Recenze Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon

Zpět na detail

Luděk Bouška

Recenzoval:
Luděk Bouška Další recenze

Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon máme Skladem 1ks za 26 490 Kč
Koupit

Nahoru

Klady a zápory

Co se nám líbí?

  • Velmi dobrá obrazová kvalita i na nízkých clonách
  • Špičková ostrost
  • Malá chromatická aberace
  • Kvalitní mechanické zpracování
  • Použitelný na velké i malé snímače
  • Vynikající poměr výkonu a ceny

Co se nám nelíbí

  • Horší ostrost v rozích snímku na nízkých clonách
  • Na otevřenou clonu výrazná vinětace
  • Relativně velké rozměry a hmotnost

Nahoru

Získaná ocenenění Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro CanonCo to je?

  • TIPA 2016

    TIPA 2016

    Organizace TIPA (Technical Image Press Association) představuje uskupení odborných foto a video časopisů  po celém světě. Skládá se z 28 prestižních foto a video časopisů z 15 zemí na všech 5 kontinentech. Je partnerem organizace CJPC (Camera Journal Press Club), která představuje skupinu 11 nejlepších fotografických časopisů v Japonsku.
    Ocenění TIPA Awards představuje nejprestižní ocenění produktu z oblasti fotografie a videa na tomto trhu. Všechny produkty a všechny reklamy s produkty takto oceněnými nesou logo TIPA Awards, kdy toto logo představuje záruku kvality.

Nahoru

Snímky zachycené s pomocí Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon

  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 001.jpg
    Exp. čas:1/3200 sClona:f/2ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 002.jpg
    Exp. čas:1/800 sClona:f/2ISO:200Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 003.jpg
    Exp. čas:1/6400 sClona:f/2ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 004.jpg
    Exp. čas:1/4000 sClona:f/2ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 005.jpg
    Exp. čas:1/100 sClona:f/2ISO:400Ohnisko:25 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 006.jpg
    Exp. čas:1/60 sClona:f/2ISO:400Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 007.jpg
    Exp. čas:1/5000 sClona:f/2,2ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 008.jpg
    Exp. čas:1/640 sClona:f/2,2ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 009.jpg
    Exp. čas:1/200 sClona:f/2,2ISO:320Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 010.jpg
    Exp. čas:1/800 sClona:f/2,8ISO:100Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 011.jpg
    Exp. čas:1/640 sClona:f/2,8ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:-1 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 012.jpg
    Exp. čas:1/640 sClona:f/4ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 013.jpg
    Exp. čas:1/80 sClona:f/4ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:-1 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 014.jpg
    Exp. čas:1/100 sClona:f/4ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 015.jpg
    Exp. čas:1/800 sClona:f/4ISO:100Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:-1 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 016.jpg
    Exp. čas:1/1000 sClona:f/4ISO:400Ohnisko:33 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 017.jpg
    Exp. čas:1/1250 sClona:f/5,6ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 018.jpg
    Exp. čas:1/500 sClona:f/5,6ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:-0.33 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 019.jpg
    Exp. čas:1/250 sClona:f/5,6ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:-0.33 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 020.jpg
    Exp. čas:1/1250 sClona:f/5,6ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 021.jpg
    Exp. čas:1/100 sClona:f/5,6ISO:64Ohnisko:25 mmKorekce Exp.:0.33 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 022.jpg
    Exp. čas:1/125 sClona:f/5,6ISO:100Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 023.jpg
    Exp. čas:1/40 sClona:f/5,6ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 024.jpg
    Exp. čas:1/640 sClona:f/6,3ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 025.jpg
    Exp. čas:1/800 sClona:f/8ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 026.jpg
    Exp. čas:1/400 sClona:f/8ISO:64Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:0 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 027.jpg
    Exp. čas:1/500 sClona:f/8ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:0.33 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 028.jpg
    Exp. čas:1/400 sClona:f/8ISO:100Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:-1 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 029.jpg
    Exp. čas:1/160 sClona:f/8ISO:100Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 030.jpg
    Exp. čas:1/400 sClona:f/8ISO:100Ohnisko:24 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    Canon EOS 5DS
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 031.jpg
    Exp. čas:1/15 sClona:f/11ISO:64Ohnisko:35 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 032.jpg
    Exp. čas:1/30 sClona:f/11ISO:64Ohnisko:25 mmKorekce Exp.:-0.33 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 033.jpg
    Exp. čas:1/30 sClona:f/16ISO:64Ohnisko:30 mmKorekce Exp.:-0.33 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 034.jpg
    Exp. čas:1/250 sClona:f/2ISO:64Ohnisko:26 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 035.jpg
    Exp. čas:1/160 sClona:f/2,8ISO:64Ohnisko:26 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 036.jpg
    Exp. čas:1/80 sClona:f/4ISO:64Ohnisko:26 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 037.jpg
    Exp. čas:1/40 sClona:f/5,6ISO:64Ohnisko:26 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 038.jpg
    Exp. čas:1/20 sClona:f/8ISO:64Ohnisko:26 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 039.jpg
    Exp. čas:1/10 sClona:f/11ISO:64Ohnisko:26 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810
  • Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon 040.jpg
    Exp. čas:1/5 sClona:f/16ISO:64Ohnisko:26 mmKorekce Exp.:-0.67 EV Tělo:
    NIKON D810

Nahoru

Představení Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon

Jestliže rádi fotíte reportáže a využíváte k tomu světelné objektivy s pevným ohniskem právě kvůli daleko lepší světelnosti, než mohou nabídnout běžné zoomy, mohl by vás velice potěšit tento nový přírůstek ze stáje Sigma ART. Je to sice zoom, ale nabízí světelnost f/2,0, optickou kvalitou je s pevnými objektivy naprosto srovnatelný a ještě ke všemu pokrývá pro reportážní fotografii velmi používaná ohniska.

Světelnost f/2,0 se skvěle hodí nejen do špatných světelných podmínek, ale především pro možnost pracovat s malou hloubkou ostrosti. Přesto, že se jedná o širokoúhlý objektiv, u kterých malé hloubky ostrosti docílíte obtížněji, je zde právě díky dobré světelnosti poměrně snadné dosáhnout alespoň částečně rozostřeného pozadí, nebo popředí. Konec konců si to můžete prohlédnout na ukázkových snímcích. Snažil jsem se fotit různými ohnisky a s použitím především nízkých clonových čísel, aby se nový 24-35mm ukázal v těch nejsložitějších situacích. Asi je to obecně známý fakt, ale pro jistotu ho zopakuji. Opravdu málokterý objektiv fotí na plně otevřenou clonu dobře. Při tomhle nastavení vynikne maximum obrazových vad, což si můžete ověřit právě na zmíněných ukázkách. Naštěstí mohu říci, že i na takzvaně „plnou díru“ je tento objektiv velice dobře použitelný. Chromatická aberace minimální, ostrost překvapivě dobrá a navíc můžete dosáhnout i velice příjemně rozostřeného pozadí. Právě vzhled rozostřeného pozadí (bokeh) bývá u světelných objektivů jednou z nejdůležitějších vlastností.

Bokeh je ovlivněn jednak optickou konstrukcí objektivu, ale do značné míry také tvarem clony. Vzhledem k tomu, že se jedná o zoomový objektiv (i když s poměrně malým rozsahem), byl jsem na bokeh hodně zvědavý. Optická konstrukce je oproti pevným ohniskům samozřejmě daleko složitější a to se na vzhledu rozostřeného pozadí většinou negativně podepíše a navíc jsem zaslechl od některých kolegů, že v tomhle ohledu nemohu čekat žádné zázraky.

Nevím jak vy, ale já jsem s bokehem docela spokojen dokonce i při zaclonění. Clona je tvořena devíti lamelami a kruhový tvar si drží i při nastavení vyšších clonových čísel. Směrem k okrajům snímku se vlastnosti bokehu přirozeně mění. Uprostřed snímku je to dobré, ale především v okrajích fotky přichází spolu s malým clonovým číslem i obrazové vady.

I v okrajích snímku by měly být zobrazeny rozostřené body mimo hloubku ostrosti ve tvaru kruhů, respektive čoček, ovšem zde má bokeh podobu těžko definovatelných tvarů (vypadá to jako zvonečky - této obrazové vadě se říká sagitální koma a setkáte se s ní u mnoha světelných objektivů). Se zacloněním se ale v rozích zlepšuje jak kresba, tak bokeh. Mnohdy ale ani není potřeba zaclonit, stačí, když je pozadí výrazně dál, než je hlavní objekt a je to bez problémů. Pokud zaostříte na krátkou vzdálenost a pozadí je výrazně dál, je bokeh vynikající. Pokud ale používáte malá clonová čísla při větších zaostřovacích vzdálenostech, je rozostření samozřejmě výrazně menší. Ale i tak docela dobře funguje tzv. separační efekt, tedy oddělení ostrého od neostrého pozadí, nebo popředí.


Výřez z ukázkového snímku č.1 - na širokém ohnisku 24mm je i na plně otevřenou clonu f/2,0 rozostření pozadí poměrně malé a blízko pravému okraji se projevuje se tzv. kóma


Výřez z ukázkového snímku č.8 - ohnisko objektivu stále stejné, zacloněno na f/2,2 a bokeh je daleko příjemnější. Je to díky zaostření na krátkou vzdálenost a dostatečnému odstupu pozadí.

Ostrost je velice dobrá dokonce i na otevřenou clonu a to především ve středu snímku. Rozdíly mezi plně otevřenou clonou a například clonou f/5,6, kdy mi kresba přijde nejlepší, jsou podle mého názoru celkem zanedbatelné. Překvapením byla ostrost na zavřenou clonu, tedy na f/16. Opět minimální úbytek kvality, difrakce se sice projevuje, ale jen v malé míře. Samozřejmě dochází i k úbytku ostrosti směrem k okrajům (opět je to vidět na některých ukázkových snímcích), ale podle mého názoru to není žádná tragédie. Už na cloně f/4 je to velmi dobré a perfektní ostrost v rozích je od cca f/5,6.

Další obvyklou optickou vadou, se kterou se na ukázkových snímcích setkáte, je vinětace. Největší je na otevřenou clonu, což je běžné. Na můj vkus mi přijde docela výrazná, ale vzhledem ke konstrukci objektivu (světelný zoom) se tomu nijak zvlášť nedivím. Vinětace je znát i při zaclonění na f/2,8 a mizí zhruba od clony f/5,6.

Pokud jde o konstrukci, nečeká vás oproti ostatním ART objektivům Sigma žádné překvapení. Zpracování je špičkové, ostřící kroužek nemá žádné vůle a při manuálním ostření klade přiměřený odpor. Výhodou je, že Sigma nabízí i USB dokovací stanici, jejímž prostřednictvím si můžete objektiv seřídit dle vlastních potřeb. Tohle je u světelných objektivů naprosto klíčové. Pokud chcete využívat malou hloubku ostrosti, potřebujete naprosto přesné ostření. Osobně jsem s přesností ostření měl zezačátku problém, ale pomocí funkce Jemné doladění AF v menu fotoaparátu, jsem si s tím lehce poradil. Nutno podotknout, že s nepřesným ostřením se u „neznačkových“ objektivů (myšleno objektivů, jejichž výrobce je jiný, než výrobce těla zrcadlovky) setkáte velice často, ale výjimkou to není ani u „značkových“ objektivů.

Nahoru

Parametry

Objektiv
Minimální ohnisková vzdálenost: 24 mm
Maximální ohnisková vzdálenost: 35 mm
Světelnost objektivu - nejkratší ohnisko (F): 2
Světelnost objektivu - nejdelší ohnisko (F): 2
Maximální clona (F): 22
Počet lamel clony: 9
Vhodný pro žánr: Architektura , Interiéry, Koncerty, Krajina, Produkty, Reportáže, Sport, Street foto
Rozdělení podle ohniska: Širokoúhlý
Vhodný pro formát snímače:: Full Frame
Typ bajonetu: Canon EF
 
Zaostřování
Minimální zaostřovací vzdálenost: 28 cm
 
Ostatní
Ocenění: TIPA 2016
 
Obecné
Nadstandardní záruka: 4 roky

Kompletní parametry Sbalit parametry

Šířka záběru objektivu Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon


Crop faktor fotoaparátu: -
Skutečná ohnisková vzdálenost: 24 - 35 mm
Ekvivalentní ohnisková vzdálenost: -
Typ objektivu: zoom
Diagonální úhel záběru: -
Přepočteno na filmové políčko: -

Nahoru

Vybrané příslušenství

Vybrali jsme pro vás příslušenství, které by vám určitě nemělo chybět.

Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon Sigma 24-35mm f/2,0 DG HSM Art pro Canon máme Skladem za 26 490 Kč Koupit

Nahoru

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím