Olympus SP-590UZ Komentáře k Olympus SP-590UZ

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (196 - 95)

  • 196

    Avatar

    Reaguje na (195) | V servisu nebyl. Ale díky těmto stránkám jsem problém odstranil. Očistil jsem lihem kontakty a už několik dní funguje bez závad a bterky stále drží již asi 200 fotek.

    Karel Žaloudek, 09.10.2013 | Reagovat

  • 195

    Maxant

    Reaguje na (194) | Dobrý den, bohužel jestli jste  to měl v servisu a ten tam našel problém a doporučil Vám opravu, obávám se žo to obejít nepůjde. Protože je tam asi něco pokaženého. To že to stojí tolik je věc druhá. Obávám se tedy, že novými bateriemi závadu neodstraníte. Řekli Vám o jakou závadu se jedná??

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 07.10.2013 | Reagovat

  • 194

    Avatar

    Reaguje na (185) | Dobrý den, bohužel mám s tímto fotoaparátem stejný problém. Já ho tedy mám déle, ale i když jsou baterky nové tak se zapne a hned vypne. Nevíte náhodou co s tím? Jednu radu už jsem dostal. Od Olympusu. Nechat opravit za 3500,- . Což je docela dost. Podobné nové stojí jen o málo víc.

    Karel Žaloudek, 05.10.2013 | Reagovat

  • 193

    Šnajdr

    Reaguje na (192) | Dobrý den, bohužel tato předsádka není v prodeji

    David Šnajdr - Megapixel, Manažer prodeje, 24.09.2013 | Reagovat

  • 192

    Avatar

    Nevíte jestli se dá sehnat rybí oko na ten to foták?

    Anna Burešová, 21.09.2013 | Reagovat

  • 191

    Avatar

    Reaguje na (188) | Vím, že to není aktuální, ale s olympusem SP 590 jsem fotil cca 5 let a zoom 26x jsme používal poměrně často a z ruky. Neříkám, že pokaždé ty fotky byly ok, ale s trochou soustředění se daly udělat bez problémů. O stativu mluvit nebude, to snad nemá cenu. Dnes mám Nikon P 510 a tam je zoom 42x a jde udržet také. Samozřejmé je používat stabilizaci. serge

    Sergejan, 16.05.2013 | Reagovat

  • 190

    Lukeš

    Reaguje na 189 | Dobrý den,  viz. komentář č.97.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 13.02.2012 | Reagovat

  • 189

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je možné používat u tohoto fotoaparátu filtry. Pokud ano, tak jakého průměru. Děkuji za odpověď.

    radka, 10.02.2012 | Reagovat

  • 188

    Avatar
    souhlasím stím že 26x je moc mám 18x zoom a i ten je bez stativu nemožný vyfotit a 26x tam nepomůže ani stativ

    Petr, 24.06.2011 | Reagovat

  • 187

    Avatar
    Reaguje na 186 | Dobrý den Jano, nevím jestli nedošlo k překlepu, případně se omlouvám za zbytečné rozepisování. PS-570 (Vámi uvedený model) není kompatibilní s výměnnými objektivy. Stejná situace platí i pro SP590 (tyto komentáře), tedy 40-150 nekomunikuje a nelze ani nasadit. V obou případech jde o kompakty nikoli zrcadlovky.

    Bohouš Brož - Megapixel, 23.11.2010 | Reagovat

  • 186

    Avatar
    Dobrý den, chci se zeptat, jestli Olympus SP-570 je kompatabilní s objektivem Olympus ZUIKO 40-150 mm F 4-5,6 EZ-4015-2. Děkuji za odpověď

    Jana, 23.11.2010 | Reagovat

  • 185

    Avatar
    Reaguje na 184 | Dobrý den, důvodů může být celá řada :
    Značka a typ aku - byť jsou nabité 15x, jsou staré 9 měsíců, u některých výrobců to může být max. rok.
    Nabití - pokud nepoužíváte moderní technologie - ošetřené proti samovybíjení, je potřeba nabíjet aku vždy před focením ( u některých starších použitým typů, může být kapacita na 50-ti procentech ).
    Doporučujeme http://www.megapixel.cz/sanyo-eneloop-aa-baterie-2 000-mah-4-ks

    Bohouš Brož - Megapixel, 27.08.2010 | Reagovat

  • 184

    Avatar
    Dobrý den, mám od vás koupený tento fotoaparát a můžu říct, že jsem zatím spokojen. Jeden problém však vyvstal asi po 9 měsících používání. Mám pocit, že najednou začal děsně žrát energii. Baterky v něm skoro nic nevydrží, dřív byla výdrž větší. A to hlavně když je nějakou dobu vyplej - před vypnutím jsou baterky asi na 1/2, po zapnutí (asi po 4 dnech) začne hlásit "baterie vybitá" a okamžitě se vypne. Pochybuji že by to bylo tím že nabíjecí baterky které používám jsou již opotřebované (nabíjel jsem je max. 15x). Nastavení je také stejné od počátku používání. Poraďte prosím, nechci ho hned posílat na reklamaci. Děkuji.

    Hynek, 26.08.2010 | Reagovat

  • 183

    Avatar
    [4nemá otočný displey

    , 23.08.2010 | Reagovat

  • 182

    Avatar
    Reaguje na 181 | Dobrý den, pokud by jste chtěl použít filtry je lepší použít redukční tubus. Závit na objektivu není pro aplikaci určen.

    Bohouš Brož - Megapixel, 09.08.2010 | Reagovat

  • 181

    Avatar
    Dobrý deň, vlastním tento fotoaparát a chcel by so msa opýtať že či sa dajú na objektív nasadiť nejaké filtre (myslím polarizačný alebo prechoďák). Lebo na prednej časti objektívu sú drážky. Sú určené na tieto filtre? Alebo to nemá využitie ? Ďakujem.

    Adam Klimo, 06.08.2010 | Reagovat

  • 180

    Avatar
    Dobrý den. Při pročítání příspěků, jsem narazil na tému jde-li použít zom při videu. Je uvedno, že nelze, ale opak je pravdou. Pouze, je třeba nastavit, před spuštěním videa, zom do minimálního přilížení a pak lze využít zom při videu.

    MIKO, 18.03.2010 | Reagovat

  • 179

    Avatar
    Reaguje na 178 | Dobrý den Martine, Váš komentář jsem smazal , tento prostor není určen k inzerci, i když plně chápu že nekomerční. Doporučuji účelnější cestu (i z hlediska návštěvnosti) našeho bazaru - bazar.lidicka@megapixel.cz

    Bohouš Brož - Megapixel, 17.03.2010 | Reagovat

  • 177

    Avatar
    Reaguje na 176 | Dobrý den, je to individuální přístup, nevím proč kolega Lukeš, ale já bych FZ38 volil z důvodu kresby, napájení atd.

    Bohouš Brož - Megapixel, 07.03.2010 | Reagovat

  • 176

    Avatar
    Reaguje na 174 | Dobrý den, z jakého důvodu by jste zvolil FZ38 ? Z hlediska kvality fotografii ? Váhám také mezi Olympusem a Panasonic FZ38. Děkuji

    Jirka, 05.03.2010 | Reagovat

  • 175

    Lukeš
    Reaguje na 174 | Dobrý den, přesto že má Olympus jistě své přednosti, v tomto případě bych volil Panasonic.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 11.02.2010 | Reagovat

  • 174

    Avatar
    Dobrý den, můžete mi prosím poradit? Váhám mezi tímto Olympusem a Panasonic FZ38, který je podle vás lepší? Děkuji

    Kristýna, 10.02.2010 | Reagovat

  • 173

    Avatar
    Reaguje na 171 | Děkuji za odpověď,podívám se co na výběr,dám vědět.

    Martin, 08.02.2010 | Reagovat

  • 172

    Avatar
    už rok používám oly sp 565. Venku za dobrého světa je super a i s digi zoomem se s trochou snahy dá maximální přiblížení (celkově 60x) udržet z ruky, takže i 26x zoom musí být v tomto směru v pohodě. V interieru je kvalita fotek o dost horší, proto si myslím, že tento typ foťáku se hodí hlavně pro focení venku a v přírodě. Supermakro v dobrém světle umí krásné fotky. Výhrady mám hlavně ke složitější dostupnosti některých často používaných nastavení, ale pochybuji, že u jiných výrobců to bude lepší. Vejde se do větší kapsy a pro amatérské focení venku je to výborná mašinka.

    Alltimehigh, 04.02.2010 | Reagovat

  • 170

    Lukeš
    Reaguje na 169 | Dobrý den, osobně bych raději volil zrcalovku, která je sice o trochu dražší ale za 9.990,- se dá pořídit model E-420 se dvěma objektivy. Pokud se na zrcadlovku zatím necítíte pak SP-590 určitě vaším potřebám stačí.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 01.02.2010 | Reagovat

  • 171

    Lukeš
    Reaguje na 168 | Dobrý den, v tom případě je SP-590 jedna z možností. Jako alternativa se nabízí ještě Panasonic FZ38 no a nebo by možná stálo za to zauvažovat o skutečné zrcadlovce, která se dnes dá pořídit se dvěma objektivy za 9.990,- Konkrétně například Olympus E-420. Zrcadlovkou navíc získáte nejen lepší obrazovou obrazovou kvalitu, ale i další fotografické možnosti.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 01.02.2010 | Reagovat

  • 169

    Avatar
    Dobrý den,jsem fotograf amatér a rád fotím přírodu.Chtěl bych se zaměřit na makro.SP 590 mě zaujal cenou i zoomem.Mám si ho pořídit?Poraďte.

    cmelakpepa, 31.01.2010 | Reagovat

  • 168

    Avatar
    Díky předem za odpověď,cena do 10 000,- akumulátor místo AA baterii,opt.ZOOM 8-10 násobný,něco na způsob co jsme měli,ale výkonnější,protože SP-320 měla malou výdrž na baterie,poměrně dlouhé ukládání exp.fotografie a malý ZOOM (3x),je to pro všestranné rodinné focení,jak doma,tak u moře,nebo v lese.CHtěl bych ho vyměnit za starý model do června.

    Martin, 30.01.2010 | Reagovat

  • 167

    Lukeš
    Reaguje na 166 | Dobrý den, pokud chcete seriozně poradit s výběrem fotoaparátu, je nutné sdělit jaké požadavky na přístroj máte, co s ním budete fotografovat a hlavně kolik do foťáčku chcete investovat.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 29.01.2010 | Reagovat

  • 166

    Avatar
    Poradil by mi někdo,jaký foťák si pořídit,nyní mám Olympus SP 320 a chtěl bych něco už solidnějšího.Moc díky za jakoukoliv odpověď.

    Martin, 28.01.2010 | Reagovat

  • 165

    Avatar
    Reaguje na 164 | Dobrý den, návody jsou dostupné po zaregistrování fotoaparátu zakoupeného v ČR nebo SR na stránkách Olympusu. Oficiálně se jinak nesdílí už právě k vůli dovozům ze zahraničí.

    Bohouš Brož - Megapixel, 18.01.2010 | Reagovat

  • 164

    Avatar
    Reaguje na 62 | zdravim,pisete,ze mate olympus 590 UZ,ja som si ho kupila v USA a nie je tam slovensky alebo cesky navod, neviete ,kde sa da k nemu taky navod stiahnut?Diky L.

    lubica, 17.01.2010 | Reagovat

  • 163

    Avatar
    Reaguje na 162 | Dobrý den, ano, je vhodný i pro amatéry (:

    Bohouš Brož - Megapixel, 14.01.2010 | Reagovat

  • 162

    Avatar
    Tak co odborníci,je Olympus sp 590 pro amatéry fotografy?

    petr, 14.01.2010 | Reagovat

  • 161

    Avatar
    Reaguje na 160 | Dobrý den, tato funkce je dostupná při tisku - přímého tisku, a nebo při tisku pomocí dodávaného SW od Olympusu.

    Bohouš Brož - Megapixel, 11.01.2010 | Reagovat

  • 160

    Avatar
    Dobrý den, prosím vás dokáže tento fotoaparát přímo do snímků vkládat časové údaje? Myslím tím, aby někde na okraji fotky byl uveden datum (popř. čas). Pokud ano, tak prosím jak se tato funkce nastavuje. Děkuji.

    Hynek, 10.01.2010 | Reagovat

  • 159

    Avatar
    Dobrý den ve spolek. Nedokážu posoudit který foťák je vůči jinému lepši, či ne, ale OLYMPUS SP-590 UZ je pro amatérskou fotografii dostatečný. Silné řeči, že 26 x zom je nevyužitelný, jsou puze řeči samozvaných odborníků. Z volné ruky zvládne ostrou fotku na plný zom.

    MIKO, 06.01.2010 | Reagovat

  • 158

    Avatar
    Reaguje na 157 | Dobrý den, doporučuje se typ NIMH a z důvodu kapacity se nedoporučuje typ NICD atd.

    Bohouš Brož - Megapixel, 05.01.2010 | Reagovat

  • 157

    Avatar
    Dobry den, chtel bych se zeptat, zda se do tohoto fotaku hodi jake koliv dobijeci AA akumulatory, nebo jen urcite typy? dekuji za odpoved

    Fed, 04.01.2010 | Reagovat

  • 156

    Avatar
    Reaguje na 153 | Dobrý den, originální bohužel ne. Dělají se ještě alternativy (viz. Aqupac) - zde je pak silně omezeno ovládání a nedoporučují se kvůli působícímu tlaku na objektiv a proměnlivé vzdálenosti objektivu od přední části pouzdra.

    Bohouš Brož - Megapixel, 28.12.2009 | Reagovat

  • 155

    Avatar
    Reaguje na 152 | Dobrý den, pokud postupujete podle návodu, mělo by to jít. jiný postup mne nenapadá. Nejlepší bude v tomto případě konzultace a navádění po telefonu : doporučuji technickou linku olympus 800 167 777 nebo naší info linku 724 784 252 popř. 224 941 076

    Bohouš Brož - Megapixel, 28.12.2009 | Reagovat

  • 154

    Avatar
    Omlouvám se, s interní a externí pamětí jsem dělal chybu. Vše funguje. Luděk

    luděk, 26.12.2009 | Reagovat

  • 153

    Avatar
    Dobrý den, prosím Vás, nabízí se k tomuto typu fotoaparátu i podvodní pouzdro? Děkuji. L.

    ssinka, 25.12.2009 | Reagovat

  • 152

    Avatar
    Dnes jsem ho dostal.Kvalitu snímků zatím nemůžu posoudit,ale nedokážu přepnout interní paměť na externí.Dle návodu mi to nejde.Poraďte.Děkuji

    luděk, 25.12.2009 | Reagovat

  • 151

    Avatar
    Reaguje na 150 | Dobrý den, u tohoto typu foťáku je potřeba počítat s vyšší hladinou šumu. Nicméně, pokud máte podezření, že je tato hladina nad rámec, doneste je ke svému prodejci, kde by Vám měl hladinu šumu srovnat s jiným modelem, popř. kontaktujte servis.

    Bohouš Brož - Megapixel, 21.12.2009 | Reagovat

  • 150

    Avatar
    Dobrý den, měl jsem Sony H5 a chtěl jsem so "polepšit" a tak jsem si koupil Olympus SP-590 a to jsem šlápl pěkně vedle. H5 dělala krásné ostré a hyrevně hezké fotky, to o Olympusu teda nemůžu zdaleka říct. Trápí mne pomněrně vysoký digitální šum, který fotky dost rozostří. Nevím jestli je chyba v mém fotoaparátu, nebo je to u SP-590 normální? Můžete prosím někdo poradit? Domnívám se, že nastaveno mám vše podle návodu. Díky

    Libor, 18.12.2009 | Reagovat

  • 149

    Avatar
    Reaguje na 148 | Souhlasím a mám podobnou zkušenost. Nejprve jsem měl SP-550 a nedal jsem na něj dopustit. Nyní mám přeci jen trochu lepší SP-590. Starší verze se mnou absolvovala desítky dovolených, výletů a cest a nikdy nezklamala. A zažila toho opravdu hodně, včetně nektrolovaných pádů. Tužkovky jsem mohl koupit v případě nouze na každém rohu i v turecké zapadlé vesnici. Pro amatéry, kteří se nehodlají focením živit a chtějí univerzál na všechno, včetně makra a supermakra, obrovského zoomu, sekvenčního snímání a jiných vychytávek, mohu jen doporučit.

    Pavel, 10.12.2009 | Reagovat

  • 148

    Avatar
    Vzdor všem negativním ohlasům nedám na Olympus dopustit,DF této značky mám od C 2100, postupně téměř všechny UZ které byly v nabídce. UZ 590 má odstraněnu i poslední (pro mně) vadu na kráse a to je xD karta max.2GB,což mi nestačí.Zatím jsem nenašel jiný DF, který by měl parametry pro mou amatérskou činnost důležité, m.j. sekvenční a intervalové snímání.Pouze čekám na další typ v řadě,jakmile půjde na trh koupím buď UZ 590 nebo ten poslední.Napájení 4xAA má jenom výhody. Zdravím příznivce i odpůrce,naštěstí je z čeho vybírat. olpo

    Oldřich Podešť, 09.12.2009 | Reagovat

  • 147

    Avatar
    Sice je tento rozsáhlý test anglicky, ale mluví za vše: http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://images.digitalcamerainfo.com/images/upload/Image/new/reviews/2009/OLYMPUS/SP-590UZ/tests/OLYMPUS-SP-590UZ-noise-comp.gif&imgrefurl=http://www.digitalcamerainfo.com/content/Olympus-SP-590UZ-Digital-Camera-Review-20931/Noise.htm&usg=__RyOiCm-b0ncLuU85krxtjN0i_34=&h=316&w=565&sz=10&hl=cs&start=60&um=1&tbnid=yO-uWSIm-E-93M:&tbnh=75&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3DOlympus%2BSP-590UZ%2Btest%26ndsp%3D20%26hl%3Dcs%26lr%3D%26sa%3DN%26start%3D40%26um%3D1

    Martin, 24.11.2009 | Reagovat

  • 146

    Avatar
    Reaguje na 145 | Dobrý den, Váš příspěvek jsem smazal, tyto komentáře neslouží ke komerční reklamě.

    Bohouš Brož - Megapixel, 21.11.2009 | Reagovat

  • 144

    Avatar
    Reaguje na 143 | Dobrý den, těžko hodnotit. Teoreticky by to měl Olympus SP590 zvládnout, o něco málo rychlejší reakci na spoušti pak má Sony HX1 http://www.megapixel.cz/sony-cybershot-hx1.
    Doporučoval bych Vám využít naší služby http://www.megapixel.cz/pujcovna a SP590 nebo HX1 si zapůjčit a vyzkoušet zda-li bude dostačující pro Vaše požadavky. Pokud ne, jistotou bude zrcadlovka.

    Bohouš Brož - Megapixel, 18.11.2009 | Reagovat

  • 143

    Avatar
    Dobrý den, právě se rozhoduji, jaký fotoaparát si pořídit. Potřebuji ho na focení objektů v pohybu (konkrétně psy)i z větší vzdálenosti. Zvládne to Olympus 590UZ anebo nějaký jiný kompakt? Anebo si budu muset počkat a došetřit na zrcadlovku? Děkuji

    Petra, 17.11.2009 | Reagovat

  • 142

    Avatar
    Reaguje na 141 | Máte pravdu, slovo "nejlepší" je relativní pojem. V mém případě šlo stejně jen o poukázání na určitou zajímavou skutečnost. Rozhodně bych nechtěl zpochybnit názor pana Boušky.

    Kuba, 09.11.2009 | Reagovat

  • 141

    Avatar
    Reaguje na 140 | Dobrý den, podle kontextu měl kolega Bouška na mysli zejména kresbu (která je při snímání krajiny důležitá). Neznamená to však, že je FZ28 lepším fotoaparátem než-li SP590. Pokud by byl jeden ultrazoom skutečně "nejlepší" , jak píšete. Byla by situace natrhu asi velmi jdnoduchá a spousta konkurenčních modelů by z něj byla stažena, stejně tak jako prodavačů (:
    K rozdílům fotoaparátů (SP560-590 a FZ28-38) - jsou to právě naše požadavky a priority, která nám určují, co je pro nás konkrétně to "nejlepší". V globálu se to ale aplikovat nedá.

    Bohouš Brož - Megapixel, 08.11.2009 | Reagovat

  • 140

    Avatar
    Reaguje na 138 | Zvláštní, podle hodnocení fotoaparátů na www.fotoradce.cz strčí celou FZ28 (i Fz18, FZ50!, S3, SX1, SX10, SX20, DSC-H50) do kapsy SP-565 a to ve všech sledovaných ohledech. Vezmu-li v úvahu, že SP-590 je ještě zdařilejší a celkově výkonější, měl by to být údajně "nejlepší" ultrazoom současnosti. Osobně vlastním FZ28 a kloním se na Vaši stranu, ale jelikož jsem žádný z ostatních ultrazoomů kromě FZ18 nezkoušel, nemám právo hodnotit vzhledem k ostatním. To jsou opravdu SP-565 a SP-590 vzhledem k FZ28 tak dobré mašinky? Nebo myslíte, že právě tady se projevuje ten "marketinkem přehnaně ovládaný vývoj Olympusu k dosažení WOW efektu"? Jak se tak na ta hodnocení dívám, mám tak trochu pocit, že spokojenost roste úměrně s velikostí zoomu...

    Kuba, 06.11.2009 | Reagovat

  • 139

    Avatar
    Reaguje na 137 | Já mám Sp-590 a jsem maximálně spokojen. Ale nemám možnost strovnání. Záleží na vás. Fotim také hlavně krajinu a pořádný zoom se stabilizací opravdu oceňuji.

    Martin, 05.11.2009 | Reagovat

  • 138

    Bouška
    Reaguje na 137 | Dobrý den, o něco víc možností nabízí podle mého názoru FZ28.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.11.2009 | Reagovat

  • 137

    Avatar
    zdravim vas.rad bych se poucil.chtel bych si koupit fotak a rozhoduju se mezi Panasonic lumix DMC-fz28 a nebo timto olympusem sp590.mozna si reknete ze sem blazen,ptz jsem zacatecnik,ale kdyz na nej mam penize a chtel bych fotit vice mene krajinu atd,tak proc je nedat do kvalitniho fotaku.muzete mi poradit,ktery z nich bude lepsi?

    Martin Škoda, 01.11.2009 | Reagovat

  • 136

    Bouška
    Reaguje na 135 | Dobrý den, ano, nabíjecí baterky samozřejmě můžete použít.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.10.2009 | Reagovat

  • 135

    Avatar
    chcel by som sa spytat ci je kompatibilny s nabijatelnymi bateriami ??? inak niektorym : ked nie ste spionom inej firmy a mate nahovarat ludi aby to nekupovali tak budte ticho...

    zelenac, 21.10.2009 | Reagovat

  • 134

    Bouška
    Reaguje na 133 | Dobrý den, já bych asi vybral FZ28, nabízí nejvíc možností.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.10.2009 | Reagovat

  • 133

    Avatar
    Dobrý denjsem běžný uživatel fotoaparátu a chtěl investovat do nového fotoaparátu a nevím jak se rozhodnout. Používat jej budu na focení rodiny v přírodě a při sportu v hale i venku. Počítám i s krátkými video záznami se zvukem. Mám vybráne dvě dvojce 1. Panasonic DMC FZ28 vs. Olympus - 590 UZ nebo 2. Panasonic DMC - TZ7 vs. Olympus Mju 9000, nevím jakou dvojci posoudit. Jsme sportovní rodina s malými dětmi foťák máme pořád u sebe. Děkuji za odpověď

    Menc David , 12.10.2009 | Reagovat

  • 132

    Avatar
    Mám Canon Powershot SX 10 IS a Olympus SP-590 UZ. Podle mých zkušeností je u Canonu lepší stabilizace. Za zhoršených světelných podmínek lépe zoomuje SX 10. Olympus při focení na dlouhé sklo je někdy rozmazaný. Již se mi to stalo ale také u Canonu. Olympus někdy zachrání hi iso, ale pozor. Při ISO 800, 1600 již snímek často šumí. Olympus je IMHO dobrý na interiérové focení díky 26 mm ohnisku, v místnosti nic neuteče. Také má podle mně intuitivnější ovládání. Kolečko u Powershotu je někdy rozčilující. Olympus má zvýšenou odolnost a i když se na to nedá spoléhat, člověk je klidnější. Rozdíl v hmotnosti se projevuje při lehce nedbalém držení jednou rukou, Olympus je daleko lehčí. U Canonu, když to přeženu, lze fotit stále na AUTO, je to pohodlné, univerzální, perfektní. Olympus je třeba ponastavovat A, S, M, P, ISO, WB jenom letí, je to zábavné, kreativní.

    Petr Mareš, 05.10.2009 | Reagovat

  • 131

    Bouška
    Reaguje na 130 | Dobrý den, určitě je to http://www.megapixel.cz/sony-alpha-a200-dt-18-70-m m.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.09.2009 | Reagovat

  • 130

    Avatar
    Dobrý den pane Bouška, prosím Vás který z těchto fotoaparátů je vhodnější na focení přírody? Olympus SP-590UZ,Canon PowerShotSX20 IS a nebo Sony Alpha DT 18-70mm. Za odpověd děkuji.

    Michal J., 24.09.2009 | Reagovat

  • 129

    Bouška
    Reaguje na 128 | Dobrý den, ano, pro běžné focení je rozsah zoomu skoro zbytečný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.09.2009 | Reagovat

  • 128

    Avatar
    Nejsem žádná odbornice přes foťáky,tak jsem se chtěla zeptat,jaké s ním máte zkušenosti?Je ten zoom opravdu moc?Má cenu si tento foťák pořizovat?Díky moc.

    Máca, 19.09.2009 | Reagovat

  • 127

    Avatar
    Hezký den všem, Olympus SP-590 mám a jsem s ním velmi spokojená :) Jinak stativ + 26 x zoom = u mě hezká fotka :)

    Petra, 06.09.2009 | Reagovat

  • 126

    Avatar
    Souhlasím s vámi nejdříve je lepší to vyzkoušet a poté dělat nějaké závěry. Slova toho dotyčného ,,dovve,, jsou silná a ničím nepodložená.Onen olympus jsem si pořidil a ta slovy (chtěl bych vidět jak někdo použije 26 x zoom!:)26 x zoom + stativ = rozmazaná fotka)jsou zcela zkraslená.Osobně jsem udělal několik fotek s danným zoomem a byli vskutku podařené.

    FB, 25.08.2009 | Reagovat

  • 125

    Avatar
    Dobrý den, dostala jsem tento foťák SP-590uz, vložila jsem do něj paměťovou kartu která byla součástí balení podle návodu ale foťák stále fotí jen na vnitřní paměť a po 7 snímcích ukáže že je paměť plná. Na displeji je ikona IN, tak bych se chtěla zeptat jestli někdo ví čím to je a jestli se to dá v menu nějak nastavit, v návodu jsem to nenašla. Jinak pro všechny co ho tady odsoudili, já zatím fotila jen na automat a fotky jsou parádní, má hodně širokou nabídku focení. Děkuji

    Erika, 19.08.2009 | Reagovat

  • 124

    Bouška
    Reaguje na 123 | Dobrý den, myslím si, že nejvíce možností nabízí FZ28.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.08.2009 | Reagovat

  • 123

    Avatar
    Dobrý den budu kupovat dig. fotoaparát ale stále se nemohu rozhodnout /jsem pouze mírně pokročilý uživatel/ který z těchto modelů by byl asi nejvhodnější :Olympus 590-Panasonic FZ28-Sony H50-Kodak Z980. Děkuji za radu.

    klok, 16.08.2009 | Reagovat

  • 122

    Bouška
    Reaguje na 121 | Dobrý den, asi nejlepší mi přijde FZ28.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.08.2009 | Reagovat

  • 121

    Avatar
    Dobrý den, rozhoduji se mezi těmito fotoaparáty: Olympus SP-590UZ, Canon SX10 IS, Nikon CoolPix P90 a Panasonic Lumix DMC-FZ28. Jsem amatér a budu fotit klasiku na dovolené, vzdálené objekty, krajiny a západy slunce. Který myslíte, že pro mě bude nejlepší? Děkuji za odpověď.

    Lukáš, 13.08.2009 | Reagovat

  • 120

    Bouška
    Reaguje na 119 | Dobrý den, bohužel ne, na SP-590 se filtry použít nedají.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.07.2009 | Reagovat

  • 119

    Avatar
    Dobrý den, mám Olym C-750 a jsem s ním maximálně spokojen (jsem jen amatér :-) ). Bohužel mám vlivem používání ulámané téměř všechny pacičky krytu baterií, tak jsem začal řešit dilema, zda to nechat v Olympus servisu vyměnit nebo koupit něco nového. Padl mi do oka SP-590, ale při prohlídce toho co umí a hlavně po přečtení zdejší diskuze, jsem byl zklamán. Plus je, že je na tužkovky, co mi ale hodně vadí, že neumí jako C-750 fotky s poměrem stran 2:3, ale jen 4:3 a 16:9 :-( Na C-750 mám našroubovanou redukci a na ní polarizační filtr, lze to tak vyřešit i u tohoto fotoaparátu?

    Peta Krtek, 26.07.2009 | Reagovat

  • 118

    Avatar
    Hrubě nesouhlasím s uvedením použití tužkových akumulátorů jako minus. Používá je celá řada renomovaných výrobců a asi vědí proč. Má zkušenost je, že kvalitní tužkovky toho prostě nafotí víc a stojí přitom polovinu. A za dva roky Li-Ionka stejně odkráčí, ať se používá nebo ne. A zatímco já s Canonem na tužkovky fotím a fotím, kolegové s Li-Ionkama si už můžou leda malovat ;-) A kdyby mi náhodou opravdu došly, v sámošce koupím za dvacku dvě alkalický a nafotím dalších 150 obrázků (vyzkoušeno). Ale jinak si samozřejmě každej foťte s čím chcete.

    Petr, 15.07.2009 | Reagovat

  • 117

    Bouška
    Reaguje na 116 | Dobrý den, bohužel nejde.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.07.2009 | Reagovat

  • 116

    Avatar
    Dobrý den, jde na tento fotoaparát upevnit polarizační filtr? Který by jste mi pak doporučil? Díky

    Rex, 12.07.2009 | Reagovat

  • 115

    Bouška
    Reaguje na 114 | Dobrý den, SP-590 je o něco výkonnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.07.2009 | Reagovat

  • 114

    Avatar
    Zdravím nadšence foto-záznamů. Prosím o radu zda tento kousek SP-590UZ, nebo Sony DSC-H10. Jsem začátečník...díky

    Míla, 08.07.2009 | Reagovat

  • 113

    Avatar
    Uz som si ho kupil a paci sa mi a ten zoom sa da aj v ruke udrzat som sice amater ale podla mna je to celkom fajn fotak len chyba mu to co tu uz bolo spomenute rozhranie medzi 5-12 Megapixelov.

    Adam Klimo, 08.07.2009 | Reagovat

  • 112

    Bouška
    Reaguje na 111 | Dobrý den, neřekl bych, že by byl Olympus víc poruchový, než jiná značka. Myslím si, že pokud Vám víc vyhovuje SP-590, můžete si ho bez obav pořídit.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.07.2009 | Reagovat

  • 111

    Avatar
    Chcel by som poprosit o radu.Planujem si kupit tento fotoaparat, lenze dnes som bol v obchode sa naneho pozriet a predavac mi povedal ze z olympusom to ide dolu vodou ze je vela reklamacii na olympusy odkedy sa vyrabaju v Cine. Tak mi odporucil Nikon tak teraz ja som mimo :( prosim poradite mi . Ak nie ten olympus tak som rozmyslal o Nikone coolpix P90. Ale viac ma taha tento olympus ale po tejto sprave by som nechcel kupit nieco co sa mi pokazi po pol roku . Vopred dakujem za rady.

    Adam Klimo, 06.07.2009 | Reagovat

  • 110

    Avatar
    Reaguje na 109 | U mě tento Olympus vyhrál právě díky AA bateriím. Nechápu, že to bere někdo jako zápor. Když jsem delší dobu pryč tak mam s sebou dvě sady baterií (8x AA) a vydržím. Na akumulátor bych nevydržel. HDMI konektor je dobrý pokud máte LCD TV. Rozhodně lepší než klasické analogové CINCHe. U té xD karty je to diskutabilní. Panorama jen s originály Olympus. xD karty mají zatím kapacitu jen 2GB oproti třeba SDHC klidně i 16GB. Originální xD Olympus karty jsou i v porovnání s 2GB SD kartou dražší. Ale pro mě je to takový "kosmetický" nedostatek. Kartu mám jednu xD 2GB OLYMPUS a stačí mi. Používám pak microSD přes redukci a ta bere i SDHC, což může být třeba i 8GB. Jinak s fotoaparátem jsem velmi spokojený. Skvělá stabiliozace, mnoho funkcí, velká výdrž. Celkově je fotoaparát dost rychlý.

    Tomas, 26.06.2009 | Reagovat

  • 109

    Avatar
    Reaguje na 108 | no a co parametry HDMI,Xd karty, Panorama režim, baterie mohu kdekoliv vyměnit a je tam toho ještě víc, ale opakuji, že s tomto oboru vůbec nevyznám. Děkuji za odpověď

    ondrej, 21.06.2009 | Reagovat

  • 108

    Avatar
    Reaguje na 107 | Tak on Olympus SP-590UZ není špatný fotoaparát, oproti SP-570UZ je to slušný krok vpřed (především v uživatelské přívětivosti). Nicméně FZ28 je prostě i po roce nejlepší ultrazoom, který lze sehnat. Dost se bojím, že jeho nástupce bude shozen marketingovými požadavky.

    Mino, 20.06.2009 | Reagovat

  • 107

    Avatar
    Dobrý den, jsem naprostý začátečník. Chci si kupovat svůj první fotoaparát a na první pohled mě zaujal Sp-590. Je to na focení budov, přírody, osob, dovolená atd..(takový univerzál) Prostě jen tak se učit fotit. Jako úplného laika mě nadchla i vybavenost tohoto modelu, ale nevyznám se. Akorát ho tady všichni shodili, tak vůbec nevím.. Opravdu je ten Panasonic FZ-28 lepší??

    ondrej, 20.06.2009 | Reagovat

  • 106

    Avatar
    Reaguje na 105 | .... Dobrej problém už mám vyřešen ... vyhrál u mě též Panasonic FZ-28 ... už ho mám od pondělí objednany a přiští týden dorazí ...

    Rony, 12.06.2009 | Reagovat

  • 105

    Avatar
    Reaguje na 103 | Jestli chcete fotoaparát na video, tak si proboha nekupujte žádný Olympus! U SP-590UZ je to sice o něco lepší než u jiných fotoaprátů této značky, ale stále je to vysoce podprůměrné. Jestli má FZ28 špatný zvuk (zvuk obecně u fotoaparátů není nikdy dobrý), tak SP-590UZ vás překvapí tím, že nemá "žádný" zvuk :-) Případně zvuk může nahrávat, ale pak se nedá zase zoomovat (opticky). FZ28 má navíc lepší kvalitu obrazu, výrazně kvalitnější objektiv s lepší světelností, RAW,... Velký zoom nemáte moc šanci využít, rozdíl mezi 18x a 26x není až tak velký (ale těch 40% navíc samozřejmě znát je). Osobně bych bral FZ28, i když u Olympusu mě zaujalo opravdu výborné makro.

    Mino, 11.06.2009 | Reagovat

  • 104

    Bouška
    Reaguje na 90 | Dobrý den, doba pohotovosti po zapnutí je 1-2sec. Video má příponu AVI, zvuk se aktivuje pouze při prvním spuštění, potom není třeba. Nelze zoomovat při videu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.06.2009 | Reagovat

  • 103

    Avatar
    Dobrej pane Bouška ... zajímá mě jak dlouhý video záznam je možné natočit v jednom záznamu na třeba 4GB kartu a zda je možné při záznamu videa používat plný 26x zoom. Jinak mám vyhlídlí ještě Panasonic FZ28 , fotoaparát budu používat jako amatér a to v poměru 50% foto 50% video. Zamlouvá se mi FZ28 jelikož má HD video a může se v něm i zoomovat,ale prý má špatný záznam zvuku při videu??? A olympus mě zase zaujal s vím VELKÝM zoomem, na to jsem se zase dočetl že ho stejně člověk nevyužije a stačí bohatě ten 18x co má Panasonic?!?! Prosím tedy o radu jaký z těchto dvou fotoaparátu by jste tedy doporučil ... Děkuji

    Rony, 06.06.2009 | Reagovat

  • 102

    Bouška
    Reaguje na 101 | Dobrý den, to se nedá říci, lepší není ani jeden druh. Každý má své výhody a nevýhody. Co je u aut lepší, diesl, nebo benzín? :)

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.06.2009 | Reagovat

  • 101

    Avatar
    Mam už jenom poslední otázku je lepší li-ion baterie u Nikonu P90 nebo tuškové u Olympusu sp-590uz. Dik

    romik, 01.06.2009 | Reagovat

  • 100

    Bouška
    Reaguje na 98 | Dobrý den, pokud jde o obrazovou kvalitu, myslím, že asi nejlepší je http://www.megapixel.cz/panasonic-dmc-fz28.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 01.06.2009 | Reagovat

  • 99

    Avatar
    Vyzkoušel jsem fotoaparát 7MPix s 10x optikou a byl zklamán. Fotky hezké tak na 5m. Proto hledám něco lepšího.

    Krtek, 01.06.2009 | Reagovat

  • 98

    Avatar
    Chtěl bych poprosit o radu, neb se nevyznám. Chtěl jsem si koupit CANON SX 10 IS za 9.000,-. O ničem jiném jsem ani neuvažoval. Ale oslovila mne reklama - Olympusu. To co nabízeli, nebylo úplně to , co jsem chtěl, ale přimělo mne to kouknout na jejich stránky. Tam jsem objevil OLYMPUS SP-590 za 10.000,-. Ten mne zaujal. Kamarád mi doporučil Nikon - ale úplně jinou třídu - zrcadlovku za 25.000,-. Tak jsem zas kouknul na Nikon a objevil NIKON COOLPIX P90 za 11.000,-. A teď babo raď! Chtěl jsem něco do 10.000,-. Chci fotit jak krajinku, přírodu, města apod. při cestování, tak i třeba automobilové závody. Zrcadlovka je finančně nedostupná. A možná i velká a těžká při cestě pěšky či kolmo. Předem díky

    Krtek, 01.06.2009 | Reagovat

  • 97

    Bouška
    Reaguje na 94 | Dobrý den, filtry bohužel použít nejdou.

    Reaguje na 95 | Baterky vydrží na jedno nabití cca 200-300 fotek, záleží na jejich kvalitě.

    Reaguje na 96 | Dobrý den, posledním pokračovatelem této řady je právě SP-590. Pokud jde o obrazovou kvalitu, vynikající je také http://www.megapixel.cz/panasonic-dmc-fz28.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 01.06.2009 | Reagovat

  • 96

    Avatar
    Dobrý den, vlastnil jsem dříve Olympus C 750, s kterým jsem byl maximálně spokojen. V současné době chci koupit nový, poradíte mi, jaký je případný nástupce tohoto typu? Jsem amatér, vystřídal jsem několik jiných foťáků, ale kvalitě snímků se žádný nepřiblížil C 750. Pokud by vyráběli nástupce, tak bych si jej rád pořídil. Děkuji za případné tipy, uvažoval jsem o SP 590, ale z uvedených komentářů jsem nějak rozpačitý, zda je to správná volba...

    Pavel, 31.05.2009 | Reagovat

  • 95

    Avatar
    Chtěl bych se ještě zeptat. Vydrží ty baterie něco nebo je to spíše o tom neustálém nabíjení. Předem děkuji za odpověď.

    romik , 29.05.2009 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím