Pentax K-30 tělo Komentáře k Pentax K-30 tělo

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (31 - 1)

  • 31

    Matoušek

    Reaguje na (30) | Dobrý den, takto na dálku nemohu objektivně posoudit. Může to být také závadou na objektivu. Pokuste se resetovat v nastavení přístroj a pokud ani toto nepumůže, doporučím návštěvu servisu případně odeslaní na jejich adresu.

    Jan Matoušek - Megapixel, Specialista na fototechniku, 15.09.2014 | Reagovat

  • 30

    Avatar

    Dobrý den. Tuto zrcadlovku už mam asi 2 roky a funguje bezchybně, ale někdy fotografie je taková tmavší. Fotí úplně normálně a tak jednou na 20 fotek je fotografie tmavá jakoby jiné nastaveni zrcadla. A chtěl bych se zeptat jestli nevíte jak se toho zbavit, nebo co se mohlo stát. Předem děkuji za odpověď.

    Andrzej Malysz, 15.09.2014 | Reagovat

  • 29

    Michalík

    Reaguje na (28) | Dobrý den, ano tyto karty jsou podporovány.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 19.05.2014 | Reagovat

  • 28

    Avatar

    dobrý den, je tento přístroj kompatibilní i s vysokorychlostními SD kartami? (UHS-I) díky za odpověď

    sváťa, 17.05.2014 | Reagovat

  • 27

    Avatar

    Reaguje na (23) | Nastavit lze a vždy při výměně objektivu se upravovat nemusí. Má paměť pro nastavení až dvaceti objektivů. Umožňuje jak nastavení pro všechny objektivy najednou, tak pro dvacet objektivů jednotlivě. :-) http://ricehigh.blogspot.com/2013/09/af-fine-adjustment-apply-all-and-apply.html

    Švesi, 09.03.2014 | Reagovat

  • 26

    Michalík

    Reaguje na (25) | Dobrý den, onen pohyb je způsoben snímačem, který je stabilizovaný a proto se pohybuje. To je v pořádku :-)

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 25.02.2014 | Reagovat

  • 25

    Avatar

    Dobrý den, je normální, že při naklápění fotoaparátu ze strany na stranu se uvnitř těla "něco" pohybuje? (jakoby se to překlápělo sem a tam) Jinak fotoaparát zdá se funguje bezproblémově.

    Michal Rod, 25.02.2014 | Reagovat

  • 24

    Michalík

    Reaguje na (23) | Dobrý den, ano máte pravdu, položka se jmenuje přesně tak, jak uvádíte. K-30 je tímto jemným doladěním ostření vybavena, umožní korekci o +-10 bodů. Bohužel při výměně objektivu je třeba dělat korekci na nově nasazený objektiv.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 18.02.2014 | Reagovat

  • 23

    Avatar

    Dobrý den, lze prosím v K-30 nastavit korekci back-/frontfocusu? U K-5 se to jmenuje tuším "AF fine adjustment".. Pokud ano, ještě by mě zajímalo, jestli se musí korekce vždy přenastavit při výměně objektivu..Děkuji za odpovědi.

    Honza S., 17.02.2014 | Reagovat

  • 22

    Michalík

    Reaguje na (21) | Dobrý den, pro Pentax K30 se dle specifikace uvádí dálková bezdrátová spoušť "Pentax dálkové ovládání typ F" Bohužel zde nemáme model K30 takže nemůžeme posoudit, jak se chová, ale pokud bude systém stejný jako u zdrcadlovek Nikon nebo Canon tak v režimu Bulb jednim stisknutím spouště na dálkovém ovládači závěrku otevřete a druhým pak po čase, který potřebujete exponovat závěrku zavřete. Jen je u této spouště 3 sekundová prodleva.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 14.02.2014 | Reagovat

  • 21

    Avatar

    Dobrý den,rád bych se zeptal na všechny možnosti spuštění času B v tomto fotoaparátu (případně i K-500).Rozhraní pro kabelovou dálkovou spoušť tento typ u Pentaxu nemá.Možné je pouze bezdrátové odpálení(jaký přesně typ dálkového ovládání je u K-30 podporován?) a jak přesně funguje - 1x stisk hned exponuji nebo je možná i aretace závěrky?Když není možná časovací kabelová spoušť jde ji obejít přímo v nastavení ve fotoaparátu,a pak jen bezdrátově odpálit?Nebo je jedinou možností vše nastavit v K-30 a spustit odložení spouště?Jedná se mi o využití zrcadlovky pro astro foto z naváděné montáže.

    JanS, 14.02.2014 | Reagovat

  • 20

    Florian

    Reaguje na (19) | Dobrý den, samostatně lze koupit libovolné položky z eshopu. Zda by šla nějaká finančně výhodnější nabídka vám zodpoví kolega na emailu cenovenabidky@megapixel.cz

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 06.02.2014 | Reagovat

  • 19

    Avatar

    Dobry den, bylo by mozne vytvorit i jiny set nez mate v nabidce?? Napr. Pentax k-30 + tamron 17-50 f2.8?? Predem dekuji za Vasi odpoved

    Vladimír Bula, 05.02.2014 | Reagovat

  • 18

    Vacek

    Reaguje na (17) | Dobrý den, rozdíl mezi tělem K-500 a K-50 je pouze v odolnosti těla fotoaparátu. Z těchto tří modelů bude nejlépe vycházet Pentax K-50 protože má vůči K-30 vylepšený procesor.

    Jiří Vacek - Megapixel, Specialista na fototechniku, 25.11.2013 | Reagovat

  • 17

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaký je rozdíl mezi Pentaxem K30 Pentaxem K50 Petaxem K500 Který z těch 3 je nejlepší?? Fotil bych portréty, sport, přírodu,... Děkuji :)

    Petr Porog, 24.11.2013 | Reagovat

  • 16

    Maxant

    Reaguje na (15) | Dobrý den, žádný zásadní rozdíl jsem nenašel. Tedy krom ISO. Jinak byla K-30 předělána jen do nového těla, ale přijde mi zajímavější ergonomie spíše u K30.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 01.10.2013 | Reagovat

  • 15

    Avatar

    Dobrý den, proč bych měl investovat do K-50 spíše než do K-30? V čem najdu rozdíl(y)? Děkuji.

    Kája, 30.09.2013 | Reagovat

  • 14

    zemekf, 21.09.2013 | Reagovat

  • 13

    Avatar

    No tak on tom, že jde vytisknout 30ticenťákovou fotku z 30cítky, tak o tom se dá s úspěchem pochybovat, nedávno 9/2013/, jsem nechal u Megapix. Brno vyjet z plotru fotky 50x70 z Ameriky..... Nechtělo se mi sebou tahat na ten kratičký výlet svůj vercajk a doplácet za nadváhu tak sem to bouchal tam půjčenou Px- třcítkou. Můžu jen doporučit, lehké, spolehlivé, obrazově velmi slušné ..... ukázky : http://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=28641&catid=member&imageuser=281883http://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=28641&catid=member&imageuser=281883 PS během tří dní se tři ze čtyř zasklených a zarámovaných fotek prodaly - http://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=28641&catid=member&imageuser=281883 Tady - http://sums.webnode.cz/

    zemekf, 21.09.2013 | Reagovat

  • 12

    Avatar

    Reaguje na (11) | Jen jsem trochu rozvedl Váš rozumný přizpěvek s pořadovým číslem 9 :) a také Vám přeji dobré světlo!

    Švesi, 04.07.2013 | Reagovat

  • 11

    Svoboda

    Reaguje na (10) | Dobrý den, prolematiku jste popsal myslím velmi přesně a video to jen podtrhuje. Děkuji za rozumný příspěvek a přeji dobré světlo

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 02.07.2013 | Reagovat

  • 10

    Avatar

    S pentaxem je to asi takhle http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CJ9MsmECULw Poloprofi APSC vlajkové lodě K-5IIs vs Nikon D7100. Pentax může vpadat díky konzervativnímu přístupu, papírově slabší než Nikon, ale jeho výsledky v praxi tomu již nenapovídají. Kompaktností digitálního těla je o velký krok napřed před ostatními výrobci, blíží se velikosti filmovým zrcadlovkám. Též třeba AF při nízkém světle je překvapivě dobrý. tam kde si Nikon D7100 pomáhá AF lampou a bez ní se nechytne, Pentax lampu ještě ani nezapne a ostří dobře i bez ní, dobré třeba pro koncerty. Nicméně s AF za běžného světla je to skutečně už jinak, tady Pentax dosud nedisponuje tak sofistikovaným, pro různé situace promyšleným AF jako Nikon. To se může hodít především při fotografování sportu. Mluvit o tom může třeba i počet ostřících bodů, i když celkových 51 vs 11 je počet irelevantní, podobně jako třeba počet megapixelů, toť jsou spíše věcí marketingu. Podstatné co se týče AF jsou citlivé body křížové, tam je to 15 vs. 11 a to skutečně nějaký rozdíl je! Nicméně v běžných situací mimo těch specifických to v rychlosti přesnosti nebo schopnostech AF nepoznáte. Právě proto jsou ve všech testech renomovaných serverů, ty totiž probíhají při reálných situacích nikoli na papíře, fotoaparáty Pentax hodnoceny vždy stejně vysoko jako ty Nikonu nebo Canonu. To video o tom vypovídá pěkně, zrovna tady ti testeři se specializují též prakticky výhradně na testy Canonu s Nikonem. O porovnání těch dvou amatérských "vlajkových lodí" byli požádání fanoušky, a sami byli jak vidět srovnáním překvapení. Tou "chybou" Pentaxu co se týče prodeje a rozšířenosti mezi lidmi je opravdu marketing. Ale je třeba vzít v úvahu že výrobní kapacity Pentax nejsou na úplně velké, i když produkce byla za poslední léta několikrát navýšena . Fotografická divize i při současném spojení s fotografickou divizí společnosti Ricoh Company, je stále znatelně menší proti Canonu a Nikonu. Nedokázali by zřejmě při výrazném přepálení marktingu zákazníky uspokojit. Což se již několikrát také ukázalo. V případě zvýšeného zájmu byla běžná zhoršená dostupnosti některých fotoaparátů na evropském trhu. Nebo dokonce platilo dočasnému omezení volného prodeje pouze pro Japonsko a pro zahraniční předobjednávky, jako v připadě 645D. Pokud by se chtěl Pentax někdy přiblížit nebo dokonce vyrovnat v prodeji Canonu a Nikonu, bude to dělat jen postupným navyšováním prodkuce, což je běh na delší trať.

    Švesi, 28.06.2013 | Reagovat

  • 9

    Svoboda

    Reaguje na (8) | Dobrý den, společnost Pentax marketing téměř vůbec neřeší, takže se případní zájemci o tuto techniku jen tak něco nedozví a musejí někdy dost pátrat. Pentax mají v oblibě především fotografové statických žánrů a krajinek. Někdo by mohl namítat, že je to tím, že má Pentax dlouhodobě nepříliš povedený autofokus, takže například na sport vhodný není, ale je pravdou, že jejich snímače mají také velmi pěkný dynamický rozsah a jejich fotoaparáty se ovládají jednoduše a intuitivně. Kvalitní fotku dělá hlavně objektiv, takže záleží na použité optice, tyto přístroje, o kterých píšete jsou kvalitativně srovnatelné. Záleží na tom, co chcete fotit a co na fotoaparátu oceníte. Nikon má nejlepší autofokus, Pentax zase nabídne utěsnění proti vodě a prachu atd..

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 26.06.2013 | Reagovat

  • 8

    Avatar

    Dobrý den, podle testu na serveru dpreview je Pentax K-30 hodnocen lépe než na př. Canon D700 (C), nebo Nikon 5200 (N). Zajímalo by mne, proč se o Pentax zajímá mnohem méně lidí, než o C a N. Má to nějakou konkrétní příčinu, nebo je to jen špatným marketingem Pentaxu? Jsou oba zmíněné DSLR opticky lepší? Domnívám se, že technicky kvalitní fotku dělá hlavně optika a ne na př. výklopný display. Děkuji za odpověď.

    František Holub, 25.06.2013 | Reagovat

  • 7

    Svoboda

    Reaguje na (4) | Dobrý den, pro externí mikrofon bohužel K-30 nemá konektor.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 24.05.2013 | Reagovat

  • 6

    Bouška

    Reaguje na (5) | Dobrý den, bohužel to nejde.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.05.2013 | Reagovat

  • 5

    Rejchrt

    Reaguje na (4) | Může mi prosím někdo odpověďet?!!

    Josef Kolovič, 24.05.2013 | Reagovat

  • 4

    Avatar

    Dobrý den Chci se zeptat zda se dá do této krasavice zapojit externí mikrofon. Děkuji

    Josef Kolovič, 22.05.2013 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Bude to povrchem matnice uzpůsobeným pro manuální ostření. Je lehce matný, od toho je to také matnice! :-).S čirými matnicemi těch úplně základních zrcadlovek, které nabízí jiní výrobci, je to tady v tomto ohledu také znatelně horší. Celkově tyto zrcadlovky mají i horší zrcadlové hledáčky, moc dobře se s nimi tedy manuálně ostřit nedá! K-30 má naproti tomu již hranolový, jako K-5, K-5II, Nikon D7000, D7100 a dále všechny zrcadlovky z vyšších tříd. Matnice je možné i měnit, jsou různé typy, tento dodávaný s foťákem je universální. Ale jsou i jiné matnice určené třeba pro architekturu. Pro lepší manuální ostření, to je důležité především při použití starých manuelních objektivů, s kterými jinak zaostřit ani nelze, je oblíbená třeba tato matnice značky KatzEye: http://www.katzeyeoptics.com/item--Pentax-K-5-K-7-K-30-Focusing-Screen--prod_K7.html

    Švesi, 01.05.2013 | Reagovat

  • 2

    Svoboda

    Reaguje na (1) | Dobrý den, ta špinavost bude pravděpodobně způsobena povrchem matnice, ale bez pohledu do hledáčku to jistě nevím. Zkusil jsem vyhledat K-r a našel jsem i staré modely..

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 23.04.2013 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    Dobrý den. Rád bych se zeptal, zda je normální jev u hledáčku tohoto modelu, že není na oko čirý (jako u Canonu, Nikonu), ale jakoby jemně "špinavý" po celé ploše (při pohledu proti světlu) Dále by mne zajímalo, zda se na vašich stránkách dá ještě stále vyhledávat mezi archivními produkty, nebo jste tuto velice užitečnou funkci (kterou jsem donedávna hodně využíval) vyškrtli z nabídky (nemohu se jí nikde dopátrat). Díky

    Daniel, 23.04.2013 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím