Jak na skládanou makrofotografii Fotoporadna

Jak na skládanou makrofotografii

Josef GabrhelAktualizováno: 7. 8. 2013 v 9:05 • Rubrika: Fotoporadna

Josef Gabrhel je členem naší Galerie a zabývá se především focením makra. Používá ale ne úplně obvyklý postup při zpracování a vlastně už při fotografování svých záběrů. V komentářích u jedné fotky se zmínil o tom, že o používaném postupu napíše článek na svůj blog. Oslovili jsme ho tedy s nabídkou zveřejnění článku i v našem Magazínu, aby se dostal k většímu počtu čtenářů. Tato nabídka ale platí pro všechny, máte-li napsaný zajímavý článek, rádi jej zveřejníme i vám.


Nikon D3100 + Nikon 40mm f/2,8 AF-S G DX Micro  (čas: 1/100s - clona: f/8- ISO: 100)

Poslední dobou se mně stává, že se mě čím dál tím více lidí táže, co myslím tím: fotografie je složena z X snímků. Rozhodl jsem se tedy napsat o tzv. skládané makrofotografii dohromady s návodem, jak postupovat a vysvětlit tím, jak myslím onu větu: výsledná fotografie je složenina z X snímků.


Nikon D3100 + Nikon 40mm f/2,8 AF-S G DX Micro
(čas: 1/60s- clona: f/8- ISO: 100)

Proč vlastně v praxi používat zmíněnou metodu? Díky této metodě odstraníte zásadní nevýhodu, kterou je velmi malá hloubka ostrosti, která pro dostatečné zachycení detailů nestačí. Sice se této zásadní nevýhody zbavíte i při zvýšení clonového čísla, ale při vyšších clonových číslech nastane difrakce světla a tím i celkové rozostření fotografovaného detailu. Navíc zvýšením clony se vám prodlužuje čas expozice. A co si budeme nalhávat, udržet čas 1/30s z ruky při makrofotografii není tak jednoduché, jak se zdá. Zároveň přicházíte o část světla, které je velice důležité, hlavně v makrofotografii.

Další otázkou je: jakou techniku na skládanou makrofotografii použít?  V základu se jedná o klasickou makrofotografii a výsledné snímky, které mají zvětšení od 1:1 až 30:1. Abyste vytvořili několik snímků o zvětšení  1:1 potřebujete ideálně makro objektiv. Já osobně používám makro objektiv Nikon 40mm f/2,8 AF-S G DX Micro, tělo Nikon D3100 + blesk Yongnuo YN-565 EX s difuzérem. V dnešní době je velkou výhodou, že pro makrofotografii nepotřebujete výhradně digitální zrcadlovku a makro objektiv, jelikož makrosnímky zvládají i některé digitální kompakty.

Nikon 40mm f/2,8 AF-S G DX Micro
Nyní přejdeme k zásadní věci a to k získání zdrojových snímků. Zásadní krok k úspěchu je: budíček před svítáním! Ano čtete dobře, zásadní krok k úspěchu je, brzo ráno si přivstat. Já osobně pro ty nejlepší snímky oroseného hmyzu v ranní rose, chodím ještě před východem slunce nebo nejpozději zároveň s východem slunce. Plyne z toho hned několik výhod. Tou hlavní výhodou je, že hmyz je po chladném večeru ztuhlý a dovolí vám se přiblížit co nejblíže. A jako bonus je orosen ranní rosou, která působí na výsledném snímku jako drobné perly. Při samotném fotografování zdrojových snímků postupuji tak, že při každém záběru ostřím na jinou část objektu např. kusadla, oko, atd. Tímto postupem daný objekt doslova naskenuji.

Na fotoaparátu používám manuální režim a nastavení většinou kolem času 1/30 – 200s – clony F8 – ISO 100-200. Blesk nechávám na režimu TTL se zoomem hlavy – 35mm s nasazeným difuzérem a hlavou sklopenou na 90°. Zmíněné nastavení používám z důvodu, že se mně nejvíce osvědčiloů. Dále, pokud mně to situace dovolí, používám jako oporu složený tripod, abych zamezil i minimálnímu rozmazání obrazu mým vlastním pohybem.

 
Nikon D3100 + Nikon 40mm f/2,8 AF-S G DX Micro (čas: 1/60s - clona: f/8- ISO: 100)

Složení ve fotografickém editoru

Po vyfotografování zdrojových snímků a nahrání do počítače, následuje práce ve fotografickém editoru. Cílem je všechny snímky zarovnat, aby se dokonale překrývaly a bylo je možné následně složit. Snímky z RAW necháme v nevyvolané podobě pouze je všechny v Adobe Bridge označíme a nahrajeme do vrstev v Photoshopu (Nástroje, Photoshop, Načíst Soubory do vrstev Photoshopu).

Další postup následuje už ve Photoshopu, kdy si všechny vrstvy označíme ( Alt+Ctrl+A) a zarovnáme, aby se přesně překrývaly (úpravy, automatické zarovnání vrstev, automaticky). Nyní jsou všechny vrstvy zobrazeny v panelu vrstev s mírným posunem a i celkový obraz působ jako neforemně složené karty přes sebe. Pokud se vše zobrazuje, jak je popsáno, zarovnání vrstev se vám podařilo.

Vrstvy máme tedy zarovnány. Teď potřebujeme docílit složení všech vrstev pouze z ostrých částí snímku. Tento krok provedeme následně: úpravy, automatické překrytí vrstev, překrytí.  Po aplikování automatického překrytí vrstev se nám snímek zobrazí složen jen z ostrých částí.

 Dalším krokem je složení všech vrstev do jedné (Ctrl + Shift +E). Po složení snímku je ještě, co vylepšovat a teď vlastně nastává ta nejtěžší práce na celém snímku a to je až hodinová práce s klonovacím razítkem pro doladění detailů, odstranění vad snímku, následné upravení křivek, ořez a celkové doostřeni. Všechny tyto úpravy doporučuji dělat na kopiích vrstvy (Ctr+J).

Po závěrečných úpravách máte hotovo a váš snímek je připraven pro publikaci na některých z mnoha webových galerií nebo té tady na Megapixelu. Na závěr vám přeji dobré světlo, pevné nervy a mnoho úspěšných makrosnímků složených z desítek fotografií!


Nikon D3100 + Nikon 40mm f/2,8 AF-S G DX Micro
(čas: 1/200s - clona: f/8- ISO: 100)

Prohlédněte si i ostatní snímky Josefa Gabrhela v jeho Galerii



Zobrazeny komentáře (31 - 1)

  • 31

    Gabrhel

    Reaguje na (29) | Dobrý den k programu Helicon focus musíte vlastnit také Helicon remote plugin, který je součástí Pro package a Premium Package. Pokud nemáte jednu s těchto licencí není Vám umožněno fotografovat přímo přes program. Pokud máte jednu z těchto verzí doporučuji pořídit automatizované makro kolejničky a propojit je se zmiňovaným pluginem. Omlouvám se, že odepisuji, až teď ale článek mně nijak nehlásí, zda komentář přibil nebo ne.

    Josef Gabrhel, 31.08.2016 | Reagovat

  • 30

    Bouška

    Dobrý den, s tímto programem bohužel nemáme žádné zkušenosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.08.2016 | Reagovat

  • 29

    Avatar

    Dobrý den, jelikož bych chtěl také pořizovat lepší fotografie v režimu makro, pořídil jsem si program Helicon Focus a chtěl jsem se zeptat, jestli s tímto programem půjde nějak spojit i můj fotoaparát Canon G6. Myslím tím, jestli program sám spustí fotoaparát k pořízení složených snímků, slyšel jsem, že to jde, ale jak? Mě se zatím nepodařilo fotoaparát v pragramu najít a otevírá složky pro upravení fotek, ale mě by hodně vyhovovalo to přímé propojení i pořízením fotek přes program. Děkuji za odpověď

    Michal Berka, 07.08.2016 | Reagovat

  • 28

    Bouška

    Reaguje na (27) | Dobrý den, právě že toho docílíte snáze, než změnou zaostření objektivu, kdy dochází i ke změně poměru zvětšení. Když pohybujete celým přístrojem, je poměr zvětšení stále stejný a mění se jen rovina ostrosti, takže následné spojení snímku v PC je daleko snažší.

    Luděk Bouška - Megapixel, 04.01.2016 | Reagovat

  • 27

    Avatar

    Reaguje na (26) | Když chci tedy fotit ty fotografie na skládání a budu pohybovat s celým fotoaparátem tak jak nastavím to stejné přiblížení, nebo jak docílím toho, aby ty dílčí fotografie neměli různou velikost? Děkuji

    Petr Bačůvka, 29.12.2015 | Reagovat

  • 26

    Bouška

    Reaguje na (25) | Dobrý den, ano, je to stejné.

    Luděk Bouška - Megapixel, 28.12.2015 | Reagovat

  • 25

    Avatar

    Reaguje na (20) | Dobrý den, jak jste zodpovídal dotaz právě ohledně toho zvětšení při přeostřování u macroobjektivu tak jste psal, že necháte pevné zvětšení 1:1. Já ovšem fotím se setovým objektivem (popřípadě objektivem nikkor 55-200mm) s použitým mezikroužkem (pro nasazení objektivu naopak) a tak se chci zeptat jak se to řeší u toho, jestli stačí taky pohybovat s celým fotoaparátem nebo to jde taky nějak nastavit. Děkuji

    Petr Bačůvka, 24.12.2015 | Reagovat

  • 24

    Avatar

    Dajú sa podobným spôsobom upraviť aj fotky v programe gimp? Ak áno môže mi niekto kto má s ním skúsenosť poradiť postup? ďakujem

    jan, 31.03.2015 | Reagovat

  • 23

    Gabrhel

    Reaguje na (22) | Adobe Photoshop CS 6

    Josef Gabrhel, 01.03.2015 | Reagovat

  • 22

    Avatar

    Dobrý den, prosím, jakou verzi Photoshopu používáte? Děkuji a zdravím.

    František Chudarek, 12.01.2015 | Reagovat

  • 21

    Judas

    Já teda nevím... Píšete, že použitím vyšších clonových čísel se ztrácí kresba, ale napřiklad Alejandro fotí na f22 - f32 a fotky jsou brilantní... http://500px.com/Aleandro

    Stanislav Judas, 10.03.2014 | Reagovat

  • 20

    Gabrhel

    Reaguje na (19) | Zdravím Vás pane Tenčík, problém s různou velikostí dílčích snímků, skutečně při přeostření s makroobjektivem nastane, ale zbavíte se ho tedy, když necháte pevně nastavené zvětšení 1:1 a přeostříte přiblížením se celého fotoaparátu k focenému objektu. Bod číslo jedna, se přiznám, že skutečně nevím, jak myslíte, při focení získáte několik snímků v plné kvalitě a z nich se složí závěrečný snímek, který má plnou kvalitu a pokud provedete velice jemné posuny při ostření, tak má ještě lepší kvalitu, jak při jednotném snímku při zaclonění např. na f22

    Josef Gabrhel, 19.12.2013 | Reagovat

  • 19

    Avatar

    Tak jako většina článků na toto téma i tento článek se "vyhýbá" podstatným problémům skládané makrofotografie. 1) co skládání udělá s kvalitou snímku,tj. chybí alespoň jeden finální snímek v plném rozlišení . 2) druhý problém spočívá v tom, že při přeostřování na jinou část fotografovaného objektu se mění zvětšení, při skládání fotografie na sebe nesedí. Zkoušel jsem to s makroobjektivem Sigma 70 a rozdíl byl opravdu markantní. Slyšel jsem, že kanoňácké makroobjektivy jsou z tohoto hlediska na skl. makro lepší - změna zvětšení je tam údajně podstatně menší, ale jako laik fakt nevím.

    Tomáš Tenčík, 18.11.2013 | Reagovat

  • 18

    Gabrhel

    Reaguje na (17) | Teď jak jste napsal tento příspěvek, tak to beru až na to raní vstávání, protože já si skutečně přivstanu :) Jinak, prach na mouše je tam záměrně, abych neklamal lidi a voda na sršni byla pro efekt. A neklepejte na ramena, upřimnost je v dnešní době něco co se už moc nevidí. A ohledně zamyšlení jsem to myslel tak, aby jste hned neházel lidi co fotí např. "kropené" makro do pytle lidí co si ráno nepřivstanou, ono to kropení hmyzu je totiž něco jako módní trend, který já osobně když můžu použiji i ráno na hmyz, když je pro mě málo orosen.

    Josef Gabrhel, 16.10.2013 | Reagovat

  • 17

    Avatar

    Reaguje na (16) | Myslíte, že jsem ho nečetl? Pročpak jsem mj. napsal " Tento váš článek popisuje, jak se taková fotografie má správně dělat a popisuje to správně." Nevím, co Vás vedlo ke kritice mého příspěvku, já jsem rozhodně nenapsal, že všechno, co jste nafotil jsou mrtvoly, dokonce jsem psal, že si můžete zkusit porovnat snímky mrtvol s živými tvory. Když jsem psal "tyto", myslel jsem mnou jmenované, nikoli v článku umístěné. Můj příspěvek byl o kašírování. Sršeň nemusel být tou vodou postříkán. Dále jsem psal o prachu, ten mohl být odstraněn, pak by to vypadalo skutečně. Opravdu nevím, nad čím se zamyslet. Oceňuji Vaši práci, ale když vidím nesrovnalost, tak na ni upozorním. Nebo bych měl raději chodit po špičkách a poklepávat po rameni? Řada fotografů třeba vůbec fyzikální omezení neznala, proto jsem příspěvek napsal. A napsal jsem ho zde, protože odkaz na Váš článek jsem viděl v diskuzi u makroobjektivu.

    Martin Bartůněk, 16.10.2013 | Reagovat

  • 16

    Gabrhel

    Reaguje na (15) | Pane Bartůněk, předem děkuji za Váš vyčerpávající názor, který samozřejmě do jisté míry beru. Jediné co se mně nelíbí, je zakončení vašeho názoru z kterého pro mě vyplývá ,že podle Vás, jsou všechny fotografie hmyzu v mé galerii mrtvoly (tento názor mě mrzí). Dodám jen, že některé jsou skutečně mrtvé např. sršeň u kterého je to dokonce v popisku uvedeno, či mouchy o kterých jsem se zmiňoval v jednom z komentářích pod mou fotkou. Dále by mě zajímalo zda jste si vůbec článek četl a pokud ano, tak ne pořádně, jelikož já se ranního budíčku držím, i když je to stávání někdy hodně proti srsti, ale jelikož vím že není možné hmyz pořádně vyfotografovat v poledních hodinách, tak se vždy přemůžu a jdu ráno. Suma sumárum berte to jako slova k zamyšlení, že jste si ulevil od toho co vás tížilo u mnoho makrofotografů, ale ulevil jste si zrovna u fotografa, který se drží zásady co je živé má zůstat živé a Váš názor vůči mně...mě mrzí.

    Josef Gabrhel, 15.10.2013 | Reagovat

  • 15

    Avatar

    ---Omluvám se za předčasné odeslání příspěvku.--- Rád bych těmto fotografům PŘÁTELSKY oznámil, že hmyz, zvláště ten létající má jistou fyzikální charakteristiku, kterou nelze jednoduše kopírovat rosením. Hmyz má velmi výrazné povrchové napětí. Např. létající hmyz má za letu elektrostatické napětí proti zemi klidně 300 voltů v případě sršně, na kterém jsem si postřiku všiml. Váše fotografie sršně mě ihned upozornila na to, že je mrtvý. Mrtvý hmyz je totiž kontaktem se špendlíkem nebo rukou fotografa vybitý, což znamená, že kapky vody na něm nemohou ulpívat přirozeně. Čelistní makadla sršně nemohou být takto orosena za života. Všimněte si rozdílu u čelistních makadel živého hmyzu. Další rozdíl je u prachu na již mrtvých mouchách. Vlastní elektrické napětí živého hmyzu neumožňuje prachu naskákat na hmyz jako na pravítko, kterým jsme se právě učesali. To je další kříž fotografií mrtvého hmyzu. Suma sumárum tyto fotografie vypadají skvěle, ale jsou to naaranžované mrtvoly, něco jako muzeum madame Tussau v Anglii. Berte to, prosím, jen jako námět k úvaze.

    Martin Bartůněk, 13.10.2013 | Reagovat

  • 14

    Avatar

    Pane Gabrhel, měl bych pro vás dvě sdělení. 1) Vaše výtvory typu makro jsou nesmírně působivé a efektní. To říkám s plnou vážností. Pokud jde o obrazově-fotografickou stránku, máte mé sympatie. 2) Nevím přesně, kde je rozdíl mezi fotografem skutečnosti a fotografem smyšleného (mýtická fotografie), ale jako přírodovědec se musím ozvat. Tento váš článek popisuje, jak se taková fotografie má správně dělat a popisuje to správně. Jenže nejen vy, ale mnoho dalších fotografů se nedrží "ranního budíčku", ale používá mrtvý hmyz rosený rozprašovačem. Jistě je to efektní, ale nereálné. Rád bych těmto fotografům PŘÁTELSKY

    Martin Bartůněk, 13.10.2013 | Reagovat

  • 13

    Gabrhel

    Reaguje na (11) | Paní Molkupová, vždy mějte na paměti, že i přes omezení která klade technika, tak vždy tu nádhernou fotografii dělá ten za hledáčkem, nikoliv fotoaparát, stejně tak jako kvalitní jídlo neudělá sporák, ale kuchař! :)

    Josef Gabrhel, 14.08.2013 | Reagovat

  • 12

    Gabrhel

    Reaguje na (10) | Jsem rád, že se Vám článek líbí mně se PS také dříve zdál "krajně nepřívětivý" ale jeho rychlosti, vrstvám a skoro neomezeným možnostem se nic nevyrovná.

    Josef Gabrhel, 14.08.2013 | Reagovat

  • 11

    Avatar

    Krásný článek, moc za něj děkuju. Úplně nejvíc mě potěšilo, že tyto krásné fotky, jsou foceny Nikonem D3100, který mám taky, a který není zrovna profi foťák. Měla jsem poslední dobu trochu krizi, zda nekoupit lepší, ale po shlédnutí těchto fotek si ho ještě chvíli nechám :-) ZA TO DĚKUJU!!

    Petra Molkupová, 14.08.2013 | Reagovat

  • 10

    Avatar

    Reaguje na (9) | Jo, ještě jsem zapomněl - Josefe, výtečný článek. Díky.

    Taffey, 14.08.2013 | Reagovat

  • 9

    Avatar

    Reaguje na (1) | Ano, naprosto souhlasím, Photoshop je uživatelsky krajně nepřívětivý. Pracuji s různými softwéry, ale filozofie Photoshopu je mi nejvzdálenější. Kdyby byl třeba takový zoner výkonný jako Photoshop, do photoshopu bych ani nekopl.

    Taffey, 14.08.2013 | Reagovat

  • 8

    Gabrhel

    Reaguje na (7) | Pokud se Vám jedná čistě o rozostření, které se projeví na výsledné fotografii, kvůli "nesedícím" snímkům tak to chce provést lepší dorovnání, ale samotný pohyb fotoaparátů "není až takový problém". Já zdrojové snímky fotografuji při pevném nastavení 1:1 a přibližuji se s celým fotoaparátem k objektu a zase od něj (většinou z ruky), takže vůbec neostřím pomocí ostřícího kroužku.

    Josef Gabrhel, 08.08.2013 | Reagovat

  • 7

    Avatar

    Používám podobnou metodu pro technické fotky, které mají tu výhodu, že se nehýbou. Nechám si to pak složit pomocí CombineZP. Mám ale problém, že ač na stativu, foťák se při přeostřování přeci jen trochu hýbe. Sháněl jsem kompakt, který by se dal plně ovládat po kabelu, když už ne dálkovým ovládáním, ale kupodivu jsem žádný neobjevil. Staré Olympusy a Canony to mívaly běžně, ale zůstalo to jen u nejvyšších řad zrcadlovek :-( . Mám Casio se sekvenčním snímáním 30fps, tak doufám, že nějaký výrobce přidá mezi snímky přeostřování. To by bylo na skládanou makrofotografii ideální...

    Libor Kodýtek, 07.08.2013 | Reagovat

  • 6

    Gabrhel

    Reaguje na (5) | Dobrý den, snímky v Zoneru 14 srovnáte tak, že si otevřete první zdrojový snímek, na něm si najdete záchytný bod, např. "kusadla, tykadla, skvrna" podle kterého budete rovnat ostatní snímky. Teď do prvního snímku vložíte druhý, ale s krytím 50% nebo méně, záleží na vás a snímek dorovnáte, dle záchytného bodu "bod se musí přesně překrývat" teď stačí druhému snímku dát 100% krytí a uložit ho např. jako 002. Tento postup aplikujete opět na snímek dva se snímkem tři a tak dokud všechny snímky nesrovnáte. Následně použijete buď program na složení, který je zmíněn v komentářích, nebo ručně odmažete neostré části, tento postup v Zoneru 14 popisuje na svém youtube kanálu pan Ondřej Neff "Vrstvy v Zoneru Photo Studiu 14"

    Josef Gabrhel, 07.08.2013 | Reagovat

  • 5

    Avatar

    Dobry den, moc pekne ! Muzete strucne popsat, jak toto udelat v Zoneru 14 ? Dekuji.

    Novák J, 07.08.2013 | Reagovat

  • 4

    Gabrhel

    Reaguje na (3) | Dříve i mně skutečně přišlo nemožné s tímto sklem docílit makrosnímků, jaké mám nyní zde v galerii, ale skutečně to jde. K objektivu jsem si dokoupil mezikroužky i makropředsádku Reynox DCR-250, ale na běžné makrosnímky tyto pomůcky nepoužívám, jen dodatečně snímky ořežu, jak pro lepší kompozici, tak zvětšení a následně doostřím. U mouchy jsem použil postup jaký popisuji v článku, ale navíc jsem použil mnou upravené mezikroužky pro docílení co největšího zvětšení, ale nejvíce mně pomohlo dusno a horko který ten den panovalo a mouchu uzemnilo více než mě, takže se moc nehýbala :) A v rámci megapixelů, které zmiňujete...je to jeden z důvodů, proč pošilhávám po Nikonu D7100 bez low-pass filtru, abych získal co nejvíce detailů, i když to bude jen maličko nepatrné :)

    Josef Gabrhel, 07.08.2013 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Fotky jsou působivé. Používáte na objektivu nějakou makročočku nebo mezikroužky? Nebo fotky dodatečně zvětšujete? Fotky mi připadají zvětšené víc než 1:1. Sám objektiv 40/2.8 vlastním (je to jednoznačně nejuniverzálnější sklo pro DX na trhu), takže vím jak blízko se s ním musí jít na 1:1 a jaké s tím jsou problémy. A zvláště, když fotíte na D3100, která má méně megapixelů než moje D5100, je zvětšení u snímků pozoruhodné. Zkoušel jsem 40/2.8 i s makrokroužkem (ostřící vzdáleností je z něj potom už skoro mikroskop), ale vůbec nechápu, jak jste dosáhl tak velkého zvětšení a detailu například u té fotky hlavy mouchy. S ohledem na minimální zaostřovací vzdálenost 16 cm (od roviny snímače) a externí blesk (osvětlení jen z jedné strany, samotný objektiv při tom stíní) mi to přijde až nemožné.

    SpookY, 07.08.2013 | Reagovat

  • 2

    Gabrhel

    Reaguje na (1) | Vím o něm, ale nakonec jsem se zmínil jen o PS, mně se totiž osvědčil nejvíce. Programů na složení fotografie je skutečně více, jak Vámi zmíněný Helicon Focus, tak i Zerene Stacker, CombineZP a určite spousta dalších. Dokonce se snímky dají rovnat i za pomocí Zoneru, ale je to pracnější. Vybral jsem jednu metodu, kterou jsem zmínil a přijde mně i nejlepší, ale jak se říká sto lidí, sto chutí a každému může vyhovovat něco jiné. A děkuji za doplnění.

    Josef Gabrhel, 07.08.2013 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    Jenom bych doplnil, že existují i jiné možnosti jak složit více fotografií do sebe a to například pomocí software Helicon Focus (OSX i Win). Jednak jeho pořizovací cena je asi tak desetinová oproti Photoshopu a druhak i práce v něm je o poznání jednodušší.

    Vladimír Brabec, 07.08.2013 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.


Související články

Doporučené produkty

Doporučené stránky

  • Jak fotit makro

    Přestože počátky makrofotografie sahají hluboko do historie, skutečnou popularitu si tento žánr našel až dnes. Jedním z hlavních důvodů je především…

  • Výtvarná makrofotografie

    Makro bylo v loňské soutěži jedním z nejoblíbenějších měsíčních témat, čemuž napovídal i počet soutěžních fotografií, které jsme do Galerie vložili.…

  • Svět pod lupou

    Makro fotografie patří bezesporu k jednomu z nejvýtvarnějších a zároveň nejkreativnějším žánrům vůbec. Dá se říci, že jedinou hranicí makra je lidská…

Fotografie z galerie

Přejít do galerie

Související články

Nejbližší události

Nové recenze

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím