Nikon 12-24mm f/4,0 G IF-ED AF-S DX ZOOM-NIKKOR s LC-77 / HB-23 / LF-1 Komentáře k Nikon 12-24mm f/4,0 G IF-ED AF-S DX ZOOM-NIKKOR s LC-77 / HB-23 / LF-1

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (92 - 1)

  • 92

    Křížek

    Dobrý den, je to právě o polarizačním efektu. Pokud fotíte na fullframe a máte ohnisko např. 16mm, nemůžete očekávat, že Vám bude polarizační efekt fungovat na celý záběr. Navíc záleží, jestli je slunce postaveno v pravém úhlu od objektivu. To vše hraje svou roli. O této problematice si doporučuji něco načíst. 

    Václav Křížek - Megapixel, Komunitní specialista, 03.11.2016 | Reagovat

  • 91

    Avatar

    Dobrý den, vlastním tento objektiv a řeším otázku polarizačního filtru. Na webu jsou různá fota s PL filtrem - někde je účinek PL filtru přínosem, ale někde je vidět, že PL filtr ovlivnil snímek z části - nic moc efekt. Diskutabilní efekt se nedostavil jen na nejširším ohnisku, ale i např. na 18mm, kde jiné objektivy, které tímto ohniskem začínají, nemají s efektem PL filtru problém. Máte s tím nějaké praktické zkušenosti? Čeho je třeba se při použití polarizačního filtru na tomto objektivu vyvarovat? Jinak si myslím, že už snímky pořízené tímto objektivem jsou pěkně kontrastní i bez filtru.

    Jarek, 03.11.2016 | Reagovat

  • 90

    Avatar

    Reaguje na (89) | Reaguje na (89) | Tak to je vysvětlení, děkuji. Měl jsem za to, že je i pro FX těla s přepočtem.

    Ondřej Novák, 15.08.2016 | Reagovat

  • 89

    Křížek

    Dobrý den, co je tedy vlastně Vaším dotazem? Přepočet je takový, protože snímač DX je menší. Bohužel objektiv není určen na FX fotoaparáty a bude dobře fungovat jen v DX módu, v FX Vám bude dělat silnou vinětaci o jaké mluvíte. 

    Václav Křížek - Megapixel, Komunitní specialista, 15.08.2016 | Reagovat

  • 88

    Avatar

    Dobrý den. Mám krátkou dobu tento objektiv prvotně navržený pro DX a pouze částečně souhlasím s Vašim rčením, že přepočet pro kinofilm je 18-36 ! Provedl jsem "měření" na Nikonu D800 tedy FX a porovnání s pevným objektivem 20, 24 mm. Jediné omezení spatřuji u nejnižšího ohniska 12 mm do cca 16 mm (nutnost ořezu). Pak již omezení kruhu díky většímu snímači a konstrukcí objektivu nevidím. Tento objektiv proto považuji za maximální ohnisko pouze 24 nikoliv 36 mm, ukazatele na stupnici jsou pravdivé a není třeba přepočtu. Prosím o Váše odborně fundované posouzení a odpověď. Děkuji předem

    Ondřej, 15.08.2016 | Reagovat

  • 87

    Maxant

    Reaguje na (86) | Dobrý den, no Tokina není špatá, ale Nikon bude mít lepší přenos kontrastu, lepší ostření a malinko lepší kresbu. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 11.02.2016 | Reagovat

  • 86

    Avatar

    Dobrý den , prosím rozhoduji se mezi tímto od Nikonu a Tonikou -http://www.megapixel.cz/tokina-at-x11-16mm-f28-116-pro-d-xii-pro-nikon , cena je někde jinde , ale velký rozdíl mezi obrazovou a ostrostí objektivů ? Zatím používám tělo D5100 , ten by měl být s objektivem kompatibilní ? Děkuji Vám , s pozdravy

    Jana S, 10.02.2016 | Reagovat

  • 85

    Maxant

    Reaguje na (84) | Dobrý den, no jak výrazné je to asi každý posoudí sám dle toho jak to vidí.  Možná i viz ukázkové fotografie v galerii. O proti  16-85 je výsledek malinko lepší. Ale zásadnější rozdíl jsem nenašel. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 28.07.2015 | Reagovat

  • 84

    Avatar

    Dobrý den, poohlížím se po lepším objektivu na d300s místo nynějšího Nikonu 16-85. Jako krajinář se hodí širší záběr, lepší podmínky v protisvětle (stávající proti světlu slabý). takže asi buď tento nebo nikon 10-24. Píšete že tento má výraznější kresbu a barvy, jeto tak výraznější opravdu? A když nepočítám širší záběr jak moc si člověk obrazově polepší proti mému stávajícímu 16-85? Překvapuje mě že za 30 tisíc není odolný proti prachu a vlhkosti :( děkuji

    Vladan Strejc, 28.07.2015 | Reagovat

  • 83

    Maxant

    Reaguje na (82) | Dobrý den, bohužel není. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 13.11.2014 | Reagovat

  • 82

    Avatar

    Dobrý den Je tento objektiv nějak odolný proti přírodním vlivům, voda a prach? Děkuji Petr

    Petr, 12.11.2014 | Reagovat

  • 81

    Maxant

    Reaguje na (80) | Dobrý den, tak ano tento rozsah je poměrně slušný. Objektiv také. Ono se to moc nedá zaškatulkovat, záleží jaké ohnisko potřebujete na danou akci. Ještě bych se podíval na Sigmu 18-35. Není tak širokoúhlá, ale má perfektní světelnost a perfektní kresbu. Jedná se zatím o špičku. A cena je dost přijatelná.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 27.08.2014 | Reagovat

  • 80

    Avatar

    Dobrý den, mohl bych se zeptat jaky typ objektivu je nejvhodnější pro akce jaké jsou třeba koncerty nebo benefični akce ? Diky

    Michal Šerý, 25.08.2014 | Reagovat

  • 79

    Korč

    Reaguje na (78) | Dobrý den, pokud potřebujete širší, pak 10-24, 12-24 není tak širokoúhlý, ale má vyrovnanější výkon po všech ohniscích a lepší přenos kontrastu a barev.

    Kryštof Korč - Megapixel, Zástupce vedoucího a specialista na foto a studio techniku, 09.08.2014 | Reagovat

  • 78

    Avatar

    Který objektiv by jste mi doporučil k Nikonu D 300.Zda tento Nikkor 12 -24 mm/f 4,nebo Nikkor 10 -24 mm f 3,5-4,5. Diky za odpověď.

    Jose Machacek, 08.08.2014 | Reagovat

  • 77

    Korč

    Reaguje na (76) | Dobrý den, tento objektiv nemá stabilizátor. Na všech Nikon tělech ostří automaticky.

    Kryštof Korč - Megapixel, Zástupce vedoucího a specialista na foto a studio techniku, 04.08.2014 | Reagovat

  • 76

    Avatar

    Tento Nikkor 12-24 mm f 4,AF-S -ED -G- IF -DX nemá VR ?ostří se jen z těla NIKONU D 300 S,nebo D 700,nebo ručně objektivem ? Děkuji Za odpověď. Josef

    Josef Macháček, 01.08.2014 | Reagovat

  • 75

    Michalík

    Reaguje na (74) | Dobrý den, mezi oběma objektivy není nijak velký rozdíl s rychlosti ostření. Podle testů má ve všech částech obrazu stabilnější výkon Nikon 10-24mm. Pokud budete fotit motokros je ideální zaostřit si na jedno místo, vypnout AF a už jen cvakat snímky, pak překomponovat přeostřit a znova.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 03.06.2014 | Reagovat

  • 74

    Avatar

    Dobrý den, to, že si koupím širokoúhlý objektiv je už jasná věc, ale stále jsem se nerozhodl mezi nikonáčkými možnostmi. Jestli 10-24 či 12-24. Na ceně mi nezáleží. Jde mi hlavně o kvalitu. Někde jsem se dočetl, že "základní sklo" má lepší obrazový výstup než f/4 varianta. Hodlám fotit hlavně motorsport a jde mi tudýž o rychlost ostření a ostrost samotnou. Světelnost je až na druhém místě. Prosím tedy o radu, která z těchto dvou možností bude pro můj účel lepší volbou. Případně proč právě ten či onen? Děkuji za odpověď. Jakub

    Jakub Fránek, 02.06.2014 | Reagovat

  • 73

    Avatar

    Reaguje na (64) | Reaguje na (67) | ???

    Vena, 27.02.2014 | Reagovat

  • 72

    Michalík

    Reaguje na (70) | Dobrý den, nejlepší kreswbu s nejménším množstvím vad vykazuje Nikon 12-24mm/4,0, ale ani s ostatními dvěma zmíněnými neuděláte chybu. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 26.02.2014 | Reagovat

  • 71

    Michalík

    Reaguje na (69) | Dobrý den, liší se především jinými optickými vlastnostmi. Zejména menší soudkovitosti, menší vinětací a chromatickou aberací. Má také méně členů v méně skupinách, což je také plus pro kvalitu obrazu. Na rozdíly se můžete podívat například na serveru photozone.de.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 26.02.2014 | Reagovat

  • 70

    Avatar

    Dobrý den, vlastním Nikon D5100 a uvažuji o koupi širokoúhlého objektivu na focení krajiny. Tedy rozhoduji se mezi tímto objektivem, tokinou 11-16 dx II a nikonem 10-24 f/3.5 - 4.5..který podle vás je nejvhodnější.? Hlavním je pro mě jejich kresba. Předem děkuji

    Šrámek, 26.02.2014 | Reagovat

  • 69

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat v čem je tento objektiv lepší než levnější varianta 10-24mm.?

    Petr J., 25.02.2014 | Reagovat

  • 68

    Michalík

    Reaguje na (67) | Dobrý den, uvádíme, že objektiv je pro DX snímače a to je pravda, tuto skutečnost uvádí výrobce přímo na objektivu nápisem "DX"To, že jej nasadíte na D700 je v pořádku, ale pokud necháte plný formát snímače budete mít na snímcích vinětaci, protože objektiv nevykresní obraz na celou plochu snímače. Když přepnete do DX režimu ztratíte výhodu Full frame snímače, ale samozřejmě dovolenou s tím odfotit tak můžete. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 24.02.2014 | Reagovat

  • 67

    Avatar

    Reaguje na (64) | Dobry den, rad bych se zeptal. Vlastnim fx D700 a doma my zustal i tento obektiv a normalne funguje, muzete my prosim vas vysvetlit proc je tedy je na dx snimace podle vas? Rad bych to docela skombinoval na mou dalsi dovolenou nez ho prodam. Diky Moc

    Vena, 23.02.2014 | Reagovat

  • 66

    Bouška

    Reaguje na (65) | Dobrý den, ano, je to možné. Obecně se dá říci, že fotky z objektivů s delším ohniskem vypadají lépe oproti širokáčům, protože bývají opticky jednodušší, ale především je u nich díky malé hloubce ostrosti jasně definován rozdíl mezi ostrou a neostrou částí obrazu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.12.2013 | Reagovat

  • 65

    Avatar

    Vysvětlíte mi, prosím, proč je kresba u tohoto objektivu při vyšším ISO (okolo 800) už nekoukatelná (foceno s D7000)? Jiné zoomové objektivy si hravě poradí i s ISO 1600. Je to dáno optickou skladbou extrémně širokoúhlého objektivu?

    Milos Nagy, 13.12.2013 | Reagovat

  • 64

    Bouška

    Reaguje na 63 | Dobrý den, bohužel ne, je vhodný na DX snímače.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.11.2012 | Reagovat

  • 63

    Avatar

    Dobrý den, je tento objektiv vhodný pro nikon d600??? Děkuji za info.

    Petr, 13.11.2012 | Reagovat

  • 62

    Bouška

    Reaguje na 61 | Dobrý den, nejlepší je asi Nikon 18-300mm f/3,5-5,6 G AF-S DX NIKKOR ED VR II.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.08.2012 | Reagovat

  • 61

    Avatar

    Chtěl bych fundovanou radu od někoho kdo má skušenosti. Mám Nikon 5000 D k tomu 2 objektivy VR 18-55mm a 55-300mm chci si ale koupit jeden který by tyto dva nahradil , přitom měl dobrou světelnost a úhel záběru, předem děkuji.

    Mirek, 18.08.2012 | Reagovat

  • 60

    Bouška

    Reaguje na 59 | Dobrý den, pokud Vám jde především o kvalitu a univerzálnost, vybral bych tři objektivy. Jednak tento 12-24/4 a pak Nikon 17-55mm f/2,8 AF-S DX ZOOM-NIKKOR IF-ED a Nikon 70-200mm f/2,8 G AF-S NIKKOR ED VR II. Nic lepšího neexistuje.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.06.2012 | Reagovat

  • 59

    Avatar

    Dobrý den, pane Bouška. Vlastním Nikon D7000. Obracím se na vás jako na odborníka. Jakou konkrétní sadu teleobjektivů byste doporučoval? Jde mi o výkon a flexibilitu použití, na značce ani ceně nezáleží (Nikon, Sigma). Krátké a dlouhé sklo tj. 2 teleobjektivy? Nebo širokoúhlé, základní a dlouhé sklo tj. 3 teleobjektivy? Jsou lepší objektivy se světelností 2.8 v celém rozsahu? Nebo je lépe volit jen dle kresby? Rovněž poprosím o výběr vhodného blesku. Předem děkuji za odpověď.

    Lenka, 10.06.2012 | Reagovat

  • 58

    Bouška

    Reaguje na 57 | Dobrý den, zmíněný Voigtlander jsem bohužel ještě neměl možnost vyzkoušet, takže obrazovou kvalitu nemohu porovnat, ale očekával bych velmi slušné výsledky.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.05.2012 | Reagovat

  • 57

    Avatar

    Reaguje na 56 | Naopak, potešili ste ma :) spomenutý Voithlander 20/3,5 nie je síce extra široký, ale bude na DX výrazne ostrejší ako zmienený 16-85? Alebo siahnuť po Tokine 11-16? Dosť som uvažoval aj nad ňou... Moc Vám ďakujem za Váš čas a ochotu poradiť. Ostávam s pozdravom rica

    rica, 21.05.2012 | Reagovat

  • 56

    Bouška

    Reaguje na 55 | Dobrý den, asi Vás nepotěším, ale 12-24 je přibližně na úrovni 16-85, který je dokonce možná nepatrně lepší. Ale jen o trošku.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.05.2012 | Reagovat

  • 55

    Avatar

    Prajem dobrý deň - obraciam sa na Vás s prosbou: mám 16-85, fotím krajinu + najma nočnú architektúru, a čoraz častejšie sa mi stáva, že 16mm je pridlhé. 4mm rozdiel oproti 12-24 je jasná vec, mňa by zaujímalo, či je tento 12-24 oproti 16-85 nejak výrazne ostrejší. keď porovnám 35/1,8 s 16-85 na 35milimetroch, je to poriadny rozdiel. Je mi jasné, že 35 je fixed, pôvodne som mal zámer kúpiť u Vás Voithlander 20/3,5 ale ak by bol 12-24 zrovnatelný s pevnými sklami, tak idem asi týmto smerom. Dopredu Vám ďakujem za odpoveď a prajem pekný deň.

    rica, 21.05.2012 | Reagovat

  • 54

    Bouška

    Reaguje na 53 | Dobrý den, ano, na D5000 bude bez problémů fungovat a na architekturu je použitelný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 16.02.2012 | Reagovat

  • 53

    Avatar

    Dobrý den, možná je to hloupost, ale raději se zeptám, hodí se i na tělo D 5000? Vybírám nějaký objektiv na krajinu jako doplněk k 17-105. Dá se s ním fotit i ve městě-architektura? děkuji

    Janah, 15.02.2012 | Reagovat

  • 52

    Bouška

    Reaguje na 51 | Dobrý den, to je dotaz spíš na výrobce, ale tipuji, že by to ještě dost zvýšilo cenu. Kromě toho u širokoúhlých objektivů není stabilizace zase tak moc potřeba.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.01.2012 | Reagovat

  • 51

    Avatar

    Dobrý den, poslední dotaz: proč některé drahé objektivy Nikon nemají stabilizaci VR? Děkuji

    Mirek, 04.01.2012 | Reagovat

  • 50

    Bouška

    Reaguje na 49 | Dobrý den, k takhle širokoúhlému objektivu bych určitě doporučil SLIM. Už jsem požádal kolegy, aby filtry vyměnili za SLIM verze.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.01.2012 | Reagovat

  • 49

    Avatar

    Dobrý den, v komentáři zde píšete že je nutný polarizační filtr "slim". V příslušenství k tomuto objektivu je ale doporučen polarizační filtr, u kterého je ve specifikaci SLIM .... NE. Jak to tedy je? Děkuji.

    Mirek, 03.01.2012 | Reagovat

  • 48

    Bouška

    Reaguje na 47 | Dobrý den, ohnisková vzdálenost objektivu je skutečně 12-24mm. Na D7000 tedy bude mít tento objektiv takový úhel záběru, jako 18-36mm objektiv na kinofilmovém přístroji.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.01.2012 | Reagovat

  • 47

    Avatar

    Dobrý den, platí u tohoto objektivu rozsah 12 - 24 mm pro D7000? Děkuji.

    Mirek, 03.01.2012 | Reagovat

  • 46

    Bouška

    Reaguje na 45 | Dobrý den, ano, rozdíl je jak v kvalitě snímku (ale ne nijak propastný), tak v konstrukci. 12-24/4 je daleko kvalitněji postaven.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.12.2011 | Reagovat

  • 45

    Avatar

    Dobrý den, zvažuji o koupi jednoho z objektivů: Nikon 12-24 mm F4 G IF-ED AF-S DX ZOOM-NIKKOR s LC-77 / HB-23 / LF-1 Nikon 10-24 mm F 3,5-4,5 AF-S DX G ED Jaký je prosím mezi nimi uživatelský, technický rozdíl, pominu-li čísla ve světelnosti a ohniskové vzdálenosti. Proč je 10-24 levnější než 12-24 ? Je rozdíl v kvalitě snímku znatelný ? Objektivy budou na těle D7000. Děkuji RM

    Milan, 11.12.2011 | Reagovat

  • 44

    Bouška

    Reaguje na 42 | Dobrý den, ano, je vhodný. Je to ta nejlepší varianta.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.12.2011 | Reagovat

  • 43

    Avatar

    jen dodatek ke 42 - chtěl bych to používat i na fotorafování svateb. hlavně na tu akčnější část. na portréty a pohodové focení bych přehazoval na pevnou 35 nebo 70-200

    martin, 05.12.2011 | Reagovat

  • 42

    Avatar

    Dobrý den. Vlastním nikon D7000 a momentálně používám nikkor 35/1,8. Na portréty a sportovní fotgrafii budu na jaře kupovat novinku 70/200 2,8 vr2 ale potřebuji doporučit širší sklo na příležitostnou architekturu, příležitostnou krajinku ale především na reportáže a interiery (zabývám se tvorbou www), které bych často využíval pro práci. Původně jsem chtěl nějaké pevné sklo, protože jejich klady jsou vynikající a možnost zoomovaní mi už nechybí . . . . ale nic jsem nevybral. Je tedy tento objektiv vhodný pro reportážní a interierovou fotografii? Případně na focení nějakých produktů a sem tam krajinka?

    martin, 05.12.2011 | Reagovat

  • 41

    Avatar
    Děkuji,vyzkoušela jsem to bez blesku dlouhým časem a je to OK.

    Alice, 26.07.2011 | Reagovat

  • 40

    Bouška
    Reaguje na 39 | Dobrý den, pokud je to při focení s vestavěným bleskem, pak je to normální. Na fotkách bez blesku by nic takového být nemělo. Pokud je to ono, je objektiv v pořádku, je pouze potřeba používat externí blesk.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.07.2011 | Reagovat

  • 39

    Avatar
    Dobrý den,tak už mi přišel domů a jsem zklamaná.Záběr perfektní,ale bohužel asi špatný kousek.Když jsem vyfotila pár fotek,tak mám vždy ve spodní části tmavý flek .U ostatních objektivů je vše OK.Nevíte čím to může být?Zítra ho musím odeslat na reklamaci.Mám nikon D80.Děkuji za odpověď

    Alice , 26.07.2011 | Reagovat

  • 38

    Bouška
    Reaguje na 37 | Dobrý den, ano, je. Také bych ho doporučil.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.07.2011 | Reagovat

  • 37

    Avatar
    Dobrý den,tento objektiv mi byl doporučen při focení interieru na ( D80 ).Je ale dostatečně světelný,nebo mi raději doporučíte jiný.?Děkuji

    Alice, 22.07.2011 | Reagovat

  • 36

    Bouška
    Reaguje na 35 | Dobrý den, na krajinu určitě raději 12-24, rybí oko se na to moc nehodí.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.03.2011 | Reagovat

  • 35

    Avatar
    Dobrý den rozhoduji se mezi tímto objektivem a SIGMA 8 mm F 3,5 EX DG Fisheye - fotím krajinu - který byste mi doporučil Děkuji za Váš názor.

    Petr, 28.03.2011 | Reagovat

  • 34

    Bouška
    Reaguje na 33 | Dobrý den, samozřejmě to platí i v tomto případě.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.12.2009 | Reagovat

  • 33

    Avatar
    Dobrý den, mám jeden dotaz, asi trochu nesouvisející s tímíto objekivem, ale nevím, kam ho napsat. Pokud si u vás zakoupím (on-line) např. tento objektiv na splátky a nebudu s ním spokojen, mohu též využít zákonnou lhůtu 14ti dnů na vrcení peněz? Spíš bych si asi vybral jiné zboží a samozřejmě s tím nepočítám, jenom by mě zajímala tato možnost. Díky, Roman

    Roman, 03.12.2009 | Reagovat

  • 32

    Bouška
    Reaguje na 31 | Dobrý den, dají se použít filtry s odpovídajícím závitem a určitě musí být SLIM, takže třeba http://www.megapixel.cz/b-w-polarizacni-cirkularni -filtr-slim-77-mm, ale stále platí to, co jsem psal v předchozích reakcích.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.10.2009 | Reagovat

  • 31

    Avatar
    Dobrý den, právě jsem si tento objektiv pořídil. Nemám bohužel se širokými skly doposud žádné zkušenosti, takže moje původní představa byla ta, že si dokoupím polarizák, přechodový filtr a UV na ochranu. Ovšem v reakci na dotaz č. 9 píšete: "polarizační filtry jsou na takhle širokoúhlé objektivy velmi problematicky použitelné právě kvůli velké šíři záběru a nestejnému účinku filtru v celé ploše snímku". Je tedy vůbec nějaký filtr, který byste mi na toto sklo, na focení krajiny a architektury, doporučil? (preferoval bych rozhodně kvalitní filtry, např. b+w). Děkuji.

    Honza, 08.10.2009 | Reagovat

  • 30

    Bouška
    Reaguje na 29 | Dobrý den, je dražší, protože je světelnější a opticky i konstrukčně na vyšší úrovni, než nový 10-24 mm.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.09.2009 | Reagovat

  • 29

    Avatar
    Dobry den, proc je tento mnohem starsi objektiv o tolik drazsi ne 10-24? A kvalitativne na tom jsou prosim jak? Dekuji, P.

    Petr, 09.09.2009 | Reagovat

  • 28

    Avatar
    Reaguje na 27 | Dobrý den, pan Bouška je na zasloužené dovolené. Špatný kus je samozřejmě možný, i když je to velmi vzácný jev. Sám jsem 18-70 dlouho používal a byl jsem s ním spokojen. Objektiv ve vyšší cenové relaci s lepší kresbou http://www.megapixel.cz/nikon-16-85-mm-f-3-5-5-6-g -af-s-dx-ed-vr. Pak už se nabízí pouze skla nejvyšší kvality viz.: http://www.megapixel.cz/nikon-17-35-mm-f2-8-af-s-n ikkor-if-ed-s-hb-23-cl-76 nebo http://www.megapixel.cz/nikon-17-55-mm-f2-8-af-s-d x-zoom-nikkor-if-ed-s-lc-77-hb-31-lf-1-cl-1120 . Ve všech případech doporučuji objektiv vyzkoušet na prodejně, kolegové Vám rádi s takovým testem pomůžou a poradí.

    Bohouš Brož - Megapixel, 16.07.2009 | Reagovat

  • 27

    Avatar
    Dobrý večer pane Bouška, jaký nejvhodnější objektiv by jste mi doporučil na focení krajiny pro DX formát(pro D80 a D300) Není to pro mě sice prioritní, ale občas to také zkouším. Používal jsem doposud pro tento účel 18-70, ale to je podle mého názoru dost nevhodné sklo na focení krajiny. Pokud je tedy vůbec na něco vhodné. Má sice malou aberaci a velký rozsah ohniskových vzdáleností, ale jinak co se týče ostrosti a kresby s ním nejsem vůbec spokojen. Je možné, že bych měl špatný kus? Děkuji, Roman

    Roman, 14.07.2009 | Reagovat

  • 26

    Bouška
    Reaguje na 25 | Dobrý den, použít jde, ale pouze v DX formátu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.07.2009 | Reagovat

  • 25

    Avatar
    Dobry den,bude tento objektiv funguvat na nikon D3.Dekuji

    mira, 03.07.2009 | Reagovat

  • 24

    Bouška
    Reaguje na 23 | Dobrý den, je potřeba SLIM, kolegové patrně omylem přiřadili chybný filtr.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.05.2009 | Reagovat

  • 23

    Avatar
    Dobry den, je na tento objektiv opravdu pouzitelny klasicky filtr 77mm, ktery se objevuje v prislusenstvi, nebo je treba koupit variantu slim: http://www.megapixel.cz/b-w-uv-filtr-mrc-slim-77-mm ?

    Milan, 26.05.2009 | Reagovat

  • 22

    Bouška
    Reaguje na 21 | Dobrý den, osobně bych dal přednost objektivu http://www.megapixel.cz/nikon-14-24-mm-f-2-8-af-s- g-ed, je špičkový a do budoucna použitelný i na FX snímačích.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.05.2009 | Reagovat

  • 21

    Avatar
    Dobrý den potřeboval bych poradit. Uvažuji o širokém skle k záklaďáku 17-55 f2,8 a zvažuji mezi Nikon 12-24 mm F4 a Nikon 14-24 mm f2,8. Který by jste doporučil ? Anebo záklaďák plně dostačuje a není třeba dalšího objektivu ? K D200 focení krajiny a architektury. Děkuji za názor.

    ROBERT, 23.05.2009 | Reagovat

  • 20

    Bouška
    Reaguje na 19 | Dobrý den, pokud Vám bude vyhovovat rozsah ohnisek, tak rozhodně ano. Jedná se skutečně o špičkový objektiv.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.05.2009 | Reagovat

  • 19

    Avatar
    Reaguje na 18 | Dobrý den pane Bouško, tak jsem již celkem spokojeným vlastníkem tohoto objektivu k D300 a stále zvažuji, čím nahradit setový nikon 18-70. Jedná se mi o velmi dobrou kvalitu, kromě objektivu 17-55-2,8 mě zaujal 24-70-2,8. V koutku duše pomýšlím na ve vzdálené budoucnosti možný přechod na FX formát. Je objektiv 24-70-2,8 vhodný i na DX formát ? P.Ouředník

    Pavel Ouředník, 13.05.2009 | Reagovat

  • 18

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.01.2009 | Reagovat

  • 17

    Avatar
    Dobrý den, mám Nikon D300 se setovým objektivem 18-70. Pro focení převážně krajin zvažuji pořízení tohoto objektivu. Později bych rád nahradil i setový nějakým kvalitnějším. Jaký by jste mi k tomuto 12-24 doporučil ? Děkuji, P.Ouředník

    P. Ouředník, 21.01.2009 | Reagovat

  • 16

    Bouška
    Reaguje na 15 | Dobrý den, máte asi na mysli objektiv http://www.megapixel.cz/nikon-14-24-mm-f-2-8-af-s- g-ed, který je i pro FX formát snímače, zatímco tento je pouze pro DX. Pokud máte DX přístroj, budete velmi spokojen i s tímto objektivem.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.11.2008 | Reagovat

  • 15

    Avatar
    chtel bych se zeptat jestli tento objektiv je proti drazimu 2,8 funkcne rozdilny jen v cene a svetelnosti... nebo je ten drazsi i postrehnutelne lepsi i co do kvality kresby apod.??? ma cenu investovat do drazsiho svetelnejsiho nebo i tento kresli pri otevrene clone velmi dobre... dekuji

    JWK, 26.11.2008 | Reagovat

  • 14

    Bouška
    Reaguje na 13 | Dobrý den, DSLR Nikon se snímačem DX mají crop faktor pouze 1,5x. Pro DX formát je kromě objektivu 12-24 určen základní zoom http://www.megapixel.cz/nikon-17-55-mm-f2-8-af-s-d x-zoom-nikkor-if-ed-s-lc-77-hb-31-lf-1-cl-1120. Pokud ale počítáte s přechodem na FX formát, je Vámi uvedená kombinace asi nejvýhodnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.09.2008 | Reagovat

  • 13

    Avatar
    Dobrý den, pane Bouško! Mám jisté problémy pochopit filozofii Nikonu ohledně DX objektivu resp. jejich "lineup". Konkrétně mi jde o to, zvolit pro DSLR Nikon s crop faktorem 3(?) relativně kvalitní objektivy (zoom), které by pokryly rozsah od širokoúhlého ohniska až po, řekněme, 300 mm bez telekonvertoru. Když začnu "odspoda", máme tu tento objektiv (Objektiv Nikon 12-24 mm F4 G IF-ED AF-S DX)a potom??? Mé současné úvahy vypadají takto: 12 - 24 (tento objektiv) -> 24 - 70 (Nikon 24-70 mm F 2,8 AF-S G ED; vím, je to FX) -> 100 - 300 (Sigma 100-300 mm F 4,0 APO EX DG IF pro Nikon; též FX). Jde mi o "běžné" focení + specializace na krajinu. Dává tato kombinace smysl? Navrhnete lepší alternativu (nejraději Nikon, toleruji i Sigmu). Děkuji a Zdravím!

    Pavel, 23.09.2008 | Reagovat

  • 12

    Bouška
    Reaguje na 11 | Dobrý den, ano, řekl bych že jsou cca srovnatelné, konstrukčně mi připadá o něco lepší Canon. Rozměry se pokud vím mění jen velmi nepatrně.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.06.2008 | Reagovat

  • 11

    Avatar
    Dobrý večer pane Bouško, je tento objektiv srovnatelný s 17-40L jak po stránce fyzické, tak i obrazové? Mění se velikost při zoomování? Děkuji.

    hejl, 09.06.2008 | Reagovat

  • 10

    Bouška
    Reaguje na 9 | Dobrý den, Nikon 12-24 je nejlepší, ale skvělý je i http://www.megapixel.cz/sigma-10-20-4-5-6-ex-dc-hs m-jen-pro-sigma-canon-nikon, polarizační filtry jsou na takhle širokoúhlé objektivy velmi problematicky použitelné právě kvůli velké šíři záběru a nestejnému účinku filtru v celé ploše snímku.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.05.2008 | Reagovat

  • 9

    Avatar
    Dobrý den, vlastním Nikon D80 a chtěl bych koupit kvalitní širokoúhlý objektiv. Rozhoduji se mezi těmito: Nikkor 12-24/4, Tokina AT-X 12-24 F 4 a Sigma 10-20 F 4-5,6. Byl by používaný převážně na krajinky s polarizačním filtrem (cestování). Můžete mi poradit, který z uvedených objektivů mám zvolit?Děkuji Materna

    David Materna, 25.05.2008 | Reagovat

  • 8

    Bouška
    Reaguje na 7 | Dobrý den, se Sigmou 10-20mm bohužel nemám osobní zkušenosti, takže mohu posloužit jen zprostředkovanými postřehy. Podle testů dostupných na internetu jsou tyto dva objektivy opticky celkem srovnatelné, takže Sigma je tím pádem velmi zajímavá díky nižší ceně.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.05.2008 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    Dobrý den, přemýšlím mezitímto objektivem a Sigma 10-20mm F4-5,6 EX DC HSM pro Nikon...mohl bych poprosit o podrobnější srovnání :) ? Stojí cenový rozdíl opravdu za to? Jak je to s kresbou? A skreslením u obou na nejmenším ohnisku? Díky moc za vyčerpávající odpověď. :) P.

    Petr, 08.05.2008 | Reagovat

  • 6

    Bouška
    Reaguje na 4, 5 | Dobrý den, osobně bych si vybral http://www.megapixel.cz/nikon-12-24-mm-f4-g-if-ed- af-s-dx-zoom-nikkor-s-lc-77-hb-23-lf-1 mám s ním ty nejlepší zkušenosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.02.2008 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    doplně k předešlého - chci to k tělu D70s ... Díky, LP

    Luboš, 11.02.2008 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, je tento objektiv kovový podobně jako Tokina 12-24 ? Rozhoduji se mezi těmito dvěma skly pro krajinu, popř. ještě (Nikkor 20/2,8) nejdůležitější je pro mě kresba a stabilita (odolnost). Díky,LP

    Luboš, 11.02.2008 | Reagovat

  • 3

    Bouška
    Reaguje na 1 | Dobrý den, objektiv 12-24 je naprosto vynikající, mohu jen doporučit. Nicméně i delší ohniska se hodí...

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.01.2008 | Reagovat

  • 2

    Avatar
    Doplnění k předešlému dotazu. Jedná se mně o použití těchto objektivů na DSLR s crop faktorem.

    Martin, 04.01.2008 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Dobrý den. Chtěl bych pořídit kvalitní objektiv pro focení převážně krajiny. Uvažuji buď o Nikon 18-70 f/ 3,5-4,5 nebo tímto objektivem. Důležitá je pro mě obrazová kvalita. Můžete mně sdělit Váš názor, jestli tento objektiv 12-24 je pro tyto účely dobrá volba nebo by bylo lepší o něco delší ohnisko a větší rozsah ohniska? Je u tohoto objektivu 12-24, který je poměrně výrazněji dražší než setový 18-70, znát i nárůst obrazové kvality? Děkuji.

    Martin, 04.01.2008 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím