Recenze Nikon D5 tělo

Luděk Bouška

Luděk Bouška • 23. 11. 2016

Z předchozích řádků je asi znát, že jsem byl s Nikonem D5 velice spokojen. Je to velký a těžký kus „železa“, na který se můžete stoprocentně spolehnout kdykoliv je to potřeba. Je k neutahání, baterka je k nevybití, prostě funguje tak, jak by se od profesionálního reportérského foťáku dalo čekat – spolehlivě a perfektně. Na focení sportu, wildlife, reportáží a podobných dynamických žánrů je to prostě neskutečná pecka. Na ty statické je tu Nikon D810… :)

90 %

97 z 100

95 z 100

88 z 100

92 z 100

80 z 100

• Bezkonkurenční rychlost a spolehlivost ostření
  • Perfektní výkon na vysokých citlivostech
  • Špičková odolnost a spolehlivost
  • 4K video
  • Dotykový displej
  • Rychlé karty XQD

• Pomalé a nespolehlivé ostření při videu

Snímky vytvořené s pomocí Nikon D5 tělo od členů naší Galerie

Zobrazit fotky z Nikon D5 tělo v Galerii

Snímky vytvořené s pomocí Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/160 s
Clona: f/4,5
ISO: 100
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/160 s
Clona: f/8
ISO: 100
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/40 s
Clona: f/10
ISO: 100
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/250 s
Clona: f/2,8
ISO: 400
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/2000 s
Clona: f/2,8
ISO: 640
Ohnisko: 180 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/640 s
Clona: f/2,8
ISO: 800
Ohnisko: 200 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/400 s
Clona: f/2,8
ISO: 800
Ohnisko: 200 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/2000 s
Clona: f/2,8
ISO: 1400
Ohnisko: 135 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/100 s
Clona: f/1,4
ISO: 2500
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/2000 s
Clona: f/2,8
ISO: 2800
Ohnisko: 200 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/100 s
Clona: f/1,4
ISO: 3600
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1000 s
Clona: f/2,8
ISO: 4500
Ohnisko: 135 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/100 s
Clona: f/2,2
ISO: 5000
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1000 s
Clona: f/2,8
ISO: 5000
Ohnisko: 95 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1000 s
Clona: f/2,8
ISO: 5600
Ohnisko: 122 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/100 s
Clona: f/2,8
ISO: 6400
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1000 s
Clona: f/2,8
ISO: 7200
Ohnisko: 135 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1000 s
Clona: f/2,8
ISO: 8000
Ohnisko: 190 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1000 s
Clona: f/2,8
ISO: 9000
Ohnisko: 110 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1600 s
Clona: f/2,8
ISO: 10000
Ohnisko: 185 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1600 s
Clona: f/2,8
ISO: 11400
Ohnisko: 102 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1600 s
Clona: f/2,8
ISO: 12800
Ohnisko: 200 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/320 s
Clona: f/2,8
ISO: 14400
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1600 s
Clona: f/2,8
ISO: 16000
Ohnisko: 145 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1600 s
Clona: f/2,8
ISO: 16000
Ohnisko: 200 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1000 s
Clona: f/2,8
ISO: 18000
Ohnisko: 200 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/160 s
Clona: f/2,8
ISO: 20000
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1600 s
Clona: f/2,8
ISO: 20000
Ohnisko: 200 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/1600 s
Clona: f/2,8
ISO: 25600
Ohnisko: 185 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/100 s
Clona: f/2,5
ISO: 40000
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/200 s
Clona: f/5,6
ISO: 65535
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/20 s
Clona: f/2,8
ISO: 65535
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/60 s
Clona: f/2,2
ISO: 204800
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/320 s
Clona: f/5,6
ISO: 409600
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Exp. Čas: 1/640 s
Clona: f/5,6
ISO: 3276800
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D5 tělo

Představení Nikon D5 tělo

Představení Nikon D5 tělo

Profesionální foťáky se recenzují vlastně docela špatně, jak o tom tak přemýšlím. Jednak se na nich těžko hledají chyby, protože v naprosté většině případů fungují perfektně a pak je třeba si uvědomit, že stejně není na výběr nic jiného, pokud by se nedej bože stalo, že v některých ohledech nedopadne novinka úplně dobře. Majitelé starších profi přístrojů totiž potřebují výbavu čas od času obměnit tak jako tak, takže ani nemají jinou možnost, než pořídit novinku, která je mnohdy jen o málo lepší, než předchůdce. Přechod na úplně jiný systém pro většinu profi fotografů nepřipadá v úvahu kvůli velkému množství objektivů a dalšího příslušenství, které by museli vyměnit společně s tělem.  V případě Nikonu D5 se ale do takových úvah nemusíme vůbec pouštět, protože je oproti předchůdcům skutečně o mnoho výkonnější.

Rychlost a spolehlivost především

Nejedná se zde pouze o rychlost sériového snímání, které se zrychlilo jen o trochu, tedy z 11 na 12 sn/s při současném automatickém ostření. Při vypnutém autofokusu dovede Nikon D5 fotit frekvencí až 14 sn/s. To je v porovnání s konkurencí o trochu méně, protože Canon EOS 1D X Mark II dokáže při 14 sn/s ještě zaostřovat, ale jak jsem už psal výše, tohle porovnání nemá zase takový smysl… Tedy oproti předchůdci je D5 o fous rychlejší, pokud jde o sekvenční snímání, to je fajn.

Nejvýraznější změnu, kterou nový model přináší, je především úplně nový autofokusový systém. Ten totiž nabízí oproti původním 51 ostřícím bodům rovnou celých 153, z toho jich je 99 křížových. V praxi se to projevuje především tak, že při průběžném zaostřování a 3D sledování objektu pracuje D5 VÝRAZNĚ rychleji a spolehlivěji, než předchůdci. A nejen předchůdci, ale dokonce i konkurenti.  Zmíněný Canon jsem recenzoval zhruba před půl rokem a u něj sledování objektu sice funguje slušně, ale po čerstvých zkušenostech s Nikonem D5 musím uznat, že jsem ještě nikdy nedosáhl tak vysokého procenta správně zaostřených snímků pohybujících se objektů. Zkoušel jsem jednak fotit hokej, ze kterého si můžete prohlédnout spoustu ukázkových snímků v plném rozlišení, ale když se na pár desítek minut rozplynula mlha, fotil jsem také velice rychle běhajícího černého psa na louce, který se chvílemi „schoval“ za dalšího psa stejné barvy. Ještě musím podotknout, že jsem měl autofokus nastavený tak, aby bez prodlevy přeostřil na objekt, který se vyskytne v zorném poli ostřícího bodu. K mému poměrně velkému překvapení si autofokus naprosto spolehlivě „podržel“ toho původního hafana, zákryt s jiným stejně zbarveným psem mu nedělal žádný problém. S tak vysokou spolehlivostí průběžného automatického ostření jsem se skutečně ještě nikdy neselhal. Pokud jde o rychlost ostření, je prostě bleskové. Samozřejmě se na tom velkou měrou podílí použitý objektiv, v mém případě zcela nový Nikon 70-200/2,8E VR, který je ještě o něco rychlejší, než jeho předchůdce.

Tedy výkon automatického ostření pokládám jednoznačně za jednu z nejsilnějších stránek Nikonu D5.

Je málo světla? Žádný problém!

Tohle je druhá silná stránka. V parametrech se dočtete, že nejvyšší nastavitelná citlivost s označením H5 odpovídá ekvivalentu ISO 3 280 000, tohle zatím nikdo jiný nenabízí. Když se podíváte na ukázkové snímky (ten úplně poslední, ISO se ze mně neznámých důvodů zobrazuje špatně), tak určitě uznáte, že takhle vysoká citlivost už není použitelná prakticky vůbec, ale když jsem zkoušel vyvolávat RAWy, tak při převodu do černobíla je ještě poměrně dobře použitelné ISO 800 000. Při citlivostech ISO 409 600 až 204 800 se sice objevují výrazné barevné artefakty, ale při převodu z RAW a zmenšení, se v nouzi dají použít. Citlivost ISO 102 400 bych se nestyděl použít už v plném rozlišení, protože zde už barvy „neujíždějí“ a šum v JPEGu je už skousnutelný. Při převodu z RAW už není co řešit, tam jsou výsledky ještě lepší.

Možná si teď říkáte, k čemu je to vlastně potřeba? Samozřejmě, že ISO 102 400 nebudete používat jako standard, ale v situaci, kdy potřebujete používat krátké časy třeba ve slabě osvětlené uličce, se na D5 můžete spolehnout. Má to ještě další velice pozitivní aspekt: znamená to totiž, že třeba při tom focení hokeje se VŮBEC nemusíte zdráhat nastavit ISO třeba na 25 600, což vám umožní fotit klidně 1/2000s. Já při hokeji nastavil možnost automatického nastavení citlivosti s omezením nejdelšího času na 1/1000s a pak i na 1/1600s a o citlivost jsem se prostě nestaral…

Další vylepšení

Už jen ty dva předchozí odstavce by mi stačily na to, abych byl s Nikonem D5 maximálně spokojený, protože právě rychlost a spolehlivost AF spolu s perfektním výkonem na vysokých citlivostech pokládám u reportérského přístroje za naprosto nejdůležitější vlastnosti. Další vychytávky jsou tedy příjemné, ale i kdyby tu nebyly, neubralo by to nic z celkového dojmu, který Nikon D5 vzbuzuje.

Dotykový displej je jedno z těch příjemných vylepšení. Funguje ale pouze na prohlížení fotek, což je trochu škoda. Dokázal bych si představit, že by jeho pomocí šlo přístroj zároveň nastavovat, což už umožňují některé levnější modely. Škoda.

Dalším vylepšením je 4K video. Kdyby nebylo, byl by to v dnešní době průšvih. Nemohu se ale ubránit porovnání s Canonem EOS 1D X Mark II, který je v tomhle ohledu přece jen o mnoho dál. Neporovnávám kvalitu, ale snímková frekvence 60sn/s je u Canonu přece jen při rozlišení 4K o dost lepší. A když k tomu připočtu ještě neporovnatelně výkonnější ostření při videu… Canon mi prostě přišel pro natáčení normálně použitelný, Nikon ne. Může za to technologie snímače, kterou Canon používá (Dual Pixel CMOS AF), je prostě vyvinuta pro natáčení videa.

Tradičně je potřeba dát si pozor na funkci Active D-Lighting, tedy aktivní projasnění stínů. Aktivní je proto, protože při zapnutí této skvělé funkce přístroj trochu upraví nastavení expozice a snímek vyfotí o trochu tmavší. Tím znatelně vylepší kresbu ve světlech a tmavší stíny následně softwarově zesvětlí. Při focení na nízké citlivosti to není žádný problém a funguje to opravdu velice dobře, ale při vyšších citlivostech už v zesvětlených stínech poměrně markantně vzroste šum. Je to vidět už na ISO 800, prohlédněte si dvojici ukázkových snímků – jeden se zapnutým ADL a druhý s vypnutým. Je třeba zmínit i to, že když fotíte do RAWu, nějaké softwarové projasnění stínů vás teoreticky nemusí trápit, protože se v RAWu neprojeví. Ale projeví se to celkové podexponování…

Málem bych zapomněl na další velice příjemné vylepšení, které se tentokrát týká mikronastavení autofokusu. Možnost seřídit si ne zcela přesně zaostřující objektiv nabízí Nikon už delší dobu a u spousty nižších modelů, stejně jako většina konkurentů. Ale u D5 a D500 tuto funkci výrazně zjednodušil, takže přesné seřízení AF je ještě rychlejší a řekl bych, že i přesnější. Stačí jen nasadit přístroj na stativ a pomocí živého náhledu zaostřit na nějaký objekt. Potom současně stisknete tlačítko nastavení režimů AF a spoušť videa na cca 2 vteřiny a je hotovo. Podívejte se na krátké video z dílny Dpreview.com, tam je to ukázáno zcela názorně.

Je to sice maličkost, ale mě velice potěšila, protože s nepřesně seřízeným AF se u zrcadlovek a objektivů (nutno podotknout, že VŠECH značek) setkáváme poměrně často. Bezzrcadlovky tímto neduhem netrpí, protože nemají jako zrcadlovky externí AF senzor, informace o správném zaostření zprostředkovává přímo hlavní obrazový snímač, takže je zaostřeno vždy skutečně na rovinu senzoru.

5

Josef, Nový Hrozenkov, 07.01.2020

5

Porovnání obrazové kvality

Porovnání obrazové kvality

Zrcadlovka Nikon D5 je vybavena novým snímačem CMOS formátu FX s 20,8 miliony pixelů, automatickým zaostřováním nové generace pomocí 153 zaostřovacích polí, snímací frekvencí až 12 sn./s (resp. 14 sn./s), výkonnou vyrovnávací pamětí (200 snímků RAW formátu), špičkovou citlivostí až ISO 102 400 (resp. ISO 3 280 000), možností pořizovat 4K videosekvence.

ZŮSTAŇTE NA VRCHOLU S AUTOMATICKÝM ZAOSTŘOVÁNÍM NOVÉ GENERACE SE 153 ZAOSTŘOVACÍMI POLI A VYROVNÁVACÍ PAMĚTÍ PRO 200 SNÍMKŮ NEF (RAW)nikon | Megapixel

Překonejte konkurenci s novým fenomenálním systémem automatického zaostřování Nikon. Fotoaparát Nikon D5 s působivými 153 zaostřovacími poli včetně 99 křížových snímačů nabízí automatické zaostřování ve výjimečně široké oblasti obrazového pole. Ať již budete fotografovat sportovní utkání nebo celebrity na červeném koberci, zachytíte každou situaci. Malé objekty, které se pohybují vysokou rychlostí, lze nyní sledovat s novou úrovní přesnosti. Objekty na okrajích obrazového pole jsou snáze detekovány a bylo výrazně vylepšeno fotografování na výšku. Citlivost automatického zaostřování začíná hodnotou jasu –4 EV (ISO 100, 20 °C) pro lepší výkonnost za nízké hladiny osvětlení a byly vylepšeny všechny režimy automatického zaostřování. Systém umožňuje v režimu kontinuálního zaostřování využívat 153, 72 nebo 25 zaostřovacích polí. Všech 153 zaostřovacích polí podporuje objektivy AF NIKKOR se světelností f/5,6 nebo vyšší a 15 zaostřovacích polí uprostřed obrazu pracuje při efektivní světelnosti f/8. Výkonná vyrovnávací paměť fotoaparátu umožňuje pořídit až 200 snímků NEF (RAW) nebo velkých snímků JPEG v jedné rychlé sérii: dostatečný počet na zachycení kompletního finále ve sprintu na 100 m bez uvolnění tlačítka spouště.

nikon2 | Megapixel

PŘEKONEJTE VEŠKERÉ NÁSTRAHY S VÍTĚZNOU KOMBINACÍ VÝKONNOSTI A PŘESNOSTI

Fenomenální výkonnost fotoaparátu Nikon D5 je vše, co potřebujete pro pořízení snímků, které zvládnou veškeré myslitelné snímací podmínky. Nový obvod ASIC automatického zaostřování poskytuje za všech okolností maximální výpočetní výkon výhradně automatickému zaostřování. Tento fotoaparát nezná bez ohledu na rychlost akce žádný kompromis. Přístroj umožňuje pracovat frekvencí až 12 sn./s s využitím měření expozice a AF sledování, resp. frekvencí až 14 sn./s se zrcadlem fixovaným v horní poloze. AF sledování a viditelnost obrazu v hledáčku jsou nyní značně lepší při fotografování rychlých sportů a libovolných scén s objekty, které často náhle mění směr svého pohybu. Rychlejší sekvenční mechanismy závěrky a zrcadla výrazně zkracují dobu ztemnění hledáčku během rychlého sériového snímání. Pro maximální přesnost je ideální zkombinovat fotoaparát D5 s profesionálními objektivy NIKKOR, které jsou vybaveny režimem redukce vibrací SPORT, jako jsou například objektivy AF-S NIKKOR 600 mm f/4E a AF-S NIKKOR 500 mm f/4E. Režim redukce vibrací SPORT rovněž poskytuje stabilní obraz v hledáčku při sledování rychlých pohybů. Stačí jen zkombinovat fotoaparát D5 s některým z těchto objektivů a budete schopni zachycovat rychle se pohybující, nepředvídatelné objekty s nedostižnou plynulostí.

nikon3 | Megapixel

PŘEKONEJTE KONKURENCI DÍKY NOVÉMU SNÍMAČI MĚŘENÍ EXPOZICE A OBRAZOVÉMU SNÍMAČI

Obrazový výkon fotoaparátu D5 je osvobozujícím zážitkem. Nový obrazový snímač CMOS formátu FX s 20,8 milionu pixelů a nový RGB snímač měření expozice 180K (180 000 pixelů) společně zajišťují fenomenálně přesné rozpoznání objektu a detailní zachycení obrazu. Fotoaparát umožní pořídit perfektní snímky i v případě fotografování rychlých sportů v interiérech. A ne ledajaké snímky: tonální gradace snímků jsou bohatší a přesnější než dříve. Fotoaparát Nikon D5 je vybaven rovněž novým 8cm (3,2“) monitorem LCD s 2 360 000 pixely, který nabízí v režimu přehrávání dotykové ovládání. Tento monitor s vysokým rozlišením a reakcí na obdobné úrovni, jakou nabízejí chytré telefony, umožňuje snadnou kontrolu a výběr klíčových snímků přímo na místě jejich pořízení. Při fotografování v režimu živého náhledu můžete využívat dotykové ovládání pro změnu zaostřovacích polí nebo měření dat bodového vyvážení bílé barvy pro manuální nastavení ve zvoleném místě obrazového pole. Pro ještě vyšší míru kontroly jsou k dispozici předvolby Picture Control 2.0 pro snadné definování parametrů obrazu při pořizování statických snímků i videosekvencí. Předvolba Ploché usnadňuje postprodukci a získání maximálního dynamického rozsahu a umožňuje jemné vyvážení úrovně detailů s využitím parametru Zřetelnost.

nikon4 | Megapixel

OD JASNÉHO SLUNEČNÍHO SVĚTLA AŽ PO ASTRONOMICKÝ SOUMRAK: VYFOTOGRAFUJTE VÍCE, NEŽ MŮŽETE SPATŘIT VLASTNÍM ZRAKEM

Fotoaparát Nikon D5 prakticky odstraňuje hranice při fotografování za nízké hladiny osvětlení. Se standardním rozsahem citlivostí ISO 100 až 102 400 a nejvyšší rozšiřitelnou citlivostí v historii výrobků Nikon určujete hranice pouze vy. Nový systém zpracování obrazu EXPEED 5 fotoaparátu zaručuje nedostižně vysokou kvalitu obrazu v rámci celého standardního rozsahu citlivostí ISO. Výjimečný výkon a brilance výsledků jsou možné díky systému zpracování signálu, který je optimalizován pro o 25 % vyšší počet pixelů nového obrazového snímače. Jemný šum je dramaticky redukován a svou vysokou kvalitu si uchovávají i oříznuté snímky pořízené při vysokých citlivostech ISO. Rozsah citlivostí ISO lze nyní rozšířit při použití nastavení Hi 5 až na hodnotu ekvivalentní citlivosti ISO 3 280 000, což představuje neuvěřitelný výkon konstruktérů. Možnosti fotoaparátu jsou přizpůsobeny specializovanému využití, jako je sledování nebo bezpečnostní aplikace, a neuvěřitelně vysoké hodnoty ISO umožňují pořizovat barevné snímky bez blesku za astronomického soumraku, který je ekvivalentní výjimečně nízké úrovni osvětlení 0,001 lx.

nikon5 | Megapixel

JDĚTE DO EXTRÉMU: VIDEOSEKVENCE D-MOVIE V ROZLIŠENÍ 4K

Fotoaparát D5 je jako první z digitálních jednookých zrcadlovek Nikon schopen zaznamenávat videosekvence ve vysokém rozlišení 4K/UHD a naprosto přesahuje filmařskou všestrannost přístroje D4S. Videosekvence 4K (3 840 × 2 160 pixelů) lze zaznamenávat frekvencemi 30p/25p/24p s využitím nativního výřezu z obrazového snímače, což zaručuje nejvyšší možnou kvalitu obrazu. Při záznamu Full HD videosekvencí (1 080p) lze využít snímací frekvence až 50p/60p v kombinaci s různými formáty obrazového pole, rovněž včetně volitelného nativního výřezu s rozlišením Full HD. Při filmování v expozičním režimu M lze nastavovat citlivost pro veškerá volitelná rozlišení a formáty obrazového pole od hodnoty ISO 100 až do maximální hodnoty Hi 5. Automatická regulace citlivosti ISO umožňuje využívat citlivosti v rozmezí ISO 200 až Hi 5 a dovoluje předvolit maximální hodnotu ISO, se kterou budete chtít pracovat. Fotoaparát nabízí čistý výstup HDMI: videosekvence včetně režimu 4K lze zaznamenávat na paměťovou kartu ve fotoaparátu nebo posílat v nekomprimované formě na výstup v 8bitovém formátu 4:2:2 YCbCr. Výstup HDMI je k dispozici při dálkovém snímání pro všechna rozlišení videosekvencí.

Rozlišení snímače 20 Mpx
Rozlišení fotografií 5056x4032
Velikost snímače (mm) 35.9 x 23.9

Typ obrazového procesoru EXPEED 5

Typ bajonetu Nikon F

Počet AF bodů 153
Pomocné světlo AF Ne

Poměr stran snímku 1:1, 3:2, 4:3, 5:4
Způsob měření expozice Zónové, Středové, Bodové, Matrix
ISO - maximální citlivost 3280000
Rychlost sériového snímání 14 sn./s
Panorama Ne
Datové razítko Ano

Nejdelší expoziční čas 30
Nejkratší expoziční čas 1/8000

Typ hledáčku Optický
Pokrytí hledáčku 100 %
Dioptrická korekce -3 až +1
Zvětšení hledáčku 0,72 x

Velikost displeje 3,2 "
Rozlišení displeje v bodech 2359000
Výklopný displej Ne
Stavový displej Ano

Vestavěný blesk Ne
Korekce expozice blesku - 3 EV až + 1 EV po 1/2 EV
Výstup na studiový blesk (x kontakt) Ano

Formáty souborů JPEG, RAW, TIFF
Snímková frekvence u videa 60 sn./s

Podle použití Profesionální

Výdrž baterie ve snímcích 3500 snímků
Rozhraní USB 3.0, HDMI, LAN (RJ-45)

Rozměry v mm 160 x 159 x 92
Hmotnost 1415 g

Typ paměťové karty XQD

Číslo produktu VBA460AE
Příslušenství v balení Popruh AN-DC15 Kabel USB UC-E22 Krytka těla BF-1B Krytka prostoru pro baterii BL-6 Náhradní krytka sáněk pro upevnění příslušenství BS-2 Dobíjecí lithium-iontová baterie EN-EL18a Nabíječka baterií MH-26a včetně síťového kabelu a dvou krytek kontaktů
Značka Nikon
Typ produktu Zrcadlovka

Celkové hodnocení 90 %