Fotografický kurz

Monitorem to nekončí aneb zhmotňujeme obrazový kód

Pokročilý kurz ve správě barev pro všechny fotografky a fotografy, kteří se chtějí zdokonalit v předtiskové přípravě fotografií. Naučíte se správně sestavit vlastní pracoviště pro úpravy fotografií, kalibrovat monitor, připravovat data pro různé tiskové výstupy a nastavení tiskárny. Součástí kurzu je tisk fotografií účastníků.

Úroveň kurzu

začátečník, pokročilý, středně pokročilý

Termíny

Pro zadaný filtr nebyly nalezeny žádné termíny.

Nechte si poslat upozornění na nové termíny


Jak správně nastavit a zkalibrovat monitor

Program kurzu:

Vědomosti z oblasti správy barev

  • co se děje s daty, když jsou zobrazována na monitoru
  • jak se obr. kód mění za účelem výroby zvětšenin

Samostatně sestaví své pracoviště (monitor, sw, tiskárna, média)

  • ukázka kalibrace monitoru

Zasmějeme se mnoha rozšířeným mýtům

  • HW kalibrovatelný monitor a ty ostatní
  • sRGB či Adobe RGB?
  • o tisku CMYK či RGB?
  • histogram, bitová hloubka, dpi zdrojové, dpi tiskové, metamerie

Orientace na poli papírů, filmů a pláten pro výrobu zvětšenin

  • baryty, akvarely, alfa-celulózy, plátna
  • RC papíry, metalické papíry, polyestery

Korektní příprava dat pro reprodukci (výrobu zvětšenin)

  • radost z ČB reprodukce
  • fotografie
  • definice fotografie a požadavky na technickou kvalitu zdroje
  • subjektivní a objektivní hodnocení technické kvality obrazu
  • redundantní obraz

Barevná reprodukce aneb předpoklady existence fotografie

  • fyzika barev a fyziologie lidského zrakového systému
  • kolorimetrie
  • metamerie (asi nedůležitější pojem celého kurzu, jeho pochopení osvobozuje)

Aditivní a subtraktivní kolorimetrie

  • dva světy, které si musí porozumět a fotograf je oba (nevědomky?) hojně využívá
  • Color Management System (systém správy barev)
  • pevný základ z roku 1931 aneb od vzorníků k matematické definici
  • barvová reprodukce „bez správy barev“ nikdy neexistovala
  • televizní kolorimetrie jako otvírák moderních zobrazovacích metod
  • kolorimetrické definice z roku 1976 a jejich přínos
  • 1993: systém správy barev založený na ICC profilech
  • princip, převody, limity

Fotografický řetězec 21. století a nalezení analogie s tím ze století 20.

  • návaznost na historické fotografické techniky
  • fotografie a výtvarné umění si nebyly nikdy blíže
  • průchod obrazové informace moderním řetězcem
  • popis barvocitu jednotlivých zařízení ve fotografickém řetězci (ICC profilace)
  • možnosti (limity) zobrazování na monitorech a fototiskárnách

Monitor – brána do světa digitálních úprav

  • důležité parametry
  • jak vybrat ten správný
  • princip zobrazování
  • kalibrace a ICC profilace – praktická výuka

Aplikace pro editaci obrazu a tisk fotografií

  • výběr vhodného sw
  • požadavky na „ICC kompatibilitu“
  • funkce softproof (náhled)

Inkoustové a termosublimační fototiskárny

  • technologie domácí a průmyslové výroby fotografie
  • rozdíl mezi tiskárnou a fototiskárnou
  • co je na doma a co do studia/firmy

Média – papíry, filmy, plátna

  • varieta médií pro výrobu fotografií
  • parametry muzeálních papírů (pro archivaci)
  • Inkjet papíry pro současný fotografický a umělecký tisk
  • jak tisknout barevné fotografie
  • jak na čb
  • reprodukce uměleckých děl
  • fotografova volba
  • baryty
  • metalické papíry
  • RC a polyesterová média
  • výtvarník jásá
  • akvarely
  • alfa-celulózy
  • plátna

Příprava dat pro tisk (pro výrobu zvětšeniny)

  • rozdíl oproti elektronické prezentaci dat
  • specifika různých fotografických reprodukčních technologií
  • správa barev

Tisk fotografie s korektním nasazením správy barev - praktická výuka

  • tisk účastnických fotografií
  • ochrana a zušlechťování fotografií a obrazů

Cílová skupina:

Pro všechny fotografky a fotografy, kteří chtějí dosáhnout vlastní cestou nejlepšího možného tiskového výstupu ze svých snímků.

Cíl kurzu:

Cílem kurzu je naučit účastníky samostatnosti v přípravě dat pro tiskové výstupy - fotografie.

Předpoklady pro absolvování kurzu:

  • základní informovanost o správě barev a zájem o tisk fotografií
  • vlastní soubory pro názorný tisk fotografií během kurzu
  • chuť se něco naučit

Lektor:

Ing. Jan Kaiser, Ph.D.

CMS & FineArt

Pečuje o strategii FOMEI FOTO TISKu, jak z hlediska technologií (tiskáren), tak materiálů (papírů a pláten). Provádí a zodpovídá za bezvadnost kalibrací fotografických řetězců, od monitoru až k tiskárně / minilabu. Bdí nad projekty DIGIgraphie® a Hahnemühle Certified Studio. Vede seminární a lektorskou činnost v oblasti kolorimetrie, správy barev, tiskových technologií a materiálů.

Vystudoval ČVUT v Praze, kam se vždy rád vrací. Práce mu je koníčkem a snaží se být optimistou. Opovrhuje syntetickým (prázdným) marketingem a trápí se při vyplňování tabulek, výkazů, reportů... a trpělivě čeká na návrat selského rozumu.

Ve volném čase, pokud lze takový termín použít, se plnými doušky věnuje rodině. Pěstuje plavání, cykloturistiku, fotografování a česnek. Poslouchá Motörhead. Další adrenalin nevyhledává, stačí se na svět podívat z výšky - projít se po špičkách :-).

HESLO: V srdci je hodně místa (Boron).

PŘÁNÍ: Komunikujete-li s Honzou o velkoformátové fotografické tiskárně s archivačními inkousty, nepoužívejte termín plotr - díky ;).

Proč přijít na kurz?

  • Kurz je založen na vzájemné komunikaci účastníků a lektora.
  • Díky praktickým ukázkám si odnesete spoustu cenných informací.
  • Registrace do kurzů je snadná a rychlá.
  • Kurz vede zkušený lektor Megapixelu.
  • Nebudeme vám nutit žádné konkrétní zboží. Máme zkušenosti s fototechnikou všech značek.
  • Poradíme vám, kam dále pokračovat ve vzdělávání se.

Náš expert je tady pro vás

Komentáře

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.