Magazín

Blog

Za oponou Megapixelu: Jak jsme tvořili letní kampaň

Klaudie MoravcováAktualizováno: 13. 8. 2024 v 14:22 • Rubrika: Blog

Za oponou Megapixelu: Jak jsme tvořili letní kampaň

Během léta jste měli možnost narazit na naší letní kampaň, jejíž tvorba probíhala kompletně pod taktovkou našeho týmu. Přečtěte si, jak jsme z deště vykouzlili letní romantiku a nakonec zvládli desítky formátů na poslední chvíli. V tomto článku budete mít možnost nahlédnout za oponu tvorby reklamní kampaně. A začneme od píky – od samotného konceptu.

Obsah

Každá reklamní kampaň začíná pečlivým plánováním a vytvořením silného a přesvědčivého konceptu. Důležitým prvkem, který jsme v kampani nechtěli opomenout byl lidský element,  který otevírá cestu práce s příběhem a atmosférou. V tomto duchu jsme se zaměřili na témata, která rezonují s letní náladou a příběhově s ní souvisí.

Když koncept dostal zelenou, začala produkce. Režie, kamery i střihu se chopil náš video specialista Matyáš Čenský, kterého fotograficky doprovázel Martin Lukeš, náš šéfeditor Galerie a lektor. Před tím, než náš tým vyrazil do plenéru, musel vše naplánovat do detailu. Maty vám celý proces popíše v kostce:

Pro hladký průběh natáčení je velmi důležitá příprava, a to obnáší zajistit herce, najít lokace, vymyslet logistiku. Aby se na nic nezapomnělo, připravili jsme si checklisty se seznamem rekvizit i techniky. Natáčení začalo už na papíře, kdy jsme vytvořili storyboard, který musel projít schvalovacím kolečkem a následný shotlist, kterým už jsme se mohli na natáčení řídit a jen odškrtávat jednotlivé záběry, které pak v postprodukci spojíme do výsledného příběhu. 

Natáčení

První natáčecí den probíhal na našem víkendovém Teambuildingu. Uprostřed Žďárských vrchů. Bohužel už ráno, před cestou z Prahy, nám bylo jasné, že před námi stojí průšvih – počasí. Člověk by nebyl daleko od pravdy, kdyby řekl, že se přes Česko prohnal zbloudilý monzun. To rozhodně není ideální stav pro natáčení a focení letní idylky. I tak jsme u jezera natočili úvodní záběr a nafotili snímky s tím, že po návratu předvedeme trochu té photoshopové, color gradingové a efektové gymnastiky a ponuré materiály proměníme v letní romantiku.



Naštěstí nás neštěstí opustilo k večeru, kdy přestalo pršet a s končícím dnem se přišlo rozloučit i sytě oranžové zapadající slunce. Část týmu se tak odkradla ze společné večeře a přesně v moment, kdy se po nich už začalo shánět, se vrátili se spokojeným úsměvem a nádhernými záběry.




Další dvě lokace se nacházely už v Praze a práce probíhala jako po másle. Do karet nám hrál fakt, že všichni herci letní kampaně jsou naši kolegové. Domluva tak ničem nestála. Když jsem na začátku psala, že celá produkce byla pod taktovkou našeho týmu, tak jsem to myslela doslova. 



Postproces


Když jsme byli hotovi s natáčením a focením, práce se přesunula opět ke stolu. Začala dlouhá postprodukce, která je stejně důležitá jako samotné natáčení, neboť zde se vytváří finální podoba kampaně, která se prezentuje veřejnosti.

Náš grafik Bogdan převzal všechny nafocené materiály a začal pracovat na klíčovém vizuálu kampaně – ústředním prvkem, který vizuálně propojuje veškeré formáty. Musí být tedy výrazný a zároveň konzistentní s celkovým konceptem kampaně. Vedle klíčového vizuálu vytvořil Bogdan také jednotlivé grafiky pro různé reklamní formáty.



Do střihu videí se s vervou na několik dní ponořil Maty, který vám popíše jak takový střih kampaně vypadá a co obnáší:

V postprodukci jsem se pořádně zapotil. Ne horkem, ale především barvením záběrů, abych do deštivého počasí dostal slunce a letní náladu. Také už nás dost tlačil čas, zbývalo nám jen pár dní do vypuštění kampaně. Postprodukce se dělila na dvě části, první příběhovou neboli hero a produktovou, která obsahovala hlavně animace a texty produktových balíčků. Příběhová část postupovala podle schváleného shotlistu, čas jednotlivých záběrů se nastavil na hudbu, která se dlouho vybírala a několikrát při střihu změnila, následoval sound design, animace textu, barvení záběrů a konečně export.

V momentě, kdy byli vytvořeny všechny tři příběhová videa z přírody, z města a z adrenalinu, jsem začal pracovat na produktových videích. Těch bylo celkem 11 typů. Nesmíme ale zapomínat na formáty pro sociální sítě, takže všechna videa znovu na čtverec a ještě na výšku. A aby toho nebylo málo, instagramový formát stories a jiné reklamy jsou omezené i časem, takže jsem tvořil ještě verze na 15 vteřin a další verze na 6 vteřin. Kolik že už je to celkem vyexportovaných video formátů? To je jedno, hlavně už to odevzdat, ať to stihneme včas nasadit. 

Finále


Když byla kampaň hotová, zbývalo už pouze nasazení do online prostoru a klasické nastavení reklamních kampaní na sociální sítě, vyhledávač a Youtube. Vytvoření úspěšné reklamní kampaně je komplexní proces ve kterém je třeba zkoordinovat celý tým i jednotlivé dovednosti. Od počátečního konceptu až po nasazení a optimalizaci. Každý krok je důležitý a práce všech je klíčová ke složení pomyslné skládačky, která stojí za úspěšnou reklamní kampaní. Jsme rádi, že si celou kampaň můžeme, díky našemu zaměření, zpracovat kompletně sami. Na finální trojici videí se můžete podívat níže.

 

 

 

 

Sdílet na


Komentáře k článku

František Kolský

:) Máte to tvrdý chléb. Dobrá práce.

1

František, 30. 7. 2024 |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.