Nikon CoolPix P90 Komentáře k Nikon CoolPix P90

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (178 - 78)

  • 178

    Lukeš

    Reaguje na 177 | Dobrý den, bohužel porovnáváte archivní výrobky které již nejsou na trhu. Osobně mohu doporučit například Nikon P500. Je to dobrý kompromis mezi cenou a výkonem.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 04.09.2011 | Reagovat

  • 177

    Avatar

    Zdravím, chtěl bych poprosit o pomoc při výběru fotoaparátu pro začínajícího zapáleného fotografa. Fotit by se mělo co kde uvidím, ale hlavně pohyb. Vybral jsem si již několik favoritů - Nikon Coolpix P90 popř. P100 dále mám ve výběru Panasonic Lumix DMC-FZ38 a DMC-FZ45. U posledního zmíněného jsem se tu dočetl o problémech s fotografiemi způsobené přílišným rozlišením. Vím, že je to asi složité říct, který je "lepší" nebo "horší", ale pro amatéra, který se moc nevyzná dvojnásob. Popřípadě jiným alternativám se nebráním. Mnohokrát Vám děkuji

    Michal, 04.09.2011 | Reagovat

  • 176

    Avatar
    Reaguje na 175 | Dobrý den , min. bych doporučoval rychlostní ekvivalent class4

    Bohouš Brož - Megapixel, 26.10.2010 | Reagovat

  • 175

    Avatar
    Reaguje na 174 | Děkuji, chtěla bych se ještě zeptat jakou paměťovou kartu je vhodné pro tento foťák koupit pokud jde o rychlost zápisu.

    Soňa, 25.10.2010 | Reagovat

  • 174

    Avatar
    Reaguje na 173 | Dobrý den, všeobecně je potřeba k ostření kontrast (hrany, světelné zdroje - hvězdy, pouliční světla atd.)

    Bohouš Brož - Megapixel, 06.10.2010 | Reagovat

  • 173

    Avatar
    Nedalo by se tomu ostření za šera a v noci nějak pomoct? Proč má ten foťák například režim na noční fotku když v noci neumí zaostřit? :-D Nebo dělám něco špatně??? Kde je chyba?

    Soňa, 06.10.2010 | Reagovat

  • 172

    Avatar
    Reaguje na 171 | Dobrý den, aberace, je u ultrazoomu asi téměř normálním jevem. Pokud nespěcháte, vydržte na HS10, podle všeho bude minimálně za to čekání stát, pak budeme moct srovnávat (:

    Bohouš Brož - Megapixel, 20.04.2010 | Reagovat

  • 171

    Avatar
    Dobry den, chtel bych se zeptat, rozmyslim se nad koupi ultrazoomu, vybiram mezi Canon Powershot SX1, olympus SP590UZ,a timhle Nikonem, pripadne novym Fujifil hs10, nejlip mi pro me potreby asi vyhovuje tenhle Nikon, ale uvadite ve Vasem nazoru jako minus aberaci, jak velky je problem s ni u tohoto pristroje? A jaky nazor mate na muj vyber, pripadne co byste mi doporucili za pristroj? dekuji.

    Milan, 19.04.2010 | Reagovat

  • 170

    Avatar
    Reaguje na 169 | Dobrý den,samozřejmě souhlasím,HX1 má už konstrukčně předpoklad pro nižší hladinu šumu proti P90(CMOS a méně pixelů),u P90 taky zoom a makro využívám naplno a mohu jen chválit,zvažuji teď přechod na zrcadlovku ale nějak mi chybí pořád pádné argumenty

    pepa, 15.03.2010 | Reagovat

  • 169

    Avatar
    Reaguje na 168 | Dobrý den Pepo, naše názory jsou individuální (nesdílíme je jednotně v rámci Megapixelu ). Já k problému přistupoval z pohledu hladiny barevného šumu a Luděk Bouška z pohledu zoomu a makra - viz koncept. Pokud by jsem si měli situace s kolegou Bouškou prohodit, vzácně bychom se shodli (: . Velký senzor při malém počtu obrazových bodů je teoretický předpoklad k nízkému projevu šumu, tento předpoklad je teoretický, praxe může být pak jiná.

    Bohouš Brož - Megapixel, 14.03.2010 | Reagovat

  • 168

    Avatar
    Reaguje na 167 | pan Brož versus Reaguje na 154 | pan Bouška,pro jednoho je lepší SONY pro druhého NIKON, a jak pánové hodnotíte UZ FUJI???Některé modely mají větší čip a prý jsou nejlepší - další názor,jaký komentář bude následovat od vás?

    pepa, 12.03.2010 | Reagovat

  • 167

    Avatar
    Reaguje na 166 | Zdravím Stando, doporučuji HX1 o proti P90 pokud jde o hladinu barevného šumu (toho času nebyla P100 na trhu) - srovnávám dva konkrétní modely. Mimochodem HX1 na tom není po stránce kresby tak špatně, že by kreslila např. ruku místo oka - viz. Picasso (((:

    Bohouš Brož - Megapixel, 05.03.2010 | Reagovat

  • 166

    Avatar
    Reaguje na 165 | nevím teda p. Bohouši co vás vede k tomu, že po obrazové kvalitě doporučujete hx1, vím, že je nesmysl se u těchto zoomů dívat na rozlišení 1:1, ale když se přeci jenom podíváte tak zjistíte, jak "překrásně" tento objektiv "maluje a šumí". dovolím si tvrdit, že Picasso ba to namaloval určitě lépe.

    Standa, 05.03.2010 | Reagovat

  • 165

    Avatar
    Reaguje na 164 | Dobrý den, P90 neměla zásadní vadu - přeci jen už byla na trhu téměř rok. X70 je určitě adekvátní ekvivalent. Nic méně po obrazové kvalitě bych Vám doporučil http://www.megapixel.cz/sony-cybershot-hx1 - o proti oběma modelům má neporovnatelně nižší hladinu šumu při vyšších ISO a snížených světelných podmínkách a rychlejší reakci při ostření.

    Bohouš Brož - Megapixel, 20.01.2010 | Reagovat

  • 164

    Avatar
    Dobrý den, rád bych se zeptal proč byl ukončen prodej tohoto digitálu? (měl nějakou zásadní vadu?) Je Pentax x70 dobrý ekvivalent? Jaký foťák byste mi doporučili místo toho, když parametrově a vlastnostmi (snad až na ten akumulátor) mi nejvíce seděl tenhle nikon? Děkuji

    fanuel, 20.01.2010 | Reagovat

  • 163

    Avatar
    Reaguje na 162 | Dobrý den Aleno, na to bohužel není měřítko, je to spíš o jakémsi vztahu k danému přístroji - to posuďte Vy sama. Jestli Vám to pomůže - kolem 4000 by byla maximální cena při prodeji Vašeho opraveného přístroje v našem Bazaru.

    Bohouš Brož - Megapixel, 14.12.2009 | Reagovat

  • 162

    Avatar
    Dobrý den, podařilo se mi shodit fotoaparát Nikon CoolPix P5000 při focení na samospoušť a zřejmě se rozbil objektiv. Nezajede zpět a samozřejmě nefotí. V autorizovaném servisu Nikon mi bylo sděleno, že výměna objektivu stojí asi 4200Kč. Neuvedli zda s prací či nikoli. Teď řešíme, jestli P5000 dát spravit či raději koupit nový P90. S P5000 jsme byli velice spokojeni, ale přece jen technika jde rychle dopředu, takže bych potřebovala poradit, zda má cenu opravovat starší kus nebo rovnou vyměnit za nový.

    Alena, 14.12.2009 | Reagovat

  • 161

    Avatar
    Reaguje na 160 | OK, diky za info, pujdu do HX1 :)

    screen, 10.12.2009 | Reagovat

  • 160

    Avatar
    Reaguje na 159 | Dobrý den, podle aktuál. infa z prodejny : P90 HD video neumí (přeci jenom je už starší model), během videa nezumuje. Časosběr (intervalové snímání ) umí v i ntervalech 30s, 1, 5 a nebo 10 min.

    Bohouš Brož - Megapixel, 09.12.2009 | Reagovat

  • 159

    Avatar
    Zdravim, chci se zeptat nekoho, kdo tento fotak ma, jak je to s videem. Umi tocit v HD , umi behem toceni zoomovat a je slyset moturek? Dale jsem se docetl, ze umi casosber, coz umeji jen lepsi kamery a zajima me tedy jak to tady funguje. Mam Sony H5 a jsem s nim spokojen,chci poridit dalsi fotak do rodiny a zajima me to video. Nebo jestli radeji mam zvolit Sony DSC-HX1, kde je to jasne, ale zas neumi casosber. Prosim jen nazor nekoho , kdo o tom opravdu neco vi, respektive fotak ma. Sumy, blumy, svestky, aberace a jine kraviny, me nechavaji klidnym, stejne vsichni fotky ve vysledku zmensujeme abych je poslali mejlem :

    screen, 09.12.2009 | Reagovat

  • 158

    Avatar
    Reaguje na 157 | Dobrý den, Váš příspěvek jsem smazal, tyto komentáře neslouží ke komerční reklamě.

    Bohouš Brož - Megapixel, 21.11.2009 | Reagovat

  • 156

    Bouška
    Reaguje na 155 | Dobrý den, samozřejmě ano.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.10.2009 | Reagovat

  • 155

    Avatar
    Dobry den, je P90 zavit na stativ stejny jako u D60 (neboli - da se stativ z D60 pouzit?) - Dekuji

    fryska, 20.10.2009 | Reagovat

  • 154

    Bouška
    Reaguje na 152 | Dobrý den, například http://www.megapixel.cz/megapixel-akumulator-en-el 5-pro-nikon.

    Reaguje na 153 | Myslím si, že P90 je o trochu lepší volbou.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.10.2009 | Reagovat

  • 153

    Avatar
    Má P90 lepší obrazovou kvalitu, makro a zoom než Sony HX1? Váhám totiž, který z těchto dvou si pořídit. Díky.

    Martin P., 07.10.2009 | Reagovat

  • 152

    Avatar
    Reaguje na 151 | /150/ Aha, to je škoda. A jaký akumulátor ve vašem e-shopu je pro P90? Děkuji.

    Petr, 07.10.2009 | Reagovat

  • 151

    Bouška
    Reaguje na 149 | Dobrý den, SX1 je podle mého názoru lepší právě pro "rychlé focení", má také daleko lepší video.

    Reaguje na 150 | O této možnosti nevím.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.10.2009 | Reagovat

  • 150

    Avatar
    Dobrý den, dá se zakoupit výkonější akumulátor? Děkuji.

    Petr, 05.10.2009 | Reagovat

  • 149

    Avatar
    Dobrý den, rozhoduji se mezi fotoaparáty Canon Powershot SX1 IS a Nikon Coolpix P90 a nemůžu se rozhodnout, který z nich je vhodnější. Hodláme fotit převážně zvířata, ale i různé zážitky z cest. Protože je pro nás poměrně dost důležitá funkce videa, zavrhli jsme koupi zrcadlovky. Který z těchto (ale případně i jiných) fotoaparátů je podle Vás lepší pro "rychlé" focení? Na Nikonu mě proti Canonu zaujalo iso a zoom, u Canonu je to zase video, otočný display a použití baterií (i když to není prioritou). Foťákům až tak moc nerozumím (což je asi patrné :-)), tak nevím, který upřednostnit a čeho se při výběru především držet. Děkuji za případné odpovědi :-)

    Jingle, 05.10.2009 | Reagovat

  • 148

    Bouška
    Reaguje na 147 | Dobrý den, ano, objektiv je ve své kategorii kvalitní, ale kvalita fotek se se zrcadlovkou srovnávat nedá.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.10.2009 | Reagovat

  • 147

    Avatar
    Dobrý den, tento fotoaparát se mi velmi libí. Mám na srdci tyto otázky. Je 24x optický zoom a makro od 1cm opravdu kvalitní? Má české menu? Dá se kvalita fotografií srovnat s kvalitou zrcadlovky, např. Nikon D5000? Děkuji za odpovědi.

    Martin P., 01.10.2009 | Reagovat

  • 146

    Bouška
    Reaguje na 145 | Dobrý den, pokud jde o obrazovou kvalitu a rychlost, je D60 daleko lepší volbou.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.09.2009 | Reagovat

  • 145

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych si pořídit nový foťák od Nikonu a rozmýšlím se mezi P90 a D60. Chtěl bych se zeptat na hlavní klady a zápory těchto foťáků a který s z nich je lepší volba. Případně poradit ještě nějaký jiný foťák, též od Nikonu s podobnou cenou. Děkuji mnohokrát

    amentia, 27.09.2009 | Reagovat

  • 144

    Bouška
    Reaguje na 142 | Dobrý den, bohužel to nejde.

    Reaguje na 143 | Oba dva jsou vynikající, FZ28 nabízí o něco víc možností, kromě jiného taky možnost použití filtrů, což je podle mě dost velká výhoda.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.08.2009 | Reagovat

  • 143

    Avatar
    Dobrý den pane Boučka. Co bys te mi poradil koupit p90 nebo fz 28? Nemůžu se rozhodnout, který z nich si mám raději koupit? Budu fotit makro, ale hlavně krajinu a portréty. Jsem amatér. Děkuji za odpovět.

    Třetis, 02.08.2009 | Reagovat

  • 142

    Avatar
    Dobrý den, je možno u tohodle fotoaparátu nasadit UV filtr jako ochranu objektivu? Děkuji za informace.

    Mirek F., 01.08.2009 | Reagovat

  • 141

    Bouška
    Reaguje na 138, 140 | Dobrý den, dálkové ovládání v ceně mají http://www.megapixel.cz/canon-powershot-sx1-is a http://www.megapixel.cz/sony-dsc-h50-cerny.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.07.2009 | Reagovat

  • 140

    Avatar
    Pokládám stejnou otázku jako 138. Informace o dálkových ovládáních, resp. o možnostech používání kabelových spouští jsou všeobecně v internetových obchodech zamlčovány. Zajímá mě, které z přístrojů (srovnatelných s Nikonem P90) lze doplnit přikoupeným dálkovým ovládáním nebo kabelovou spouští? Případně prosím aspoň odkaz ke stránkám, kde jsou tyto informace ke zhlédnutí.

    Wolker, 27.07.2009 | Reagovat

  • 139

    Avatar
    Reaguje na 136 | Zdravím Mirku,občas mne napadají podobné otázky a myslím si že očas vedle odborných odpovědí tam je i takové lehké nasměrování zákazníků(hlavně laiků a nerozhodných)k modelům o které je malý zájem a leží na skladě,protože jinak si neumím vysvětlit občasné diametrálně odlišné komentáře na tentýž aparát.A k P 90-velmi dobrý objektiv,stabilizace,seriové snímání,zaostřuje dost rychle i v šeru,d-lighting vytáhne detaily v tmavých partiích,makro,jako mínus je horší video bez možnosti opticky zoomovat(jen digitálně)a malá výdrž akumulátoru(mám 3 a dá se koupit za 260kč) a za jiný bych ho neměnil,slušně ostré fotky na A4,některé i A3,při menších nárocích klidně i plakáty.

    Fanda, 10.07.2009 | Reagovat

  • 138

    Avatar
    Který z těchto modelů má součástí balení dálkové ovládání a u kterých je možnost dokoupení? - olympus SP-590, panasonic lumix fz28, canon powershot sx1, sony cybershot hx1, nikon coolpix p90. děkuji

    Petra, 08.07.2009 | Reagovat

  • 137

    Bouška
    Reaguje na 135 | Dobrý den, posuzování "který foťák je lepší" je hodně subjektivní, každý máme jiné nároky. FZ28 mi přijde nejzajímavější kvůli obrazové kvalitě a možnosti fotit v RAW a třeba také kvůli možnosti používat filtry přímo na objektiv.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.07.2009 | Reagovat

  • 136

    Avatar
    aniž bych byl osloven, myslím si, že případná odpověď pana Boušky bude velmi opatrná a mlhavá. Mohl by totiž být, pokud by se jednoznačně doporučující a jednoznačně odsuzující odpověď vzala šikovně po právní stránce " do ruky" velmi popotahován. Vámi vyjmenované přístroje firem zvučných jmen si svoje místo na trhu pečlivě hlídají. Recenze snad ani pro laika nemá cenu číst - soudkovité zkreslení, aberace atd. jednou popřou, jinde označí za výrazné. Já sám jsem snahu vytypovat po internetu nejlepší falešnou zrcadlovku už vdal. Fotím Sony H5 se spokojeností tak na 70%, a pro spíše odsuzující stanoviska v komentářích váhám s nákupem HX 1. Pošilhávám po Nikonu P-90. Také by mě zajímalo, proč nejčastěji jemně protěžovaná FZ 28 je ze zbylách DSLR proklatě nejlevnější v řádech tisíců? Odpověď, že je ze zmiňovaných na trhu nejdélé neberu, není to zas tak velký časový rozestup. Spíše jsou ty ostatní předražené.

    Mirek, 08.07.2009 | Reagovat

  • 135

    Avatar
    Ještě jsem se chtěla zeptat, doporučujete Panasonic lumix FZ28, ale mě přišel podle parametrů horší než tento Nikon nebo ostatní kopmakty, o kterých uvažuji. Včem je Panasonic lepší? Já této značce moc nevěřím, ale možná je to chyba... děkuji

    Petra, 08.07.2009 | Reagovat

  • 134

    Avatar
    Dobrý den, chtěla bych si koupit lepší kompakt a nemůžu se rozhodnout mezi těmito: Nicon coolpix P90, Sony cybershot HX1, Canon powershot SX1, olympus SP-590UZ nebo panasonic Lumix DMC-FZ28. Jsem ve fotografování začátečník, ale chci se tomu více věnovat. Chtěla bych univerzální foťák. Poraďte mi prosím aspoň, který určitě nebrat. Jaký na ně máte názor pane Bouška? Děkuji

    Petra, 08.07.2009 | Reagovat

  • 133

    Bouška
    Reaguje na 131 | Dobrý den, displej mi nepřijde nijak zvlášť špatný. Určitě existují lepší, ale kvůli displeji bych FZ28 určitě nezatracoval.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.07.2009 | Reagovat

  • 132

    Avatar
    Reaguje na 107 | Pane Bouško, to je display Panasonicu FZ28 opravdu tak mizerný? (a omlouvám se za utečené písmenko)

    Lucie, 01.07.2009 | Reagovat

  • 131

    Avatar
    Reaguje na 107 | Pane Boušo, to je display Panasonicu FZ28 opravdu tak mizerný?

    Lucie, 01.07.2009 | Reagovat

  • 130

    Bouška
    Reaguje na 129 | Dobrý den, pro VAše účely se dá použít, ukázky najdete zde http://www.megapixel.cz/nikon-coolpix-p90#nazory.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.06.2009 | Reagovat

  • 129

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat na tento Nikon, zda by byl vhodný pro focení zvěře i s plným zoomem (ze stativu)? Myslím ostrost fotky a obrazovou kvalitu. Tento přístroj se mi velmi líbí, nemá nějakou vyloženou chybu nebo slabinu? Mám strach o displej, je dosti " na ráně", třeba Canon SX 10 IS, který se mi také zamlouvá, to má vyřešeno lépe (otočí se a nepoškrábe se). U Canonu mi vadí AAA baterie. Jak je na tom P90 s rychlostí? Napište někdo prosím další zkušenosti s P90. Jsem skoro začátečník, neudělám chybu s P90 nebo raději zvolit Canon? Nebo úplně jiný a proč? Děkuji.

    Kafík, 28.06.2009 | Reagovat

  • 128

    Bouška
    Reaguje na 127 | Dobrý den, v této kategorii bývá většinou nejlépe hodnocen FZ28.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.06.2009 | Reagovat

  • 127

    Avatar
    Zdravím všechny fotografy, Potřebuji radu odborného oka.Chci si v nejbližší době kupovat fotoaparát a rozhoduji se mezi těmito značkami - Panasonic lumix DMC-FZ28, Nikon Coolpix P90, Canon Powershot SX10IS, Sony DSC-H50.Tento fotoaparát budu používat pro běžné amaterské focení(krajina,rodina,detaily,šero,tma,pohyb).Pokud mi poradíte P90,tak jestli je velký rozdíl mezi P90 a P80.Jestli vyšší cena není pouze ve 12Mp, optickém zoomu 24x a v ISO1600,3200. Popřípadě návrh na jiný fotoaparát. Děkuji mnohokrát

    Otto Rebenda, 25.06.2009 | Reagovat

  • 126

    Avatar
    Dobrý den, v názoru píšete že nevíhodou je aberace, ale mě nepřipadá rozhodně horší než u Sony HX1 které tu taky nabízíte, spíš lepší, ale u něj to nepíšete pokud vím. Jen mi připadá, že např oproti Sony mají fotky jiné nevíhody. Ale nechci kritizovat, Mám váš obchod velmi rád, a myslím, že jsem tu nejčastějším návštěvník. Jen tak dál a děkuji mnohokrát!

    Tomáš-amater, 24.06.2009 | Reagovat

  • 125

    Bouška
    Reaguje na 124 | Dobrý den, bohužel to nejde.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.06.2009 | Reagovat

  • 124

    Avatar
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli se dá na tento objektiv přidat redukční kroužek, abych mohla přidat clonu nebo filtry! děkuji

    Bara, 21.06.2009 | Reagovat

  • 123

    Avatar
    Reaguje na 121 | Nikon P90 v žádném případě nemá možnost měnit objektivy, ostatně jako žádný kompakt. To je výhradou DSLR. Po osobním testování modelů Sony HX1, Nikonu P90, Canonu SX1 a Panasonicu FZ28 jsem dal přednost právě tomu Panasonicu. Fotí z nich nejlépe, je zatížen nejmenším počtem technických "kompromisů" a současně je také z těchto čtyř na trhu jednoznačně nejlevnější a se slušnou nabídkou volitelného příslušenství. FZ28 vyhrává ve všech testech i recenzích u nás i v zahraničí a i z "úst" majitelů na mnoha fórech zaznívá, že je Panasonic aktuálně jedničkou na trhu v rámci U-kompaktů. Jediné citelné mínus je absence polohovatelného LCD (zároveň horší pozorovací úhly), ale ani tato výhoda ostatních modelů nedokáže Panasonic sesadit z pomyslného trůnu.

    Aleš, 16.06.2009 | Reagovat

  • 122

    Avatar
    Reaguje na 121 | Panasonic je dnes asi nejlepší firma na výrobu fotoaparátů (kompaktů). Tyto zvěsti platily několik let zpátky. Dnes jsou Panasonic a Fujifilm asi jediné dvě firmy, které u některých přístrojů dbají trochu i na kvalitu snímků a ne jen na marketing :-( Osobně bych koupil FZ28.

    Mino, 16.06.2009 | Reagovat

  • 121

    Avatar
    Dobrý den, váhám tento Nikon nebo Panasonik FZ28, Panasonik prý není dobrá firma na výrobu fotoaparátů... který bude lepší pro fotografa rodiny, okolí, přírody:-) Není Nikon lepší i do budoucna, na koupě nových objektivů apod... Děkuji Jan.

    Jan D., 15.06.2009 | Reagovat

  • 120

    Bouška
    Reaguje na 119 | Dobrý den, to za Vás nemohu rozhodnout, každý má své výhody. Vynikající je ještě http://www.megapixel.cz/panasonic-dmc-fz28, já bych si možná vybral právě tento model.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.06.2009 | Reagovat

  • 119

    Avatar
    Dobrý den, rozhoduji se mezi koupí tohoto fotoaparátu a canonu powershot sx10. Jaký by jste mi doporučil? A jestli podle Vás existuje nějaká třetí lepší varianta budu za ni jen rád. Předem děkuji za odpověď

    Standa, 11.06.2009 | Reagovat

  • 118

    Bouška
    Reaguje na 116 | Dobrý den, osobně bych nepřešel.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.06.2009 | Reagovat

  • 117

    Bouška
    Reaguje na 115 | Dobrý den, ano, češtinu má, kvalita je velmi dobrá, samozřejmě záleží na nastaveném rozlišení.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.06.2009 | Reagovat

  • 116

    Avatar
    Odradila by vás aberace od koupi tohoto fotoaparátu a přešli by jste raději na Olympus sp-590uz nebo ne?

    romík, 10.06.2009 | Reagovat

  • 115

    Avatar
    Prosím má češtinu a v jaké kvalitě je rychlo snímání,děkuji.

    Míla, 10.06.2009 | Reagovat

  • 114

    Avatar
    Reaguje na 113 | Zdravím staníčku,GHáčko sa ti nezamlůvá?Moje představa by spíše odpovídala Nikonu D5000,D90,Canon 500D,ale i třeba Sony A350(380),ty tříčtvrteční(formát 4/3)jsem zatím moc neprohlížel i když jsou zajímavé zase cenově,zvláště Olympusy,mají ale už menší snímače a asi se to musí projevit v obrazové kvalitě,na druhou stranu zase lepší setové objektivy,teď na to stejně nemám,třeba mamina vyhraje ve sportce,ale rád bych byl trochu v obraze až děti dostudují tak si snad budu moct udělat radost,tož a jak hodně ty fotíš a jak Panáčka hodnotíš,dobré i horší vlastnosti?Tož good light,P

    Pepa 2, 09.06.2009 | Reagovat

  • 113

    Avatar
    tož vitaj Pepo 2, tož také sas dlůho neozval snáď aj měsíc, ináč panák FZ 28 je velice dobrý foťák na to moje obyčejné fotění a nahrávání videa ale mosím ti dat zapravdu, že sa take poohlédám po zrcadlovce či spíš po zrcadlovce bez zrcadla panakovi G 1. na Slovensku ho jedna firma prodává ze záklaďákem za 500 ojro a oboma objektivama za 700 ojro tož nekupto dyž u nás stojí o 6 respektive 7 tisíc grajcarů vjec no né? tož bude sa uvidět esli půjdu aj do něho ta cena je lákavá - za dva důchody ...tož mějte sa jak sfiňa, buď fit a GOOD LIGHT.

    staníček, 08.06.2009 | Reagovat

  • 112

    Avatar
    Reaguje na 106 | Zdravím,scenické režimy má: portrét,krajina,noční portrét,párty/interier,pláž/sníh,západ slunce,úsvit/soumrak,noční krajina,makro,jídlo,muzeum,ohňostroj,reprodukce,protisvětlo,panoráma s asistencí,záznam zvuku,kvalita obrazu,velikost obrazu-to je kompletní přehled při nastavení scene,seriové snímání má 15snímků/s v rozlišení max 3M.Reaguje na 111 | Zdravím ťa staníčku,konečně si sa ozval,už sem si málem myslel že si povídáš enem s tvým novým Panáčkem a na nás nemáš čas,chci jen doplnit-video je znatelně horší u P90 než z kamery(myslím máminu Panenku SDR-H40 se stejným rozlišením),víš ale nějak začínám pošilhávat ještě po zrcadlovce-je to přece jen trochu o něčem jiném-ale s P90 jsem jinak naprosto spokojený(zvláště po komentářích a fotkách Sony HX1)a na rodinnou oslavu jsem za odpoledne asi do půlnoci spotřeboval tři baterky(jednu jsem dostal od dcery a jednu přikoupil za 260kaček),také mi připadají fotky z Nikona né tak domalované vodovkami nebo rozpité po odšumování jako u jiných foťáků,velice pěkné makro,stabilizace-i 1/2vteřiny z ruky se mi povedlo,záleží ale na nastavení a samozřejmě podmínkách,zvládal i slabé osvětlení na sále,samo že čím méně světla tím větší šum ale fotky ostré-nemám čas jen na foťák,tak se seznamuju pomalu co všechno umí,ale je toho opravdu hodně a i s aberací mi to připadne lepší než u konkurence-záleží na konkrétních podmínkách,ale zatím good light P

    Pepa 2, 07.06.2009 | Reagovat

  • 111

    Avatar
    zdar alešu, omlůvat sa nemosíš rači si to přečtu 2 x jak nigdy žeano, ináč si myslím, že sas rozhodl správně - lcd fotku nedělá. v téjto kategorii je sx 10, p 90, fz 28 na skoro stejnej kvalitativí úrovni, výběr toho kerého typu je už enom o prioritách alebo dyzajnu, ale podle vícero ohlasů / aj p. Boušky/ je panas 28 asi najlepší kompromis. tož mějsa jak sfiňa, buď fit a GOOD LIGHT.

    staníček, 06.06.2009 | Reagovat

  • 110

    Avatar
    Reaguje na 109 | Ahoj ... tak za tu duplicitu se omlouvám, prošel jsem si tuhle diskusi spíš letmo. Nakonec jsem po "pomazlení se" s HX1, FZ28, SX1 a P90 šel včera večer do toho Panasonicu. To LCD prostě není prioritní a pokud se dá nastavit jak píšeš (návo přijde na řadu až dnes), tak jedině dobře. Ale zpět k Nikonu ... včera jsem se u nás na prodejně střetl se zástupcem Nikonu a ten mi tvrdil, že Nikon má mít korekci soudkovitého zkreslení. V praxi jsem to neviděl, ale obecně pro konkrétní ohnisko si umím představit softwarové řešení (přepočet fotografie) podobně jako při úpravách snímku v Photoshopu. Ale nestihl už jsem se optat, jak to může fungovat při zoomu, kde zkreslení mizí s delším ohniskem. To by pak třeba oprava nastavená uživatelem na 28mm u ohniska nad 50mm deformovala snímek přesně opačně. Nevíte o tom někdo něco? Případně mají to i jiné ultrazoomy trpící touhle vadou?

    Aleš, 06.06.2009 | Reagovat

  • 109

    Avatar
    zdar Alešu, informace si nám dal sice velice přesné ale vše už tady bylo popsáno. např. Pepa 2 na tomto vláknu o tm videu dost dobře píše, a P fz 28 má v menu natavení změnu pozorovacího ůhlu to jen tak naokraj, ale je fakt, že lcd panel u sony hx 1 je asi z kompaktů nejkvalitnější jen je škoda, že výsledným produktem u hx 1 není fotka ale omalovánka. tak nějak jsem si fšiml, že ty CMOC čipy jsou horší než CCD a přitom tomu dělají takovou reklamu. tož mějte sa jak sfiňa, buď fit a GOOD LIGHT.

    staníček, 05.06.2009 | Reagovat

  • 108

    Avatar
    Tak ještě jedna věc ... jak jsem dnes při testíku zjistil, tak P90 při natáčení videa používá jen digitální zoom a objektiv se ani nehne. Nedá se s tím nic slušně přiblížit a pokud chcete točit vzdálenější objekty, je potřeba nejprve bez natáčení použít optické přiblížení a pak začít točit a používat při tom už zase jen omezené možnosti digi zoomu.

    Aleš, 05.06.2009 | Reagovat

  • 107

    Avatar
    Zdravím všechny diskutující. Uvažoval jsem o koupi tohoto fotoaparátu (případně P FZ28/C SX1/S HX1) a byl jsem si jej vyzkoušet, stejně jako ostatní. Také jsem zavolal do zastoupení Nikonu a zjistil pár drobností, které tu chybí ve specifikacích: 1) Závěrka umí jen 2s až 1/2000s a v režimu sériového snímání až 1/4000s 2) Formát RAW není podporován 3) Sériové snímání v plném rozlišení 12Mp zvládá s rychlostí 1,4 snímku za sekundu v max. počtu 25 snímků Během krátkého zkoušení přístroje na prodejně mne mile překvapila rychlost ostření (umělé slabé osvětlení) a také čitelnost displeje. Bohužel jsem si přístroj nemohl odnést ven a vyzkoušet snímky s ohledem na aberaci, což mne od dob používání S F828 děsí jak noční můra. Jelikož se podobné přístroje dost často srovnávají s FZ28, byl jsem si zkusit i tento a mám k němu jednu velkou výhradu ... neskutečně mizerný LCD panel, který není výklopný a pozorovací úhly má skoro nulové. Tedy pro někoho, kdo rád fotí v krkolomných polohách, nebo chce natáčet video a polohovat přístroj, je tímto FZ28 mimo mísu. Bohužel :-( Canon jsem po osobním zkoušení zavrhl. Parametry zní skvěle, ale v reálu je to neslané nemastné nic, které snad v žádném ohledu (až na polohovatelné LCD) nenabízí proti konkurenci nic extra a především třeba co do rychlosti ostření mi subjektivně za P90 dost zaostával. Sony se jeví zatím slušně, jen na 28mm až cca. 50mm hodně "soudkuje" (doufám, že ta dlažba co jsem fotil byla položená rovně), ale to i třeba Canon taky). Bohužel ale nemá RAW a ani aberaci jsem nestihl prověřit. ISO dle všeho nelze nastavit pro automat (v manuálních režimech ale ano) a také to že začíná na 125 není žádná výhra. Každopádně dnes, pokud se mi ozvou z prodejny, že tam mají jak Sony, tak Nikon, je pořádně vyzkouším a napíšu co jsem zjistil. Panasonic a Canon už byl v recenzích představen, tak ty už zkoušet nebudu.

    Aleš, 05.06.2009 | Reagovat

  • 106

    Avatar
    Dobrý den,nemůžu se rozhodnout mezi coolpixem P90 a Olympusem SP-590. Víc se přikláním k Nikonu, ale v porovnání jsem u něj nenašla rychlost závěrky a narozdíl od Olympusu chybí vyjmenování scénických režimů (u SP-590 mě zaujal zejména režim "pozorování zvířat") Prosím o doplnění údajů. Děkuji

    Aisha, 04.06.2009 | Reagovat

  • 105

    Avatar
    Dobrý den. Pane Bouška prosím o sdělení jakou rychlost uzávěrky má P 90. Děkuji.

    Vladimír, 04.06.2009 | Reagovat

  • 104

    Avatar
    Dotaz na pana Boušku.V jakém časovém úseku firmy vyrábějící fotoaparáty přicházejí na trh s novinkami.Mám na mysli především ty špičkové jako Canon,Nikon,Olympus ap.

    John, 04.06.2009 | Reagovat

  • 103

    Avatar
    Chtěl bych znát váš nazor. Odradila by vás aberace od koupi tohoto přístroje? (Ptám se poněvadž uvažuju také o OLYMPUSU sp-590uz.)

    romík , 04.06.2009 | Reagovat

  • 102

    Bouška
    Reaguje na 100 | Dobrý den, mráz je nepřítelem všech baterek, takže pokud baterka zmrzne, moc toho nenafotíte. V zimě je dobré udržovat foťák pokud možno v teple. Aberace je vysvětlena zde http://www.megapixel.cz/aberace-chromaticka-aberac e.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.06.2009 | Reagovat

  • 101

    Avatar
    Jo a ještě co je to ta aberace?

    romík, 03.06.2009 | Reagovat

  • 100

    Avatar
    Mám dotaz ohledně baterie. Zajímalo by mě jestli baterie mrzne a přestává fungovat (Jako se to stává někdy u mobilu.)nebo jestli se i v zimě dá jednoduše fotit. (Ptám se taky proto , protože u některé olympusu např. mju TOUGH-8000 je zdůrazněno že jsou odolné do -10°C.)

    romík, 03.06.2009 | Reagovat

  • 99

    Bouška
    Reaguje na 98 | Dobrý den, tak velké zvětšeniny budou lepší ze zrcadlovky, ale i z kompaktů to bývá dobré. Kvalitu výstupu můžete porovnat sám na ukázkových snímcích, které jsou téměř u všech jmenovaných modelů. Osobně mi nejzajímavější přijdou FZ28 nebo Fuji S100fs.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.06.2009 | Reagovat

  • 98

    Avatar
    Reaguje na 97 | Dobrý den,pane Bouško můžete prosím jako odborník porovnat,resp.seřadit jarní novinky v UZ podle kvality obrazu(OlySP590UZ,Pentax X70,Nikon P90,Sony HX1,případně ještě Fuji S100FS,Canon SX10,PanasFZ28,Casio FH20),video mne nezajímá,chci si pořídit ultrazoom s co největším rozsahem ale kvalitním obrazem který by se dal zvětšit ve slušné kvalitě aspoň na A3,krajina,architektura,květiny,portréty,zvířata,nebo se budu muset smířit se zrcadlovkou a několika objektivy?Myslím,že takové porovnání by zajímalo dost zájemců o tuto kategorii fotoaparátů a proto předem děkuji i za ostatní.

    Karel, 01.06.2009 | Reagovat

  • 97

    Bouška
    Reaguje na 96 | Dobrý den, na P90 bohužel žádná clona není. O trošku lepší mi připadá FZ28.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 01.06.2009 | Reagovat

  • 96

    Avatar
    Dobrý den, je podle vás lepší FZ28 nebo tento? A jde na P90 dávat clony?

    Vlaďka, 30.05.2009 | Reagovat

  • 95

    Avatar
    Dobrý den, pokud někdo víte,kde najdu fotky z Nikon P90 na plný zoom,prosím poraďte.Foto na Megapixelu jsem viděl.Děkuji za informaci.

