Magazín Produktové aktuality

Skvělý Fujifilm X100 brzy skladem Produktové aktuality

Skvělý Fujifilm X100 brzy skladem

Aktualizováno: 20. 4. 2011 v 15:10 • Rubrika: Produktové aktuality

Na loňském veletrhu Photokina v Kolíně nad Rýnem představila společnost Fujifilm kompaktní fotoaparát určený náročným uživatelům, který vzbudil právem poměrně velký rozruch. X100 vyniká excelentní obrazovou kvalitou a klasickým designem, při tom je ale vybaven nejnovějšími technologiemi. Již za pár dní ho najdete i v našich prodejnách.

Fuji FinePix X100 v prodeji již 9. 4. 2011

Fotoaparát FinePix X100 je určen profesionálním fotografům i zkušeným amatérům, kteří hledají kompaktní fotoaparát pořizující vysoce kvalitní snímky. Nový přístroj je navržen jako tenký záložní fotoaparát s kvalitním snímáním v případě, že použití velké zrcadlovky je nevhodné či nepraktické.

Prioritou tohoto modelu je kvalita obrazu, takže důraz byl kladen na co nejvyšší kvalitu objektivu a snímače. Konstruktéři zvolili objektiv Fujinon s pevnou ohniskovou vzdáleností a clonovým číslem F2, vyráběný speciálně pro vlastní snímač APS-C. Tuto kombinaci doplňuje nově vyvinutý procesor EXR, v němž se snoubí nejnovější technologie pro zpracování obrazu vyvinuté společností Fujifilm.

Fuji FinePix X100 se od ostatních fotoaparátů liší hned v několika důležitých ohledech:

  • Hybridní hledáček - Hybridní hledáček FinePix X100 kombinuje optický hledáček se světlým průhledem, který najdeme na většině špičkových fotoaparátů na film, se systémem elektronického hledáčku, kterým jsou vybaveny běžné digitální fotoaparáty.
  • Snímač APS-C CMOS 12,3 Mpx -Je optimalizován a vyvinut výhradně pro tento model. Optimalizace úhlu dopadu ve spojení se speciálně vyvinutým objektivem maximalizuje účinnost zachycení světla na celý snímač včetně jeho okrajů. Obraz je tak ostřejší, s mimořádným jasem.
  • Asférický objektiv Fujinon 23 mm F2 - Nově vyvinutý objektiv nabízí ohniskovou vzdálenost 23 mm (35 mm po přepočtu na kinofilm) a nejnižší clonové číslo F2. Díky pevné ohniskové vzdálenosti tento objektiv podává obraz v ostrém rozlišení v celé ploše snímku.
  • Nově vyvinutý procesor EXR - V kombinaci s vysoce výkonným objektivem a snímačem s vysokou citlivostí dosahuje nově vyvinutý procesor EXR vysokého rozlišení, citlivosti a širokého dynamického rozsahu, který překonává veškeré digitální fotoaparáty doposud vyrobené společností Fujifilm.
  • Provedení - Fotoaparát FinePix X100 se inspiroval krásou a formou klasických historických fotoaparátů a přináší nejnovější digitální technologie v krásném tradičním těle, evokujícím vysokou úroveň a prestiž. Ovládací prvky fotoaparátu poskytují fotografovi rychlý přístup k ovládání clony, rychlosti závěrky, nastavení citlivosti ISO a umožňují tak maximální kreativitu s minimálními starostmi. Vlastní režimy lze také nastavovat pomocí jediného dotyku.

Buďte mezi prvními vlastníky této žhavé novinky! Předobjednejte si ji již nyní. V první dodávce obdržíme omezený počet kusů a další budou do 10 dní.

Přijďte si vyzkoušet Fuji FinePix X100 do naší prodejny na Moravském náměstí v Brně (od úterý 26.4.)



Zobrazeny komentáře (15 - 1)

  • 15

    Avatar
    che, jakej zoom??? Tady je jen pevne, nevymenne ohnisko...

    sys, 12.05.2011 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Nevím, kde kdo četl, že 35-70mm je ideální pro portréty. Tyto jsou široká ohniska a při nich má hlava snímaného úplně jiné uši, nos... prostě perspektivu. Tento výtečný stroj je ideální pro reportáže, streetky a samozřejmě kvalitní cvakání čehokoliv. Na profesionální portréty potřebujete však minimálně 135 ne-li 200 mm.

    Petr, 04.05.2011 | Reagovat

  • 13

    Avatar
    Reaguje na 11 | Přečetl bych si ještě jednou první příspěvek v této diskusi (zoom 35-70 mě opravdu rozesmál). Znovu musím opakovat, že se tento fotoaparát trefil přesně do potřeb určité (zdá se, že ne tak malé) skupiny lidí. Je pošetilé jim, ať už přímo či nepřímo vnucovat, že by vlastně měli chtít něco jiného. Cena je dle mého názoru odpovídající, spíš jsem očekával vyšší. Kdo je v cílovce tohoto fotoaparátu bude nákup silně zvažovat.

    Vlad, 27.04.2011 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Nadseni pro novou vec...obrovske...ale rozum veli, jeste si na fotky pockame...:-) ta cena, zavadeci, je neskutecna...

    sys, 26.04.2011 | Reagovat

  • 11

    Avatar
    Reaguje na 7 | a reakcia na Vlada. samozrejme, že keď je to na pomoc tvorčieho zámeru autora, tak treba využiť všetky dostupné možnosti, ale ako u Františka, tak i u Taffeya by som zo zásady nehovoril o neznalosti. a nejak som si nevšimol, že by sa niekto domáhal nesvetelného zoomu. práve naopak, ak tak len taký, ktorý by korešpondoval s už zmienenou, zatiaľ pevnou 35/2. a streetovka za 30000 tácov je otcu bohu dosť.

    , 26.04.2011 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Reaguje na 8 | adam, pri tej reakci v Tvojej prvej vete ma napadá otázka. čo konkrétne si Ty nafotii sklom 35mm, aby to "kľudne" porušovalo poučky a stálo to za "TO". navyše, keď odkazuješ, aby sa dotyční páni učili od skúsených. pripadá Ti, že jak František, tak i Vlad píšu rečou neskúsených fotografov. to, že to vie 35mm sklom nafotiť Kratochvíl je vec jedna /to je pán fotograf/, ale že by to bolo sklo na všetko tak to asi nie. a ver, že tie "blbé poučky" nevymyslel nikto, to je dlhoročný vývoj, ktorý priniesol čas a vždy sa osvedčili, keď išlo do tuhého. takže ja by som písal z vlastných skúseností. a nakoniec, ten foťák je fantastický, je to na 90% na street. ale nie je na všetko. Milan

    milan, 26.04.2011 | Reagovat

  • 9

    Avatar
    Tuto debatu opouštím. Zde si osobují někteří přispěvovatelé ohodnocovat názory druhých jako "hloupost" nebo jako "úsměvné" a tím bych řekl, že spíše vyhodnocují sami sebe jako nezralé a mladicky rozdrážděné kvůli jinému názoru. Tedy si blejskejte kreativně svými blesky, používejte na portrét zásadně širák a radujte se z tohoto retrofoťáčku. Měl jsem takových přístrojů pár, přesně takových, a dobrých, je jedno že byly na kinofilm, vím jaké měly a neměly využití. Byl jsem s nimi spokojen, ale jejich použití bylo vymezeno. Kdo však prahne po naprosté jednoduchosti, tak mu doporučuji dírkovou komoru a plochý film, se vším se dají dělat dobré záběry. Strmost ohniska širáku samozřejmě nikdo nezmění tím, že "má nohy" jak někde výše uvedeno, to je optická vlastnost optické soustavy, širák je prostě pořád širák, to je třeba vědět, jestli jdu dále, nebo blíže, pořád ze snímku lze poznat strmost zmenšování do hloubky záběru. Tedy mít různá ohniska není o lenosti chodit. Ekvivalent na trhu k tomu přístroji také je, a ne jeden, byť poněkud dražší. Přeji všem dobré světlo a přátelskou mysl!

    František, 13.04.2011 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Je to hloupost co říkáte. Obdobný objektiv je právě vhodný téměř na vše. A když říkáte, že je nevhodný na portréty, tak jen portréty neumíte fotit a dáte přednost nějakým 100x opsaným poučkám, zmínění o zoomu to jen potvrzuje. Učte se od zkušených a například se koukněte na jaké ohnisko fotil své nejlepší portrety A.Kratochvíl.

    adam, 12.04.2011 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    Reaguje na 5 | Ale samozřejmě je 35 mm (eq.) vynikající pro portréty. Neříkám, že univerzální, ale pro určitý typ velmi vhodné. Připouštím, že někdo může považovat za portrét pouze něco "těsnějšího" - je to jen otázka názoru. Každopádně bych X100 pro tento účel nezavrhoval. To s tím "tvořením" a "kvalitní výtvarnou fotografií" mě pobavilo. Přece se nevzdám dalších kreativních možností, které blesk přináší, jenom proto abych se mohl nazývat puristou. Nedělejme z neznalosti přednost. Samozřejmě nemluvím o blesku na fotoaparátu, to je snad jasné. Kdo se někdy v exteriéru snažil přebít slunce blesky (či záblesky), ví o čem mluvím. Proč myslíte, že si dnes někteří lidé doma stále drží vykopávky typu Nikon D40, D60, D70? Právě kvůli jejich hybridní mechanické/elektronické závěrce a kreativním možnostmi s tím spojeným. Škoda jen, že 1/2000 jde na X100 nastavit až od f/4. Abych to uzavřel, u Fuji vymysleli unikátní fotoaparát šitý na míru určité skupině fotografů, která na současném trhu neměla (v rozumné cenové relaci) žádnou optimální volbu. Je nesmyslné se teď dožadovat takových pitomostí jako je nesvětelný zoom apod., které by z tohoto přístroje udělaly 1) to co už tady je (a kdo chtěl, už si to koupil), 2) to co si původní cílovka nikdy nekoupí. O prosazení na trhu bych strach neměl - pro cílovou skupinu neexistuje alternativa (v této cenové hladině). Tohle není fotoaparát pro masy.

    Vlad, 10.04.2011 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    Reaguje na 5 | Františku, mluvíš mi z duše. Jen s tím zoomem nesouhlasím. Fotím 35 let a vždy, včetně dneška, si zafotím a nejlepších výsledků dosáhnu, beru-li si na focení jediný objektiv s pevným ohniskem. Člověk u toho sice musí poněkud více uvažovat a kapku si zazoomovat nohama, ale výsledky tomu odpovídají. Jinak portrétuju taky hodně, ale nemám vyhraněné ohnisko. Používám na APSc jak 17, tak 20,28,50 nebo 90mm. Záleží, jak má portrét vypadat. Ale dávám Ti zapravdu, že mít 35 přepočtené ohnisko a portrétovat s nim, stačí jen na jistý druh portrétů s tím, že musím jít opravdu blízko. Mi to nevadí, objektům mého zájmu taky ne, ale pokud má portrét vypadat výtvarněji, je na něj vhodné ohnisko kapku delší, než 35mm.

    Taffey, 10.04.2011 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    Portrétem se zabývám již několik desetiletí, nikoliv na pasy, proto opravdu nemohu sdílet Váš názor, že ekv. 35 mm je výborný na portrétní tvorbu, čímž netvrdím, že se nedá za určitých okolností použít. Ale zřejmě portétem míníte cokoliv, kde je prostě člověk nebo skupinka. Tento přístroj je výborný mechanickými ovládacími prvky, kdyby měl ohnisko 35 až 70, klidně bych si ho koupil i jako jediný přístroj - to jsem chtěl hlavně říct. Krátké časy pro blesk ... kdo opravdu "tvoří" fotografie, tak v podstatě blesk nepotřebuje. U centrálních závěrek byla vždy možnost kratších časů pro blesk než u lamelových závěrek (zrcadlovek), nic nového, ale že by to byla vysloveně podstatná pro zanícené fotografy podstatná záležitost, neřekl bych. Navíc jsem ani nikdy (a pokusy zkušených kolegů jsem viděl) nezažil kvalitní výtvarnou fotografii pořízenou za pomocí blesku nebo s jeho přisvětlením. Jistě: kdo fotí nějaké reportáže, tak to použije, nebo doma na rodinu u dortu, ale na to většinou stačila i 1/60. Osobně si nemyslím, že by se tento přístroj nějak úspěšně prosadil na trhu, samozřejmě i s přihlédnutím k nízké kupní síle většiny obyvatel. Ovšem - co člověk, to názor, nebylo mým cílem někoho svým názorem naježit.

    František, 09.04.2011 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    Ideál street fotoaparát ,ťažká imidžovka :-) Je to krásny stroj,cena zodpovedá podľa mňa. Nie je to pre každého samozrejme,ale kto vie čo by s ním robil,tak ten nemá problém :-)

    laco, 09.04.2011 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    vypada paradne,,skoda ze nejsou penize,jinak bych do nej sel,,omrzelo me tahat se s zrcadlovkou,tak ted fotim na LX3,od ty doby co ji mam tak se na zrcadlo prasi,tohle by bylo idelani,na street a takový kontaktnejši foceni

    tony, 08.04.2011 | Reagovat

  • 2

    Avatar
    Reaguje na 1 | Tyhle komentáře jsou opravdu úsměvné. Za prvé, světelná 35 mm eq. je úplně ideální na portrét v přirozeném prostředí (vždy mě pobaví, když si někdo myslí, že portrét musí nutně být jen něco typu "pasovka" focené ohniskem 85mm+ (eq.)). Za druhé, cena není zase tak přemrštěná - srovnejte si ceny foťáků typu GF1, EP-1, atd. s ekvivalentními objektivy při uvedení na trh. A konečně za třetí, nechápu, jak může někdo na jedné straně připustit, že pro cílovku to bude druhý až třetí fotoaparát a na druhé se dožadovat zoomu. Kdyby opravdu někdo chtěl systémový foťák s výměnnými objektivy a podobnými rozměry, dávno si koupil Olympus, Panasonic, Samsung, Ricoh nebo Sony. To, že má Fuji pevný objektiv přináší řadu výhod oproti konkurenci: optimalizace senzoru, přizpůsobení hledáčku (v případě výměnných objektivů by řešení bylo složitější), leaf shutter a důsledky jeho přítomnosti (tichost, krátké synchronizační časy s bleskem - pro některé lidi by stačila jenom tato jedna vlastnost, aby si foťák koupili), atd. atd. Udělejte z X100 systém s výměnnými objektivy a máte v podstatě to co už tu je, jenom v trochu stylovějším těle. Nemá smysl cpát se na nasycený trh. Naopak tento fotoaparát je pro Fuji skvělý tah.

    Vlad, 08.04.2011 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Je to krásný kousek, ale spíše pro movitého fotografa jako lahůdka, jako druhý nebo spíše i třetí fotoaparát. Mít ho jen jako jediný přístroj - to by asi nestačilo, fotit stále jen se širákem .... je to spíše na městské momentky, rodinné momentky, nějaká ta městská veduta, některá krajinka, avšak portrét nic - ani omylem, dokonce ani leckterá výletnická stafáž ne, protože více vzdálené krajinné dominanty budou pak za osobami jako blešky. Nicméně - tohle je ta správná cesta pro skutečné přístroje: všechno nastavování pokud možno mechanické (žádná nepohodlná tlačítka ťup-ťup-ťupťupťup a na slunci neviditelný displej). Z popisu jsem pochopil, že objektiv je nevýměnný - to je jediná chyba, protože kdyby se tak dal strčit ještě objektiv ekv. 70 mm, tak by to nemělo chybu. Velký snímač - velká výhoda. Krásný kousek. Kdyby měl zoom ekv. 35 až 70 mm (ona by ta kresba při 2x moc horší nebyla), také by to byla výhra. Takhle je to tak trochu šperk pro fajnšmekry.

    František, 07.04.2011 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.


Související články

Fotografie z galerie

Přejít do galerie

Související články

Nové recenze

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím