Nová středoformátová bezzrcadlovka Fujifilm GFX 100 sbírá prvenství Produktové aktuality

Nová středoformátová bezzrcadlovka Fujifilm GFX 100 sbírá prvenství

Martin LukešAktualizováno: 24. 5. 2019 v 8:02 • Rubrika: Produktové aktuality

Mohlo by se zdát, že s nástupem fotoaparátu s vysokým rozlišením pomalu odzvonilo formátu střednímu, ale jak se říká - zdání klame. Fujifilm se zařadil k prvoligovým výrobcům středoformátových kamer, kterými jsou Phase One a Hasselblad a představil bezzrcadlovku s ultra vysokým rozlišením FUJIFILM GFX 100.

Přestože jde na první pohled o poměrně robustní fotoaparát, zkušenější uživatele překvapí svým velmi úzkým profilem. Příčinou je absence zrcátka. To řadí tuto našlápnutou novinku do kategorie bezzrcadlovek a dalo by se říci, že jde o jejich nekorunovanou královnu. Jde totiž o první bezzrcátkový fotoaparát se snímačem středního formátu a s rozlišením 100 Mpx, jak i napovídá samotné označení fotoaparátu. Pokud chceme být přesní, tak je fyzické rozlišení modelu Fujifilm GFX 100 dokonce 102 Megapixelů.

Klíčové parametry Fujifilm GFX 100

Jak již bylo řečeno v úvodu, jde o fotoaparát, který ukořistil hned několik prvenství. Jde o bezzrcadlovku s vůbec největším rozlišením snímače 102 Mpx, z plného rozlišení lze tedy vytisknout fotografii o rozměrech 99 x 74 cm při 300dpi. Pokud se sníží tiskové rozlišení na 80dpi, které se používá pro tisk velkoformátových reklam, dostaneme výstup o rozměru 370 x 277 cm.

Dalším unikátním prvkem, který nenajdete u žádné jiné bezzrcadlovky středního formátu, je mechanická stabilizace snímače. Účinost 5osé stabilizace je 5,5 kroku (podle měření CIPA). Pokud jste tedy zvyklí udržet z ruky časy kolem 1/125 s, s tímto "monstrem" pak bez problémů zvládnete bez stativu i 1/3 s.


Tím ale prvenství středoformátové novinky nekončí. Jako jediná středoformátová bezzrcadlovka zvládá natáčet video v rozlišení 4K UHD - 30p v 10 bitech. Jak je vidět, výrobci stále více myslí nejen na samotné fotografy, ale také na videomakery.

Technická specifikace

  • rozlišení snímače: 101,7 Mpx
  • velikost fotografie: 11 648 x 8 736 bodů
  • velikost snímače: 43,8 mm x 32,9 mm
  • procesor: X-Processor 4
  • ISO: 100-12 800 (možnost rozšíření 50-102 400)
  • stabilizátor snímače: ANO
  • počet AF bodů: 425
  • displej: 3,2" výklopný TFT
  • rozlišení LCD: 2 360 000 bodů
  • hledáček: elektronický
  • zvětšení hledáčku: 0,86x
  • rozlišení hledáčku: 5 760 00 bodů
  • epoziční časy: 30" - 1/4000 s
  • elektronická závěrka: až 1/32 000 s
  • sériové snímání: 5 sn./s
  • formát videa: MPEG-4, H.264, H.265
  • rozlišení videa: 4096 x 2160 @ 30p / 400 Mbps, MOV, H.265, Linear PCM
  • počet karet: 2x (SD/SDHC/SDXC cards, podpora UHS-II)

Komu je fotoaparát určen

Vzhledem k uvedeným parametrům a ceně, která se podle všeho bude pohybovat kolem 250 000 Kč, je zřejmé, že tento špičkový fotoaparát není určen pro masovou spotřebu a míří především do řad profesionálních fotografů, kteří se zabývají komerčními zakázkami, jako jsou reklamy, produktová fotografie, technická dokumentace a podobně. Již obrazový výstup předchozích modelů Fujifilm GFX 50S a Fujifilm GFX 50R je naprosto ohromující a pokud si Fujifilm udrží nastavenou laťku, bude to velká konkurence nejvyšší řadě Hasselbladu.



Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.


Související články

Fotografie z galerie

Přejít do galerie

Související články

Nejbližší události

Nové recenze

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 5 000 Kč

Nahrát

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využíváním cookies a využití osobních údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Tyto souhlasy můžete kdykoliv změnit, vypnout nebo upravit v Nastavení soukromí, které otevřete kliknutím na odkaz níže.
Dozvědět se víc | Nastavení soukromí
Rozumím