Poradna

Olympus OM-D E-M1 Mark II + 12-40 mm + 17 mm černý

Náš expert je tady pro vás

Komentáře

DD

Reaguje na (51) | Dobrý den, ano je.

52

Prodejce Megapixel.cz, Dalibor Dziobek, 17. 8. 2020 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

ZS

Dobrý den, mám dotaz. Je součástí balení i sluneční clona? nebo pouze krytky zadní a přední? Děkuji

51

Zdeněk Strmiska, 16. 8. 2020 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

JC

Reaguje na (49) | Dobrý den, v nastavení - Gear -> Button/Dial/Lever -> Button Function -> L-Fn. Bohužel, co jsem se díval, tak OM-D E-M10 III toto nastavení nejspíše nepodporuje.

50

Prodejce Megapixel.cz, Jakub Caha, 26. 4. 2018 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

RB

Dobrý den , v recenzi píšete že ,výhodou je také programovatelné tlačítko na těle objektivu, na které můžete přidat funkci dle vlastního uvážení, jak toto tlačítko naprogramovat na těle EM 10 III, v menu jsem nic nenašel. Děkuji.

49

Radim Bielik, 25. 4. 2018 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

JC

Reaguje na (47) | Dobrý den, tento nebo tento.

48

Prodejce Megapixel.cz, Jakub Caha, 31. 1. 2018 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

JF

Dobrý den, prosím Vás o navržení 1-2 vhodných UV filtrů, v kvalitě odpovídající tomuto objektivu. Děkuji

47

Jan Fraj, 30. 1. 2018 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

OM

Reaguje na (43) | Dobrý den, zde na stránce je přehledná tabulka s výpočty, jak se bude objektiv chovat s ruznýmy druhy speedboosteru.


 http://www.metabones.com/products/details/mb_spnfg-bmpcc-bm1

46

Prodejce Megapixel.cz, Ondřej Mašek, 26. 10. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

MU

Reaguje na (44) | Dobrý den, odpovídá prstenci Canonu.

45

Prodejce Megapixel.cz, Michal Unar, 21. 10. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Pavel Černý

Dobrý den, prosím o informaci o směru otáčení zoomovacího prstence u tohoto objektivu. Odpovídá konvenci "Nikon" nebo "Canon"?

44

Pavel Černý, 20. 10. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

MK

Reaguje na (42) |
A. Objektiv "Olympus M.ZUIKO ED 12-40mm f/2,8 Pro" je označený 12-40mm f/2,8, úhel 84°-40°
B. Objektiv "NIKOR 24-70 f2.8" na fullframe má úhel 84°-34.33°
Udávané úhly zobrazení jsou v podstatě shodné pro objektiv Olympus i NIKON

1. Pokud nasadím NIKOR 24-70 na BMPCC s CF 2,88 tak dostanu 69-202 f8
2. Pokud nasadím M.ZUIKO ED 12-40mm f/2,8 jaký úhel a světlost dostanu?
3. Pokud nasadím NIKOR 24-70 + Metabones Nikon G to BMPCC Speed Booster tak dostanu jaké hodnoty?

U Metabones se uvádí:

Vedle přizpůsobení bajonetu pro objektivy Nikon snižuje ohniskovou vzdálenost objektivů a zmenšuje ořezový faktor kamery z 2,88x na 1,75x, světelnost nasazených objektivů je zvýšena až na f/0,74. Například objektiv 50mm f/1,2 je použitím adaptéru transformován na 29mm f/0,74, či objektiv Sigma 18-35mm f/1,8 se jeví jako 10,5-20,3mm f/1,0!

Když to spočítám tak 50mm x 1,75 = 87,5

(crop faktor pro BMPCC 2,88) rozdíl je 0,88 oproti Olympusu

43

Marcel Kunz, 19. 10. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

MU

Reaguje na (41) | Dobrý den, pro Blackmagic Camera je ideální pořádně široké sklo kvůli dosažení standardní ohniskové vzdálenosti. 12-40 zde bude po přepočtu 35-115 a světelnost bude odpovídat f8 na full-frame.

42

Prodejce Megapixel.cz, Michal Unar, 19. 10. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

MK

Dobrý den,
pokud objektiv M.ZUIKO ED 12-40mm f/2,8 Pro nasadím na Blackmagic Pocket Cinema Camera kde je crop factor uváděny 2.88 a snímač Super 16, jaké dostanu parametry s tímto objektivem? U full frame mi to je jasné, ale zde si nejsem úplně jistý s ohniskem a světlosti.

41

Marcel Kunz, 18. 10. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

OV

Reaguje na (35) | Cena je vysoká jen v Evropě. V CN a AU se prodává kolem 14 000 Kč.

40

Ondřej Vémola, 5. 10. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

FK

Reaguje na (38) | Dobrý den, kompatibilita je plná, objektic stabilizaci nemá, tělo ano.

39

Prodejce Megapixel.cz, Filip Kujan, 7. 9. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

T

Dobrý den, jak daleká je uváděná kompatibilita s tělem Lumix DMC-GX80? U čeho si nejsem jistý je stabilizace objektivu, což je jedna z věcí, která by mě zajímala. Děkuji Tom

38

Tom, 7. 9. 2017 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

VK

Reaguje na (36) | Dobrý den, světelnost objektivu se nemění. 

37

Prodejce Megapixel.cz, Václav Křížek, 31. 12. 2016 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

PB

Dobrý den, přepočet ohniska se násobí dvakrát, ale musí se násobit dvakrát také jeho světlost nebo je neměnná?
Děkuji,hezký den.

36

Pavel Blahut, 31. 12. 2016 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Ota Blažek

Opravdu skvělý objektiv - vyniká vyrovnanou ostrostí až do okrajů - a to i při zcela otevřené cloně "2,8".
Přece jenom jedna možná "mimózní" připomínka - já osobně bych docela bral o něco menší světelnost - řekněme "3,5" - objektiv by byl lehčí - skvělé parametry by byly technicky snadněji řešitelné - což by jistě citelně snížilo cenu - dostupnost. Při dnešní kvalitě čipů a obrazových procesorů lze přijmout o něco málo vyšší ISO - prakticky beze ztráty kvality.

35

Ota Blažek, 26. 11. 2016 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Reaguje na (32) | Není to zvuk clony, která reaguje na světlo a optimalizuje se pro nejlepší ostření? Zkuste se podívat na nastavení typu "Zesílený náhled".

34

Vít Černý, 6. 9. 2016 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

DM

Reaguje na (32) | Dobrý den, no asi záleží co slyšíte. Zda to není např stabilizace aparátu. Takhle Vám bohužel nepomohu, bylo by nutné podívat se na to na prodejně.  Pokud se to zdá hlučné můžeme nechat zkountrolovat servisním střediskem. 

33

Prodejce Megapixel.cz, Dan Maxant, 13. 4. 2016 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Dobrý den! U mého objektivu se při zapnutí fotoaparátu (OMD EM5) začnou ozývat velmi slabé, nepravidelné zvuky. Připomíná mi to, jako když si můj noťas něco hledá na svém disku, taky si u toho potichu "chroupe". Chci se jen zeptat, je to normání? Jinak vše funguje skvěle. Děkuji za odpověď.

32

Martin Šrámek, 12. 4. 2016 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

DM

Reaguje na (30) | Dobrý den, no dalo by se sehnat například sklo s 3+ dioptrie. Ale bude se zhoršovat kresba do krajů.

31

Prodejce Megapixel.cz, Dan Maxant, 5. 2. 2016 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

o

Dobrý den chtěl bych se zeptat zdali je možné použít na tento objektiv nějakou makro předsadku děkuji.

30

olda,m, 5. 2. 2016 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na (28) | Dobrý den, ano, to je naprosto běžné.

29

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 8. 12. 2015 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

MH

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda se u tohoto objektivu bežně vyskytuje vůle (pravděpodobně) čoček ve vypnutem stavu. Při pohybu s fotoaparátem v objektivu mírně střecha, po zapnutí je vše OK.

Děkuji za odpověď.

28

Martin Hajek, 8. 12. 2015 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

M

Reaguje na (21) | Že máte stejné fotky z mobilu za 8 tisíc? Doporučuji očního lékaře. Ale jinak ano, máte pravdu. Jsem podnikatel a mohu si i tento objektiv bez problému dovolit.

27

Martin, 5. 11. 2015 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

JZ

Reaguje na (25) | Dobrý den,


rozdíl je převážně v materiálovém zpracování. B+W má daleko lépe a odolněji zpracovanou obroučku, takže z hlediska trvanlivosti doporučuji B+W. Dalším benefitem bude jednodušší čištění.


Hezký den


 

26

Prodejce Megapixel.cz, Jaroslav Zelinka, 16. 7. 2015 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

J

Dobrý den, jaký UV filtr by jste mi doporučili k tomuto objektivu. Nebo jinak :o))) ... je mezi B+W UV Filtr MRC NANO XS-PRO DIGITAL 62mm a Hoya UV filtr HD 62mm velký rozdíl? Předem děkuji.

25

Jirka, 15. 7. 2015 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

K

Reaguje na (21) | Já mám teda mobil za 17.000 a vyfotím tak cár papíru abych nemusel nic přepisovat. Ty asi budeš ten zakomplexovaný jedinec, který píše že má čínský mobil za 8000 a může fotit za šera a v místnosti super fotky:)). Seš tedy šťastný jedinec...

24

Karel, 15. 6. 2015 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

JN

Reaguje na (21) | Tak tento komentář jsem také nepochopil :). Ano, je to drahé jak čert a vzhledem k tomu, že fotím pro radost, si ještě dvakrát rozmyslím, zda si jej opravdu koupím. Toužit po něm ale můžu i zadarmo, ne :) a bez touhy po lepších snímcích bych o něm ani neuvžoval. Ostatně, když někomu stačí fotky z mobilu, nemá potřebu se o takové objektivy ani zajímat, natož si je kupovat a už vůbec sem psát komentáře o tom, jak je výstup z mobilu lepší :). Pro člověka, který jeho přednosti nedocení, je to opravdu vyhazování peněz, s tím plně souhlasím :).

23

Jan Nováček, 11. 11. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

J

Reaguje na (21) | No jestli jsi s výstupem ze svého mobilu spokojený, tak co tě nutí tady psát jakýkoliv negativní komentáře? :)

22

JonSnih, 5. 10. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

m

Asi jste zde všichni podnikatelé a milionáři že se nikdo s vás ani z odborného perzonálu megáče nepozastaví nad cenou tohoto obj. !! Můj mobil za osm tisíc mi udělá přesně ty samé snímky ! Nepotřebuji fotky formátu a4 Co si budeme našeptávat ! Že jde o stále trvající obchodní triky s nadsazenými cenami je mi dávno známo ! Tím pádem o takovém zboží ani neuvažuji !

21

miraconnor, 9. 9. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

z

Reaguje na (14) |
nechte si zkontrolovat, případně vyměnit těsnící gumový kroužek, možná tam vůbec není, mě se to stalo když se mi prodřel, vinou rozmáčklé mouchy, teď mám obj, bez kroužku a dělá to také tak //podotýkám, že jiný na 4/3//, ale jak sem se díval, tak je to tam poněkud nešťastně řešeno - aspoň si myslím
jinak na focení to nějak vliv nemá

20

zemekf, 21. 7. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

David Michalík

Reaguje na (18) | Dobrý den, podívejte se na snímky, které jsme oběma objektivy pořídili a porovnejte se rozdíl. dle mého tam ropzdíl je a to tak, že Panasonic snímky více "patlá" Nemá takový detail v obraze jako Olympus, vše je slité do jednoho. Aspoň tak na mě snímky tohoto Panasonicu působí, ale názor si jistě uděláte vlastní.

19

Prodejce Megapixel.cz, David Michalík, 19. 3. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

M

Dobrý den, už to tu někdo naznačoval, ale mě to zajímá také. Zkoušeli jste někdo porovnat obrazový výstup z tohoto objektivu v porovnání s Panasonicem 12-35 ? Nikde se mi srovnání nepodařilo nalézt. Těch 5 mm rozdílu n ohnisku neřeším a hmotnost také ne. Obraz by mě ale hodně zajímal.

Díky.

Martin

18

Martin, 18. 3. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

David Michalík

Reaguje na (16) | Dobrý den, již rozumím. zkoušel jsem zde náš vystavený objektiv a vůle cca 1mm je zde až při úplném vytažení tubusu z těla objektivu. Při lehkém vysunutí není vůle žádná. Doporučuji domluvit si postup s autorizovaným servisem Olympusu, zda je třeba reklamovat či zda je to běžné a nebude se vůle zvětšovat. 

17

Prodejce Megapixel.cz, David Michalík, 6. 3. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

VS

Reaguje na (15) |
Dobry den,
tak tady snad nejde ani tak o telo. Pouzivam Olympus E-M5. Ta vule je ale na objektivu samotnem. Je to vule mezi vysuvnym tubusem objektivu
a telem objektivu samotnym.
Dekuji.

16

Vladimir Sindelar, 5. 3. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

David Michalík

Reaguje na (14) | Dobrý den, bohužel neuvádíte s jakým tělem objekitv používáte, mohli bychom zde vyzkoušet nasadit objekitv na stejné tělo a uvidíme jakou bude mít vůli. Můžete si také přinést na prodejnu tělo s objektivem a vyzkoušet si nasadit objektiv náš. 

15

Prodejce Megapixel.cz, David Michalík, 5. 3. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

VS

Dobry den,

tento objektiv vlastnim jiz pres mesic a zarazila me u neho jedna vec.
Jedna se o nemalou vuli mezi vysuvnym tubusem a vlastnim telem objektivu a to i pri nejmensim ohnisku. Ta vule je vlastne temer
v celem rozsahu ohnisek. Cili je mozne lehce zahybat s tubusem do vsech stran.
Je mozne, ze je vse v poradku, ponevadz nejaka vule tam musi byt, me vsak vule pripada az moc velka. Urcite 1mm. Navic tesne
po koupi jsem si objektiv peclive prohledl a zadnou vuli nezaznamenal.
Dekuji.

14

Vladimir Sindelar, 5. 3. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

DM

Reaguje na (12) | Dobrý den, ano záleží na záběru. Ale ještě jednou jsem to zkoušel a opravdu tam není. Dochází k menšímu zkreslení, ale rozhodně to není výrazné. Kolega vypnul veškeré úpravy atd. A obraz je dobrý. Máte možost se zastavit na naší prodejně a objektiv vyzkoušet?

13

Prodejce Megapixel.cz, Dan Maxant, 28. 2. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

VA

Dobrý den,

Váš recenzent uvádí, že nepozoroval žádnou soudkovitost... ono tedy záleží co fotíte, aby to tam člověk viděl, ale dle DxOMark.com má na širokém konci hodně brutální soudek, skoro bych řekl až fish-eye efekt, který je možná korigovaný do JPEGu přímo ve foťáku. Jenže lidi co si tohle sklo pořídí budou spíše fotit do RAWu a tam se jim to zkreslení ukáže "v plné kráse". Jasně, lze to v případě potřeby vykorigovat v PC, ale je to další práce navíc. Ale abych tomuto sklu tolik nekřivdil, pevný Panasonic 20/1,7 má větší soudek než Nikkor 16-85 na širokém konci... takže je to spíš problém platformy m4/3.

12

Vít Almer, 28. 2. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Vojta Florian

Reaguje na (10) | Dobrý den, tento objektiv je určený pro všchny fotoaparáty řady PEN a OMD, respektive s bajonetem micro4/3. Větší a težší samozřejmě je kůli pevné světelnosti f/2,8 v celém rozsahu.

11

Prodejce Megapixel.cz, Vojtěch Florián, 27. 1. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

P

Dobrý den, nezkoušeli jste jej někdo nasadit na EM5? Přijde mi docela robustní a dle parametrů i ne zrovna nejlehčí. Kromě toho jsem zvědavý na obrazový výstup v porovnání s Panasonicem 12-35.
Díky
Pepa

10

Pepa, 26. 1. 2014 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na (8) | Dobrý den, máme je objednané, ale dodavatel je zatím ještě nemá na skladě. 

9

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 9. 12. 2013 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Dobrý den! Bude tento objektiv někdy skladem? Rád bych se na něj podíval a případně vyzkoušel in natura. Díky, Martin.

8

Martin Šrámek, 9. 12. 2013 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

VF

Reaguje na (6) | Dobrý den, obrazový výkon je u pevného skla vynikající, nicméně tento objektiv je v této kategorii zatím bezkonkurenční. Ideální volba by samozřejmě byla zakoupit oba dva, ale kvůli univerzálnosti bych si zvolil 12-40.

7

Prodejce Megapixel.cz, Vojta Florian, 18. 11. 2013 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

RJ

Dobrý den,
mám takové dilema, vlastním e-pl3 a rozmýšlím se mezi tímto objektivem a 12mm f2. Podle recenzí má 12-40 výborné IQ, ale je dost těžký a velký.
Chtěl bych relativně univerzální objektiv. Jaký je váš názor? Děkuji

6

R. Johnson, 17. 11. 2013 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

VF

Reaguje na (4) | Dobrý den, zde bych také spíše uvedl "alternativní produkt".

5

Prodejce Megapixel.cz, Vojta Florian, 4. 11. 2013 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

M2

Ono se to ale už ukázalo, jak potvrzují četné zahraniční recenze... Nový objektiv od Olympusu je lepší VE VŠEM. Reklamní sdělení "Lepší produkt je na dosah!" je skutečně poněkud mimo mísu :-)

4

Martin 2, 4. 11. 2013 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

VF

Reaguje na (komentář na předchozí stránce) | Dobrý den, nechme se překvapit. Podle prvních zkušeností s předprodukčními vzorky vypadá velmi zajímavě.

3

Prodejce Megapixel.cz, Vojta Florian, 29. 10. 2013 |Olympus M.ZUIKO ED 12-40 mm f/2,8 Pro EZ-M1240 |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.