Magazín

Produktové aktuality

S ultraširokým objektivem musíte na fotografování architektury chytře, říká Mike Will

Tom KalousAktualizováno: 29. 9. 2020 v 16:38 • Rubrika: Produktové aktuality

S ultraširokým objektivem musíte na fotografování architektury chytře, říká Mike Will

Je použití ultraširokého ohniska na fotografování architektury podvádění? Mike Will má na to vlastní názor. Na Instagramu jeho noční snímky budov a architektury vyfocené po celém světě hltá desítky tisíc lidí a není se čemu divit.

Obsah

„Během svých začátků jsem měl jen 35mm objektiv,” říká. „A naučil jsem se, jak všechno fotit pouze s tímto jedním objektivem. Myslím, že jsem díky tomu, že jsem od začátku pracoval s touto ohniskovou vzdáleností, získal dobré povědomí o tom, jaký objektiv a jakou ohniskovou vzdálenost pro konkrétní scénu použít.“

Je zcela zjevné, proč jsou ultraširokoúhlé objektivy jako Sony FE 12-24 mm f/2,8 G Master tak oblíbené. Jejich zorné pole umožňuje fotografům v plné šíři zachytit ohromnou rozlohu scény, kterou mají před sebou, a zdůraznit objekty přímo před objektivem, jelikož se pozadí ztrácí do úběžníku záběru. Dají se tedy využít k pořizování nádherných fotografií, které zachytí veškeré naše dojmy z daného místa.

Mike jednu takovou příležitost dostal počátkem letošního roku na Times Square v New Yorku. Když se podíval nahoru a rozhlédl se po budovách a neonech, které se kolem něho tyčily, okamžitě věděl, jaký objektiv a jakou ohniskovou vzdálenost je třeba použít, aby v plné šíři zachytil, co vidí a vnímá. „Když fotím město, mám obvykle na svém fotoaparátu Sony Alpha 7R III a zoom objektiv 12-24 mm. Fotografii Times Square jsem udělal s objektivem FE 12-24 mm f/4 G, nedávno jsem si ale pořídil nový objektiv 12-24 mm f/2,8 G Master. Když jsem se podíval přes elektronický hledáček (EVF) s objektivem nastaveným na 12 mm, všiml jsem si, že všechny ty linie budovy směřují přímo k semaforu ve středu záběru. Tahle fotografie byla jedním z nejlepších snímků, jaké jsem letos pořídil,” vzpomíná. 

Moc přeměnit scénu z něčeho všedního na něco mimořádného nezískáte jen tak. Aby si mohl vytvořit svůj vlastní pohled na svět, musí fotograf ultraširokoúhlý objektiv používat chytře. Mike má k dispozici brašnu plnou objektivů, které používá podle toho, co zrovna fotí. „Souhlasím, že ultraširokoúhlé objektivy by se neměly používat pořád. Jde o to, abyste věděli, kdy je použít, a kdy je nechat v brašně“.

Mike je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce jsou k vidění na webové stránce www.sony.cz/alphauniverse

Sdílet na


Komentáře k článku

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.