Recenze Nikon D810 tělo-Zánovní!

Luděk Bouška

Luděk Bouška • 02. 07. 2014

Nikon D810 skutečně předčil své předchůdce patrně ve všech ohledech. Je rychlejší, má spolehlivější AF systém, nabízí několik nových funkcí včetně kvalitnějšího videa, ale především ještě lépe fotí. Jak při dobrém světle, tak (a to především) při velice špatných světelných podmínkách. Je fakt, že oproti D800 a D800E není D810 žádná revoluce, ale rozdíly jsou víc, než patrné. Nikon D810 je daleko univerzálnější a jeho výhody jednoznačně ocení fotografové všech žánrů, ať se jedná o reportáže, fotografie přírody, a nebo třeba architekturu, módu a studiovou fotografii.

90 %

97 z 100

90 z 100

87 z 100

90 z 100

87 z 100

• rozlišení 36 Mpx
  • vynikající obrazová kvalita i při slabém světle, oproti předchůdcům ještě méně šumu
  • odstraněný low-pass filtr pro vyšší ostrost
  • přesné měření expozice
  • 51 ostřících bodů
  • Full HD 60/50p video se stereo zvukem a nekomprimovaným výstupem přes HDMI
  • displej s vysokým rozlišením 1,229 Mpx
  • sériové snímání 5 sn/s
  • HDR režim
  • odolné tělo z hořčíkové slitiny

• kvůli rozlišení vysoké nároky na kvalitu objektivů
  • nemá vestavěný WiFi a GPS modul

Snímky vytvořené s pomocí Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/1600 s
Clona: f/4,5
ISO: 64
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/400 s
Clona: f/4
ISO: 64
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/160 s
Clona: f/11
ISO: 64
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/100 s
Clona: f/4
ISO: 64
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/200 s
Clona: f/8
ISO: 64
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/320 s
Clona: f/5,6
ISO: 64
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/500 s
Clona: f/5,6
ISO: 64
Ohnisko: 56 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/160 s
Clona: f/2,8
ISO: 64
Ohnisko: 165 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/320 s
Clona: f/8
ISO: 64
Ohnisko: 44 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/400 s
Clona: f/5,6
ISO: 64
Ohnisko: 44 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 4 s
Clona: f/9
ISO: 64
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 20 s
Clona: f/8
ISO: 64
Ohnisko: 44 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 8 s
Clona: f/10
ISO: 64
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/250 s
Clona: f/8
ISO: 100
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/200 s
Clona: f/8
ISO: 100
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/400 s
Clona: f/8
ISO: 100
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/400 s
Clona: f/5,6
ISO: 100
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/500 s
Clona: f/4
ISO: 100
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/400 s
Clona: f/8
ISO: 400
Ohnisko: 32 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/1250 s
Clona: f/2,8
ISO: 400
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/500 s
Clona: f/5,6
ISO: 400
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/640 s
Clona: f/8
ISO: 400
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/500 s
Clona: f/10
ISO: 800
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/5000 s
Clona: f/4
ISO: 800
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/2000 s
Clona: f/5,6
ISO: 800
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/125 s
Clona: f/5,6
ISO: 1600
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/160 s
Clona: f/2,8
ISO: 3200
Ohnisko: 50 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/125 s
Clona: f/3,5
ISO: 3200
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/125 s
Clona: f/3,5
ISO: 3200
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/200 s
Clona: f/3,5
ISO: 6400
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/400 s
Clona: f/4
ISO: 12800
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/160 s
Clona: f/5,6
ISO: 12800
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/100 s
Clona: f/6,3
ISO: 25600
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/125 s
Clona: f/6,3
ISO: -
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/250 s
Clona: f/5,6
ISO: -
Ohnisko: 70 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Exp. Čas: 1/200 s
Clona: f/5,6
ISO: 51200
Ohnisko: 24 mm
Objektiv:
-

Nikon D810 tělo- Zánovní!

Ukázková videa

Ukázková videa

Představení Nikon D810 tělo- Zánovní!

Představení Nikon D810 tělo- Zánovní!

Digitální zrcadlovka Nikon D810 je nástupcem velice populárních profesionálních modelů Nikon D800 a D800E. Oba tyto přístroje patří na absolutní špičku, pokud jde o kvalitu obrazu. Podle prvních zkušeností musím říci, že je v tomto ohledu D810 ještě o stupeň výš.

Ovládání

Na první pohled se D810 od svých předchůdců nijak moc neliší, ale když se podíváte pozorněji, několik rozdílů přece jen najdete. Nejvíc mě potěšil nově tvarovaný grip, takže se D810 o něco lépe drží. Prstenec pro nastavení režimů měření expozice zmizel, měření expozice je nově přesunuto na tlačítko na horní straně přístroje vlevo. Nahradilo tlačítko BKT, kterým se nastavuje expoziční bracketing a nebo HDR režim. Toto tlačítko se přesunulo na přední stranu přístroje, hned vedle voliče režimů blesku.

Ostatní ovládací prvky i logika nastavování jednotlivých funkcí je téměř shodná s předchůdci, takže kdo je zvyklý na starší modely, nebude mít s ovládáním D810 žádné problémy.

Jednou z mála výraznějších změn je tlačítko „i“, které přibylo na zadní straně přístroje. Při prvním seznámení jsem moc nechápal jeho existenci, protože pro nastavení přístroje pomocí zadního displeje dříve stačilo dvakrát zmáčknout tlačítko „info“ a bylo to. Nyní je potřeba jednou zmáčknout tlačítko „info“ a poté tlačítko „i“. To mi přišlo vyloženě zbytečné. Nutno dodat, že podobně to má třeba D7100.

Ovšem při podrobnějším zkoumání jsem zjistil, že pomocí nového tlačítka „i“ jdou provádět ještě další nastavení v režimu živého náhledu. Pak jsem teprve jeho existenci pochopil. Zajímavá je nová funkce, kdy si obrázek živého náhledu na displeji můžete rozdělit na dvě části, které jdou zvětšit a posouvat. Můžete si tak porovnat ostrost dvou oblastí záběru, což se skvěle hodí třeba při produktové fotografii nebo při focení architektury. A to hlavně tehdy, používáte-li tilt-shift objektivy. Velice praktická funkce.

Další velkou pochvalu si zaslouží pro někoho možná maličkost: spoušť pro nahrávání videa se dá nyní naprogramovat, pokud jste v režimu focení. Já si na toto tlačítko naprogramoval volbu citlivosti ISO, takže jsem mohl ovládat všechny tři expoziční veličiny (čas, clonu a citlivost) jenom jednou rukou. To je velice příjemné a mnoho fotografů se jistě zaraduje. Právě tohle totiž bylo Nikonu dost vyčítáno v porovnání s ovládání výkonnějších zrcadlovek Canon.

Tolik o ovládání. Všechna hlavní vylepšení se totiž samozřejmě ukrývají uvnitř přístroje a není jich málo. Ty úplně nejzásadnější jsou především nový snímač s rozlišením 36 Mpx, před kterým není použit low-pass filtr (respektive je použit modifikovaný low-pass filtr), podobně, jako u předchozího modelu D800E.

Obrazová kvalita

Za kvalitu fotek je zodpovědný především zmíněný snímač, ale samozřejmě i nový obrazový procesor. Snímač má rozlišení 36 Mpx a velmi podobný už známe z nižšího modelu D800/800E. Tyto snímače jsou sice podobné, ale nikoliv totožné. To je také jeden z důvodů, proč není totožná ani kvalita fotek. Nový snímač má rozsah citlivostí ISO 64 – 12 800. To je poměrně značný rozdíl oproti předchozímu typu, který uměl ISO 100 – 6 400. Nejen, že nový snímač nabízí větší rozsah citlivostí (jde rozšířit až na ISO 32 – 51 200), ale díky jeho nové konstrukci také méně šumí při vysokých citlivostech.

Na tiskové konferenci jsem šum krátce otestoval a přišel mi dost podobný s D800, ale o něco lepší to přece jenom bylo. Nyní, po jednodenním zkoušení, mohu s klidem v duši prohlásit, že šum je minimálně o 1 stupeň lepší v porovnání s předchozími modely. Pokud jsem zvyklý na D800 používat ISO 6 400 jako extrémní ještě použitelnou hodnotu (třeba při focení koncertů), je to u D810 hodnota ISO 12 800. Nemá cenu to zde příliš popisovat slovy, podívejte se na ukázkové snímky a také na nástroj porovnání obrazové kvality, kde je to vidět nejlépe. Když už jsme u toho, zkuste si D810 porovnat s Canonem EOS 5D Mark III, připadá mi, že teď je na tom Canon s Nikonem VELICE podobně a to je „pětdéčko“ bráno jako jeden z nejvýkonnějších fotoaparátů současnosti, pokud jde o vysoké citlivosti.

Velký vliv na kvalitu obrazu má také obrazový procesor EXPEED 4, který je jednak o 30% rychlejší, ale dovede si lépe poradit se zmíněným šumem. Navíc umožnil u D810 ještě další vylepšení, která přinesl před pár měsíci reportážní model Nikon D4s.

Velmi zajímavou inovací je oproti D800 absence low-pass filtru, je to tedy podobné, jako u modelu D800E. Tento filtr má na starosti odstraňování moiré při fotografování jemných pravidelných struktur (třeba proužky na košili, střešní krytina, jemné mřížky nebo sítě a podobně). Moiré se pak projevuje ve formě barevných skvrn nebo pruhů, které samozřejmě na fotografované předloze nejsou. Nevýhodou použití low-pass filtru je mírné zhoršení ostrosti fotek.

Odstraněním tohoto filtru bylo dosaženo lepší ostrosti fotek. Skvělou zprávou je ale to, že se nijak výrazně nezvýšil výskyt moiré. To je totiž odstraněno softwarově pomocí speciálního algoritmu. To je skvělá zpráva především pro fotografy architektury, kteří se s pravidelnými strukturami setkávají velice často. Dobrá zpráva je to samozřejmě i pro všechny ostatní, kteří si potrpí na co nejlepší ostrost fotek. Té přirozeně dosáhnete pouze v případě, že používáte skutečně špičkové objektivy. Tohle je jedna z mála nevýhod, kterou jsem na D810 našel. Pokud jde o kvalitu optiky, neodpustí vám skutečně nic.

Při nízkých citlivostech je kvalita fotek vynikající, těžko něco vytknout. Hodně se mi líbil dynamický rozsah, který výborně podporuje i funkce Active D-lighting. Dokonce máte k dispozici i režim HDR, takže zachycení scén se skutečně velkým rozsahem jasů je úplně bez problémů.

Přepracované je také nastavení Picture Control. Jednak se nabídka jednotlivých přednatavených režimů podání obrazu rozrostla o volbu „Ploché“, kdy dostanete velice málo kontrastní výstup s minimem přepalů a podexpozic (což je někdy výhodné pro další zpracování). Na fotografování extrémně kontrastních scén je to paráda, viz ukázková fotka č. 12. Jednotlivé parametry kvality obrazu (ostrost, sytost barev, kontrast) jdou nastavit v daleko jemnějších krocích. Přibyl také parametr „Zřetelnost“ pro nastavení mikrokontrastu.

Připadá mi také, že bylo vylepšeno vyvážení bílé barvy, je jakoby přirozenější a přesnější. Málem bych ale zapomněl na další novinku a tou je S RAW. Tedy snímek uložený ve formátu RAW, ale s rozlišením „pouze“ 9 Mpx. Díky tomu může D810 pracovat s daleko menším objemem dat a při tom zachovat veškeré výhody RAW formátu.

Konstrukce a zpracování

Jak už jsem naznačil v úvodu, v porovnání s předchůdci na pohled moc rozdílů nenajdete. Přibylo už zmíněné tlačítko „i“ pro snažší nastavování funkcí na zadním displeji. Ten se také změnil. Úhlopříčku má 3,2“ a rozlišení vzrostlo na cca 1 229 000 bodů. Je parádní, je na něm všechno skutečně pěkně vidět. Umožňuje ovšem nastavení barevného podání, tedy něco jako kalibraci. Tuto výhodu nabízí také D4s. Změnil se i displej uvnitř hledáčku. Díky OLED technologii je lépe čitelný a změnila se barva podsvícení ze zelené na bílou.

Hledáček zůstal stejný, tedy s pentaprizmatickým hranolem a zobrazením 100% snímku, ale můžete v něm vidět další příjemné vylepšení převzaté z modelu D4s. Je to vylepšený AF systém. Tedy přesněji: v hledáčku vidíte jenom zaostřovací body, AF modul je přirozeně jinde a zůstal stejný, jako u předchozích modelů. Podstatně se ale změnily algoritmy, které autofokus „obsluhují“. Zaostřování je tedy nyní stejné, jako u D4s – je rychlé a přesné. Oproti D800, u kterého si mnozí na kvalitu AF stěžovali, je to velice vítaná a podstatná změna. Když říkám, že je AF stejný, jako u D4s, mám na mysli i to, že přibyla volba Group AF (režim, který v podstatě simuluje křížové AF body i tam, kde fyzicky nejsou) a že s D810 můžete využívat i paměť umístění AF bodu při změně orientace snímku. Také velice praktické – divím se, že to neudělali už dávno.

Zásadní konstrukční změnu ale zaznamenala závěrka (nyní testována na 200 000 cyklů) a celý mechanizmus sklápění zrcátka. Obojí bylo úplně přepracováno pro vyšší rychlost a ještě menší vibrace. A je to skutečně znát, D810 má úplně jiný zvuk „klapnutí závěrky a zrcadla“ - je tišší a rychlejší. Tato úprava dovolila také nepatrné zvýšení rychlosti sériového snímání na 5 sn/s.

Zajímavá je také možnost nastavení „elektronické závěrky první lamely“ při předsklopení zrcátka. Díky tomu jsou naprosto minimalizovány vibrace vznikající samotnou závěrkou.

Funkční výbava

Výbava nejrůznějšími funkcemi je bohatá, opět skoro stejně, jako u předchůdců. Protože jsem měl D810 jenom na jeden den a ještě k tomu bez návodu k použití, určitě jsem neodhalil všechno. Ale VELICE mě potěšila drobnost, kterou ocení všichni, kdo používají externí blesky v kombinaci s poloautomatickým nastavením expozice (tedy priorita clony, případně času). Nyní je totiž možné oddělit nastavení korekce expozice na fotoaparátu od korekce zábleskové expozice. Téměř u všech modelů to standardně funguje tak, že pokud například přidáte pomocí tlačítka korekce expozice +1 EV, o stejnou hodnotu se zesílí i výkon blesku. A v případě, že chcete výkon blesku zachovat, musíte nastavit korekci blesku na hodnou -1 EV, aby blýskal původní intenzitou. D810 už to zaplaťpánbůh umí oddělit, takže ovládáte zvlášť expozici pozadí a zvlášť zábleskovou expozici. Chce se mi zvolat KONEČNĚ!!! Ovšem je fakt, že pokud fotíte v manuálním nastavení expozice, tak vás tohle vůbec netrápilo.

Funkce D-Movie zaznamenává Full HD videosekvence s frekvencí 60, 50, 30, 25, 24 snímků za sekundu. Maximální doba záznamu je obvyklých cca 30 minut. Video jsem nezkoušel, ale z tiskovky vím, že je úplně přepracovaný algoritmus pro pořevzorkování videa a to by mělo být nyní výrazně lepší. Podívejte se na zajímavé porovnání. Schválně jsem to ukázal kamarádovi, který je profesionálním kameramanem a před časem mi řekl, že Nikon bohužel to video moc neumí a proto že prý všichni filmaři používají Canony, když už točí zrcadlovkou. Po shlédnutí ukázky uznal, že teď už je to jiná káva. Ale tohle je jen malá ukázka, rozhodně se nejedná o žádnou profi provedenou recenzi. Pusťte si to na celou obrazovku:

Režim HDR, tedy fotografování snímků s vysokým dynamickým rozsahem jsem ocenil už kdysi u D5100 a hodí se tehdy, když je v záběru příliš kontrastní scéna. Přístroj při každém stisknutí tlačítka spouště pořídí dva snímky, z nichž vytvoří jediný snímek s extrémně velkým dynamickým rozsahem, nízkou úrovní šumu a bohatou barevnou gradací. Funguje to skvěle, ale pro dosažení nejlepší kvality doporučuji použít stativ. Pokud tuto funkci kombinujete ještě s Active D-lighting (automaticky zachovává detaily ve stínech a světlech), výsledky jsou fantastické.

Osobně ale raději HDR snímky skládám sám. K pořízení série různě exponovaných snímků používám expoziční bracketing. Standardně jde nastavit až 9 expozic s rozdílem maximálně 1 EV. Nově je ale navíc dostupná i další možnost, která umožňuje zachytit až 5 expozic s rozptylem max. 3 EV. Nezkoušel jsem, ale myslím, že tohle mnoho fotografů také velice uvítá.

Když jsme u funkcí, nemohu si odpustit jednu poznámku: nechápu, proč se Nikon tak brání integrování WiFi modulu do svých zrcadlovek. V dnešní době je to přece u spousty foťáků naprosto běžná věc. Ne, že byste si kvůli tomu neměli D810 kupovat, ale tohle je prostě maličkost, která mě trochu mrzí. Stejné je to s GPS. Obojí najdeme v mobilech za pár stovek, určitě by to tedy u Nikonu zvládli vestavět do zrcadlovky.

Megapixel videorecenze Nikon D810 tělo- Zánovní!

Níže uvedené informace načítáme od nových produktů v e-shopu. Některé parametry, typu obsah balení, jazyky v menu apod. se proto mohou lišit.

Nikon D810 je nástupcem plnoformátových zrcadlovek Nikon D800 a Nikon D800E. Je vybaven novým obrazovým snímačem s 36,3 miliony pixelů bez antialiasingového filtru (OLPF) nabízející vynikající úroveň detailů. O zpracování obrazu se stará výkonný procesore EXPEED 4 díky kterému zvládne pořizovat až 5sn./s. při plném rozlišení a nahrávat FullHD video 1080/60p! Během filmování máte k dispozici celý rozsah citlivosti ISO začínající na hodnotě ISO 64, možnost volby času závěrky, clony a úrovně záznamu zvuku. Nová konstrukce závěrky/zrcadlového boxu s elektronickou první lamelou a 51 bodový AF modul Multi-CAM 3500FX zajišťují získání nejostřejších možných výsledků. Vaše snímky můžete ukládat na paměťové karty CF standardu UDMA 7 či SDXC standardu UHS-1.

Hlavní rysy

Obrazový snímač formátu FX s 36,3 milionu pixelů

Zcela nový obrazový snímač bez optického antialiasingového filtru (OLPF) nabízí špičkovou úroveň detailů obrazu. Snímač se vyznačuje rychlým načítáním dat, širokým dynamickým rozsahem a vynikající výkonností při použití vysokých citlivostí ISO.

nikon810 | Megapixel

EXPEED 4

Systém zpracování obrazu EXPEED 4 zvyšuje celkovou úroveň výkonnosti fotoaparátu. Výrazně zlepšuje reprodukci obrazu a výkonnost při použití vysokých citlivostí ISO a nabízí vysoké snímací frekvence při záznamu videosekvencí.

nikon810-2 | Megapixel

Sériové snímání s frekvencí až 7 sn./s

Sériové snímání umožňuje velmi všestranně zachycovat rychle se pohybující objekty. Dovoluje pořizovat nekompromisní snímky v plném rozlišení frekvencí až 5 sn./s. A při použití formátu DX dovoluje pořizovat snímky s 15,3 milionu pixelů frekvencí až 7 sn./s.

nikon810-3 | Megapixel

Široký rozsah citlivostí ISO

Fotoaparát D810 nabízí poprvé v kategorii digitálních jednookých zrcadlovek rozsah citlivostí začínající hodnotou ISO 64 pro kvalitnější a brilantnější snímky. Standardní rozsah citlivostí sahá až do hodnoty ISO 12 800 a lze jej dále rozšířit až na mezní hodnoty ISO 32 a ISO 51 200 (ekvivalentní hodnoty).

Rozsáhlé kinematografické možnosti

Fotoaparát zaznamenává videosekvence Full HD (1 080p) při frekvenci 50p/60p. Během filmování je k dispozici rovněž celý rozsah citlivostí ISO začínající hodnotou ISO 64 a možnost volby času závěrky, clony a úrovně záznamu zvuku.nikon810-4 | Megapixel

Automatické zaostřování nejvyšší úrovně

Fotoaparát D810 nabízí stejný systém automatického zaostřování jako Nikon D4S a zaručuje tak nejlepší možné výsledky v oblasti vysokého rozlišení. Nový režim skupinové volby zaostřovacích polí nabízí i v náročných světelných podmínkách rychlé zachycení objektu a jeho zlepšenou izolaci od pozadí.

Formát RAW velikosti S

Zrychlete svůj pracovní postup s formátem souborů Nikon RAW velikosti S. Formát produkuje 12bitové nekomprimované soubory Nikon NEF s bohatou gradací, které umožňují rychlejší přenos snímků a plynulejší postprodukci.nikon810-5 | Megapixel

Systém Picture Control 2.0

Systém Picture Control 2.0 nabízí předvolbu Ploché pro snazší postprodukci a získání maximálního dynamického rozsahu, a parametr Zřetelnost pro jemné doladění úrovně detailů: umožňuje snadno definovat parametry snímků a videosekvencí takovým způsobem, aby perfektně odrážely vaše tvůrčí vize.

Ostrý a stabilní obraz: konstrukce závěrky / zrcadlového boxu fotoaparátu D810 a funkce závěrky s elektronickou první lamelou zajišťují získání nejostřejších možných výsledků. Nové mechanismy závěrky a náhonu zrcadla potlačují chvění obrazu pro získání stabilního obrazu v hledáčku a minimální doby ztemnění při fotografování rychlou snímací frekvencí. Při aktivaci závěrky s elektronickou první lamelou je dále potlačeno riziko ztráty mikrokontrastu i u těch nejjemnějších detailů minimalizací vnitřních vibrací fotoaparátu během expozice.

Evoluce systému Picture Control: nabízí plnou kontrolu nad nastavením doostření, kontrastu, jasu, barevného odstínu a sytosti barev při pořizování statických snímků i videosekvencí. Pro maximální svobodu při postprodukci je k dispozici nová předvolba Ploché: zachovává veškeré detaily a bohatou tonální gradaci ve světlech a stínech. Nový parametr Zřetelnost umožňuje přesně dávkovat kontrast a rozlišovat jemné struktury.

Monitor s nastavitelným barevným podáním: umožňuje upravovat vyvážení barev a jas v libovolném směru podle potřeb pracovního postupu fotografa. Antireflexní 8cm (3,2“) monitor RGBW LCD s 1 229 000 pixely nabízí rovněž automatickou regulaci jasu.

Rozdělené zvětšené zobrazení: funkce rozděleného zvětšeného zobrazení v režimu živého náhledu umožňuje zcela přesnou kontrolu vyrovnání a ostrosti snímků. Tato funkce umožňuje porovnat dvě místa snímku: ve zvětšeném stavu a zobrazené na rozdělené obrazovce. Funkce je dostupná pomocí tlačítka „i“ fotoaparátu a je ideální pro snímky architektury a produktů.

51bodový AF modul Multi-CAM 3500FX:zaručuje perfektní zaostření pro získání snímků s extrémně vysokým rozlišením. Systém umožňuje použití 9, 21 nebo 51 zaostřovacích polí a je citlivý až do hodnoty −2 EV (ISO 100, 20 °C). Bylo zlepšeno zachycení objektu, rozšířeno „ukládání zaostřovacích polí podle orientace“, a byly přidány nové možnosti omezení volby režimů automatického zaostřování. Patnáct křížových snímačů uprostřed obrazového pole je kompatibilních s objektivy AF NIKKOR se světelností f/5,6 a vyšší, a 11 zaostřovacích polí uprostřed obrazového pole podporuje kombinovanou světelnost f/8.

Skupinová volba zaostřovacích polí:nabízí zlepšenou detekci a sledování objektu. Skupinová volba zaostřovacích polí trvale monitoruje pět různých zaostřovacích polí a nabízí zlepšenou přesnost zachycení objektu a izolaci pozadí při fotografování objektů, které jsou velmi malé a umístěné blízko vysoce kontrastního nebo rušivého pozadí. Skupinu těchto 5 zaostřovacích polí lze na základě požadavků kompozice posouvat v rámci 51 dostupných zaostřovacích polí.

Funkce D-Movie s více formáty obrazu:funkce D-Movie nabízí záznam videosekvencí ve více formátech obrazu se studiovou kvalitou pro filmování v různých podmínkách. Fotoaparát D810 zaznamenává videosekvence Full HD (1 080p) založené na formátech FX a DX snímací frekvencí 50p/60p, které se vyznačují výrazně potlačenými projevy obrazového šumu, moaré a falešných barev. Fotoaparát nabízí čistý výstup HDMI plus současný záznam stopáže v plném rozlišení ve fotoaparátu a na externím záznamovém zařízení.

Svoboda tvorby videosekvencí: plná kontrola nad stopáží během filmování. V expozičním režimu M lze manuálně nastavovat citlivosti v rozmezí (ekvivalentním) ISO 64 až ISO 51 200 a k dispozici je rovněž automatická regulace citlivosti ISO včetně možnosti předvolby nejvyšší používané hodnoty citlivosti ISO. Systém 3D redukce šumu Nikon potlačuje náhodný šum, zkreslení a blikavý šum při filmování s nastavením vysokých citlivostí ISO. Režim Zebra (zobrazení nejvyšších jasů) zobrazuje na monitoru fotoaparátu přesnou polohu míst se ztrátou kresby ve světlech.

Ovládání zvuku na úrovni Hi-Fi: díky vylepšeným možnostem ovládání zvuku zaručuje fotoaparát také kvalitnější záznam zvuku a větší celkovou všestrannost. Vstup pro stereofonní mikrofon a zvukový výstup dovolují jemně vyvažovat nastavení úrovně zvuku před zahájením i během záznamu. K dispozici je volitelný frekvenční rozsah (široký rozsah frekvencí / lidský hlas) a funkce redukce hluku větru při záznamu zvuku pomocí vestavěného mikrofonu.

Rychlý, odolný a dobře reagující přístroj: fotoaparát D810 se spouští za cca 0,12 s a zpoždění závěrky dosahuje pouhých 52 ms. Závěrka z kompozitu Kevlaru / uhlíkových vláken je testována na 200 000 pracovních cyklů, nabízí časy v rozmezí 1/8 000 až 30 s a synchronizaci blesku až 1/250 s.

Neomezené sériové snímání: umožňuje pořizovat bezpočty snímků JPEG a produkovat špičkové snímky světelných stop. Při použití sériového snímání můžete fotografovat časy závěrky v délce 4 s a delšími, a můžete pořídit tolik vysoce kvalitních snímků JPEG, kolik vám umožní vaše paměťové karty a výdrž baterie. Díky extrémně malému časovému úseku mezi jednotlivými expozicemi můžete pomocí softwaru třetích stran plynule spojovat snímky světelných stop hvězd nebo koncových světel automobilů pro dosažení krásných efektů.

Systém Total Digital Imaging: využijte plný potenciál obrazového snímače fotoaparátu D810 s 36,3 milionu pixelů za pomoci široké nabídky objektivů NIKKOR. Objektivy NIKKOR se svým výjimečně vysokým rozlišením splňují nároky fotografů ve všech oblastech fotografie. Fotoaparát D810 je rovněž plně kompatibilní se systémem kreativního osvětlení Nikon, který tvoří vrchol možností v této oblasti: spolupracuje s řadou všestranných blesků Nikon Speedlight a umožňuje tvůrčí zábleskovou fotografii při použití blesku na fotoaparátu i mimo fotoaparát.

Baterie EN-EL15 s vysokou kapacitou:extrémně kompaktní a lehká dobíjecí lithium-iontová baterie s kapacitou 1 900 mAh (7 V). Umožňuje pořídit až 1 200 statických snímků¹ na jedno nabití.

Paměťová média: dva sloty pro paměťové karty zaručují plynulé fotografování. Jeden slot pro rychlé karty CF standardu UDMA 7 a jeden slot pro rychlé karty SD s vysokou kapacitou (SDXC) a karty standardu UHS-I.

Odolné tělo z hořčíkové slitiny: rozsáhlá sada těsnění proti prachu a klimatickým vlivům zaručuje odolnost fotoaparátu D810 proti vlhkosti a prachu.

Kabelové a bezdrátové spojení: fotoaparát D810 podporuje sítě Ethernet a bezdrátové sítě LAN. Chcete-li se připojit, použijte volitelnou komunikační jednotku UT-1 v kombinaci s bezdrátovým síťový rozhraním WT-5.

Rozlišení snímače 36,3 Mpx
Rozlišení fotografií 7360x4912, 4800x3200, 4608x3056, 3680x2456, 3072x2456, 2400x1600, 3072x2048, 5520x3680, 6144x4080
Velikost snímače (mm) 35,9x24