Recenze Samsung Galaxy A80 černý Phantom Black Dual Sim

• Ochranné sklo Gorilla Glass 3

• Přesnost a rychlost čtečky otisků prstů
  • Absence slotu paměťových karet
  • Absence ochrany proti vodě či prachu

Představení Samsung Galaxy A80 černý

Představení Samsung Galaxy A80 černý

Galaxie ve vesmíru spočítat nedokážeme. Je jich zkrátka tolik, že přesné číslo nám zatím nikdo s jistotou nedokáže sdělit. Podobná situace pomalu nastává i u jihokorejské společnosti Samsung produkující mobilní telefony řady Galaxy. Osobně se začínám v záplavě jednotlivých modelů lehce ztrácet. Vzpomínám na dobu, kdy jsem listoval katalogem výrobce a vybíral mezi několika málo kusy. Volba tehdy nebyla těžká a padla na vlajkovou loď SII, oproti které působil např. lacinější model zvaný Ace jako hračka pro děti. Výběr by dnes sice byl krapet složitější, avšak díky množství nabízených telefonů by rozdíly mezi nimi nebyly tak propastné. Moje SIM karta tentokrát putovala do Galaxie A80, kde strávila několik dní. A myslím, že se jí tam vcelku líbilo. Produkce telefonů střední třídy nesoucí označení A započala roku 2014 a o jejich současné, páté generaci si teď něco povíme. Konkrétně tedy o již zmiňovaném nejvyšším modelu.

Postrach kapes

Už na první pohled mi bylo jasné, že při obří úhlopříčce displeje 6,7 palců nebude A80ka patřit k nejlehčím telefonům. To se potvrdilo zjištěním hmotnosti, která činí celých 220 g. Pro představu (nebo spíš jako zajímavost) bych uvedl, že zařízení váží stejně jako např. již postarší kapesní herní konzole Sony Playstation Vita Slim. I přes své monstrózní rozměry a zaoblené hrany telefon sice dobře padne do ruky, ale díky použitým materiálům z ní také snadno dokáže vyklouznout. Tipuji, že tělo tvořené oboustranným sklem Gorilla Glass 3 a kovovým rámem něco vydrží, avšak pádů z výšky bych se (převážně kvůli hmotnosti) obával. Design telefonu je čistý a minimalistický. Přední strana byla zbavena všech rušivých elementů a nenabízí nic jiného než displej ohraničený slabým rámečkem. Reflexní záda zase upoutají pozornost modulem fotoaparátu. Fyzická tlačítka určená k ovládání hlasitosti a samostatné tlačítko power se nacházejí standardně na bocích mobilu. Spodek a vršek pak poskromnu nabídne dvojici mikrofonů, USB-C port, mono reproduktor a slot na dvě NanoSIM karty. Do balení se tohopak už také mnoho nevešlo. K telefonu dostaneme 25wattovou rychlonabíječku společně s oboustranným USB-C kabelem, sluchátka s příslušnou koncovkou a papírovou brožuru.

Technika a rychlost pádlování

Po stisknutí bočního tlačítka mě ozařuje enormní, dostatečně jasný Super AMOLED displej. Full HD+ rozlišení 2400x1080 zajišťuje jemný rastr při hustotě 393 ppi. Podání barev je díky použitému panelu přesné a černá je skutečně černá. Naskytuje se tak možnost využití funkce “Always On Display”, která dovoluje zobrazení obsahu, jako jsou hodiny, datum, notifikace apod., to vše při minimální spotřebě energie. Jak už jsem zmiňoval v předešlém odstavci, Samsung vsadil na displej (téměř) bez rámečku a jakéhokoliv výřezu. Tím vyšachoval nejen přední kameru, ale i reproduktor určený k telefonování. Ten je zde řešený poměrně zajímavým způsobem, nachází se totiž přímo v displeji a zvuk šíří pomocí jeho vibrací. To ve mě nejprve vyvolalo vcelku opodstatněnou skepsi týkající se kvality zvuku samotného. Po uskutečnění několika hovorů jsem však nezaznamenal větší problém. Druhé straně jsem rozuměl každé slovo. Vytknul bych pouze nižší maximální hlasitost, která při nejvyšší úrovni způsobuje občasné zkreslení zvuku při určitých frekvencích. Kdo čekal vlajkovou loď v podobě procesoru, bude zpočátku lehce zklamán.

A80ka je osazena mírně slabším modelem společnosti Qualcomm - Snapdragon 730. Jeho 8 jáder běžících na frekvenci až 2,2 GHz ale zajišťuje společně s grafickým čipem Adreno 618 více, než dostatečný výkon. Díky kapacitě operační paměti čítající 8 GB je chod plynulý i při otevření mnoha aplikací naráz. Rozdíl mezi procesory běžný uživatel zkrátka nepozná, a to ani při hraní současných her. Vzhledem k velikosti telefonu je pak vcelku nepochopitelná absence slotu paměťových karet. Je pravda, že 128 GB interní paměti je stále dostačující, avšak člověka libujícího si v pořizování 4K videí tato informace nejspíš moc nepotěší. Baterie má víceméně standardní kapacitu 3700 mAh, telefon ale s pomocí dodávaného 25W adaptéru podporuje rychlonabíjení. Bezdrátové nabíjení bohužel není k dispozici. Jelikož je Samsung Galaxy A80 na trhu teprve krátce, nikoho nejspíš nepřekvapí přítomnost operačního systému Android 9 Pie s nadstavbou One UI. Prostředí působí příjemně a čistě. Co však už tak příjemně nepůsobí je čtečka otisků prstů. Ta je totiž optická a integrovaná přímo do displeje, což by samo o sobě nevadilo, kdyby fungovala korektně. Otisk prstu v některých případech nedokázala rozpoznat ani poté, co jsem se prst snažil přitisknout pod různým úhlem. Po několika neúspěšných pokusech jsem byl vyzván k zadání PINu. Čtečka je nejenom nepřesná, ale i pomalá. Jelikož chybí podpora odemykání telefonu pomocí rozpoznání obličeje, nabízí se už jen PIN nebo kresba obrazce. Co se zvukového projevu týče, monotónní repráček dokáže hrát obstojně hlasitě a pokud nezvolíme nejvyšší úroveň hlasitosti, tak vcelku i čistě. Trochu zamrzí absence 3,5mm jacku či alespoň samotné redukce. To samé můžeme říct také o ochraně proti vodě a prachu, která zcela chybí. K dalším podporovaným technologiím patří např. LTE, NFC, Wi-Fi ac, Bluetooth 5.0, určování polohy pomocí GPS, Glonass, Beidou a Galileo.

Otoč se!

V samém závěru článku bych se rád pozastavil u nejpozoruhodnějšího prvku celého telefonu - výsuvného, otočného fotoaparátu. Celý modul se v momentě stisknutí virtuálního tlačítka vysune a otočí o 180 stupňů, čímž umožní použití jedné a té samé kamery jak pro zadní, tak i přední snímání. Výhoda spočívá primárně v kvalitě snímků, které mohou být pořízeny hned dvěma různými kamerami. Hlavní 48Mpx (f/2.0), nebo ultra širokoúhlou 8Mpx (f/2.2) s úhlem záběru 123 stupňů. Třetí senzor nazvaný ToF (Time-of-Flight) potom slouží k měření vzdálenosti a napomáhá tak například k vytvoření nízké hloubky ostrosti u portrétových snímků.

Musím uznat, že svou práci odvádí dobře, a to nejen u pořízených fotografií, ale i u videa. Optický zoom v této konfiguraci fotoaparátů nehledejme, k dispozici je pouze digitální (max 8x). Samotné snímky jsou ostré, detailní a podání barev věrné. Na druhou stranu rozlišení širokoúhlého fotoaparátu mohlo být vyšší. Při zobrazení na monitoru počítače už snímky lehce ztrácí na detailech, a to zejména na okrajích, což je u této šířky záběru pochopitelné. Noční snímky potom vykazují zvýšený šum, ale jsou stále použitelné. Během focení se setkáme s několika režimy, jmenovitě například Živé zaostření (portrétní režim), Panoráma, Noc nebo režim Pro, který mě zajímal nejvíce. Po navolení režimu mě čekalo zklamání v podobě pouze tří volitelných prvků - ISO (100 až 800), vyvážení bílé a korekce expozice. Tady si člověk moc nepohraje. Samsung se zaměřil spíše na uživatele hledající jednoduchost a praktičnost, což potvrzuje i funkce zvaná “Optimalizátor scény”. Telefon se při focení snaží automaticky rozpoznat jednu z třiceti nabízených scén a optimalizovat tak snímek dle potřeby. To v praxi většinou znamená zvýšenou saturaci barev nebo snahu o zesvětlení podexponovaných částí snímku. Rozpoznávání navíc nepatří k jednomu z nejrychlejších. Z nepochopitelných důvodů pak po přepnutí kamery na selfie z nabídky zmizí režimy Panorama, Noc a Pro.

Blesk je dostupný pouze ve formě chvilkového rozsvícení displeje bílou barvou. To nejspíš bude mít své opodstatnění, jelikož přisvětlovací dioda je poměrně silná a nepříjemně by tak člověka oslňovala. Nutno podotknout, že do nedávného updatu fotoaparát v selfie režimu nepodporoval ani auto-focus, což bylo naštěstí již vyřešeno. Záznam videa je kvalitní jak po obrazové, tak i zvukové stránce. Natáčet lze až v rozlišení 4K/30 fps, nebo 1080p/60 fps při zapnuté elektronické stabilizaci obrazu. Mezi režimy se nachází Zaostřené video (aplikovaný bokeh v reálném čase), Superpomalý (několikasekundové zpomalené video), Pomalý pohyb a Hyperčas (zrychlený pohyb).

Co dodat?

Designově moc povedený telefon s několika málo kompromisy, který vzhledem k velikosti a hmotnosti nebude sedět úplně každému. Za unikátní technologické vychytávky ovšem bude zájemce nucen sáhnout trochu hlouběji do kapsy. Dostane však originální a nápaditý přístroj, který jej částečně odliší od zbylých uživatelů smartphonů.

Samsung Galaxy A80 se Super AMOLED displejem s úhlopříčkou 6.7" a rozlišením 2400×1080 s jemností 393ppi. Otočný fotoaparát s rozlišením 48 Mpx (f/2 se úhlem záběru 80°) + 8 Mpx (f/2,2 s úhlem záběru 123˚) zaručuje stejnou kvalitu pro selfie i běžné focení. Má D3 kameru pro detekci vzdálenosti a tím snadno vypočítá rozmazání pozadí pro simulaci mělké ostrosti vašich portrétů, Systém pohání Qualcomm Snapdragon 730 8-jádrový, RAM 8 GB, interní paměť 128 GB, Dual sim, čtečka otisků v displeji, dual SIM, neblokovaný, rychlé nabíjení 25W, baterie 3700 mAh, Android 9.0 Pie, GPS, NFC, LTE, USB-C

Fotoaparát, který se za vámi otočí

Ohromující displej, jedinečný design, dlouhotrvající baterie, praktické funkce. A také trojitý fotoaparát, který se kdykoli otočí pro zachycení dechberoucích panoramat i jedinečných autoportrétů. To vše a mnohem více s Galaxy A80 od společnosti Samsung. Jeho fotoaparát se posouvá a otáčí, aby zachytil to, co se děje vpředu i vzadu, s fotoaparátem s rozlišením 48 MP.

Více detailů pro skvělý výsledek

Smartphone Galaxy A80 se pyšní praktickými funkcemi, které vám ulehčí život a vytvoří takové snímky, kterými se budete chtít pochlubit světu. Postará se o ně prvotřídní 48Mpx senzor, ultraširokoúhlý objektiv a superstabilizace obrazu pro dokonale plynulá videa bez nepříjemného roztřesení.

Celá scéna v jediném snímku

Promítněte své rodině fotografie z vaší dovolené. Ultraširokoúhlý fotoaparát vytváří tak autentické snímky, že všechny zúčastněné naprosto pohltí. Objektiv totiž zachytí okolí ve 123° úhlu záběru, a zprostředkuje tak realistický zážitek plný jemných detailů.

Spočítá vám to

S telefonem Galaxy A80 se budete bavit. Zároveň vám ale usnadní život svými praktickými funkcemi. Díky chytrému měření 3D objektů se už nemusíte shánět po metru. Smartphone během okamžiku naskenuje dané těleso či vzdálenost a přehledně zobrazí jejich rozměry.

Jasné snímky plné barev

Ať už fotografujete degustační talíř plný dobrot, pugét květin, domácího mazlíčka, západ slunce či jiné objekty, optimalizace scény vám nabídne 30 různých režimů, díky kterým budou vaše snímky okouzlující a s těmi nejlepšími parametry.

Oživí promítaný obsah

Vaše vytvořené snímky a videa ještě více vyniknou na téměř bezrámečkovém New Infinity displeji, který fotografiím vdechnou život. Díky Full HD+ Super AMOLED obrazovce s velkorysou úhlopříčkou 6,7 palce si užijete promítaný obsah naplno a bez jakéhokoli omezení.

Šperkem vaší osobnosti

Vychytané funkce, skvělý fotoaparát, jedinečný displej, ale také okouzlující design a pohodlné držení. Nejen tím se pyšní prémiový Galaxy A80, který díky svým ladným liniím dokonale padne do vaší dlaně. A nadchne vás i jeho moderní a nadčasové provedení, které se jen tak neokouká.

Zrychlená doba, rychlý telefon

Galaxy A80 je chytré zařízení, které sleduje vaše zvyky používání, a optimalizuje tak svůj provoz pro úsporu baterie. Spolehnout se můžete na jeho osmijádrový procesor i 8GB RAM. Díky tomu telefon funguje tak, jak má - bez zasekávání. A o dlouhou výdrž se zase postará baterie s typickou kapacitou 3 700 mAh, která vás nenechá ve štychu. Telefon navíc disponuje technologií 25W rychlého nabíjení, díky kterému bude opět připravený plnit vaše přání během okamžiku.

Bezpečnost nadevše

Svůj telefon odemknete v průměru 150x za den. Proto Galaxy A80 disponuje spolehlivou čtečkou otisků prstů přímo v displeji. Díky ní se do zařízení dostanete komfortně, rychle a bezpečně. To ale není všechno. Smartphone je vybavený platformou Samsung Knox, která ho chrání hned na několika úrovních. Do telefonu se tedy dostanete pouze vy a škodlivé viry budou bez šance.

Několik aplikací na jedné obrazovce

Pusťte si oblíbený film a zároveň otevřete třeba chat se svým kamarádem. Anebo navigaci a jakoukoli další aplikaci. Galaxy A80 to díky řešení Multi Window hravě zvládne a ušetří váš čas.

Rozlišení přední kamery 48 Mpx