Magazín

Krátce

Přihlaste se na workshop Petra Hricka zaměřený na středoformát

Aktualizováno: 16. 1. 2019 v 16:10 • Rubrika: Krátce

Přihlaste se na workshop Petra Hricka zaměřený na středoformát

Workshop Petra Hricka, při kterém si účastníci vyzkouší práci s novými středoformátovými fotoaparáty Hasselblad X1D a Fujifilm GFX 50S proběhne na pražské prodejně Megapixel již v sobotu 26. ledna. Petr na něm představí svou tvorbu, naučí vás některé své specifické fotografické postupy a součástí workshopu bude testování nových středoformátových bezzrcadlovek od Hasselbladu a Fujifilmu, se kterými má Petr praktické zkušenosti.

Obsah

Středoformát patří mezi to nejlepší, čím v dnešní v digitální éře můžete fotit. Systémy založené na snímači větším, než kinofilmové políčko mají mnohaletou tradici a vždy představovaly synonymum pro nejvyšší obrazovou kvalitu. Středoformát byl tradičně doménou zejména profesionálů – ať už módních, a portrétních fotografů, nebo těch nejnáročnějších krajinářů.

Stojaté vody středoformátu rozvířil nástup bezzrcadlovek – své modely bez zrcadla představily značky Hasselblad a Fujifilm a odstranění zrcadla přineslo nový vítr do této kategorie.

Moderní přístroje jako Hasselblad X1D nebo Fujifilm GFX 50S si zachovaly top kvalitu svých starších příbuzných a zároveň disponují výrazně menšími rozměry a nízkou hmotností. A v neposlední řadě jsou i levnější. Dá se tak říct, že tak začal středoformát naplno konkurovat rozšířenějšímu full-frame standardu.

A oslovuje také nové uživatele, kteří i něm kvůli dřívější "těžkopádnosti" a ceně neuvažovali – street fotografové, cestovatelé a obecně amatérští fotografové všeho druhu. 

Workshop 26. ledna od 10:30 na pražké prodejně Megapixel

 

Pro koho je workshop určen:

  • pro zájemce o středoformátové fotoaparáty Hasselblad a Fujifilm
  • pro srávající majitele, kteří si chtějí vyzkoušet nové objektivy
  • pro fanoušky Petra Hricka, kteří se s ním chtějí setkat a zafotit si s ním

Program workshopu:

10:30 - 11:30

Úvod Petra Hricka

  • Zkušenosti s novými středoformátovými systémy Hasselblad X a Fujifil GFX
  • Prezentace jeho tvorby a projektů
  • Diskuze
  • Rozdělení na skupiny

 

11:30 - 13:00

Supina A: Testování Fujifilm GFX a focení v ateliéru

Skupina B: Street focení v holešovickém přístavu s Petrem Hrickem


13:00 - 14:00

Oběd (v ceně workhshopu)

14:00 - 15:30

Skupina A: Street focení v holešovickém přístavu s Petrem Hrickem

Skupina B: Testování Fujifilm GFX a focení v ateliéru


Pozn.: Testovací fotoaparáty budou k dispozici v omezeném množství. Prosíme účastníky woekshopu, aby si přinesli i své vlastní fotoaparáty

 

Registrujte se

Petr Hricko se narodil v roce 1976 v Teplicích.

S fotografováním začal v roce 2003 poté, co onemocněl rakovinou a kamarád mu do nemocnice přinesl fotoaparát, aby přišel na jiné myšlenky. Od té doby fotí všechno zajímavé, co se kolem něj děje.

Od roku 2012 je fotografie jeho zaměstnáním. Za tu dobu dneška měl to štěstí účastnit se mnoha skvělých projektů.

Mezi jeho oblíbené žánry patři zejména portrét, focení přírody a street fotografie. Jeho specialitou jsou snímky, ve kterých nechává své objekty "levitovat". Jistá míra experimentálnosti je přítomná v celé jeho tvorbě. Jeho nezaměnitelný styl je dán zejména absolutním důrazem na kreativitu, se kterou přistupuje ke každámu svému projektu.

Sdílet na


Komentáře k článku

Martin Lukeš

Reaguje na (4) | Reaguje na (4) | Naše shrnutí je takové, že je zrovna tak liché tvrdit, že pomyslnou konkurencí jsme mysleli to kolik se prodá přístrojů z dané kategorie. Ano jsme obchodní firma, ale v žádném z článků našeho Magazínu nenaleznete článek, který by se zabýval statistikou prodejů. To je totiž věc, která zajímá málokterého zákazníka. Podle vaší teorie by bylo asi v pořádku napsat, že bezzrcadlovka fotoaparát Sony A7 III nemůže konkurovat kapesnímu kompaktu Sony RX100. Zmiňovaných bezzrcadlovek se totiž prodá významně méně, než uvedených kompaktů. Myslím, že jste si článek vyložil po svém a zbytečně se pouštíte do nějaké rozepře, která je absolutně bezpředmětná a ani nedává smysl, protože je zcela mimo obsahové sdělení této pozvánky na workshop. Tím bych celou debatu uzavřel.

5

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 21. 1. 2019 |Reagovat

Martin Hašek

Pokud to mám nějak shrnot poukazoval jsem pouze na fakt, že "středoformátové bezzrcadlovky" nejsou v podstatě středoformát, neboť ten už má dnes větší senzor. A nekonkurují full Frame zrcadlovkám, protože na ně nestačí. FF jsou dnes už v podstatě dokonalé, kdežto středoformát ještě čeká dlouhý vývoj většího snímače a rychlejšího úložiště dat. Středoformát je samostatná kategorie nesrovnatelná s FF a jakékoli spekulace o jejich konkurování si jsou liché.

4

Martin Hašek, 18. 1. 2019 |Reagovat

Martin Hašek

Reaguje na (2) | Ano, já chápu k čemu je střední formát. Proto jsem ho také nesrovnával s reportérským fotoaparátem jako je třeba Nikon D5, ale se zrcadlovkou D850 se kterou dokáže třeba Jan Šmíd nafotit krajinářskou fotku v takové kvalitě a velikosti, která převyšuje výstup z X1D. Také jsem psal, že chápu středoformáty se senzorem 53,4x 40mm kde ten rozdíl proti FX skutečně je, ale X1D je kompromis kde ten rozdíl není úplně velký, takže z mého pohledu je to spíše masírka pro snoby. Jeden přispěvatel v komentářích pod X1D to trefně nazval "pěkná hračka kterou mají na firmě". Když někdo z Megapixelu napíše, že bezzrcadlové středoformáty začínají konkurovat FX očekával bych, že tím myslí prodeje, neboť celý Megapixel je orientován na prodej. Proto mi to přišlo divné neboť dle mého laického odhadu Megapixel za rok prodá cca 40ks D850 a cca 1ks X1D. Kdyby někdo v analogové době přišel s fotoaparátem na film s políčkem 44x33mm a říkal tomu středoformát, tak by byl asi za blázna, protože Ljubitel s políčkem 60x60 by byl proti němu king.

3

Martin Hašek, 17. 1. 2019 |Reagovat

Martin Lukeš

Reaguje na (1) | Pozvánka, stejně jako celý workshop je cílen na určitou skupinu lidí, která dané problematice rozumí natolik, že chápou větu o tom, v jakém smyslu střední formát konkuruje určité kategorii full-frame zrcadlovek. V rychlosti samozřejmě zrcadlovkám konkurovat nemohou, ale střední formát rozhodně není určen reportérům. Určitě se nechceme pouštět do nějakého sporu, ale například reklamnímu fotografovi, krajináři, nebo někomu kdo se zaměřuje na ateliérovou tvorbu, rychlost zrcadlovky v žádném případě nevyváží rozdíl v obrazové kvalitě, kterou střední formát proti DSLR disponuje.

2

Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 17. 1. 2019 |Reagovat

Martin Hašek

Dobrý den. Docela by mě zajímalo, kdo vymyslel větu, že bezzrcadlový středoformát začal naplno konkurovat rozšířenějšímu full-frame standardu?
Docela si nedovedu představit jak fotoaparát 230.000,- tělo se snímačem 44x33mm s rychlostí sériového snímání 1 snímek za sekundu konkuruje D850 za 80.000,- s rychlostí sériového snímání 7 snímků za sekundu. Ale klidně sem můžete pro představu dát své roční prodeje Hasselbladu X1D a Nikonu D850. Já nemám nic proti středoformátovým zrcadlovkám se snímačem 53,4x40mm to je super, jenže tento snímač v bezzrcadlovce není, tam je "jen" 44x33mm a oproti tomuto snímači už ten full frame zas tak nekvalitní není a ten minimální rozdíl v kvalitě obrazu hravě dožene rychlostí, univerzálností a o 150.000,- nižší cenou. Když mi zbyde 150.000,- na Zeiss Otus 28/1.4 tak bude rozdíl v obrazové kvalitě opravdu triviální. Takže za mě by musel Hasselbladt dát do X1D senzor 53.4x40mm, aby to pro mě bylo zajímavé.

1

Martin Hašek, 17. 1. 2019 |Reagovat

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.