Nikon D80 tělo Komentáře k Nikon D80 tělo

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (358 - 259)

  • 358

    Avatar

    Reaguje na 357 | Dobrý den, kabel  má klasický USB Mini B konektor a je běžně k dostání. Kromě toho se dá nahradit třeba čtečkou karet.

    Luděk Bouška - Megapixel, 15.12.2011 | Reagovat

  • 357

    Avatar

    Reaguje na 356 | Dobrý den, nebude problém získávat postupně nějaké to příslušenství ? Jako je třeba USB kabel a tak ? Set je jenom s nabíječkou.

    P.R, 14.12.2011 | Reagovat

  • 356

    Avatar

    Reaguje na 355 | Dobrý den, kdybych se rozhodoval já, určitě bych vybral zrcadlovku...

    Luděk Bouška - Megapixel, 14.12.2011 | Reagovat

  • 355

    Avatar

    Dobrý den, mám možnost tento fotoaparát koupit za 6000,- s Nikon DX AF-S 18-135 mm. Je vhodné investovat do starší SLR, či koupit dnešní kompakt (mám na mysli Canon S95 či Samsung EX1) ? Díky za odpověď.

    P.R, 14.12.2011 | Reagovat

  • 354

    Avatar
    Reaguje na 353 | Dobrý den, poměr stran snímače u D80 je 3:2 a nedá se to nijak měnit. Jedině ořezem v počítači. Poměr stran 4:3 nabízí především kompakty. 10x15 má poměr stran právě 3:2.

    Luděk Bouška - Megapixel, 18.11.2010 | Reagovat

  • 353

    Avatar
    Dobrý den, šel jsem si dát vytisknout fotky k Eliášovi v Nymburce(výborný fotolab Fuji) a paní na mě vyblafla, jaký poměr obrazu mám nastaven,jestli 4:3 a to druhý už se nepamatuji. Já tvrdím že to fotí do 4:3(tiskl jsem 1x a to z D50 a tam jsem to taky neřešil), ale povídá ta paní, že se to dá nastavit, tak pídím se menu Nikonu D80 a nějak nemohu ono nastavení najít ani v D50 se nepamatuju, že bych to ladil.Výtisky chci 10x15 resp.10x14. Mám to menu hledat nebo je to blbost? Podle mě je to daný úhlopříčkou snímače, poměrem stran snímače, ne? Mám tedy 4:3 a myslím,že vědomě jsem to neměnil ani nevím kde. děkuji za odpověď na e-mail : jan.jarolim@seznam.cz

    Jan, 18.11.2010 | Reagovat

  • 352

    Avatar
    Reaguje na 351 | Dobrý den, D60 je novější, takže umí o trochu lépe pracovat se šumem, s rychlostí jsou na tom celkem podobně. D80 má ale daleko lepší ostřící systém, ovládání a také výdrž baterky. Určitě bych bral raději D80.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.02.2010 | Reagovat

  • 351

    Avatar
    Dobrý den, děkuji za odpověď, ano vím, že výkonější je d90, ale zajímalo mě porovnání d60 a d80 v kvalitě fotografie a rychlosti snímků.Děkuji

    Luky, 10.02.2010 | Reagovat

  • 350

    Avatar
    Reaguje na 349 | Dobrý den, D80 už bohužel není v prodeji, doporučil bych http://www.megapixel.cz/nikon-d90, který je daleko výkonnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.02.2010 | Reagovat

  • 349

    Avatar
    Dobrý den, mám d60 a přemýšlím o koupi tohoto d80, chci se zeptat, zda byste mi doporučil přejít na tento přístroj? Mám doma pár objektivů, které bez motoru v těle neostří to by s d80 neměl být problém že? Dále by mě zajímalo jaká je kresba a počet snímků za sekundu v porovnání s d60? Děkuji Luky

    Luky, 10.02.2010 | Reagovat

  • 348

    Avatar
    Reaguje na 347 | Dobrý den, pokud vím, tak systémové blesky Nikon vysílají pomocný paprsek, když není dostatek světla pro zaostření a funguje to i v manuálním a poloautomatických režimech.

    Luděk Bouška - Megapixel, 17.12.2009 | Reagovat

  • 347

    Avatar
    Dobrý den, potřebuji poradit s Nikonem D80 a externím bleskem. Je možno nějak nastavit ve foťáku, aby si "předbleskl" ve tmě, aby vůbec viděl, na co zaostřit? Af-asist diaoda mi funguje pouze v auto režimu. Děkuji, Sharp

    Peyton Sharp, 16.12.2009 | Reagovat

  • 346

    Avatar
    Reaguje na 345 | Dobrý den, to bohužel nejde.

    Luděk Bouška - Megapixel, 14.10.2009 | Reagovat

  • 345

    Avatar
    Zdravím, potřebovala bych vědět, zda se na D80 dá přikoupit výklopný LCD display. Děkuji

    Ludvika, 14.10.2009 | Reagovat

  • 344

    Avatar
    Reaguje na 335 | Dobrý den, tohle mi poslali kolegové z prodejny, kteří to zkoušeli: SELECT FOLDER funguje pouze s vlozenou kartou (zkouseno KINGSTON 1GB clas.6) - firmware A a B 1.01
    nacitani casu pri pouziti bulb fotoaparat nenabizi.

    Luděk Bouška - Megapixel, 04.12.2008 | Reagovat

  • 343

    Avatar
    Reaguje na 342 | Dobrý den, nejlepší je kontaktovat servis, je to zdaleka nejbezpečnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, 02.12.2008 | Reagovat

  • 342

    Avatar
    Prosím o dopuruční čistíci sady čipu pro D80. Děkuji

    Ivan, 01.12.2008 | Reagovat

  • 341

    Avatar
    Reaguje na 340 | Dobrý den, bohužel nemá ani jedno.

    Luděk Bouška - Megapixel, 27.11.2008 | Reagovat

  • 340

    Avatar
    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli ten to přístroj má čištění čipu a senzor na přiložení oka k hledáčku + Live Wiew. Děkuji

    Ivan, 27.11.2008 | Reagovat

  • 339

    Avatar
    Reaguje na 338 | Dobrý den, je to Nikon D100.

    Luděk Bouška - Megapixel, 26.11.2008 | Reagovat

  • 338

    Avatar
    Reaguje na 334 | Prozradíte, který konkrétní přístroj fotí bez problémů i po 550.000 záběrech?

    Michal, 26.11.2008 | Reagovat

  • 337

    Avatar
    Reaguje na 336 | Dobrý den, mrtvé body se dají zjistit poměrně snadno, vyfotíte jeden snímek s nasazenou krytkou (vyfotíte tmu například časem 2s) a výsledný snímek musí být celý černý, tedy bez svítících bodů. Jestli je možné nějak identifikovat zásah do SW a kolik stojí tzv. přemapování snímače, to bohužel nevím, to jsou otázky spíše pro servis.

    Luděk Bouška - Megapixel, 26.11.2008 | Reagovat

  • 336

    Avatar
    Dobrý den, vážně uvažuji o koupi D 80. Váš obchod má dobré ceny a velmi sympatický je také způsob jakým v těchto diskuzích „pečujete“ o své zákazníky. Také mám několik dotazů a předem děkuji za jejich zodpovězení: 1)jak poznám, že snímač neobsahuje mrtvé body (případně výraznější hot pixly) ? 2)jde je nějak identifikovat, že snímač má (třeba již z výroby) mrtvé body a ty že jsou softwarově ošetřeny ? 3)jdou vůbec nějak identifikovat zásahy do softwaru fotoaparátu ? 4)poslední otázka zní: na kolik mě přijde takové „softwarové smazání“ mrtvých bodů u d80 ? Děkuji za Váš čas MichalK

    MichalK, 26.11.2008 | Reagovat

  • 335

    Avatar
    Dobrý den, zakoupil jsem u Vás Nikon D80 + Nikkor 18-70mm a mám dva dotazy: 1/ V menu fotoaparátu chybí volba "Select Folder" - uváděná v manuálu, která umožňuje vytvářet a vybírat do kterého adresáře na kartě se mají aktuálně pořizované fotografie uvádět. Zajímalo by mě, zda je to způsopbeno kartou, popřípadě firmware a jaká jsou možná řešení tohoto stavu. 2/ Při použití Bulb závěrky nikde nenacházím načítající se čas expozice (ani v hledáčku, ani na vnějším sekundárním displayi). V manuálu jsem se nic o této tématice nedočetl, mohli byste mi prosím poradit, zda lze tuto funkci někde v menu fotoaparátu zapnout, popřípadě zda by to nevyřešil update firmware? Předem děkuji za odpověď. PS: omlouvám se za dotaz omylem vložený pod komentáře Nikonu D40

    Radek Šubrt, 24.11.2008 | Reagovat

  • 334

    Avatar
    Reaguje na 332 | Dobrý den, výrobce životnost závěrky neudává, v této kategorii to ale bývá cca 50.000 záběrů. Osobně bych si s tím ale nedělal hlavu, vím o přístroji, jehož závěrka měla mít životnost 100.000 snímků, ale fotí bez problémů i po 550.000 (!) záběrech... Váš starší objektiv můžete bez problémů použít i na D80.

    Luděk Bouška - Megapixel, 21.11.2008 | Reagovat

  • 333

    Avatar
    Ještě jeden dotázek. Nyní používám Nikon F501. Objímku objektivu má bajonetovou. Budu moci tento objektiv používat i na D80. Díky!

    Smích, 21.11.2008 | Reagovat

  • 332

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jakou zátěž je konstruovaná závěrka v Nikonu D80? Mám možnost koupit tělo, ale má vyfoceno již 18 000 snímků během 25 měsíců. Myslíte, že má cenu takový fotoaparát kupovat případně za jakou cenu (jinak je prý v pěkném stavu)? Předem díky za nesnadou odpověď :-)

    Smích, 21.11.2008 | Reagovat

  • 331

    Avatar
    Reaguje na 330 | Dobrý den, obrazově je http://www.megapixel.cz/nikon-18-105-mm-f-3-5-5-6- g-ed-vr naprosto vynikající, mohu doporučit.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.11.2008 | Reagovat

  • 330

    Avatar
    Dobrý den pane Bouška, vybírám základní objedktiv k tomuto fotoaparatu a zaujaly mě tyto dva: Nikon 18-105 AF-S DX VR a Sigma 17-70 macro HSM. Který byste si radši pořídil vy. Když opomeneme, že Nikon je delší a Sigma má macro. Jde mi vyloženě jen o obrazovou kvalitu. Děkuji

    Standa, 05.11.2008 | Reagovat

  • 329

    Avatar
    Reaguje na 328 | Dobrý den, do začátku se bude určitě hodit teleobjektiv, vynikající je třeba http://www.megapixel.cz/nikon-70-300-mm-f-4-5-5-6- g-af-s-vr-zoom-nikkor-if-ed. No a časem bych vyměnil základní objektiv za nějaký výkonnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, 04.11.2008 | Reagovat

  • 328

    Avatar
    Dobry den, poridil jsem si Nikon d8o se setovym objektivem 18-55Dx 3.5 5.6G. jake dalsi objektivy by jste mi mohl doporucit? Fotim uplne vse( v ramci moznosti, ne vse jako takove:-) ), ziji v UK a kseft u vas tedy asi neudelam, ale Vaseho nazoru si cenim. Muzete mi prosim poradit, mam asi nejakou predstavu, ale prece jenom...jsem se zrcadlem zacatecnik..a taky prosim dobry pomer vykon/cena-moje zena tomu zrovna naklonena neni a musim brat ohled na rodinu. Diky moc.

    leicester, 04.11.2008 | Reagovat

  • 327

    Avatar
    Reaguje na 223 | "V této cenové kategorii mají všechny foťáky cca srovnatelné výstupy, ale na jeden aspekt se zapomíná a to je pocit jaký máte když ho držíte v ruce. Já jsem vzal Canon a Nikon a bylo vyřešeno za minutu. Prostě, aby fotka byla dobrá musím se dobře cítit u focení vč. toho jak se mi foťák drží a ovládá. Takže pokud máte trochu větší ruce(jako já-měřim 191) tak pak Nikon." Souhlasím s tím, že je důležité mít dobrý pocit při focení - pokud je člověk citlivější... Ten pocit se potom přenáší dál, do fotografií!! Je to nesmírně důležité! Já mám tedy Canon 400D a vybíral jsem právě mezi D80 a 400D... Chtěl jsem D80, ale nakonec vyhrála 400D dík ceně a pak i to, že mě do ruky padla. A to měřím ještě víc (198cm). Ale co hlavně chci napsat. Mnohdy lamentuju a říkám, že jsem měl připlatit a koupit Nikon D80. Ač mi 400D padne, zatím z ní nemám dvakrát dobrý pocit a přisuzuju to jednoduše tomu, že mě nesedla, ikdyž do rukou mě padne víc než všechny jiné low-endy..:-) Snad se to zlepší... Jinak asi udělám přechod na Nikon:-)

    luk, 25.10.2008 | Reagovat

  • 326

    Avatar
    Reaguje na 325 | Dobrý den, ano, v režimu prohlížení je histogram k dispozici.

    Luděk Bouška - Megapixel, 22.10.2008 | Reagovat

  • 325

    Avatar
    Dobrý den, byla jsem zvykla u své D50 používat při kontrole nahled -histogram..je tato funkce i u D80, o které vážně uvažuji? Děkuji

    Petra, 22.10.2008 | Reagovat

  • 324

    Avatar
    Reaguje na 323 | Dobrý den, na focení pohybu je D80 určitě vynikající. K setovému objektivu rozhodně využijete velmi dobrý teleobjektiv http://www.megapixel.cz/nikon-70-300-mm-f-4-5-5-6- g-af-s-vr-zoom-nikkor-if-ed.

    Luděk Bouška - Megapixel, 20.10.2008 | Reagovat

  • 323

    Avatar
    Dobrý den. Moc Vás prosím o radu. Jsem amatér, vlastním Panasonic FZ5 a nejčastěji fotím pohyb na vysoký zoom a pak zajímavé detaily. Záleží mi na kvalitě fotky, snažím se co nejméně upravovat. Nemohu se rozhodnout mezi Nikonem D80, Canonem EOS450D a Olympusem E-510 + jaký vhodný objektiv??? Zároveň nemám ještě vnitřně rozhodnuto jestli zrcadlovku nebo by stačil kompakt, můžete případně doporučit kvalitně nejližší zrcadlu?? Pokud to vůbec jde. Mockrát děkuji!!!!

    Peta, 20.10.2008 | Reagovat

  • 322

    Avatar
    Reaguje na 321 | Dobrý den, myslím, že jste vybral dobře, osobně bych si raději vybral teleobjektiv http://www.megapixel.cz/nikon-70-300-mm-f-4-5-5-6- g-af-s-vr-zoom-nikkor-if-ed, ale je dražší.

    Luděk Bouška - Megapixel, 15.10.2008 | Reagovat

  • 321

    Avatar
    Dobrý den. Vybírám si u vás objektiv/y k mému novému tělu Nikon D80 a už mi jde z té široké nabídky hlava kolem :-). Pomýšlel jsem na dvojici Nikon 18-70 mm F3,5-4,5G AF-S DX a Nikon AF-S 55-200 mm F 4-5,6G IF-ED DX VR, ale raději se obracím na odborníky. Mohli byste mi prosím poradit nějaký (popřípadě dvojici)? Fotím hlavně pohyb a krajiny. Děkuji moc za odpověď.

    Jiří Macháček, 14.10.2008 | Reagovat

  • 320

    Avatar
    Reaguje na 319 | Dobrý den, ano, korekce záblesku je samozřejmě možná i u D80. Technické údaje přebíráme většinou od výrobců, takže záleží na tom, jaké uvedou v souhrnu.

    Luděk Bouška - Megapixel, 29.09.2008 | Reagovat

  • 319

    Avatar
    Dobrý den! Srovnával jsem ve Vaší srovnávací rubrice D80 a D90. Nepochopil jsem, proč některé rubriky zůstávají prázdné. Např. u srovnání exposičních parametrů chybí údaje o možnosti korekce exposice u D80. Dosti mě to vyděsilo, protože uvažuji o koupi tohoto přístroje. V prodejně jsem však zjistil, že D80 má na svém těle čudlík na nastavování těchto korekcí. Co tedy znamená ve srovnávacéích tabulkách absence údajů? Je tam takových "děr" víc, něco chybí zase u D90. Ještě prosím o laskavé sdělení, zda má D80 možnost korekce exposice bleskem. Konkrétně mi jde o možnost snížení intensity u t.zv. vyvažovaného doplňkového záblesku (např. vyjasnění stínů). V popise přístroje není o tom zmínka.Děkuji.

    Ladislav, 26.09.2008 | Reagovat

  • 318

    Avatar
    Reaguje na 317 | Dobrý den, při prohlížení snímků vidíte, kolik jste jich už vyfotil.

    Luděk Bouška - Megapixel, 25.09.2008 | Reagovat

  • 317

    Avatar
    dobrý den jak zjistím na nikonu d 80 kolik jsem už udělal expozici. Děkuji

    adam, 24.09.2008 | Reagovat

  • 316

    Avatar
    Reaguje na 315 | Dobrý den, pokud máte na mysli nějaký vhodný makroobjektiv, doporučit mohu třeba vynikající http://www.megapixel.cz/nikon-60-mm-f-2-8-g-ed-af- s-micro, bez problémů bude fungovat na obou přístrojích.

    Luděk Bouška - Megapixel, 24.09.2008 | Reagovat

  • 315

    Avatar
    Dobrý den,prosím o radu.Vlastním nikon 80ku a 40Xku,k tomu objektivy zákl 18-55,18-70,Sigma 18-200 a chtěl bych si pořídit nějaký objektiv na focení objektů z větší blízkosti.Děkuji Hans.

    Hans, 23.09.2008 | Reagovat

  • 314

    Avatar
    Reaguje na 313 | Dobrý den, hodnoty by se měly měnit, takže byste měl mít přehled o tom, jakou kombinaci jste nastavil. Pokud můžete stavte se u nás na prodejně, kde to mohou kolegové vyzkoušet.

    Luděk Bouška - Megapixel, 23.09.2008 | Reagovat

  • 313

    Avatar
    Reaguje na 312 | No právě, že otáčím oběma směry a nic se neděje, ať mám spoušť namáčknutou nebo ne. V režimech S,A a M se hodnoty mění i bez namáčknutí spouště, jen v režimu P nic. Třeba to tak má být, jak ale poznám, na jakou kombinaci hodnot uzávěrky a clony jsem se aktuálně dostal? Jde mi jen o to, zda není porucha elektroniky přístroje, v okolí ho nikdo nemá, abych si to porovnal.

    Jirka, 23.09.2008 | Reagovat

  • 312

    Avatar
    Reaguje na 310 | Dobrý den, kvalita objektivů je celkem srovnatelná, každý nabízí jiné výhody.

    Reaguje na 311 | Voličem se otáčí po namáčknutí spouště, když je aktivní expozimetr. Zkuste otáčet i jiným směrem, třeba jste narazil na hranice možností nastavení.

    Luděk Bouška - Megapixel, 22.09.2008 | Reagovat

  • 311

    Avatar
    Zdravim, chtel bych se po par tydnech pouzivani zeptat ja tuto vec: pri rezimu P se ma otacenim hlavniho volice aktivovat tzv. flexibilni program, ktery ma posouvat hodnoty uzaverky a clony tak aby celkova expozice zustala zachovana. Kdyz to zkousim, objevi se sice symbol *P, ale ciselne hodnoty clony a uzaverky se v hledacku ani na displeji nemeni. Je to tak spravne? Nebo se ma volicem otacet pri namacknute spousti?

    Jirka, 21.09.2008 | Reagovat

  • 310

    Avatar
    Chtel bych vedet jestli nekdo nema zkusenosti s D80 a s Canonem EOS 450D. Popripade jaky je lepsi na kvalitu s ohledem seriovych objektivu. Dekuji...

    msd, 20.09.2008 | Reagovat

  • 309

    Avatar
    Reaguje na 307, 308 | Dobrý den, při sérii přeostřuje a mění expozici. baterka je částečně nabitá, takže ji nejdřív vypotřebujte a pak ji nechte nabít.

    Luděk Bouška - Megapixel, 15.09.2008 | Reagovat

  • 308

    Avatar
    A jeste neco...baterie prijde s foťákem nabitá nebo vybitá? Abych ji nedal nabijet a ona bylo nabita...

    power1000, 14.09.2008 | Reagovat

  • 307

    Avatar
    Dobry den. Už tu zase otravuju dotazem :-). Při sériovém snímání (myslim že má rychlos 3 sn/s) fotoaparat preostruje a meni expozici podle toho jestli je potreba, nebo zachovava nastaveni ostreni a expozice jako pri prvnim snímku po celou dobu sériového snímání?

    power1000, 14.09.2008 | Reagovat

  • 306

    Avatar
    Reaguje na 305 | Dobrý den, pokud jde o obrazovou kvalitu, jsou na tom velmi podobně.

    Luděk Bouška - Megapixel, 12.09.2008 | Reagovat

  • 305

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je nějaký podstatný rozdíl v kvalitě aparátů D80 a D200-nemyslím ani počet megapixelů,ani mechanické provedení.Spíše mně zajímá kvalita zobrazení. Děkuji

    jarda, 11.09.2008 | Reagovat

  • 304

    Avatar
    Reaguje na 303 | Já osobně s tím problém nemám žádný. Stačí občas použít ofukovací balónek a vše ofouknout. Při sundaném objektivu je v menu funkce na sklopení zrcátka a jde tak ofouknout i snímač, resp. filtr. Myslím si, že toto, zvlášť pro amatérské (tedy ne každodenní) použití není naprosto žádný problém. Člověk taky nesmí být čuně. Větší problém vidím ve vnikání prachu do objektivů - těch zoomovacích, ty přeci jenom se rozeberou a vyčistí v domácích podmínkách dost těžko.

    Honza, 11.09.2008 | Reagovat

  • 303

    Avatar
    Reaguje na 301 | Mimochodem, Honzo, jaky máš zkušenosti s vnikáním prachu do foťáku, jak bez měnění objekivu, tak při častém?

    power1000, 11.09.2008 | Reagovat

  • 302

    Avatar
    Reaguje na 301 | Tak to jsem rád...přeexponování neni tak nic blbyho jako prepaly. Zitra nejspis obejdnam s kitem 18-55 VR, i když to neni nejaky extra objektiv, ale na vic nejsou prachy, takze az dalsi rok po brigade bych koupil jiz zmiňovany 18-200 VR. Jinak do ted jsem mel Minoltu Dimage S414 (4 MPx) - šum příšerný :-) takže už se těšim. Děkuji za ochotu, a snad na mě aspoň jeden kousek zbyde :-)

    power1000, 10.09.2008 | Reagovat

  • 301

    Avatar
    Reaguje na 296 | Nevyjádřil jsem se bohužel úplně korektně. Nemělo tam být přepaluje, ale přeexponovává. D80 velkou část snímků, když je dostatek světla, spíše přeexponovává. Ale není to nic, co by kazilo fotku. Když fotíte v poloautomatickém režimu a máte dost světla prostě uberete třeba 1/2 EV. Hladina šumu musí každého, při přechodu z kompaktu na zrcadlovku, příjemně šokovat. Homba za megapixely u pidisnímačů kompaktů si vybírá svojí daň. D80 je skvělá zrcadlovka a její "stáří" nehraje žádnou roli. Naopak, jeho cena je teď naprosto skvělá. S objektivy je to ošemětné. Dobrý objektiv je základ, nikoli luxus. Osobně mám Nikon 18-70 (je velice dobrý), 70-300 VR (skvělý objektiv, rád fotím např. v ZOO) a pevný 50/1.8 (za tu cenu nejde nevzít). Na světelné drahé objektivy nemám a navíc bývají dost těžké.

    Honza, 10.09.2008 | Reagovat

  • 300

    Avatar
    Reaguje na 298 | Momentálně máme na skladě poslední dva sety, kartu bych raději doporučil nějakou rychlejší, třeba http://www.megapixel.cz/apacer-sd-4gb-class-6. Pokud jde o dynamický rozsah, je podle http://www.dpreview.com/reviews/NikonD80/page19.as p kolem 8 EV. Vhodná brašna je třeba http://www.megapixel.cz/vanguard-kenline-16z.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.09.2008 | Reagovat

  • 299

    Avatar
    Jak je na tom s dinamickým rozsahem pri ruznych citlivostech? Viděl jsem někde testy na D60 - ISO 100 - 800 v pohode (rozsah myslim kolem 12 EV) ale pak to zaclo celkem klesat. Ale Canon 450D se furt držel nahoře.... Reaguje na 297 | V tom případě, nevíte kolik jich je na skladě s oběktivem 18-55mm AF-S VR v setu? A případně jak rychle se prodávají (např kolik za tyden?).Bude dostačovat karta SDHC class 6 (garance rychlosti zapisu 6MB/s)?Mohl bych vás poprosit i o doporučení nějaké brašny (jedne, či dvou, abych mel na vyber), asi pres 1 rameno, do ktere by se vešel D80 + nasazeny 18-200mm VR (co bych pozdeji dokoupil) a něco málo příslušenství (baterka, třeba filtry, karta, nabijecka)? Děkuji, a prominte, že se furt ptám.

    power1000, 10.09.2008 | Reagovat

  • 298

    Avatar
    Reaguje na 297 | V tom případě, nevíte kolik jich je na skladě s oběktivem 18-55mm AF-S VR v setu? A případně jak rychle se prodávají (např kolik za tyden?).Bude dostačovat karta SDHC class 6 (garance rychlosti zapisu 6MB/s)?Mohl bych vás poprosit i o doporučení nějaké brašny (jedne, či dvou, abych mel na vyber), asi pres 1 rameno, do ktere by se vešel D80 + nasazeny 18-200mm VR (co bych pozdeji dokoupil) a něco málo příslušenství (baterka, třeba filtry, karta, nabijecka)? Děkuji, a prominte, že se furt ptám.

    power1000, 10.09.2008 | Reagovat

  • 297

    Avatar
    Reaguje na 292 | Dobrý den, ano, SDHC karty umí ve všech dostupných kapacitách.

    Reaguje na 295 | Ano, jde.

    Reaguje na 296 | D80 je vynikající, o tom není třeba vůbec pochybovat. osobně bych si ho vybral daleko raději, než D60 a to co nejrychleji, protože se už doprodávají poslední kusy a pak už prostě nebudou. Klidně si kupte tělo s obyčejným objektivem, výkonnější se dá kdykoliv dokoupit.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.09.2008 | Reagovat

  • 296

    Avatar
    Reaguje na 294 | No D90 si kupovat urcite nebudu (cena :-)). Je to s těma přepalama zlý hodně? (asi to bude lepší než u kompatu, ne? :-)). Ale tyhle problémy musej mit vsechny zrcadla, ne? Že občas ulitne WB a expozice...Je ten šum argument proti D80? D60 je na tom líp? Ale D60 by taky mela mit tyhle problemy, nee? <br> Takze jinak D80 hodnotíte kladně...Mužete mi tedy D80 doporučit jako první zrcadlovku? (nějake - male - zkušenosti s focenim ale už mam). Oželet takové kravinky u D60 jako polohové čidlo, snímač přiložení oka a čištění snímače (i když to zas takova blbost neni :-)) a raději vzít trochu větší šum, ale lepší ergonomii, daleko lepsi hledaček, víc funkcí a lepší ovládání? Ja bych to chtel se objektivem 18-200 VR, nemam na to ale jeste penize, takze mylim, ze bych to mohl koupit se seťákem 18-55 VR (abych mohl aspon trochu fotit) a dalsi rok koupit 18-200 VR. Mylite ze to je dobre reseni? děkuji

    power1000, 10.09.2008 | Reagovat

  • 295

    Avatar
    Zdravím, zatím jsem měl pouze obycejny kompakt, nyni si chci poridit zrcadlo proto tadle trapna otazka....jde zapnout fotoaparat i bez nasazeneho objektivu? predem dik

    cage, 09.09.2008 | Reagovat

  • 294

    Avatar
    Reaguje na 293 | : D80 je skvělá zrcadlovka, i přes svoji relativní morální zastaralost. Pokud máte dobré světlo, dobrý objektiv, znáte zásady správné expozice tak dělá technicky skvělé fotky. Je jenom na Vás jestli chcete dát o cca 7 tis. za tělo víc (za D90). Nejsou s ní ještě prakticky žádné praktické zkušenosti, ale D90 by mohla řešit někeré z nedostatků, které u D80 občas "prudí": - občas (velice často) spíše přepaluje, dá se to částečně spravit korekcí, nebo u krajin třeba polarizákem (moje zkušenosti) - občas ulítne vyvážení bílé (foťák se prostě netrefí) - při ISO více jak 400 leze šum už dost zřetelně ven Pokud budete fotit do jpeg+raw, tak drobné přepaly nebo vyvážení bílé v rawu spravíte, ale je to tedy za cenu náročnějšího postprocesingu. Ale není to nic co by amatéra muselo omezovat, nebo štvát. Do D80 bych šel zase.

    Honza, 09.09.2008 | Reagovat

  • 293

    Avatar
    A jeste jeden dotaz. Ve kterém roce (případně i měsíci) se začali vyrábět D80? (kdyžtak to je dřív nebo nastejno s D40 či D40X?) Myslim, ze uz neni uplně nejnovější model...vyplatí se jeste, nebo má cenu ho jeste kupovat? Např D60 už má novější obr. procesor, je tu ted i D90, oba nabití novými vychytávkami (čištění, polohové čidlo, čidlo pro přiložení oka, video (D90) atd...). Není už D80 zastaralá, nezaostává za novými modely? Má oproti nim co nabídnout? Má pro mě (amatéra, který by rád fotil pěkné fotky, přechází ze slušně vybaveného kompaktu) smyls koupit D80? Nebo je lepší koupit modernější (a v něčem lepší i horší - např D60) přístroj? A ještě něco...u popisků máte napsáno doprodej...jak dlouho se bude moct jeste D80 koupit? Znamená to pak, že uplně zmizí a bude nahrazena D60 a D90? Omlouvám se za tolik otázek, ale každá informace je pro začátečníka vítaná. Děkuji za odpovědi.

    power1000, 08.09.2008 | Reagovat

  • 292

    Avatar
    Dobrý den Chtěl bych se zeptat, jestli tento foťák podporuje krom normálních SD i SDHC. Pokud ano, do jaké velikosti?

    power1000, 08.09.2008 | Reagovat

  • 291

    Avatar
    Reaguje na 283 | koupil jsem sandisk 16GB na babičku D70 a chodí a seje

    .petr, 05.09.2008 | Reagovat

  • 290

    Avatar
    Reaguje na 289 | Dobrý den, je to 1,5x.

    Luděk Bouška - Megapixel, 28.08.2008 | Reagovat

  • 289

    Avatar
    jaký má tento foťák crop faktor? :-)

    Petra J., 28.08.2008 | Reagovat

  • 288

    Avatar
    Reaguje na 287 | Dobrý den, v nabídce už je... je to http://www.megapixel.cz/nikon-d90, cena ale zatím ještě není známa.

    Luděk Bouška - Megapixel, 27.08.2008 | Reagovat

  • 287

    Avatar
    Dnes jsem se docetl, ze uz je na svete nastupce D80, tedy D90. Kdy ji budete mit v nabidce a jak to bude vypadat s doprodejem D80?

    Aleks, 27.08.2008 | Reagovat

  • 286

    Avatar
    Reaguje na 285 | Dobrý den, jak jsem psal ve své odpovědi na předešlý dotaz - můžete si převést snímky do TIFFu, který je na tom s kvalitou stejně jako RAW, ale je podstatně datově objemnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, 22.08.2008 | Reagovat

  • 285

    Avatar
    reaguji na dotaz 276, proč tedy výrobci umožňují fotit ve formátu RAW (který je nejkvalitnější) když poté stejně musím převést foto do JPEG a kvalitu zmršit o 2 třetiny??? To je trochu mimo mísu??

    Alex, 21.08.2008 | Reagovat

  • 284

    Avatar
    Reaguje na 283 | Dobrý den, ano, uvedená karta by měla bez problémů fungovat, ale nezkoul jsem to.

    Luděk Bouška - Megapixel, 18.08.2008 | Reagovat

  • 283

    Avatar
    Dobrý den vlastním D80 a chtěl bych paměťovou kartu http://www.megapixel.cz/sandisk-8-gb-sdhc-extreme-iii můžete mi zaručit 100% funkčnost. Na IE jsem se dočetl že snad podporuje jen 4GB.

    Marek, 16.08.2008 | Reagovat

  • 282

    Avatar
    Reaguje na 281 | Dobrý den pane Bouško, děkuji za info. Dnes jsme volal do Nikonu a ptal jsme se na to kdy uvedou nový model a bohužel žádné info jsme se nedozvěděl. Pokud by to bylo cca jen do 1 měsíce, počkal bych jinak bychkoupil Canon. Hezký den Milan

    Milan, 13.08.2008 | Reagovat

  • 281

    Avatar
    Reaguje na 280 | Dobrý den, o nástupci D80 zatím nevíme nic konkrétního. Prozatím se k nám jen dostala neoficiální informace o tom, že v dohledné době můžeme nějakého nástupce očekávat.

    Luděk Bouška - Megapixel, 13.08.2008 | Reagovat

  • 280

    Avatar
    Dobrý den, rád bych se Vás p. Bouško zeptal, kdy přijde do prodeje nástupce D80 a zda máte o tomto produktu nějaké bližší informace včetně odhadované prodejní ceny. Chtěl jsem si koupit Canon 450D, ale nerad bych se unáhlil. Děkuji Vám za odpověď. S pozdravem Milan

    Milan, 12.08.2008 | Reagovat

  • 279

    Avatar
    Reaguje na 278 | Odpověd jsem již našel ve fóru o D80 v kitu s objektivem, omlouvám se za zbytečné komentářr, můžete je oba smazat.

    Vítězslav Titl, 11.08.2008 | Reagovat

  • 278

    Avatar
    Dobrý den, rozhoduji se mezi nikonem D60 a D80, přemýšlím, jestli se skutečně tolik vyplatí připlatit si za D80? Je už poněkud starší a D60 je novinka, takže tam jsou některé novější technologie atp. Jaký na to máte Vy názor? Děkuji

    Vítězslav Titl, 11.08.2008 | Reagovat

  • 277

    Avatar
    Reaguje na 276 | Dobrý den, fotky z RAW neudělají nikde, je potřeba snímky převést například do JPEGu a v případě vysokých nároků na kvalitu třeba do TIFFu.

    Luděk Bouška - Megapixel, 06.08.2008 | Reagovat

  • 276

    Avatar
    Dobrý den nevíte někdo kde se dají nechat udělat fotky přímo z formátu RAW?? Nebo se musí vždy převést do JPEG??

    Alex, 06.08.2008 | Reagovat

  • 275

    Avatar
    Reaguje na 273 | Dobrý den,v důsledku tuto volbu musíte zvážit Vy sám. D80 Vám nabídne profesionálnější tělo se spoustou prvků z řady D200 a D300 (větší hledáček,kapacitnější aku atd.)

    Bohouš Brož - Megapixel, 30.07.2008 | Reagovat

  • 274

    Avatar
    Reaguje na 273 | Dobrý den,v důsledku tuto volbu musíte zvážit Vy sám. D80 Vám nabídne profesionálnější tělo se spoustou prvků z řady D200 a D300 (větší hledáček,kapacitnější aku atd.)

    Bohouš Brož - Megapixel, 30.07.2008 | Reagovat

  • 273

    Avatar
    Dobrý den. Koupil jsem si Nikon D60.Má cenu přecházet na D80.Není to jenom o objektivech?

    Martin, 28.07.2008 | Reagovat

  • 272

    Avatar
    Reaguje na 269 | Dobrý den, samozřejmě, to není žádný problém, to je běžná praxe.

    Reaguje na 270 | Před pár dny jsem zkoušel http://www.megapixel.cz/nikon-16-85-mm-f-3-5-5-6-g -af-s-dx-ed-vr a byl jsem s ním velice spokojen, ve své ceně a kategorii je to určitě nejlepší volba.

    Reaguje na 271 | Nezkoušel jsem, ale pokud jde na D50, tak by to neměl být problém ani u D80.

    Luděk Bouška - Megapixel, 28.07.2008 | Reagovat

  • 271

    Avatar
    Dobrý den pane Bouška! Lze použít úhlový hledáček DR 6 u Nikonu d80? Doposavat ho používám u d50. Děkuji za odpověď! Milan

    Milan PB, 27.07.2008 | Reagovat

  • 270

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, váhám nad vhodným objektivem pro D80. Nejčastějším motivem bude zřejmě krajina a možná nějaký portrét (rozostření pozadí). Zvažuji http://www.megapixel.cz/nikon-16-85-mm-f-3-5-5-6-g-af-s-dx-ed-vr a http://www.megapixel.cz/tamron-sp-af-17-50-mm-f28-xr-di-ii-pro-nikon (zde láká světelnost a obraz). Nevím jestli bych na tyto motivy využil VR. Není na krajinu lepší použít stativ a mít rezervu ve světle (světelnosti)? Doporučil byste mi případně jiný objektiv? Děkuji.

    Fanda, 25.07.2008 | Reagovat

  • 269

    Avatar
    Pořád váhám mezi Nikon d80 a Canon EOS 450D. Chtěla bych se zeptat, jestli je možné si je u vás v prodejně (konkrétně v Lidické ulici, mám to nejblíž) oba vyzkoušet, něco s nimi nafotit a pak si třeba na flashku nebo CD vzít ty fotky a doma v počítači je v klidu prohlédout a až pak se rozhodnout?

    Markéta, 25.07.2008 | Reagovat

  • 268

    Avatar
    Reaguje na 267 | Dobrý den, dobré jsou oba dva, D80 nabízí o něco lepší zpracování a kvalitu obrazu, ale A350 má zase stabilizátor obrazu přímo v těle, živý náhled a vyklápěcí displej, což je všechno velice praktické...

    Luděk Bouška - Megapixel, 24.07.2008 | Reagovat

  • 267

    Avatar
    Dobrý den prosím o radu ohledně koupi dig. foto. zda nikon D-80 nebo sony 350a fotografuji hlavně zvířata a nějaký ten portrét.Děkuji

    milda, 23.07.2008 | Reagovat

  • 266

    Avatar
    Zdravim, jaky batoh byste doporucili na Nikon D80 s gripem MB-D80 17-70/2,8-4,5 DC Macro 70-300/4,5-5,6 G AF-S IF-ED VR 50/1,8 AF D blesk SB-800 plus nejaky ulozny prostor. Chci nejaky pres obe ramena. Diky!

    Petr, 20.07.2008 | Reagovat

  • 265

    Avatar
    Reaguje na 264 | Dobrý den, taková karta moc vhodná není, pokud chcete fotit v RAW, bude se Vám hodit rychlost kolem 20 MB/s.

    Luděk Bouška - Megapixel, 11.07.2008 | Reagovat

  • 264

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli pro tento fotoaparát je vhodná SDHC karta, která má rychlost zápisu i čtení min. 2MB/s ? A jestli tato rychlost stačí i na focení do formátu RAW. Díky za odpověď

    Lukáš, 11.07.2008 | Reagovat

  • 263

    Avatar
    Reaguje na 262 | Dobrý den, zatím ještě nevíme nic.

    Luděk Bouška - Megapixel, 10.07.2008 | Reagovat

  • 262

    Avatar
    Dobry den, chtel bych se zeptat jestli nemate nahodou nejake informace o novejsi verzi D80 treba na D80x nebo neco inovovanejsiho. Děkuji

    Kaja, 09.07.2008 | Reagovat

  • 261

    Avatar
    Reaguje na 260 | Dobrý den, set s tělem D80 bohužel žádný vhodný není. Na krajinu a univerzální použití je skvělý http://www.megapixel.cz/nikon-d80-16-85-vr, ale na makro bych doporučil přikoupit nějaký makroobjektiv, například http://www.megapixel.cz/sigma-50-28-e-xdg-macro-ni kon.

    Luděk Bouška - Megapixel, 08.07.2008 | Reagovat

  • 260

    Avatar
    Dobry den , mel bych dotaz chci fotit prevazne krajinu ale i neco na priblizeni (makro) je tu nejakej dobreej set s temito moznostmi.

    Dave, 07.07.2008 | Reagovat

  • 259

    Avatar
    Reaguje na 258 | Dobrý den, bohužel to nejde. Pro vyšší kapacity je třeba použít karty SDHC, které jsou dostupné i v kapacitách 16GB, viz http://www.megapixel.cz/panasonic-sdhc-16-gb-class -6.

    Luděk Bouška - Megapixel, 07.07.2008 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 1 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím