Nikon D300 tělo Komentáře k Nikon D300 tělo

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (399 - 300)

  • 399

    Avatar

    Reaguje na (398) | Dobrý den, Sigma 17-50 f2,8 ex bude dobrou variantou. Má výbornou kresbu a zpracování. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 27.10.2015 | Reagovat

  • 398

    Avatar

    Dobrý den, pořídil jsem si tuto špičkovou zrcadlovku a potřeboval bych poradit s výběrem vhodného objektivu. Nejsem profi fotograf a asi ani nikdy nebudu spíš rodina atd. Mám jeden objektiv Nikon 35mm f/1,8 AF-S NIKKOR G DX kupovaný u Vás v dubnu letošního roku a plánuji koupit ještě 50 1.8 nebo 1.4. I přesto asi budu potřebovat nějaký základní zoom. Můžete mi prosím poradit jaký. Koukal jsem po Sigmě 17 – 50 2.8, nebo Nikonu 16 - 85. Moc si nevím rady, jaký objektiv je dostatečně kvalitní pro toto tělo (Nikon 16 -80) je mimo mé finanční možnosti. Pročítal jsem diskusi a názory na objektivy se celkem hodně liší – tak proto píšu. Děkuji Petr

    Petr Mikulčák, 26.10.2015 | Reagovat

  • 397

    Avatar

    Reaguje na (396) | Dobrý den, bohužel opravdu nemme toto v nabídce, ale servis Nikon by tomohl mít. Zkuste je kontaktovat a uvidíte. Servisní středisko Nikon
    Servisní středisko Nikon, K Radotínu 15, 156 00, Praha 5 
    Tel.: +420 230 230 123 
    Otevírací doba: Po-Čt: 8-17hod, Pá: 8-12hod

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 03.01.2015 | Reagovat

  • 396

    Avatar

    Dobrý den, rád bych se zeptal zda lze koupit k Nikonu D300 náhradní krytku kontaktů (na spodní straně fotoaparátu, pro připojení battery gripu). U Vás v eshopu ani nikde jinde ji němůžu najít. Děkuji.

    Aleš, 02.01.2015 | Reagovat

  • 395

    Bouška

    Reaguje na (394) | Dobrý den, je to asi tak, jakobyste srovnávala úplně novou Škodu Fabii a třeba BMW M5 z roku 1993... :) Pokud jde o kvalitu fotek, je novější foťák přece jen o něco lepší, než starý D300. Ale jinak je Nikon D300 ve všem výkonnější. Konstrukcí, rychlostí, odolností, ovládáním, vším.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.12.2014 | Reagovat

  • 394

    Avatar

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na rozdiíly mezi D5100 a D300 protože tady to už do porovnání nejde. Který je na tom celkově líp. Děkuji

    Táňa Baštinská, 08.12.2014 | Reagovat

  • 393

    Avatar

    Reaguje na (392) | Dobrý den, mockrát děkuji za Váš názor. U D5100 mi právě hodně vadí, že by na něm 28-200 nefungoval tak, jak má. Měla jsem možnost si vyzkoušet s tímto objektivem jak D90, tak D5100 a manuální ostření při fotografování tančících lidí a ještě rychleji pohybujících se koní, bylo vážně obtížné a nepříjemné. A pokud má D90 obraz výrazně lepší jak D300, pak asi není moc nad čím přemýšlet. U D300 mě právě nadchla ta rychlost snímače a 51 ostřících bodů (obojí by se mi jistě při fotografování koní hodilo). A nad 35mm/1,8 jsem uvažovala tak či tak. Takže moc děkuji a přeji dobré světlo!

    Kristýna, 13.09.2014 | Reagovat

  • 392

    Avatar

    Reaguje na (391) | Dobrý den, to je složité. Osobně bych vybral D90. Protože D300 je sice o něco rychlejší a má robusní utěsněné tělo, ale je starší a její obrazová kalita je horší. D90 ji má lepší, ale nemá utěsněné tělo, má lepší barevnou hloubku a dynamický rozsah. Příjemné ovládání a hlavně hnací hřídel pro objektivy bez AF. 28-200 by na D5100 nefungoval. Tedy pouze v manuálu. D5100 je sice novější než oba zmíněné, ale má základní tělo s méně ovládacími prvky. Osobně mám D90+35mm f1,8 a jsem spokojen.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 13.09.2014 | Reagovat

  • 391

    Avatar

    Dobrý den, zvažuji koupi (mimo jiné i) D300. Převážně bych fotila zvířata (koně->sport) a portréty. Teď vlastním starší objektiv Sigmu 28-200/3,5-5,6 (bez AF), tak se chci zeptat, jestli je pro toto tělo vhodný a bude fungovat dobře? Na portréty bych si pak časem asi pořídila třeba Nikon 35/1,8 AF-S Nikkor G DX, je pro D300 také vhodný? Ne jednou jsem četla, že je pro tohle tělo potřeba lepší (dražší) optika, tak bych si nerada pořídila něco, k čemu pak nebudu schopná koupit dražší skla, přece jen mám jako studentka omezené finance.. Pak zvažuji ještě koupi D90 nebo D5100, jaká volba by podle Vás byla pro mě nejšťastnější? Snad nemusím říkat, že nejsem žádný profík.. Předem moc děkuji za odpověď.

    Kristýna, 12.09.2014 | Reagovat

  • 390

    Svoboda

    Reaguje na (389) | Dobrý den, návody k obsluze se zpravidla dají stáhnout na oficiálních webech výrobců. Stačí kliknout na předchozí odkaz, již jsem Vám jej vyhledal.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 21.05.2013 | Reagovat

  • 389

    Avatar

    Dobrý den, nemáte, prosím, někdo návod v češtině, nemohu ho najít. Děkuji.

    Karla Rybáčková, 17.05.2013 | Reagovat

  • 388

    Avatar

    Reaguje na 387 | Dobrý den, mám poslední otázku: Jaký faktor by měl vliv na tom, že bych při použití levného objektivu přišel o ostrost? Když například D90, která má stejný čip tak velké problémy s měkkou kresbou u levných obj. nemá. (A i kdyby byly, stačí trochu přiclonit, což by mělo pomoct i u tohoto těla, ne?)

    Petr Ž., 01.10.2011 | Reagovat

  • 387

    Bouška

    Reaguje na 386 | Dobrý den, myslel jsem samozřejmě objektiv, který má celoplastové tělo a je určen pro zrcadlovky nižších kategorií.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.09.2011 | Reagovat

  • 386

    Avatar

    Reaguje na 385 | Životnost čeho? Fotoaparátu, nebo objektivu? A z jakého důvodu? Děkuji za odpověď.

    Petr Ž., 27.09.2011 | Reagovat

  • 385

    Bouška

    Reaguje na 384 | Dobrý den, přijdete o ostrost, rychlost ostření, ale také třeba o životnost.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.09.2011 | Reagovat

  • 384

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, o co vše bych přišel, kdybych tělo používal s "klasickým" setovým objektivem Nikkor 18-55 VR 3,5-5,6 (http://www.megapixel.cz/nikon-18-55-mm-f-3-5-5-6-g-af-s-dx-vr), píšete, že má vysoké nároky na kvalitu objektivů, tak by mě zajímalo, jaké chyby, které u levnějších těl nevadí, by mohl odhalit. Děkuji za odpověď.

    Petr Ž., 25.09.2011 | Reagovat

  • 383

    Bouška
    Reaguje na 382 | Dobrý den, Sigma 17-70 je na D300s velmi dobrá, nijak bych se toho neobával.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.06.2010 | Reagovat

  • 382

    Avatar
    Dobře,to mi stačí.A postarší objektiv Sigma 17-70 bude na něj stačit nebo je to jako mít Lambo s plecháčema?Bude roslišení dostačovat? Díky.

    Jan, 28.06.2010 | Reagovat

  • 381

    Bouška
    Reaguje na 380 | Dobrý den, i když je D2x profi přístroj, určitě bych vybral D300s, je daleko lepší v kvalitě obrazu, autofokusu a podobně. Je prostě o dost novější a je to znát.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.06.2010 | Reagovat

  • 380

    Avatar
    Zajímalo by mě srovnání D300 a D2X,pokukuji po bazarech a D2x se dá pořídit již kolem 25tisíc.Také mě vadí šum u D80tky kolem iso 400 a výš. Že D2x je větší by mě nevadilo,grip občas používám a blesk mám. Děluji.

    Jan, 17.06.2010 | Reagovat

  • 379

    Bouška
    Reaguje na 378 | Dobrý den, podle mého názoru je D300 o dost výkonnější přístroj, především AF systém je nesrovnatelně lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.02.2010 | Reagovat

  • 378

    Avatar
    Dobrý den, zajímalo by mne, zda má smysl přecházet ze Sony A700 na D300, resp. mám zkušenosti s A700 a po problémech s autofokusem už Sony nechci..přinese mi D300 něco naví nebo je to zcela srovnatelný přístroj? Díky

    Petr, 17.02.2010 | Reagovat

  • 377

    Bouška
    Reaguje na 376 | Dobrý den, ano, D300 je v tomto ohledu daleko lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.10.2009 | Reagovat

  • 376

    Avatar
    Dobrý den, mám D80 se kterou jsem v celku spokojen,až na vysoký šum při citlivostech nad 400 ISO. Hledám proto novější model,který bude použitelný i při větších citlivostech (cca 1200 ISO). Mužete mi prosím poradit, zda je D300 v tomto postačující nebo je tento problém vyřešen až u profi těl (D700, D3). Jedná se mi o focení v interiéru z ruky v přirozeném světle. Díky za odpověď. Lukáš

    Lukáš D., 26.10.2009 | Reagovat

  • 375

    Bouška
    Reaguje na 373 | ...pokud jde o dostupnost těla, jedná se o doprodej, jak dlouho bude v prodeji, to bohužel netuším.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.09.2009 | Reagovat

  • 374

    Bouška
    Reaguje na 373 | Dobrý den, D300 je odolnější, než 50D. Použití neutěsněného objektivu samozřejmě snižuje možnost vniknutí prachu dovnitř přístroje.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.09.2009 | Reagovat

  • 373

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, mám dva dotazy. Rád bych se zeptal odolnost tohoto přístroje proti vnějším vlivům ve srovnání s Canonem EOS 50D. Zároveň bych rád věděl jak velkou roli v této problematice hraje použití objektivu s plastovým bajonetem (bez gumové manžety). Druhý dotaz se týká dostupnosti přístroje. Netušíte jak dlouho bude ještě v nabídce teď, po nástupu D300s? Děkuji za odpověď. Michal

    Michal, 29.09.2009 | Reagovat

  • 372

    Bouška
    Reaguje na 371 | Dobrý den, zatím o tom nemám žádné informace.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.09.2009 | Reagovat

  • 371

    Avatar
    dobrý den, očekáváte nějaké zlevění tohoto modelu?

    lp, 27.09.2009 | Reagovat

  • 370

    Bouška
    Reaguje na 369 | Dobrý den, vzhledem k tomu, že byl nedávno představen nový D300s http://www.megapixel.cz/nikon-d300s, bych žádného dalšího nástupce momentálně neočekával.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 16.09.2009 | Reagovat

  • 369

    Avatar
    Dobrý den , zajimalo by mě jestli někdo ví něco o D400 jestli nahodou bude do konce roku??? Pak taky cena, počitam set do 45000??? možná víc...tzn. cena D300 o něco spadne???

    Pavel, 16.09.2009 | Reagovat

  • 368

    Bouška
    Reaguje na 367 | Dobrý den, zatím ještě nevíme.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 31.08.2009 | Reagovat

  • 367

    Avatar
    Dobry den, umi uz nekdo u vas odpovedet, kdy pujde cena u Nikonu d300uz tak dost v CR predrazeneho dolu??Kdyz je tu novy D300s ? Diky moc

    Pepa , 29.08.2009 | Reagovat

  • 366

    Bouška
    Reaguje na 365 | Dobrý den, podle mého názoru bude DX formát pokračovat u amatérských zrcadlovek - kvůli menším rozměrům. U "poloprofi" a profi třídy se FX formát prosazuje už dnes. Záleží tedy na Vašich nárocích na techniku v budoucnu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.08.2009 | Reagovat

  • 365

    Avatar
    Dobrý den pane Bouška, jak odhadujete po nástupu digitálních zrcadlovek pokračování výroby zrcadlovek s DX formátem. Mám nikon d200 a postupně jej dovybavuji novými objektivy.Je rozumné sázet snad mimo záklaďák na DX formát.(kvalitní objektiv přece jen tak nestárne).Bude DX za několik málo let vůbec ještě na trhu.Není z finančního hlediska do budoucnosti rozumnější kupovat raději skla na plný formát i když jsou těžší a asi i částečně dražší.Děkuji za odpověď.

    Honza, 24.08.2009 | Reagovat

  • 364

    Bouška
    Reaguje na 363 | Dobrý den, je to EOS 50D. D300 je dražší, protože nabízí o něco lepší vybavení: kompletní zatěsnění proti vnikání prachu a vlhkosti, 51 bodový autofokus, možnost bezdrátového odpalování externích blesků, ...

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.08.2009 | Reagovat

  • 363

    Avatar
    Prosím, jaká je nejpodobnější alternativa této D300 u Canonu? 50D je o tolik levnějsí, proč? Moc dík!

    Petr Slíva, 20.08.2009 | Reagovat

  • 362

    Bouška
    Reaguje na 361 | Dobrý den, vynikající zkušenost mám s http://www.megapixel.cz/lowepro-stealth-reporter-d 300-aw.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.08.2009 | Reagovat

  • 361

    Avatar
    Dobry den, ludku. mohl byste mi doporucit nejakou brasnu pro Nikon D 300 popr. nikon D 700 s prislusenstvim(blesk, tele zoom 70-200, a par objektivu v rozmeni 15-100mm)pokud mozno vodeodolnou i se zipy. diky moc

    michal, 17.08.2009 | Reagovat

  • 360

    Bouška
    Reaguje na 359 | V tomto případě bych osobně volil určitě D300 + 24-70mm f/2.8G ED + 70-200mm F/2.8G ED-IF AF-S VR.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.08.2009 | Reagovat

  • 359

    Avatar
    Reaguje na 358 | Mockrát děkuji. trochu v tom teď plavu. Našel jsem ještě jednu možnost a tak Vás prosím o poslední názor. Kombinace(buď/nebo) canon50D s 24-70L 2.8 + 70-200L 2.8 zůstává a nebo nikon D300 + 24-70mm f/2.8G ED + 70-200mm F/2.8G ED-IF AF-S VR. samozřejmě v tomto případě bych si za nikon musel připlatit, zhruba 10 000 kč. vím, že přijdu o široké ohnisko, ale momentálně je pro mě asi nejdůležitější sport a potrét. Musím se už rozhodnout.Jaká by byla vaše volba?

    Robert, 11.08.2009 | Reagovat

  • 358

    Bouška
    Reaguje na 357 | Dobrý den, těžká rada. Objektiv 80-400 není na sport úplně ideální, ale použít se dá, protože D300 nedělají problém ani vyšší citlivosti, takže horší světelnost objektivu se dá "obejít" tímto způsobem. Jinak na sport má D300 jednoznačně lepší autofokus. Jak o tom tak přemýšlím, asi bych dal přednost sestavě D300 i když je evidentní, že s objektivem 70-200/2,8 by to bylo naprosto optimální. Originální objektiv je sice skvělý, ale finančně náročný. Jako variantu bych mohl nabídnout třeba http://www.megapixel.cz/sigma-70-200-mm-f-28-ii-e- xdg-macro-hsm-pro-nikon, který mnozí používají jako náhradu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.08.2009 | Reagovat

  • 357

    Avatar
    Dobrý den. Už jsem zde na jiném místě žádal o radu ohledně koupě fotoaparátu a mockrát děkuji za odpověď které se mi dostalo. Tentokrát jdu opět s prosíkem. Mám na výběr mezi nikonem D300 + 17-55 2.8 ED-IF AF-S DX Nikkor + 80-400mm f/4.5-5.6D ED VR AF Zoom Nikkor a Canonem 50D + 24-70L 2.8 + 70-200L 2.8. Ta první, nikonová, sestava by mne stála přibližně jen o 1500 Kč víc. Kterou ze sestav byste mi s přihlédnutím k ceně a k faktu, že fotím krom jiného (portrét, krajina) do značné míry i sport (obava z malé světelnosti u nikkoru/obava z nepříliš širokého ohniska při cropu u Canonu)doporučil? Jde mi samozřejmě zejména o výslednou kvalitu fotek. Mockrát předem děkuji za doporučení

    Robert, 11.08.2009 | Reagovat

  • 356

    Bouška
    Reaguje na 355 | Dobrý den, to bohužel zatím nevíme.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.08.2009 | Reagovat

  • 355

    Avatar
    Dobry den, chtel bych se zeptat, bude na nikon d300 po prichodu d300S sleva? diky

    Aleš, 01.08.2009 | Reagovat

  • 354

    Bouška
    Reaguje na 353 | Dobrý den, bohužel jsem nezkoušel.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.07.2009 | Reagovat

  • 353

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, nemáte nějaké zkušenosti s použitím SF objektivů na D300 ? Zkouším teď Sonnar 180/2,8 a Biometar 80/2,8 a nějak se nedaří. Konkrétně od krajů ke středu obrazu výrazně ubývá kontrast, obraz se zamlžuje a zesvětluje. Kromě tohoto problému by ale výsledek nemusel být špatný. Budu vděčný za každou radu nebo odkaz na někoho, kdo má s tím nějaké zkušenosti. Díky předem, Pavel Ouředník

    Pavel Ouředník, 18.07.2009 | Reagovat

  • 352

    Avatar
    Reaguje na 351 | Dobrý den pane Honek, tak markantní rozdíl v ceně mě samotného zaráží.
    Nicméně není v mé pravomoci a náplni práce řešit problematiku cenové politiky. Tvorba cenových nabídek není primární náplní ani těchto příspěvků a komentářů. Obrattě se prosím na kolegy z obchodního oddělení viz.: cenovenabidky@megapixel.cz , kde celou věc adekvátně k oboustrané spokejenosti vyřeší.

    Bohouš Brož - Megapixel, 14.07.2009 | Reagovat

  • 351

    Avatar
    Dobry den, proc prodavate telo Nikonu D300 za 37990,- kdyz vase konkurence je ma o 7tisic levnejsi??? Myslim,ze je to docela velky rozdil. Koupil jsem si jiz u vas Canon EOS 50D. A rad bych nakoupil znovu u vas, ale rozdil 7tisic? Kdyz vam ukazu ceny konkurence, pujdete na stejnou sumu, jako spravni obchodnici? Diky moc za odpoved. Honek

    Ales Honek, 13.07.2009 | Reagovat

  • 350

    Bouška
    Reaguje na 349 | Dobrý den, to záleží na Vašich nárocích. Skvěle fotí oba dva, o něco lepší mi ale přijde D300.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 01.07.2009 | Reagovat

  • 349

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych požádat o radu.. Uvažuji o koupi Nikonu D300, nebo Canon 50D. Chtěl bych znát Váš názor na tyto fotoaparáty. Zda se opravdu vyplatí investovat do těla Nikon D300, zda za to stojí a může za tu cenu nabídnout více než Canon 50D, nebo spíše koupit Canon 50D a spíše nalít peníze do výbavy. Děkuji

    Luboš, 01.07.2009 | Reagovat

  • 348

    Avatar
    Reaguje na 347 | mám podezření že s D300 není něco v pořádku,barvy jsou nevýrazné bez blesku při vyšším iso dokonce modrozelené jak s 18-200 tak s 50/1.8 docela často jsou snímky přeexponované.resetoval jsem do zákl. nast. nejméně 5x,nastavovat vivid na D 300 je podle mně nesmysl. S D200 jsou fotky krásně barevné a vyvážené, žádné přepaly.asi ho pošlu na servis. děkuji za odpúověď

    Pavel S, 25.05.2009 | Reagovat

  • 347

    Bouška
    Reaguje na 346 | Dobrý den, možné je všechno... :) Osobně se mi to ale moc nezdá, může to být způsobeno různým nastavením.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.05.2009 | Reagovat

  • 346

    Avatar
    Dobrý den, je možné že D200 s 18-200 nikor má lepší barvy než D300 se stejným objektivem? děkuji za odpověď

    Pavel S, 23.05.2009 | Reagovat

  • 345

    Bouška
    Reaguje na 344 | Dobrý den, na D300 funguje AF i s objektivy, které nemají vlastní ostřící motorek. Se Sigmou nejsou v tomto ohledu žádné problémy.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.05.2009 | Reagovat

  • 344

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak to je s objektivi třeba od Sigmy? Nebude fungvat AF stejně jako u D40?? D40 byla velkou chybou... Děkuji za odpověd:-)

    Michal, 17.05.2009 | Reagovat

  • 343

    Avatar
    Reaguje na 335, 335 | No nevím pane "inženýre".Také mám titul.... Ale na neúřední korespondenci ??? Mám s tím svoje zkušenosti. Kdyby hloupost nadnášela, tak.......

    Honza, 07.05.2009 | Reagovat

  • 342

    Avatar
    Reaguje na 339 | Jako seťák bych Vám, dle vlastních zkušeností, doporučil jednoznačně 17-55mm f:2,8. Toto tělo si to zasluhuje.Budete jistě spokojen.

    Pavel, 12.04.2009 | Reagovat

  • 341

    Bouška
    Reaguje na 340 | Dobrý den, Extreme III je určitě minimum, pokud chcete mít rezervu, doporučím raději ještě rychlejší kartu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.04.2009 | Reagovat

  • 340

    Avatar
    Dobrý den, rád bych se zeptal, jaká je ideální CF karta pro tento foťák. Zda pro sekvenční snímání (s gripem) 8sn/s stačí SanDIsk Ultra II nebo je potřeba minimálně Extreme III nebo dokonce IV? Případně Nikonem doporučený Lexar 266x nebo 300x? Děkuji

    Tomáš Malý, 09.04.2009 | Reagovat

  • 339

    Avatar
    Zdravím všechny. Mám D300-ku od konce ledna. Mám k ní objektivy Nikon 70-200mm f:2,8, Nikon 16-85 mm f:3,5-5,6 (seťák), Nikon 85 mm f:1,8, Nikon 50 mm, f:1,4, a Sigmu 24-70 f:2,8 mm EX DG. Je to superstroj a sklo 70-200 mm od Nikonu - no nic lepšího jsem nedržel nikdy v ruce a kolegové z branže jakbysmet ne. Přišel jsem ale na 2 vady: 1. D300 opravdu vyžaduje kvalitní optiku (seťák 16-85 mm se nehodí pro profi a vážnou práci, zvláště ne v interiéru a souhlasím, že často šumí už na citlivosti 200 ISO.) Podobný problém určitě bude dělat objektiv 18-200 mm (i co se týče barev), jak uvádí příspěvek 336 pana Marka, domnívám se, že jsou oba víceméně kvalitativně srovnatelné, alespoň co jsem si o tom našel na webu) 2. volič zaostřovacích režimů je jen na zlost - musím se hlídat, abych si to omylem nepřepnul na manuál - dá se příliš lehce posunout. Nesouhlasím ale s tím, že D300 moc šumí a špatně "kreslí" barvy. Při použití špičkové kvalitní optiky (vysoce světelných objektivů), které používám, nepozoruji problém se šumem a lezou z toho fotky na jedničku. Dnes mě mrzí, že jsem koupil seťák 16-85 a nepřiplatil za Nikon 17-55mm f:2,8 AF-S DX (nebo 24-70 mm f:2,8 AF-S...). U objektivu 16-85 mm jsem objevil jednu zvláštnost. Při slabém umělém osvětlení a vysunutí (zoom) a rozsvícení světla autofokusu se objeví v pravé dolní čtvrtině zorného pole nepravidelná zatmavená oblast, která tam zůstane tak dlouho, dokud nenamířím objektiv do normálního pokojového osvětlení, pak to zmizne. Protože se toto "prasátko" neobjevuje ani v hotovém náhledu ani v hotovém snímku, jedná se čistě o jakýsi stín v reflexních vrstvách (když sundám sluneční clonu), je navíc problém neznatelný. Takže pokud si někdo něčeho takového u tohoto objektivu všiml, tak by to nemělo mít vliv na kvalitu fotek. Nikon 16-85 mm je ale sklo, které bych nedoporučil pro vážnou práci a každému, kdo chce fotit za slabšího osvětlení a na zakázku (portrét, svatba...) toto sklo k Nikonu D300 nedoporučuji. Holt D300 je mašina, která žádá kvalitní, ale drahou optiku.

    Vědomil Vildomec, 02.04.2009 | Reagovat

  • 338

    Avatar
    Reaguje na 335 | Já ho mám také téměř rok, ale Vašemu problému nerozumím.D 300 patří ve své třídě k tomu nejlepšímu, co je na trhu. S obrazovou kvalitou jsem až do ISO 1600 velmi spokojen.Musí to být závada a nebo něco jiného!

    Pavel, 23.03.2009 | Reagovat

  • 337

    Bouška
    Reaguje na 336 | Dobrý den, s tím jsem se u D300 nesetkal, zkuste ještě v Picture control nastavit výrazné barvy (Vivid).

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.03.2009 | Reagovat

  • 336

    Avatar
    Dobrý den, v sobotu jsem vytáhl D300ku na první ostré focení ven při pěkném počasí, a byl jsem zklamán. A to tam, kde jsem to nečekal. Nespokojen jsem byl s barvami. Především modrá obloha byla doslova vyblitá, nejen že nebyla zvýrazněná, ale spíše ještě ubitá. Zajímalo by mě, čím to změnit? Nemyslím si, že clona, čas závěrky nebo iso mají takový vliv a nemyslím, že by bylo nutné pokaždé tahat polarizák. Ale jakou funkcí tam trochu oživit barvy? Nechci všechny fotografie pak upravovat v PC. Objektiv k tomu je 18-200mm Nikkor. Co se týká baterie, nabíjel jsem den před, nafotil jsem asi 650 fotek za den, moc neprohlížel, sekvenční focení také nebylo. Stav baterie je teď 65%. S trvanlivostí baterie je obrovská spokojenost.

    Michael Malek, 23.03.2009 | Reagovat

  • 335

    Avatar
    Mám ho už rok a nejsem spokojen. Je to hroznej šumák. Sice se tváří, že nešumí, ale opak je pravdou - šumí to dokonce už na mateřském ISO 200. Na ISO 400 už je to hodně znát, ale je fakt, že pak ten šum už moc nenarůstá. Jinými slovy, na vysokých ISO je šum sice dost snesitelný, ale zato na nízkých ISO je to hluboce podprůměrné. Závěr: Nebrat.

    Ing. Soběslav Drahorád, 20.03.2009 | Reagovat

  • 334

    Bouška
    Reaguje na 333 | Dobrý den, vhodný je třeba http://www.megapixel.cz/lowepro-compuprimus-aw.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.03.2009 | Reagovat

  • 333

    Avatar
    Dobrý den, můžete mi prosím doporučit nějaký kompaktní baťoh na D300 + 3 objektivy. Jedná se mi především o špičkové odvětrání zad pro fyzicky náročné cyklovýlety a tůry na běžkách. Děkuji

    Pavel Ouředník, 11.03.2009 | Reagovat

  • 332

    Bouška
    Reaguje na 331 | Dobrý den, ano, bude.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 16.02.2009 | Reagovat

  • 331

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda bude na těle D300 bezproblému fungovat Nikkor objektiv AF 80-200 mm f/2,8D ED A. Díky za odpověď

    Lubomír, 16.02.2009 | Reagovat

  • 330

    Bouška
    Reaguje na 329 | Dobrý den, D300 je na tom obrazově o třídu lépe. Je vynikající.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.02.2009 | Reagovat

  • 329

    Avatar
    Dobrý den Přemýšlel jsem o koupi MF objektivu k mému Nikonu D80. Mám tento fotoaparát asi rok a jsem s ním zatím spokojen. Bohužel jsem se dozvěděl, že D80 nepodporuje MF (měření expozice). Proto jsem začal přemýšlet o D300. Zajímalo by mne porovnání obou modelů. Nejde mi ani tak o materiály korpusu a technické parametry jako o foto výstupy (vzhledem k jinému typu snímače). Děkuji

    Honza S., 11.02.2009 | Reagovat

  • 328

    Bouška
    Reaguje na 327 | Dobrý den, tyto modely jsem neporovnával, ale víc bych v obrazové kvalitě i AF systému vsázel na D300, na sport je D300 lepší i než EOS 5D.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.02.2009 | Reagovat

  • 327

    Avatar
    Dobrý den, Chtěl bych se zeptat na srovnání D300 vs. D2x za použití stejného objektivu 17-55/2.8 při focení halových sportů. Zajímala by mě míra šumu při vyšších ISO, rychlost AF. Případně srovnání s Canon 5D + srovnatelný objektiv. Děkuji.

    Patrik NgN, 09.02.2009 | Reagovat

  • 326

    Avatar
    Je pravda,že při vyšších iso D200 znatelně šumáčkuje,ale na to mé focení bohatě stačí,ale jinak myslím,že D300 je dobrá volba,ale jaký potom bude nástupce D300-to bude teprve mašina...

    Karlos, 31.01.2009 | Reagovat

  • 325

    Avatar
    oprava -banding

    Karlos, 31.01.2009 | Reagovat

  • 324

    Avatar
    Já reaguju na téma D200 a tzv.bandig.S žádnými proužky při focení v protisvětlě při vyšších iso jsem se nesetkal.

    Karlos, 31.01.2009 | Reagovat

  • 323

    Bouška
    Reaguje na 322 | Dobrý den, záleží na podmínkách a na tom, jak moc budete snímky prohlížet na displeji. Mě se na jedno nabití podařilo cca 700 fotek a to jsem prohlížel...

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.01.2009 | Reagovat

  • 322

    Avatar
    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jak je na tom D300 s akumulátorem? Jak dlouho s tím mohu fotit?

    Albert Fikáček, 21.01.2009 | Reagovat

  • 321

    Bouška
    Reaguje na 319 | Dobrý den, velmi univerzální a zároveň i kvalitní je kombinace http://www.megapixel.cz/nikon-d300-16-85mm-vr. V případě D700 bych si vybral http://www.megapixel.cz/nikon-d700-24-70-mm.

    Reaguje na 320 | Rychlost zaostřování je v režimu LiveView u obou modelů dost podobná (velmi se to blíží rychlosti D90). Při vyšších citlivostech jsou na tom oba výborně, D300 má monochromatický šum, což působí méně rušivě.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.01.2009 | Reagovat

  • 320

    Avatar
    Dobrý den, váhám mezi Nikonem D300 a Canonem 50D, chtěl bych se zeptat: 1) režim LiveView, zda umožňuje rychlé zaostření na autofocus. Vím, že Sony A300 ostří rychle jako kompakt, je režim Tripod u D300 něco podobného? A jak je to u 50D? Když jsem zkoušel třeba Nikon D90, bylo to dost pomalé kvůli sklopení zrcátka. 2) Který z nich má lepší kvalitu obrazu při vysokém ISO? Děkuji za odpověď

    Petr, 18.01.2009 | Reagovat

  • 319

    Avatar
    dobrý den, uvažuji o koupi D300 nebo D700 + objektiv v rozsahu cca 18-70 nebo až 105. fotím především svatby a to v různých náročných světelných podmínkách a časovém presu. kvůli tomu potřebuji pouze jeden objektiv. rád bych zakoupil objektiv se světelností 2,8. bohužel vyšší cena. uvažoval jsem i o 3,5 - 4,5(5,6) se stabilizací obrazu, ale bojím se ztráty kvality. můžete mi prosím poradit nějaký vhodný objektiv? pokud bude i od jiné značky než nikor, nevadí. A je veliký rozdíl mezi D300 a D700? z 90% budu dělat fotky 13x18, takže obrazové chyby zde můžou být více vidět. jak vidíte kombinaci D300+objektiv s lepší světelností X D700 s obj. s horší světelností? předem děkuji za ochotu a radu! hezký den

    Jirka Gangur, 17.01.2009 | Reagovat

  • 318

    Avatar
    Pořídil jsem D300 po D70S a D200 a jsem maximálně spokojen, ale až při focení do importovaných tonálních křivek z D2X (Mode 1 až 3). Proti D200 kde jsem měl výborné výsledky na režim A, zde je trochu lepší režim M a využívat častěji korekce expozice nebo exp. bracketing. Jsem naprosto fascinován 51-bodovým ostřícím polem, proti D70 i D200 už jsem si skoro úplně odvykl ostřit, jen zvolím clonu, změřím expozici, příp. provedu korekci dle scény a prosím pěkně, vůbec neostrím, jen cvak a snímky jsou prokreslenější do hloubky víc než u D70-200 a znatelně ostřejší (se stejnými objektivy). U 7 nebo 9 bodového režimu jsem musel nejdřív zaostřit a pak dokomponovat scénu a exponovat a výsledek byl vesměs horší než při plném spolehnutí se na 51b. 3D tracking u D300. Highly recommended*****

    Jan, 14.01.2009 | Reagovat

  • 317

    Bouška
    Reaguje na 316 | Dobrý den, velmi univerzální je http://www.megapixel.cz/nikon-16-85-mm-f-3-5-5-6-g -af-s-dx-ed-vr. V kombinaci s D300 s ním mám vynikající zkušenosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.01.2009 | Reagovat

  • 316

    Avatar
    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jaky objektivy by jste mi doporučil na focení svatby, krajinky, portrétu. Předem děkuji za odpověď

    mikke, 13.01.2009 | Reagovat

  • 315

    Bouška
    Reaguje na 314 | Dobrý den, ano, je to vynikající volba. Nejvhodnější objektiv v dané ceně je asi http://www.megapixel.cz/sigma-70-200-mm-f-28-ii-e- xdg-macro-hsm-pro-nikon.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.01.2009 | Reagovat

  • 314

    Avatar
    Dobrý den, pane Bouško. Chci fotit sport a kulturu, obojí bohužel většinou na zimních stadionech, v halách, divadlech.... zkrátka pohyb za horších světelných podmínek. Byl mi doporučen Nikon D300. Souhlasil byste s touto volbou? Můžete mi současně doporučit nějaký solidní objektiv, pokud se mám i s tělem vejít do 60 tisíc? Předem děkuji za odpověď.

    Standa, 06.01.2009 | Reagovat

  • 313

    Bouška
    Reaguje na 312 | Dobrý den, pokud jde o rozdíly ve výsledcích z D90 a D300, jsou podle mého názoru skutečně zanedbatelné. Ve srovnání D40x a D90 jednoznačně a s převahou zvítězí D90.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.01.2009 | Reagovat

  • 312

    Avatar
    Hezký den, fotím na D40x ze seťáky a již delší dobu přemýšlím o změně (samozřejmě nejlépe k lepšímu :-) Čtu vše co lze na webu najít a to vč. komentářů tady na Megapixelu. Již jsem byl rozhodnutý na D90 + 16-85 + 70-300 ale nejen zde jsem se setkal s názorem, že byť jsou střeva D90 a D300 stejné a tudíž lze očekávat srovnatelný výstup - tak D300 je prostě lepší a to nejen v interiéru při vyšších ISO ?!? Také jsem přemýšlel o variantě, že bych k D40x koupil pouze výše uvedené objektivy neb jsem se setkal s názorem, že zase takový rozdíl mezi D40x a D90 pak již není ? Mohu požádat o Váš názor k těmto tématům ? Předem děkuji.

    JVC, 04.01.2009 | Reagovat

  • 311

    Bouška
    Reaguje na 310 | Dobrý den, ano, na kvalitě snímků se to nepatrně projeví, nejlepších výsledků dosáhnete vždy při nastavení základní citlivosti snímače, tedy v tomto případě ISO 200.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 16.12.2008 | Reagovat

  • 310

    Avatar
    Dobrý den, uvažuji o koupi D 300, trošku mě ale zarazila spodní mez ISO 200 v základním nastavení. Primárně se snažím fotit na ISO 100 z důvodu maximalizace kvality obrazu, tak mi to přijde celkem nelogické. Znamená to, že když v menu rozšířím citlivost směrem dolů na ISO 100, bude to provedeno nějakým propočtem obrazového procesoru?? Bude to případně znát na kvalitě výsledného snímku?? Děkuji za odpověď.

    Honza M., 15.12.2008 | Reagovat

  • 309

    Bouška
    Reaguje na 308 | Dobrý den, ano, oba jsou plně kompatibilní, ale daleko lepší je objektiv 70-200/2,8, jehož světelnost využijete i venku. K objektivu http://www.megapixel.cz/nikon-70-200-mm-f2-8g-af-s -vr-if-cerny-s-hb-29-cl-m2 je vhodný například http://www.megapixel.cz/nikon-telepredsadka-tc-20e -ii-af-s-teleconvertor-2-0x.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.12.2008 | Reagovat

  • 308

    Avatar
    Reaguje na 307 | Děkuji mnohokrát za radu. Ještě se zeptám na objektiv na venkovní sport, konkrétně fotbal. Myslíte, že bude dostačující Nikkor 70-300 nebo byste jako lepší řešení viděl 70-200 + případně konvertor? Vše k uvažované D300 (předpokládám, že oba zmiňované objektivy jsou plně kompatibilní s fotoaparátem ve všech funkcích). Případně mi, prosím, poraďte, který konvertor s objektivy použít.

    František, 12.12.2008 | Reagovat

  • 307

    Bouška
    Reaguje na 306 | Dobrý den, k D300 je velmi dobrý http://www.megapixel.cz/nikon-16-85-mm-f-3-5-5-6-g -af-s-dx-ed-vr a nebo ještě daleko výkonnější http://www.megapixel.cz/nikon-17-55-mm-f2-8-af-s-d x-zoom-nikkor-if-ed-s-lc-77-hb-31-lf-1-cl-1120. Vaši výbavu můžeme vzít na protiúčet, děláme to běžně.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.12.2008 | Reagovat

  • 306

    Avatar
    Dobrý den. Dosud jsem fotil Canonem 30D hlavně sportovní foto venku(objektivem Sigma 70-300). Chytlo mne to a rád bych pokračoval i v dalších oblastech fotografování (halový sport, příroda, reportáž) a protože jsem zas tak do vybavení Canon nenainvestoval, přemýšlím o přechodu na Nikon D300. Líbí se mi některé nové prvky, které můj aparát nemá (např. automatické ISO ve spojení s manuální clonou a časem apod.). Mám dva dotazy: 1. Jaký byste mi doporučil základní objektiv? 2. Lze u Vás skutečně zakoupit novou výbavu protihodnotou za starý aparát + objektivy? (omlouvám se, že jsem dal tento stejný příspěvek i do jiné diskuze)

    František, 11.12.2008 | Reagovat

  • 305

    Bouška
    Reaguje na 304 | Dobrý den, bohužel o žádném jiném nevím. Mělo by se ale jednat o záruční opravu a na její vyřízení má servis 30 dní. Jestli nebyli schopni určit příčinu závady, je jejich problém...

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.12.2008 | Reagovat

  • 304

    Avatar
    Dobrý den. Koupil jsem u Vas D300, bohužel po cca 2 měsících se objevil problém v podobě nefungčního hlavního vypínače ON/OFF, přístroj byl stále zapnutý. Využil jsem tedy služeb autorizovaného servisu Nikon v Praze Vršovicích. Již je to 2 měsíce a stále čekám na stanovení závady! ani ne na opravu. Exsituje v Praze jiný servis, kterou byste mohli doporučit? Nemusí být ani záruční. Děkuji

    dylm, 09.12.2008 | Reagovat

  • 303

    Bouška
    Reaguje na 302 | Dobrý den, ano, u nového EOSu 5D MK II je křížový skutečně jen jeden a to středový bod. Pokud jde o ostření, je D300 i D700 naprosto bez problémů, pokud jde o obrazovou kvalitu s objektivem 24-70, je na tom D700 určitě lépe. Osobně mi pro Vaše účely jako nejlepší varianta připadá právě D700.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.12.2008 | Reagovat

  • 302

    Avatar
    Vážený pane Bouška, fotím převážně reportáže, svatby, módní přehlídky .... zkrátka převážně věci v pohybu. Uvažuji o novém přístroji a popravdě řečeno váhám. Potřebuji rychlé a přesné ostření s možností manuálního výběru ostřícího bodu a to nejen v omezeném prostoru kolem středu. Docela mě láká 5D MarkII kvůli obrazové kvalitě, ale mám obavu z ostření. Rozmístění zaostřovacích bodů u 5D mi přijde dost nepraktické a děsí mě představa že křížový je jen ten středový. Vzhledem k tomu, že již máte 5D k dispouici, rád bych se zeptal, jak je to s těmi zaostřovacími body je. Je skutečně křížový pouze jeden ? Druhou variantou o které vážně uvažuji je D300, která se mi líbí právě díky zaostřování. V kombinaci s 24-70 mm F 2,8 AF-S G ED bych očekával velmi rychlé ostření a super kvalitu. Nabízí se i D700, ale nejsem si jist zda rozdíl v obrazové valitě výstupu mezi D300 a D700 odpovídá cenovému rozdílu. Vzhledem k tomu, že jste měl pravděpodobně možnost vyzkoušet si všechny výše zmiňované modely, rád bych znal Váš názor, který z nich by jste doporučil (případně kombinaci s objektivem) pro účely, které jsem uvedl. děkuji mnohokrát s pozdravem JS

    Jakub, 02.12.2008 | Reagovat

  • 301

    Bouška
    Reaguje na 301 | Dobrý den, Váš poslední komentář jsem odstranil, protože obsahoval odkaz na konkurenci, díky za pochopení. Redukce tedy existuje, což je dobrá zpráva, v tom případě tedy použití nic nebrání. Nedovedu ale posoudit obrazovou kvalitu, tento konkrétní objektiv jsem na DSLR nezkoušel. Osobně mi ale přijde jako lepší řešení pořídit objektiv http://www.megapixel.cz/nikon-50-mm-f1-8-af-nikkor -d, který je opticky velmi dobrý a bude u něj fungovat všechno včetně clony a autofokusu. Navíc je cenově velmi dostupný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.11.2008 | Reagovat

  • 300

    Bouška
    Reaguje na 299 | Dobrý den, pokud vím, tak neexistuje vhodná redukce.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.11.2008 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím