Recenze Olympus E-3 tělo

• velký hledáček

• crop faktor 2x
  • zatím malá nabídka neoriginálních objektivů

Představení Olympus E-3 tělo

Představení Olympus E-3 tělo

Pro koho je určen

Olympus E-3 je fotoaparát, který nenechá nikoho dlouho na pochybách, že se jedná o přístroj, který toho vydrží opravdu hodně. Velmi robustní kovové tělo zatěsněné proti vnikání prachu a vlhkosti v kombinaci se skvělým systémem čištění snímače dovolí použití i v těch nejextrémnějších podmínkách stejně dobře jako třeba ve studiu.

V kombinaci s vhodnými objektivy nejrychlejší automatické ostření a 11 ostřících bodů, které jsou velmi účelně rozloženy v ploše velkého a přehledného hledáčku zase zaujmou fotografy, kteří často fotografují sport a nebo se věnují například reportážní fotografii. Vyklápěcí displej s možností živého náhledu pak potěší nejspíš úplně všechny, protože se najde nespočet situací, kdy ho můžeme využít.

Z výše uvedeného je zřejmé, že E-3 je naprosto univerzální přístroj, který je možno využít patrně na jakýkoliv fotografický úkol a je určen těm nejnáročnějším fotografům, kteří se na svou techniku potřebují spolehnout za jakékoliv situace.

Ovládání a funkce

Svému určení naprosto odpovídá i vybavení funkcemi a ovládání. To je velmi intuitivní, všechny důležité a často používané funkce je možno velmi snadno a rychle přenastavovat, protože jsou většinou vyvedeny do tlačítek na povrch přístroje, takže se nemusíme zbytečně a zdlouhavě probírat v menu.

O živém náhledu už řeč byla, ale za zmínku stojí také další skvělá funkce a to je vestavěný stabilizátor obrazu. ten umožňuje použití se všemi kompatibilními objektivy, což je velmi praktické. Je velmi účinný, umožňuje prodloužení expozičního času až o neuvěřitelných 5 EV. Můžete to posoudit i na ukázkových snímcích, všechny byly pořízeny "z ruky", tedy bez použití stativu.

Obrazová kvalita

Upřímně musím říci, že obrazová kvalita mě velmi překvapila. Abych řekl pravdu, byl jsem nejprve poněkud skeptický, přece jen nižší modely mají v tomto ohledu ještě malou rezervu. O to větší byla ale má radost, když jsem bez problémů mohl fotografovat na ISO 800 a hladina šumu byla stále velice nízká. Dobře použitelné je dokonce i ISO 1600, konec konců posuďte sami na ukázkových snímcích.

Pokud E-3 dopřejeme odpovídající objektivy, můžeme si být jisti, že výsledné snímky můžeme bez obav použít pro jakékoliv účely, ať už se jedná o velké výstavní zvětšeniny a nebo třeba titulní stránku časopisu.

Chcete se dozvědět o fotografování něco více?
Rozšiřte své fotografické znalosti prostřednictvím 24 nových lekcí kurzu digitální fotografie ZDARMA!!!

Podívejte se na základní funkce tohoto přístroje a kompletní obsah základního balení v naší videoprezentaci.

Více info o fotoknize zdarma. Nová vlajková loď řady Olympus E-System E3 s nejrychlejším AF zaostrováním na světě a řadou jedinečných technických parametrů, které z ní dělají skutečně špičkový profesionální přístroj z hlediska rychlosti, kvality i odolnosti.

Olympus E3

• Nejrychlejší AF systém na světě pro rychlé a přesné zaostření*
  • Dokonale ergonomické prachotěsné a voděvzdorné hořčíkové tělo
  • Výkonný obrazový stabilizátor pro stabilizaci všech použitých objektivů (až 5EV stupňů) se dvěma režimy
  • Výkonný antiprachový ultrazvukový 3D filtr - jediný na trhu
  • Vysokorychlostní Live MOS senzor s rozlišením 10,0 megapixelů
  • Výklopná a otáčecí 2.5"/6.4cm HyperCrystal LCD obrazovka s širokým pozorovacím úhlem a živým náhledem (Live View)
  • Velký hledáček s profesionálním pokrytím záběru 100% a 1,15x zvětšením pro dokonalou kontrolu záběru
  • Zámek AE/AF pro individuální nastavení
  • Křížový vysokorychlostní 11-ti bodový AF systém (celkem 88 senzorů)
  • 1/8000 s. - vysoce rychlá a přesná závěrka, synchronizace s bleskem: 1/250 s.
  • Sekvenční snímání až 5 sn/s s 19 snímky v RAW formátu (v JPEG neomezeně)
  • Vysoko-rychlostní zápis dat a bezztrátová RAW komprese pro rychlé zpracování
  • On-line kontrola vyvážení bílé a kompenzace expozice na LCD obrazovce
  • 5x/7x/10x zvětšení záběru na obrazovce - vhodné zejména pro makro záběry
  • Náhled funkce korekce stínů (Shadow Adjustment Technology) pro dokonalé výsledky
  • Černobílý kontrolní panel a simulovaný panel na barevném LCD
  • Zpracování obrazu novým procesorem TruePic III
  • Přesné vyvážení bílé díky dvěma senzorům
  • Vestavěný blesk (GN13) a bezdrátové ovládání oxterních blesků přímo z těla fotoaparátu
  • Simultánní zápis do RAW a JPEG
  • Duální paměťový slot pro karty CompactFlash a xD-Picture Card
  • Profesionální, světelné a lehké digitální objektivy 4/3 standardu

* S objektivy ZUIKO DIGITAL (SWD)

Přichází nová vlajková loď řady Olympus E-Systém, založená na 4/3 standardu. E-3 je profesionální pracovní nástroj, který vydrží libovolné zadání a plně uspokojí vysoké nároky, kladené na něj profesionálními fotografy.

S pokročilým systémem automatického zaostřování a novými objektivy ZUIKO DIGITAL SWD (Supersonic Wave Drive), dosahuje E-3 nejrychlejších* zaostřovacích časů na světě. Díky extrémně vysokým rychlostem závěrky - až 1/8000 sek. a sekvenci až 5 snímků za sekundu v plném rozlišení v RAW formátu (tak dokáže v řadě pořídit až 19 snímků), je z E-3 unikátní nástroj, který je schopen zachytit jakoukoli situaci.

Pro dosažení nejlepší obrazové kvality za různých situací, je E-3 vybavena výkonným stabilizátorem obrazu, který je schopen kompenzovat vůči otřesům fotoaparátu až do 5EV stupňů. To vše je doplněno o 10ti megapixelový vysokorychlostní senzor Live MOS
a obrazový procesor Olympus TruePic III. Ve spojení s digitálními objektivy OLYMPUS ZUIKO DIGITAL, které jsou vyrobeny na míru digitálním zrcadlovkám, tak lze dosáhnout jen těch nejlepších výsledků.

Funkce živého náhledu (Live View) nabízí fotografům jedinečnou možnost volby a svobody při kompozici záběru: ať už je potřeba zvolit záběr nad hlavou, od země, či je jen potřeba udržovat vizuální kontakt s fotografovanou osobou, vždy je přitom možno použít živého náhledu na rozměrné 6.4cm výklopné HyperCrystal LCD obrazovce, která kromě jiného dokáže živě zobrazit expoziční změny při korekci expozice, nebo změnu v nastavení bílé.

Vedle živého náhledu, mohou fotografové využít také profesionálního pokrytí hledáčku, které je celých 100%. A protože je E-3 vybavena nejefektivnějším antiprachovým filtrem (Supersonic Wave Filter), mohou se fotografové plně soustředit na záběr, aniž by se museli strachovat, že jejich snímky budou znehodnoceny prachovými artefakty. Spolehlivost a odolnost přístroje je dále umocněna voděvzdorným tělem a také většinou odolných objektivů řady
E-Systém. Navíc lze spoléhat na extrémně vysokou životnost závěrky, která je 150.000 cyklů.

Špičkový obrazový výkon
E-3 disponuje nejrychlejším* zaostřovacím systémem na světě. Nejvyšších rychlostí dosahuje systém ve spojení s objektivy Olympus SWD: AF systém je založen na plně křížovém vysokorychlostním 11ti bodovém AF snímači s horizontální i vertikální řadou senzorů, které celkem dávají 44 různých datových údajů, ze kterých je vypočítáno přesné zaostření. Navíc je využita technologie multiplikace pixelů, která zesiluje jas při špatných světelných podmínkách (-2EV at ISO 100). Extrémní rychlost závěrky 1/8000 sekundy pak dokáže zastavit v čase i ten seberychlejší předmět. V momentech, kdy hraje roli každá vteřina, nabízí se fotografům rychlé sekvenční snímání 5 snímků za sekundu, kdy lze v řadě pořídit v plném rozlišení v RAW formátu až 19 snímků.

Obrazová kvalita - dokonalý výsledek
Aby si poradila s otřesy přístroje, způsobujícími rozmazání snímků, je E-3 vybavena vysoce pokročilým systémem vestavěné stabilizace obrazu. Tento systém je extrémně efektivní a využívá mechanismus Supersonic Wave Drive (SWD). V praxi to znamená ostřejší snímky za všech okolností, nezávisle na použitém objektivu. Ani stativ nebude nutno používat tak často, protože E-3 dokáže kompenzovat až do 5EV stupňů. Obrazový stabilizátor funguje ve dvou režimech: v prvním jsou stabilizovány obě osy X a Y, zatímco ve druhém režimu je stabilizována pouze osa Y, aby tak nedošlo k nechtěné stabilizaci pohybů, které chce fotograf záměrně rozmazat (vhodné např. při snímání automobilových závodů ale i jiných sportech.)

Na špičkovém výkonu fotoaparátu se výraznou měrou podílí 10ti megapixelový senzor Live MOS. Na kvalitě snímku se odráží také použití nového procesoru TruePic III, který výrazně redukuje šum, zdokonaluje věrné podání barev a zrychluje zpracování dat. Spolu s oceněnými objektivy Olympus ZUIKO DIGITAL dosahuje obrazový senzor a procesor ohromujících výsledků.

Živý náhled - dokonalé ovládání
E-3 nabízí svým fotografům nespočetné výhody živého náhledu - Live View na rozměrné, 6.4cm HyperCrystal LCD obrazovce. Lze tak docílit naprosto unikátních záběrů a kompozicí z rozličných úhlů. Fotograf tak může dělat více a vidět více, protože nemusí být permanentně přilepen k hledáčku fotoaparátu. Díky funkci několikanásobného zvětšení živého náhledu (5x, 7x a 10x) snadno docílí naprosto přesného zaostření detailu např. při makro fotografii. Díky živému náhledu lze na LCD sledovat on-line také změny při korekcích vyvážení bílé, kompenzaci expozice, nebo korekce stínů - Shadow Adjustment Technology. To co vidíte je to co získáte.

Spolehlivost - jedinečná odolnost
Výkon optického hledáčku je také vyveden do plné dokonalosti. Nejenže pokrývá profesionálně 100% záběru, ale také jej 1,15x zvětšuje, čímž je kompozice přehlednější a snadnější.

Již od uvedení prvního antiprachového systému na světě v roce 2003, pokračuje Olympus ve vývoji a zdokonalování této technologie, která i dnes zůstává tou nejúčinnější ochranou obrazového senzoru proti prachu. Proslulý ultrazvukový antiprachový filtr - Supersonic Wave Filter dokonale chrání snímač Live MOS před prachem a dalšími cizími částicemi, které mohou snímek velmi znehodnotit. SSWF se stal symbolem vytrvalého úsilí společnosti Olympus za dokonalou obrazovou kvalitu.

Hořčíkové robustní voděvzdorné a prachotěsné tělo, předurčuje E-3 k tomu, aby se dala použít prakticky kdekoli. Ať už budete fotit v deštném pralese, na pláních v Serengeti, nebo jiném nehostinném místě, fotoaparát bude vždy sloužit tak, jak má. Přídavná rukojeť i celá řada objektivů je chráněna podobným způsobem. E-3 je vždy na stráži, připravena účastnit se jakékoli dobrodružné výpravy, snese náročné zacházení a vždy splní své poslání. S životností závěrky 150.000 cyklů se jedná o nástroj, na který se profesionálové mohou plně spolehnout.

Ideální volba
Protože E-3 patří do rodiny přístrojů, příslušejících ke 4/3 standardu, rozšiřují se možnosti majitele o množství dalšího příslušenství prvotřídní kvality. Vzájemná kompatibilita mezi několika výrobci potvrzuje správnost volby. Na výběr je dnes již z 32 objektivů a 3 konvertorů 4/3 standardu, včetně světově známých a oceněných objektivů ZUIKO DIGITAL, které jsou navrženy přesně pro potřeby digitální zrcadlové fotografie. Navíc jsou objektivy díky 4/3 standardu menší a lehčí, než jejich konkurenční modely.

Vedle mnoha objektivů, mezi něž patří také nově ohlášené modely ZUIKO DIGITAL SWD, dosahující nejlepších zaostřovacích rychlostí na světě, zahrnuje řada E-Systém také množství dalšího příslušenství, kompatibilního s E-3. Pro bezdrátové ovládání blesků lze využít nové typy blesků Olympus FL-50R a FL-36R. Pro dlouhodobé focení je pak vhodné používat grip HLD-4 s vertikální spouští, usnadňující focení na výšku a také obsahující dva sloty pro baterie. K dispozici jsou také dvě nové očnice (DE-P3 a DE-N3) s možností dioptrické korekce. Posunem dioptrií směrem nahoru či dolů po 3m-1, lze dosáhnout úctyhodného rozmezí od -6m-1 do +4m-1 dioptrií. Volitelná výměnná zaostřovací matnice s mřížkou, rozdělující scénu do sekcí 4x6, pomůže při focení architektury i přírody. (Matnici instaluje a prodává pouze výhradní servisní středisko společnosti Olympus.)

S modelem E-3, odpovídá Olympus na poptávku po odolných, rychlých a obrazově špičkových fotoaparátech. Tato profesionální digitální zrcadlovka se začne prodávat na konci listopadu 2007.

* Mezi výměnnými objektivy pro digitální zrcadlovky. V kombinaci s novým objektivem Olympus ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm, 1:2.8-4.0 SWD a E-3. K říjnu 2007, podle průzkumu společnosti Olympus.

Formát snímače 4/3