    Radko, 28.05.2009 | Reagovat

  • 94

    Bouška
    Reaguje na 93 | Dobrý den, myslím si, že s P90 dosáhnete o něco lepších výsledků.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.05.2009 | Reagovat

  • 93

    Avatar
    Ahoj vsem mam dotaz neumim se rozhodnout mezi casio exilim ex-fh20 a nikon p90 ,jde mi predevsim o foceni zvirat a jak je znamo tak porucit jim aby sedeli na miste je tezke tak potrebuju naky rychly fotoaparat ted mam jen takovy obycejny a vetsina fotek jsou rozmazane,poradite prosim ktery by byl lepsi?dik moc

    Michal, 22.05.2009 | Reagovat

  • 92

    Bouška
    Reaguje na 91 | Dobrý den, objektiv nemá žádnou speciální konstrukci... :(

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.05.2009 | Reagovat

  • 91

    Avatar
    Mám dotaz na pana Boušku.Absence sluneční clony je u tohoto fotoaparátu způsobena tím,že hoši od Nikonu tento problém vyřešili konstrukcí objektivu,nebo je to inovace které nerozumím.Přivítám i reakce ostatních účastníků.

    John, 21.05.2009 | Reagovat

  • 90

    Avatar
    Reaguje na 79 | Nevím jak je to u P90, ale casosberne snímani u Nikonu vetsinou dela videosekvence 640×480 pixelu a nikoli prave jednotlive JPEG snimky v plnem rozliseni.

    Mino, 20.05.2009 | Reagovat

  • 89

    Bouška
    Reaguje na 88 | Dobrý den, záleží vždy na konkrétní situaci, ale v naprosté většině případů to není nijak kritické.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.05.2009 | Reagovat

  • 88

    Avatar
    jak moc ovlivnuje kvalitu fotek aberace toho fotaku?

    tomas, 17.05.2009 | Reagovat

  • 87

    Avatar
    Reaguje na 86 | Dekuji za odpoved pane Bouska.))

    Pavel, 16.05.2009 | Reagovat

  • 86

    Bouška
    Reaguje na 85 | Dobrý den, označení LP se dříve používalo pro "odlehčené balení", které neobsahovalo například akumulátor a nabíječku. Nevím ale o tom, že by tato varianta byla v prodeji.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.05.2009 | Reagovat

  • 85

    Avatar
    Prosim nevite nekdo jaky je rozdil mezi NIKON Coolpix P90 Black a Nikon digitální fotoaparát Coolpix P90 LP ??? Nejak to nemohu nikde vycist. Dekuji za odpoved.

    Pavel, 08.05.2009 | Reagovat

  • 84

    Avatar
    Reaguje na 79 | Vero,omlouvám se za neúplnou informaci,ale objevil jsem ještě další dva intervaly a to v režimu video celkem tedy 30s,1min,5min,10min,30min,60min,po chvilkách se s foťáčkem seznamuji a je to opravdu spousta možností a různých nastavení a je to na delší čas.Reaguje na 81 | Milá Reginleif,postupně zjišťuji že je schopný dělat kvalitnější a ostřejší fotky než jsou uvedeny v "názoru Megapixelu",ale záleží na nastavení a podmínkách,ale je mi líto že zatím ještě nejsem schopen vás kvalifikovaně uspokojit,mohu vám jedině doporučit-zajděte do prodejny a na svoji kartu si něco nafoťte a doma v klidu si to prohlédněte,s pozdravem P.

    Pepa 2, 06.05.2009 | Reagovat

  • 83

    Bouška
    Reaguje na 82 | Dobrý den, myslím že na jedno nabití takový počet snímků nevyfotíte. Pro tyto účely je ideální použít síťový zdroj http://www.megapixel.cz/nikon-sitovy-zdroj-eh-62a.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.05.2009 | Reagovat

  • 82

    Avatar
    Reaguje na 80 | Dobry den. Potrebuji udelat cca. 900 intrvalovych (30s)snimku s P90 v prubehu 8 hodin. Staci na to jedno nabiti aku???

    vlad, 05.05.2009 | Reagovat

  • 81

    Avatar
    Milý Pepo, chci vás poprosti, nemohl by jste si zde na netu vytvořit nějakou galerii se snímky z tohoto fotoaparátu? Mohl by jste tam dát své fotky, a já bych mohla posoudit jaké dělá snímky (tyto na megapixelu mě moc nepřesvědčily). Moc vás o to prosím..

    Reginleif, 03.05.2009 | Reagovat

  • 80

    Avatar
    Reaguje na 79 | Dobrý den,je možnost výběru pouze z uvedených hodnot,pro delší intervaly si prostě vybereš jen každý např.šestý nebo devátý snímek,problém je jen v kapacitě aku-při dlouhodobějším snímání výrobce doporučuje síťový zdroj(plně nabitý akumulátor by vydržel maximálně tak 35-38hodin),připomínám jen že při nemožnosti připojení do sítě by se dal použít např.12V akumulátor s měničem na 230V+síťový zdroj.Zdraím P

    Pepa 2, 02.05.2009 | Reagovat

  • 79

    Avatar
    Dekuji Pepo 2,ale jeste me zajima ten interval,muzu si ho zvolit sama nebo je prednastaveny.Slo by zvolit interval mezi focenim treba 60 minut,90 nebo 120 minut?, proste podle potreby. Dekuji

    Vera, 02.05.2009 | Reagovat

  • 78

    Avatar
    Reaguje na 77 | Dobrý den,P90 má intervaly 30s,1min,5min,10min a maximální počet snímků 1800 nebo do zaplnění karty.P

    Pepa 2, 30.04.2009 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím