Magazín

Blog

Nahlédněte do zákulisí natáčení filmu s Christophem Brachetem

Tom KalousVydáno: 19. 4. 2021 v 10:26 • Rubrika: Blog

Nahlédněte do zákulisí natáčení filmu s Christophem Brachetem

Christophe Brachet nám pomocí svých zkušeností a foťáku umožní nahlédnout do zákulisí a vysvětlí, jak mu jeho výbava Sony Alpha umožňuje pořizovat přirozené záběry, když fotí natáčení filmů.

Obsah

Má výbava Alpha umožňuje tiché fotografování a to je pro mou práci naprosto zásadní,” říká Christophe. „Je totiž velice důležité, abych nikoho na scéně nerušil a nevydával žádné zvuky, které by mohl zachytit mikrofon. Pro mne osobně je také podstatné, že tak mohu vytvářet naprosto přirozené momentky a to je vlastně celý důvod, proč tam jsem.“ 

Jak si dokážete představit, práce na místě, kde se natáčí film, může být složitá. Kolem hlavní natáčené scény probíhá horečná aktivita, a proto Christophe často musí pracovat ve stísněných prostorách. Jednou z výhod jeho bezzrcadlových fotoaparátů Alpha oproti digitálním zrcadlovkám (DSLR) je jejich menší velikost a také výklopný displej, s jejíž pomocí Christophe snadno najde vhodný úhel, když není prostoru nazbyt. 

ákulisí natáčení filmu s Christophem Brachetem | Megapixel

Většinu času fotí Christophe v režimu Raw a JPEG a obrázky JPEG obecně používá přímo v té podobě, v jaké je fotoaparát vytváří. „Všechny černobílé obrázky obvykle fotím naživo na fotoaparátu,“ vysvětluje, „a používám efekt černobílého snímku s vysokým kontrastem. Líbí se mi, že mohu vytvořit nádherný obrázek a použít ho přímo z fotoaparátu, aniž bych ho musel upravovat.“

Přitom Christophe samozřejmě opět uplatní zadní displej a hledáček, aby měl jistotu, že expozice bude přesně taková, jak si představuje, ještě než stiskne spoušť.

ákulisí natáčení filmu s Christophem Brachetem | Megapixel

Christophe při focení filmových scén používá celou řadu přístrojů Alpha, včetně řady α9. Většině lidí si při zmínce o této řadě vybaví rychlý fotoaparát pro focení akce a sportu. Christophe jeho rychlost využívá, aby měl jistotu, že se může soustředit na kompozici a to, co se před ním odehrává. „Rychlost ostření je pro mě důležitá. Obvykle fotím s nízkou clonou, a proto potřebuji mít jistotu, že oči objektu budou dokonale zaostřené.

Automatické zaostření na oči mi umožňuje fotit s malou hloubkou ostrosti a přitom vím, že oči budou v každém snímku dokonale ostré.

ákulisí natáčení filmu s Christophem Brachetem | Megapixel

Výhodou je také široká nabídka objektivů a Christophe ve své brašně nosí rozmanitou výbavu s pevnou ohniskovou vzdáleností i se zoomem. Používá objektivy Sony FE 24 mm f/1,4 G Master, FE 35 mm f/1,8FE 55 mm f/1,8 ZA. Jeho absolutně nejoblíbenějším je ale objektiv FE 135 mm f/1,8 G Master. „Podle mého názoru,“ říká Christophe, „je to opticky nejlepší objektiv, který produkuje mimořádně ostré snímky, s rychlým a tichým automatickým ostřením.“ 

Christophe je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce jsou k vidění na stránce www.sony.cz/alphauniverse.

Sdílet na


Komentáře k článku

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.