Nikon 60mm f/2,8 G ED AF-S Micro Komentáře k Nikon 60mm f/2,8 G ED AF-S Micro

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (209 - 110)

  • 209

    Maxant

    Reaguje na (208) | Dobrý den, ano je to tak dobře, je to z důvodu úbytku světla při maximálním přiblížení. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 18.05.2015 | Reagovat

  • 208

    Fojtíková

    Dobrý den, uvažuji o koupi tohoto objektivu. Měla jsem ho půjčený...při nejkratší zaostřovací vzdálenosti nejde nastavit min.clona 2,8, fotoaparát sám přepíná na clonu 3 nebo 3.2, při odstoupení-prodloužení zaostřovací vzdálenosti opět skočí clona 2,8...je to v pořádku? Popřípadě proč se tak děje(chyba objektivu?) Moc děkuji za vaší odpověď

    Gabriela Fojtíková, 15.05.2015 | Reagovat

  • 207

    Maxant

    Reaguje na (206) | Dobrý den, no ano je vhodný. Lze jej použít jako náhradu za 50mm. Ostření je dobré. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 14.05.2015 | Reagovat

  • 206

    Avatar

    Dobry den. Je vhodny tento objektiv Nikon 60mm f/2,8 G ED AF-S Micro taky na foto portretu, stejně jako Nikkor 50 mm f1,8 G a jak rychle ostři tento makro objektiv v porovnani s Nikkor 50 mm f1,8 G ? Jedna se mě o to když si pořidim tento objektiv, zda PLNĚ nahradi Nikkor 50 mm f1,8 na tota portretu co do kvality kresby, rychlosti ostřeni a jine vlastnosti...

    Jan Holaň, 12.05.2015 | Reagovat

  • 205

    Maxant

    Reaguje na (204) | Dobrý den, tento 60mm bude asi nejvhodnější. Má dobrý úhel záběru, a perfektní kresbu a ostření. Předpokládám, že máte APSC snímač a výsledné ohnisko bude 90mm. To Vám umožní dostatečně pohodlný odstup.  

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 04.03.2015 | Reagovat

  • 204

    Avatar

    Dobrý den. Uvažuji o nějakém makro objektivu s bajonetem nikon. Potřebu ji to produktové focení šperků, tedy malinkých věcí, detailů... Nepotřebuji stabilizaci, stejně to bude ze stativu. Co byste mi prosím doporučil? Děkuji!

    Vojtěch Pavelčík, 03.03.2015 | Reagovat

  • 203

    Maxant

    Reaguje na (201) | Dobrý den, odkaz naleznete zde: Tamron 90mm

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 19.02.2015 | Reagovat

  • 202

    Maxant

    Reaguje na (201) | Dobrý den, odkaz naleznete zde: Tamron 90mm

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 19.02.2015 | Reagovat

  • 201

    Avatar

    Reaguje na (200) | Děkuji za radu, můžete mi poslat odkaz?

    Míra, 18.02.2015 | Reagovat

  • 200

    Maxant

    Reaguje na (199) | Dobrý den, doporučil bych raději delší ohnisko a to tedy Tamron 90mm. Ale novou verzi se stabilizací. Má uplně jiné vlastnosti ostření a kresba je také lepší. Pro hmyz je delší ohnisko výhodou. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 18.02.2015 | Reagovat

  • 199

    Avatar

    Dobrý večer, rád bych si pořídil makro objektiv pro Nikon D3100, budu ho využívat zejména pro focení roslin, rád bych ho ale využil i pro sezonní focení hmyzu. Nechtěl bych být v tomto omezen. Co tedy doporučujete vsadit na Tamron AF SP 90mm f/2,8 Di Macro nebo na Nikon 60mm f/2,8? Jak jsem se postupně dočetl v recenzích. Nebo existuje nějaký objektiv mezi těmito? Který zvládne dokonale obojí? Děkuji za odpověď. Miroslav

    Míra, 17.02.2015 | Reagovat

  • 198

    Bouška

    Reaguje na (197) | Dobrý den, ano, tento objektiv je opticky vynikající, na D7100 je vhodný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.12.2014 | Reagovat

  • 197

    Avatar

    Zdravim,mal by som takuto otazku. Bude stacit tento objektiv na nikon D7100? Alebo radsej nieco ineho? 24Mpx!!! Dik.Noro.

    Norbert Luzica, 06.12.2014 | Reagovat

  • 196

    Maxant

    Reaguje na (195) | Dobrý den, právě tento Tamron dopadl v testu opravdu skvěle. A má skvělou kresbu. Dokonce se vyrovná i dražším sklům. Za své mluví ukázkové fotografie. Ohnisko je po přepočtu  135mm.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 06.11.2014 | Reagovat

  • 195

    Avatar

    Děkuji. Snad už poslední otázka na vás, prohlížel jsem vámi doporučený Tamron, má dobrou světelnost, optickou stabilizaci a díky USD i rychlejší ostření a na APSC by jsme měli bát na nějakých 135mm. Což všechno zní skvěle, ale jaká je obrazová kvalita třeba v porovnání s tímto objektivem, kresba a bokeh ?

    Marcel S., 06.11.2014 | Reagovat

  • 194

    Maxant

    Reaguje na (193) | Dobrý den, ještě mě napadá ohnisko Tamron 90mm

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 06.11.2014 | Reagovat

  • 193

    Avatar

    Děkuji za rychlé info. Myslíte že u APSC (D5100) tedy 90mm ohnisko nebude stačit ? Chci to i na hmyz. Možná bych uvítal i delší sklo jak píšete, co by jste mi tedy potom doporučil v podobné cenové relaci ?

    Marcel S., 06.11.2014 | Reagovat

  • 192

    Maxant

    Reaguje na (191) | Dobrý den, no to záleží jaký portrét myslíte. Protože na makro bych doporučil spíše delší sklo, ale na portrét by to mohlo být již dost dlouhé např v interiéru. To záleží na použití. Asi by chtělo vyzkoušet na prodejně co více Vám bude vyhovovat. Obrazově budou téměř stejný.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 06.11.2014 | Reagovat

  • 191

    Avatar

    Dobrý den, zajímalo by mne srovnání mezi tímto objektivem a tímto : http://www.megapixel.cz/nikon-85mm-f35-af-s-g-d-xmicro-vr . Stále se rozhoduji mezi těmito objektivy, bylo by to pro Nikon D5100 po ohniskové vzádelenosti bych tady měl být na 90mm ? Pochopil jsem to správně ? Světelnost je lepší, ale chybí stabilizátor. Hledám objektiv na makro a portrét. Který myslíte že je pro mne po obrazové a makro stránce lepší ? Děkuji S pozdravem Marcel S.

    Marcel S., 06.11.2014 | Reagovat

  • 190

    Maxant

    Reaguje na (189) | Dobrý den, ano je vhodný i dle toho co  udává popis pod objektivem. Ale pozor u APSC je to x1,5 mm tedy 90mm ohnisko. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 03.09.2014 | Reagovat

  • 189

    Avatar

    dobry den chcem sa spytat na tento objektiv či je vhodny na reportažne fotografie ,šport ,rychlo pohybujuce sa objekty ?

    mišo, 01.09.2014 | Reagovat

  • 188

    Michalík

    Reaguje na (186) | Dobrý den,platí to stejně, co již bylo psáno v předchozím dotazu. Krátká ohniska jsou perfektní na květiny nebo předměty, na hmyz spíše delší ohniska.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 06.05.2014 | Reagovat

  • 187

    Michalík

    Reaguje na (185) | Dobrý den, na hmyz potřebujete delší ohnisko. Ve chvíli, kdy budeme mít jen 60mm nebo dokonce 40mm budete se muset přiblížit daleko více k objektu - sedícímu hmyzu, ten vyplašíte a budete po fotce. Doporučil bych spíše Tamron 90mm, který je o 250 gramů lehčí, což je opravdu znát, navíc má stabilizaci, která je na focení z ruky opravdu super. Citlivost makro objektivů na hloubku ostrosti je vždy dost velká a pokud chcete mít fotku prokreslenou a ostrou po celé šíři je třerba hodně clonit. Clony jako např. f22 a vyšší narozdíl od běžných objektivů nejsou na škodu. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 06.05.2014 | Reagovat

  • 186

    Vaněk

    ještě k předchozímu dotazu,ev.Tamron 60mm DX ?

    Marek Vaněk, 05.05.2014 | Reagovat

  • 185

    Vaněk

    Dobrý den, mám nikon D90+ 105mm macro,který je velký,těžký a neudržím ho na hmyz bez stativu. Zvažuji lehký akční makroobjektiv na běžné focení sedícího hmyzu a květin v terénu. Zároveň bych uvítal,aby byl též tolerantnější na ostření a hloubku ostrosti,než můj 105mm. Mohl by tento nároky splňovat nebo spíš 40mm micro? Děkuji.

    Marek Vaněk, 05.05.2014 | Reagovat

  • 184

    Florian

    Reaguje na (183) | Dobrý den,

    optická kvalita je u všech makro objektivů na špičkové úrovni a rozdíl oproti 18-105mm uvidíte na každé fotografii. Ale zda je vhodný pro "street" fotografii si úplně jistý nejsem, po přepočtu jste na ohnisku 90mm což už je poměrně dlouhé. Vyzkoušejte si na tom setovém objektivu zda by vám toto ohnisko jako pevné vyhovovalo.

     

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 03.01.2014 | Reagovat

  • 183

    Kopáček

    Dobrý den, rád bych si přilepšil po stránce obrazové kvality pro focení street fotek/momentek a makra. Je tento objektiv dobrou volbou, jak hodnotíte obrazovou kvalitu, poznám rozdíl oproti mému současnému 18-105? Pokud ano, jak si pak třeba stojí tento objektiv v porovnání s Tamronem 60mm 2.0, cenový rozdíl je celkem znatelný, proto se ptám, zdali se případně vyplatí připlatit za originální Nikon. A jsou oba zmíněné pevné objektivy vhodné pro street foteyk/momentky a makro? Všiml jsem si totiž, že postrádají stabilizaci, je to problém? Nebo je lepší i třeba Tamron 90mm 2.8? Ještě uvádím, že vlastním Nikon D5100. Děkuji Vlašák.

    Jan Vlašák, 01.01.2014 | Reagovat

  • 182

    Avatar

    Reaguje na (181) | Dobrý den,

    Nikon má pouze BR-2A se závitem 52mm, takže s tímto objektivem nelze použít. Celkově se na makroobjektivy reverzní kroužky už nedávají.

     

    Vojta Florian - Megapixel, Specialista na fototechniku, 18.11.2013 | Reagovat

  • 181

    Pokorná

    Dobrý den, jaký reverzní kroužek by jste mi doporučil pro tento objektiv ? Děkuji :)

    Veronika Pokorná, 15.11.2013 | Reagovat

  • 180

    Avatar

    Reaguje na (179) | Dobrý den,

    pro tento účel bych doporučoval buď zmiňovaný Nikon 85mm f/3,5 (světelnost nemusí hrát roli, u makra se stejně velmi často cloní na vyšší clonová čísla) nebo Tamron 90mm f/2,8 VC USD

    Zmíněná fotografie je složená z více jednotlivých záběrů a ještě focená revezně nasazeným makro objektivem jak je v popisu. Tím se dá dosáhnout mnohem většího zvětšení než běžně zvládne i makroobjektiv.

    Vojta Florian - Megapixel, Specialista na fototechniku, 17.10.2013 | Reagovat

  • 179

    Avatar

    Dobrý den, uvažuji o koupi svého prvního makroobjektivu, rád bych pořídil nějaký od Nikonu. 40 mm má moc krátké ohnisko, 105 je na mé účely moc drahá, focení se věnuji jen formou zábavy. Váhám mezi touto 60mm a pak se nabízí ještě http://www.megapixel.cz/nikon-85mm-f35-af-s-g-d-xmicro-vr kde je bohužel horší světelnost, rád bych se zeptal kterému objektivu dát přednost. Byl bych rád kdyby objektiv dokázal takovéto fotografie : http://www.megapixel.cz/foto/7619 . Tělo mám D7000, druhá otázka je daleko musím být od objektu pro takovou fotografii? Předem mockrát děkuji za odpověď.

    Martin Š., 15.10.2013 | Reagovat

  • 178

    Svoboda

    Reaguje na (177) | Dobrý den, Nikon 40mm je o trochu méně ostrý v rozích, ale na cloně f/8 a více není rozdíl příliš patrný. 

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 24.07.2013 | Reagovat

  • 177

    Juřinová

    Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, který s objektivů by byl na macro lepší pro fotoaparát Nikon D5200- v porovnání cena/výkon. Tento nebo Nikon 40mm micro? Zatím mám na macro Sigmu 70-300mm f/4,0-5,6 DG MACRO pro Nikon, ale snímky mi nepříjdou moc dobré. Předem děkuji.

    Hana Juřinová, 24.07.2013 | Reagovat

  • 176

    Svoboda

    Reaguje na (175) | Dobrý den, proti starší verzi je ten nový znatelně ostřejší. V rozích je velmi výrazně ostřejší a také méně aberuje. Rozdíl je také v konstrukci - ten nový má rychlejší ostření (vestavěný motor), je utěsněn proti vodě a prachu a nemá již clonový kroužek.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 27.06.2013 | Reagovat

  • 175

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych si k Nikon D7100 koupit makro objektiv a uvažuji o tomto modelu. Kratší ohnisko 40mm neplánuji kvůli příliš malé vzdálenosti od fotícího objektu a měl bych tedy dotaz čím je tento makro objektiv obohacen oproti svému staršímu předchůdci Nikon 60mm f2,8D AF Micro, který měl údajně krásnou kresbu a celkově byl povedený. Je tento novější model srovnatelně povedený, či dokonce lepší, popř. doporučil by jste mi něco jiného? Děkuji

    Vrablík, 24.06.2013 | Reagovat

  • 174

    Svoboda

    Reaguje na (173) | Dobrý den, objektiv Nikon 50mm f/1,8 je pro focení portrétů velmi vhodný. Jen u makrosnímků budete limitován nejkratší zaostřitelnou vzdáleností 45cm, ale s tím se dá vypořádat použitím mezikroužků.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 09.05.2013 | Reagovat

  • 173

    Avatar

    Reaguje na (172) | Popřípadně nějakou podobnou variantu od jiné značky pro Nikon D5000. Mockrát díky Tomáš

    Tomáš Mládek, 08.05.2013 | Reagovat

  • 172

    Avatar

    Dobrý den, vybírám objektiv, se kterým bych mohl fotit portréty a i trochu makro. Rozhoduji se mezi tímto objektivem http://www.megapixel.cz/nikon-60mm-f28-g-ed-af-s-micro a http://www.megapixel.cz/nikon-50mm-f18-af-s-nikkor-g Je mi jasné, že lepší bude určitě Nikon 60mm,ale bohužel mi jde i o cenu. Je rozdíl mezi těmito objektivy tak velký nebo by mi na focení portrétů stačil 50mm. Mam NIKON D5000. Mockrát díky za vaši odpověď. Tomáš

    Tomáš Mládek, 08.05.2013 | Reagovat

  • 171

    Svoboda

    Reaguje na (170) | Dobrý den, reverzní kroužek naleznete zde. Filtry naleznete v sekci filtry (nevím, jaký potřebujete). Sada blesků pro makro: Nikon SB-R1.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 10.04.2013 | Reagovat

  • 170

    Avatar

    Reaguje na (169) | A posledná otázka. K tejto 60ke by ste mi mohli poradiť nejaké makro reverzné krúžky alebo filtre,resp.blesk k dosiahnutiu lepšej kvality fotiek na nikon D3100. Ďakujem

    Lukáš S., 10.04.2013 | Reagovat

  • 169

    Svoboda

    Reaguje na (168) | Dobrý den, mezi uživateli je velmi oblíben tento Tamron 90mm. Nikon 85mm f/1,8 G umí zaostřit až z 80cm a zobrazení 1:1 z něj nevymačkáte, já bych o něm jako o makroobjektivu spíše neuvažoval. Dá se pořídit i Nikon 85mm f/1,8 G Micro, který již umí 1:1 a ostří od cca 28 cm.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 10.04.2013 | Reagovat

  • 168

    Avatar

    Reaguje na (167) | Máte skúsenosť aj s týmto objektívom Nikon 85mm f/1.8G AF-S? V recenziách,obišiel celkom dobre až na konštrukciu... Hlavne, čo sa týka makra,asi nie je vyslovene na makro, ale predsa,dá sa s ním porobiť aj dobré makro zábery, pretože to chcem mať aj na portréty,čiže taký menší univerzál v tomto žánre? Pri Nikon 40mm f/2,8 treba byť zrejme veľmi blízko objektu,čo asi nevyhovuje pre rôzny hmyz...?Keby sme to mali zhrnúť,v rámci dosiahnutia čo najlepšej kvality a skúseností zákazníkov mi skúste doporučiť objektívy na makro+ portréty,cena do 500 eur. Vďaka za info.

    Lukáš S., 09.04.2013 | Reagovat

  • 167

    Svoboda

    Reaguje na (166) | Dobrý den, nejlepší video v amatérské DSLR má v současnosti D5200. Dobrý makro objektiv je také Nikon 40mm f/2,8 a Tamron 90mm f/2,8 (ten je mezi uživateli velice oblíben). Nikon 60mm f/2,8 je také dobrý makro objektiv, cenou odpovídá kvalitě. 

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 09.04.2013 | Reagovat

  • 166

    Avatar

    Zdravíčko.Mám Nikon D3100 a chcem robiť kvalitné makro (vegetácia,hmyz, rôzne detaily) a portréty a bolo by super keby to robilo aj kvalitné videá. Veľa som čítal recenzie aj zahraničné, ale praktické skúsenosti nemám s nimi,vyšiel mi že Nikon AF-S 105mm f/2.8G IF ED VR Micro je top,ale je drahý,takže to nepôjde.Potom odporúčajú Nikon AF-S 50mm f/1.4G, Nikon 60mm f/2,8 G ED AF-S Micro (na tomto sa mi páči kvalitné foto), Nikon AF-S 85mm f/1.8 G. Neviem či ísť aj do inej značky ako je nikon, ide o kvalitu,aby sa mi to nerozpadlo a malo to kvalitné foto. Budem rád keď mi poradíte, vašu skúsenosť a tip na kvalitné makro,video. Cena samozrejme do 16000 kč, dajte viac tipov... (Nikon 60mm sa vám ako pozdáva?). Veľa otázok, ale snáď to zvládnete:). Vďaka za odpoveď.

    Lukáš S., 08.04.2013 | Reagovat

  • 165

    Samardžiev

    Reaguje na (164) | Děkuji za opověď

    Georgij Samardžiev, 22.03.2013 | Reagovat

  • 164

    Svoboda

    Reaguje na (163) | Dobrý den, ostrostí jsou objektivy srovnatelné. Na vyšších clonách mi připadal ostřejší kratší 60mm objektiv, ale rozdíl je nepatrný. Rozhodněte se podle toho, které ohnisko lépe využijete a podle světelnosti. Neumřeli jsme, ale neptáte se jen Vy..

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 21.03.2013 | Reagovat

  • 163

    Avatar

    Ste umřeli že neodpovídate

    Jiří, 19.03.2013 | Reagovat

  • 162

    Avatar

    161 Avatar Dobrý den pane Bouško. Nemohu se rozhodnout mezi tímto objektivem a Nikon 85mm f/3,5 AF-S G DX Micro VR. Chci fotit makro a portety. Co byste doporučil a proč. Mám D7000+Nikon 16-85. Jde mi hlavně o kvalitu a ostrost snímku. Předem děkuji za odpověď Jiří, 17.03.2013 | Reagovat

    samm, 19.03.2013 | Reagovat

  • 161

    Avatar

    Dobrý den pane Bouško. Nemohu se rozhodnout mezi tímto objektivem a Nikon 85mm f/3,5 AF-S G DX Micro VR. Chci fotit makro a portety. Co byste doporučil a proč. Mám D7000+Nikon 16-85. Jde mi hlavně o kvalitu a ostrost snímku. Předem děkuji za odpověď

    Jiří, 17.03.2013 | Reagovat

  • 160

    Jurčík

    Reaguje na 159 | Dobrý den, pokud je objektiv určen pro Nikon, znamená to, že je určen pro všechny zrcadlovky Nikon, tedy i D3200. Na makro je nejlepší pořídit speciální objektiv, tento Nikon 60mm Vám rád doporučím. Ten Tamron 17-50mm f/2,8 na makro není vhodný. Jestli to bez stativu udržíte, nebo ne, musíte ověřit empiricky, nevím jak pevný máte úchop.

    Ondřej Jurčík - Megapixel, vedoucí prodejny, 13.03.2013 | Reagovat

  • 159

    Avatar

    Dobrý deň, som začiatočník tak by som sa rád poradil s niekym skusenejšim ohľadne výberu objektivu na makro fotky zubov, vo volnom čase amatersky portret,kvety... (ale rád by som ho používal i na bežné dovolenkové fotenie postáv,pamiatok atd.). Dlho som uvažoval nad Tamron 17-50 f2.8 ale niesom si istý nad kvalitou makra. Momentálne zvažujem tento Nikon 60mm f2.8 ev. ešte Tamron 60mm f2.0. Telo by som volil asi Nikon D3200.(čo tiež neviem ako je to s kompatibilitou uvedenych objektivov) Fotit budem 99% bez stativu (tieto objektivy su bez stabilizacie myslim, tak snad to vykompenzuje lepšia svetelnost). A určite nechcem fotit hmyz:) Vopred ďakujem za Váš názor

    Peter, 13.03.2013 | Reagovat

  • 158

    Bouška

    Reaguje na 157 | Dobrý den, já bych pro Vaše potřeby vybral je tento makroobjektiv, portréty s ním vyfotíte bez problémů také.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.02.2013 | Reagovat

  • 157

    Avatar

    A jeste dotaz.Neudelal jsem chybu s koupi pevne 50tky na portrety kdyz tento makroobj.si poradi i s portretem?

    Greg, 04.02.2013 | Reagovat

  • 156

    Avatar

    Dobry den,mam Nikon D3100+18-105mm objektiv a 50mm1.8G na portrety.Jaky byste mi doporucil objektiv na makro(Kvetiny ale take obcas hmyz)cca do 13000,-.Dekuji

    Greg, 04.02.2013 | Reagovat

  • 155

    Bouška

    Reaguje na 154 | Dobrý den, bohužel nevím o žádném vhodném konvertoru.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.01.2013 | Reagovat

  • 154

    Avatar

    Dobrý den, jaký konvektor by zajistil plnou kompaktibilitu s tímto 60mm Nikonem. Mám ho, ale občas bych i přivítal něco o málo většího. Díky M.

    Martin, 22.01.2013 | Reagovat

  • 153

    Avatar

    Reaguje na 152 | Ano, je to tak. Z tohoto duvodu byl prave Tamron 180 mym oblibenym objektivem napriklad na jesterky, protoze delsi ohnisko (pri zachovani stejne kompozice) vice smrskne perspektivu a vidime z popredi/pozadi mensi cast (je tedy mene rusive), nez u objektivu s kratsim ohniskem, jak spravne rikate. Ovsem hloubka ostrosti je stejna, takze kdyby nekdo cekal, ze si snad s kratsim ohniskem pomuze k tomu, ze pri stejne clone bude mit vazku/kytku/broucka zaostreneho celeho, kdyz jej s ohniskem delsim celeho zaostreneho nema, tak bude zklaman ;)

    Petr Lunak, 29.11.2012 | Reagovat

  • 152

    Bouška

    Reaguje na 151 | Dobrý den pane Luňáku, asi máme pravdu oba dva...  :)  Makru se sice nijak speciálně nevěnuju, ale vycházím z toho, že pokud fotím delším ohniskem, tak na dosažení zvětšení 1:1 jsem od objektu dál, než když stejného zvětšení docílím pomocí objektivu s kratším ohniskem. Hloubka ostrosti tedy nejspíš skutečně bude stejná, ale lišit se nejspíš bude vzhled rozostřeného pozadí a perspektiva- to by mělo být u každého ohniska jiné. Je to tak?

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.11.2012 | Reagovat

  • 151

    Avatar

    Reaguje na 149 | 2) Nemate pravdu pane Bouska. Ohnisko objektivu nema na hloubku ostrosti vliv, takze pri max. zvetseni 1:1 a stejnem "f" bude HO naprosto identicka. Pokud neverite, vyzkousejte si porovnat treba Tamrony 90mm a 180mm (s obema jsem dlouhodobe makro fotil). Dvojnasobne ohnisko, avsak HO na milimetr stejna.

    Petr Lunak, 29.11.2012 | Reagovat

  • 150

    Avatar

    Velice děkuji za odpověď. Mnoho jste mi objasnil.. Dobré světlo:-)

    Habib, 22.10.2012 | Reagovat

  • 149

    Bouška

    Reaguje na 148 | Dobrý den,

    1) clonové číslo se zvětšuje i tak
    2) díky ohnisku dosáhneme při nastavení stejného clonového čísla větší hloubky ostrosti, takže pokud chcete hloubku ostrosti co nejmenší, je 90mm objektiv lepší.
    3) jestli se hodí víc, tsi netroufnu říci, ale za vhodných okolností se dá hmyz dobře fotit i s 60 mm objektivem.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.10.2012 | Reagovat

  • 148

    Avatar

    Dobrý den, asi se nebudete divit když budu opět srovnávat tuto šedesátku s Tamronem 90, ale chtěl bych se zeptat. Pochopil jsem správně, že když se tento nikon nevysouvá (při ostření plný výsun u tamronu), nezhoršuje se tedy ani clonové číslo(1)? Tedy jinak řečeno, zda-li je tato 60tka od nikonu více vhodná na portréty díky nižšímu clonovému číslu při určitém zaostření (na bokeh), a tedy i rozdíl v hloubce ostrosti u makra(2)? Mám pocit, že díky těmto parametrům se mi hodí více Nikon než Tamron a i z důvodu pohodlnější práci s ním, díky nepříjemnému výsuvu a absenci swm.. Při APSC se podle mého dá také obstojně fotografovat hmyz, nebo se mýlím(3)? Děkuji a omlouvám se za ten román, stačí jen ano ne :-)

    Habib, 19.10.2012 | Reagovat

  • 147

    Bouška

    Reaguje na 146 | Dobrý den, ostření sice není nejrychlejší, ale v dané ceně nic lepšího nabídnout nemohu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.10.2012 | Reagovat

  • 146

    Avatar

    takže ta 17-50 od tamronu so svetelnostou 2,8 je snim mozne fotit sport ? presnejšie povedane motocross ma to rychle zaostrovanie ?

    k_ub0, 03.10.2012 | Reagovat

  • 145

    Bouška

    Reaguje na 144 | Dobrý den, myslím, že jste vybral dobře. Kombinace objektivů Tamron SP 17-50mm f/2,8 XR Di II VC pro Nikon a Tamron AF SP 60mm f/2,0 Di II Macro pro Nikon mi přijde pro Vaše potřeby vhodná.  

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.10.2012 | Reagovat

  • 144

    Avatar

    pardodn myslel som tamron 60 mm 2.0 :))

    kub0, 01.10.2012 | Reagovat

  • 143

    Avatar

    Dobry den,mam nikon d3100 18-55 VR a 70-300 USD tamron ,chcel by som nejaky lepsi zakladny objektiv a pevny obj. hranicu mam okolo 500 euro mali by sa tam vojst 2 objektivy jeden pevny druhy zakladny z dobrou svetelnostou takze rozmyslam nad 17-50 tamron 2,8 a nikon 50 1,8 je to akurat v cenovej relacii chcel by som fotit portrety 50 mm ovšem po najdeni tohto objektivu 60 mm a + macro sa vas pytam ci je to dobra volba fotit portrety cca na urovni 50 mm + ako bonus by som mal makro co by ma urcite bavilo portrety mam na mysli male deti ,nevesta + obrucny a podobne.. je podla vas vodnejsi tento objektiv (moznost makro cize priblizit oči ,usta bábetka, prsty atd alebo je vhodnejsia 50 mm ? chcel by som nejaky pevny objektiv na portrety neviemci 50 alebo 60 mm + moznost macro a druhyobjektiv by som chcel nejakyna sport ktory je schopny rychlo zaostrit ? rozsah 18-85 cca viacmenej

    kub0, 01.10.2012 | Reagovat

  • 142

    Bouška

    Reaguje na 141 | Dobrý den, tento je vhodný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.09.2012 | Reagovat

  • 141

    Avatar

    Dobrý den pane Bouška, prosím o radu jaký makro objektiv vybrat k Nikonu 7000 a aby byl použitelný i na portréty, je tento ten pravý, nebo je něco ještě lepšího či vhodnějšího. Dík za odpověď

    Karel, 22.09.2012 | Reagovat

  • 140

    Bouška

    Reaguje na 139 | Dobrý den, na hmyz je potřeba co nejdelší ohnisko, takže pro Vás je vhodnější Nikon 85 mm F 3,5 AF-S G DX Micro VR.  Stabilizátor je pro focení makra bez stativu jednoznačnou výhodou.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.04.2012 | Reagovat

  • 139

    Avatar

    Pane Bouška, chtěl bych se zeptat, který objektiv je výhodnější na focení makra (květiny,hmyz) - Nikon 60mm F2,8 G ED AF-S Mikro či objektiv Nikon 85mm F3,5 AF-S G DX mikro VR. Má u focení makra význam stabilizace? Mnohokrát děkuji.

    Pavel, 05.04.2012 | Reagovat

  • 138

    Bouška

    Reaguje na 137 | Dobrý den, myslím, že je to rozumná úvaha.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.03.2012 | Reagovat

  • 137

    Avatar

    Díky. Tomu macru se asi nevyhnu. Tak asi začnu tímto sklem. Ale taky uvažuji o pevné padesátce. Jelikož má ale ona padesátka 1,4 opravdu znatelné soudkové zkreslení, tak asi začnu tou 60kou, která se na D800 bude asi pro začátek líp hodit. Co myslíte pane Bouška?

    Tomas, 28.03.2012 | Reagovat

  • 136

    Bouška

    Reaguje na 135 | Dobrý den, na otevřenou clonu je lepší 60/2,8G, po přiclonění jsou srovnatelné, ale i tak mi přijde 60/2,8G trošku lepší. Na portréty je tento objektiv ale relativně krátký, s 85/1,8G dosáhnete více rozostřeného pozadí jednak díky delšímu ohnisku, ale také kvůli vyšší světelnosti. Uvedené odkazy jsou "pouze" laboratorní testy, v praxi to může vypadat jinak...  85/1,8G jsem ale ještě bohužel neměl možnost vyzkoušet.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.03.2012 | Reagovat

  • 135

    Avatar

    Dobrý den. Jelikož makro nefotím a chci to jen vyzkoušet, jestli by mě to chytlo a naopak dost fotím portréty . . . mohl by jste mi srovnat tento kousek s Nikon 85 mm F 1,8 AF-S G? Přesněji, jestli je obrazová kvalita obou aspoň částečně srovnatelná, co se týče fotografování portrétů na D800. Nebo mám raději přišetřit a pořídit oba dva.

    Tomas, 28.03.2012 | Reagovat

  • 134

    Bouška

    Reaguje na 133 | Dobrý den, například tento je vhodný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.01.2012 | Reagovat

  • 133

    Avatar

    Dobrý den zajímá mě focení Produktové fotografie. Mám Nikon D7000 + 16-85 mm VR htěl bych koupit lepší (vhodnější ) objektiv na focení produktové fotografie hlavě autodílů. děkuji za doporučení Fedor

    Dušan, 19.01.2012 | Reagovat

  • 132

    Avatar

    Mužete mě zdělit jaký je rozdil mezi tímto objektivem Nikon 60 mm F 2,8 G ED AF-S Micro a Nikon Nikkor AF 60 mm f/2,8 MICRO D A co do kvality obrazu ostrosti a přesnosti i rychlostí zaostřování a taky boketu. Druhý uvedený objektiv je starší ? Děkují za odpověď

    Petra, 18.01.2012 | Reagovat

  • 131

    Bouška

    Reaguje na 130 | Dobrý den, pokud je dostatek světla, tak na focení pohybu stačí i 16-85, ale na makro se moc nehodí. Pro Vaše potřeby by byl vhodný například Nikon 85 mm F 3,5 AF-S G DX Micro VR, nebo ještě lépe Nikon 105 mm F 2,8 G NIKKOR AF-S Micro IF-ED VR.     

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.12.2011 | Reagovat

  • 130

    Avatar

    Dobrý den, fotím s Nikon D90. Jaký makroobjektiv by jste mi doporučil, když už vlastním Nikon 16-85 mm ? Nebo je objektiv 16-85 na dobré makro dostačující? Chtěla bych fotit vetší detaily - květy, hmyz.. A ještě jeden dotaz. Je Nikon 16-85 vhodný na focení rychlého pohybu? ( ráda fotím koně při skoku )

    Blanka, 14.12.2011 | Reagovat

  • 129

    Bouška

    Reaguje na 128 | Dobrý den, v této kategorii bych vybral buď tento a nebo Tamron AF SP 90 mm F/2,8 Di Macro pro Nikon, který je díky delšímu ohnisku lepší třeba pro focení hmyzu. Obrazová kvalita je u Tamronu ještě nepatrně lepší. Nevýhodou je ale pomalejší zaostřování - při focení makra to ale nehraje roli.    

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.11.2011 | Reagovat

  • 128

    Avatar

    Dobrý den, vlastním D300s a poohlížím se po makroobjektivu, který je kompatibilní a především kvalitní. Můžete mi prosím odpovědí na email, nějaký z Vaší nabídky doporučit? do cenové relace 15 000,-. Předem Vám velice děkuji. S pozdravem Musiálkova Markéta

    Marketa, 29.11.2011 | Reagovat

  • 127

    Bouška

    Reaguje na 126 | Dobrý den, myslím, že pro Vaše potřeby je ideální Tamron 90/2,8.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 01.11.2011 | Reagovat

  • 126

    Avatar

    Dobry den, mohl bych Vas pozadat o pomoc pri vyberu makro objektivu? Chtel bych fotit kytky, motyly, hmyz a pripadne ten objektiv pouzit i na portrety. Rad bych se pohyboval v cenove hladine nize uvedenych objektivu: http://www.megapixel.cz/nikon-60-mm-f-2-8-g-ed-af-s-micro http://www.megapixel.cz/nikon-85-mm-f-3-5-af-s-g-dx-micro-vr http://www.megapixel.cz/tamron-af-sp-90-mm-f-2-8-di-macro-pro-nikon http://www.megapixel.cz/sigma-105-28-e-xdg-macro-nikon Diky moc za radu. Tomas.

    Tomas, 01.11.2011 | Reagovat

  • 125

    Bouška

    Reaguje na 124 | Dobrý den, jestli plánujete fotit i hmyz, tak raději Tamron.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.10.2011 | Reagovat

  • 124

    Avatar

    Dobrý den jaký by jste koupil tento nebo http://www.megapixel.cz/tamron-af-sp-90-mm-f-2-8-di-macro-pro-nikon?stranka=komentare díky za info

    david, 13.10.2011 | Reagovat

  • 123

    Bouška

    Reaguje na 122 | Na portréty určitě, ale na krajinu je i 50mm celkem dost. Ale na záběry zblízka to bohužel nebude.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.10.2011 | Reagovat

  • 122

    Avatar

    Reaguje na 121 | myslíte tedy, že by byl lepší a vhodnější třeba Nikon 50mm F 1,4 AF-S Nikkor G? Mockrát děkuji za odpověď.

    Jirka, 04.10.2011 | Reagovat

  • 121

    Bouška

    Reaguje na 119 | Dobrý den, má celkem dlouhé ohnisko, moc vhodný mi nepřijde hlavně na krajinu, ale jinak se samozřejmě použít dá.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.10.2011 | Reagovat

  • 120

    Avatar

    Dobrý den, mám Nikon D90 se setovým objektivem 18-105VR. Chtěl bych si koupit nějaký nový, lepší objektiv na focení krajiny,městské krajiny a jejich detailů a taky portréty. Je právě tento objektiv kompatibilní s mým foťákem a taky vhodný? Nebo je i nějaká lepší varianta v této cenové relaci okolo 10 000,-Kč? Děkuji za odpověď.

    Jirka, 03.10.2011 | Reagovat

  • 119

    Avatar

    Dobrý den, mám Nikon D90 se setovým objektivem 18-105VR. Chtěl bych si koupit nějaký nový, lepší objektiv na focení krajiny,městské krajiny a jejich detailů a taky portréty. Je právě tento objektiv kompatibilní s mým foťákem a taky vhodný? Nebo je i nějaká lepší varianta v této cenové relaci okolo 10 000,-Kč? Děkuji za odpověď.

    Jirka, 03.10.2011 | Reagovat

  • 118

    Bouška

    Reaguje na 117 | Dobrý den, ano, je.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.09.2011 | Reagovat

  • 117

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je tento objektiv vhodný i pro úplného začátečníka s makrem?

    Blažková Veronika, 19.09.2011 | Reagovat

  • 116

    evgenij, 26.08.2011 | Reagovat

  • 114

    Bouška

    Reaguje na 113 | Dobrý den, ano, bude bez problémů fungovat.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.08.2011 | Reagovat

  • 115

    Bouška

    Reaguje na 112 | Dobrý den, ano, bude fungovat.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.08.2011 | Reagovat

  • 113

    Avatar

    Dobrý den,mám Nikon D3100 a chtěla bych se zeptat zda můžu použít tenhle makro objektiv.Děkuji za odpoveď.

    Lucie Šaděrová, 24.08.2011 | Reagovat

  • 112

    Avatar

    Dobry den! objektiv bude fungovat s Nikonem D3100?

    evgenij, 24.08.2011 | Reagovat

  • 111

    Lukeš

    Reaguje na 110 | Dobrý den, ono hodně záleží na tom co chcete fotografovat. Na některé žánry he vhdonější ohnisko 60mm a na některé 90mm. Obrazový výstup obou objektivů je hodně podobný.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 02.08.2011 | Reagovat

  • 110

    Avatar

    Reaguje na 109 | o pekne... ked hladam info, ci je lepsi tamron 90 alebo nikon 60 ..v tamron 90 komentaroch pisete ze nikon 60..a v nikon 60 ze tamron. a potom ze si clovek nevie vybrat... :)

    , 01.08.2011 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím