Panasonic Lumix DMC-FZ100 + 8GB karta + brašna 14Z zdarma! Komentáře k Panasonic Lumix DMC-FZ100 + 8GB karta + brašna 14Z zdarma!

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (24 - 1)

  • 24

    Avatar
    Reaguje na 23 | Dobrý den, to je taková šalamounská (ne)odpověď :) K úvodní poznámce - myslím, že by HS10 za FZ100 nikdo z fotografů nevyměnil i kdyby měl tu možnost, jednak kvůli ovládání (zejména manuálnímu objektivu) a jednak kvůli kvalitě čipu a výstupu obecně ;) Omezenému času a prostoru pro testovací fotky rozumím, ale nic to nemění na tom, že stávající složení mi toho pro srovnání s jinými foťáky mnoho neposkytne. Test při různých citlivostech mi přijde smysluplnější než "test" ohnisek, kde je x o ničem nevypovídajících fotek (krom průběhu clony pokud nebyla přenastavena), chápal bych kdyby byla focená mřížka aby se ukázaly případné nedostatky objektivu. Použití filtrů je možné snad na většině dnešních UZ, tak bych to bral spíše jako samozřejmost, i když dejme tomu žádanou. V podstatě by to stačilo napsat do kompletní specifikace fotoaparátu. Jinak by u tohoto typu přístrojů asi bylo korektní napsat "použití filtrů možné se stativem", jelikož nejžádanější bude asi CPL. Tak aby nebyli zákazníci smutní z toho, že dají 2000,- za přiměřeně kvalitní filtr (no, tady možná o něco méně, je to pravda menší průměr), a pak ho musí permanentně sundavat a nandavat podle stupně osvětlení scény, aby vůbec něco koukatelného vyfotili :) Jinak samozřejmě chápu, že se prodejce těžko může věnovat detailním recenzím nebo diskusím, navíc je to i zbytečné, když tu samou práci dělají jiní. Asi by nebylo od věci vybrat nějaký kvalitní z těchto servrů a dávat k foťákům i odkazy na recenze. Ne že by si je člověk nenašel, ale v poslední době zjišťuji, že valná část národa se ještě googlit nenaučila, nebo jsou na to prostě líní :D

    bat1, 11.10.2010 | Reagovat

  • 23

    Avatar
    Reaguje na 21, 22 | Dobrý den Bate1, netvrdím že FZ100 bude zálohou SLR. Pravdu máte v tom, že se to říct nedá, už z toho důvodu, protože je FZ100 na trhu cca. měsíc. Zatímco Vámi srovnávaná HS10 sedm měsíců(:
    Snímky a recenze - jen pro příklad nepsaným počtem ukázkových snímků je u nás cca. 10 ks. - v tomto případě by byl tento počet vyčerpán testem ohnisek a citlivosti.
    Doba po kterou disponujeme fotoaparáty na testy je také omezená a poptávka i po těch pár snímcích veliká. Takže skutečně není čas, čekat na slunné a neslunné dny v ČR.
    Pokud jde o zmínění aplikace filtrů jako kladu - naprostá většina z nás má za sebou x-letou praxi z prodejen a věřte, že je to jedna z velmi požadovaných vlastností těchto fotoaparátů.
    Asi nenajdete příliš prodejců, kteří by se věnovali ukázkovým videím, fotografiím, video prezentacím a třeba i těmto diskuzím. Je to způsobené jediným faktem, je to velmi zatěžující pro společnosti, pro které je primární obchod. Na jehož základě teprve mohou vznikat třeba naše minirecenze. Pokud požadujete snímky a recenze ve větším rozsahu, doporučuji Vám weby a periodika na tuto činnost zaměřená.

    Bohouš Brož - Megapixel, 06.10.2010 | Reagovat

  • 22

    Avatar
    Reaguje na 19 | Hezký den, přijde mi zvláštní, že z ukázkových fotografií jsou dohromady 2 foceny na jiné ISO než ISO100... Sice chápu, že dnešní kompakty až na výjimky nejsou na vyšší ISO než 100 rozumě použitelné, a pro prodejce není zrovna dobrá reklama zveřejňovat ty rozpatlaniny které jsou potom realitou denního focení, ale přesto... V našich podmínkách je ani ne 1/3 slunečných dní v roce, navíc občas člověk vleze třeba do lesa, do úzké uličky, do interiéru.... A s takovýmto foťákem, zejména na delší oka kde je potřeba už relativně krátký čas a samozřejmě klesá světelnost objektivu, se prostě za horšího světla člověk na ISO100 nedostane... Také mě překvapilo u FZ100 vypíchnuté použití filtrů jako přednost, jednak to umožňuje většina UZ, a jednak třeba použití polarizačního filtru sebere tolik světla, že se s tím bude FZ100 a podobné dost těžko potýkat jinde než na širokém ohnisku při výborně osvětlené scéně...

    bat1, 06.10.2010 | Reagovat

  • 21

    Avatar
    Reaguje na 18 | Jinak pokud by šlo o ten velký zoom, lepší varianta mi přijde HS10, s novým firmwarem má podstatně lepší kvalitu fotek než FZ100, nabízí více muziky z hlediska fotografování, netrpí tolik na difrakci, a video na tom také není zle. HS10ku nosí i spousta fotografů jako pohotovostní zálohu k zrcadlovce na rychlé změny ohniska a na dlouhé oko, což se o FZ100 říct nedá :)

    bat1, 06.10.2010 | Reagovat

  • 20

    Avatar
    Reaguje na 18 | Pokud se jedná především o kvalitu fotek, poslední generaci UZ "šumixů" bych příliš nedoporučoval ;) Zajímavé je třeba srovnání s touto recenzí: http://digiarena.e15.cz/test-fujifilm-s200-exr---spicka-medzi-ultrazoomami , a to zejména na srovnání S200(12Mpix)-S200(6MpixEXR-neplést se zmenšeninou!)-EOS350D při ISO100-1600. Při porovnání s ukázkovými fotkami z FZ100 je zřejmé, že výstup FZ100 při ISO100 = cca S200(12/6Mpix) při ISO400/800, a výstup S200 ISO100 = cca EOS350D ISO800. Takže asi tolik ke kvalitě fotek, výstup z APS-C DSLR bude cca o 6 stupňů ISO lepší než u FZ100, což je pomyslný rozdíl ISO100 x ISO6400 (v praxi to tak samozřejmě nefunguje, každý čip má svojí fyzikální hranici nad kterou jde šum exponenciálně nahoru, u APS-C je to kolem cca ISO2000). Fotografický výstup 14Mpix "šumixů" tak asi nejvíce odpovídá výstupu z nejlepších fotomobilů, je to defacto fotící kamera, a to možná s kamerou by za stejnou cenu člověk dostal více muziky, jelikož video je tu 1080i, čili žádné FullHD se nekoná. Pro fotky 10x15 je použitelný do ISO400, pro výřezy ani na ISO100 :(

    bat1, 06.10.2010 | Reagovat

  • 19

    Avatar
    Reaguje na 18 | Dobrý den, všeobecně stále platí, že lepší kvality dosáhnete se zrcadlovkou. Otázkou je pak zoom - tohoto rozpětí u zrcadlovky dosáhnete za předpokladu (ne)pěkného finančního nákladu (: .
    Takže pokud chcete fotoaparát pro klasické rekreační rodinné focení a na ukázkových fotkách ( http://www.megapixel.cz/panasonic-lumix-dmc-fz100# nazory ) neshledáváte žádné hrubé chyby, doporučuji FZ100.

    Bohouš Brož - Megapixel, 05.10.2010 | Reagovat

  • 18

    Avatar
    Dobrý den. Mám velmi krátký dotaz a prosim o Váš názor.Pro takové to klasické rodiné focení-děti,příroda,dovolená atd. bych si chtěl zakoupit fotoaparát v cenové relaci kolem 15 tisíc anevim zda si mám pořídit tento typ nového Panasonicu a nebo zda mám raději koupit zrcadlovku Canon EOS500 ??U Panasonicu se mi líbí ZOOM,ale nedokáži posoudit kvalitu fotek a o tu se mijedná především.Můžete mi k tomu napsat Váš názor.Děkuji. PETR

    Petr, 05.10.2010 | Reagovat

  • 17

    Avatar
    Reaguje na 14 | Řešil jsem stejný problém u FZ38, kterou má nedlouho švagr, ale našel jsem a úspěšně aplikoval tento konverter od Adobe: http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=4724&fileID=4402. Jedná se sice o převod do formátu DNG, ten by ale podle všeho doporučení v angličtině měl být plnohodnotným převodem z RAW a zpracuje jej bez problému jak Photoshop, tak jeho brácha Lightroom. Nevím teda co na tento formát DNG tady odborníci z megapixelu?

    Ondra, 29.09.2010 | Reagovat

  • 16

    Avatar
    Mockrát děkuji za odpovědi, objednávám a už se na něj od vás těším:-)

    Ondra, 29.09.2010 | Reagovat

  • 15

    Avatar
    Reaguje na 12, 13 | Dobrý den Ondro,
    1) fotoaparát u nás zakoupený má CZ menu ( nakupujeme pře CZ zastoupení Panasonicu, pokud CZ menu ve fotoaparátu není pochází ze zahraniční distribuce )
    2) maximální použitelná velikost kary je 64GB (v MOTION JPEG se pak na 64GB vejde v HD 4h a 29 min. a v QVGA kvalitě 32h a 19 min ), filmy mohou být zaznamenávány nepřetržitě v kuse až po dobu 29 min. a 59 sekund.
    3) FZ100 má skutečně možnost RAW formátu.

    Bohouš Brož - Megapixel, 29.09.2010 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Tak a poslední dotaz, myslím, týkající se všech, kdo budou chtít upravovat foto v RAW editoru. Žádný z programů a to ADOBE Lightroom, Zoner 12, ADOBE PHotoshop CS5 si neporadí s tím RW2 formátem,který má právě Panasonic. Plugin nefunguje a converter to nepřevede...stáhnul jsem fota ze zahraničních stránek a ty fota nelze v ničem upravit...Je to snad záměr od Panasonicu? Dost zlý ne?Na co je tedy RAW(jejich RW2) formát, když jde upravit jen JPEG.Díky za odpovědi.Mirek

    Mirek, 29.09.2010 | Reagovat

  • 13

    Avatar
    A zapomněl jsem dotaz č.3) Má tento kousek opravdu možnost focení i v RAW?

    Ondra, 29.09.2010 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Tak už jsem se téměř definitivně rozhodl pro tenhle kousek:-) Vzhledem k různým diskuzím na netu a mystifikacím potřebuju vědět na 100% následující, a proto se obracím na Vás jako na největší odborníky: 1)má foťák opravdu české menu? 2) jaká maximální kapacita karty lze do fotoaparátu pořídit? Myslím tím to, že chci např. točit co nejdelší videa = největší karta? Mezi spekulacemi se právě objevila ta hláška, že foťák nezvládá víc jak 8 GB, tj. nad 8 GB kartu se video seká. Btw jaká je nejdelší možná délka natačení videa v kuse? Děkuji moc za odpověď(i), případně pozítří kupuju:-)

    Ondra, 29.09.2010 | Reagovat

  • 11

    Avatar
    Reaguje na 10 | Dobrý den Tomáši, podle komentáře je vidět, že informace máte a rozdílu jste si vědom. Jde o to se rozhodnout, což já za Vás v důsledku udělat nemůžu (: . Na jedné straně je kvalita fotek, objemnost, střídání objektivů a v budoucnu levnější update. Na straně druhé je kompaktnost, univerzálnost, nastavení videa a nižší kvalita fotek. Z prodejny vím, že pokud lidé opouští řadu kompaktů a jdou výš, zastaví se u těchto ultrazoomů. Pokud máte možnost, navštivte některou z našich prodejen a FZ100 si vyzkoušejte ( ovládání a výsledná fotografie ) a uvídíte sám.

    Bohouš Brož - Megapixel, 22.09.2010 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Dobrý den pane Brož, můžete mi prosím odpovědět na dotaz č.7. Sice už mi odpovídal bat1, za což mu tímto děkuji, ale ještě by mě zajímal Váš názor. Víc hlav.. Díky.

    Tomáš Z., 21.09.2010 | Reagovat

  • 9

    Avatar
    Reaguje na 7 | Co to znamená obyčejný kompakt? Ono by se mohlo snadno stát, že by se člověk mohl zklamat kvalitou fotek, protože dost starších kompaktů bude mít podstatně lepší výstupy než FZ100 vzhledem ke směru, kterým se dnes ubírá vývoj čipů... Oproti kompaktům s programovým nastavením bude určitě přínosem ovládání a manuální režimy + spousta dalších funkcí. Pro fotky větší než 10x15, výřezy a prohlížení 1600x1200 a více bych to viděl spíš na ten Pentax nebo jinou konkurenci (ať už DSLR nebo UZ EVF). Jinak asi stačí ta FZ100 (nebo v podstatě cokoli jiného slušnějšího na poli UZ)

    bat1, 18.09.2010 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Reaguje na 6 | Dobrý den, k údajům o poměru světlocitlivé plochy ku celkové ploše čipu se člověk opravdu těžko dostává. Předpokládám ale, že z logiky věci bude mít 4/3" čip pořád podstatně lepší poměr, než 1/2,33" čip. Hluchý prostor, tj mezery mezi buňkami a sběrné a zesilovací obvody, zůstává prakticky stejný, se zvětšením čipu roste hlavně světlocitlivá plocha buňky (plocha roste kvadraticky, mezery lineárně, obvody vůbec). Nová generace CMOSů u UZ se sice snaží vylepšit užitnou plochu posunutím obvodů za buňky, takže poměr významě zlepší, ale poměru u velkého čipu nemá šanci dosáhnout. U velkých čipů by byl efekt tak zanedbatelný (obvody zabírají pár procent plochy), že se tím nikdo z výrobců nezabývá. Jinak z toho co jsem viděl na dprewiew, tak ISO 1600 u FZ100 šumí zřejmě tak, že i když ho filtry vydatně rozmydlí, stejně je komplet zašuměný (více jasově než barevně) s hromadou ustřelených pixelů a bez jakéhokoli detailu. Ta informace je tak špatná, že si s ní prostě žádný filtr nemá šanci poradit. Naproti tomu E420 je na tom i bez zapnutého odšumování lépe než testované UZ na ISO 400 a se zapnutým filtrem zvládá šum téměř potlačit. No a pro korektní srovnání by bylo dobré porovnat RAW, ale ten bych snad ani nechtěl vidět, tam by nemuselo být poznat co je vlastně na fotce :)

    bat1, 18.09.2010 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    Dobrý den, v současnosti řeším otázku nového fotoaparátu (přechod z obyčejného kompaktu) a nevím zda by pro mě byl vhodnější fotoaparát Panasonic Lumix DMC FZ-100 nebo zrcadlovka Pentax k-X s dvěmi setovými objektivy ( k těmto typům a značkám jsem dospěl po sledování růzých recenzí a diskuzí). Vím, že srovnávám dva asi nesrovnatelné typy fotoaparátů, ale pro ten první hovoří velký zoom a "vše v jednom" pro ten druhý zase asi lepší kvalita "obrázků". Jsem v podstatě běžný uživatel, který hledá jednoduchost ovládání, kvalitní fotky a videosekvence a nechce do fotoaparátu každý rok investovat něco navíc, ale přesto chce mít možnost kvalitu fotografií alespoň částečně ovlivnit. Co byste mi doporučili? Děkuji. S pozdravem Tomáš Z.

    Tomáš Z., 18.09.2010 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    Reaguje na 5 | Dobrý den, přesně z jedním z dalších vlivných faktorů je velikost buňku, kterou zde zmiňujete prvně. A to samozřejmě ne buňky jako takové, ale její světlocitlivé části, která bývala i pouze třetinou celé plochy pixelu. K těmto údajům je přístup velmi omezený.
    Netvrdím že hladina barevného šumu (klasické červené a modré projevy) je při ISO 100 ve prospěch FZ100, tam právě hraje v neprospěch "žehlení", které má za následek i rozbití detailu. Netvrdím, že jde o žádoucí prvek, ale díky němu pak barevný šum vylítne u ISO 1600 např. u E420 výš, protože není tak drasticky ošetřena oním "žehlením" jako FZ100.
    Bohužel nemám E420 momentálně k dispozici (v minulosti jsem ji měl). Ihned jakmile se mi to podaří, pokusím se o srovnávací snímky.

    Bohouš Brož - Megapixel, 17.09.2010 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    Reaguje na 4 | Hezký den, protože jsem nikdy neměl v ruce 4/3" DSLR (pouze DXové, a ještě ne CMOSové ale CCD), přimělo mě to podívat se blíže na srovnání výstupu oné E420 a současných CMOSových UZ. Třebaže mě nenapadalo jediné zásadní fyzikální nebo technické hledisko na základě kterého by se tvrzení o nižším šumu u FZ100 proti E420 při ISO 1600 mohlo jevit pravdivé, nechtěl jsem bez nějakého ověření říci, že je to nesmysl, i když moje zkušenosti s DSLR hovoří jasně. K čemu by pak byly velké čipy s velkými buňkami... :) V rychlosti jsem zapátral na dprewiew, a potvrdilo se to, co jsem očekával -> viz. následující odkazy: http://a.img-dpreview.com/reviews/Q110superzoomgroup/page14.asp http://a.img-dpreview.com/reviews/olympuse420/page28.asp Mezi výběrem UZ sice není ještě FZ100, ale poměrně dobře se dá orientovat podle HS10, která má stejné technické řešení čipu, a navíc s podstatně lepšími parametry. Resumé z porovnání fotografií je jednoznačné - UZ se E420 pokud jde o obrazovou kvalitu výstupu nepřiblíží ani na dostřel, ISO 1600 u E420 odpovídá co se týče výskytu jasového a barevného šumu zhruba ISO 400 u HS10. A u FZ100 lze předpokládat výsledky ještě o 1-2 stupně ISO horší, tedy cca 200 až 100. Tomu odpovídá i porovnání několika ukázkových snímků E420 a FZ100, které jsem si pro různá ISO dohledal. Fotky z E420 (vše bráno v náhledu 1:1) na ISO 1600 strukturou a množstvím šumu i mírou detailů přibližně odpovídají fotkám z FZ100 na ISO 100. ISO 1600 u FZ100 je srovnatelné spíš s fotkami z mobilu... Škoda, že se zatím nedají najít stejné fotografie z obou přístrojů pro přímé porovnání. Nevím, jestli jako o digitálním šumu na fotkách mluvíme o tom samém jevu. Protože i kdybych Vašemu tvrzení chtěl věřit oproti veškeré logice, vlastní porovnání fotografií logické závěry potvrzuje ;-)

    bat1, 17.09.2010 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    Reaguje na 3 | Dobrý den, s rozbitím detailu v kresbě na základě odstraňování šumu souhlasím. Nicméně srovnání hladiny šumu při ISO 1600 u levnějších zrcadlovek (př. zmiňovaná E420) je právě ve prospěch FZ100.
    Často uvádíte Bate1 ( i v jiných komentářích ) jako poměrový faktor hustotu pixelů na cm2. To je určitě hodnota názorná, ale je zde celá řada aspektů, které mají potom vliv na závěrečnou hladinu šumu, takže to není hodnota zdaleka definitivní.

    Bohouš Brož - Megapixel, 16.09.2010 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    Reaguje na 2 | Ta odpověď mi přijde nějak zmatečná ohledně hladiny šumu... Kvalita fotografií z hlediska šumu je z toho co jsem viděl mizivá, ani na ISO100 za dobrého světla nesnese žádné srovnání s 1/1,6" kompakty, natož s DSLR a ještě za horšího světla. Naopak kresba tady vypadá poměrně slušně, kdoví jestli by nebyla lepší než u nejlevnějších setových objektivů, bohužel kvality toho skla brutálně ubíjí šum který rozpatlává veškeré detaily. U čipu s hustotou kolem 50Mpix/cm2 nic překvapivého.

    bat1, 16.09.2010 | Reagovat

  • 2

    Avatar
    Reaguje na 1 | Dobrý den, v případě ukázkových snímků se jedná o fotky cca. 1,5 hod. po západu slunce. Maximální čas závěrky u FZ100 je 60s. Srovnatelná je : určitě v celé řadě z nich by byla hladina šumu vyšší ( Olympus E420 atd. ) a v případě většiny objektivů by samozřejmě vykazovali SLR lepší kresbu.

    Bohouš Brož - Megapixel, 14.09.2010 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Dobrý den, zajímala by mě kvalita nočních snímků při delší expozici. Je srovnatelná s levnějšími zrcadlovkami a jejich bulb?

    Ondra, 14.09.2010 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 1 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím