Magazín

Blog

Jak na Instagram aneb komunita Megapixelu žije online

Václav KřížekAktualizováno: 28. 12. 2017 v 20:01 • Rubrika: Blog

Jak na Instagram aneb komunita Megapixelu žije online

Jednoduchá sociální platforma pro sdílení “instantních” zážitků pomocí fotoaparátu na vašem mobilním zařízení. To byla originální myšlenka, s kterou šla v roce 2010 aplikace Instagram poprvé na AppStore. Dnes má aplikace zhruba 800 miliónů uživatelů, kteří přidají každý den více než 95 miliónů fotografií. Už dávno to není jen o fotkách vaší snídaně.

Obsah

Místo pro vaše fotografické portfolio

Fotíte třeba specifický žánr? Chcete se dostat dál a fotografií se začít živit? Pak by bylo dobré dát ostatním vědět “Jsem tu a fotím zatraceně dobře” a právě Instagram je další alternativou, kde máte možnost osobní prezentace zcela zdarma. Klíčem k úspěchu je pak pravidelně (z osobní zkušenosti je dobrý 1 post za den) sdílet svou nejlepší práci a zachovat jednotnost feedu (vašeho výpisu fotografií).

 

Pravčická brána na fotografii Jakuba Fišera. Jakuba na Instagramu sleduje skoro 15 000 lidí a i díky tomu začal úzce spolupracovat se značkou Sony.

Megapixel a 2 226 uživatelů

Stejně tak, jako vás Megapixel vypraví na vaši kreativní cestu pomocí vybavení, chce vám později i pomáhat růst. Naše galerie byla perfektním začátkem, na Vaše fotky reagují odborní editoři i specialisté na konkrétní žánry. Pokud se chcete zapojit do naší komunity i na Instagramu, stačí nás sledovat na @megapixelcz profilu, nebo vaše fotografie označit hashtagy #umenifotit či #megapixelcz. Všechny kanály pravidelně sledujeme, sdílíme, komentujeme a žijeme ten příběh s vámi.  

České Švýcarsko objektivem Martina Raka. Jeho kvalitní krajinářské fotografie obdivuje na Instagramu už přes 50 000 lidí. Martin se stal v roce 2017 ambasadorem Megapixelu.  

 

6 tipů jak na Instagram

Pokud se budete držet pár jednoduchých pravidel, nic špatně neuděláte. Níže jsou ta, která fungují u nás.   

  • Post je fotografie nebo video, to nejlepší co máte a především to, co přímo ukazuje kvalitu vaší práce. Dejte přednost kvalitě před kvantitou.

  • Příprava fotek je důležitá i tady. Fotografie zaberou na mobilním zařízení (z hlediska toho, co divák v aplikaci uvidí) nejvíce místa pokud si je připravíte ve formátu 1:1 nebo 4:5 a rozlišení 1024px delší strana. Osobně fotografie dávám do online úložiště a tak je exportuji do 2048px pokud bych je chtěl dávat i na facebook.

  • Hashtag je to, podle čeho vaši fotku ostatní uživatelé najdou. V jednoduchosti by se tak dalo říci že pokud chci upozornit na fotografii psa, dám do popisu fotografie #pes či anglicky (kvůli komunitě v zahraničí) #dog apod. V Megapixelu využíváme #megapixelcz #umenifotit #igerscz apod. abychom oslovili především komunitu v ČR. Práce s “hashtagy” je věda a tak si dejte záležet na dobrém popisu fotek.

  • Follower je uživatel, který vás sleduje. Pokud to udělal, měl k tomu asi dobrý důvod, líbí se mu vaše práce a chce vidět i tu další. Proto je dobré přidávat pravidelně a s odpovídající kvalitou. Jak již bylo řečeno, nejlépe jednou za den. Stejně tak je dobré dát uživatelům vhled do zákulisí vaší práce. K tomu slouží tzv. “stories”, lze je ale i využít k upozornění uživatelů, že je ve feedu nová fotka, nebo je pozdravit vtipným videem atp.

  • Lokace je místo, kde jste fotku pořídil/a. Pokud ji do fotky udáte, alespoň přibližně, fotku podle ní dohledají další uživatelé, kteří třeba na lokaci pojedou, nebo cíleně fotografie z dané lokace vyhledávají. Tak či tak tím zvýšíte dosah fotky.

  • Pravidelnost a kvalita, obě slova byla již zmíněna, ale je dobré si je připomenout. Pokud vydržíte, budete pravidelně přispívat kvalitním obsahem a budete sledovat stejně zaměřené uživatele povede to k výsledku. Tím může být to, že po vás někdo bude chtít tištěnou verzi fotografie, fotografickou pomoc na komečním či osobním projektu nebo vám jen pochválí fotku.

Ať je to to jak chce, každá zpětná vazba na fotku potěší. Instagram svou jednoduchostí sdružuje fotografy amatéry, pokročilé i profesionální a v tom je jeho síla. Trend poslední doby byl především ve spojení člověk vs příroda, ale kvalitní krajinka bude fungovat vždy. Uvidíme, jak to bude dál.  

Marian Kuric je členem galerie od roku 2015. Svoje krajinářské fotografie doplňuje i o zážitky z toho, jak je pořídil. 
 
Fotografi v úvodu článku: Kamil Brychta a Jan Mikeš

Sdílet na


Komentáře k článku

VK

Reaguje na (3) | Dobrý den pane Režný, jak jsem psal, je to o názoru. Každopádně všichni máme volbu a je dobré svou práci ukázat napříč komunikačními kanály. Dnes je to tedy tak, že fotograf má svůj web, instagram, facebook a další. Pěkný den

4

Prodejce Megapixel.cz, Václav Křížek, 5. 1. 2018 |Reagovat

PR

Reaguje na (2) | Dekuji za vysvetleni. Asi jsem z generace, ktera uz dnes neni "in". Protoze mi porad prijde lepsi divat se na fotky na monitoru pocitace maximalne notebooku a ne na mobilu (a to i kdyz vlastnim mobil s uhloprickou 6.8"). Tam pochopim cteni zprav / novinek od pratel pres lokalni udalosti az novinky ve svete, ale kdyz se chci podivat na praci fotografu at uz mych oblibenych a nebo proto, ze hledam sluzby ktereho fotografa vyuziji, tak mi prijde Instagram, kde vidim jen trirady sloupecek, ktery se donacita pri kazdem scrollovani, jako totalne nevhodne prostredi.

3

Pavel Režný, 4. 1. 2018 |Reagovat

VK

Reaguje na (1) | Dobrý den, Instagram je především aplikace na mobilní telefony. Jak doba postupuje stává se mobilní telefon více a více hlavním zařízením pro práci, spojení s přáteli apod. Proto je dobré mít jako fotograf přítomnost i zde. Děkuji za názor

2

Prodejce Megapixel.cz, Václav Křížek, 4. 1. 2018 |Reagovat

PR

Zdravim,
vypadaji fotky na Instagramu jako postovni znamky jen u me?
http://galerie.rezny.net/bin/Fotky/FF.png
http://galerie.rezny.net/bin/Fotky/IE11.png
Pro srovnani pridavam jeste jak vypada galerii Megapixelu.
http://galerie.rezny.net/bin/Fotky/MegaPixel.png
Ovsem na FB (ktery vsichni kritizuji) vypadaji fotky nejlepe:
http://galerie.rezny.net/bin/Fotky/FB.png
Tak nejak nevim, co si o tom mam myslet...

1

Pavel Režný, 3. 1. 2018 |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.