Poradna

Olympus E-5

Náš expert je tady pro vás

Komentáře

MK

Reaguje na (93) | Děkuji, KM

94

Milan Kopačka, 8. 4. 2013 |Olympus E-5 |Reagovat

VS

Reaguje na (92) | Dobrý den, blesk ani tělo nemáme momentálně skladem, nemohu to tedy ověřit, ale myslím si, že tato sestava spolu bude fungovat.

93

Prodejce Megapixel.cz, Vojtěch Svoboda, 8. 4. 2013 |Olympus E-5 |Reagovat

KM

Mám dotaz ohledně využití blesku Olympus FL 40 ve spojení s E5. Zda je toto možné a pokud ano, jaká jsou omezení při použití tohoto blesku. Děkuji za odpověď.

92

Kopačka Milan, 5. 4. 2013 |Olympus E-5 |Reagovat

z

Mě je to šumabuřt, takovéhle diskuse.
Pokud mi odejde trojka tak si pětku koupím, trojka má tak 250-300.0000 snímků za sebou a doposavád jede, na Oly. dělám od OM-10 /40, 4,/ a nedávno sem tiskl metrovou plachtu jako poutač do okna galerie na výstavu.
Kdysi sem dělal i na Canony A1, T90, ale opustil sem je, nesedly mě do ruky. To jen tak naokraj s digitálníma nemám zkušenosti, držím se zásady neber jinou mašinu do ruky, zasukujou se ti prsty.
Fotografa jde poznat i podle toho, jak dokáže využít nedostatků svého nástroje.
Předností je blesková rychlost,
bezproblémovost co se týče prachu na čipu, doposavad jsem nic takového nepoznal.
Utěsnění, pach, mlha, mrholení, deštík, proč bych to skovával.
Odolnost, Bože kolikrát už sem s tím někde zavadil, cinkl, praštil.
Dokonce mi už dvakrát vypadl objektiv z batohu
/Kerej trouba neco takového vymyslel a že sem si to já matěj vůbec koupil/*
6stovkové sklo padlo na kostkovou dlažbu a nic, ultraširokáč letěl 2-2,5 metru luftem, tak ten se zasek, polarizák byl namaděru a po domluvě systémem ,,když to nejde silou pude to větší silou,, sem jej opravil, jede !!! ostří, fachčí.
Díky Bohu za zuika.

91

zemekf, 8. 10. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

LK

Reaguje na 89 | Pane Zemek za amatérského olympusáka dávám LIKE,Vašemu příspěvku. I já jsem si ještě nedávno pročítal různé charakteristiky parametrů zrcadlovek od jiných(dvou)značek, předhánění se v citlivosti, počtech snímků za vteřinu, velikosti čipů apod.Vyvedla mi z toho jediná věc, o tom jste právě napsal.Porovnání ukázkových snímků 1:1,kresba u olympusu je opravdu výborná.Doporučuji to všem kdo by se zbytečně chtěli nechat zlákat k přechodu na APS-C nebo i FF.Bohužel jsem viděl,že foťák co pěkně fotí třeba v metru tak s iso100 a fotkou z lesa na kresbu mého oly.prostě nemá.Samozřejmě vždy hraje roli objektiv. Já mám E-3 s 12-60swd a 50-200swd,když je šero nasadím blesk FL/36R a na dálku mam před 50-200 telekonvertor 2,0.Když jdu fotit závody na kolech s noční after párty a začne pršet tak mě pod pivní celtu nezažene strach o foťák,ale obava,že budu mít promočený záda celou noc a navíc druhý den nechám ještě orošený foťák vyschnout a můžu fotit dál.To je další výborná vlastnost olympusu-ODOLNOST.Ať si každý o svých penězích za fototechniku rozhoduje sám,ale ruku na srdce,já klidně přiznám,že z mýho foťáku pořád nedokážu vyždímat maximum.Právě to prohlížení fotek mě osobně přivedlo definitivně k tomu,že měnit celou fototechniku je kravina(a poměrně drahá).Lepšího fotografa to z vás neudělá.Pro ty co mají setový objektivy mám tedy skromné doporučení pouvažujte o lepším objektivu nebo si ho vypůjčte jestli můžete a porovnejte si své snímky,myslím,že budete spokojeni..zdravim.

90

Lubomír Krliš, 5. 10. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

f

No, myslím, že podmínkou na účast v podobných diskuzích by měl být odkaz na autorovy stránky .... to pro pořádek, ne každý kdo o foťácích píše je Fotograf, většinou jde o zamindrákované technofily s neschopností udělat kloudnou fotku .....

Já Olympusy mám, dělám na ně odjakživa, teda od OM-10, kombinuju všecky skla a můžu říct, že v atelieru nemám problém, tak brutálně ostrou kresbu sem viděl tak leda z LEIKY.
U E-3 to odhaduju již tak na 500-750.000 snímků a až mi odejde do OL pudu zas, doufám, že to bude až u E-7, bude-li, a myslím že bude, protože to co je momentálně u OL v ME systému se určitě naroubuje i do profi E-čka.
Zatím mi trojka jede, kdyby přestala tak neváhám a koupím tohle a čekat nebudu.
Jo ten zatracovaný Olympus má v Česku centrální servis pro celou Evropu a Afriku a je to jediná firma, která dodnes poskytuje servis na všechny svoje profi modely počínaje OM-1-čkou. Tj i na mašiny staré 40let /sakra to je doba/

adr. servisu --- Servis Olympus, Teličkova ul. Přerov, Czech. Republik

No a pro ty hnidopichy - https://www.zoonar.com/profile/fotozemek
http://issuu.com/fotozemek

89

fotozemek, 5. 10. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

j

Reaguje na 83 | Mne Olympus prirástol k srdcu pre kvalitnú optiku, ktorú vidno nielem vo fotografii. Česká akadémia vied používa optické mikroskopy značky Olympus. Kvalitné endoskopické vyšetrovacie prístroje pre mnohé kliniské odbory sú značky Olympus. Mám 2 zrkadlovky Olympus E systém.Najviac fotím z E-620 objektívmi Olympus najmä ED 50 makro.Od nových zrkadloviek by som očakáva lepšie snímky pri ISO nad 800.Necverím,že Olympus tento segment neobohatí novými telami...

88

jozefvilo , 22. 8. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

b

Reaguje na 85 | Zdá se, že poslední přeci jen nebude:
http://www.dpreview.com/news/2012/08/17/olympus-working-on-new-pro-four-thirds-body

87

bukypetr, 20. 8. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

z

nevím, fotku dělá FOTOGRAF, ne mašina.
Olympus -
LondonsPictures - http://issuu.com/fotozemek/docs/londonspictures_-_print_150pix
Portraits -
http://issuu.com/fotozemek/docs/fotozemek_ascf_-_portraits_-_print_150dpi ¨
Dokument -
http://issuu.com/fotozemek/docs/village_football

proč bych si stěžoval, nemám důvod, mě Olympáky sednou do ruky a to je pro mne to hlavní
fotozemek@seznam.cz

86

zemekf, 22. 6. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 84 | Dobrý den, pokud počítáte s tím, že E-5 bude pravdépodobně poslední tělo, které si v tomto systému pořídíte, pak se asi vyplatí o něm uvažovat.

85

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 17. 6. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

L

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na Váš názor. Mám pět let starý Panasonic L1. O tomto Olympusu jsem přemýšlel jako o nástupci s tím, že dokoupím teleobjektiv a Panasonic, s nímž jsem spokojen až na rozlišení, se stane záložním fotoaparátem. Elmarit z Panasonicu, který nemá chybu, jsem uvažoval jako základní objektiv. Má to však jednu podstatnou vadu: cena 40 tis. za tělo sice odolného, ale konkurencí nemilosrdně drceného fotoaparátu se mi zdá dnes, kulantně řečeno, přemrštěná. Co myslíte, má smysl ještě věřit ve formát 3/4, který byl v roce 2006 tak halasně propagován ze strany Olympusu, Panasonicu a také Leicy? Za tělo E-5 jsem v současné době ochoten okamžitě dát tak 20 tis. Kč, vyšší částku považuji za marnotratnost.

84

LM, 17. 6. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

MJ

Reaguje na 78 | Záleží hodně i na použitém objektivu. A spoustě dalších faktorů. Takhle jednoduše se to odsoudit nedá. Ale v čem máte pravdu, je nesmírná výhoda lehkého, malého těla a celkové přízni k uživateli. I za to, že konkurence nabízí více muziky za méně peněz, já stejně budu snít o tomhle modelu. I přes všechna cliché fotosvěta.:)

83

M. J., 17. 5. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

MJ

Reaguje na 81 | Určitě. Podívejte se na web Olympus.cz

82

M. J., 17. 5. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

JJ

Dobrý den.Mám dotaz zda na Olympus E-5 existuje batery grip.Děkuji

81

JAROSLAV JEDLIČKA, 16. 5. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 79 | Dobrý den, ano budou.

80

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 8. 5. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

L

Dobrý den. Několik let vlastním zrcadlovku Panasonic L1 s objektivem Elmarit 2,8 od Leicy. Mám ještě pevné ohnisko Summicron. Budou tyto objektivy spolupracovat s tělem O 5? Polepším si přechodem na tento Olympus? Děkuji za Váš názor.

79

LM, 6. 5. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

P

Reaguje na 4 | Asi takhle, měl jsem teď půjčeného Nikona D700 na tři dny. Bezva foťák, je větší a těžší. To je jeho výhoda např. v případě sebeobrany. Papírově perfektní foťák, ale vůbec se mi nelíbí jeho podání tmavých míst. Fotil jsem černé psy. Na Olympu jsem viděl při zvětšení srst, u D700 se to dost slévalo do černých jednobarevných skvrn. Ale jinak byl samozřejmně NIKON D700 nejlepší :-)

78

Piki, 29. 4. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

h

Reaguje na 75 | Nechci delat vedmu,ale ani v cizine tento fotak za dobu sveho prodeje nezaznamenal vyrazny pokles ceny mimo slevovych akci pri prilezitosti treba nejakeho svatku. Na druhe strane je vsak skutecnost,ze bezne ceny nejsou tak drasticke jako v cesku.

77

harydakota, 3. 4. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 75 | Dobrý den, my máme pouze jeden kus E-5, jak jsou na tom dodavatelé, to netuším stejně, jako jestli se bude snižovat cena.

76

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 16. 3. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

J

Dobrý den,
domníváte se, že E5 by mohl jít s cenou dolů, jsou větší skladové zásoby ?
Prosím o Váš soukromý názor, s díky a pozdravem Jan

75

Jan, 15. 3. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 73 | Dobrý den, kromě lepší obrazové kvality si pomůžete i ve všech dalších oblastech. Tedy rychlost ostření, přístup k funkcím, odolnost těla, ...

74

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 5. 3. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

P

Dobrý den, vlastním E-520, ktery jsem zakoupil se dvema setovymi objektivy, jako zacinajici amatersky nadsenec. Casem jsem dokoupil objektiv ZUIKO 14-54 mm F 2,8-3,5 EZ-1454 II. Momentalne zvazuji nakup E-5, protoze s E-520 uz nejsem prilis spokojen. Muzete mi prosim trochu popsat v cem mohu ocekavat "vyrazny" posun oproti E-520? Dekuji

73

Petr, 5. 3. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

L

Jako bývalý Olympusák a nyní majitel 5D MarkII se při názoru na ISO jen usmívám :o)

72

Laďa, 20. 1. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 70 | Dobrý den, kdepak, závěrka většinou vydrží daleko víc, než výrobci garantují. V případě poruchy se samozřejmě dá vyměnit, ale cenu opravy, respektive výměny přesně neznám. Ale bývá to kolem cca 4000 Kč.

71

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 13. 1. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

A

Dobrý den mám dotaz,pokud skončí u fotoaparátu životnost závěrky a ta přestane fungovat tak dá se pak závěrka vyměnit nebo je fotoaparát už na odpis,popřípadě kolik by výměna závěrky stála?jde mi o Olympus e-420,díky moc za odpověď.

70

Andy, 13. 1. 2012 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 68 | Dobrý den, byl by to právě zmíněný Nikon 70-200 mm F 2,8 G AF-S NIKKOR ED VR II.

69

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 23. 12. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

h

Reaguje na 65 | obry den, pripojim otazku. Jakou protivahu muze postavit nikon oproti zuiko digital 35-100mm f/2 ? dekuji

68

harydakota, 23. 12. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 66 | Dobrý den, ano, momentálně nabízí jen E-5. Jak to bude v budoucnu, to nikdo neví...

67

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 22. 12. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

M

Chtěl jsem se jen zeptát. Olympus přestal vyrábět zrcadlovky? Ani u Olympusu na stránkách už nejsou k sehnání. Zaměřili se snad už jen na foťáky s označením PEN?

66

Michal, 22. 12. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 11. 11. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

JC

Děkuji za předchozí odpověď a hned položím mou další poslední otázku.

Chtěl bych potadit s objktivy k Nikonu D7000 aby byly ve stejne či lepší obrazove kvalitě a podobnýma ohniskovýma vzdálenosma(i po přepočtu)jako:

- E5 + ZUIKO 12-60 mm F 2,8-4 + ZUIKO 50-200 mm F 2,8-3,5 -

Budu rád za každou vaší profesionální radu.

64

Jara Colt, 11. 11. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 62 | Dobrý den, odolností je doonce lepší než D300s, ale jinak je D300s výkonnější. Pokud jde o obrzovou kvalitu, je na tom lépe i D7000.

63

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 10. 11. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

JC

Mohu se zeptat kterému Nikonu E5-ka může konkurovat? Jestli je na stejné úrovni jako D7000 či D300s nebo vyžší..

62

Jara Colt, 9. 11. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 60 | Dobrý den, ano, Vaše objektivy by měly bez problémů fungovat, jen bude potřeba vypnout jeden ze stabilizátorů. Jak dlouho se ale ještě bude E-5 prodávat, to bohužel netuším.

61

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 4. 10. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

L

Chtěl bych se zeptat, jaká je kompatibilita se základními objektivy Leica ze zrcadlovky Panasonic L1. Funguje stabilizace jako u Panasonicu L 1? Vlastním tento přístroj již čtyři roky a právě kvůli základnímu objektivu a pevné "50" nechci měnit 3/4 standard. Mám pocit, že E 5 je poslední stroj, kde se tyto ne zrovna levné a přitom kvalitní objektivy dají použít. Dále mě zajímá, jak dlouho se ještě tělo E 5 bude prodávat. Děkuji za odpověď.

60

LM, 29. 9. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

L

Zdravím všechny,a souhlasím z názorem,že E-5 je dobrý,ale dosti předražený!!
Mám E-510 pár let a pro mé amatérslé fota naprosto ideál.Fotím i v dešti,v opravdu pořádném dešti a 510 stále drží!

59

Láďa, 12. 8. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

f

Reaguje na 57 | otografujem makro hmyzu...tento fotoaparát a sklá Zuico makroobjektívy mi maximálne vyhovujú.

58

fotografik, 31. 7. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

J

Musím přidat svůj názor. Fotografuji už nějakých 25 let, začínal jsem na Flexaretě, pak jsem přešel na Exaktu a můj poslední filmový přístroj byl Olympus (nevím už přesně typ), s nástupem digitální techniky jsem se začal focení věnovat profesionálně a už nějakých 12 let je to moje zaměstnání. Moje první digitální zrcadlovka byla Olympus E1, od které jsem ale z důvodu vysokého šumu na vysoké ISO utekl ke Canonu, kde jsem vystřídal 20D, 30D a nakonec 5D, hlavní skla jsem měl 17-40 L a 70-200/2.8 L IS + pár dalších a nakonec jsem se vrátil k OLY, právě k E-5, protože pro mé potřeby je nejlepší (fotím převážně divoká zvířata v přírodě - Afrika, Austrálie, Jižní Amerika atd., na to jsou skla Olympus s crop factorem 2x naprosto ideální, třeba Zuiko 90-250/2.8 je snad nejlepší sklo, jaké bylo vyrobeno). Na druhou stranu, asi bych si nevzal Olympus na reportáž, ale tu nedělám. Každopádně pro mě je E-5 výborné tělo, odvádí skvělou práci, dobře se ovládá, je rychlé, AF je velice rychlý a přesný, šum i na vysoké ISO je velmi dobře zvládnutý.
57

James, 26. 4. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

h

beru zpět, E5 jsem měl zapůjčen a je to dobrý stroj, pokud neděláte mega ořezy naprosto dostačuje
56

hvar, 5. 4. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

P

Porovnání citlivosti skutečné a naměřené je u digiťáků např na:

http://www.diwa-labs.com/wip4/lab-results/l.epl?cid=12157
55

Pavel, 1. 4. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

S

Reaguje na 53 | Ten kdo fotografuje s Nikonem bude preferovat jen a pouze Nikon,kdo má doma Canon ten nedá dopustit na tuto značku.Tak to je a bude,alespoň v tady na internetu,kde je každý anonymní a myslí si jaký je velký fotograf.Já preferuji Olympusy,ale nikomu tyto fotoaparáty nenutím.Olympus E5 je špičkový fotoaparát,který má tak jako jiné značky nebo typy značek svoje nedostatky a omezení,ale s tím když si jej někdo kupuje už počítá,ne?Taky mám tento aparát v hledáčku,ale počkám,až půjdou s cenou dolů,protože se mi zdá docela předražený.Přeji všem dobré světlo.
54

Springmoon, 22. 3. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

s

jak tak na tu diskusi koukám pokud chci fotit poloprofesionálně olympus nekupovat nekupovat a nekupovat ale kupovat jen cannon nikon a nikon a canon ))) proč ho tu tedy vůbec prodávají? amatér si přece nebude kupovat foták za 50 tisíc
53

sirius, 21. 3. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

P

Odchylky nastaveného a skutečného isa se digitály vinou jako červená nit řadu let. Nic nového. Ale k šumu Oly, není to jen malým čipem (12MPX ca 17*13mm, 220mm2) ale i neschopností panasoniku. Prostě pana neumí nízkošumové čipy. Např. canon má na 18ti megu (18 MPX ca 22*15mm, 330mm2) stejnou hustotu buněk a přesto šumí míň. Velikost čipu není tím hlavním důvodem.
52

Pavel, 2. 3. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

PJ

Reaguje na 48 |
ISO value measured by DXOmark team:
podle kvalitního standardisovaného laboratorního měření:
Olympus E-5 při udaném iso"200" má naměřenou hodnotu 118; iso"1600" má naměřenou hodnotu 951; pro srovnání - Nikon D7000 má při udaném iso"200" naměřenou hodnotu 167; při iso"1600" má naměřenou hodnotu 1269; Canon 60D při udaném iso"200" má naměřenou hodnotu 160; při udaném iso"1600" má naměřenou hodnotu 1264;

podrobné vysvětlení způsobu měření:
http://www.dxomark.com/index.php/en/Our-publications/DxOMark-Insights/Pushed-ISO-Let-s-make-it-clear
51

Petr Jehlík, 5. 2. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

PJ

dpreview on image quality:
"Most of the E-5's peers offer significantly higher pixel counts, but this doesn't concern us too much. The most crucial area is not resolution - we're actually perfectly happy with 12MP for everyday use - but overall image quality. In terms of both dynamic range and noise, the E-5 is better than the E-3, but recent releases from the likes of Nikon and Pentax have really pushed the bar in these areas, delivering excellent, low-noise images with an astonishing amount of latitude for adjustment, especially in shadows. The E-5 simply cannot compete with the much lower noise floor (and hence wider dynamic range) of these newer sensors. Naturally, if you're a bright light, low ISO shooter (and let's face it, many photographers are) the E-5's comparably high noise levels at high ISO settings won't bother you that much, but in these conditions the restricted dynamic range of its (aging) sensor might."
dpreview verdict:
"The E-5 isn't meant to appeal to the mass-market, and we suspect that it won't. However, as a flagship for the established Four Thirds system it succeeds brilliantly. The E-5 is capable of excellent results, and its tank-like body should take years of abuse. Unfortunately, comparably poor image quality at high ISO settings, and restricted dynamic range make it less competitive than it could be."
50

Petr Jehlík, 4. 2. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

O

E-5 získala hodnocení 75% v recenzi na dpreview.com:
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse5/
49

Ondra_T, 4. 2. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

S

Reaguje na 45 | Nezbyva nez poukazat na opetovne jednostranne hodnoceni. Nezjistoval jsem, jak je to s danou E-5, ale obecne si na googlu muzes najit, ze skutecne ISO u Cannonu a Nikonu je zhruba 2/3 ke skutecnym hodnotam. To znamena, ze napriklad ISO 3200 je ve skutecnosti asi 2050 (napr. u D300) podle norem. Minimalne pro serie E-5xx a E-6xx, co jsem nasel ted na internetu, je to naopak, uvadene iso je nizsi (100->115) nez skutecne a s rostouci hodnotou se meni na mirne vyssi (1600->1565). To tedy spise znamena, ze Olympus i navzdory svemu handikepu diky 4/3 uvadi skutecne hodnoty ISO narozdil od Nikonu a Cannonu, kteri se tesi lepsi kvalite ISa uz na zaklade vetsiho cipu a stejne maji nutnost podvadet :) Netvrdim, ze jsou tyto informace presne, nicmene i pokud ne, potom i ty pro E-5 na tom budou stejne a nelze je brat vazne :)
48

Sandro, 3. 2. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

l

foťák je to skvělej, ale neuvěřitelně předraženej
47

lambert, 28. 1. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

K

Omlouvám se, v předchozím příspěvku jsem to přehodil. E-5 má jen o chlup lepší dynamický rozsah než Samsung EX-1
46

Kecal, 20. 1. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

K

Čip je bohužel fakt tragický. Několikanásobně menší čip z mého Samsungu EX-1 (kompakt, čip 1/1.8") má jen o chlup lepší dynamický rozsah (což mě právě na tomto kompaktu štve, proto se dívám po zrcadlovce), zdroj dxomarks.

Mimochodem, na tom dxomarks je videt, ze Olympus docela brutalne podvadi v oznacovani ISO, napriklad:

Manufacturer ISO: 800
Measured ISO: 486

Vetsina vyrobcu "podvadi", ale Olympus fakt hodne ...
45

Kecal, 20. 1. 2011 |Olympus E-5 |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.