Poradna

Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý

Náš expert je tady pro vás

Komentáře

Richard Hanáčik

Reaguje na (152) | Dobrý den, je potřeba používat kvalitní alkalické bateri, jinak může být problém, který popisujete. 

153

Prodejce Megapixel.cz, Richard Hanáčik, 24. 6. 2022 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

RS

chtěl jsem se zeptat moje švagrová má foták PANASONIC DMC-LS80 , KDYŽ DÁ NOVOU BATERII TAK VYFOTÍ JEN 4-5 SNIMKU A PAK VYPNE PÍŠE TO VYMĚNIT BATERI a pak to vypne sice jak to zapnu tak to samé vyměnuji vždy nové baterie.Děkuji Sroka Já si u vás koupil sony foták zatím spokojen ,obracím se na vás kde bych ho mohl nechat opravit DMC-LS80

152

Rudolf Sroka, 14. 6. 2022 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

DM

Reaguje na (150) | Dobrý den,  těch možností je více.  Ale asi bych se k nástupci přiklonil k TZ40. Ta je velice slušně vybavena a má spoustu možností. S hledáčkem LF1, ten má výbornou světelnost, hledáček a spoustu možností, jen má kratší zoom z důvodu větší světelnosti.

151

Prodejce Megapixel.cz, Dan Maxant, 22. 9. 2014 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

VM

Jsem dlouhodobě spokojen s TZ7 cca 80 000 snímků, ale.._ nedávno byl vyměněn objektiv, nyní odešel stabilizátor. Oprava je možná. Na TZ7 jsem zvyklý vyhovuje mi. Ptám se zda existuje nový srovnatelný kompakt, zejména z hlediska kvality snímků a způsobu užití, (hledáček navíc by neškodil).
Děkuji za radu.

150

Vladimir Mikan, 19. 9. 2014 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

David Michalík

Reaguje na (148) | Dobrý den, to., kolik by oprava stále vám sdeělí autorizovaný servis, ale dle mého soudu nebude oprava finančně rentabilní a bude tedy lepší koupit nový fotoaparát. 

149

Prodejce Megapixel.cz, David Michalík, 29. 5. 2014 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

M

dobrý den,na Panasonic Lumix DMC-TZ7 mi odešel displej...nevíte, zda se vyplatí to nechat opravit nebo raději koupit nový?děkuji

148

Maja, 29. 5. 2014 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 147 | Dobrý den, to bohužel netuším. Doporučuji návštěvu autorizovaného servisu, kde mohou závadu diagnostikovat.

147

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 29. 8. 2011 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Z

Dobrý den,mám tento foťák s firmware 1.1. a asi po 2 letech středního používání se mi začíná sekat.Např. při spuštění (nahrávání) videosekvence nechce ukončit nahrávání,při zoomování jede až na konec,při přehrávání uložených fotek totéž.Kartu mám 8 giga.Nevíte čím to může být? Děkuji za odpověď

146

Zdeněk, 28. 8. 2011 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

P

Máte naprostou pravdu s tím rozhodnutím... Děkuji za radu, do týdne si určitě jeden z nich vyberu.
145

Pavel, 24. 9. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 144 | Dobrý den Pavle, informací máte požehnaně a podle toho, co uvádíte, znáte velmi přesně přesně skutečné klady i zápory. Podle mého názoru, nepotřebujete poradit, ale chcete, aby to za vás někdo rozhodl (:
Příměr je jednoduchý - pokud budete na fotoaparátu používat něco jen občas, měl by to fotoaparát prostě mít. Takže bych doporučoval, i podle toho co jste napsal, http://www.megapixel.cz/samsung-wb650#zakladni-par ametry .
Ten výčnělek je GPS anténa (resp. její kryt) a hned vedle něj je GPS vypínač.
144

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 23. 9. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

P

Dobrý den,
jakožto laik bych potřeboval znát názor odborníků, překvapivě na téma, který z modelů fotoaparátů vybrat. Jedná se o Panasonic Lumix DMC-TZ7 a Samsung WB650. Na oba jsem četl celkem dost chvály, samozřejmě ale i dost negativních ohlasů.
U Pansonicu se mi zamlouvá dobré video s nízkou hlučností zoomu a protivětrnou clonou, široká škála přednastavených režimů při fotografování a možnost nekonečného sériového snímání x na druhou stranu je škoda, že nelze manuální nastavení, fotky jsou horší za šera, má nižší výdrž baterie a s designem přístroje si také moc nepohráli (nějak se mi nezamlouvá, že spoušť není na kraji místo kolečka pro režimy jako u TZ8).
Na Samsungu mě láká možnost manuálu (i když většinou fotím na automatiku), větší zoom, větší ohnisková škála, displej s velkým rozlišením a menší rozměry přístroje (rád bych ale věděl, k čemu slouží ten výčnělek při pohledu na objektiv nahoře na pravé straně) x jinak je na škodu hlučnost u videa a méně režimů scén...
Zkrátka prioritou je rychlé focení, pěkná videa s dobrým zvukem, zoom a displej , a proto nevím zda-li upřednostnit video-fotoaparát s možností focení nebo naopak...
Doufám, že mi poradíte (už vybírám asi půl roku :D ). Děkuji moc za odpovědi.
143

Pavel, 23. 9. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 142 | Dobrý den, rychlost karty (v tomto případě dostatečná) by neměla mít vliv na tento projev pípání. Jeho případná příčina mi není známa.
142

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 29. 8. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

s

koupil jsem si tento foťák dnes a při přehrávání videa v pc je slyšet v pravidelných intervalech sice tlumené, ale slyšitelné vysoké tóny, jakoby "pípání" každé půl sekundy asi. Mohlo by to být paměťovou kartou? Mám sandisk 8GB class6, někdo tu psal někde něco podobného jestli se nepletu, nevím v čem by byl problém, díky
141

stanislav, 27. 8. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 140 | Dobrý den, je vhodný i pro mnohem těžší modely, ale je kompaktní a plnohodnotně se s ním pracuje v terénu - http://www.megapixel.cz/vanguard-alta-203ap
140

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 24. 6. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

N

Dobrý den, jaký stativ byste mi doporučili k TZ-7? Cenové rozmezí tak do 3000,- Díky.
139

Nikola, 22. 6. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 138 | Dobrý den, já bych vybral http://www.megapixel.cz/panasonic-lumix-dmc-tz8-st ribrny, nabízí vynikající kvalitu fotek a velmi dobré funkce. Pro Vaše účely bude nejlepší.
138

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 2. 6. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

M

Dobrý večer, máme malé děti a chtěli by chom poradit zda si máme pořídit Pasanonic DMC-TZ7, TZ8, Nikon COOLPIX S8000 nebo jiný? Předem moc děkuji Martin.
137

Martin, 31. 5. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

J

Nevím jestli je to jen smůla ale koupil jsem a vracím, naprosto mizerné snímky v exteriéru, vyvážení bílé tragické a fotky tak zvláštně neostré, velké zklamání, co je excelentní je video ale chtěl jsem hlavně foťák. Možná je to použitým firmware 1.3 ale rozhodně to už nehodlám zkoumat. A to jsem si s tím ještě snažil celý den pohrát a doladit to
136

Jirka, 23. 5. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

M

Mám pár dotazů: Máte někdo zkušenosti s kartou "Pretec 16 GB SDHC class 10"? Uvažuji o koupi na Panasonic Lumix DMC-TZ7. Chci natáčet videa v HD a nechci mít problém... Nechce se mi vrážet víc než 1.500 Kč za podobně velikou kartu - můžete nějakou kartu doporučit?

Nevíte, jestli jde při fotografování trvale zafixovat (až do ručního odblokování) zaostření tak, aby se velikost clony nadále automaticky měnila podle osvětlení? U starého kompaktu Canon PS A510 to šlo, tady to nemohu najít. :-(

Děkuji.
135

Michal, 10. 5. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 134 | Dobrý den, pro Panasonic je charakteristické, že vkládá do celé nové kolekce (napříč všemi řadami) technologické novinky. Tak je to i ZX3 - pro Vaše účely by jste mohli využít vyšší rychlost, reakci, kombinaci inteligentního rozlišení a zoomu, novější verzi stabilizátoru atd.
134

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 7. 5. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

A

Reaguje na 133 | Děkuji moc za rychlou odpověď! Měla bych ještě jednu, poslední - pokud mi doporučujete ZX3 je pak velký rozdíl mezi ZX3 a ZX1 pro naše účely? Děkuji!
133

Andy, 5. 5. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 132 | Dobrý den, pro Vámi zmíněné účely bych volil ZX3 - už z důvodu rychlosti.
132

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 5. 5. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

A

Dobrý den, obracíme se na Vás s prosbou o radu. Vybíráme mezi Panasonicem TZ7 a Panasonicem ZX3. Jde nám o focení, ale i natáčení videa hlavně při sportovních aktivitách, ale samozřejmě také společenské události a cestování. Moc rozdílů při porovnávání jsme nenalezli, krom toho, že TZ7 je svým zaměřením superzoom a liší se v počtu pixelů tak nic jiného. Jaký byste nám prosím doporučil? Předem děkuji.
131

Andy, 4. 5. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 130 | Dobrý den, TZ8 jsme doposud neměli skladem - ty nejdůležitější rozdíly budou nuance, které se ukáží až praxí, protože se neuvádějí v dostupných materiálech. TZ8 je "nižší" zástupce nové řady, kdežto TZ7 je "vyšší" zástupce řady, která končí. Proto bude mít třeba TZ8 menší LCD a zbytek jak jsem psal ukáže až praxe.
130

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 15. 3. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na rozdíl (kromě počtu pixelů) mezi TZ7 a TZ8. Je nějaký rozdíl ve videu?
129

, 13. 3. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

K

Děkuji Megapixelu za rychlou pomoc při řešení mého problému. Fotoaparát dál skvěle funguje. Když budu rozšiřovat svůj "fotopark", rozhodně se opět obrátím na Vás. Ještě jednou děkuji a zdravím. K. Haman
128

KH, 6. 3. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 127 | Dobrý den, máte pravdu. Leica má skutečně lepší obrazový výstup. Na druhou stranu si myslím, že tato značka zrovna není synonymem nenápadnosti :) Leica má lepší světelnost a širší úhel záběru na druhou stranu Canon má větší zoom.
127

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 19. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

J

Reaguje na 126 | Moc děkuju.Váhám mezi Leicou D-lux4 a CANONEM G11.Je mezi těmito kompakty velký rozdíl? Potřebuji kompakt na cesty.CANON G11 mi příjde možná příliš nápadný,ale zas univerzálnější.Ukázkové snímky Leicy D-lux 4 mi příjdou výrazně lepší..
126

Jana, 18. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 125 | Dobrý den, bez ohledu na značku a cenu vede mezi kompakty Leica D-Lux 4, o druhé místo se dělí Panasonic LX3 a Canon G11. No a nebo zabrousit do kategorie hybridních kompaktů s výměnným objektivem. Tam jsou například modely Olympus Pen nebo Pansonic GF1
125

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 18. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

J

Reaguje na 124 | No dejme tomu, že je prioritní obrazová kvalita-co by jste mi doporučil-bez ohledu na značku a cenu? Děkuji.
124

Jana, 18. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 123 | Dobrý den, bohužel asi nenajdeme kompromis. Buď existují fotoaparáty s výbornou obrazovou kvalitou, jako byl například Váš Fuji, nebo jako je tento Panasonic a nebo jsou fotoaparáty tzv.outdoorové. Ty samozřejmě snesou daleko větší zátěž na prach, vlhkost, tlak, nárazy, pády, mráz atd., ale nemají tak dobré obrazové výsledky. Záleží tedy co je pro Vás priorita,
123

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 18. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

J

Chtěla jsem se zeptat jaký kompaktní digitál by jste doporučil na cestování do stížených podmínek (vlhost atd.), aby fotky byly co nejvíce kvalitní.(Video není potřeba). Měla jsem FUJIFILM Fine Pix F31fd a byla jsem s ním velmi spokojená.V tropech mi však odešel displej.Hledám adekvátní náhradu na cesty, kde z důvodu bezpečnosti i pohyblivosti nemohu brát s sebou těžkou a objemnou fotovýbavu.Hledáček (ač se od něj hromadně ustupuje) je také výhodou, protože za plného slunce nebývá na displey obvykle nic vidět.
122

Jana, 17. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 121 | Dobrý den, k tomuto přístroji doporučuji zakoupit kartu SDHC minimálně 4GB s rychlostí alespoň 15MB/s. Tato rychlost stačí jak na fotky tak na video.
121

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 16. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

L

Reaguje na 120 | Děkuji za odpověď. Jen jsem se ještě chtěla zeptat, jaká paměťová karta je k TZ7? Bude vyhovovat pro ukládání fotek i videí, jestliže ne, kterou byste mi pro to doporučil?
120

L., 15. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 119 | Dobrý den, pokud shánitě kompromis mezi videem a fotografií, pak mohu tento přístroj jenom doporučit. Nic lepšího asi v této třídě nenaleznete. Na druhou stranu musíte počítat s tím, že z kompkatu nebudete mít nikdy tak kvalitní video jako z kamery. Baterie vydrží na jedno nabití 200-350 snímků s ohledem na spoustu faktorů. Akumulátor lze nabíjet i v autě pomocí CL adaptéru, který máme v nabídce. Jeho cena je 990,- Kč
119

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 15. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

L

Dobrý den, uvažuji o koupi fotoaparátu TZ7 a nejen o fotky mi jde také o kvalitu videa. Vesměs jsou tady kladné názory. Chtěla jsem se tedy zeptat, jestli videa budou kvalitní (myslím tím hlavně ne moc rozmazaná) při natáčení například automobilových závodů a obecně hlavně při natáčení pohybujících se objektů. Co se týče focení, jsem naprostý laik, a tak bych chtěla poradit, který fotoaparát by byl pro mě nejvhodnější - skloubit kvalitní hezké fotky s kvalitním videem. Ještě jsem se k fotoaparátu TZ7 chtěla zeptat na výdrž baterie. Například při dovolené, kde nebude možné akumulátor nabít (týden - 14 dní) jak to mám udělat. Dá se nějak nabít například v autě? Předem moc děkuji za odpověď.
118

L., 14. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 117 | Dobrý den, pokud chcete natáčet videosekvence doporučuji kartu s minimální rychlostí 15MB/s. Od SanDisku je to Ultra II.
117

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 9. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

P

Chtěl bych se zeptat zda je potřeba k TZ7 nějaká rychlejší karta jako je SanDisk SDHC 4 GB Extreme III nebo stačí obyčejná?
116

Pavel, 9. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

M

Reaguje na 115 | Oprava k 115: samozřejmě jsem myslel 300 fotek (bez hledáčku), někam mi zmizely nuly..
115

Marek, 2. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

M

Reaguje na 114 | Zdravím. To že se od hledáčků obecně upouští samozřejmě vnímám, ale (subjektivně) to za mínus považuji. To že fotím bez LCD samozřejmě neznamená, že obrázek nekontroluji. Např. na mém prastarém 4mpix Olympusu, když fotím bez hledáčku, tak se mi obrázek vždy na LCD stejně objeví - ihned po vyfocení tak na 3 sekundy (což na zběžnou kontrolu stačí + si jej v případě pochybností umím vyvolat). Ale nejsem rychlostřelec a na mnoho fotek se důkladně připravuji - např. 20 sekund nebo i déle čekám na nejvhodnější okamžik nebo ladím pozici. A to už pak je znát. Bez hledáčku udělám tak 3 fotek (na 2 AA baterie), s hledáčkem jsem se dostával sotva na 100. Dnešní foťáky těch 300 fotek dají v pohodě i s LCD, což stačí na naprostou většinu akcí, to si uvědomuji. Ale někdy se holt člověk dostane do situací, kdy musí šetřit šťávu a tohle by mohl být způsob. Ale jak jsem řekl, priorita to není, spíš "nice to have". Každopádně děkuji za Váš čas a Vaše reakce. M.
114

Marek, 2. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na 113 | Dobrý den, skutečnost je taková, že nejen společnost Panasonic, ale v podstatě všichni ostatní výrobci od hledáčku u kompaktních přístrojů upustili. Jestli je to mínus nebo je samozřejmě hodně subjektivní názor a tím že recenze nepíše jeden člověk, může se i hodnocení v podobných drobnostech lišit. Energetickou úsporu bych v tomto případě asi neřešill. Pokud vypnete LCD, pak nemáte možnost snímek po vyfocení zkontrolovat což je myslím mnohem důležitější než výdrž baterie.
113

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 1. 2. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

M

Reakce na 109 a doplnění 112: Ještě k tomu hledáčku - samozřejmě to není priorita, ale je to věc, která může znásobit výdrž baterie, což při delších cestách bez možnosti nebití přijde vhod. Mimochodem, nechápu, že jsem si toho nevšiml sám na první pohled, ale původně jsem si myslel, že tyto Panasonicy hledáček mají. Vycházel jsem z toho, že v hodnocení píšete "minusy neshledány", zatímco u jiných podobných foťáků (Sony Cybershot WX-1, Fuji F200XR)píšete "minus - nemá hledáček". Možná by v zájmu objektivity neškodilo u všech typů foťáků takovéto jednoduše identifikovatelné vlastnosti posuzovat stejně. Děkuji.
112

Marek, 30. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

M

Reaguje na 109 | Děkuji za zajímavý tip.
111

Marek, 30. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Luděk Bouška

Reaguje na 105 | Dobrý den, foťáky, které máme na prodejně, jsou Made in Japan.
110

Prodejce Megapixel.cz, Luděk Bouška, 28. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 105 | Na reakci pracujeme
109

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 28. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 106 | Dobrý den, Vámi popsaným představám se asi nejvíce hodí http://www.megapixel.cz/canon-powershot-g11 . TZ7 bych Vám ani neradil (jak žádáte) - pokud je Vaší prioritou průhledový hledáček (:
108

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 27. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

BB

Reaguje na 104 | Dobrý den, pokud Vám jde o kvalitu obrazu (kresba) a ne zoom pak LX3.
107

Prodejce Megapixel.cz, Bohouš Brož, 27. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

P

MOC PROSÍM O ODPOVĚĎ NA OTÁZKU 104!

DÍKY.
106

Petr, 25. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

M

Dobrý den. Prosím o odpověď na následující dotaz: existuje v prodeji foťák-kompakt, který by byl širokoúhlý, dělal kvalitní fotky, měl solidní zoom (5x a víc), měl hledáček (vypnutí LCD = šetření baterie), uměl aspoň 300 fotek na jedno nabití baterie a jehož fotky by nezabíraly 5-6 MB (ale řekněmě 2-3 MB)? Nechápu stávající trend zvyšování počtu megapixelů v běžných kompaktech (u nichž si lidi stejně většinou prohlížejí fotky jen na monitoru s rozlišením tak 1-2mpix), který vede k enormnímu nárustu datové náročnosti. Neprodávají se nějaké foťáky s rozlišením třeba 6mpix? To přece na normální focení bohatě stačí a při stejné ceně jako dnešní 12mpix by mohly mít vyšperkovanou kvalitu na jiném místě. Tenhle panasonic se mi hodně líbí, ale 12mpix je prostě zbytečně moc a fotky na 6 MB jsou nesmyslně velké. Neraďte mi prosím koupit si 12mpix a podnastavit si ho na menší rozlišení. Děkuji mockrát.
105

Marek, 22. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

LZ

Někde na netu jsem četla, že se k nám dováží dva tyto fotoaparáty. Jeden se vyrábí v Číně a druhý v Japonsku. Je to pravda? Pokud ano, jaký máte u vás? Děkuji moc. LZ.
104

Lucie Z., 21. 1. 2010 |Panasonic Lumix DMC-TZ7 černý |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.