Krátce
Aktualizováno: 16. 1. 2019 v 15:10 • Rubrika: Krátce
Přihlaste se na workshop Petra Hricka zaměřený na středoformát
Workshop Petra Hricka, při kterém si účastníci vyzkouší práci s novými středoformátovými fotoaparáty Hasselblad X1D a Fujifilm GFX 50S proběhne na pražské prodejně Megapixel již v sobotu 26. ledna. Petr na něm představí svou tvorbu, naučí vás některé své specifické fotografické postupy a součástí workshopu bude testování nových středoformátových bezzrcadlovek od Hasselbladu a Fujifilmu, se kterými má Petr praktické zkušenosti.
Komentáře k článku
Naše shrnutí je takové, že je zrovna tak liché tvrdit, že pomyslnou konkurencí jsme mysleli to kolik se prodá přístrojů z dané kategorie. Ano jsme obchodní firma, ale v žádném z článků našeho Magazínu nenaleznete článek, který by se zabýval statistikou prodejů. To je totiž věc, která zajímá málokterého zákazníka. Podle vaší teorie by bylo asi v pořádku napsat, že bezzrcadlovka fotoaparát Sony A7 III nemůže konkurovat kapesnímu kompaktu Sony RX100. Zmiňovaných bezzrcadlovek se totiž prodá významně méně, než uvedených kompaktů. Myslím, že jste si článek vyložil po svém a zbytečně se pouštíte do nějaké rozepře, která je absolutně bezpředmětná a ani nedává smysl, protože je zcela mimo obsahové sdělení této pozvánky na workshop. Tím bych celou debatu uzavřel.
Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 21. 1. 2019 |Reagovat
Pokud to mám nějak shrnot poukazoval jsem pouze na fakt, že "středoformátové bezzrcadlovky" nejsou v podstatě středoformát, neboť ten už má dnes větší senzor. A nekonkurují full Frame zrcadlovkám, protože na ně nestačí. FF jsou dnes už v podstatě dokonalé, kdežto středoformát ještě čeká dlouhý vývoj většího snímače a rychlejšího úložiště dat. Středoformát je samostatná kategorie nesrovnatelná s FF a jakékoli spekulace o jejich konkurování si jsou liché.
Martin Hašek, 18. 1. 2019 |Reagovat
Ano, já chápu k čemu je střední formát. Proto jsem ho také nesrovnával s reportérským fotoaparátem jako je třeba Nikon D5, ale se zrcadlovkou D850 se kterou dokáže třeba Jan Šmíd nafotit krajinářskou fotku v takové kvalitě a velikosti, která převyšuje výstup z X1D. Také jsem psal, že chápu středoformáty se senzorem 53,4x 40mm kde ten rozdíl proti FX skutečně je, ale X1D je kompromis kde ten rozdíl není úplně velký, takže z mého pohledu je to spíše masírka pro snoby. Jeden přispěvatel v komentářích pod X1D to trefně nazval "pěkná hračka kterou mají na firmě". Když někdo z Megapixelu napíše, že bezzrcadlové středoformáty začínají konkurovat FX očekával bych, že tím myslí prodeje, neboť celý Megapixel je orientován na prodej. Proto mi to přišlo divné neboť dle mého laického odhadu Megapixel za rok prodá cca 40ks D850 a cca 1ks X1D. Kdyby někdo v analogové době přišel s fotoaparátem na film s políčkem 44x33mm a říkal tomu středoformát, tak by byl asi za blázna, protože Ljubitel s políčkem 60x60 by byl proti němu king.
Martin Hašek, 17. 1. 2019 |Reagovat
Pozvánka, stejně jako celý workshop je cílen na určitou skupinu lidí, která dané problematice rozumí natolik, že chápou větu o tom, v jakém smyslu střední formát konkuruje určité kategorii full-frame zrcadlovek. V rychlosti samozřejmě zrcadlovkám konkurovat nemohou, ale střední formát rozhodně není určen reportérům. Určitě se nechceme pouštět do nějakého sporu, ale například reklamnímu fotografovi, krajináři, nebo někomu kdo se zaměřuje na ateliérovou tvorbu, rychlost zrcadlovky v žádném případě nevyváží rozdíl v obrazové kvalitě, kterou střední formát proti DSLR disponuje.
Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 17. 1. 2019 |Reagovat
Dobrý den. Docela by mě zajímalo, kdo vymyslel větu, že bezzrcadlový středoformát začal naplno konkurovat rozšířenějšímu full-frame standardu?
Docela si nedovedu představit jak fotoaparát 230.000,- tělo se snímačem 44x33mm s rychlostí sériového snímání 1 snímek za sekundu konkuruje D850 za 80.000,- s rychlostí sériového snímání 7 snímků za sekundu. Ale klidně sem můžete pro představu dát své roční prodeje Hasselbladu X1D a Nikonu D850. Já nemám nic proti středoformátovým zrcadlovkám se snímačem 53,4x40mm to je super, jenže tento snímač v bezzrcadlovce není, tam je "jen" 44x33mm a oproti tomuto snímači už ten full frame zas tak nekvalitní není a ten minimální rozdíl v kvalitě obrazu hravě dožene rychlostí, univerzálností a o 150.000,- nižší cenou. Když mi zbyde 150.000,- na Zeiss Otus 28/1.4 tak bude rozdíl v obrazové kvalitě opravdu triviální. Takže za mě by musel Hasselbladt dát do X1D senzor 53.4x40mm, aby to pro mě bylo zajímavé.
Martin Hašek, 17. 1. 2019 |Reagovat