Magazín

Krátce

Informace pro uživatele zrcadlovky Nikon D810

Luděk BouškaVydáno: 20. 8. 2014 v 14:39 • Rubrika: Krátce

Informace pro uživatele zrcadlovky Nikon D810

Nikon včera zveřejnil oficiální vyjádření k problému, který se vyskytuje u nové profi zrcadlovky Nikon D810. Jde o zobrazení světlých bodů při nastavení obrazového pole 1,2x (30x20) při použití dlouhých expozičních časů. Zprávě rozumím tak, že když nastavíte crop 1,2x a použijete dlouhou expozici, nebude v tomto nastavení fungovat redukce šumu dlouhých expozic i v případě, že ji budete mít zapnutou. Popsaný problém vnímáme jako zanedbatelný vzhledem k tomu, že uvedené nastavení slouží především pro focení sportu a s dlouhými časy se běžně neužívá - jednodušší je udělat výřez z plného rozlišení. Přečtěte si ale oficiální vyjádření výrobce.

Obsah

Informace pro uživatele digitální jednooké zrcadlovky Nikon D810

Děkujeme vám, že jste si zvolili pro splnění vašich fotografických potřeb společnost Nikon.

Byli jsme informováni některými uživateli digitální jednooké zrcadlovky Nikon D810, že v případě dlouhých expozic a snímků pořízených při nastavení obrazového pole 1,2× (30 × 20) jsou na snímcích patrné jasné body.

Po našem testování tohoto problému jsme zjistili, že jasné body se mohou občas vyskytovat při fotografování dlouhými expozicemi a u snímků pořízených při nastavení položky Obrazové pole na 1,2× (30 × 20).

Servisní střediska Nikon tyto již zakoupené fotoaparáty podle potřeby zákazníkům zdarma opraví.

Upřímně se omlouváme za jakékoli nepříjemnosti, které by vám tento problém mohl způsobit.

Rozpoznání výrobků ovlivněným tímto problémem

Chcete-li zkontrolovat, jestli váš fotoaparát patří mezi výrobky ovlivněné tímto problémem, klepněte na odkaz Výrobní čísla ovlivněných výrobků níže a zadejte podle pokynů výrobní číslo vašeho fotoaparátu D810. Výrobní číslo vašeho fotoaparátu bude porovnáno s výrobními čísly ovlivněných výrobků. Pokud váš fotoaparát patří mezi výrobky ovlivněné tímto problémem, obdržíte doplňující pokyny. Pokud váš fotoaparát nepatří mezi výrobky ovlivněné tímto problémem, můžete pokračovat v jeho používání bez starostí s uvedeným problémem.

> Výrobní čísla ovlivněných výrobků

Berte prosím v úvahu, že fotoaparáty s černou tečkou uvnitř stativového závitu na spodní straně těla přístroje – viz obrázek níže – již byly kontrolovány a byla provedena potřebná opatření pro zamezení výskytu uvedeného problému. Je-li váš fotoaparát opatřen černou tečkou, můžete pokračovat v jeho používání bez starostí, i když jeho výrobní číslo spadá mezi výše uvedená.

Obrázek

 

 

 

 

 


Černá tečka znamená, že již byla provedena kontrola a potřebné seřízení přístroje.

Opravy výrobků ovlivněných tímto problémem

Pokud vlastníte fotoaparát D810 ovlivněný tímto problémem, kontaktujte nejbližší servisní středisko společnosti Nikon. Technický personál převezme váš fotoaparát a provede úpravy některých nastavitelných parametrů obrazového snímače a aktualizuje firmware pro odstranění tohoto problému. Po provedení opravy bude výskyt jasných bodů v případě dlouhých expozic a snímků pořízených při nastavení položky Obrazové pole na 1,2× (30 × 20) redukován. Vzhledem ke zvýšenému rozlišení a ostrosti obrazu u fotoaparátu D810 budou i u přístrojů s provedenou opravou tohoto problému jasné body v případě expozic delších než 30 s více patrné než u předchozích modelů fotoaparátů při stejné expozici. Je-li toto váš případ, lze výskyt jasných bodů dále potlačit nastavením funkce Redukce šumu pro dlouhé exp. na Zapnuto. Další podrobnosti získáte v návodu k obsluze – strana 124 / 299.

Přijměte prosím naše poděkování za to, že chápete tento problém. Společnost Nikon trvale usiluje o poskytování výhradně nejkvalitnějších fotografických produktů a věří, že budete ke splnění svých fotografických potřeb volit i nadále Nikon.

 

Sdílet na


Komentáře k článku

Luděk Bouška

Reaguje na (1) | Dobrý den, pane Vlasáku. Jsme si vědomi toho, že je to nepříjemné, proto také Nikon nabízí (po předchozím objednání) možnost svozu do servisního střediska na jejich náklady. Tam technici nahrají novou verzi firmware. Bohužel tato část firmware nelze nahrát na uživatelské úrovni, jako jiné běžné upgrady zveřejněné na internetu. Charakter je ale stejný. Nejedná se tedy o opravu nějaké vadné součástky, takže výměna za nový kus je v tomto případě nepřiměřená.

2

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 27. 8. 2014 |Reagovat

Jiří Vlasák

Jak tedy k tomu přijde váš zákazník (jako já), který si na smůlu v Megapixelu koupí D810 s uvedenou výrobní vadou ? Solidní firma by nediskutovala a vyměnila vadný přístroj za bezvadný, ne ? Nevím proč se mám já starat o nějakou opravu ? Navíc v Reklamačních podmínkách Megapixelu je m.j. uvedno :

Výskyt vady do 6 měsíců od prodeje
V případě výskytu vady ve lhůtě 6 měsíců od data dodání/prodeje má kupující právo požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká jen části věci, může kupující požadovat výměnu jen této součásti. Není – li to možné, může kupující odstoupit od kupní smlouvy.

1

Jiří Vlasák, 23. 8. 2014 |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.