Recenze Sigma 24mm f/1,4 DG HSM Art pro Nikon
Klady a zápory
Co se nám líbí?
Co se nám nelíbí
Ukázkové snímky
Snímky vytvořené s pomocí Sigma 24 mm f/1,4 DG HSM Art pro Nikon od členů naší Galerie
Exp. Čas: | 1/40 s |
Clona: | 11 |
ISO: | 100 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | - |
Clona: | 1.4 |
ISO: | 100 |
Ohnisko: | 24 mm mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/3200 s |
Clona: | 1.6 |
ISO: | 100 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/100 s |
Clona: | 2 |
ISO: | 140 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: Nikon D850 tělo |
Exp. Čas: | - |
Clona: | - |
ISO: | - |
Ohnisko: | - |
Tělo: - |
Exp. Čas: | - |
Clona: | - |
ISO: | - |
Ohnisko: | 24mm mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/2500 s |
Clona: | 1.6 |
ISO: | 125 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | - |
Clona: | - |
ISO: | - |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/60 s |
Clona: | 10 |
ISO: | 100 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: Nikon D850 tělo |
Snímky vytvořené s pomocí Sigma 24 mm f/1,4 DG HSM Art pro Nikon
Exp. Čas: | 1/800 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/2500 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/200 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 320 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/8000 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/40 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/160 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 200 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/1250 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/200 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/125 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/250 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/320 s |
Clona: | f/1,6 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/8000 s |
Clona: | f/1,8 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/5000 s |
Clona: | f/2 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/1600 s |
Clona: | f/2 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/2000 s |
Clona: | f/2 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/2000 s |
Clona: | f/2,8 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/640 s |
Clona: | f/4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/6 s |
Clona: | f/4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/200 s |
Clona: | f/5,6 |
ISO: | - |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/400 s |
Clona: | f/5,6 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/500 s |
Clona: | f/7,1 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/500 s |
Clona: | f/8 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/160 s |
Clona: | f/8 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/160 s |
Clona: | f/11 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/100 s |
Clona: | f/11 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/125 s |
Clona: | f/11 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/250 s |
Clona: | f/11 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/15 s |
Clona: | f/16 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/160 s |
Clona: | f/1,4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/100 s |
Clona: | f/2 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/60 s |
Clona: | f/2,8 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/30 s |
Clona: | f/4 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/15 s |
Clona: | f/5,6 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/8 s |
Clona: | f/8 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 1/5 s |
Clona: | f/11 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Exp. Čas: | 0,4 s |
Clona: | f/16 |
ISO: | 64 |
Ohnisko: | 24 mm |
Tělo: - |
Představení Sigma 24 mm f/1,4 DG HSM Art pro Nikon
Představení Sigma 24 mm f/1,4 DG HSM Art pro Nikon
Na objektiv Sigma 24mm f/1,4 DG HSM Art jsem se docela těšil, protože právě tohle ohnisko patří k mým oblíbeným. Světelnost f/1,4 se skvěle hodí nejen do špatných světelných podmínek, ale především pro možnost pracovat s malou hloubkou ostrosti. Přesto, že se jedná o širokoúhlý objektiv, u kterých se malé hloubky ostrosti dosahuje obtížněji, je zde právě díky špičkové světelnosti poměrně snadné dosáhnout alespoň částečně rozostřeného pozadí, nebo popředí. Právě vzhled rozostřeného pozadí (bokeh) bývá u světelných objektivů jednou z nejdůležitějších vlastností. K mé velké radosti je i v tomto ohledu nová Sigma vynikající.
Bokeh je ovlivněn jednak optickou konstrukcí objektivu, ale do značné míry také tvarem clony. Zde je clona tvořena devíti lamelami a kruhový tvar si drží i při nastavení vyšších clonových čísel. Snažil jsem se nafotit dostatek ukázkových snímků, kde si budete moci bokeh sami prohlédnout. Pokud je zaostřeno na krátkou vzdálenost a pozadí je výrazně dál, je bokeh skutečně vynikající. Pokud ale používáte malá clonová čísla při větších zaostřovacích vzdálenostech, je rozostření pozadí samozřejmě výrazně menší. Ale i tak docela dobře funguje tzv. separační efekt, tedy oddělení ostrého popředí od neostrého pozadí. Směrem k okrajům snímku se vlastnosti bokehu přirozeně mění. Uprostřed snímku je to dobré, ale především v rozích fotky přichází spolu s malým clonovým číslem i obrazové vady – podobné, jako u Sigmy 50mm f/1,4 DG HSM Art, viz porovnání (ve článku dole).
I v okrajích snímku by měly být rozostřené body v pozadí ve tvaru kruhů, respektive čoček, ovšem tato Sigma má v podobné situaci bokeh těžko definovatelných tvarů (vypadá to jako zvonečky - pokud se nemýlím, tak se této obrazové vadě říká sagitální koma). Se zacloněním se ale v rozích zlepšuje jak kresba, tak bokeh. Na fullframe přístroji ty zmíněné zvonečky zcela zmizí až při zaclonění na f/5,6. Nedalo mi to a v rychlosti jsem v podobných situacích vyzkoušel pro porovnání objektiv Nikon AF-S 24mm f/1,4G a k mému překvapení je na tom úplně stejně.
Ostrost je velice dobrá dokonce i na otevřenou clonu a to především ve středu snímku. Rozdíly mezi plně otevřenou clonou a například clonou f/5,6, kdy mi kresba přijde nejlepší, jsou podle mého názoru celkem zanedbatelné. Překvapením byla ostrost na zavřenou clonu, tedy na f/16. Opět minimální úbytek kvality, difrakce se sice projevuje, ale jen v malé míře. Samozřejmě dochází i k úbytku ostrosti směrem k okrajům (opět je to vidět na některých ukázkových snímcích), ale podle mého názoru to není žádná tragédie. Už na cloně f/4 je to velmi dobré a perfektní ostrost v rozích je od cca f/5,6. Trochu překvapením bylo, že v porovnání se zmíněným objektivem Nikon, je co do ostrosti Sigma lepší při nastavení malých clonových čísel. Při zaclonění jsou na tom celkem podobně.
Potěšila mě i velice dobře korigovaná chromatická aberace. Když budete hledat, samozřejmě ji najdete, ale především v rozích a jen při velmi kontrastní scéně. Za tohle patří Sigmě skutečně velká pochvala. I v tomto ohledu je Sigma lepší než Nikon, u kterého se aberace především při otevřené cloně vyskytuje v poměrně hojné míře.
Další obvyklou optickou vadou, se kterou se na ukázkových snímcích setkáte, je vinětace. Největší je na otevřenou clonu, ale i tak je pro mě trochu překvapivě malá. Zhruba od clony f/2,8 je zanedbatelná.
Pokud jde o konstrukci, nečeká vás oproti ostatním ART objektivům Sigma vlastně žádné překvapení. Zpracování je špičkové, ostřící kroužek nemá žádné zbytečné vůle a při manuálním ostření klade přiměřený odpor. Výhodou je, že Sigma nabízí i USB dokovací stanici, jejímž prostřednictvím si můžete objektiv seřídit dle vlastních potřeb. Kromě citlivosti prstence při manuálním ostření můžete seřídit také přesnost autofokusu. Tohle je u světelných objektivů naprosto klíčové. Pokud chcete využívat malou hloubku ostrosti, potřebujete naprosto přesné ostření. Osobně jsem s přesností ostření měl zezačátku problém, ale pomocí funkce Jemné doladění AF v menu fotoaparátu jsem si s tím lehce poradil.
Vzhledem k poměrně překvapivým výsledkům rychlého porovnání Sigmy s daleko dražším konkurentem od Nikonu, se pokusím nafotit několik sérií naprosto totožných záběrů, abyste se o rozdílech mohli přesvědčit sami.
Hodnocení zákazníků (14)
Parametry
Objektiv Sigma 24mm F1.4 Art je určen pro full-frame zrcadlovky, při použití na digitálních fotoaparátech se snímačem velikosti APS-C dostanete úhel záběru odpovídající 38mm objektivu. Objektiv je ideální pro zachycení nejrůznějších fotografických témat, včetně městských panoramat, krajiny, astrofotografie, svateb a podobně. Je stejně vhodný i pro natáčení videa a vyniká špičkovou kvalitu obrazu.
Obrazový snímač
Formát snímače | 2/3 |
---|
Objektiv
Typ bajonetu | Nikon F, Nikon F (AF-P kompatibilní) |
---|---|
Ohnisková vzdálenost (eqv. 35mm) | 24 |
Světelnost objektivu (nejkratší ohnisko) | 1,4 |
Světelnost objektivu (nejdelší ohnisko) | 1,4 |
Maximální clona (F) | 16 |
Konstrukce objektivu | 15 členů / 11 skupin |
Stabilizátor obrazu | Ne |
Typ sluneční clony | LH830-03 (součást balení) |
Délka objektivu | 90,2 mm |
Počet lamel clony | 9 |
Vhodný pro žánr | Krajina, Architektura / Interiér, Reportáže, Street foto |
Rozdělení podle ohniska | Širokoúhlý |
Vhodný pro formát snímače | Full Frame |
Typ objektivu | Pevný |
Ostření
Minimální zaostřovací vzdálenost | 25 cm |
---|
Fyzikální specifikace
Průměr filtru | 77 mm |
---|---|
Hmotnost | 665 g |
Odolnost | Utesnění proti prachu a vlhkosti |
Ostatní
Číslo produktu | SI 401955 |
---|---|
Značka | Sigma |
Vyřazené parametry - NEVYPLŇOVAT!!!
Nadstandardní záruka | 4 roky |
---|
Vlastnim Nikon D7100...nejdříve front focus...nicméně i po seřízení nefunguje AF jak bych si představoval... takze avizovaná kvalita tohoto objektivu se nekoná
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Vladimír, 21.08.2022
1
skvělý kousek do mé sbírky:)
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Linda, Louny, 13.10.2021
5
Naprostá spokojenost. Velice ostrý, nádherný bokeh. Velikost i váha mě mile překvapila.
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Martin, Ostrava, 02.08.2021
5
Zatím jsem spokojená.
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Vladimíra, Cerhenice, 02.03.2021
5
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Jiří, Chocerady, 06.12.2020
5
S objektivem jsem velmi spokojena, pěkná kresba, kvalita. Mohu jen doporučit.
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Hana, Přerov, 19.06.2020
5
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Libuše, Lysice, 19.05.2020
3
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
David, Třinec, 15.02.2020
5
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Nicola, Praha 10, 04.08.2019
5
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Lukáš, Ostrava Bělský les, 02.10.2018
4
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Stefan, Tišnov, 11.09.2018
5
Objektiv předčil má očekávání, má krásnou kresbu, skvělou ostrost, a to i v okrajích při menších clonových číslech. Co mi však vyrazilo dech, tak bokeh, je naprosto parádní. S hloubkou ostrosti si člověk může hrát pořád dokola a dokola a nepřestane ho udivovat ta obrazová kvalita. A navíc, tady si s ní může člověk hrát při tak malé ohniskové vzdálenosti, což je vážně parádní. Pouze jsem byl nucen ve fotoaparátu (D610) malinko doladit ostřící vzdálenost, poněvadž mi objektiv malinko proostřoval. Ale vzhledem k počtu kompatibilních fotoaparátu to beru jako normální věc. I když stále zkouším možnosti objektivu, mohu ho vřele doporučit. Jedním slovem - PARÁDA :-).
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Zdeněk, Cholina, 13.03.2018
5
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Jiří, Brno, 28.04.2016
5
obrazová kvalita je vynikající, mechanická kvalita také, front focus byl skoro 20 mm, ale D300 umožňuje doladění přímo ve fotoaparátu. jeden z nejlepších objektivů co jsem kdy měl.
Ověřený zákazník Hodnotit mohou jen zákazníci, kteří produkt zakoupili.
Petr, Praha 6 - Liboc, 10.04.2016
5