Magazín Produktové aktuality

Nový širokoúhlý objektiv Tamron SP 15-30mm f/2.8 DI VC USD Produktové aktuality

Nový širokoúhlý objektiv Tamron SP 15-30mm f/2.8 DI VC USD

Martin LukešAktualizováno: 13. 9. 2014 v 11:06 • Rubrika: Produktové aktuality

Společnost Tamron sklízí poslední dobou velké úspěchy hlavně v oblasti profesionálních objektivů pro zrcadlovky formátu Full Frame. Podle všeho to vypadá, že japonští vývojáři neusnuli na vavřínech a na právě probíhajícím veletrhu Photokina 2014 byl ohlášen vývoj nového ultra širokoúhlého objektivu Tamron SP 15-30mm f/2,8 DI VC USD.

Tamron SP 15-30mm f/2.8 DI VC USD

Ohlášený objektiv rozšiřuje řadu špičkových objektivů Tamron AF SP 24-70mm f/2,8 Di VC USD a Tamron SP 70-200mm f/2,8 Di VC USD. Novinka je ale určena především příznivcům širokoúhlé fotografie. Ohnisková vzdálenost 15-30mm s konstantní světelností f/2,8 je ideální na fotografování krajin, architektury, interiéru, nebo reportáží a dokumentárních záběru na velmi krátkou vzdálenost.

Konstrukci objektivu tvoří 18 optických členů ve 13 skupinách s tím, že přední optický člen je asférický (XGM) a několik členů je LD (Low Dispersion). Tyto optické prvky eliminují optické vady, mezi které patří například aberace, geometrické zkreslení, nebo laterární barvy.



Objektiv by měl díky této konstrukci vykreslit rovnoměrně celou plochu snímače, takže i v rozích zůstane zachována maximální obrazová kvalita.

Pro fotografování z ruky v horších světelných podmínkách je objektiv vybaven optickým stabilizátorem VC. Vzhledem k velkému průměru předního optického členu nebude moc praktické použití standardního závitového UV filtru. Přední optický člen je proto opatřen speciální fluorovou vrstvou, která odpuzuje vodu a jiné nečistoty. Optika tak není náchylná na znečištění, a pokud už k němu dojde, tak se lépe čistí. Kromě této ochranné vrstvy je objektiv vybaven speciálním BBAR (Broad-Band Anti-Reflection) povlakem, který zvyšuje kontrast a odstraňuje závoj, kterým trpí širokoúhlé objektivy. Ultrazvukový USD motorek navíc zrychluje a zpřesňuje ostření, takže lze objektiv využívat i na dynamičtější záběry jako například sport, nebo momentky.

Datum uvedení na trh ani předběžná cena bohužel zatím není známa. Využijte nezávazné předobjednávky a my se vám ozveme, jakmile bude cena a dostupnost známa. 



Zobrazeny komentáře (23 - 1)

  • 23

    Avatar

    Reaguje na (22) | ... respektive, když se přicloní a v editoru doostří, rohy budou přijatelně ostré................ Anebo okraje malinko ořízneme nebo zmenšíme celkové rozlišení fotky... nebo ořízneme + zmenšíme. :-D

    Jan Kocián, 18.09.2014 | Reagovat

  • 22

    Avatar

    Reaguje na (20) | Nikkor 24mm 1.4 G hodně vinětuje a okraje a rohy fotky nejsou ostré ani na f 5.6 nebo 8 nebo 11: http://www.photozone.de/nikon_ff/549-nikkorafs2414ff?start=1

    Jan Kocián, 17.09.2014 | Reagovat

  • 21

    Avatar

    Reaguje na (20) | Současná dvacítka: zkreslení, aberace, vinětace, a neostrost na f 2.8: http://www.photozone.de/nikon_ff/617-nikkorafd2028ff?start=1

    Jan Kocián, 17.09.2014 | Reagovat

  • 20

    Bouška

    Reaguje na (19) | Dobrý den, nerad zasahuji do zajímavé diskuse. Jen bych si dovolil podotknout, že právě širokoúhlé objektivy umí Nikon opravdu dobře.  ;)

    Luděk Bouška - Megapixel, 17.09.2014 | Reagovat

  • 19

    Avatar

    Reaguje na (15) | Nikon širokoúhlá skla moc neumí, i když Nikkor 14-24 je považován za absolutně nejlepší v tomto segmentu!

    Jan Kocián, 16.09.2014 | Reagovat

  • 18

    Avatar

    Reaguje na (17) | Já si koupím buď Nikon D9300, nebo D9000, nebo D400... To je jedno! Prostě nějakou novou profesionální DX zrcadlovku od Nikonu s větším bufferem........................ Nesnáším slovo "poloprofesionální" u těch nejdražších DX zrcadlovek. Jsou to profi přístroje. A basta!

    Jan Kocián, 16.09.2014 | Reagovat

  • 17

    Avatar

    Reaguje na (15) | POZOR, tak abyste mi dobře rozuměli: Já jsem zastáncem strategie FX skel na high-endovém DX těle... Přece po mně nemůže nikdo chtít, abych se tahal s FX objektivy na D4/D4s nebo 1D X. To byste po mně chtěli moc! :-D Ale uznávám, že je nesmysl kupovat si nový Nikkor FX 35mm na DX tělo. Oproti DX 35mm by se vám zlepšila snad jen vinětace, takže škoda peněz a té extra gramáže navíc. Ale FX 35mm je ideální na Nikon D610 nebo D750. To každopádně!

    Jan Kocián, 16.09.2014 | Reagovat

  • 16

    Mojžíšek

    tak si nechám D7100 a Sigmu 10-20 :)

    Adam Mojžíšek, 16.09.2014 | Reagovat

  • 15

    Avatar

    Nemůžu se nepřidat do tohoto pěkně rozjetého flamu na téma "fool-frame vs. socky". Na snímačích DX máme bohužel jeden velký problém - absenci kvalitních světelných skel po 35mm. U mého DX těla mi zoufale chybí lehká skla 24/1.8G nebo aspoň 28/1.8G pro DX. Tohle je něco, co zde zoufale chybí a Sigma to dokázala skvěle využít novou Sigmou 18-35/1.8. Nicméně DX má svoje výhody - menší tělo, výrazně menší a lehčí skla, případně univerzálnější cestovní skla (18-200, 18-300, dokonce už i 16-300). Poslední dobou mě obtěžuje, pokud musím tahat v batohu několik těžších skel, která jsou velká především proto, že jsou pro FX. Výhoda DX je už i při krajinářské fotografii - větší hloubka ostrosti i když bojujeme s menší šířkou záběru. FX má smysl jen pro větší ISO, schopnost fotit při menším osvětlení a při odtrhávání foceného objektu od pozadí. Pokud máme vedle sebe DX a FX foťáky, tak FX tělo bych si vzal opravdu jen na akci někde na připravené scéně nebo v ateliéru... protože i při jakémkoliv focení v terénu je DX tělo ve výhodě ve chvíli, kdy se musím pohybovat, zoomovat a rychle měnit způsob použití foťáku s ohledem na změnu fotografované scény.

    SpookY, 16.09.2014 | Reagovat

  • 14

    Avatar

    Reaguje na (12) | No a Canon už má i DX foťák, jenž umí až 10 fps... takže člověk ani nepotřebuje 1D X... a ostření (i automatické sledování objektů) bude zřejmě spolehlivější než u 1D X, jelikož zaostřovací body pokrývají celou plochu obrazového pole...

    Jan Kocián, 15.09.2014 | Reagovat

  • 13

    Avatar

    Reaguje na (12) | No a pak je tu problém objektivů... Vždycky si říkám: "K čemu mi je světelnost 1.2 nebo 1.4, když je v praxi nepoužitelná?" (kvalita výstupu). Fór je v tom, že některé drahé a velmi světelné objektivy ani při cloně 5,6 nebo 8 nevykreslí rohy ostře... Takže ani stativ nepomůže... Takové objektivy patří do koše, a ne na zrcadlovku!

    Jan Kocián, 15.09.2014 | Reagovat

  • 12

    Avatar

    Reaguje na (11) | FX přístroje méně šumí na vyšší ISO. Ještě aby ne, když musím o to víc clonit pro získání stejně velké hloubky ostrosti! Nebo pokud chci ostřejší rohy na FX, musím nastavit vyšší clonové číslo než na DX... takže abych dokázal zmrazit pohyb pohybujících se objektů a získal stejně rychlé časy závěrky, musím nastavit vyšší ISO na FX zrcadlovce. FX má smyl, pokud chci rozmazané pozadí díky malé hloubce ostrosti a krásnému separačnímu efektu (neostré rohy jsou v tomto případě vlastně žádoucí).

    Jan Kocián, 15.09.2014 | Reagovat

  • 11

    Mojžíšek

    Reaguje na (10) | tak tragické :-D

    Adam Mojžíšek, 15.09.2014 | Reagovat

  • 10

    Mojžíšek

    snad to tragicke není ne? :)

    Adam Mojžíšek, 15.09.2014 | Reagovat

  • 9

    Avatar

    Reaguje na (8) | Uznávám, že řezat se dá z D800, D800e, D810... ale pokud budete ořezávat fotky z D4 nebo D4s... hodně štěstí... U D4s je totiž třeba zoomovat co to dá, respektive hlavní motiv musí zabírat daleko větší plochu CMOS čipu než na D810... aby hlavní motiv byl "vykreslen" plus minus stejným počtem pixelů...

    Jan Kocián, 15.09.2014 | Reagovat

  • 8

    Avatar

    Reaguje na (7) | Rohy fotek z FX přístrojů jsou většinou tak neostré, že je každý soudný fotograf raději ořízne, takže se pak prezentuje fotkou, která pokrývá plus minus stejný úhel záběru, jako když to vyfotí jeho "kolega-socka" s DX šuntem.

    Jan Kocián, 15.09.2014 | Reagovat

  • 7

    Avatar

    Reaguje na (6) | Já rád porovnávám jabka s hruškama... už jenom proto, že FX je PŘEŽITEK... teď když dělá Sigma i 8-16 pro DX, což je na DX Nikonech jako by to bylo 12 mm na FX... a není to rybí oko.

    Jan Kocián, 15.09.2014 | Reagovat

  • 6

    Mojžíšek

    ona je sigma 10-20 na FX ?

    Adam Mojžíšek, 15.09.2014 | Reagovat

  • 5

    Avatar

    Reaguje na (4) | Aha, máte pravdu. Každopádně Tokina kreslí měkce. Nová Sigma 10-20 taky není nejostřejší, zatímco stará 10-20 od Sigmy je ostrá na plnou díru... v rozích přijatelně ostrá. A teď už i velmi levný objektiv to vskutku je!

    Jan Kocián, 15.09.2014 | Reagovat

  • 4

    Avatar

    re Reaguje na (1) | - Tokina končí se světelností také na f/2.8. Každopádně je zde situace stejně veselá jako u dalších skel - u 24-70/2.8 má Tamron stabilizaci, zatímco 2x dražší Nikon ne :-) Opticky je 24-70 a 70-200 od Tamronu na stejné úrovni jako mnohem dražší originály od Nikonu. A Sigma, jakmile vydá nové 24/1.4 a 85/1.4, bez problémů ovládne oblast pevných skel. Ještě aby Tamron zavedl vyměnitelný bajonet jako Sigma a managoři od Canikonu můžou hodit ručník do ringu.

    SpookY, 15.09.2014 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Reaguje na (1) | Podle mě je dobrý, že má stabilizaci, pokud ho bude fotograf používat např. za horších světelných podmínek při focení z ruky, tak by to mohlo být k užitku :) Koneckonců - je na koncovém uživateli, jak ho využije ;)

    Tomáš Lejsal, 14.09.2014 | Reagovat

  • 2

    Mikeš

    už se moc těšim na recenzi...

    Jan Mikeš, 14.09.2014 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    Anebo vykašlat se na stabilizaci, a volit velmi dobrou světelnost širokoúhlých zoomů od Tokiny...

    Jan Kocián, 14.09.2014 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.


Související články

Fotografie z galerie

Přejít do galerie

Související články

Nejbližší události

Nové recenze

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím