Magazín

Fotoporadna

6 tipů, jak efektivně zvýšit sledovanost na Instagramu plus nejlepší fotky roku 2018

Tom KalousAktualizováno: 21. 11. 2019 v 11:52 • Rubrika: Fotoporadna

6 tipů, jak efektivně zvýšit sledovanost na Instagramu plus nejlepší fotky roku 2018

Na Instagramu naleznete inspiraci, zábavu, poučení, někdo dokonce třeba i životní lásku. Aby se o vás ale někdo dozvěděl, musíte vědět, jak tvořit kvalitní obsah, kdy dávat příspěvky a co sdílet. Chcete, aby váš instagramový profil rostl? Přečtěte si 6 tipů, které vám to usnadní a u toho si prohlédněte 10 fotek, které nás v roce 2018 nejvíce zaujaly.

Obsah

Instagram není nutno složitě představovat, tuto platformu zná jistojistě každý z nás. Vždyť i moje babička sleduje cesty, na které se vydávám. Přece jen si ale v krátkosti dovolím napsat, že se jedná o stále rostoucí sociální síť, která čítá přes 1 bilion uživatelů. Den co den přibývá miliony fotek a videí, a to nejen z mobilních telefonů. Jedná se o takové moderní portfolio, ve kterém často nalezneme obsah i z pokročilých fotoaparátů. Je tu tedy hodně konkurence a sledovatel, kterému jde o obsah si pečlivě vybírá, koho začne sledovat a koho ne.

Nekopírujte, inspirujte se!

Chcete, aby váš Instagram rostl? Vyhledejte si populární účty a zkuste se inspirovat jejich fotografiemi, stylem i komunikací s fanoušky. Váš profil by měl zaujmout ihned po rozkliknutí. Lidský mozek zpracovává obrovské množství informací a vy máte pouze 0,8 sekundy na zaujetí vizuálním obsahem. A to je doooost krátká doba. Říká se, že prvních 9 fotek je klíčových. Fotky, které přidáte tedy vybírejte velmi pečlivě.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Bře 27, 2018 v 9:36 PDT

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Dub 11, 2018 v 11:05 PDT

Tvořte, bavte se a zkoušejte

Zkoušejte, co vaše sledující baví a pracujte s nimi. Ze všeho nejdříve si rozmyslete, jaké publikum chcete oslovovat. Osvědčuje se držet si jednotné téma celého profilu, pokud tedy nejvíce fotíte krajinky, zaměřte se na ně. Není samozřejmě dané, že jakmile začnete přidávat krajinky, nemůžete přidat portrét nebo produkt. Jen se nad tím snažte zamýšlet a zakomponujte ho například do krajiny tak, aby to nenarušovalo celé schéma. Nezapomeňte přidávat fotky pravidelně a nejlépe i ve stejný čas. Vaši sledující tak budou fotky podvědomě očekávat a těšit se na ně. Říká se, že nejlépe fungují časy od 18 do 21 hodin. Pokud ale mezi vašimi sledujícími převažují studenti, pak je vhodné přidávat fotky i z rána, mají totiž paradoxně nejvíce času ve škole. (:

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Kvě 13, 2018 v 9:36 PDT

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Kvě 30, 2018 v 10:07 PDT

Na kvalitě záleží!

„Nejlépe fungují fotky ve formátu 4:5, protože zaberou největší část displeje.“ Toto je podle mě takový mýtus. Fungují především fotky, které jsou dobře vyfocené a zachycují emoce a atmosféru, na tom opravdu záleží. Pokud ve vás fotka vyvolá emoce, pak máte velkou šanci, že bude mít úspěch. Sledujte trendy u účtů, které fungují. V dnešní době jsou populární takzvaně moderní fotografie, které nejsou moc oblíbené u starších fotografů, protože narušují snad všechna pravidla, která se učí na fotografických školách. Jedná se například o flat lay, fotky nohou, montáže a další. 

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Čen 6, 2018 v 10:46 PDT

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Čec 9, 2018 v 10:25 PDT

Komunikujte s fanoušky

Pište krátké a úderné popisky a snažte se nějak zajímavě zapojit své sledující do komentování. Na aktivitě u fotky totiž záleží. Čím více komentářů a "lajků", tím větší zapojení a dosah. Když máte vysoké zapojení, fotografie se může topovat ve vyhledávání a zobrazí se lidem i druhý den po publikování. Vymyslete například soutěž, kde budou muset lidé komentovat a poté z komentářů náhodně vyberte výherce. Celé losování navíc můžete natočit a sdílet ho také. Použít k tomu můžete Insta stories neboli krátká videa, která zmizí za 24 hodin. Na komentáře odpovídejte, upozorněte na novou fotografii v již zmíněných Insta stories a ukažte tam uživatelům třeba i další fotky z místa focení. Příběh vždy funguje nejlépe

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Srp 31, 2018 v 11:28 PDT

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Říj 9, 2018 v 1:59 PDT

Označujte

Nezapomeňte také na lokalitu, značky a tourism boardy. Já osobně hledám inspiraci pro cestování především na Instagramu. Vždy si najdu město nebo stát, kam se chystám a projedu si fotky, které lidé přidávají. Podle toho se finálně rozhodnu, co navštívím. U lokality se zobrazují i stories. Díky této funkci jsem už také oslovil pár lidí s tím, že se do města chystám a poprosil je, jestli by mi řekli osobní zkušenosti a nějaké tipy, které na Instagramu nejsou. Díky lokalitě se zvyšuje dosah a interakce je tedy důležitá. Pokud najdete tajné místo a nechcete, aby ho někdo objevil, označte blízký region, to bohatě postačí. Tourism boardy má každá země i větší města. Je to profil, který sdílí a sjednocuje fotky lidí, kteří místo navštívili, zároveň doporučuje i události probíhající v blízké době. Skvěle funguje @praguetoday, kde každý den naleznete spousty tipů, co se v Praze děje. Dále pak doporučuji @visitcz nebo @ceskakrajina. Díky označení lokality, tourism boardů nebo třeba značky vás daný profil může sdílet a přivést tak na váš profil lidi, kteří vás neznají - potenciální sledovatele.

  
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Lis 22, 2018 v 11:27 PST

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Megapixel (@megapixelcz),Led 9, 2019 v 12:00 PST

#HASHTAG

Zvolte správné #HASHTAGY odpovídající fotce. Hashtag je totiž klíčové slovo, díky kterému lidé vaši fotku najdou. V jednoduchosti by se tak dalo říci, že pokud je na fotografii auto, dám do popisu fotografie #auto či anglicky (kvůli komunitě v zahraničí) #car apod. V Megapixelu využíváme #megapixelcz #umenifotit #igerscz apod., abychom oslovili především komunitu v ČR.

Pokud to myslíte vážně a nemůžete přijít na to, jak s Instagramem pracovat, nebo se chcete dokonce Instagramem živit, doporučujeme účast na kurzu „Instagram pro fotografy a influencery“, kde se dozvíte vše podrobně, ukážete si, jak s aplikací a fotkami pracovat, osvojíte si základní úpravy a další zajímavé a užitečné rady a tipy.

To je k tipům a fotkám z roku 2018 asi vše. Nezapomeňte nás sledovat na @megapixelcz. Dejte nám do komentářů pod tímto článkem vědět, jak pracujete s Instagramem vy a co funguje na vašem profilu. Přidejte také váš profil, ať se můžeme podívat a inspirovat se.

Autor úvodní fotografie: Tom Kalous

Odebírejte fotozprávy a získejte ihned skvělé výhody. Třeba čištění čipu zdarma nebo až 30% slevu na služby.

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.

Váš e-mail nezneužijeme

Sdílet na


Komentáře k článku

pk

Reaguje na (1) | Je myšleno registrované uživatele

3

prašná kurva, 6. 12. 2020 |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na (1) | Dobrý den, v podstatě jsou oba údaje správné ;)

 

2

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 2. 6. 2020 |Reagovat

KN

Bilion uživatelů? Na světě je nás 7.7 miliard...

1

Kuba Nevim, 1. 6. 2020 |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.