Recenze Olympus E-M10 tělo

Zobrazit fotky z Olympus OM-D E-M10 tělo v Galerii

Snímky vytvořené s pomocí Olympus OM-D E-M10 tělo

Ukázková videa

Ukázková videa

Představení Olympus OM-D E-M10 tělo

Představení Olympus OM-D E-M10 tělo

Když nás navštívil zástupce firmy Olympus a přinesl ukázat novinku E-M10, byl jsem nadšený. V podstatě taková zmenšená verze OMD E-M5. Velikostně jako trochu větší PEN ale s velkým výkonem. V podstatě s výkonem vyšším než zmíněná E-M5. Bohužel není utěsněná proti prachu a vlhkosti, ale na druhou stranu je zase velmi maličká, což ocení celá řada uživatelů toužící po malém těle a dobré kvalitě. Olympus E-M10 se může chlubit stabilizovaným MOS snímačem s rozlišením 16,1 MPx, luxusním hledáčkem s rozlišením 1,4 MPx a také dotykovým výklopným displejem s vysokým rozlišením 1 MPx. Velký rozsah citlivosti, 8 snímků za sekundu a možnost připojení externího blesku společně s ovládáním více skupin blesků dělá z Olympusu E-M10 jistě zajímavý přístroj. Jako bonus můžeme započítat Wi-Fi, kterou lze fotoaparát i ovládat - resp. přes chytrý telefon. Funkcím se budeme ještě podrobněji věnovat, nejprve však část ohledně ovládání a ovládacích prvků.

Vzhled a ovládání
Co je na tomto systémovém kompaktu příjemné je, že se drží osvědčeného designu a kvalitních materiálů. Z pravé strany přístroje najdeme dva konektory pod záslepkou, která je na omak stejná jako zbytek fotoaparátu, takže si ani nevšimnete, že je tam něco, co lze odklopit. Tato záslepka je větší než oba konektory a působí trochu jako plachta, na funkčnost ani vzhled to však žádný vliv nemá. K dispozici jsou HDMI a USB/AV konektor. Po obou stranách jsou ""spony" na upevnění popruhu. Spodní část tradičně ukrývá akumulátor a u OM-D netradičně také slot pro paměťové karty jak už to bývá zvykem SD (SDHC, SDXC) formátu. Horní strana je vybavena kruhovým voličem režimů, následuje hledáček, interní blesk a sáňky na blesk externí, dva rolery. Jeden s pohodlným ovládáním na palec a druhý s ovládáním na ukazováček ve kterém je také skryté tlačítko spouště. Vedle rolerů se nacházejí dvě tlačítka. Vyvolání křivky pro korekci jasů a tlačítko pro nahrávání videa. Obě tlačítka lze přeprogramovat. Stačí jen držet tlačítko a rolerem posunout na volbu, kterou chcete používat. Hned jsem si nastavil ISO a vyvážení bílé, což používám asi nejčastěji.

Na zadní straně najdeme dotykový displej o velkosti 3 palce. Zde si dovolím malé srovnání. Ostřit lze dotykem a ovládat funkce jen některé. Když si vzpomenu na Samsung NX 30 a jeho dotykové ovládání je Samsung o velký kus dál. to není výtka vůči Olympusu, ale spíše jen srovnání pojetí dotykového displeje. Vedle displeje je to tlačítko menu a info, 4 tlačítka kolem středového OK, která primárně slouží pro ovládání ostřícího bodu ale lze je přeprogramovat. Nad malým gripem nad palcem je umístěna další dvojice kláves. Jedna slouží pro přehrávání snímků a druhé je programovatelné. Úplně naspod je to páčka pro zapnutí a vypnutí přístroje a pro mazání snímků.

Hardware a funkce
Co do technických parametrů všechny údaje najdete na detailu produktu, takže se budeme věnovat jen nejzajímavějším funkcím. Co se mi opravdu líbí na Olympusu OM-D E-M10 jsou programovatelná tlačítka. Už jsem to vzpomínal při popisu ovládání. Programování dvou funkčních tlačítek je samozřejmostí. Programování dalších tlačítek už tak běžné není, ale jde to a je to super, protože si můžete fotoaparát přizpůsobit přesně podle sebe. Na otočném voliči najdeme kromě PASM režimů také automatiku, scénické a efektové režimy, dále pak režim 3 snímků v rámečku a režim pro podrobnější nastavení při nahrávání videa. Malinko škoda, že zde není režim s uložením vlastního nastavení, jako třeba u jiných fotoaparátů Olympusu např. TG-2, kde jsou dokonce pozice dvě. Přeprogramovat si můžete také oba rolery, a to pro každý režim zvlášť. Mezi další funkce patří Bulb závěrka. Ovládat ji lze přímo spouští, drátovou spouští nebo smartphonem.

Ovládání smartphonem je u Olympusu věc příjemná, především však jeho spárování s telefonem. Na displeji se prstem dotknete ikonky Wi-Fi, potvrdíte asi 2 kroky a objeví se QR kód, který přečtete čtečkou instalovanou v mobilu a poté dojde k okamžitému spárování. Je to jistá náhrada NFC, které vám službu provede stejně rychle a bez nutnosti číst QR kód, přesto lze za tento nápad vývojáře v Olympusu pochválit. U systémových kompaktů je samozřejmostí, že lze měnit režimy ostření i měření expozice, takže tyto možnosti ani nezmiňuji. Co je však zajímavé je možnost interního blesku, který umí řídit externí blesky. Blesky můžete nastavit až do 3 skupin a je umožněno jejich dálkové nastavení. To je věc, která u systémových kompaktů není zcela běžná, proto se o ni zmiňuji. Velmi dobře a především rychle funguje na tomto fotoaparátu ostření. To je sice realizováno jen kontrastem, přesto je bleskové. V horších světelných podmínkách už to tak slavné není, neboť i kontrastu již není tolik. Ostřit můžete namáčknutím spouště do poloviny nebo dotykem na displej. Vše je velmi rychlé. Na závěr popisu funkcí doplním ještě informace o videu. Fotoaparát podporuje videa ve Full HD rozlišení při frekvenci 30 snímků za sekundu.

Kvalita snímků
Kvalita snímků je hodně závislá na použitém objektivu, takže nelze hodnotit kvalitu jako takovou ale spíše množství šumu a částečně i barevnost, kterou zpracovává procesor fotoaparátu. Se šumem se začnete potýkat až od hodnoty ISO 1600, kdy začne být šum již skutečně problém. Barvy nikam neujíždí a myslím, že jsou  docela důvěryhodné. V tomto směru ale lépe napoví testovací snímky, které jsme provedli a podle kterých si může každý učinit názor vlastní. Doporučil bych použít lepší než setové objektivy a pak bych se za kvalitu snímků téměř mohl zaručit.

Závěr
Olympus O-MD E-M10 je splněné přání mnoha zákazníků, od kterých jsem slyšel větu: "Líbí se mi to OM-déčko, ale je to moc velké, kéž by bylo něco podobného, ale menšího". Odpovědí Olympusu na tyto prosby je právě tento model, který se opravdu povedl na jedničku. Chválím provedení i funkce, rychlost ostření, možnosti připojení. Jako jediné mínus bych vytkl nemožnost nastavit na otočný volič režimů vlastní nastavení.

Megapixel videorecenze Olympus OM-D E-M10 tělo

Hodnocení zákazníků (8)

Hodnocení zákazníků (8)

4.625

Petr, Brno, 29.03.2016

4

Klady: dotykový displej s možností volby zaostřovacího pole i případně přímé expozice dotykem, vysoká citlivost, rychlé zaostřování i za slabých světelných podmínek i s vypnutým pomocným světlem (assist beam), možnost uzamčení bodu zaostření při namáčknutí spouště jak s AEL tak i bez něj, korekce expozice nastavitelná rollerem, přičemž dobře viditelná jak na displeji, tak i v hledáčku, hledáček jasný, kvalitní, zpoždění nepatrné. Zápory: nemožnost uložní více uživatelských profilů pro různé fotografické režimy (situace).

Karel, xxx, 16.09.2015

4

Pro ty co potřebují mít fotoaparát neustále u sebe spolu s kombinací TAMRON 14 - 150, nevýslovně dobrá věc.

Ilja, Ostrava - Poruba, 03.07.2015

5

Splnil všechna má očekávání a stále má co nabídnout.

premysl, Frýdek Místek, 22.04.2015

4

Fantastický přístroj nádherný design použité materiály, je to prostě skvost skvěle padne do ruky, i do menší ženské všechny základní ovládací prvky po ruce ovládá se skvěle i v plném manuálu i v rukavicích - to jsem opravdu nečekala hledáček je skvělý, display super, hlavně jednotlivé histogramy v náhledu. baterie by mohla vydržet víc, ale to snadno vyřeší náhradní blesk mohl mít větší výkon, ale zase, za tu kompaktnost a rozměr přístroje je to dost dobrá směna jsem ráda, že jsem se rozhodla změnit značku a zvolit Olympus. v této třídě jsou opravdu jedničky.

NIRVANA SYSTEMS s.r.o., Zlín, 16.03.2015

5

Vybral jsem si fotoaparát Olympus E-M10 stříbrné tělo a osadil jej novým universálním objektivem Tamron 14-150 mm. Časem si pořídím ještě nějaké široké sklo. E-M10 už při prvním uchopení padne do ruky, jako důvěrně známý stroj a prsty si najdou všechny ovládací prvky sami. Zpracování je perfektní, velikost mini "zrcadlovky" zkrátka baví si s ní hrát. Jako hlavní trumf oproti konkurenci je výklopný a DOTYKOVÝ displej a bezkonkurenční hledáček - velký a přehledný. Nastavení a volba parametrů je opravdu široká, super menu je bezvadné. Na otočném voliči je možná na škodu obsazení položkou ART, která, když už u takového foťáku musí také být, nemusela být zde a mohla místo toho nabídnout např uživatelskému nastavení. Rychlost odezvy je skvělá, ostření (co jsem zatím stihl vyzkoušet) je spolehlivé až na i v návodu zmiňované výjimky. Volba na E-M10 u mě padla po vyzkoušení si a porovnání se sony A6000. Kupu nelituji a jako pokročilý dlouholetý fotograf se těším na zábavu s ním. Originální příslušenství je pravda cenově výše, než by si člověk představoval, ale dá se při troše snahy najít cenově výhodnější varianta, to podle účelu a záměru použití. Vřele doporučuji všem, kteří chtějí skladný, nadupaný foťák, který má ambice růst s uživatelem a neomezovat jej, s velkou nabídkou skel a příslušenství.

Jaroslav, Jablonec nad Nisou, 03.02.2015

5

Měl jsem zrcadlovku Canon EOS 6D a klasické objektivy Canon EF 17-40/4 L USM a Canon EF 70-200/4 L USM. O kvalitě výstupu z tohoto zařízení se není nutno dlouze rozepisovat. Přesto jsem zariskoval a přešel na systém micro 3/4 . Hlavním důvodem proč jsem to udělal, byla váha a objemnost systému Canon. Nechal jsem se zlákat od svého známého, který mě vyjmenoval všechny přednosti systému micro 3/4. Váhal jsem,ale udělal. Všichni mi říkali, že jsem se asi zbláznil, když jsem opustil FF. Chvilku jsem si to myslel také. Ale opravdu jenom chvíli.. Jakmile jsem OE M10 dostal do ruky, začal jsem mít pocit důvěrné známosti s tímto fotoaparátem. Malý lehký, skladný a hlavně velmi výkonný. A objektivy. To je další kapitola. Pevná skla vysoce světelná a hlavně finančně nenáročná, která spojená s účinnou stabilizací v těle fotoaparátu na čipu poskytují opravdu vynikající kvalitu obrazu. Kdo chce přejít na tento systém, tomu vřele doporučuji, aby se podíval na stránky, které zde uvedu a bude žasnout nad výkonem tohoto přístroje <a href="http://robinwong.blogspot.cz/2014/01/olympus-om-d-e-m10-review-part-1.html" rel="nofollow">http://robinwong.blogspot.cz/2014/01/olympus-om-d-e-m10-review-part-1.html</a>

Jiří, Klatovy, 26.12.2014

5

Oto, Mor. Trebova, 30.05.2014

5

Olympus OMD EM10 je nejkompaktnější člen rodiny OM-D s Live MOS snímačem(16,1Mpx), který dosahuje výkonu E-M1. Je vybaven velkým elektronickým hledáčkem a 3" LCD výklopným dotykovým displejem s 1037000 pixely. Dále se na něm našlo místo i pro vestavěný blesk a Wi-Fi modul pro spárování s chytrými zařízeními. Fast AF s 81 zaostřovacími body, které pokrývají celý záběr. Olympus E-M10 Zvládne až 8sn./s. a lze s ním pořizovat i timelapse video.

e_m10_smaller_features_1 | Megapixel

Live Bulb

Revoluční funkce Live Bulb společnosti Olympus vám umožní dlouhé expozice, během kterých na dotykové obrazovce nebo v hledáčku skutečně vidíte, jak postupně vzniká výsledný obraz! Skvělá funkce pro všechny typy dramatických scén se slabým osvětlením, která vás ušetří všech neúspěšných pokusů při tradiční metodě fotografování s otevřenou závěrkou!

e_m10_smaller_features_2 | Megapixel

Vestavěný blesk

E-M10 jsme vybavili vestavěným bleskem, který na cestách zajistí vašim snímkům potřebné světlo. S integrovaným bleskem nikdy nezmeškáte záběr kvůli špatnému světlu. Perfektní pro speciální efekty, doplňkový blesk při fotografování na cestách, portréty, a mnoho dalšího.

e_m10_smaller_features_3 | Megapixel

Třípalcový displej

Výklopný dotykový LCD displej s úhlopříčkou 3″ a 1.037 miliony pixelů poskytuje mnohem jasnější a širší pohled nejen při fotografování, ale i při prohlížení fotografií a videí. Naklopením displeje můžete snadno docílit zajímavé perspektivy záběru. Zaostřete a fotografujte jednoduše dotykem jednoho prstu na obrazovce!

e_m10_smaller_features_4 | Megapixel

Photo Story a umělecké filtry

Zachyťte živě okamžiky pomocí funkce Photo Story! Pořiďte několik různých záběrů scény z různých úhlů pohledu a spojte je do jedné výstižné koláže. Pohrajte si s různými efekty a přidáním některého z mnoha uměleckých filtrů E-M10 obohaťte své snímky vlastním kreativním vyjádřením.

e_m10_smaller_features_5 | Megapixel

Fotografování a nahrávání videa

Fotografujte a nahrávejte video současně. E-M10 podporuje plné HD rozlišení (1920 x 1080 bodů) pro maximální kvalitu vašich videí. Full HD video nahrávané v MPEG4 formátu je navíc obohaceno stereo zvukem a vylepšeno stabilizací obrazu ve 3 osách.

Formát snímače 4/3
Rozlišení snímače 16,1 Mpx
Rozlišení fotografií 4608x3456