Pentax K-r tělo Komentáře k Pentax K-r tělo

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (151 - 52)

  • 151

    Avatar

    Děkuji

    libin, 31.03.2012 | Reagovat

  • 150

    Bouška

    Reaguje na 149 | Dobrý den, oba jsou dobré a každý má oproti druhému nějakou drobnou výhodu, takže chybu neuděláte ani s kedním z nich. Já bych dal ale určitě přednost Nikon D3100 tělo kvůli daleko větší nabídce a především bezproblémové dostupnosti objektivů a příslušenství.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 30.03.2012 | Reagovat

  • 149

    Avatar

    Dobrý den poprosím o názor který ze dvou zrcadel by byl lepší nikon D3100 nebo pentax k-r cena těla je stejná objektivy bych dokoupil zvláště (makro) úplný amatér :-))

    libin, 29.03.2012 | Reagovat

  • 148

    Švesi, 16.12.2011 | Reagovat

  • 147

    tiny, 13.12.2011 | Reagovat

  • 146

    Avatar

    Na co mít doma techniku s kterou se nefotí že? Ale pořádně si to rozmysli než aby tě to potom mrzelo :) . Starý foťáky jsou krásný a máš v tom obvykle kus života. Já bych to teda asi neprodal i když ty peníze můžou bejt někdy lákavý... Navíc Kr je starší foťák než 600D, u letošních foťáků je dobrá výbava pro video standart, takže se dá čekat, že to dojde i k Asahi.

    Švesi, 14.11.2011 | Reagovat

  • 145

    Avatar

    Diky za info, tez to tak vidim.

    Venuse Magrebska, 14.11.2011 | Reagovat

  • 144

    Avatar

    jsetli ti jde o cenu tak ta dolu už asi víc nepůjde, počítám max 1000Kč a pravděpodobně až příští rok. Jinak do hd studia je 600D určitě lepší. Kdybys to chtěla na focení je výkonově i co se týče AF lepší Kr. Jinak to máš asi jedno já zas měl na kinofilm Canon F, a teď fotim s Pentax, původní objektivy na EOS stejně nejdou. A pokud jde o AF zákláďáky je na tom co do kresby Pentax o dost líp, video a výklopnej display mě až tolik narajcujou, i když už sem ho přiznám taky použil. Kdybys chtěla prodat objektivy nebo tělo hoď to na Paladix, objektivů i manuelních se zbavíš raz dva, teda pokud to vyloženě nepřestřelíš s cenou. Navíc jestli to jsou orgiginál Pentax FA pevný ohnisko, tak máš za dvě skla ten Canon doma a jestli Limited tak za jedno a ještě ti zbude...

    Švesi , 09.11.2011 | Reagovat

  • 143

    Avatar

    Skoda, ze Pentax u tohoto modelu (byt pres par updatu je to furt tzv. morale roku 2009) nesel vic dolu s cenou, vzdyt uz je konec 2011! Mam nekolik SLR K-mount (K-AF) objektivu od Pentaxu v perfektni kondici a je skoda je nepouzit ci prodat. Ale dnes je napr. telo ke Canonu 600D jen o cca 2tisicky drazsi a je to uz uplne nekde jinde. Canon platforma nabizi alternativni firmware ML, hdmi, kvalitni video atd., to vse v agregatu (s PC postprodukci) z toho dela polo/profi pristroj do HD studia. Skoda pane Pentax asi tak na lasku z mladi nenavazu, mozna jen pokud pripadne risknu ten adaptour z k na EF-s pro stare objektivy nebo, ze se na par tydnu pred stahnutim z prodeje cena opravdu snizi/propadne a vzala bych to jako doplnkovy pristroj (deti, rodina).

    Venuse Magrebska, 07.11.2011 | Reagovat

  • 142

    Avatar

    Reaguje na 131 | Pokud jde o výměnu matnice, což se tu řešilo, je to možné i u Kr, třeba tady jsou nějaký: http://www.focusingscreen.com/index.php?cPath=25_117&osCsid=e13aa05bd2cbaf72ebeafdf6c83bb14b ,údajně je to dodávané i se sadou pro její výměnu. A mimo matnice a zvětšovací očnici by mělo být možné koupit i sklápěcí zvětšovací lupu, která se nasadí na hledáček a ta může také usnadnit ostření s manuelními objektivy. Tady už to s tou matnicí řešily, tak se případně ptejte zde: http://pentaxfriends.eu/viewtopic.php?f=42&t=3198

    Švesi, 29.09.2011 | Reagovat

  • 141

    Bouška

    Reaguje na 137 | Dobrý den, pokud bude Sigma vybavena bajonetem pro Pentax, bude to bez problémů s oběma objektivy.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.09.2011 | Reagovat

  • 140

    Avatar

    Ptáci jdou s Kr fotit bez problému i s kitovým 50-200, teda pokud jsou dost nízko. Tady bude buď problém s tim jak to máš nastavený, nebo může být spíše problém s rychlostí - přesností objektivu. Skus dát nějakej příklad (popsat situaci) co nešlo vyfotit, jak s to měla nastavený, a co dělal objektiv a co to bylo vůbec za objektiv. Foťáky s výborným AF, 3D tracking a podobně dělá Nikon. V tomhle Pentax asi opravdu pořád trochu visí, protože i když to jeho nový AFko je velice rychlí a přesný, tyhle softwareové věci ještě nemá zdaleka vychytaný, u něj potom záleží spíše na zručnosti a zkušenostech fotografa. Je jasný že tady není problém sport v hale, ale zachytit třeba ptáka který se pohybuje někde mezi stromy by mohl být větší problém než s Nikonem, ale přiznám tohle jsem nezkoušel. U Nikonu na tom mohou být, co se týč AF lépe jen dva foťáky a to D300s a D7000, v každém případě je na to třeba použít i rychlej objektiv, minimálně 70-300 AF-S, s objektivem typu Nikkor 55-300 to máš naprosto marný. O K5 bych neřekl že je co se týče AF nějak výrazně lepší než Kr, i když má plusovou verzi Safoxu. Jestli co se týče AF nevyhovuje Kr, s K5 si v tomhle případě asi nějak výrazně nepolepšíš.

    Švesi, 25.09.2011 | Reagovat

  • 139

    Avatar

    Reaguje na 138 | Zdravím a děkuji za odpověď. Fotím amatérsky s K20D, Sigma tedy má správný bajonet. Doufám :-), ještě nedorazila. K-r zvažuji kvůli rychlosti, při fotografování sportu (převážně v halách), ptactva apod. to nějak není ono. Co byste mi Vy doporučil místo K-r? děkuji moc, kristina

    kristina , 25.09.2011 | Reagovat

  • 138

    Avatar

    Všechny zrcadlovky Pentax spolupracují se všemi současnými i minulými objektivy Pentax a také s objektivy pro Pentax které dělali a dělají jiní výrobci (Sigma Tamron atd), včetně těch autofocusových. Spolupracují přes redukci také s původníními manuelními objektivy M42 (původní závit Pentax, Praktica, Ricoh, Zenit, atd...) Také mohou, protože stále dokáží měřit expozici z těla fotoaparátu, přes různé redukce spolupracovat i s objektivy ostatních výrobců (včetně manuelních objektivů Nikkor). Jednoduše u Sigmi záleží na tom jestli je stavěná pro Pentax, tzn. má bajonet K. Pokud má bajonet jiného výrobce Nikonu, Canonu nebo Sony tak sama osobě kompatibilní není. DA 50-135 f2.8 samozřejmě splupracovat bude a je to navíc "luxusní" a pěkně drahej objektiv kterýho je na Kr snad i škoda, protože je voděodolnej. :D

    Švesi, 25.09.2011 | Reagovat

  • 137

    Avatar

    Dobrý den, můžete mi, prosím, poradit ohledně kompatibility - jak by K-r "spolupracovala" s objektivy: SIGMA 120-400mm/f4.5-5.6 APO DG OS HSM a PENTAX SMC DA* 50-135mm/f 2,8. Děkuji za odpověď, kristina

    kristina, 25.09.2011 | Reagovat

  • 136

    Bouška

    Reaguje na 135 | Dobrý den, chybu neuděláte ani s jedním z nich, možná o trošku víc možností nabízí K-r.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.09.2011 | Reagovat

  • 135

    Avatar

    Dobrý den, nechci se opakovat, ale rád bych rady profíka :) Rozhoduji se mezi tímto fotoaparátem a Nikonem D3100. Potřebuji fotit převážně přírodu, ale také lidi v akci a šeru... Co by jste mi doporučil? Díky

    Zdeněk, 05.09.2011 | Reagovat

  • 134

    Avatar

    Poduď jde o použití manuelních objektivů má elektronické potvrzení zaostření a můžeš dokoupit také zvětšovací očnici. Ale hledáček je slušnej, takže se dá celkem ostřit i bez toho. Jinak určitě doporučuju si to před nákupem vyzkoušet. K5 je K5 tam je to lepší, ale stejně tak je lepší i její cena! ;)) [131]

    Švesi, 02.09.2011 | Reagovat

  • 133

    Avatar

    Reaguje na 129 | přisvětluje pomocí zelené led diody, je vidět i na obrázku, vlevo, vedle spouště, pod volícím kolečkem! ;) Reaguje na 131 | u Kr to asi opravdu nejde, jedině až u poloprofi a profi

    Švesi, 01.09.2011 | Reagovat

  • 132

    Bouška

    Reaguje na 131 | Dobrý den, bohužel nemá a ani nevím o tom, že by to šlo u K-r vyměnit.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 01.09.2011 | Reagovat

  • 131

    Avatar

    Dobrý den, má K-r zaostřovací matnici s hranolem (jako kinofilm), pro použití s kinof. objektivy, nebo dá se matnice vyměnit za matnici podobného typu? Děkuji.

    Pavel, 01.09.2011 | Reagovat

  • 130

    Bouška

    Reaguje na 129 | Dobrý den, přisvětluje pomocí vestavěného blesku.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 30.08.2011 | Reagovat

  • 129

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak fotoaparát řeší přisvětlení AF ve tmě. Blesk nebo dioda? a jestli dioda tak jakou má barvu? Děkuji za odpověď.

    marta, 29.08.2011 | Reagovat

  • 128

    Avatar

    Reaguje na 126 | nic levného v takovém rozsahu Pentax nevede, ale kitový objektivy jsou celkem dobrý. Pokud ti nevadí že je musíš prohazovat, nebo chceš delší ohnisko než je 105, je Kr o něco sportovnější alternativa k D90 http://www.photozone.de/pentax/641-pentax1855f3556wr?start=1 - http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/634-nikkor181053556vr?start=2 nejsou voděodolný a nemaj Quick shift focus (vstup do ostření bez přepínání AF / MF), ale opticky jsou na tom stejně jako ty co dávaj ke K5 :-)

    Švesi, 23.08.2011 | Reagovat

  • 127

    Bouška

    Reaguje na 126 | Dobrý den, pokud máte na mysli takový, aby mohl konkurovat třeba objektivu 18-105 VR od Nikonu, tak asi ne.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.08.2011 | Reagovat

  • 126

    Avatar

    Dobrý den, řeším dilema, rozhoduji se mezi tímto pentaxem a nikonem d90, D90 mi přijde těžká ale uepntaxu me zase odrazují setové objektivy, dá se najít v nabídce nějaký univerzální objektiv (řeknemě do 6-7k)Děkuiji za odpoveď

    Katrin, 23.08.2011 | Reagovat

  • 125

    Avatar

    Děkuji za odpověď

    Petr, 11.08.2011 | Reagovat

  • 124

    Avatar

    Asi sem to úplně dobře nevysvětlil, clonu k 18-55 můžeš použít k teleobjektivu 50-200, ale obráceně, clonu k 50-200 na 18-55 už použít nemůžeš. Ne že by tam nešla nasadit, ale sluneční clona k 50-200 nemá vykrojení pro širokoúhlá ohniska a způsobovala by u širokoúhlého objektivu 18-55 vinětaci (ztmavení okrajů snímku). Oba objektivy mají stejný průměr, proto se ně použijí také stejné filtry, to je také kritérium pro jejich výběr, filtry musí mít stejně jako objektivy průměr 52 mm.

    Švesi, 10.08.2011 | Reagovat

  • 123

    Avatar

    Reaguje na 122 | v tomhle případě nemusí, objektivy mají stejný průměr takže můžeš při nejhorším používat clonu od 18-55 i na druhý objektiv. Na každý z objektivů má orginálí clona jiný tvar, ta pro 18-55 je vykrojená kvůli širokým ohniskům, k 50-200 nikoli. Orginální nevykrojená bude pro teleobjektiv učinější, ale lepší něco než nic. Co se týče filtrů, tam není žádné ale. Použiješ stejné na oba objektivy. U objektivů se navíc neprotáčí ani přední člen, takže použití polarizáku nebo přechodového filtru je pohoda. U polarizačního filtru je asi nejdůležitějším faktorem propustnost světla a zbarvení. Čím větší propustnost tím lépe a čím méně znatelné zbarvení ovlivňující vzhled fotografie tím také lépe. Filtry Hoya jsou výborné, já používám Hoya HRT (cirkulární-polarizační UV) a můžu jej jen doporučit. Je výborný na focení portrétů, i na všechno ostatní, samozřejmě v případech kdy je jeho použití třeba.

    Švesi, 10.08.2011 | Reagovat

  • 122

    Avatar

    Aha. Tak tedy ..... v jednom z předchozích příspěvků padla zmínka o tom, že není od věci koupit si rovnou při pořizování zrcadla v setu mimo jiné i sluneční clonu a polarizační filtr. Ohledně clony .... pakliže se nepletu, musí být pro každý objektiv jiná clona. Je to tak? A co se týče polarizačního filtru .... četl jsem několik doporučení na cirkulární filtry Hoya avšak netuším podle jakých parametrů vybírat. Hádám, že to bude podle rozměru nějakého upevnění na samotném objektivu. Nebo se pletu?

    Petr, 10.08.2011 | Reagovat

  • 121

    Bouška

    Reaguje na 120 | Já těch příspěvků mazal víc a nevybavuju si, na co přesně jste se ptal...  :) Můžete tedy svůj dotaz napsat ještě jednou? Díky.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.08.2011 | Reagovat

  • 120

    Avatar

    Dobrý den pane Bouška, nic se neděje. Taktéž se omlouvám. Uvědomil jsem si to až po odeslání příspěvku. Mohu tedy požádat o radu vás, ohledně dotazu který jsem pokládal?

    Petr, 10.08.2011 | Reagovat

  • 119

    Bouška

    Dobrý den Petře, omlouvám se, ale poslední dotaz jsem musel odstranit, protože obsahoval odkaz na konkurenci. Díky za pochopení.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.08.2011 | Reagovat

  • 118

    Avatar

    Pokud ti stačí přiblížení (vychází to asi jako 11.1x zoom kompaktu), tak bez problémů. Ale kdybys chtěl fotit třeba ptáky, a s AF tohohle foťáku jdou bez problémů i v letu, tak vem kit s objektivem 55-300, ohnisko 200 je na to většinou pořád krátký.

    Švesi, 08.08.2011 | Reagovat

  • 117

    Avatar

    Děkuji za rychlou odpověď. Ještě mám tedy další otázku. Pokud vezmu onen Pentax, je lepší koupit set jen s oním 18-55mm objektivem a jakmile to bude možné raději zainvestovat do dalšího lepšího skla, nebo by mi mohl stačit mnou zmiňovaný set se dvěma objektivy? Za odpověď opět předem děkuji.

    Petr K, 07.08.2011 | Reagovat

  • 116

    Avatar

    Pokud se chceš vejít do 20 tisíc je Kr super, spadá stejně jako EOS 550D do střední třídy a v setu jsou navíc perfektně ostrý objektivy. A i AF systém s 11 a 9 křížovými body je na střední třídu také velmi dobrej. Anglická recenze levných zrcadlovek: http://www.adorama.com/alc/article/8102 ukázkové fotky Pentax Kr: http://www.photographyblog.com/reviews/pentax_kr_review/sample_images Nikon D3100: http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_d3100_review/sample_images/ Pentax Kx: http://www.photographyblog.com/reviews/pentax_kx_review/sample_images/ Nikon D3000: http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_d3000_review/sample_images a Canon EOS 550D, ale není to testovaný s kitovýma objektivama, test je pouze pro body only, tady si musíš připlatit za ostřejší objektivy. http://www.photographyblog.com/reviews/canon_eos_550d_review/sample_images/ a ukázka ostření: http://www.youtube.com/watch?v=At81D595bxM&NR=1 Tady si při tý ceně nic lepšího nevybereš, protože D3100 s objektivem 18 -105 je základní třída jako EOS 1100D u Canonu, takže mu toho do střední třídy dost chybí. A u Canonu je třeba koupit lepší objektivy. Jestli neumíš anglicky, v tý recenzi, prakticky jako ve všech ostaních na kterých jsem v angličtině narazil, jsou Pentax objektivy hodnocený jako velmi dobrý a doporučovaný vzít spolu s foťákem, platí to především pro 18-55. O podobných kitových objektivech Canonu a Nikonu se zde např. píše jako o dobrých do formátu 8 x 10 palce.

    Švesi, 07.08.2011 | Reagovat

  • 115

    Avatar

    Ještě dotaz: Předpokládám, že nad "zrcadlem" jako je Canon 1000D, 1100D příp. Nikon D3000 asi nemá cenu uvažovat? Nebo se pletu?

    Petr K, 07.08.2011 | Reagovat

  • 114

    Avatar

    Dobrý den. Vím, že se zde podobný dotaz již několikrát objevil, ale stejně bych se rád zeptal. Hodlám si pořídit svou první zrcadlovku. Nechci investovat zas zbytečně moc a 20k je můj strop, který bych nechtěl pro začátek překročit, takže čím méně tím lépe vzhledem k tomu, že bude potřeba i nějaké to dodatečné příslušenství (s nějakou tou "nutnou" investicí do budoucna ale počítám). Fotím více méně vše, ale mou zálibou je především focení oblohy. Pentax je zatím mým žhavým kandidátem (i když jsem byl dosud spíše příznivcem Canonu) . Ve stejné/podobné třídě (někde jsem slyšel/četl pojem - vstupní třída zrcadlovek) jako tento Pentax bývají ale uváděny i Nikon D3100, Canon 550D a Sony Alpha A33 . Je Pentax dobrá volba nebo je některý z dalších uvedých, lepší investicí? Další věcí je, zda koupit pouze tělo a k tomu nějaký cenově dostupný a výkonově rozumný objektiv či koupit rovnou set? (z hlediska ceny mi přijde zajímavý tento set http://www.megapixel.cz/pentax-k-r-18-55-mm-55-200-mm). Za odpověď předem děkuji.

    Petr K, 07.08.2011 | Reagovat

  • 113

    Avatar
    Reaguje na 111 | stačil, nestačil, to je otázka... :) Jestli nechceš fotit sport, nebudeš moc fotit za horšího světla a nevadí ti poměrně krátké nejdelší ohnisko (pro přiblížení), tak by ti ten lumix asi stačil. 12 Mpx odpovídá formátú A2, takže tohle rozlišení opravdu bohatě stačí. Ale u zrcadlovky počítej s o něco větší investicí než je těch 17000 za tělo a dva objektivy, chce to minimálně ještě kartu, sluneční clonu, nějakej polarizák, náhradní baterku, pouzdro... A pokud nechceš investovat alespoň do toho, např. bez sluneční clony a celkem často i polarizáku budeš mít spoustu fotek zmršených různýma odleskama a odrazama (stejně jako u kompaktu). A s jedním objektivem na tom budeš s přiblížením také asi tak stejně, na druhou stranu, tak velký cenový rozdíl tu není...

    Švesi, 20.07.2011 | Reagovat

  • 112

    Bouška
    Reaguje na 111 | Dobrý den, rozlišení má význam pro tisk fotek, respektive pro maximální velikost výtisku, případně pro výřezy. Můžete být bez obav, 12 Mpx bohatě stačí. LX5 je sice slušný kompakt, ale možností zrcadlovky ani zdaleka nedosahuje.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.07.2011 | Reagovat

  • 111

    Avatar
    Dobrý den. Uvažuji o koupi zrcadlovky a tento Pentax K-r se mi svými vlastnostmi a cenou libí nejvíce. Byla by to moje první zrcadlovka, proto nechci investovat příliš. Co mě trochu trápí a na co se chci zeptat je rozlišení. V dnešní době, kdy konkurence předvádí modely s 18Mpix se mi zdá 12Mpix málo. Není to o tom, že bych byl zmasírovaný reklamou u kompaktů a honbou za megapixely u nich, jen mě zajímá, jestli tento rozdíl u zrcadlovky nějak pocítím na snímku. Mám na mysli srovnání snímku např. z Canon EOS 550D. A druhý dotaz. Myslíte, že by mohl takovému začátečníkovi stačit na kvalitní snímky např. Panasonic Lumix LX5 a do složitějších zrcadlovek se zatím necpat? O focení nevím téměř nic. Děkuji za případné názory.

    Honza, 18.07.2011 | Reagovat

  • 110

    Avatar
    Oprava, v nerozšířeném režimu ISO 200 až 12800. Ale stejně, nic co je focené na takové ISO bych dál neposílal.. Komerční použitelnost pro větší formát tady končí tak na 3200, na 15x10 cm ještě i 6400. Ale vyšší citlivosti jsou už jedině na doma, teda když zrovna nemáte něco jako Nikon D3s...

    Švesi, 11.07.2011 | Reagovat

  • 109

    Avatar
    Zkreslujou a aberujou prakticky všechny objektivy i ty nejdražší. Když nefotíš v slunci na otevřenou díru, tak se aberace prakticky nevyskytuje, a pak stačí zaclonit. Při focení krajiny a architektury stejně většinou cloníš f10 a více. Jinak těch vychytávek je tam mnohem více, dobrý je třeba blokování auto ISO na určené hodnotě. Rozšiřovat citlivost doporučuju jen když je dost světla na ISO 100 a 200. Připadá mi a několikrát jsem to i zkoušel, že v každém z těch režimů se foťák chová co do výstupu jinak. A při vyšších citlivostech je podle mého výstup lepší v nerozšířeném režimu citlivosti ISO 200 až 6400 ;)

    Švesi, 28.06.2011 | Reagovat

  • 108

    Avatar
    To Švesi: Díky za tip se zeleným tlačítkem. Objektiv "Pentax DA 55 mm F 1,4 SDM" dává po přepočtu 82,5 mm, tedy portréťák jak víno. Podle testů: http://www.photozone.de/pentax/471-pentax_55_14 bude mít senzační bokeh. Mimochodem tělo Pentax K-r už mám doma a velmi příjemně mě překvapilo uživatelské rozhraní. Původně jsem ze obával, že mi bude chybět stavový LCD display shora na těle, ale navržená je dobře. Základní seťák, který jsem nakonec skoro zadarmo přikoupil mě moc nepřekvapil - sférické zkreslení na 18 mm i 55 mm je znát na první pohled. Blíže zatím nejsem schopen posoutit. Zajímavá vlastnost K-r je možnost elimonovat sférické zkreslení a chromatickou aberaci objektivu softwarově v těle K-r, zatím jsem však nezkoušel.

    Roman, 28.06.2011 | Reagovat

  • 107

    Avatar
    Reaguje na 106 | 18-55 je taky ostrej, když chceš mít alespoň trochu rozostřený pozadí, musíš držet clonu úplně dole, ale s DAL 50-200 jdou portréty výborně. To tobě může bejt asi jedno s 50 f1,4 na druhou stranu, s 50-200 jdou dělat dobře portréty i na vzdálenost, kde ti 50mm nestačí. Za ty 4 tisíce se podle mě vyplatí koupit oba ty objektivy. Jestli jseš zvyklej fotit na film tak počítej s přepočtem 1,5x (crop faktor). Pokud se totiž u APS-C (menší snímač než je velikost filmového políčka) uvádí na objektivu ohniska 18-55 odpovídá to full frame ohniskům 27-82,5mm, u objektivu 50-200 to odpovídá ohniskům 75-300, 50mm = 75mm (a to už neni na bežný focení ideální jako 50ka, u APS-C je na běžný focení ohnisko 35mm (52.5). Jestli si s tim nepočítal, tak to koukej stornovat, nebo obratem vrátit a objednat to správně! ;) A jinak pokud jde o kontrolu hloubky ostrosti, je možné si pod Zelené tlačítko nastavit dokonce náhled hloubky ostrosti. :)

    Švesi, 28.06.2011 | Reagovat

  • 106

    Avatar
    Upřímně fotím filmovou F80, kde mám také zoom 70-300. Delší ohniska používám ke zkrácení hloubky ostrosti, kterou základní seťák neměl. Narážel jsem samozřejmě na malou světelnost. Sport nefotím, ve sportu bych se bez tele samozřejmě nehnul. Jinak v přírodě bych spíš ocenil pořádný wide - krajinky s ostrým objektem v popředí mám rád.

    To Švesi, 28.06.2011 | Reagovat

  • 105

    Avatar
    Reaguje na 104 | a čim budeš fotit na dálku? Já používám dlouhej 50-200 dokonce častěji než 18-55, třeba na focení sportu nebo zvířat v přírodě jseš s nim naprosto marnej, tam je krátký i ohnisko 100.

    Švesi, 27.06.2011 | Reagovat

  • 104

    Avatar
    To Švesi: díky za pomoc při výběru. Nakonec jsem tady objednal 50ku 1,4 SDM a k tělu nechal seťák 18-55 (když je prakticky zadarmo), vyměnit ho za fixní širokáč můžu vždy ;-)

    Roman, 27.06.2011 | Reagovat

  • 103

    Avatar
    Sorry, nevšiml jsem si žes načal novou stránku :). Určitě je to otázka peněz, ale jak jsem psal ta 50ka 1.4 SDM je především na portréty a není stavěná na full frame. 100mm makro bude mít větší zvětšení, ale už nebude vhodný pro portréty jako ta 50ka, na druhou stranu je ve voděodelné verzi. Ale osobně bych stejně dal přednost 50mm makro, tady asi záleží na tom jak moc to makro fotíš a jaký při tom potřebuješ zvětšení.

    Švesi, 21.06.2011 | Reagovat

  • 102

    Avatar
    Reaguje na 99 | na co 17-70, 18-55 je dobrej objektiv, 12Mpx Kr neni 16Mpx K5, tam už bych o něm uvažoval. The Pentax K-r is a superb camera that loses nothing in terms of image quality for those who can't afford the likes of the Nikon D300 or Canon 550D. We were delighted with the Pentax K-r high ISO samples, and the kit lens knocks spots off the 18-55mm is exceptionally good. Video quality, however, is more mixed. Your only serious consideration should be if you plan to go pro. Although the K-r is a superb all-in-one camera, the Pentax K-mount system simply can’t contend with the breadth and quality of lenses, flashes and accessories supplied by Canon and Nikon. With that in mind, you should consider the excellent Nikon D5000, at £100 less, before spending money on this. Read more: http://www.photoradar.com/reviews/product/pentax-k-r-review?page=0%2C3#ixzz1Pw7AebXc

    Švesi, 21.06.2011 | Reagovat

  • 101

    Avatar
    To Švesi - díky, k astrofotu nepotřebuji objektiv - přišroubuji tělo přímo na dalekohled :-) O 50ce MACRO uvažuji, přesně kvůli větší univerzálnosti, ale na druhou stranu na makro je lepší 100 mm a výše. DA 55 1,4 SDM by měl být objektiv nové konstrukce, má vnitřní ostření a je vlhkotěsný. Stojí sice o pár tisíc víc než 50 macro, ale srovnatelná konkurence Canonu a Nikonu bude dražší. Vidím to jako otázku peněz.

    Roman, 21.06.2011 | Reagovat

  • 100

    Avatar
    Reaguje na 99 | Psal si že to chceš na astrofoto. Takže asi potřebuješ co nejdelší ohnisko, vzal bych kit 18-55 a 55-300 (ohnisko 300mm je při přepočtu na kinofilm 450mm). S nezoomových objektivů bych vybíral především z řady D FA, 50 nebo 100 mm makro, protože ty by měli jít i na full frame. Jinak DA 35mm f 2.4 je dobrý, pro běžný focení má ideální ohnisko a stojí pár kaček. Pokud chceš objektiv především na portréty, tak DA 55 mm F 1,4 SDM je určitě výbornej, ale celkem drahej, a pro amatérský použití zbytečnej luxus. Portréty by měly jít dobře i s tou makro 50kou, navíc makro objektivy jsou všestranější ;)

    Švesi, 20.06.2011 | Reagovat

  • 99

    Avatar
    To Švesi: díky za odkazy, rozdíl v šumu je evidentně patrný, samozřejmě ve prospěch Pentaxu. Ještě nakonfiguruji vhodné sklo a půjdu do něj. Ideální by byl 1) "Pentax DA 55 mm F 1,4 SDM", a následně "Objektiv Sigma 20 mm F 1,8 EX DG ASPHERICAL RF pro Pentax". 2) nebo ušetřit a vzít "Pentax DA 17-70 mm F 4 AL IF SDM".

    Roman, 20.06.2011 | Reagovat

  • 98

    Avatar
    a všimni si u obrázků hodnot ISO, Kr běžně ISO 200, 400, 800, 1600 u Canon většina ISO 100, u jedné fotky ISO 1250 :)

    Švesi, 17.06.2011 | Reagovat

  • 97

    Avatar
    Reaguje na 89 | 1100D má v DXO mark hodnocení pouze 62 bodů, tady jsou na porovnání fotografie z obou setů: http://www.photographyblog.com/reviews/pentax_kr_review/sample_images http://www.photographyblog.com/reviews/canon_eos_1100d_review/sample_images/

    Švesi, 15.06.2011 | Reagovat

  • 96

    Avatar
    Reaguje na 95 | přišlo mi divný že by v tom ovládání nebyla nějaká vychytávka a představ si že tam opravdu je! Pokud jsi měl v tabulce pod info naposled volený ostřící body, zůstane volba na ostřících bodech. Potom stačí při ostření zmáčknout tlačítko info a otočit volícím kolečkem. Když tam máš auto 5 bodů otočíš jednou doleva a máš jeden bod, nebo když otočíš jednou doprava máš tam auto 11. Pak namáčkneš tlačítko ostření nebo spoušť a už znova ostříš. Kolik tam máš ostřících bodů poznáš podle toho kolik ti jich při AF bliká v hledáčku. Vůbec se nemusíš dívat na displey a můžeš neustále sledovat scénu, aby ti něco neuteklo, ke změně stáčí zmáčknout tlačítko a otočit kolečkem. Jednoduchý a praktický - prostě PENTAX!, Aneb Japonci nejsou žádný pitomci :)

    Švesi, 14.06.2011 | Reagovat

  • 95

    Avatar
    Reaguje na 94 | ...já vím:-)

    Karel, 14.06.2011 | Reagovat

  • 94

    Avatar
    Reaguje na 90 | hej a sadim se že tvojí starou K20D s tim při akci přestřílim, i přesto že má lepší ovládání. ;)

    Švesi, 13.06.2011 | Reagovat

  • 92

    Avatar
    Reaguje na 89 | Co se týče šumu a celkové kvality obrazu je na tom Kr o něco líp. http://www.adorama.com/alc/article/8102

    Švesi, 13.06.2011 | Reagovat

  • 93

    Avatar
    Reaguje na 89 | Co se týče šumu a celkové kvality obrazu je na tom Kr o něco líp. http://www.adorama.com/alc/article/8102

    Švesi, 13.06.2011 | Reagovat

  • 91

    Avatar
    Reaguje na 90 | No, jestli si fotil auto 11 tak se ani nedivim. Většinou tam mám auto 5 a tam se mi že by ostřil jinam zrovna nestává. Auto 11 je dobrej třeba na focení těch ptáků. Proto je ta možnost volby AF bodů, že je to ovládání amatérský bych se nedivil, je to pořád jenom amatérskej foťák. Zkus si to u jinýho foťáku v týhle kategori a myslim že se ještě rád vrátíš k Pentax ;)

    Švesi, 13.06.2011 | Reagovat

  • 90

    Avatar
    Reaguje na 86 | ahoj, tak jsem si ho dnes vyzkoušel, af je opravdu rychlý a přesný/nevrací se/..., zkoušel jsem af automatiku, ale ostřilo to, kam jsem nechtěl:-), takže tady to nefunguje, matnice je jako vždy u pentaxu skvělá, takže manualní ostření bez problémů. Tělo je lehounký takže lze mít stále sebou, ale...., kdyby měl ovládání af bodů jak k20 tak neváhám, ...., ale tělo je lepší než k-x..., v tom mám jasno. uvidím, každopádně krok vpřed, ale škoda, že je tu uplně amatérské ovládání, chtělo by to K30D light:-). zatím

    Karel, 13.06.2011 | Reagovat

  • 89

    Avatar
    Dobrý den, vybírám mezi Pentax K-r a Canonem 1100D. Chci vybrat tělo, které má nižší hladinu šumu v horších světelných podmínkách - astrofoto. Canon má nově 14bit zpracování, což vzhledem k 12Mpix nemusí být špatné a domnívám se, že z hlediska šumu bude spíše lepší než Canon 550D, 600D a 60D. O pentaxu jsem četl, že hladina šumu je nízká, (pravděpodobně i zpracování těla bude kvalitnější, což pro mě není rozhodující) Doporučil byste Canon, nebo Pentax? Děkuji předem za odpověď.

    Roman, 13.06.2011 | Reagovat

  • 88

    Avatar
    Reaguje na 87 | recht, až tolik se toho nezměnilo

    Švesi, 13.06.2011 | Reagovat

  • 87

    Avatar
    Reaguje na 79 | BTW: K-x má 1/6000s :-)

    Fantomas, 13.06.2011 | Reagovat

  • 86

    Avatar
    Reaguje na 84 | jo a dej vědět, osobně totiž naprostá spokojenost.

    Švesi, 12.06.2011 | Reagovat

  • 85

    Avatar
    Reaguje na 84 | Do menu ani moc ne, zmáčkneš info a ukáže se ti tabulka s nejpoužívnějším nastavením, první můžeš zvolit způsob měření expozice. Zmáčknutím šipky zvolíš režim autofocusu, otočením kolečka zvolíš continuální režim, dalším zmáčknutím šipky zvolíš ostření a otočením kolečka zase změníš (v případě ukákové fotky auto 5 nebo auto 11 bodů). Zmáčkneš tlačítko menu a jseš zpáky, rychlý a přehledný, ale určitě si to vyzkoušej ;)

    Švesi, 12.06.2011 | Reagovat

  • 84

    Avatar
    Jasně, ale kvůli prioritě af bodu, nebo zpusobu ostření musíš do menu, ale to je druhotné. Každopádně mne K-r zaujala a pujdu se podívat do pobočky v brně, jestli jí tam náhodou nemají na vyzkoušení, díky a zatím

    karel, 12.06.2011 | Reagovat

  • 83

    Avatar
    Reaguje na 82 | 50-200 - Kr kit. Bodů, auto 5 kolem sředu, nebo auto 11 po větší ploše hledáčku (9 z nich křížovejch), 1 na středu, nebo možnost zvolit jakýkoli 1 z 11. Na AF systém D300s to sice ještě nemá, ale na svojí třídu je celkem slušnej! Vyfotit s tim tu fotku co jsem dal na ukázku není prakticky žádnej problém. Prostě jenom nasměruješ objektiv a zmáčkeneš spoušť :D

    Švesi, 12.06.2011 | Reagovat

  • 82

    Avatar
    Reaguje na 81 | díky za ukázku, to je setovým telezoomem?Podle recenze je hledáček stejný, ikdyž šachta je větší, je to asi právě kvůli ostřícím bodům. Když tak propaguješ skvělý AF, jak je na tom K-r s přepínáním jednotlivých ostřících bodů, díky

    Karel, 12.06.2011 | Reagovat

  • 81

    Avatar
    street?? a co třeba tohle? :) [ http://www.uschovna.cz/zasilka/EB5LL93EGFJBYYL8-MBZ ], navíc Kr by měla mít lepší hledáček!!

    Švesi, 11.06.2011 | Reagovat

  • 80

    Avatar
    Reaguje na 79 | díky!, ve všem souhlas, mám to na street, v drtivé většině ostřím ručně, takže mne ani rychlost ani ostřící body nezajímají. Ale často používám multiexpozici, ta je pro mne klíčová:-) jsem vlatník skvělé k20, ale chci něco na tahání ven, co nejmenšího, ale chci zrcadlo, žádný kompromis, lcd či průhledový hledáček. Měk jsem malou, k-m, ale ta nemá multiexpozici, tak šla:-), dík za rady, vidím, že máš přehled, čao

    Karel, 11.06.2011 | Reagovat

  • 79

    Avatar
    Reaguje na 78 | Jo, Kx by měla multiexpozici umět taky, ale nevim jestli se vyplatí upřednostnit ji proti Kr. Loni byl sice Kx ve své třídě nejlépe hodnocenej foťák, ale k rychlosti a možnostem co má Kr má celkem daleko. Kx má starší AF systém a hledáček v kterém se nezobrazují ostřící body, neumí 6 sn/s ani 1/6000s, a je proto třeba pro focení akce podstatně méně vhodnej než novější Kr. [ http://www.youtube.com/watch?v=At81D595bxM&NR=1 ] Navíc o takhle fungujícím autofocusu se ti může u jiného foťáku v amatérské kategori asi opravdu jenom zdát, žádné tam zpátky jako u Canonu nebo Nikonu. Záleží na co to chceš, pro běžný focení vystačíš asi bez problémů s Kx, ale na focení pohybu je určitě lepší Kr. Ušetřený peníze prostě nejsou všechno!

    Švesi, 11.06.2011 | Reagovat

  • 78

    Avatar
    Reaguje na 75 | děkuji, je podobná možnost s multiexpozicí i u K-x, díky

    Karel, 10.06.2011 | Reagovat

  • 77

    Avatar
    Pohon pro starší objektivy samozřejmě má. Včetně možnosti případné software korekce optikých vad těchto objektivů, konkrétně lat. chrom. ab. a zkreslení. Ale to samé zvládne i přiložený software. A možná je dobré říci, že tento software, přestože je na velmi vysoké úrovni je zcela ZDARMA, žádné tří čtyři tisícovky navíc jako příplatek, jako od jiného nejmenovaného výrobce.

    Švesi, 08.06.2011 | Reagovat

  • 76

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli má Pentax K-r zabudovaný ostřící motorek v těle nebo jestli se tím připravím o možnost používat některá skla bez motorku, děkuji moc.

    Jaroslav, 08.06.2011 | Reagovat

  • 75

    Avatar
    Reaguje na 74 | je možné zvolit více snímků a multi-expozici přerušit, s tím že se uloží pouze doposud exponované snímky. Možná je také multi expozice s pomocí živého náhledu, vidíš poloprůhledný kombinovaný snímek s exponovaných snímků, to je také celkem fajn.

    Švesi, 08.06.2011 | Reagovat

  • 74

    Avatar
    Reaguje na 73 | ja, multi-expozici má taky, volitelný počet expozic v rozmezí 2 až 9 snímků s možností volby Auto úpravy EV + možnost použít také HDR.

    Švesi, 08.06.2011 | Reagovat

  • 73

    Avatar
    [7Reaguje na 72 | myslel jsem multiexpozici,více záběru na jedno políčko, dík

    Karel, 07.06.2011 | Reagovat

  • 72

    Avatar
    má plně nastavitelný autobracketing v rozmezí +- 3 EV, rychlost snímání 6 sn/s, nejkratší čas závěrky 1/6000 s

    Švesi, 03.06.2011 | Reagovat

  • 71

    Avatar
    Dobrý den. Má vícenásobnou expozici, popřípadě jiná značka s vícenásobnou expozicí, děkuji, Luffer

    Karel Luffer, 03.06.2011 | Reagovat

  • 70

    Avatar
    Reaguje na 69 | ehm, omlouvám se za ty kecy!!

    Švesi, 18.05.2011 | Reagovat

  • 69

    Avatar
    ještě pár postřehů ohledně Kr, na ohnisku 55 mm s objektivem 18-55 jde dělat dobré makro, na ohnisku 50 při cloně 4 s objektivem 50-200 portréty. Dobrá je možnost zamknout menu na poslední položce kterou otevřete, to usnadňuje nastavování fotoaparátu. Dobrou věcí je také možnost manuelně nastavit chování Auto ISO, můžete určit od jaké do jaké hodnoty bude ISO fotoaparátem voleno a to buďto jako kroky EV (200,250,320,400,500,640,800,1000,1250 atd.)nebo 1 EV krok (100,200,400,800). Nejvíce se mi osvědčilo základní nastevaní citlivosti od ISO 200-12800, fotím většinou pohyb takže ISO 100 i 25600 používám minimálně navíc není problém to kdykoli přepnout. Continuelní ostření funguje velmi rychle a přesně. Celkem se mi osvědčilo přepnout na prioritu spušťění závěrky před prioritou zaostření a cvakat s prvním indikací zaostřeného subjektu (jakmile se objeví červený čtvereček indikující zaostření v hledáčku). Zvláště když fotíte drobné rychle letící ptáky je to dobrá věc, navíc ve spojitosti s rychlostí snímání 6sn/s. Při současné ceně je Kr velmi dobrý kup, mě stál o dost víc. Ale i tak myslím že jsem udělal dobře když jsem jej upřednostnil před zrcadlovkamy jako je D3100 nebo EOS 1100D které patří do nižší dřídy. Jediný co mu výkonem a cenou konkuruje je EOS 550D ale i tady bych se pozasatavil u těch seťáků. http://www.radiantlite.com/2010/10/pentax-kr-vs-canon-t2i-550d.html

    Švesi, 14.05.2011 | Reagovat

  • 68

    Avatar
    Reaguje na 67 | ta dálková ovládání jsou dvě :)

    Švesi, 14.05.2011 | Reagovat

  • 67

    Avatar
    Reaguje na 65 | jsou dvě a musíš je koupit zvlášť. Jedno se jmenuje Pentax REMOTE CONTROL F, má číselné označení 37377 , a druhé složitější voděodolné má označení O-RC1.

    Švesi, 13.05.2011 | Reagovat

  • 66

    Bouška
    Reaguje na 65 | Dobrý den, bohužel ne.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.05.2011 | Reagovat

  • 65

    Avatar
    Dobrý den,je k tomuto fotoaparátu dálková spoušť?Děkuji.

    Luděk, 12.05.2011 | Reagovat

  • 64

    Avatar
    Reaguje na 62 | Bulb má

    Švesi, 01.05.2011 | Reagovat

  • 63

    Avatar
    Reaguje na 60 | co nechat si seťáky a podle toho co používáš za ohniska koupit pevný sklo ? Třeba Pentax DA 35 mm F 2,4 AL SMC + jeden z trojice Pentax D FA 50 mm F 2,8 Macro, Pentax D FA 100 mm F 2,8 Macro nebo Pentax D FA 100 mm F 2,8 Macro WR (WR = utěsnění proti povětrnostním vlivům). Všechny tři digitální plný pole, počítej s crop faktorem, ohnisko 50 = 75mm, 100 = 150mm, ale do budoucna určitě lepší investice než DA 18-135 mm F 3,5-5,6 ED AL IF DC WR, ta jeho světelnost je omezující. Se seťákama na 12 Mpx bez problémů vystačíš!

    Švesi, 01.05.2011 | Reagovat

  • 62

    Avatar
    Dobrý den, chtěla bych vědět jak je to s bulb režimem u tohoto foťáku. V základních parametrech ho neuvádíte, ale v textové části komplet specifikace ano.... Děkuji

    Warťas, 29.04.2011 | Reagovat

  • 61

    Bouška
    Reaguje na 60 | Dobrý den, asi nejlepším univerzálním objektivem je http://www.megapixel.cz/pentax-da-18-135-mm-f-3-5- 5-6-ed-al-if-dc-wr.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.04.2011 | Reagovat

  • 60

    Avatar
    Dobrý den,som rozhodnutý pre model PENTAX K-r ale objektív nemám stále vybraný. Poradí niekto?Fotím všetko.Cena 10-14tis.kč Ďakujem!

    Jozef Cingel, 25.04.2011 | Reagovat

  • 59

    Avatar
    tzn. vypadá to že D3100 je i za dobrého světla o něco pomalejší :D

    Standa, 16.04.2011 | Reagovat

  • 58

    Avatar
    Reaguje na 55 | http://www.youtube.com/watch?v=EAMH5FbXI4U tady je vidět práce AF v interiéru, taky nic moc světlo, taky mu tam problikává pomocný AF světlo. (zelenej záblesk na objektivu K7, je to dobře vidět když na ní ostří po druhý s Kr). http://www.youtube.com/watch?v=_zFR57MsRow D3100 za dobrých světelných podmínek...

    , 14.04.2011 | Reagovat

  • 57

    Avatar
    Reaguje na 55 | fotil jsem s ním v různých světelných podmínkách a ještě se mi to nestalo, občas si přisvítí AF lampou. To že bude mít někdy za zhoršených svělných podmínek problém je určitě možný, ale takovej problém bude mít ve stejnejch podmínkách potom pravděpodobně každej foťák, v nížší cenové kategorii vůbec (firmware vyšel zatím pro K5, a tam píšou o zlepšení práce AF při zhoršených světelných podmínkách, ale neměl s tim být nějak zvlášť problém ani před tím, funkce AF při špatném světle býla údajně i tak plně srovnatelná s fotoaparáty jiných výrobců, pentaxáři jsou asi moc perfektcionisti). Osobně jsem s Kr naprosto spokojenej, i s objektivama, což mě samotnýho překvapilo. Teda když tady se o nich psalo že jsou špatný, ještě že je možné získat informace i v angličtině. Na všech zahraničních stránkách na které jsem narazil je totiž hodnotí jako hodně nadprůměrně, především 18-55, a v kitu jsou navíc opravdu za směšnou cenu, tak jsem příliš neváhal. Jediné co bych mu vytknul je občasný sklon k přeexpozici, někdy je třeba pohlídat si histogram, ale už přesně odhadnu kdy. A v případě potřeby kompenzovat expozici tak o 1 EV, ty samý problémy má prý i D3100, asi jako každej foťák s malým počtem segmentů měřením expozice (v případě Kr jich je 16, pro porovnání K5 jich má 77). Jo a doporučuju dokoupit náhradní baterku a clonu, alespoň k 18-55 (je to ta po stranách vyříznutá pro širokoúhlej objektiv), pasuje i na objektiv 50-200, mají stejnej průměr, přední člen se u nich také neotáčí, takže můžeš bez jakýchkoli problémů používat i filtry... (orginál clona stojí od 250-700Kč, a neorginální náhradní beterka od 350-500Kč) Fotil jsem s ním i v hospodě, sklepě kde nesvítilo žádné velké světlo, jen pár malých lampiček kolem stěn, tedy opravdu šero, a zakouřeno až hamba a ostřil taky v celku bez problémů (s AF lampou).

    , 14.04.2011 | Reagovat

  • 56

    Bouška
    Reaguje na 55 | Dobrý den, o tom bohužel nevím, nic takového se ke mě nedoneslo.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.04.2011 | Reagovat

  • 55

    Avatar
    Dobrý den, jsem plně rozhodnut pro model K-r, ale mám jeden dotaz. Hodně čtu na internetu (oficiální Facebook stránky Pentaxu, zahraniční diskuse..), že K-r má v nedostatku světla (někde uvádí i pouhý interiér za bílého dne) silný problém s frontfocusem. Je toto tvrzení pravda? Vyšel již nový firmware?

    Brambi, 13.04.2011 | Reagovat

  • 54

    Avatar
    [50pomocnou AF lampu má a ty seťáky jsou celkem dobrý, osobně bych ten tamron nekupoval, moc si asi nepolepšíš, jestli vůbec, snad jedině tou 2.8 světelností. Opravdu nevim proč tu píšou že ty seťáky jsou špatný, pokud dřív byli, tak se u Pentaxu znatelně polepšili, v tom kytu co mam já jsou dva dobrý objektivy. A asi to nebude náhoda, kvalita objektivů kus od kusu prý u Pentax prakticky nekolísá. S 50-200 jde dobře dělat makro, na ohnisko 50 při cloně 4 portréty. Pročetl jsem nějaký anglický recenze a tam je hodnotí taky dobře, něco v tom smyslu že si nepolepšíš s Pentax 17 - 70, teda tak aby to za ty peníze stálo, navíc u tamronu přídeš o SMC vrstvy. Baterku, sice neoriginální, jde sehnat bez problémů, za pár korun... Za 10 tísíc bych si raději koupil světelnej D FA 50, nebo 100 Makro

    , 06.04.2011 | Reagovat

  • 53

    Bouška
    Reaguje na 51 | Dobrý den, přední člen se neotáčí ani u jednoho, ostření má sice o trochu lepší Sigma, ale pokud jde o obrazovou kvalitu, mám lepší zkušenosti s Tamronem.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 31.03.2011 | Reagovat

  • 52

    Bouška
    Reaguje na 50 | Dobrý den, pomocnou AF lampu nemá, pomáhá si vestavěným bleskem. Dostupnost náhradní baterky Vám může zjistit kolega na mailu dostupnost@megapixel.cz. Pokud jde o vhodný teleobjektiv do 10000 Kč, vybral bych asi originální http://www.megapixel.cz/pentax-da-55-300-mm-f-4-5- 8-ed.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 31.03.2011 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím