Poradna

Nikon D7500 + 10-20 mm G DX

Náš expert je tady pro vás

Komentáře

Lucie Drietomská

Reaguje na (296) | Dobrý den, 



Canon 2000D

je základní model od canonu.

Tedy plastové tělo bez utěsnění, méně ovládacích prvků, základní ostření s malým počtem bodů. Slabší obrazový snímač.



Nikon D7500 

Poloprofesionální model. Utěsněný více ovládacích prvků pro rychlé ovládání jednou rukou. Lepší obrazový snímač, mnohem lepší a přesnější ostření.

Je nutné počítat s tím, že je to již větší těžší fotoaparát.



Nevím jaké objektivy vlastníte, ale pokud jste na Canon již zvyklý v této řadě zrcadlovek bych doporučil poohlédnout se po Canon 90D, který předčí i Nikon D7500.

https://www.megapixel.cz/canon-eos-90d-telo



Pokud bychom ovšem hledali něco malého, výkonného tak bych doporučil přejít na bezzrcadlovky. A přesněji na Canon R10

https://www.megapixel.cz/canon-eos-r10-rf-s-18-45-mm-f-4-5-6-3-is-stm-1207851879



Případně pokud byste měl vyšší rozpočet a pohybujete se spíce v šeru tak potom Fullframe fotoaparát Canon R8

https://www.megapixel.cz/canon-eos-r8-rf-24-50-mm-f-4-5-6-3-is-stm



Výhoda bezzrcadlovek je modernější ostření s možností detekcí tváří, či sledování ostřícího bodu a tím vyšší úspěšnost zaostření. Mají taktéž modernější procesory, které se starají o zpracování obrazu. A veškerý vývoj nových věcí je již směřován pro bezzrcadlovkové systémy.

297

Prodejce Megapixel.cz, Lucie Drietomská, 9. 4. 2024 |Nikon D7500 + 18-140 mm VR |Reagovat

N

Dobrý den
Fotím na CANON EOS 2000d. zaměřují se především na focení děti. Uvažoval jsem přemýšlet u NIKONU d7500. Jaký je mezi nimi rozdíl? a jaký byste doporučil model buď NIKON nebo CANON?
Předem moc děkuji za vaší odpověď.

296

Nick, 2. 4. 2024 |Nikon D7500 + 18-140 mm VR |Reagovat

Lukáš Kala

Reaguje na (294) | Dobrý den, ohledně konkrétního kusu v našem bazaru se prosím obraťte na emailovou adresu bazarpraha@megapixel.cz

295

Prodejce Megapixel.cz, Lukáš Kala, 8. 11. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

LP

Dobrý den, mám dotaz:

Chci koupit v bazaru Nikon D7500 na splátky. Kolik snímků má vyfoceno. Byl někdy opravován?
Děkuji za odpověď...

S pozdravem Ladislav Podeszwa

294

Ladislav Podeszwa, 3. 11. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Ondřej Cihla

Reaguje na (292) | Dobrý den, objektivy 18-105 mm a 55-300 mm jsou určeny pro

APS-C snímač, tudíž bude Nikon D7500 lepší volbou.

293

Prodejce Megapixel.cz, Ondřej Cihla, 16. 10. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

O

Dobrý den, přemýšlím o koupi nové fotoaparátu. Mám Nikon D5100m, k tomu tři objektivy.
Nikon 18-105mm, Nikon 55-300mm a Nikon 35mm. Dívám se po Nikonu D7500 nebo D750. Který by byl lepší zvolit? I v rámci kompaktibility s objektivama? Děkuji Vám

292

Oli, 15. 10. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Jiří Špelda

Reaguje na (290) | Dobrý den, ano půjde použít ale akorát nevyužijete plnou rychlost dané karty.

291

Prodejce Megapixel.cz, Jiří Špelda, 20. 9. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

JE

Dobrý den,

měl bych otázku ohledně použití paměťových karet. Nikon D7500 podporuje SDXC UHS-I. Znamená to tedy, že v něm nemohu použít SDXC UHS-II, nebo při jejím použití pouze nebudou plně využity její parametry?

Děkuji.

290

Jan Eršil, 19. 9. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Jiří Špelda

Reaguje na (288) | Dobrý den, kdybychom měli porovnat tyto dva fotoaparáty tak bych vybral Nikon D7500. Ale jestli Vám nevadí bazarový kus, tak bych zvážil Nikon D500, která je ve všech směrech lepší.

289

Prodejce Megapixel.cz, Jiří Špelda, 7. 9. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

K

Dobrý den,
rozhoduji se mezi Nikon D7500 a Canon 90D, rozhodující je kvalita výstupu a šum při vyšších citlivostech, můžete poradit? Děkuji.

288

Kamil, 7. 9. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Jiří Špelda

Reaguje na (284) | Dobrý den,

287

Prodejce Megapixel.cz, Jiří Špelda, 11. 4. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Jiří Špelda

Reaguje na (285) | Dobrý den, jak píšete bohužel nedá.

286

Prodejce Megapixel.cz, Jiří Špelda, 11. 4. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

L

Tedy ne konvertor, ale adaptér… Ale zřejmě ne :-)

285

Luděk, 9. 4. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

L

Dobrý den, je možné pomocí nějakého konvertoru nasadit na Nikon D7500 objektivy Nikon Z ?

284

Luděk, 9. 4. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

ŠK

Reaguje na (282) | Dobrý den, na tento fotoaparát lze nasadit telekonvertor TC-20E III. Ze zkušenosti jen doporučím před jeho použitím nahlédnout do kompatibilního listu objektivů s tímto telekonvertorem.

283

Prodejce Megapixel.cz, Štěpán Kačaba, 3. 1. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

JM

Dobrý den,
na D7500 lze osadit AF-S telekonvertor TC-20E III ?
Děkuji za odpověď.
Honza M

282

Jan Maglen, 2. 1. 2023 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

ŠK

Reaguje na (280) | Dobrý den, ano tento objektiv je plně kompatibilní s Nikonem D7500.

281

Prodejce Megapixel.cz, Štěpán Kačaba, 23. 9. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Eva Veselá

Reaguje na (279) | Děkuji za odpověď. Ještě prosím upřesnění k objektivu AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300 mm f/4,5-5,6 G IF-ED je s D7500 kompatibilní?
Děkuji.

280

Eva Veselá, 23. 9. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

ŠK

Reaguje na (278) | Dobrý den, Nikon D7500 má lepší ostření než Nikon D7200.Díky nižšímu rozlišení má snímač větší světlocitlivé buňky a zvládá lépe vyšší ISO. Dotykové ovládaní jde v menu samozřejmě vypnout. Co se týká dotykového ovládaní můžete být v klidu, pokud fotografujete s okem přiloženým k hledáčku je prakticky nemožné aby jste si něco omylem přenastavila. Co se týká nástupce Nikonu D7500, tak  s největší pravděpodobností již žádný nebude a Nikon se bude plně soustředit na bezzrcadlovky.

279

Prodejce Megapixel.cz, Štěpán Kačaba, 22. 9. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

EV

Dobrý den, mám Nikon D7200 a uvažuji o přechodu na D7500, zajímal by mě Váš názor na rozdíl v rozlišení snímačů 7200 má 24 Mpx, 7500 20,9 Mpx. Jak, případně kde, se rozdíl v rozlišení projeví.
A jeden dotaz k dotykovému displeji, nestává se, tak jako je tomu občas u mobilů, že se při focení dotykem tváře nechtěně aktivuje/deaktivuje nějaké nastavení? Dá se displej třeba nějak "uzamknout" proti nechtěnému doteku?
Také jsem četla, že Nikon zcela ustupuje od výroby zrcadlovek a bude už vyrábět jen bezzrcadla, můžete to potvrdit, nebo je šance, že přijde nějaký nástupce D7500?
Děkuji.

278

Eva Veselá, 22. 9. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Lukáš Kala

Reaguje na (274) | Dobrý den, bohužel opravdu máte pravdu, na tlačítko FN1 nebo FN2 taková funkce přiřadit opravdu nejde, jedná se o funkci, kterou Nikon považoval za nejspíše nepotřebnou a tak jsme o ni v přechodu mezi generacemi přišli.

277

Prodejce Megapixel.cz, Lukáš Kala, 20. 7. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Lukáš Kala

Reaguje na (275) | Dobrý den, v porovnání vašeho D7000 a nového D7500 dostáváte velmi výrazný posun nejen z hlediska automatického ostření. Zároveň bych ovšem zvážil přechod na APS-C  bezzrcadlovku Nikon, konkrétně Nikon Z50, kde dostáváte vyšší rychlosti i lepší ostření  a to i oproti D7500. Díky využití adaptéru Nikon FTZ by jste byl bez problému schopen využít plně váš aktuální objektiv Tamron.

276

Prodejce Megapixel.cz, Lukáš Kala, 20. 7. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

AL

Dobrý den, mám set Nikon D7000 + Nikon 18-105mm. Protože hlavně fotím volně žijící zvířata, zakoupil jsem si objektiv Tamron SP 150-600 mm f/5,0-6,3 Di VC USD G2. Objektiv pracuje s tělem solidně, ale nemůžu se nějak zbavit pocitu, že by to chtělo přece jen lepší tělo. Přemýšlím nad výměnou za Nikon D7500. Rád bych tedy slyšel názor odborníka, zda by v případě výměny za Nikon D7500 došlo ke znatelnému zvýšení rychlosti a přesnosti ostření a tím i ke zlepšení kvality výsledných fotografií? A pomohl bych si i na běžné focení v případě, že bych Nikon D7500 zakoupil v setu s objektivem Nikon 18-140 mm f/3,5-5,6 G ED VR? Jde mi o to, abych zbytečně neinvestoval do něčeho, co nebude mít významnější posun. O přechod na bezzrcadlovky a fullframe nyní neuvažuji z důvodu priority focení s teleobjektivem a teleobjektivy v těchto kategoriích jsou zatím velmi drahé a je v nich malý výběr. Ale ušetřené peníze už by byly připravené na upgrade, který stejně do dvou let plánuji. Mockrát děkuji za pomoc v těžkém rozhodování, nerad bych totiž kvality teleobjektivu Tamron zbytečně degradoval. Hezký den.

275

Antonín Loukota, 20. 7. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

ČK

Omlouvam se za zpožděni, ale nemate pravdu. Tlačitko Fn1 tam je, lze tam nadstavit ruzné funkce, ale hloubku ostrosti ne, tato neni ani v menu fotoaparatu D 7500. Podivte se na to ještě jednou, ale je to škoda vuči D 7200 a chybí mi to.

274

Čestmir Krupa, 18. 7. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Lenka Simanová

Reaguje na (272) | Dobrý den, novinky ohledně řad D nám nejsou prozatím známy, tudíž můžeme jen předpokládat, určitě však doporučím toto tělo z hlediska lepšího AF, utěsnění a dalších výhod, je to super volba. D7500 máme nyní skladem, takže určitě, co nejrychleji ulovit, poté může nastat delší čekací lhůta.. 

273

Prodejce Megapixel.cz, Lenka Simanová, 21. 6. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Miroslava Špreňarová

Dobrý den, uvažuji o upgrade z D7100 na D7500, ale tento foťák je na trhu už celkem dlouho, (tuším, že od r. 2017) a tak bych si ho nerada koupila s tím, že za rok bude novější D7... Nevíte, jestli Nikon něco nechystá? D7200 byla snad jen dva roky, ne?
Děkuji za informaci.

272

Miroslava Špreňarová, 21. 6. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Martin Mikl

Reaguje na (270) | Dobrý deň, áno tento fotoaparát je kompatibilný s pameťovými kartami typu SD / SDHC / SDXC (UHS-I), SD / SDHC / SDXC (UHS-II)

271

Prodejce Megapixel.cz, Martin Mikl, 28. 2. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Jiří Klim

Dobrý den, bude tato karta vhodná?
Paměťová karta Kingston Canvas Go! Plus SDXC 250GB UHS-I U3 . Děkuji

270

Jiří Klim, 26. 2. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

František Hýl

Reaguje na (268) | Dobrý den, D7500 nabídne navíc i lepší ergonomii a dva rolery pro pohodlné ovládání. Objektiv žádnou aretaci nemá, ovšem přední člen je lehký a k samovolnému vyjíždění by nemělo docházet.

269

Prodejce Megapixel.cz, František Hýl, 4. 2. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

MD

Reaguje na (267) | Děkuji za info. Obrazově budou asi D5600 a D7500 podobné, nicméně vzhledem k dalšímu využití těla (mám i zábleskovou techniku) je D7500 asi pokročilejší (před D5100 jsem měl od vás D200).
Mám ještě jeden dotaz. Uvažuji rovněž o objektivu Nikon 10-20 mm f/4,5-5,6 G AF-P VR DX na focení interiérů a zároveň bych ho rád využil s robotickou hlavou na virtuální prohlídky. Akorát mám strach, že se mi při naklopení nahoru a dolů bude vysouvat a zasouvat a tím pádem zoomovat (což pro následné skládání fotek nelze). Nějaká aretace nebo "zámek" asi na tom objektivu není, že?
Děkuji.

268

Martin Dusil, 4. 2. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

František Hýl

Reaguje na (266) | Dobrý den, objektiv nebude mít problém s vykreslením obrazu. Určitě bych doporučil sáhnout po D7500.



 

267

Prodejce Megapixel.cz, František Hýl, 4. 2. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

MD

Dobrý den. Na virtuální prohlídky (360° fotky) používám Nikon D5100 + objektiv Sigma 8 mm F 3.5 EX DG Fisheye. Rád bych posunul kvalitu výš a uvažuji o těle D7500 (příp. D5600). Bude na to vyšší rozlišení ta Sigma "stačit"? Děkuji.

266

Martin Dusil, 3. 2. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Martin Mikl

Reaguje na (264) | Dobrý deň, fotoaparát D7500 má tlačítko Fn1 kde si to môžete nastaviť ako funkciu. Model D750 má tlačítko bez označenia Fn1 priamo s touto funkciou.

265

Prodejce Megapixel.cz, Martin Mikl, 26. 1. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

ČK

Má tento D 7500 vepředu tlačítko pro zjištění hloubky ostrosti? A má jej případně D 750?

Děkuji za vyjasnění.

Č.Krupa

264

Čestmír Krupa, 25. 1. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Martin Mikl

Reaguje na (262) | Dobrý deň, osobne si myslím, že si ani nepohoršíte ani nepolepšíte. Záleží na tom čo budete chcieť fotiť.

263

Prodejce Megapixel.cz, Martin Mikl, 24. 1. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Josef Pavlík

Dobrý den,kdybych přešel na Nikon D750 z 7500.Polepsim si nebo pohorsim. Děkuji

262

Josef Pavlík, 23. 1. 2022 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Martin Jurák

Reaguje na (260) | Dobrý den, řešením by bylo použití bezdrátového odpalovače a přijímače - například tento set: https://www.megapixel.cz/hahnel-viper-ttl-set-odpalovace-a-prijimace-pro-nikon, odpalovač je třeba umístit do sáněk na těle, samotný odpalovač však má vlastní sáňky do kterých je pak možné uchycení například zmíněného kloubového ramínka.

261

Prodejce Megapixel.cz, Martin Jurák, 28. 6. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

LT

Dobrý den, potřebuji propojit kabelem tělo D7500 s bleskem SB900, blesk má výstup PC ale na těle takový není, můžete mi poradit možnosti se zachováním TTL měření.
Podmínkou je ponechat volné sáňky na těle pro připojení kloubového ramínka.
Děkuji.

260

Lukáš Thon, 28. 6. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

JC

Reaguje na (258) | Dobrý den, budou obrazově i výkonnostně velmi podobné, rozdíly jsou velmi malé. Tamron nabízí pár výhod, je o něco lehčí a nabízí o 10cm kratší ostřící vzdálenost.

259

Prodejce Megapixel.cz, Jakub Caha, 4. 6. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Dobrý den. K fotoaparátu D7500 bych chtěl poradit s výběrem teleobjektivu. Rozhoduji se mezi Tamron 100-400mm f/4.5-6.3 Di VC USD a Sigma 100-400mm f/5-6,3 DG OS HSM Contemporary.
Chci fotit zvířata. Rozhoduje optický výstup na největším ohnisku, rychlost a kvalita zaostřování, stabilizace. Děkuji.

258

Petr Červenka, 3. 6. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

LB

Reaguje na (256) | Matrix jsem používal i u D5600. Ale dnes jsem objevil v menu na pozici b6 - jemné doladění expozice, kde se dá po 1/6 posunout expozici do max +1EV až -1EV. Posunul jsem o +3/6 a problém vyřešen.

257

Luboš Barek, 19. 5. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Martin Jurák

Reaguje na (255) | Dobrý den, napadá mě ještě použití jiného módu měření expozice než na který jste byl zvyklý dříve - meření matrix vs. zdůrazněný střed vs. bodové měření.

256

Prodejce Megapixel.cz, Martin Jurák, 19. 5. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

LB

Reaguje na (254) | Dobrý den, kontroloval jsem, mám nastaveno na NORMAL, nicméně zkoušel jsem i AUTO i VYPNUTO. Rozdíly jsou patrné, ale žádné zmíněné nastavení nevede k optimální expozici. Stále musím mít (dle scény) korekci exp. +0,3 až + 0,7. Napadá Vás ještě nějáká možnost proč tomu tak je? Děkuji.

255

Luboš Barek, 17. 5. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Martin Jurák

Reaguje na (253) | Dobrý den, ověřte ve fotoaparátu nastavení položky Aktivní D-lighting - při nastavení na "automaticky" nebo některé vyšší hodnoty může mít fotoaparát tendenci k podexpozici, což slouží k omezení přepalů a zvýšení dynamického rozsahu. Toto nastavení ovlivňuje i fotografie ve formátu RAW, protože má vliv na celkové měření expozice.

254

Prodejce Megapixel.cz, Martin Jurák, 17. 5. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

LB

Dobrý den, koupil jsem D7500 po předchozím D5600. Udivil mne rozdíl mezi těmito dvěma aparáty v expozici. U D5600 se korekce exp. pohybovala + - okolo nuly. U D7500 musím používat korekci exp. nejčastěji v rozmezí + 0,3 až +1,0 nezřídka +1,3. A mám pocit hraničící s jistotou že u D7500 korekci exp. používám daleko více, téměř u každého snímku, než tomu bylo u D5600. Je to normální, nebo se jedná o vadu? Používám objektivy Nikon 16-80, Nikon 10-20 a pevnou 35. Děkuji za odpověď.

253

Luboš Barek, 14. 5. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Václav Popelář

Reaguje na (251) | Dobrý den, pojem živý histogram se vztahuje k informaci, která se Vám zobrazí při živém náhledu přes náhledový displej, v reálném čase při změnách v zachycované scéně můžete pozorovat, kdy se histogram blíží ideálním hodnotám ještě před pořízením snímku, pokud budete chtít tento histogram zobrazit, stiskněte tlačítko "i" (napravo od tlačítka živého náhledu) a zapněte funkci "Kontrola expozice". Jakmile budete mít tuto možnost povolenou, stačí se pomocí tlačítka "info" proklikat k živému histogramu.

252

Prodejce Megapixel.cz, Václav Popelář, 30. 4. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Reaguje na (komentář na předchozí stránce) | Reaguje na (komentář na předchozí stránce) | Dobrý den. Co si mám představit pod pojmem živý histogram a kde ho najdu?
Děkuji za informaci.

251

Petr Červenka, 29. 4. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Martin Jurák

Reaguje na (249) | Dobrý den, ano, uvedené objektivy budou s modelem D7500 plně kompatibilní.

250

Prodejce Megapixel.cz, Martin Jurák, 17. 3. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Dobrý den, zvažuji výměnu stávajícího D5300 za D7500. Budou s D7500 kompatibilní objektivy Sigma 150-600 F/5,0-6,3 DG OS HSM , Sigma 17-70 f/2,8-4,0 DC Macro OS HSM a Tamron 18-270 f/3,5 -6,3 Di II VC PZD ???

Děkuji

249

Tomáš Žák, 17. 3. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

TH

Reaguje na (komentář na předchozí stránce) | Dobrý den, ano, Nikon D7500 má ostřící motorek, budou vám tedy na něm fungovat objektivy i bez něj.

248

Prodejce Megapixel.cz, Tereza Holotíková, 25. 1. 2021 |Nikon D7500 tělo |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.