Recenze Samyang AF 18mm f/2,8 pro Sony FE

• Objektiv není utěsněný

Snímky zachycené s pomocí Samyang AF 18 mm f/2,8 pro Sony FE od členů naší Galerie

Zobrazit fotky z Samyang AF 18 mm f/2,8 pro Sony FE v Galerii

Snímky zachycené s pomocí Samyang AF 18 mm f/2,8 pro Sony FE

Představení Samyang AF 18 mm f/2,8 pro Sony FE

Představení

Před pár dny jsem dostal na testování nový širokoúhlý Samyang 18 mm f/2,8 Pro Sony. Jelikož jsem vlastníkem Sony těla a vhodný “širokáč” již nějakou dobu hledám, zajímalo mě, jaký tento objektiv sám o sobě bude. Samyang jako značka taková je v poslední době velmi aktivní co se týče rozšíření objektivů pro bezzrcadlovky. Důležitou roli tak dnes hrají nové AF objektivy, které si myslím Saymangu chyběly. Nejznámější byly právě ty manuální. Měl jsem možnost vyzkoušet hned několik AF objektivů této značky a o to víc mě zajímala nová 18 mm, která je se svou světelností f/2,8 více než zajímavá

Fyzické zpracování

Po rozbalení krabice jsem si všiml klasického odolného pouzdra, které mě však zaujalo hlavně svým rozměrem. Vypadalo spíše jako malý přenosný reproduktor, rozhodně by mě nenapadlo, že v něm najdu objektiv. A ono doopravdy, vidím malý, lehký objektiv se sympatickou sluneční clonou. Často je právě kompaktnost brána jako primární výhoda bezzrcadlovek a právě tomu je nutno přizpůsobit objektivy. Ta kompaktnost je výborná. Pochopitelně je tělo zkonstruováno z lehčího plastu, ale to mi ani tak nevadí. Klasický černý design obohacený červeným proužkem, jak je již u této řady zvykem.

Technické údaje

Při zachování malých rozměrů je nutno dodržet také obrazovou kvalitu a správný chod AF. To se zde myslím povedlo velmi dobře. Objektiv pohání lineární STM motorek, který kromě své rychlosti překvapí velmi tichým chodem. Složen je z 9 členů v 8 skupinách. Mezi ně byly přidány 3 asférické členy, které redukují zkreslení a také zajišťují ostrost až do krajů i při otevřené cloně, 2 HR členy s vyšším indexem lomu a také 3 ED členy, které potlačují a zabraňují chromatické aberaci. Podstatná je také antireflexní úprava UMC - Ultra Multi Coating, která dokáže bojovat s odlesky a zaručí tak vysoký kontrast a špičkové barvy i při horších světelných podmínkách. Co je však na širokáči úžasné, je pouhých 25 cm minimální zaostřovací vzdálenosti. A to co je na tom všem nejlepší? Objektiv je “velký” pouze 61 mm a váží neuvěřitelných 145 g!

Focení v praxi

Při focení se mi potvrdilo všechno, co se o tomto objektivu píše. Objektiv skutečně pracuje velmi tiše. AF je precizní a spolehlivě rychlé. Reaguje skvěle také na eye AF. Co na Samyangu miluju, je trochu teplejší podání barev, u 18mm objektivu je to stejné a výstup mě moc baví. Při tak širokém ohnisku nedochází téměř k žádnému zkreslení linií. Stejně tak odlesky jsou minimální a pracuje se s ním skvěle i v protisvětle. Osobně jsem velmi spokojený a překvapený.

Závěr

Závěrem bych rád Samyang pochválil, jejich cesta je výborná a dává uživatelům bezzrcadlovek další možnosti. Osobně mi Samyang AF 18 mm f/2,8 přirostl k srdci. Dostat tak výbornou obrazovou kvalitu bez zkreslení, s takovou minimální váhou a kompaktností je úžasné. Navíc za sympatickou cenu kolem 10 tisíc. Objektiv je skvělý pro krajinu, architekturu, reportáž a mnoho víc. Objektiv doporučuji a dávám mu 10 z 10 bodů.

Hodnocení zákazníků (4)

Hodnocení zákazníků (4)

4

Ověřený zákazník
František Perdok, 14.11.2020

4

Ověřený zákazník
Vojtěch Marvan, 12.02.2020

4

Ověřený zákazník
Milan Mosna, 31.12.2019

3

Velmy rychle ostření. Malá velikost. Ostré snimky Velmi povedený

Ověřený zákazník
Libor Opočenský, 26.11.2019

5

Samyang AF 18mm f/2.8 Sony FE je nejnovějším přírůstkem do rychle se rozvíjející řady objektivů s automatickým ostřením pro bezzrcadlové fotoaparáty Sony s bajonetem E/FE. Díky diagonálnímu úhlu záběru 100° (u full frame fotoaparátů) je tento objektiv ideální pro fotografování úžasných výhledů, pobřeží, architektury, měst s rušnými náměstími a úzkými uličkami – nebo také detailních akčních a sportovních scén. Objektiv může zaostřit už na pouhých 25cm!

Ačkoli je tento nový širokoúhlý objektiv Samyang navržen tak, aby pokrýval full frame formát, lze jej také použít u fotoaparátů Sony řady A6xxx, které mají menší snímač APS-C. Zde získává všestrannější širokoúhlý charakter (odpovídající 28mm pro full frame), který dobře funguje pro témata, jako jsou skupinové fotografie, cestování a street fotografie. S hmotností pouhých 145 gramů je Samyang AF 18mm f/2.8 Sony FE jedním z nejlehčích full frame objektivů na trhu v této ohniskové třídě. Jinými slovy, je to vynikající volba pro fotografy, kteří chtějí cestovat s nejmenším a nejlehčím možným vybavením bez ztráty funkčnosti nebo kvality obrazu. Tento objektiv je také ideálním doplňkem k již existující řadě ultra kompaktních AF objektivů Samyang pro Sony – 24mm f/2.8, 35mm f/2.8 a 45mm f/1.8.

Rychlý, ostrý a tichý

Autofokus v tomto objektivu je poháněn lineárním motorem STM, díky kterému je ostření rychlé a tiché, což ocení nejen filmaři. Přestože byl upřednostňován kompaktní formát, nebyl zkonstruován na úkor kvality obrazu. Optický design objektivu Samyang AF 18mm f/2.8 Sony FE se skládá z 9 členů upevněných do 8 skupin. Mezi nimi jsou 3 asférické členy, které zajišťují nízké zkreslení a maximální ostrost od středu obrazu až do rohů i při plně otevřené cloně, 2 HR (High Refractive) členy s vysokým indexem lomu a 3 ED (Extra Low Dispersion) členy s extra nízkým rozptylem světla, které působí proti chromatické aberaci. Pokročilá antireflexní vícevrstvá povrchová úprava Ultra Multi Coating se používá k zabránění výskytu nežádoucích odlesků a zajišťuje, aby záběry vykazovaly vysoký kontrast a brilantní barvy i za ztížených světelných podmínek.

Přehled hlavních funkcí

• Kompaktní 18mm objektiv s bajonetem Sony FE/E
  • Určený pro full frame formáty, ale lze jej také použít se snímačem APS-C