Magazín Produktové aktuality

První zkušenosti se Sony A55 a A33 Produktové aktuality

První zkušenosti se Sony A55 a A33

Aktualizováno: 7. 9. 2010 v 11:01 • Rubrika: Produktové aktuality

Před několika dny jsme měli jedinečnou možnost vyzkoušet nové modely společnosti Sony v praxi. Zúčastnili jsme se předváděcí akce a workshopu, který pořádala Sony pro zástupce prodejců ze střední Evropy a k dispozici jsme měli kromě nových modelů A33/55 i celou řadu špičkových objektivů Sony a Carl Zeiss. Zde jsou naše první dojmy.

Revoluční novinky Sony A33 a A55 v praxi

Minulý týden jsme vás informovali v aktualitě o tom, že společnost Sony představila svoje novinky. Jen pár dní na to se nám podařilo je alespoň na několik hodin aspoň trochu vyzkoušet. Bohužel během tak krátké doby nebylo možné udělat nějakou "hlubší" recenzi, ale bohatě to stačilo na to, abychom si mohli udělat obrázek o tom, co od těchto nových modelů můžeme očekávat. Očekávat můžeme ale to, že je již brzy uvidíme na našich pultech!!!

Pravděpodobně již 10.9. zahájíme prodej exkluzivně v prodejnách Megapixel!!!

Co je na nových modelech zvláštního?

Je to především zcela nová konstrukce. Nejdůležitější inovace spočívá v použitém zrcadle. To je totiž celé polopropustné a je schopno propouštět světelné paprsky na celou plochu snímače, takže není nutné jej před expozicí sklápět. Tímto řešením byly jednak naprosto eliminovány otřesy, které u zrcadlovek klasické konstrukce způsobuje právě běžné sklopné zrcadlo a díky pevně umístěnému zrcadlu je také možno dosáhnout daleko větší rychlosti snímání, která je až 10 sn/s.

Pevné polopropustné zrcadlo zde neodráží paprsky na matnici a pak do hledáčku, ale pouze k novému 15-ti bodovému AF senzoru, který je tedy v provozu neustále a to i v režimu živého náhledu a také natáčení Full HD videosekvencí. Díky tomuto vpravdě revolučnímu řešení je tedy možné během natáčení videosekvencí používat plynulé automatické ostření v plné rychlosti. Obraz v hledáčku je zprostředkován elektronicky a to díky zcela novému a velmi výkonnému Tru-Finder hledáčku.

Jaká je realita?

První dojmy jsou vesměs velmi dobré, svoje aktuální postřehy jsem ihned zveřejňoval na naší stránce na Faceboku.

Všichni jsme byli zvědaví především na kvalitu nového elektronického hledáčku a také na to, jak dobře funguje automatické ostření věhem natáčení videa. Musím říci, že obojí je velmi dobré.

Elektronický hledáček Tru-Finder poskytuje velmi ostrý a jasný obraz, který má vynikající rozlišení. I když nejsem příznivcem EVF i přes jejich některé výhody oproti optickému hledáčku "běžných" zrcadlovek, nijak mě neobtěžoval. Právě naopak. Tru-Finder je totiž poměrně velký (narozdíl od hledáčků zrcadlovek srovnatelné třídy) a je tedy daleko použitelnější pro manuální ostření. Velkou výhodou je například možnost zobrazení virtuální vodováhy, která dost usnadňuje focení a udržení rovného horizontu. Asi jediné, co mě na hledáčku troch zklamalo, je jeho rychlost při sériovém snímání. Při focení rychlého pohybu to není úplně ono a při sérii 7 (nebo 10) sn/s. bych čekal menší prodlevu, tedy poněkud "plynulejší" zobrazování.

Automatické ostření při natáčení videa je naprosto vynikajíí, to se mi opravdu íbilo. Musím říci, že s odstupem několika desítek hodin mi to připadá jako jedna z největších předností těcho přístrojů. Autofokus je dostatečně rychlý a hlavně přesný. Zkoušeli jsme natáčet rádiově řízené modely motorových člunů a ostření fungovalo naprosto spolehlivě. Pokud ale chceme využívat rychlého sériového snímání 7 nebo 10 sn/s, potřebujeme objektivy s ultrazvukovým ostřením, protože ostatní objektivy občas nestíhají doostřovat - pokud se jedná o velmi rychlý pohyb.

3D Sweep Panorama bylo další z funkcí, kterou jsme chtěli hned vyzkoušet. Pokud máte i 3D televizor, můžete se těšit na skutečně nevšední zážitek při prohlížení prostorových panoramatických záběrů ve vynikající kvalitě.

Obrazová kvalita je podle mého názoru na stejné úrovni, jako u ostatních letos představených modelů digitálních zrcadlovek Sony. Vysoké rozlišení 16 Mpx klade poněkud vyšší nároky na použité objektivy, ale poměrně slušných výsledků jsem překvapivě dosáhl i se základním objektivem. Sony se naučili velmi dobře filtrovat šum při nastavení vysokých citlivostí, takže fotky pořízené za velmi špatného osvětlení jsou naprosto srovnatelné s konkurenty jiných značek. Zajímavým řešením je Multi-frame Noise Reduction. Tato funkce funguje tak, že přístroj udělá sérii šesti za sebou rychle jdoucích záběrů a zkombinuje je do jediného obrázku s naprostým minimem digitálního obrazového šumu.

Jak už jsem napsal, celkový dojem je velice dobrý. Předpokládám, že velikou oblibu si nové Soňáky A33 a A55 získají především u příznivců natáčení velice kvalitního videa. Stejně dobře ale poslouží i komukoliv dalšímu, kdo hledá přístroj skvěle vybavený funkcemi a požaduje vynikající kvalitu fotek za každého světla.



Zobrazeny komentáře (15 - 1)

  • 15

    Bouška
    Reaguje na 14 | Dobrý den, asi nejlepší jsou objektivy http://www.megapixel.cz/sony-16-80-mm, http://www.megapixel.cz/sony-70-200-mm-f-2-8-g a http://www.megapixel.cz/sony-100-mm, objektivy SAM a SSM mají rychlejší ostření, ale použitelné jsou i ty ostatní.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.01.2011 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Konečne sa objavil fotoaparát s technickými kvalitami podľa mojich predstáv, myslím Sony A55, resp. i Sony A33. Mám rovnaký názor na cenu, ako Taffey v Reaguje na 12 | . Telo je trochu predražené najmä pri pomyslení, že setové objektívy nestoja za veľa a odporúča sa priplatiť na sklíčka kvalitnejšie. Ide nielen o vyššiu sveteľnosť, ale i o ostrenie - SAM i SSM. Zaujímmal by ma preto názor odborníka, aké objektívy by odporučil (prirodzene mimo setových, ale s bajonetom pre Sony), musia mať SAM alebo SSM? Aký je v tom rozdiel? V zásade by sa jednalo asi o tri objektívy a to: jeden tak približne 16-85/2,8 (príp.4,0), druhý približne 70-200/2,8(príp.4,0) a tretí vhodný macro 60/2,8 alebo 90/2,8 oba v zobrazovacom merítku max.1:1. Viem, že existuje jeden mimoriadny objektív zn.Canon 60/2,8 s merítkom zobr.5:1, ale nič bližšie o ňom neviem. Ďakujem. Vavrik

    Vavrinec Ščevlík, 10.01.2011 | Reagovat

  • 13

    Avatar
    Jo, ještě mě docela naštval docela jemný kloub u vyklápěcího dispeje a skutečnost, že jde otáčet jen jednám směrem. Ale asi to jinak nepůjde, kvůlivá vodičům.

    Taffey, 28.11.2010 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Tak dnes jsem měl možnost si s A33 zafotit. Na můj vkus je to příliš malé, ale to je otázka zvyku. Hledáček mě velmi mile překvapil svou čitelností, nicméně při změně scény bylo vidět zpoždění a duchařina. Ale v podstatě zas o nic nejde, jde jen o zvyk. I v ne zrovna předpisově osvětleném krámě mašinka zaostřila vždy přesně, kam jsem chtěl. Jenže je v tom háček. Na těle byl SAM objektiv s rychlým ostřením, takže to mate, bůhví, jak by to ostřilo s objektivem bez motorku. Nicméně bych si dovolil navrhnout, aby si těch 15 set, nebo kolik stojí ten seťák, každý radši připlatil, protože sklíčko kreslí krásně ostře a rychle, takže na takové to domácí focení na výletech je to docela optimální. Škoda, že není světelnější. Každopádně je to slovo do rvačky, i když si myslím, že cena o dva tři litry nižší by tomu slušela podstatně víc.

    Taffey, 28.11.2010 | Reagovat

  • 11

    Bouška
    Reaguje na 10 | Dobrý den, v balení je SW Image Data Converter SR 3.2, ale RAWy můžete převádět i v jiných programech, které tento formát podporují, není to problém.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.11.2010 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Dobrý den, zajímalo by mě jak je na tom tahle mašinka s focením v RAW formátu. Zejména mě zajímá, jestli jsou raw soubory zpracovatelné běžnými programy (Adobe Lightroom, ZPS....atd) a jestli jsou konvertovatelné v DNG konvertoru. Jaký je k tomu dodávaný SW pro práci s raw soubory? Nemohla by mi nějaká dobrá duše poslat jednu fotku v raw abych to otestoval? Děkuji pěkně :-)

    LukyT, 25.11.2010 | Reagovat

  • 9

    Avatar
    Mám a55 a je to naprostá bomba doporučuji všem.

    MARTIN, 17.11.2010 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Tak tu mám první fotky z A33. Detailů jako máku, na můj vkus až moc, kór, když je to tamronem AF 90/2,8 Di makro, který je ostrý jak žiletka. No a pak mi poslal video taky přes toho tamrona. Večer, doma, v kuchyni, jak jeho dcerka kreslí při žárovkovém osvětlení. Sice to poslal v tom horším formátu mpeg4, ale i tak to vypadalo velmi, velmi dobře. Ovšem co mě na tom bralo ze všeho nejvíc, tak ta hloubka ostrosti, kterou může kočírovat při natáčení při pohledu do hledáčku. To je úplně jiná práce, než točit klasickou DSLR se zvednutým zrcatkem, takže v hledáčku vidíte kulový a musíte čučet na displej. Nedovedu si představit, že bych třeba použil toho tamrona a měl ruce v předpažení. Myslím, že A33 nebo A55 jsou docela silný kalibr pro rozhodování. A to říkám i přesto, že jsem starý remcala.

    Taffey, 12.11.2010 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    Mi se sice ekluje ten elektronický hledáček, to mi furt nejde pod fousy, ale uznávám, že je třeba se smířit s tím, že takový je vývoj a když se těchto pocitů zbavíme, bude nám EVF dobře sloužit. Zrovna teď mi psal kolega Čárlí Omes, který pro Fotoaparat.cz testuje veškeré foťáky Sony a říkal, že hledáček je opravdu vysoce kvalitní a hlavně velký a že po nasazení okuláru od pentaxu, který jde na hledáček sony krásně nasadit, mimochodem ho mám taky, tak že je pohled do A33 skoro stejně velký, jako byl do minolty D7. Kinofilmové, ne digitální. A to je co říct, protože to byl model s hledáčkem velkým jako vrata od stodoly.

    Taffey, 12.11.2010 | Reagovat

  • 6

    Bouška
    Reaguje na 5 | Dobrý den, kvalita obrazu je u obou přístrojů na naprosto srovnatelné úrovni i při horším světle. Na sport je asi výhodnější A55, nabízí sériové focení až 10 sn/s.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.11.2010 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    Dobrý deň,chcel by som sa spýtať či je výhodnejšia a55 alebo a580,čo sa do kvality snímkov týka,aj pri fotení rýchlych objektov,a ktorý z týchto dvoch foťákov je kvalitnejší pri fotení pri horších svetelných podmienkach,čo by ste mi odporučili?ďakujem

    tomina, 08.11.2010 | Reagovat

  • 4

    Bouška
    Reaguje na 3 | Dobrý den, subjektivně mi přijdou na celkem podobné úrovni.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.09.2010 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    Dobrý den,můžete porovnat obrazovou kvalitu za horšího až velmi slabého osvětlení s Nikonem D90,samozřejmě aspoň subjektivně?

    pepa, 10.09.2010 | Reagovat

  • 2

    Bouška
    Reaguje na 1 | Dobrý den, máte pravdu, bylo to u EOS 1 RS a myslím u EOS 650 (ale tady si nejsem jistej). Revoluce je v tom, že tady zrcadlo neodráží obraz na matnici a dál do hledáčku, ale na ostřící senzor, který může být tím pádem funkční i při natáčení videa. Revoluce je tedy v tom, jak vyřešili autofokus.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.09.2010 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    canon mel polopropustne zrcatko pred par lety ... kde je ta revoluce

    , 07.09.2010 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.


Související články

Fotografie z galerie

Přejít do galerie

Související články

Nové recenze

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím