Intuitivní ovládání

Instax Mini 12 je navržen tak, aby udržel krok s tempem vašeho života, ať už vás dobrodružství zavedou kamkoli. Proto je tento fotoaparát vybaven super jednoduchými ovládacími prvky, abyste si jeho obsluhu osvojili hned po vybalení z krabice. Zapíná se otočením objektivu, dalším pootočením vstoupíte do režimu selfie. Na přední straně vedle objektivu je navíc umístěno zrcátko, pomocí nějž lze kontrolovat, jak bude selfie vypadat. Dalším otočením objektivu se zařízení vypíná.

Korekce paralaxy

Nový fotoaparát Instax Mini 12 přichází s funkcí korekce paralexy. Po přepnutí do režimu focení zblízka se nastavitelný hledáček elegantně propojí s objektivem, takže získáte záběr, který vidíte.

Minimální ohnisková vzdálenost 60 mm