Pentax K20D + Sigma 17-70 mm f 2,8-4,5 DC Macro Komentáře k Pentax K20D + Sigma 17-70 mm f 2,8-4,5 DC Macro

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (36 - 1)

  • 36

    Bouška
    Reaguje na 35 | Dobrý den, díky, kolega zapomněl přecenit... :) Už by to mělo být v pořádku.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.09.2009 | Reagovat

  • 35

    Avatar
    Dobrý den, pokud si u vás koupím tělo K20D za 18290,- a k němu objektiv Sigma 17-70 2,8-4,5 DC Macro za 7990,- zaplatím 26280,-, což je o 1410,- méně, než tento set. Nemělo by to být naopak?

    Jindra, 18.09.2009 | Reagovat

  • 34

    Avatar
    Samozřejmě, D90 co se týče obrazové kvality budu hodně spokojený, jediná věc která mě u ní vadí je právě plastové tělo. Hlavně chci fotit v horách a občas se naskytne možnost, že i v zimě. Co se týče ceny, tak zatím vychází (předběžně co jsem četlú na 32tis. se setovým objektivem, i když ten asi nebude nijak oslnivý. Pokud bych snad zůstal i přesto u D90, tak by se mohla i cena s konkurencí trošku pohnout dolů :o). Otázkou zůstavá jen doba dodání a případné testy fotoaparátu. Jelikož spíš by mě lákala K-7 se Sigmáckým objektivem 17-70.

    martin, 25.05.2009 | Reagovat

  • 33

    Bouška
    Reaguje na 32 | Dobrý den, ano, dá se předpokládat, že bude lepší než jeho předchůdce a to v mnoha ohledech. Jestli chcete čekat, to nechám na Vás... pokud Vám ale vyhovuje D90, osobně bych nečekal na nic, dá se předpokládat, že nový K-7 bude cenově v úplně jiné kategorii. No uvidíme.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.05.2009 | Reagovat

  • 32

    Avatar
    Pane Bouško, opět otázka :o) Už jsem měl v úmyslu pomalu se dostavit do Brněnské prodejny a pořídit D90,ale objevila se na trhu K-7 od Pentaxe. Vím, že určitě nemáte s ní žádé zkušenosti(aspoň předpokládám). Ale myslíte, že má cenu počkat a že dojde ke zlepšení oproti K20D? Aspoň co se týče obrazové kvality a hlavně šumu, který je tak zmiňován u Pentaxu. Předem děkuji za odpověď a Váš názor.

    martin, 25.05.2009 | Reagovat

  • 31

    Avatar
    Děkuji pane Bouška, a přeji hezký den.

    galadriel, 25.05.2009 | Reagovat

  • 30

    Bouška
    Reaguje na 29 | Dobrý den, pro tělo K20D je crop faktor 1,5x. Takže když vynásobíte ohniska objektivu tímto koeficientem, vyjde Vám, jaké ohnisko by bylo ekvivalentní na kinofilmu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.05.2009 | Reagovat

  • 29

    Avatar
    Jak se prosím přepočítává ohnisková vzdálenost, abych měla představu pro srovnání s analogovými objektivy? Děkuji

    galadriel, 22.05.2009 | Reagovat

  • 28

    Bouška
    Reaguje na 27 | Dobrý den, D90 je stejně "odolný", jako ostatní nezaztěsněné přístroje. Déšť je problém, ale například mlha a podobně nijak zvlášť nevadí. Přechod z tepla do zimy nevadí, ale naopak (ze zimy do tepla) ano a to i profi přístrojům - kondenzace vlhkosti na vnitřních součástkách. Jak dlouho bude trvat akce s kartou, to bohužel nevím. Nemohu ani odhadnout vývoj ceny.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.05.2009 | Reagovat

  • 27

    Avatar
    Dobrý den, pane Bouško dííky moc za vyjádření... Ještě otázka, začíná mě to více táhnout k D90 a proto bych se rád zeptal jak je tělo náchylné třeba jen na vlhkost... Ať je to třeba přechod počasí v horách z teplého do studeného a podobně. Popřípadě nějaká rosa, mlha a podobně. Určitě nemám v plánu fotit v dešti, ale třeba nějaké vodopády či podobné útvary bych si rád vyfotil .o). Co se týče akce na Nikona s kartou zadarmo... bude ještě taková akce probíhat nebo dojde i ke změně ceny setu s objektivem 18-105 F 3,5-5,6 AF-S DX G ED VR? Mám v plánu si přístroj pořídit začátkem června. Děkuji

    martin, 16.05.2009 | Reagovat

  • 26

    Bouška
    Reaguje na 25 | Dobrý den, máte pravdu, že odolnost těla by pro Vás mohla být výhodou, nicméně pokud není stejným způsobem utěsněn i objektiv, je to v podstatě k ničemu. Pokud jde o obrazové výsledky, o něco lépe je na tom D90 především při vysokých citlivostech. Absenci češtiny u Nikona osobně nevidím jako velký problém, protože často nastavované parametry jsou označeny symboly a myslím si, že s pomocí návodu není problém naučit se porozumět celému menu, pokud to bude potřeba.Já bych dal určitě přednost D90.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.04.2009 | Reagovat

  • 25

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, předem děkuji za trpělivost a vstřícnou radu...Už pár týdnů pročítám komentáře a fora a stále se nemohu rozhodnout jaký kousek si pořídit. Fotím hlavně hory a přírodu. Občas nějaký ten portrét v horách.o) Měl jsem v oku několik typů,ale předběžně jsem rozhodnut pro Pentax K20D + Sigma 17-70 mm f 2,8-4,5 DC Macro nebo pro D90 + 18-105 VR. Nevím ja je to ve srovnání s obrazovou kvalitu u těchto přístrojů s objektivy, které jsem uvedl. Dále velké plus si myslím pro Pentax hovoří tělo, mám strach, že právě při mém focení v horách by to mohl mít neblahý vliv. A další věcí je čeština. Nejsem velký znalec jazyků a obávám se, že právě bych s tímto mohl mít problém. Možná se mýlím... nevím jak je to složité či v praxi pak použitelná znalost. Zatím mám zkušenosti pouze s kompaktem,ale foto je můj velký koníček a jsem dobrým žákem v tomto. Jelikož ještě studuji, tak finance mám trošku omezeny na těch cca 28-30tis. Canona vzhledem k cenám objektivům jsem vyloučil...tam připadal v úvahu 40D a pokud by bylo hodně financí, tak určitě 50D... ale to bohužel zatím není... Předem děkuji za Vaši odpověď. Hezký den Martin

    martin, 27.04.2009 | Reagovat

  • 24

    Bouška
    Reaguje na 23 | Dobrý den, tohle je právě důvod, proč nemohu nikdy doporučit přístroj někomu jinému. Každý totiž máme zcela jiné nároky... Mě například u Nikona daleko víc vyhovuje ovládání, u Pentaxe mi není tak příjemné. Velkou výhodou Nikonu je daleko lepší dostupnost a širší nabídka příslušenství.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 31.03.2009 | Reagovat

  • 23

    Avatar
    No a jak by to bylo s tou sigmou k tomu Nikonu D90 jelikož nemá stabilizaci? Vybírám mezi těmito dvěma přístroji. O video u Nikona mi nejde. Ještě jsem neměl možnost se s Nikonem blíž seznámit. S pentaxem už jo. U Pentaxe se mi líbí mnoho možností ovládání přímo z těla. Př. sekvenční snímání, měření expozice, ISO, přepínání RAW atd. Lze toto i u Nikonu? Další věc u pentaxu, že umí opravit vadné pixely. Právě co jsem tak vyčet, tak nikon na ně dost trpí. Můžete mi říct proč byste dal Nikonu přednost? Sám je nemohu porovnat. Jak říkám, neměl jsem Nikon možnost si prohlédnout. Děkuji.

    michal, 30.03.2009 | Reagovat

  • 22

    Bouška
    Reaguje na 21 | Dobrý den, K20D je utěsněný proti vnikání prachu a vlhkosti a nabízí i některé zajímavé funkce, ale osobně bych dal přednost D90. Pokud tale rád fotíte makro, je lepší objektiv 17-70, protože 18-105 VR neumožňuje zaostření na tak krátkou vzdálenost.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 30.03.2009 | Reagovat

  • 21

    Avatar
    Dobrý den. Jak byste srovnal tento set s Nikon D90 + 18-105VR co do funkčnosti a výbavy těl a kvality objektivů. Má cenu připlatit cca 2000,- a vzít Nikon, nebo není až tak markrntní rozdíl? Jak je to u 18-105VR s makrem? Vím že ne makro jsou speciální objektivy, al edá se s tímto něco pořídit?

    michal, 28.03.2009 | Reagovat

  • 20

    Bouška
    Reaguje na 19 | Dobrý den, myslím že o něco lépe je na tom K20D, především při vyšších citlivostech.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.03.2009 | Reagovat

  • 19

    Avatar
    Dobrý den,z jakého setu budu mít kvalitnější snímky? Z tohoto: Pentax K20D +17-70mm f2.8-4.5 DC macro a nebo Sony A350 + stejný objektiv.Děkuji moc

    Simča, 22.03.2009 | Reagovat

  • 18

    Bouška
    Reaguje na 16 | Dobrý den,kontaktoval jsem kolegu, který má na starosti ceny, aby to ověřil, díky za upozornění.

    Reaguje na 17 | Popisky u objektivů jsou vysvětleny zde http://www.megapixel.cz/jak-vybrat-objektiv a zde http://www.megapixel.cz/jak-se-vyznat-v-zkratkach- u-objektivu. Jinak je to tak, jak píšete, ceny do určité míry napovídají i o kvalitě objektivu, takže kombinace se Sigmou 17-70 je kvalitnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.12.2008 | Reagovat

  • 17

    Avatar
    Dobrý den, řadím se (doufám, že zatím) mezi fotografy-amatéry. Zatím fotím na starý sony CyberShot DSC - F717 a rozhodla jsem se přejít na Pentax. V těle K20D jsem si po konzultacích s jinými jistá, avšak váhám jaký zvolit set. Nejvíce mě zaujal Pentax K20D + 18-55 mm II + 50-300 mm a Pentax K20D + Sigma 17-70 mm f 2,8-4,5 DC Macro. Otevřeně přiznávám, že nerozumím popiskům u objektivů (př. f 2,8-4,5 DC,...). Můžete mi prosím laicky vysvětlit, jak může stát "velký" objektiv 50-300 mm stát "stejně" jako "malý"- s malou ohniskouvou vzdáleností 17-70 mm? Nejde v první variantě velikost na úkor kvality? Osobně preferuji fotky pořízené makrem, přiblížení na 300 mm zná však také lákavě..:) Děkuji za Vaši odpověď. AK

    aja.kulich, 01.12.2008 | Reagovat

  • 16

    Avatar
    Když si koupím K20D tělo a zvlášť sigmu 17-70 vyjde mi to levněji,než tento set.Není tedy někde chyba?

    Vlasta, 01.12.2008 | Reagovat

  • 15

    Bouška
    Reaguje na 14 | Dobrý den, co do odolnosti, je K20D daleko před svými cenovými konkurenty. Osobně si myslím, že pro Vás bude asi ideální volbou. Některé objektivy Pentax nabízejí také odolnost proti povětrnostním vlivům.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 30.10.2008 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Dobrý den chtěl bych přejít na zrcadlovku a jsem z toho paf. Fotím hlavně v přírodě a to sport a spíše ten extrémní. Horské kola, horolezectví, lyžování atd.. Moje podmínky jsou :Živý náhled, relativně dobrá kvalita a dobré setové objektivy Co se týče ceny, tak mě oslovil OLY 520 ale recenze mě spíše odradily. Dotaz . Jak je účinná ochrana proti vnějším povětrnostním vlivům u tohoto přístroje o proti jiným značkám? U 520 zaplatím méně ale případné rozbití mě nebude až tak bolet než u těchto dražších přístrojů. N D90 nebo tento. ... a jak je to s odolností samotných objektivů? Rozhodnout co koupit je v tomto případě obrovské dilema. ( alespoň pro mne )Děkuji za případný názor a to nejenom pracovníků těchto stránek.

    Aleš, 30.10.2008 | Reagovat

  • 13

    Bouška
    Reaguje na 12 | Dobrý den, odstranit se dá jakákoliv nečistota, ale v servisu. V domácích podmínkách bych to rozhodně nedoporučoval.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.10.2008 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Dobrý den, nevím, kde jinde bych se zeptal, ale hned po koupi tohoto fotoaparátu se mi objevila nečistota v hledáčku. Bohužel jsem kontroloval znečištění skla i senzoru (fotek), zda se i tam vyskytuje ta samá nečistota. Očistil jsem i hledáček, ale nečistota zůstává. Mám podezření, že nečistota je na hranolu nebo matnici. Nevím, co s tím mám dělat. Lze to nějakým způsobem odstranit??

    Petr, 20.10.2008 | Reagovat

  • 11

    Bouška
    Reaguje na 10 | Dobrý den, varianta se dvěma objektivy se mi líbí víc, výhoda zastoupení všech ohnisek je podle mého dost velká. DA* objektivů moc není, je to třeba http://www.megapixel.cz/pentax-da-16-50-mm-f2-8-ed -al-if-sdm a myslím že ještě http://www.megapixel.cz/pentax-da-50-135-mm-f-2-8- ed-if-sdm. Možná, že ještě nějaký další, ale to nevím jistě. Toto označení je většinou uvedeno na krabici.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.09.2008 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Tak, píšu opět. Už, už jsem byl rozhodnut pro tento "seťák", ale najednou mě napadlo, zda bych nemohl mít K20D s objektivem od výrobce Pentax. A proto potřebuju radu od odborníka. Bylo by lepší, pořídit si K20D s objektivy http://www.megapixel.cz/pentax-da-zoom-18-55-mm-f-3-5-5-6-al a http://www.megapixel.cz/pentax-da-50-200-mm-f-4-5-6-ed nebo růstat u tohoto objektivu?? Jako klad pro tento objektiv stavim hlavně světelnost, která je v porovnáni s objektivy od Pentaxu lepší, ale pro Pentax hovoří to, že bych již měl u sebe všechny potřebné ohniskové vzdálenosti, byly by od výrobnce daného typu a šlo by na ně použít mé staré filtry. To je první otázka, další, poměrně jednodušší se skýtá ve značení objektivů od Pentaxu. Jak poznám, že objektiv má počasí odolnou úpravu?? Na oficiálních stránkách Pentaxu se tato úprava značí DA* , ale nikde nemohu najít, že by takto nějaký objektiv byl značen, ani v jejich nabídce objektivů. Možná se jen blbě dívám. To snad vše. Omlouvám se, že Vám přidělávám práci :-) A děkuji za předešlou rychlou odpověď. Zdravím

    Walda, 26.09.2008 | Reagovat

  • 9

    Bouška
    Reaguje na 8 | Dobrý den, pokud vím, tak Samsung nic navíc nenabízí. Mechanickou stabilizací je myšlena obecně jak optická tabilizace, tak stabilizace posunem snímače, protože se obojí děje mechanickou cestou. Pak je ještě elektronická stabilizace a to je právě zvýšení citlivosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.09.2008 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Zdravím. Opět se musím omluvit, že otravuji, ale musím se zeptat. Už 2 měsíce si vybírám, čtu, studiji apod. vše o Pentaxu (jako firmě) K20D. Nevím, zda jsem to pochopil správně, ale Pentax spolupracuje s firmou Samsung a obě firmy představují podobné fotoaparáty (možná se pletu). Můžu uvést, že Pentax K20D a Samsung GX-20 jsou opravdu více než podobné, i když cena Samsungu je o 2 400,- vyšší (za tělo). Chci se zeptat, co má Samsung tak viditelného navíc?? Ještě jedna otázka, jestli dovolíte jaký je rozdíl mezi optickou a mechanickou stabilizací?? Optická stabilizace je mi jasná, ale za mechanickou se v některých análech označuje kompenzování pohybu fotoaparátu pohybem snímacího čipu, ale také jako změna citlivosti ISO. Předem moc děkuju za odpověď a nehnevajte se na mě. Zdravím a přeju hodně prodaných fotoaparátu a zvýšení platu.

    Walda, 22.09.2008 | Reagovat

  • 7

    Bouška
    Reaguje na 6 | Dobrý den, je možné, že právě dochází k přecenění a kolegové ještě nestihli ceny změnit. Upozorním je, díky.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.08.2008 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    Dobrý den zvažuji nákup tohoto setu, měl bych na Vás však dotaz, proč je cena setu vyšší než cena pokud bych komponenty u vás kupoval samostatně?

    Jan Matoušek, 18.08.2008 | Reagovat

  • 5

    Bouška
    Reaguje na 4 | Dobrý den, je vidět, že o těchto přístrojích máte skutečně dobrý přehled. Obávám se ale, že Vám v rozhodování asi moc nepomůžu. Záleží totiž na tom, které vlastnosti Vám přijdou důležitější, podle toho už můžete vybrat bez problémů. Například držení a ovládání přístroje je podle mého dost důležité a mně osobně také v tomto ohledu víc vyhovuje Canon. S dálkovou spouští u K20D není problém. Samozřejmě, že si můžete oba přístroje v klidu vyzkoušet a nafotit srovnávací snímky - proto na prodejnách ty foťáky jsou... :)

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.08.2008 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    Zdravím. Omlouvám se za další vyrušení, ale při volbě první zrcadlovky, aby vydržela co nejdéle a při tom podávala co nejlepší výkon nechci udělat chybu. Osobně se rozhoduji mezi tímto setem a pak jsem si našel zlevněný set Canonu EOS 40D + 4 GB karta a k tomu si dokoupit objektiv z tohoto kompletu (Sigma 17-70 mm f 2,8-4,5 DC Macro, je-li vůbec kompatibilní). Opravdu nevím. Zjistil jsem, že vyhoda Canonu je, že má rychlou spoušť a ostří rychleji než K20D (snad se nepletu) a výběr příslušenství je také bohatší (nebo dostupnější), také jsem si všiml (z ukázkových snímků), že Canon vnáší podstatně menší šum než K20D (nejsem si jistý, mam laické oko), pak takové další výhody, jako rozmístění ovládacích prvků apod. Oproti tomu K20D nabízí stejný objektiv, vyšší rozlišení (hodlám tisknout např. panorama), odolnost proti prachu a vodě (fotím přírodu a krajinu, tak kdyby mě zastihl déšť), má menší crop faktor (přesně nevím, co to je), samozdřejmě stabilizaci obrazu v těle, lehčí. Teď opravdu nevím. Nechci udělat chybu. A konečně k otázkám :-) Je možné k K20D připojit dálkovou spoušť? Obsahuje K20D historogram, možnost nastavení vyvážení bíle přímo zadáním teploty chromatičnosti? Těch otázek je spousta, je možné přijít do obchodu a oba fotoaparáty si vyzkoušet a podrobně to prokonzultovat? (popř. pořídit na svoji kartu zkušební snímky?) Moc děkuju za odpověď, neznám moc odborníků a je vidět, že vy určitě jste a omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale mam v tom guláš. S pozdravem Waldík.

    Walda, 06.08.2008 | Reagovat

  • 3

    Bouška
    Reaguje na 2 | Dobrý den, nejsem si jist, jestli se v dnešní době vůbec vyrábí něco, u čeho by se předpokládalo, že to vydrží spoustu let (třeba 10 a víc...). A to se netýká jen fotoaparátů. Předpokládám ale, že životnost K20D bude o mnoho delší, než konstrukčně jednoduššího K200D. Takže jestli chcete koupit přístroj, který vydrží při slušném zacházení co možná nejdéle, je K20D určitě daleko vhodnější volbou.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.08.2008 | Reagovat

  • 2

    Avatar
    Zdravím. Mám pár otázek, jelikož hodlám přestoupit na DSLR a váhám mezi tímto modelem a modelem K200D. Hodlám si fotoaparát (myslím tělo) koupit na hóóóódně dlouhou dobu (pravděpodobně na celý život) a potřeboval bych vědět, zda je známo, nebo vítě, nebo tušíte, zda je životnost tohoto modelu tak dlouhá, jako můj život (doufám, že hodně dlouhá), při dobrém zacházení a také počítám, že technika DSLR pude v budoucnu ještě více nahoru. No další otázky mě nenapadají :-) Děkuji za odpověď.

    Walda, 05.08.2008 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Jen na okraj k popisu foťáků. Termín rychlost závěrky je pitomost. Vznikl špatným překladem z angličtiny. Správně je to délka expozice a udává se v sekundách a jejích zlomcích. Ostatně návod příliš častou překládají promovaní jazykovědci a řemeslu, o kterém píšou, nemají ani zdání. Blbnou pak lidem hlavu a dělají zmatek v terminologii. Čago Pěknej foťák, ve vysokejch citlivostech taky pěknej šumák

    kropič, 27.06.2008 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím